Obsah
Poznámky k organizaci této stránkyObsah jednotlivých dílů
Seznam demonstračníh příkladů
Odkazy na příkazy OpenGL evaluátorů rozdělené podle jednotlivých dílů
Odkazy na příkazy OpenGL evaluátorů setříděné podle abecedy
Odkazy na související články
Poznámky k organizaci této stránky
Tato stránka je organizována podobným stylem, jak tomu bylo u závěrečných dílů seriálů o OpenGL i OpenGL Imaging Subsetu.
Vzhledem k poměrně velkému počtu dílů a demonstračních příkladů jsou na začátku každé kapitoly uvedeny lokální odkazy (v rámci jedné HTML stránky) pro rychlý skok k popisu dílu nebo příkladu. Jednotlivé části jsou označeny římskými číslicemi (například I-X), demonstrační příklady dvojicí arabských čísel (například 7.1), kde první číslice obsahuje část, ve které je příklad uveden, a druhá číslice pořadové číslo příkladu.
Obsah jednotlivých dílů
II. Úvod, reprezentace těles v počítačové grafice
Datum vydání: 11. 05. 2004
Odkaz: www.root.cz/clanek/2196
Obsah:nejpoužívanější způsoby reprezentace těles v počítačové grafice, parametrické křivky a plochy, napojování a modelování parametrických křivek a ploch, aproximace a interpolace s využitím parametrických křivek a ploch.
II. Teorie Bézierových křivek
Datum vydání: 18. 05. 2004
Odkaz: www.root.cz/clanek/2207
Obsah:matematická teorie Bézierových křivek, význam řídících bodů Bézierových křivek, Bézierovy kubické a kvadratické křivky, jejich výhody, nevýhody a použití v počítačové grafice, ukázka funkce pro vykreslení Bézierovy kubické křivky.
III. Teorie Bézierových ploch
Datum vydání: 22. 05. 2004
Odkaz: www.root.cz/clanek/2218
Obsah:matematická teorie Bézierových ploch, význam řídících bodů Bézierových ploch, navazování a zobrazování Bézierových ploch, ukázka funkce pro programové zobrazení Bézierova bikubického plátu.
IV. Použití evaluátorů pro vykreslování Bézierovy křivky
Datum vydání: 01. 06. 2004
Odkaz: www.root.cz/clanek/2228
Obsah:použití OpenGL evaluátorů pro vykreslení Bézierových křivek, nastavení souřadnic řídících bodů Bézierovy křivky, nastavení a povolení jednodimenzionálního evaluátoru, použití jednodimenzionálního evaluátoru při vykreslení Bézierovy křivky, využití mapování hodnot pro parametr t.
V. Použití evaluátorů pro vykreslování Bézierovy plochy
Datum vydání: 08. 06. 2004
Odkaz: www.root.cz/clanek/2244
Obsah: použití OpenGL evaluátorů pro výpočet a vykreslování Bézierových ploch, nastavení souřadnic řídících bodů Bézierovy plochy, nastavení a povolení dvojdimenzionálního evaluátoru, vykreslení Bézierova plátu s využitím evaluátorů, ukázka použití evaluátorů.
VI. Zjednodušení vykreslování Bézierových křivek a ploch
Datum vydání: 15. 06. 2004
Odkaz: www.root.cz/clanek/2251
Obsah: podrobný popis funkcí glMapGrid() a glEvalMesh(), zjednodušení vykreslování Bézierových křivek, zjednodušení vykreslování Bézierových ploch s využitím těchto funkcí, ukázka použití na několika demonstračních příkladech.
VII. Použití evaluátorů při specifikaci barev
Datum vydání: 22. 06. 2004
Odkaz: www.root.cz/clanek/2261
Obsah: automatizovaný výpočet barvy vrcholů pomocí evaluátorů, výpočet barvy bodů na Bézierově křivce a Bézierově ploše, vykreslení Bézierovy křivky a plochy s výpočtem barvy, demonstrační příklady.
VIII. Použití evaluátorů při práci s texturami
Datum vydání: 29. 06. 2004
Odkaz: www.root.cz/clanek/2274
Obsah: základní informace o texturování a návaznost na evaluátory, automatizované generování texturovacích souřadnic pomocí jednodimenzionálních evaluátorů, generování texturovacích souřadnic pomocí dvoudimenzionálních evaluátorů, ukázka použití evaluátorů při vykreslení otexturovaného Bézierova bikubického plátu.
IX. Automatické a poloautomatické generování normál
Datum vydání: 13. 07. 2004
Odkaz: www.root.cz/clanek/2296
Obsah: výpočet normálových vektorů Bézierových ploch, výpočet normálových vektorů ze znalosti lokálních parametrů povrchu, použití evaluátorů, ukázka výpočtu normálových vektorů při vykreslení osvětleného Bézierova bikubuckého plátu.
X. Obsah jednotlivých dílů, seznam příkladů a funkcí
Datum vydání: 20. 07. 2004
Odkaz: www.root.cz/clanek/2308
Obsah: seznam jednotlivých dílů a demonstračních příkladů s jejich stručným popisem, odkazy na další články.
Seznam demonstračních příkladů
2.1
Demonstrační příklad 2.1
Programové vykreslení Bézierovy křivky bez možnosti další editace.
Odkaz: www.root.cz/photos/opengl_ev/opengl_ev2_1.html
Demonstrační příklad 2.2
Programové vykreslení Bézierovy křivky s možností interaktivního posunu řídících bodů.
Odkaz: www.root.cz/photos/opengl_ev/opengl_ev2_2.html
Demonstrační příklad 3.1
Programové vykreslení Bézierovy plochy bez možnosti další editace.
Odkaz: www.root.cz/photos/opengl_ev/opengl_ev3_1.html
Demonstrační příklad 4.1
Vykreslení Bézierovy křivky pomocí evaluátorů bez možnosti další editace.
Odkaz: www.root.cz/photos/opengl_ev/opengl_ev4_1.html
Demonstrační příklad 4.2
Vykreslení Bézierovy křivky pomocí evaluátorů s možností interaktivního posunu řídících bodů.
Odkaz: www.root.cz/photos/opengl_ev/opengl_ev4_2.html
Demonstrační příklad 5.1
Vykreslení Bézierovy bikubické plochy pomocí grafických primitiv GL_POINT.
Odkaz: www.root.cz/photos/opengl_ev/opengl_ev5_1.html
Demonstrační příklad 5.2
Vykreslení Bézierovy bikubické plochy pomocí grafické primitivy GL_LINE_STRIP.
Odkaz: www.root.cz/photos/opengl_ev/opengl_ev5_2.html
Demonstrační příklad 5.3
Vykreslení Bézierovy bikubické plochy pomocí grafické primitivy GL_QUAD_STRIP.
Odkaz: www.root.cz/photos/opengl_ev/opengl_ev5_3.html
Demonstrační příklad 6.1
Vykreslení Bézierovy křivky jako jednotlivých bodů pomocí funkcí glEvalMesh1() a glMapGrid1().
Odkaz: www.root.cz/photos/opengl_ev/opengl_ev6_1.html
Demonstrační příklad 6.2
Vykreslení Bézierovy křivky jako polyčáry pomocí funkcí glEvalMesh1() a glMapGrid1().
Odkaz: www.root.cz/photos/opengl_ev/opengl_ev6_2.html
Demonstrační příklad 6.3
Vykreslení Bézierovy bikubické plochy z jednotlivých bodů pomocí funkcí glEvalMesh2() a glMapGrid2().
Odkaz: www.root.cz/photos/opengl_ev/opengl_ev6_3.html
Demonstrační příklad 6.4
Vykreslení Bézierovy bikubické plochy z polyčar pomocí funkcí glEvalMesh2() a glMapGrid2().
Odkaz: www.root.cz/photos/opengl_ev/opengl_ev6_4.html
Demonstrační příklad 6.5
Vykreslení Bézierovy bikubické plochy z vyplněných rovinných plošek pomocí funkcí glEvalMesh2() a glMapGrid2().
Odkaz: www.root.cz/photos/opengl_ev/opengl_ev6_5.html
Demonstrační příklad 7.1
Vykreslení Bézierovy křivky s automatizovaným výpočtem barvy pomocí OpenGL evaluátorů.
Odkaz: www.root.cz/photos/opengl_ev/opengl_ev7_1.html
Demonstrační příklad 7.2
Vykreslení Bézierovy křivky s automatizovaným výpočtem barvy pomocí OpenGL evaluátorů s posuvem řídících bodů křivky.
Odkaz: www.root.cz/photos/opengl_ev/opengl_ev7_2.html
Demonstrační příklad 7.3
Vykreslení Bézierovy bikubické plochy s automatizovaným výpočtem barvy pomocí OpenGL evaluátorů.
Odkaz: www.root.cz/photos/opengl_ev/opengl_ev7_3.html
Demonstrační příklad 8.1
Vykreslení otexturované Bézierovy bikubické plochy.
Odkaz: www.root.cz/photos/opengl_ev/opengl_ev8_1.html
Demonstrační příklad 8.2
Ukázka vlivu změny polohy řídících bodů na tvar Bézierovy bikubické plochy.
Odkaz: www.root.cz/photos/opengl_ev/opengl_ev8_2.html
Demonstrační příklad 8.3
Vykreslení otexturované Bézierovy bikubické plochy se změnou texturovacích souřadnic.
Odkaz: www.root.cz/photos/opengl_ev/opengl_ev8_3.html
Demonstrační příklad 9.1
Bézierova bikubická plocha, při jejímž vykreslování se pro výpočet osvětlení používá Phongův osvětlovací model.
Odkaz: www.root.cz/photos/opengl_ev/opengl_ev9_1.html
Demonstrační příklad 9.2
Otexturovaná Bézierova bikubická plocha, při jejímž vykreslování se pro výpočet osvětlení používá Phongův osvětlovací model.
Odkaz: www.root.cz/photos/opengl_ev/opengl_ev9_2.html
Odkazy na příkazy OpenGL evaluátorů rozdělené podle jednotlivých dílů
I
OpenGL Evaluátory I
žádné příkazy neuvedenyOpenGL Evaluátory II
glBegin()glEnd()
glVertex2f()
OpenGL Evaluátory III
glBegin()glEnd()
glVertex2f()
glMap1f()
glEvalCoord1f()
OpenGL Evaluátory IV
glMap1f()glEvalCoord1f()
OpenGL Evaluátory V
glMap2d()glMap2f()
glEvalCoord2d()
glEvalCoord2f()
OpenGL Evaluátory VI
glMapGrid1d()glMapGrid1f()
glMapGrid2d()
glMapGrid2f()
glEvalMesh1()
glEvalMesh2()
OpenGL Evaluátory VII
glMap1f()glMap2f()
glEvalCoord1f()
glEvalCoord2f()
OpenGL Evaluátory VIII
glBegin()glColor()
glEnd()
glEvalCoord2f()
glEvalMesh2()
glMap1f()
glMap2f()
glMapGrid2*()
glTexCoord1()
glVertex()
OpenGL Evaluátory IX
glClearColor()glClearDepth()
glDepthFunc()
glDisable()
glEnable()
glShadeModel()
glIsEnabled()
glMap2d()
glMap2f()
glMapGrid2f()
glEvalMesh2()
glPolygonMode()
glMaterialfv()
glLightfv()
OpenGL Evaluátory X
žádné příkazy neuvedenyOdkazy na příkazy OpenGL evaluátorů setříděné podle abecedy
glBegin()IIIIIVIIIglColor()VIII
glEnd()IIIIIVIII
glEvalCoord1f()IIIIVVII
glEvalCoord2d()V
glEvalCoord2f()VVIIVIII
glEvalMesh1()VI
glEvalMesh2()VIVIIIIX
glMap1f()IIIIVVIIVIII
glMap2d()VIX
glMap2f()VVIIVIIIIX
glMapGrid1d()VI
glMapGrid1f()VI
glMapGrid2d()VIVIII
glMapGrid2f()VIVIIIIX
glTexCoord1()VIII
glVertex2f()IIIIIVIII
Odkazy na související články
GLUT I
Datum vydání: 29. 04. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1612
GLUT II
Datum vydání: 06. 05. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1622
GLUT III
Datum vydání: 13. 05. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1630
GLUT IV
Datum vydání: 20. 05. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1642
GLUT V
Datum vydání: 27. 05. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1655
GLUT VI
Datum vydání: 03. 06. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1666
GLUT VII
Datum vydání: 10. 06. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1677
GLUT VIII
Datum vydání: 17. 06. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1688
GLUT IX
Datum vydání: 24. 06. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1701
OpenGL I: základní informace o OpenGL
Datum vydání: 01. 07. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1713
OpenGL II: syntaxe funkcí deklarovaných v OpenGL
Datum vydání: 08. 07. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1722
OpenGL III: grafická primitiva knihovny OpenGL
Datum vydání: 15. 07. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1731
OpenGL IV: základní vlastnosti grafických primitiv
Datum vydání: 22. 07. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1740
OpenGL V: transformační matice a lineární transformace
Datum vydání: 29. 07. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1751
OpenGL VI: použití transf. matic, skládání transf. a zásobník matic
Datum vydání: 05. 08. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1761
OpenGL VII: vykreslování bitmap
Datum vydání: 12. 08. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1770
OpenGL VIII: bitmapy a display-listy, vykreslování znaků a řetězců
Datum vydání: 19. 08. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1780
OpenGL IX: práce s pixmapami – vlastnosti, vykreslování
Datum vydání: 26. 08. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1791
OpenGL X: práce s pixmapami – čtení a kopírování pixmap
Datum vydání: 02. 09. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1801
OpenGL XI: vykreslovací pipeline OpenGL
Datum vydání: 10. 09. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1812
OpenGL XII: framebuffer
Datum vydání: 16. 09. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1821
OpenGL XIII: zobrazení prostorové scény s orto. kamerou, d. buffering
Datum vydání: 23. 09. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1833
OpenGL XIV: zobrazení prost. scény s perspektivní kamerou, Z-buffer
Datum vydání: 30. 09. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1843
OpenGL XV: přídavné ořezávací roviny
Datum vydání: 07. 10. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1854
OpenGL XVI: pole vrcholů
Datum vydání: 14. 10. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1864
OpenGL XVII: mlha
Datum vydání: 21. 10. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1874
OpenGL XVIII: materiály, stínování 1
Datum vydání: 04. 11. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1894
OpenGL XIX: materiály, stínování 2
Datum vydání: 11. 11. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1905
OpenGL XX: materiály, stínování 3
Datum vydání: 18. 11. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1915
OpenGL XXI: materiály, stínování 4
Datum vydání: 25. 11. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1928
OpenGL XXII: texturování 1 – úvod
Datum vydání: 02. 12. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1940
OpenGL XXIII: texturování 2 – postup při texturování
Datum vydání: 09. 12. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1951
OpenGL XXIV: texturování 3 – nastavování parametrů textur
Datum vydání: 16. 12. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1964
OpenGL XXV: texturování 4 – mipmapping
Datum vydání: 23. 12. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1974
OpenGL XXVI: texturování 5 – formát BMP
Datum vydání: 30. 12. 2003
Odkaz: www.root.cz/clanek/1978
OpenGL XXVII: texturování 6 – formát TGA
Datum vydání: 06. 01. 2004
Odkaz: www.root.cz/clanek/1986
OpenGL XXVIII: texturování 7 – blending
Datum vydání: 13. 01. 2004
Odkaz: www.root.cz/clanek/1995
OpenGL XXIX: texturování 8 – modulace textur
Datum vydání: 20. 01. 2004
Odkaz: www.root.cz/clanek/2004
OpenGL XXX: texturování 9 – automatické generování text. souřadnic
Datum vydání: 27. 01. 2004
Odkaz: www.root.cz/clanek/2018
OpenGL XXXI: vykreslovací řetězec a framebuffer
Datum vydání: 03. 02. 2004
Odkaz: www.root.cz/clanek/2022
OpenGL XXXII: operace s fragmenty při vykreslování
Datum vydání: 10. 02. 2004
Odkaz: www.root.cz/clanek/2033
OpenGL XXXIII: závěr a seznam popsaných témat
Datum vydání: 17. 02. 2004
Odkaz: www.root.cz/clanek/2044
OpenGL XXXIV: reference, obsahy
Datum vydání: 24. 02. 2004
Odkaz: www.root.cz/clanek/2053
OpenGL Imaging Subset I: význam Imaging Subsetu, vztah Imaging Subsetu a OpenGL
Datum vydání: 02. 03. 2004
Odkaz: www.root.cz/clanek/2068
OpenGL Imaging Subset II: změna hodnot během přenosu pixelů a fragmentů
Datum vydání: 09. 03. 2004
Odkaz: www.root.cz/clanek/2079
OpenGL Imaging Subset III: pixel Look-Up tables
Datum vydání: 16. 03. 2004
Odkaz: www.root.cz/clanek/2092
OpenGL Imaging Subset IV: práce s barvovými paletami 1
Datum vydání: 23. 03. 2004
Odkaz: www.root.cz/clanek/2106
OpenGL Imaging Subset V: práce s barvovými paletami 2
Datum vydání: 30. 03. 2004
Odkaz: www.root.cz/clanek/2120
OpenGL Imaging Subset VI: konvoluční filtry 1
Datum vydání: 06. 04. 2004
Odkaz: www.root.cz/clanek/2134
OpenGL Imaging Subset VII: konvoluční filtry 2
Datum vydání: 13. 04. 2004
Odkaz: www.root.cz/clanek/2145
OpenGL Imaging Subset VIII: histogram
Datum vydání: 20. 04. 2004
Odkaz: www.root.cz/clanek/2158
OpenGL Imaging Subset IX: minmax tabulky
Datum vydání: 27. 04. 2004
Odkaz: www.root.cz/clanek/2169
OpenGL Imaging Subset X: obsah jednotlivých dílů, seznam příkladů a funkcí
Datum vydání: 04. 05. 2004
Odkaz: www.root.cz/clanek/2183