Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku
Opera po dvou letech stále u dna

zd.valek
zd.valek (neregistrovaný)
12. 6. 2007 0:09

Error

chybička se vloudila (hned na začátku)
>Ta spatřila světlo světa 20. září 2007
zd.valek
zd.valek (neregistrovaný)
12. 6. 2007 0:22

Re: Error

Jinak mi na Opeře vadí že je to "veliká obluda" (alespoň sem to slyšel) a není OpenSource (proto není v Debianu).
Peter Helcmanovsky aura:65
12. 6. 2007 1:13

Re: Error

Jestli ji porovnavas s lynx-em, tak ano, je to velika obluda.
Jestli mas na mysli nejaky serioznejsi graficky browser co umi i javascript a pod., tak opera je AFAIK nejmensi a nejrychlejsi (presto toho umi v zakladni verzi nejvic, firefox a IE to dohani az rozsirenim).
Na druhou stranu kdyz clovek nema zajem o ty ruzne veci, tak mu to mozna prijde velka krava diky tomu menu?

Ale hlavne (pro mne) neni open source. (na druhou stranu jejich code base vypada natolik kvalitne ze ve chvili kdyby se dostal venku by to IMHO byla pro Operu Mini sebevrazda do dvou let a to by byla skoda. I kdyz Operu pouzivat nechci, tak rad vidim ze jeste existuje relativne kvalitni SW a aspon lze firefox s necim porovnavat a videt kolikrat by se musel zlepsit aby nebyl k placi. (pouzivam firefox prestoze obcas k placi je))
edois
edois (neregistrovaný)
12. 6. 2007 1:49

Re: Error

ja ji treba porovnavam s konquerorem a ano, je to velka obluda, konqueror mi necpe nejaky mail a torrent client, ktery nechci (a nechci, aby mi zral pamet) ;) na druhou stranu jsou stale stranky, ktere v konqueroru nejedou tak, jak maji (coz se stava i v opere i ve ff), ale vetsina stranek, co znam, jede v pohode.

s opensource souhlas, kdyby byla opensource, dal bych ji mozna (navzdory zabudovanym ficuram, ktere nevyuziju) sanci.

a s ff taky souhlas, k placi je uz delsi dobu (ale porad to neni tak strasne, jako ie, takze na windows je [a jeste asi dlouho bude] nejlepsi volbou ff)
s4x
s4x (neregistrovaný)
12. 6. 2007 9:40

Re: Error

Jaká stránka v Konqueroru nejede ? Předpokládám že je řeč o verzi 3.5.7.
edois
edois (neregistrovaný)
12. 6. 2007 9:52

Re: Error

konkretne diskuse (a poradna) na zive.cz, ale vzhledem k tomu, ze je zive temer m$-only, jsem radeji rezignoval na zive (psal jsem jim to a je jim evidentne jedno, ze maji nepristupne stranky), nez na konqueror. rec je o verzi 3.5.5 (debian etch)
Rezza
Rezza (neregistrovaný)
12. 6. 2007 11:01

Re: Error

A na novinky.cz do diskuze taky neprispeju... Ale tam nema smysl... A pak jeste mail seznamu je cely rozbity... Zase na druhou stranu jede pekne MojeBanka!
Ano - oproti Konqueroru je Opera obri bumbrlicek, jednu dobu jsem zase blaznil s Firefoxem doplnenym milionem addonu, ale rekl jsem si dost!
trea
trea (neregistrovaný)
12. 6. 2007 12:08

Re: Error

Tobe se podarilo rozject internetovy banovnictvi komercky (mojebanka.cz) v jinym prohlizeci nez v IE?? A jeste ke vsemu na linuchu?
Mohl bys mi dat lehkej navod, jak jsi toho dosahl?
BartyCok
BartyCok (neregistrovaný)
12. 6. 2007 12:32

mojebanka.cz v linuxu

navod je TADY: Webové bankovnictví KB nativně v Linuxu Odzkouseno a funguje.
Rezza
Rezza (neregistrovaný)
12. 6. 2007 14:27

Re: mojebanka.cz v linuxu

Nazval bych to - funguje plus/minus, ale tak se chova mojebanka ve vsech prohlizecich!

Posilam tu posty neprihlaseny a reakce mi presto chodi na mail :)
trea
trea (neregistrovaný)
12. 6. 2007 14:33

Re: mojebanka.cz v linuxu

Dik moc za tip, urcite vyzkousim. Tohle byla jedna z hlavnich vad, co sem Komercce vycital...
Pavel Píša
Pavel Píša (neregistrovaný)
12. 6. 2007 21:43

Re: mojebanka.cz v linuxu

Teď se zdá, že bude KB dost nekompromisně přecházet na čipové karty. Jejich podpora sice v Linuxu existuje, ale zajímalo by mě, jestli někdo má představu, jak by se to dalo sprovoznit s KB produkty.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
12. 6. 2007 12:22

Re: Error

porad s tim opensource? :) muzu vedet proc?

je to ideologie? filosofie? paranoia? nebo jste skutecne programator a kod si upravujete a kompilujete? v kazde nove verzi?
Martin V
Martin V (neregistrovaný)
12. 6. 2007 12:57

Re: Error

To jste si nevsiml, ze u jisté skupiny je proste In, rikat ze pouzivaji pouze Open Source?
Uprimne pochybuji, ze by po otevreni zdrojoveho kodu byli schopni neco doladit :-)
DotaZ
DotaZ (neregistrovaný)
12. 6. 2007 14:07

Re: Error

spise neco jineho...
kolem opensource jsou urcite zvyky... a ty mi durazne chybi!!
napriklad bugzilla.

nejhorsi je vsak: s cestinou, ktera neni soucasti prestane fungovat info o nove verzi.
dale jsem nenasel zadny bugreport, changelog apod.
V konecnem dusledku netusim proc bych mel updatovat a kdy!
a to uz prestava byt legracni.

PS: a rychlost?

Linux: 9.1/9.5 sec cold start opera/iceweasel (v nejnovejsich verzich) - ani opera -nomail ji nepopozene.
jen spotrebu pameti ma asi o petinu mensi nez FF (hrubym odhadem) a vydrzi dlouho bezet aniz by sezrala vsechny zdroje.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
12. 6. 2007 16:00

Re: Error

bugy reportovat muzete changelogu je na vyber hned nekolik pro ruzne produkty/platformy problemy s neupozornenim na novou verzi jsem nezaznamenal, stejne vetsinou upgraduju na RC :) chcete rict, ze vam opera beha nejak pomaleji nez FF?
Jencek
Jencek (neregistrovaný)
13. 6. 2007 2:53

Re: Error

Hlavně mi častěji padá než FF.
DotaZ
DotaZ (neregistrovaný)
13. 6. 2007 11:18

Re: Error

dekuji za odkazy, update mi to sice neresi ale ten changelog se mi rozhodne hodi...

ne. opera je rychleji k dispozici a to za nepredstavitelnych 0,4 sec.

chci tim rict, ze start je proste na mem zeleze stejne rychly (temer).
je pravda ze subjektivne mi pak (napr. s vice nez 30 taby) lepe reaguje opera, ale to uz se neda jednoduse a presne zmerit.

moc bych chtel aby mi posilali mail jako DSA ze mam updatovat a proc. ale to asi chci moc. nebo jeste lepe at se o to opera stara sama. at si zjisti dostupnost nove verze a pozada me o moznost zobrazeni proc mam updatovat.
Mila
Mila (neregistrovaný)
13. 6. 2007 12:14

Re: Error

Ale Opera si predsi zjistuje dostupnost nove verze. Jen teda pravda neumi zobrazit, co je noveho.
DotaZ
DotaZ (neregistrovaný)
15. 6. 2007 14:11

Re: Error

ano to ano, ale jakmile pouzijes cestinu, ktera bohuzel a nevim proc neni v ofiko stromu (ee.. oficialne soucasti) tak mas smulu. toto prestane fungovat a si nahrany. v pripade FF by si to jednoduse kontroloval pres SA rucne (ci mym oblibenym cron-> wget-> diff ->exim), ale v pripade opery prave nevim jak to vyresit. nic jako Security Advisories jsem proste zatim nenasel (( a nechapu proc)).
Peter Helcmanovsky aura:65
12. 6. 2007 15:23

Re: Error

ideologie, filozofie, a skutecne ho obcas upravuji a kompiluji. Ale hlavne prvni dva body, tech uprav bych za rok spocital na prstech jedne ruky drevorubce. :D
Garret Raziel
Garret Raziel (neregistrovaný)
12. 6. 2007 15:38

Re: Error

Ne, nepřipadá mi to IN všude cpát opensource. Vlastně všechno, o čem se řekne, že je IN najednou začnu nesnášet. Ale mám v sobě pocit, že opensource program (povětšinou) zušlechťuje. Nesnažím se používat opensource, snažím se používat kvalitní soft. A opensource je potenciálně kvalitnější, než normální soft. Dle mého názoru má totiž potenciálně méně chyb a je vyladěnější. Ale samozřejmě, že to neplatí 100% (zlé jazyky by řekli, že ani 75%), samozřejmě, že "!(opensource == kvalita)". Já sám jsem nikdy os nekompiloval, ale zatím mám s os většinou dobrou zkušenost.
J
J (neregistrovaný)
12. 6. 2007 21:03

Re: Error

Ja si OS (respektive jeden z nekolika) kompiluju a tudiz je pro me zdrojak docela podstatny - muzu tak ziskat binarku prelozenou pro konkretni HW a nejaky to % vykonu navrch. No a jako vedlejsi bonus beru to, ze kdyz se nekde objevi nejakej bg, nemusim sosat kompetni novou verzi nebo problematicky binarni patche, ale par B/kB zdrojaku. + samo vyhoda celkem efektivni eliminace pekla zavislosti - kompajli se vuci aktualnim knihovnam.
Michal Kubeček
Michal Kubeček (neregistrovaný)
13. 6. 2007 0:12

Re: Error

Například Firefox také pořád ještě nemá oficiální 64-bitový build, ale je open source, takže si ho můžu přeložit (samozřejmě je také potřeba, aby zdroják nebyl příliš zprasený). U Opery bych měl smůlu a musel bych počkat, až se firma ustrne.
Bilbo
Bilbo (neregistrovaný)
12. 6. 2007 3:23

Re: Error

Je fakt ze v defaultu je v opere fura zaplych sidebaru, toolbaru a podobnych volovin. Sice neni problem to behem pul minuty povypinat, ale asi to nekterym lidi odradi ...
Hugo
Hugo (neregistrovaný)
12. 6. 2007 9:46

Re: Error

Ono takym ludom asi niet pomoci .....
paranoiq
paranoiq (neregistrovaný)
12. 6. 2007 13:52

Re: Error

souhlasím s tebou. skutečně nechápu stále omílaný argument složitosti opery. opera je funkční po instalaci. firefox je funkční po nainstalování nejméně pěti pluginů a úpravě nastavení. o velmi nevlídném chování cache ff nemluvě (tlačítko back vs formuláře)
Jencek
Jencek (neregistrovaný)
13. 6. 2007 2:58

Re: Error

Nechápu. Ve FF nemám žádné rozšíření a jsem naprosto spokojen.
Polik
Polik (neregistrovaný)
13. 6. 2007 4:28

Re: Error

Protože nevíte, co byste mohl mít.
Petr Tomeš aura:38
13. 6. 2007 8:24

Re: Error

Tak to nevědí spíše uživatelé Opery, jelikož se s přizpůsobivostí a rozšiřitelností Firefoxu nedá vůbec srovnávat. Opera uživatelům - jakýmkoliv, začátečníkům až po pokročilé profesionály - prostě vůbec ani zdaleka nemůže poskytnout funkčnost tisíců rozšíření pro Firefox, a jen těch, které ten který uživatel skutečně chce a vyžije. Navíc rozšíření se většinou vyvíjí a mnohech vylepšuje rychleji než prohlížeč v ročních cyklech.
paranoiq
paranoiq (neregistrovaný)
13. 6. 2007 22:43

Re: Error

já používám operu od verze 5, kdy jsem byl tím naprostým začátečníkem až do dneška, kdy jsem oním profesionálem. píšu intranetové aplikace, takže používám nejen Operu, ale i FF a IE6+7. věřte mi, že v mé práci se mi například takový Web Developer Toolbar občas, spíše zřídka hodí, ale ve finále se člověk stejně musí kouknout do kódu. navíc nástroje v současné Opeře 9.2 toto a podobná rozšíření vysoce překonávají

"..funkčnost tisíců rozšíření pro Firefox, a jen těch, které ten který uživatel skutečně chce a vyžije" - jak má chudák uživatel, který ani neví co chce, najít to pravé ořechové mezi TISÍCI rozšírení? to si na to třeba vezme dovolenou? nepo používá jen těch pár co mu doporučil kamarád?
tuhle vlastnost bych uživatelsky přívětivou zrovna nenazval. někomu se to sice hodí, ale to jsou jen ti, co mají dostatek zkušeností s počítačem a zároveň dost casu na to, aby si firefox 'dopsali' (=našli a dostahovali)
Luděk Janča aura:79
16. 6. 2007 22:11

Re: Error

a co třeba tady?
http://www.czilla.cz/doplnky/rozsireni/p/firefox/

Všechny nejpoužívanější doplňky s jejich popisem funkčnosti.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
17. 6. 2007 17:06

Re: Error

to ale nejsou vsechny nejpouzivanejsi doplnky, to jsou vsechny doplnky lokalizovane v ramci projektu czilla
DotaZ
DotaZ (neregistrovaný)
21. 6. 2007 12:52

Re: Error

hlavne je jako podle meho jedina ktera se hodne zabyva tim jak prinest pokrocile funkce jednoduse (pripadne i jednoduchym)...

na takovyto vyzkum a upravy obvykle oss proste uz nema. a na opere je to dobre videt.
WiFi
WiFi (neregistrovaný)
12. 6. 2007 17:30

Re: Error

Cisty FUD, zmaz si operacky profil a hned uvidis. V defaulte nema zapnute navyse viac ako FF. Vsetko je standardne poskryvane a je len to najnutnejsie.
Georgeek
Georgeek (neregistrovaný)
12. 6. 2007 4:50

Re: Error

Ono je také problém to, že jde o další a odlišný software.

Navíc stabilita renderingu jejího DHTML je v porovnání s FF a MSIE spíše slabší. Říká se pospíchej pomalu.
n00b
n00b (neregistrovaný)
12. 6. 2007 7:58

Re: Error

stabilita renderingu je dle vás co? :D
Varka
Varka (neregistrovaný)
12. 6. 2007 8:29

Re: Error

Ehm... O ktorej verzii hovorite, priatelu? Nezaspali ste dobu?
uživatel si přál zůstat v anonymitě
12. 6. 2007 9:02

Re: Error

Renderování má IMHO kvalitní. Problém bych viděl v implementaci JavaScriptu. Např. s ebankou si opera js moc nerozumí.
Martin V
Martin V (neregistrovaný)
12. 6. 2007 12:57

Re: Error

Jak podle Vás vypadá nestabilní rendering?
Jiří Hlávka
12. 6. 2007 18:16

Re: Error

Zdravím.

Již jsem to poslal k analýze Opera Softu.

Chyba se projevuje při intenzivní práci s DHTML.

Po jejím vyřešení bude v mojich očích Opera the best.
DSL
DSL (neregistrovaný)
12. 6. 2007 22:32

Re: Error

Okolo prazdnin by mala byt vydana nova verzia postavena na novom jadre kestrel. Slubuju tam fixnutie bugov, ktore uz dlhsi cas nefixly, lebo to zrejme nebolo trivialne v ich navrhu, tak uvidime.
zen
zen (neregistrovaný)
14. 6. 2007 20:49

Re: Error

Doplním, že kestrel sa sústreďuje hlavne na zvýšenie výkonnosti, keďže Opera9 oproti Opera8 trochu stráca rýchlosť. Tento rok ešte bude dostupná nová verzia ECMAScript enginu ktorá bude ešte rýchlejšia a bude menej pamäťovo náročná.
oHo
oHo (neregistrovaný)
12. 6. 2007 2:13

Re: Error

prestante uz sirit tyhle bludy

vergilius:~# apt-cache show opera
Package: opera
Status: install ok installed
Priority: optional
Section: non-free/web
Installed-Size: 12768
Maintainer: Opera Packaging Team <packager@opera.com>
Architecture: i386
Version: 9.20-20070409.6
cedrik
cedrik (neregistrovaný)
12. 6. 2007 7:43

Re: Error

Zapoměl jsi dodat že to není v oficiálním debianím repozitáři a jen pro architektury i386, sparc a powerpc. Takto tebou podaná informace je také blud.

Takže nic pro mě, páč powerpc ještě nemám.
Varka
Varka (neregistrovaný)
12. 6. 2007 8:30

Re: Error

> Architecture: i386 ??
xobot
xobot (neregistrovaný)
12. 6. 2007 14:57

Re: Error

amd64 ??
Bilbo
Bilbo (neregistrovaný)
12. 6. 2007 15:50

Re: Error

i386 operu jde nainstalovat i na amd64, jen se musi dat apt-get nebo dpkg nejaky switch aby ignoroval ze je to pro jinou architekturu. Ve vysledku to pak funguje :)
starenka
starenka (neregistrovaný)
12. 6. 2007 17:37

Re: Error

diky. to me nenapadlo
-nf-
-nf- (neregistrovaný)
12. 6. 2007 19:13

Re: Error

ze by hacker mailboxuu??
SARS aura:100
12. 6. 2007 10:07

Re: Error

Ked sme uz pri tych obludach, Firefox je o mnoho masivnejsia hroza. Rozdiel rychlosti a mnozstva spotrebovanej pamate u pocitacov pod 800MHz je nezanedbatelny. Nemam rad ludi, ktory povedia: "Ja s tym nesuhlasim, pretoze kamarat povedal." Co je to za nazor! Bud kamarat mi povedal, alebo sam som vyskusal, ale na to je clovek prilis lenivy ;).

Za starych casov bola Opera propagovana za najrychlejsi browser. Preco nie, ked neobsahovala algoritmy na korektciu stranok (ale boli velmi jednoduche). Potom na Pentiu 120 s dial-upom ten rozdiel bolo vidiet (s porovnanim s hooozne pomalou mozillou a stale nepouzitelnym Explovderom). Potom prisiel Firefox a napriek stale trvajucej pomalosti podstivo prevalcoval IE i Operu. V dobe, ked i zivotnym standartom je prechod na opensource, udkvely tradicionalizmus Opera Software nie je na mieste. To je jedinou vaznou chybou Opery.
"Tazko sa plava cloveku proti prudu" i ked je to softver.
andrej
andrej (neregistrovaný)
12. 6. 2007 18:28

Re: Error

podstivo?
snad poctivo, nie?
udkvely?
snad utkvely, nie?
zase niekto chybal na zakladnej ked sa bralo spodobovanie hlasok...
SARS aura:100
13. 6. 2007 10:40

Re: Error

"Slovedcina byt moj kvon"
...spell checker malfunction.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
12. 6. 2007 12:19

Re: Error

velika obluda v jakem smyslu??

ano ma spoustu funkci (ktere nemusite pouzivat, dokonce mail se da dokonale deaktivovat), ale rychlosti a integritou to je spis stihla stika :)

velika obluda je pro mne spis firefox plny hromady ruznych extensions nebo treba microsofti explorer integrovany do systemu pripadne konqueror, ktery vlastne dela totez ale jeste vic :)

jestli jste o opere zatim jen slysel, zkuste se na ni nekdy i podivat
Karel
Karel (neregistrovaný)
12. 6. 2007 20:58

Re: Error

Ladím weby, takže mám na komplu IE 6, FF a Operu (o víc nemají klienti zájem, stejně jim stačí, že web je validní). IE6 je samozřejmě mimo. Operara fajn, ale FF u mně vede - když otevřu dejme tomu třicet záložek s DHTML, jde Opera do kytek (resp. reaguje jako hlemýžd) a FF to většinou ustojí. Pro ladění krása. Navíc má ve FF možnost instantně přepínat jádra (IE tab), což se mi pro Operu nepodařilo ve větším počti tabů rozumně zprovoznit.
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem