Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Oprava červených očí v Gimpu

Clock
Clock (neregistrovaný)
17. 4. 2007 0:26 Nový

Vypadaji tyto odlesky prirozene?

celé vlákno
e-v@n
e-v@n (neregistrovaný)
17. 4. 2007 1:26 Nový

Re: Vypadaji tyto odlesky prirozene?

celé vlákno
Tak tie naozaj vyzeraju prirodzene :)
MD
MD (neregistrovaný)
17. 4. 2007 7:58 Nový

Re: Vypadaji tyto odlesky prirozene?

celé vlákno
:-)))))

+1
LK
LK (neregistrovaný)
17. 4. 2007 9:06 Nový

Re: Vypadaji tyto odlesky prirozene?

celé vlákno
:-)))
kujn
kujn (neregistrovaný)
17. 4. 2007 10:14 Nový

Re: Vypadaji tyto odlesky prirozene?

celé vlákno
Majka z Gurunu aneb "Prišla z oblakov" :-D
deda.jabko
deda.jabko (neregistrovaný)
17. 4. 2007 10:38 Nový

Re: Vypadaji tyto odlesky prirozene?

celé vlákno
jezis, ta vypada jak doktorka hildegarda landstromova.... pozor! abyste po jejim pohledu neskoncili takto http://www.cervenytrpaslik.cz/pictures/images/5/karantena1.jpg
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
17. 4. 2007 15:41 Nový

Re: Vypadaji tyto odlesky prirozene?

celé vlákno
To je brutální :) Nedal ses na techno?
z80pin6
z80pin6 (neregistrovaný)
17. 4. 2007 20:44 Nový

Re: Vypadaji tyto odlesky prirozene?

celé vlákno
Techno posloucham - jak to ale souvisi s technem? :)
1l
1l (neregistrovaný)
17. 4. 2007 15:43 Nový

Re: Vypadaji tyto odlesky prirozene?

celé vlákno
wow!
David Kovář aura:86
23. 4. 2007 16:23 Nový

Re: Vypadaji tyto odlesky prirozene?

celé vlákno
No určitě ses zbavil efektu červených očí - na 100%
Lama
Lama (neregistrovaný)
17. 4. 2007 4:07 Nový

Proboha, je to strašně složité !

celé vlákno
Z dovolené vozíme fotky a hodně jich "má červené oči". Kdybychom to dělali tak složitě:
1) manželka bude nadávat
2) děti budou plakat
3) počítač asi poletí z okna
4) brzy bude rozvod...

Proboha, nejde to udělat na jeden dva kliky, jako v mnoha jiných aplikacích ?

S tímto seriálem definitivně končím !
uživatel si přál zůstat v anonymitě
17. 4. 2007 7:11 Nový

Re: Proboha, je to strašně složité !

celé vlákno
Samozrejme ze to jde na dva kliky, mozna i na jeden klik (viz nazor nize, plugin na redukci cervenych uci, dokonce bych i veril, ze GIMP ma nejaky takovy plugin defaultne).

Tady je ale videt klasicke Perlovske TIMTOWTDI (There Is More Than One Way To Do It), proste kazdy to dela tak, jak se to zrovna naucil. Nestyd se a popis, jak bys to delal v GIMPu ty:)

Jinak pokud bych mel tech fotek vic, tak bych si na to napsal rovnou skriptik do gimpu a udelal bych tak X fotek na jeden enter.
pista
pista (neregistrovaný)
17. 4. 2007 9:37 Nový

Re: Proboha, je to strašně složité !

celé vlákno
no prave kvoli takemuto navodu radsej raz za mesiac nabootujem XP-cka a urobim to v ACDSee, na dva kliknutia :-))
uživatel si přál zůstat v anonymitě
17. 4. 2007 10:34 Nový

Re: Proboha, je to strašně složité !

celé vlákno
nez ty rebootujes to to mam davno v f-spotu (je tam na to primo tlacitko (tedy jeden klik?)...
nebo si to muzes naskriptovat, ale osobne spis se na ty cervene oci vykaslat, - co treba dobry bles s nejakym trosku lepsim fotakem ?
Franta
Franta (neregistrovaný)
17. 4. 2007 15:29 Nový

Re: Proboha, je to strašně složité !

celé vlákno
ACDsee má bohužel navrch i v rychlosti načítání fotek, tam stále nemá v Linuxu konkurenci.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
17. 4. 2007 16:44 Nový

Re: Proboha, je to strašně složité !

celé vlákno
a nejde spustit acdc :) pres wine? to by bylo jeste jednoduchsi, kdyz uz na tom acdsee tak trvate ..
Franta
Franta (neregistrovaný)
17. 4. 2007 16:52 Nový

Re: Proboha, je to strašně složité !

celé vlákno
Kdyby aspoň to, ale bohužel nejde.
Já na ACDsee netrvám, sice je to dobrý kus softwaru, ale spokojil bych se i s něčím jiným, i skromějším. Ale chtěl bych stejnou rychlost prohlížení fotek jako na setejném železe s Windows + ACDsee. I ta nejlepší Linuxová / unixová alternativa, kterou mám - kuickshow - je stále o něco pomalejší, než to ACDsee ve Windows. Je to takřka použitelné (pro 10 Mpx fotky), ale stále to není ono, pořád to na rychlost ACDsee nemá (a funkčně už vůbec ne, ale spokojil bych se alespoň s tou rychlostí).
vi\\\'tek
vi\\\'tek (neregistrovaný)
17. 4. 2007 20:50 Nový

Re: Proboha, je to strašně složité !

celé vlákno
Jenže ACDsee nejni zadara Gimp jo ;-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
17. 4. 2007 21:48 Nový

Re: Proboha, je to strašně složité !

celé vlákno
Jakto? Ja dostal naprosto skvele fungujici a funkcne postacujici verzi 5 zadarmo v bonus-packu k digitalnimu fotaku. :)

A gimp ma mimochodem hroznou praci s okny, muze mi nekdo vysvetlit, co autory vedlo k takove silenosti? :)
Franta Kučera aura:79
17. 4. 2007 22:49 Nový

Re: Proboha, je to strašně složité !

celé vlákno
Ta okna Gimpu jsou trochu svérázná. Uznávám že ve Windows je to spíše na škodu než k užitku. Ale v unixu, KDE má člověk k dispozici více ploch je to spíš výhoda -- ušetří se místo za jedno společné okno, uvnitř kterého by byla uzavřena všechna ostatní. Pokud si tedy pro Gimp vyhradím celou jednu plochu (což dělám), je to lepší, než kdyby tam zabírala místo ještě jedna okenní lišta navíc.

Takže těžko říct, má to svoje pro i proti. Okna ve stylu Photoshopu by jistě byla standardnější, ale i toto je celkem v pohodě.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
17. 4. 2007 23:39 Nový

Re: Proboha, je to strašně složité !

celé vlákno
Nojo ale jak mam treba v gimpu snadno maximalizovat to editovane okno tak, aby mi zaroven neprekrylo dialogy? Dat jim allways on top nic moc neresi - to mi zase zakryvaji cast obrazku nehlede na to, ze pak zakryvaji i ostatni okna (a pak jde treba dost blbe provest snapshot)

Krome toho se mi zdaji ta tlacitka a dialogy zbytecne siroke.
Nechapu, proc treba okno vrstev musi byt tak siroke, kdyz tam krome nazvu a zamku skoro nic neni.

Koukam ted na gimpshop ale zase s photoshopem nedelam takze zprehazeny menu by me spis mohlo mast...
Franta Kučera aura:79
18. 4. 2007 0:08 Nový

Re: Proboha, je to strašně složité !

celé vlákno
Njn, něco na tom je. Změnu velikosti okna většinou dělám ručně, nebo mám obrázek přes celou obrazovku a jen občas přepnu na nástroje, to záleží, co zrovna dělám. Jak jsem psal, má to svoje pro i proti.

Možná by stálo za to, kdyby Gimp měl i režim s jedním oknem a panely s nástroji a vrstvami se daly dokovat ke stranám...
mys elf
mys elf (neregistrovaný)
18. 4. 2007 0:29 Nový

Re: Proboha, je to strašně složité !

celé vlákno
Tak zkus Kritu.
Franta Kučera aura:79
17. 4. 2007 22:45 Nový

Re: Proboha, je to strašně složité !

celé vlákno
Jenže ACDsee je prohlížeč, kdežto Gimp editor. To že ACDsee má bezkonkurenční rychlost prohlížení není nic proti Gimpu.
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný)
17. 4. 2007 15:36 Nový

Re: Proboha, je to strašně složité !

celé vlákno
Proto je lepší nemít manželku a děti.
tom
tom (neregistrovaný)
17. 4. 2007 15:58 Nový

Re: Proboha, je to strašně složité !

celé vlákno
no konečně tu padl nějaký rozumný názor.
Petr Pluháček
17. 4. 2007 6:15 Nový

Na cervene oci...

celé vlákno
Huba buba
Huba buba (neregistrovaný)
17. 4. 2007 8:39 Nový

Re: Na cervene oci...

celé vlákno
Tak tohle se mi prave na clancich o gimpu libi. Vybrat casto potrebne tema a ukazat nejake reseni. V komentarich to pak obvykle nekomu zkusenemu neda a ukaze jednodussi cestu ke kvalitnimu vysledku.

Diky obema.
K2
K2 (neregistrovaný)
18. 4. 2007 15:43 Nový

Re: co je ta výhra?

celé vlákno
Svého času se na rootu nepsaly články tak, že autor napíše paskvil o něčem, čemu nerozumí, a čtenáři to opraví v diskuzi. Ale jo, článek je hezký. Sice ukazuje naprosto příšerný a nepoužitelný postup, ale zase je o Gimpu. A je od Petra Krčmáře, a ještě na rootu, což vyváží fakt, že je obsahově velmi slabý. ;)
Yenya
Yenya (neregistrovaný)
17. 4. 2007 13:49 Nový

Re: Na cervene oci...

celé vlákno
Jo, pridavam se. Presne tenhle plugin pouzivam, a jako asi jediny z mnoha podobnych pluginu pro Gimp funguje fakt dobre.

Upravena fotka z clanku (za par dni asi smazu):

http://www.fi.muni.cz/~kas/tmp/redeye.jpg

Jeste jedna ukazka jak toto funguje:

http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/index.cgi/computers/red-eye-reduction.html

-Yenya
Franta
Franta (neregistrovaný)
17. 4. 2007 15:30 Nový

Re: Na cervene oci...

celé vlákno
To je přece blbost, proč by někdo používal specializovaný nástroj, když může použít universální, který se jednou naučil ovládat.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
17. 4. 2007 16:32 Nový

Re: Na cervene oci...

celé vlákno
protoze jeho ovladani neni tak efektivni, jak by mohlo byt? :))
Franta
Franta (neregistrovaný)
17. 4. 2007 16:54 Nový

Re: Na cervene oci...

celé vlákno
A taky pro to, že nedělá přesně to, co bych chtěl. Takže jsem začal psát vlastní udělátko v assembleru. Tak snad za rok za dva budu moci konečně efektivně retušovat fotky.
:-)
MD
MD (neregistrovaný)
17. 4. 2007 8:03 Nový

Titulek

celé vlákno
"Protože se ve své podstatě jedná o přesvícené místo"

Nesmysl. Nejedna se o presvicene misto.

Ten vysledek vypada hrozne. Oci jsou porad cervene (i kdyz jsou tmavsi). Co treba pouzit desaturaci?
jj
jj (neregistrovaný)
17. 4. 2007 8:41 Nový

Re: Titulek

celé vlákno
+1
Tomas
Tomas (neregistrovaný)
17. 4. 2007 8:54 Nový

Re: Titulek

celé vlákno
Presne tak, ten vysledek vypada strasne, kdyz uz se s tim clovek takto pipla, tak by to mel udelat aby ten vysledek vypadal prirozene.

Ale treba zminovany plugin to bude delat lepe.
mys elf
mys elf (neregistrovaný)
17. 4. 2007 20:53 Nový

Re: Titulek

celé vlákno
Přesně tak, já myslel, že desaturace je první krok v úpravě červených očí.
Gorgon
Gorgon (neregistrovaný)
17. 4. 2007 10:17 Nový

Jiný postup

celé vlákno
Zdravím, v článku http://www.linuxexpres.cz/praxe/gimp-v-roli-digitalni-fotokomory jsem popsal poměrně snadný a mnohem produktivnější postup. Princip je jednoduchý - odbarvit, ztmavit a pomocí křivek upravit kontrast. Lesk není nutno dodávat uměle, zůstane ten skutečný. Plugin není špatný, ale někdy se vyplatí "ruční práce".
amatér - fotograf
amatér - fotograf (neregistrovaný)
17. 4. 2007 22:48 Nový

Re: Jiný postup

celé vlákno
Po vyzkoušení vcelku souhlasím s vaším názorem, ale nedělejte tu reklamu jinému serveru...
oggishness
oggishness (neregistrovaný)
19. 4. 2007 18:56 Nový

Re: Jiný postup

celé vlákno
Vyjadřuji nesouhlas. V tomto případě je určitě na místě uvést odkaz na článek, který se dotýká stejného tématu (a přiznejme si, že pan Čevela má při porovnání s kolegou Krčmářem kladné body za kvalitu zpracování).
koren
koren (neregistrovaný)
17. 4. 2007 10:32 Nový

slusna prace

celé vlákno
velikost zornicek po upravach je legracni - vypada to, ze je to foceno 3. den na technoparty 8-)
m0rph
m0rph (neregistrovaný)
17. 4. 2007 17:29 Nový

Re: slusna prace

celé vlákno
jj... nebo po aplikaci ruliku zlomocneho, sveho casu oblibeneho zkraslovaciho prostredku :)
Pavel Trubl aura:100
18. 4. 2007 18:31 Nový

Re: slusna prace

celé vlákno
Az pujdes na vysetreni k ocnimu, tak ti oci rozkapou taky nejakym sajrajtem z ruliku :)
Dan Ohnesorg aura:100
17. 4. 2007 10:42 Nový

Hm...

celé vlákno
Ten vysledek mi prijde strasny. Postup je asi celkem v poradku, je jen trochu pracny ja to vetsinou jen tak premaluju cernou, pripadne cernou s nejakym mensim krytim. Problem je podle me v originalni fotce, ta uz je daleko za hranici opravitelne fotky, hodi se leda ke smazani. Pokud bych vubec uvazoval o jejich upravach, tak si na to vyhradim cely den a budu se pokouset klonovat duhovku, protoze snad nikdo nema duhovku takle uzkou. Nebo modelku vyfotim jeste nekde jinde a zkopiruju jen oko.

Nemohli by kritici ukazat jak takovahle fotka dopadne po uprave treba v tom acdsee na jeden klik?
MD
MD (neregistrovaný)
17. 4. 2007 10:55 Nový

Re: Hm...

celé vlákno
Tahle to vypada po uprave ve Photoshopu na 3 kliknuti

http://img246.imageshack.us/img246/6990/redeyetoolvk2.jpg

1. klik - vybrat nastroj Red Eye Tool
2. klik - jedno oko
3. klik - druhe oko
uživatel si přál zůstat v anonymitě
17. 4. 2007 11:37 Nový

Re: Hm...

celé vlákno
stejně mi přijde, že má pak slečna oči jako trnky - asi se to musí fotit s jiným režimem blesku
z80pin6
z80pin6 (neregistrovaný)
17. 4. 2007 20:54 Nový

Re: Hm...

celé vlákno
Tenhle postup ale nefunguje, kdyz ma slecna treti oko - http://ronja.twibright.com/3oci.jpg

Viz take http://en.wikipedia.org/wiki/Third_eye
skorbut
skorbut (neregistrovaný)
17. 4. 2007 22:47 Nový

Re: Hm...

celé vlákno
LMAO
Alesak
Alesak (neregistrovaný)
19. 4. 2007 14:05 Nový

Re: Hm...

celé vlákno
LOL ale ocekaval bych ze ty dve "konvencni" oci podle postupu budou bez cervene
micho
micho (neregistrovaný)
17. 4. 2007 10:42 Nový

Dobry filter je v DigiKam

celé vlákno
Pouzival som len raz ale ma velmi dobry vysledok a robi sa s tym velmi jednoducho:
- otvorit fotku
- odnacit obdlznikom oblast oci
- kliknut na red eye reduction

Soft si asi sam najde kde v selection sa nachadzaju oci a upravi to.

Jednoduchsie to uz hadam nejde. Uz tomu len chyba automatic face detection :)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
17. 4. 2007 17:53 Nový

Re: Dobry filter je v DigiKam

celé vlákno
ten stejny postup i v Google Picasa 2 (samozrejme pro linux :)
Stanislav Brabec aura:91
17. 4. 2007 11:07 Nový

f-spot

celé vlákno
Na to nepotřebujete GIMP. V prohlížeči f-spot stačí označit, kde přibližně jsou oči, a pak kliknout na Red eye reduction.
Izak
Izak (neregistrovaný)
17. 4. 2007 11:21 Nový

Mhhhh

celé vlákno
No tak vysledek je spatny !!!!!!

Ja to delam bud pres plug-in, coz ovsem neni 100%

normale to delam lasem vyberu obe oci, dam je do neve vrstvy, prevedu na B/W a pak dam kyblikem vyplnit na meke svetlo barvu jakou chci .... a je to, nebo to lze delat pres urovne barev .... ovsem kdyz fotim, tak vetsinou pres odrazovou desku, ci s difusorem o stenu, takze cervene oci nehrozi ;-)))


..... jo uz jsem vam rikal ze vetaveny blesk se pouziva k odpalovani bezdratovych blesku a ne k osvetlovani sceny ???
jestli ne tak ted vam to rikam !!!! interni blesk muze slouzit pouze jako male dosvetleni, pokud jeho intenzitu maximalne snizim ;-)))
Zato s externim bleskem lze i fotit :-))
Keli
Keli (neregistrovaný)
17. 4. 2007 13:37 Nový

Anglicke nazvy funkci

celé vlákno
Neslo by pouzivat v nazvech nastroju i anglicke nazvy, nastroj "Zesvětlující nebo ztmavující tahy" se v anglickem Gimpu hleda spatne :(
tom
tom (neregistrovaný)
17. 4. 2007 16:06 Nový

Re: Anglicke nazvy funkci

celé vlákno
Ja bych zase radeji čínsky.
Franta
Franta (neregistrovaný)
17. 4. 2007 16:45 Nový

Re: Anglicke nazvy funkci

celé vlákno
Ne, ať je to příště Francouzsky, to je lepší.
Aneb skoncujme s anglickou nadvládou!
comp
comp (neregistrovaný)
22. 4. 2007 14:54 Nový

Re: Anglicke nazvy funkci

celé vlákno
Nebolo by spatne, keby konecne ludia prestali zasahovat do softwaru takym sposobom, ze ho prelozia do ineho jazyka ako do anglictiny. Ved tym vytvaraju uplne novy produkt, ktory sa treba odznova naucit pouzivat. Casto ide prave o technicke vyrazy, ktorym sa v slovencine a cestine bohvieako neda rozumiet. Soft ma byt po anglicky a hotovo.
fritzek
fritzek (neregistrovaný)
17. 4. 2007 13:54 Nový

serial na Linuxsoft

celé vlákno
Nerikam, ze je serial spatny, ale prijde mi trochu zbytecne duplikovat serial o Gimpu, ktery je na www.linuxsoft.cz. V zadnem pripade nechci tvrdit, ze autor opisuje, ale jeden kvalitni serial uz existuje a tak si myslim, ze je to zbytecne plytvani silami.
K2
K2 (neregistrovaný)
17. 4. 2007 15:49 Nový

vzkaz autorovi

celé vlákno
Tak jako v přechozím případě se změnou hloubky ostrosti Petr Krčmář ukázal, že grafika mu není vlastní. Prvním pravidlem je, že oči je na fotografii nesmírně důležité, a nesmí se do nich zasahovat nijak "drsně". To co Petr předvedl je ta vůbec nejhorší možnost, která vede k nepřirozenému dojmu z fotky (když odhlédnu od původní fotky). Viz též pohled mrtvé milenky. NIKDY, NIKDY a NIKDY nepřekreslujte zorničky! Když už, tak použijte desaturaci. Vypadá to mnohem lépe.

Petře, nebylo by lepší, kdybyste se věnoval tématům, které vám sedí? Zatím se ukazuje, že psát o grafice opravdu není pro vás. Já se také nesnažím napsat kuchařku, když neumím vařit. Takovéhle excesy vás snad ani nejsou hodny.
mofo
mofo (neregistrovaný)
17. 4. 2007 22:37 Nový

Re: vzkaz autorovi

celé vlákno
Navíc prezentovat to na takové obludě... :)) Tu už redukce červených očí nezachrání. Škoda práce.
mys elf
mys elf (neregistrovaný)
17. 4. 2007 22:58 Nový

Re: vzkaz autorovi

celé vlákno
Já věděl, že jsi asociální bezmozek.
mofo
mofo (neregistrovaný)
18. 4. 2007 22:20 Nový

Re: vzkaz autorovi

celé vlákno
Toto tvrzení vykazuje znaky kompulze resp. absolvování kurzu morologie. Prezentovat něco na tak repungnantním objektu musí znechutit každého, kdo má zrak v pořádku. Těžko bude někdo v reklamě ukazovat účinky opalovacího krému na 150 kg kreatuře.
mat
mat (neregistrovaný)
20. 4. 2007 10:04 Nový

Re: vzkaz autorovi

celé vlákno
zakaztre prosim autorovi publijkovat fotografie. trpim jako zvire .... dyk neumi vubec fotit ....
mys elf
mys elf (neregistrovaný)
21. 4. 2007 13:05 Nový

Re: vzkaz autorovi

celé vlákno
Ty jsi Čechoholanďan?
mofo
mofo (neregistrovaný)
22. 4. 2007 9:39 Nový

Re: vzkaz autorovi

celé vlákno
A ty jsi ta příšera z fotky?
mys elf
mys elf (neregistrovaný)
22. 4. 2007 12:53 Nový

Re: vzkaz autorovi

celé vlákno
Ne, já jsem ten, kdo ti rozbije hubu, pokud Tě uvidí urážet holky někde v reálu. Nebyl bys první, kdo na to doplatil.
Yamoda
Yamoda (neregistrovaný)
23. 4. 2007 22:34 Nový

LOL

celé vlákno
Čtenáři root.cz se budou prát, LOL. Kdo vám pak bud léčit červené oči? ;)
JeCh
JeCh (neregistrovaný)
17. 4. 2007 21:36 Nový

Barva očí

celé vlákno
To jsem jediný, kdo si všimnul, že slečna měla původně modré oči? Takhle to vyapdá hrozně. Pokud už to retušuju, tak je podle mě třeba, domalovat tam tu modrou barvu.
mofo
mofo (neregistrovaný)
17. 4. 2007 22:34 Nový

Re: Barva očí

celé vlákno
To není slečna, to je angorák.
mato
mato (neregistrovaný)
18. 4. 2007 4:12 Nový

mno asi nie

celé vlákno
tak uz prvy clanok tohto serialu napovedal, ze to nebude nic moc .. ale je to prvy krat, co fotka na konci serialu [[ i ked len troska ]] je lepsia ako na zaciatku ;)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
18. 4. 2007 13:47 Nový

jak to delam ja :)

celé vlákno
souhlasim s tim, ze ta fotka i po uprave vypada hrozne. mimochodem ta fotka je taky nazornym prikladem toho, jak moderni supermegapixlove kompatky mydli detaily. achjo. mno, ale to je vedlejsi, prejdeme tedy k jadru pudla:

ja cerveny oci proste vyberu a pak si otevru nastroje - nastroje barev - odstin-sytost a svetlost a sytost vyrazne do minusu (typicky oboji cca -75, ale zalezi na konkretni fotce).
vypada to ok, ale je nutne vybrat oko co nejpresneji...
Baset
Baset (neregistrovaný)
19. 4. 2007 7:08 Nový

debilizátor

celé vlákno
Někde jsem četl zamyšlení nad předbleskem. Často se stává, že fotografovaná osoba stihne lehce přimouřit oči. Z původního problému - retušovat červenou, vzniká mnohem větší problém - dokreslit oko! Proto se přikláním k názvu "debilizátor" u funkce předblesku.
K článku, není to ono. Bylo tu v diskuzi popsáno několik způsobů (nemohu hodnotit), ale co jsem já používal, postup téměř shodný s článkem, ale ve vrstvách si zvolit aplikaci tmavnutí pouze na červenou složku.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
19. 4. 2007 13:17 Nový

Re: debilizátor

celé vlákno
Cetl nebo mate zkusenosti?
Dokreslovat oci je samozrejme naprosty nesmysl. Stejne tak se vam muze stat, ze nekdo mrkne i kdyz zrovna vubec nebleskate. A proto se dela fotografii vetsinou vice za sebou.
Zalezi hlavne k cemu chceme fotografii pouzit, a jak fotime.

(polo)profi fotograf samozrejme kdyz nemusi tak zasadne nefoti s bleskem blizko objektivu namirenym na oblicej fotografovaneho a nic jako cervene oci nemusi resit. Pro mamku fotici sve dite na maskarnim je zrejme lepsi reseni predblesk, nez jakakoliv nasledna uprava v pocitaci. A kdyz uz ta uprava, tak pokud mozno uzivatelsky co nejjednoduzsi uz proto, ze to je standardni problem a je na nej vhodne pouzivat standardni a osvedcena reseni.

Pak take zalezi, z jake blizkosti fotite. Jeste jde neco upravovat, kdyz je kompozice takova, ze oci jsou male. Ale portret, kde jsou uci dominantou bych rozhodne neupravoval jakymkoliv razantnim prekreslovanim nebo tmavnutim.
Mile
Mile (neregistrovaný) ---.inext.cz
22. 5. 2011 8:05 Nový

Automatická oprava na www.perfectphoto.cz

celé vlákno

Na stránkách http://www.perfectphoto.cz/ je funkce "Opravit červené oči", která udělá vše automaticky sama a výsledek je fantastický.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem