Hlavní navigace

Názory k článku
Pavel Koutský: piráti pomáhají českému trhu s e-knihami

Stanislav Hoferek aura:45
21. 11. 2011 8:11 Nový

jajaj

perfektný článok. Fakt som rád, že spoznávam ľudí, ktorí sa takto vyznajú do elektronických kníh a majú podľa mňa veľmi dobré názory, nie len na DRM. Držím im palce :)

Tom
Tom (neregistrovaný) 62.77.113.---
21. 11. 2011 8:31 Nový

Nebude to tak ruzove jak se zda ...

celé vlákno

cituji:...všichni autoři, kteří u nás vydají svoji knihu, mají nárok na 70% z její ceny (po odečtení poplatků distributorovi)...

Kolik je poplatek distributorovi?

mat
mat (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
21. 11. 2011 8:44 Nový

Re: Nebude to tak ruzove jak se zda ...

celé vlákno

Proč by to mělo být podstatné?

MK
MK (neregistrovaný) ---.customer.poda.cz
21. 11. 2011 10:37 Nový

Re: Nebude to tak ruzove jak se zda ...

celé vlákno

Na tom prece tolik nesejde, uz proto, ze nakladatel nema prilis moznost ho ovlivnit. Proste distributor si vezme nejakou cast z koncove ceny a o zbytek se podeli autor s nakladatelem v pomeru 70:30, coz je IMHO dost solidni.

Ondra
Ondra (neregistrovaný) ---.jablonka.cz
21. 11. 2011 19:47 Nový

Re: Nebude to tak ruzove jak se zda ...

celé vlákno

Řekl bych, že mj. právě proto, že nakladatel nemá možnost cenu distribuce moc ovlivnit, na tom naopak sejde velmi. Protože (zjednodušeně) hrubý zisk autora a nakladatele = prodejní cena - náklady na distribuci. Jinak řečeno, čím vyšší cena distribuce, tím vyšší prodejní cena, nebo tím nižší zisk autora a nakladatele. Pokud je "běžná taxa" distributora 30% (o 70% u Amazonu tady ani nemá cenu diskutovat) a ze zbytku se dělí nakladatel a autor v poměru 30:70, znamená to, že z každé stokoruny, kterou dám za zakoupenou knihu, má nakladatel asi 20 Kč, ze kterých musí uhradit přinejmenším platy zaměstnanců a provozní náklady firmy, o dalších nákladech nemluvě, a ještě mu z toho musí zůstat rozumný zisk na další investice. Jaká musí být cena a/nebo prodejnost třeba u knih z malého nakladatelství (řekněme 10 zaměstnanců, každý s průměrným platem), aby se to aspoň nějak vyplatilo, si snad už dokážete spočítat sám. Stručně shrnuto, žádný zázrak to fakt není, pokud zrovna neprodáváte nějaký supertrhák, a taková kniha je možná jedna z tisíce, jestli vůbec. A navíc mám pocit, že náklady na výrobu a distribuci papírové knihy těch 30% její ceny nijak zvlášť převyšovat nebudou, a to se bavíme o trhu 20tisíckrát větším, než je ten s elektronickými knihami, a navíc o trhu, kde je stále možné nasadit vyšší cenu za výtisk.

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.205.broadband13.iol.cz
22. 11. 2011 18:14 Nový

Re: Nebude to tak ruzove jak se zda ...

celé vlákno

Těch 30% za distribuci eknih odpovídá - přesné ceny sice veřejně nejsou (tuším že cca před půl rokem to ráj knih v nějakém rozhovoru i potvrdil).
Takže z e-booku za 100,- bude mít nakladatel v tomto případě 17,50 (zapoměl jste na 20% DPH), u tištěné knihy za 100,- DPH 10%, distribuce cca 40%, autor 10% takže nakladatel má 45,50 ale z toho cca 20,- zaplatil za tisk.
Vstupní investice do ebooku je méně než poloviční, když to zjednoduším - zůstává stejná práce nakladatele a korektury, pak je tady sazba a grafika - ta je potřeba i pro ebook ale u beletrie je podstatně jednodušší (základní formátování - zbytek řeší čtečka) = levnější a nepotřebujete ani korunu na zaplacení tiskárny, sklad, odpadají starosti s remitendou a zbavováním se neprodaných výtisků...
Jasně - v danou chvíli je problém s velikostí trhu takže z krátkodobého hlediska investice nic moc - nedivil bych kdyby to bylo v minusu, ale co rok za dva?

qwertzuiopú
qwertzuiopú (neregistrovaný) 193.86.154.---
21. 11. 2011 8:57 Nový

pirátění

celé vlákno

znáte web
free-books.dontexis­t.com?
občas si říkám, že rusáci udělali pro vzdělání mnoha českých odborníků víc než celá evropská unie.

JardaHouska
JardaHouska (neregistrovaný) ---.europe.hp.net
21. 11. 2011 10:25 Nový

Re: pirátění

celé vlákno

Tenhle wem neznám, ale jina souhlasím, já chodím hlavně na AvaxHome, ale i google je dobrý, když člověk zadá název knihy a Скачать :)

ppp
ppp (neregistrovaný) ---.cust.vodafone.cz
27. 11. 2011 20:40 Nový

Re: pirátění

celé vlákno

free-books.dontexist.com

ppp
ppp (neregistrovaný) ---.cust.vodafone.cz
27. 11. 2011 20:43 Nový

Re: pirátění

celé vlákno

A existuje/funguje free-books.dontexis­t.com? Nepodařilo se mi na něj dostat. Vypadá to, že není ani v dns.

ppp_loser
ppp_loser (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
27. 11. 2011 23:05 Nový

Re: pirátění

celé vlákno

hddp://gen.lib­.rus.ec

mat
mat (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
21. 11. 2011 9:10 Nový

Pomozte

celé vlákno

Já bych vyslyšel prosbu pana Koutského a pomohl bych mu. Takže:

Kdokoli něco od freetime publishingu koupí, prosím, nakopírujte to na veřejný server a hoďte sem odkaz, aby si to mohli piráti stáhnout a pomoci tak panu Koutskému. Časem kdyžtak uděláme i nějaký katalog po vzoru toho jejich eshopu, ale bez cen.

Tomáš
Tomáš (neregistrovaný) 158.116.224.---
21. 11. 2011 9:36 Nový

Re: Pomozte

celé vlákno

Nepochopil ...

Lovap
Lovap (neregistrovaný) ---.213-81-223.t-com.sk
21. 11. 2011 9:58 Nový

Re: Pomozte

celé vlákno

To je obvyklé - on si prečítal titulok a rovno písal do diskusie ...

mat
mat (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
21. 11. 2011 10:09 Nový

Re: Pomozte

celé vlákno

Co když jste to nepochopil vy?

2cunik
2cunik (neregistrovaný) ---.155.broadband6.iol.cz
21. 11. 2011 11:56 Nový

Re: Pomozte

celé vlákno

Cetl jste vubec ten clanek? V pripade ze ano, tak jen nechapete podstatu veci, z toho si ale nic nedelejte. To bude v poradku.

mat
mat (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
22. 11. 2011 0:17 Nový

Re: Pomozte

celé vlákno

Jistě, že jsem ho četl a narozdíl od většiny jsem ho četl několikrát, abych se ujistil, že mi neunikla nějaká skrytá myšlenka.

social
social (neregistrovaný) ---.Red-79-144-122.dynamicIP.rima-tde.net
21. 11. 2011 15:09 Nový

Re: Pomozte

celé vlákno

provokater, ignorant - racte si vybrat

Yuna
Yuna (neregistrovaný) 78.108.106.---
21. 11. 2011 10:50 Nový

Re: Pomozte

celé vlákno

Marně hledám pasáž, kde pan Koutský vyjadřuje prosbu tohoto typu. Že byste si zkusil ten rozhovor přečíst ještě jednou a protentokrát u toho měl otevřené oči? Pomáhá to :-)

mat
mat (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
22. 11. 2011 0:25 Nový

Re: Pomozte

celé vlákno

A "Je nelegální šíření knih velkým problémem pro trh? - Naopak, zaplať pánbůh za české piráty." jste nepřehlédl?

lojza
lojza (neregistrovaný) 81.90.252.---
22. 11. 2011 6:01 Nový

Re: Pomozte

celé vlákno

Nechápete ani článek, ani příspěvek na který reagujete

Článek: "Když tedy v Česku vydáte elektronickou knížku, největší servery vás budou hájit pět let. Po tu dobu u nich nebude knížka ke stažení a naopak k vám ještě dají odkaz „tady si to můžete koupit“."

mat: "Kdokoli něco od freetime publishingu koupí, prosím, nakopírujte to na veřejný server a hoďte sem odkaz, aby si to mohli piráti stáhnout a pomoci tak panu Koutskému."

yuna: "Marně hledám pasáž, kde pan Koutský vyjadřuje prosbu tohoto typu"

mat
mat (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
22. 11. 2011 7:11 Nový

Re: Pomozte

celé vlákno

Jistě, že to nechápu. Jsou to totiž těžké filozofické myšlenky...

Doporučuji se soustředit na to, čeho se týkal můj komentář a co pan Koutský prohlásil.

Vaše pochopení by dávalo smysl snad jen tehdy, pokud by pan Koutský změnil obecně uznávanou definici slova pirát. To se však nestalo. Dokonce prospěšnost pirátů pak Koutský nepodmiňuje onou dobou hájení. A v neposlední řade něco jako džentlmenstká dohoda s piráty není pochopitelně možná.

Vidíte v textu, co tam není. Pravděpodobně protože chcete, aby to tak fungovalo.

lojza
lojza (neregistrovaný) 81.90.252.---
22. 11. 2011 8:09 Nový

Re: Pomozte

celé vlákno

Ta podmínka první věty kterou nevidíte je ve zbytku toho odstavce. Ono to chce začít chápat text jako celek a ne po větách.

mat
mat (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
22. 11. 2011 9:49 Nový

Re: Pomozte

celé vlákno

Proč by to mělo znamenat vymýšlet si něco, co není zřejmé a na co se ani pan Krčmář neptal?

Domýšlíte si podmínky tak, aby vám to sedělo s vaší představou nikoli s realitou.

Faktem je, že pan Krčmář se ptal na škodlivost nelegálního šíření děl a pan Koutský pochválil české piráty a označil je zaregulátory trhu a že sami přišli s dobou hájení. WTF, WTF?

Pokud to nechápete, tak to vzdávám a přeji ať si žijete v té vysněné realitě blaze, ale nepokoušejte se něco tvořit.

freetim(e)publishing - Pavel Koutský
freetim(e)publishing - Pavel Koutský (neregistrovaný) 78.108.106.---
22. 11. 2011 10:15 Nový

Re: Pomozte

celé vlákno

Porad nechapu, co vam tak vadi? :)
Ja si skutečne myslim, ze pirati jsou katalizatorem ceskeho trhu s eknihami. A je dobre, ze funguji, tak jak funguji. Doba hajeni + osvetova cinnost me prijde 100x lepsi, nez tvrdy warez, bez moznosti, jakkoliv se s nima domluvit...

j
j (neregistrovaný) ---.tpfree.net
22. 11. 2011 13:09 Nový

Re: Pomozte

celé vlákno

Ono co si budem rikat, ochrana del 70let po smrti autora ... (tzn v prumeru nejakych 100 let). Sami vydavatele by meli hodne nahlas rvat aby se toto zrusilo.

Mimochodem, zajimave jsou taky akce kdy muzete zaplatit kolik chcete. Zajimave predevsim z toho pohledu, ze se jich (IMO) ucastni predevsim lide, kteri si danou vec stejne davno stahli, a ted se rozhodli ze nejakou tu korunu za to jsou ochotni dat, ale jednoduse nejsou ochotni platit to, co nekdo (vydavatel...) pozaduje, neb jim ta cena prijde premrstena. Je to cista win - win akce. Autori ziskaji alespon nejake $$$ (i kdyz nejspis ne tolik/ks kolik by si mozna predstavovali).

mat
mat (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
22. 11. 2011 14:27 Nový

Re: Pomozte

celé vlákno

Doba hajeni + osvetova cinnost me prijde 100x lepsi, nez tvrdy warez, bez moznosti, jakkoliv se s nima domluvit...

Nevidím rozdíl mezi pirátem a warezákem. Doba hájení? Pochybuji, že máte nějakou dohodu s piráty. Kdo určil pravidla? Co když je jedna strana nedodrží? A kdo to vlastně jsou ti piráti jmenovitě? Sotva na vás budou hodní všichni. Stačí jedna malá/nová skupinka a nějaké hájení je vám na nic. Přiznejme si to - dělají si, co chtějí. Budete je prosit na kolenou až zítra změní svůj názor? Nic jiného vám nezbyde, pokud si nevezmete na pomoc AZ.

Pokud jste tím chtěl odsouhlasit legalizaci takového šíření děl, tak si to rovnou zaregistrujte jako charitativní činnost, kdy kupující sám určí kolik zaplatí. Maximálně se můžete pokud ten obrat maximalizovat uvedením doporučené ceny.

Ale pokud jste tím chtěl jen využít pirátskou činnost obchodně, ale nelegalizovat ji - v podstatě si nechat AZ jako takovou pojistku - prostředek na vyvíjení tlaku, tak podle mého názoru nemá takové jednání daleko k vydírání a považuji to značně nefér i vůči platícím zákazníkům (nic na tom nemění fakt, že se tak často děje).

Za fér bych považoval jasná a vyvážená pravidla prodeje/nákupu. A to ani jedno není.

lojza
lojza (neregistrovaný) 81.90.252.---
22. 11. 2011 11:05 Nový

Re: Pomozte

celé vlákno

No konečně jste si aspoň uvědomil kontext té pochvaly, gratuluji. Ale mezitim jste zapomněl na váš vlastní počáteční příspěvek vlákna "Kdokoli něco od freetime publishingu koupí, prosím, nakopírujte to na veřejný server a hoďte sem odkaz, aby si to mohli piráti stáhnout a pomoci tak panu Koutskému", který je s tou pochvalou (hájení, stahování koupitelných) neslučitelný, pokud jí z toho kontextu nevytrhnete.

j
j (neregistrovaný) ---.tpfree.net
22. 11. 2011 13:03 Nový

Re: Pomozte

celé vlákno

Vis, nekteri naorzdil od tebe jedhoduse chapou, ze !!zakaznik!! je ten, kdo se rozhoduje zda zaplati nebo nezaplati. Znam spoustu SW (napr) ktery vyvyji casto jeden-dva lide, ten SW je free, na webu maji jen ikonku s moznosti poslat nejaky ten baksis a ono je to, kupodivu, uzivi.

A uplne stejne to jednoduse je se vsim co ma samo o sobe nulovou hodnotu (tedy jakakoli digitalni data), neb to lze s nulovymi naklady sirit v milionovych mnoztvich. Jednoduse uzivatele bud dobrovolne zaplati (a autor je pripadne odmeni nejakym tim extraburtem) nebo nezaplati, a pak je uplne jedno zda nezaplati a prectou si nebo nezaplati a neprectou si. Vysledek je naprosto totozny.

mat
mat (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
26. 11. 2011 15:00 Nový

Re: Pomozte

celé vlákno

Až budete vyvíjet něco náročnějšího než několika týdenní projekt, tak možná pochopíte.

Váš příklad s dobrovolnými příspěvky vůbec nic nedokazuje na úrovni ekonomické výhodnosti a udržitelnosti celospolečensky. Pár lidí uhořelo v autech, protože byli připoutáni a nestihli se odpoutat. Dokazuje to, že je lepší zrušit povinné připoutání?

A dovolte mi připomenout rostoucí počet stížností na Humble India Bundle, že už není z čeho vybírat.

siva01c
siva01c (neregistrovaný) ---.net.pnet.netair.net
26. 11. 2011 14:26 Nový

Re: Pomozte

celé vlákno

ono tam je to slovo "piráti" využito v trochu jiném významu, než se běžně používá..

Myslel tím servery jako Uloz.to, které také umožňují šíření autorsky chráněného obsahu.. Ovšem také si všiměte, že na Ulož.to doopravdy chybí některé aktuální české tituly.. Tedy to jsou ti "slušní piráti" - dodržují dobu "hájení" autorského díla..

mat
mat (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
26. 11. 2011 15:13 Nový

Re: Pomozte

celé vlákno

uloz.to snad nejsou žádní piráti. Podle toho, co se píše o nich na lupě, tak mažou vše, co není legální ;-)

Mordae
Mordae (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
21. 11. 2011 9:16 Nový

"unikatni trh"

celé vlákno

Jenom takova mala zajimavost; nas trh neni prvni a pravdepodobne ani jediny trh, na kterem funguje symbioza mezi piraty a vydavateli. Anime scena ma podobna pravidla: kratce po odvysilani originalu v Japonstine je k dispozici rip a nasledne otitulkovana verze, ale v okamziku kdy je anime licencovano vydavatelum mimo Japonsko (tj. s dubbingem, titulky), je stazeno z obehu.

kozec aura:78
21. 11. 2011 10:25 Nový

Re: "unikatni trh"

celé vlákno

... a nahradene DVD ripom toho dabovaneho ;-)

Mordae
Mordae (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
21. 11. 2011 16:21 Nový

Re: "unikatni trh"

celé vlákno

Nevim jakou zkusenost mas ty, ale ja tenhle pocit nemam. Samozrejme na TPB najdes vsechno, protoze tem je to sumak.

kozec aura:78
21. 11. 2011 18:11 Nový

Re: "unikatni trh"

celé vlákno

Ciste ako priklad :) http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=2002
Air si licencovalo a releaslo ADV v.r. 2007, cize kratko pred tym, ako sa zjavil DVD rip skupiny E-D (cca v tretine zoznamu a nie su tam jediny) Mnoho dalsich skupin popri tom nerusene ponukalo povodny rip z japonskej TV (minimalne jedna ho ponuka dodnes) a 2 roky na to nam posluzilo i Doki s fajnovym ripom z blueray.

To, co si popisal ty _vraj_ fungovalo kedysi. Ja som "scenu" spoznal relativne nedavno a to uz bol stav taky, aky som prave popisal. A pravdupovediac, vobec sa mu nedivim. Vacsina veci je licencovana v USA a zvysku sveta je pramalo k uzitku.

- - - - -
Rad by som poznamenal, ze AniDB v ziadnom pripade nieje warez site, neposkytuje ziadne odkazy na subory (atd, atd) a tak by hore uvedeny odkaz nemal porusovat pravidla.

Wolfii
Wolfii (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
21. 11. 2011 22:48 Nový

Re: "unikatni trh"

celé vlákno

Já bych to možná upřesnil - ono nejde ani tak o překlady (vždycky se najde někod, kdo to na ten torrent hodí nebo si překladem honí ego), spíš jde o fanoušky - a americká i evropská otaku scéna je známá svou silnou nákupní silou. Anime si stahují spíš jako zkoušku kvality a drtivá většina z nich schopná si to koupit pak jde do svých ozkoušených titulů, někteří i v drtivém množství.

kozec aura:78
22. 11. 2011 9:02 Nový

Re: "unikatni trh"

celé vlákno

Jo, o tom sa nehadam. Uz par krat som obdivoval s akou absolutnou samozrejmostou si cesko-slovensky fanusikovia kupuju DVD ediciu niecoho, co sa im uz rok vala na disku (tento pristup je nakazlivy, len tak mimochodom.) Pricom oficialny release len malokedy dostacuje jak kvalitou prekladu a spracovania, tak (hlavne v poslednej dobe) samotneho videa.

Pokial ide o samotne preklady, povedal by som, ze medzicasom nastupila nova generacia suberov, ktori sa uz na licencovane veci pozeraju inak. Nedivim sa im, pretoze viem, ze sa "oficialnym" vydavatelstvam v minulosti podarilo par kiksov, ktore nakoniec viedli az k sucasnemu stavu. A som len zvedavy, kolko rokov sa podari udrzat obojstranne vyhovujuci stav ebookom.

pepa_u
pepa_u (neregistrovaný) 203.19.220.---
21. 11. 2011 11:25 Nový

Nadseni je pryc

celé vlákno

Pekny clanek. Zaradoval jsem se, ze si koupim prvni ceskou e-knihu. Klikam, procitam, vsechno prima, jsem nadseny... A sakrys, jsem na palmknihach s jejich "namakanym" systemem registrace a je po nalade a po nakupu....

freetim(e)publishing - Pavel Koutský
freetim(e)publishing - Pavel Koutský (neregistrovaný) 78.108.106.---
21. 11. 2011 11:31 Nový

Re: Nadseni je pryc

celé vlákno

Dobrý den,
palmknihy.cz mají nový systém registrace. Již žádní dopisy domů, atd.
Prostě jen registrace a okamžitá možnost nakoupit si knihu. Bez dalších problémů.
Registrace je nutná už jen kvůli správě nakoupených knih u palmknihy.cz, atd.
To je to opravdu tak složité? Obávám se, že by to příliš zjednodušit už nešlo.

hezký den

Pavel Koutský

Sten
Sten (neregistrovaný) 93.185.48.---
21. 11. 2011 13:50 Nový

Re: Nadseni je pryc

celé vlákno

Mě by zajímalo, proč je nutné spravovat nakoupené knihy? Vždyť si je nahraji do čtečky a čtu.

Karel Běhounek aura:100

Re: Nadseni je pryc

celé vlákno

E-knihu může být zapotřebí stáhnout opakovaně, např. se člověkovi něco stane se čtečkou a nemá zálohu, případně se kniha dodatečně převede do formátu v době nákupu nedostupného, opraví se formát stávající atd., k tomu je zapotřebí uživatelský účet/knihovna.

marwyn
marwyn (neregistrovaný) ---.cscworld.cz
23. 11. 2011 12:58 Nový

Re: Nadseni je pryc

celé vlákno

To je fakt problém tomu člověku poslat kód, se kterým si to může stáhnout příště znova? Ne, registrace tam je z úplně jiného důvodu, než nějaká správa knih. Registrace poskytuje data, můžete to bagatelizovat, ale já tvrdím, že poměrně cenná data. Přitom by to celé klidně mohlo být úplně anonymní.

il aura:43

Re: Nadseni je pryc

celé vlákno

Není to jedno? I ty anonymní by si spárovali pomocí platebních údajů. Ale pro jednoduchost by tu registraci mohli oželet. Ty nejlepší e-shopy umožňují nákup "bez registrace", což jim ale jen vytvoří účet pro ten jeden nákup a do mejlu vloží odkaz, kde si mohou ten účet aktivovat v plný, kdyby někdy zatoužili po knihovně.

Vladimír Horák aura:100
21. 11. 2011 13:57 Nový

Re: Nadseni je pryc

celé vlákno

Třeba mít možnost si kdykoliv později zakoupené knihy znovu stáhnout, když čtečku ztratím. Nebo stáhnout si je v jiném formátu, když si pořídím jinou čtečku. Nebo stáhnout si knihu znovu, když vydavatel opraví chyby ve formátování, pravopisu, v technické literatuře přidá aktualizace týkající se nové verze softwaru, o kterém kniha pojednává... Což jsou docela příjemné věci, co u tištěných knih nebyly.

Sten
Sten (neregistrovaný) 93.185.48.---
21. 11. 2011 15:03 Nový

Re: Nadseni je pryc

celé vlákno

Tohle jsou pouze výhody registrace, ne důvody, proč by měla být registrace povinná.

j
j (neregistrovaný) ---.tpfree.net
22. 11. 2011 13:13 Nový

Re: Nadseni je pryc

celé vlákno

Tak tak, trebas nekdo o tyhle vymozenosti nestoji, nevidim problem v tom mu dat moznost si knizku jednorazove downloadnout.

pepa_u
pepa_u (neregistrovaný) 203.19.220.---
21. 11. 2011 11:40 Nový

Re: Nadseni je pryc

celé vlákno

Oprava! Klikam dal a zjistuju, ze palmknihy zrusily to jejich slozite registrovani postou! Hura!

freetim(e)publishing - Pavel Koutský
freetim(e)publishing - Pavel Koutský (neregistrovaný) 78.108.106.---
21. 11. 2011 11:46 Nový

Re: Nadseni je pryc

celé vlákno

:) uff, už jsem se bál, že i tento nový způsob registrace je pro čtenáře složitý.

pepa_u
pepa_u (neregistrovaný) 130.155.68.---
22. 11. 2011 2:43 Nový

Re: Nadseni je pryc

celé vlákno

Tim starym systemem si prosla moje pritelkyne a protoze zijeme v zahranici, nebylo to jednoduche. Do registrace se muselo zapojit pribuzenstvo v CR :-)
Kdyz jsem se proklikal az na palmknihy, zbrkle jsem to vzdal, protoze jsem netusil, ze je registrace zmenena :-) To jsem se dozvedel az trosku nahodou. Novy system registrace je uz prima. Uz mate na ucte mych (byvalych) 165 Kc a ja mam novou knizku :-) Konecne se daji jednoduse kupovat ceske eknizky! To je moc fajn. Za ceny, za ktere knizky nabizite je vazne jednodussi si je koupit, nez je nekde pokoutne stahovat.

Marble
Marble (neregistrovaný) ---.cust.bredband2.com
22. 11. 2011 8:54 Nový

Re: Nadseni je pryc

celé vlákno

Registrace složitá není, ale podmínky jsou dost úděsné. Proč je proboha nedílnou součástí podmínek souhlas s posíláním spamu? Povinnost aktualizovat osobní údaje? Zákaz upravovat knihu a měnit formát??? Takže si oříznu PDFko pro čtečku a rázem porušuju podmínky, bezva. Uživatelský účet a opakované stažení ... hmmm, a proč se v podmínká píše, že se účtuje každé jednotlivé stažení? Podobně by se dala rozebrat půlka podmínek.
Sice můžu chápat, že vyjednávání je složité atd., že bod o vyskytování se v CR souvisí s debilními EU zákony o právních předpisech při prodeji zboží atd., ale na druou stranu, to mi může být coby potenciálnímu zákazníkovi jedno. V praxi nakonec zjistím, že víceméně legální stažení knihy odněkud nahradím explicitním porušením podmínek a ještě si za to zaplatím. :-/

Jirka Vlček (Palmknihy)
Jirka Vlček (Palmknihy) (neregistrovaný) 178.248.248.---
22. 11. 2011 14:55 Nový

Re: Nadseni je pryc

celé vlákno

Obecné obchodní podmínky se zákazníky jsou součástí naší smlouvy, kterou podepisujeme s nakladateli.
Navíc musí být v souladu se zákonem a nemůžeme je zúžit proti tomu, co mají podepsáno nakladatelé s majiteli autorských práv - prostě povinnosti se postupně přenáší až na čtenáře.
Co se týká souhlasu se zasíláním obchodních sdělení: je to souhlas, který souvisí i s ochranou čtenáře. Například jsme vydali novou verzi dříve pokažené knihy nebo upozornili čtenáře, kteří čekali na registrační dopis, že ho nedostanou. :-) Mít možnost iterace se zákazníkem je nezbytná součást věci.

abenes
abenes (neregistrovaný) ---.pool.mediaWays.net
23. 11. 2011 18:43 Nový

Re: Nadseni je pryc

celé vlákno

tojo, ale nemelo by byt zasilani "dulezitych obchodnich sdeleni" dobrovolne?

psvz
psvz (neregistrovaný) ---.imv.liu.se
21. 11. 2011 13:31 Nový

Kindle cloud reader

Souhlasim s temi pany ohledne tvrdeho DRM. Kdyz uz ale nejake DRM byt musi, tak at jsou ty knihy pristupne i pres internetovy prohlizec. Treba jako v Kindle cloud readeru. Podobne reseni na ceskem trhu zatim chybi.

velkyel
velkyel (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
21. 11. 2011 15:56 Nový

Re: Pavel Koutský: piráti pomáhají českému trhu s e-knihami

panum fandim, je prijemne si precist ze nekdo u nas ma i zdravy pohled na trh s e-knihami. Sam jsem si zatim koupil 5 knih (+si platim Respekt). Tak malo hlavne diky tomu ze je nabidka dost mala (a pdf rozhodne nekupuju) a zbytek jsem si dohledal na forech (kdyby byly v prodeji tak si je klidne koupim).

Pseudopes
Pseudopes (neregistrovaný) 93.91.50.---
21. 11. 2011 19:59 Nový

Pár názorů

Dobré, také fandím, nesouhlasil bych možná s tou cenou - ono to 20% být může (nevím, podle všeho vy ano), ale to běžný franta uživatel neví. Na to pozor, rozdíl mezi realitou a "realitou" pro běžné uživatele :)

Jinak by mě zajímalo, jak vysoko pozvedal obočí pan Lipert - pro ty co si nepamatují připomenu - který tady před nevím jak dlouhou dobou prosazoval, že piráti ebooků by se měli postavit ke zdi i s tím jejich milovaných Kindlem, ačkoli argumenty pro to neměl. Pěkně, ukažte čecháčkovským anti-novinkářům, jak se to dělá, fandím :)

Marián Kyral aura:51

Přání a tipy

celé vlákno

Jsem rád za každou novou knihu. Ereading sice stále přidává nové kniky, ale většina to je Grada (ještě k tomu pdf) a něco Baronet (DRM - nemám zájem). Koukal jsem na Válkotvůrce - vypadá dobře, už jsou ve frontě. Žambocha taky vítám, ale raději bych nějaké romány.

Mám taková dvě přání:
1) eknihy od Laseru
2) kompletní zeměplocha - Většinu jsem četl v knihovně, mít doma celou sérii by bylo super.

A pak ještě dva tipy:
1) Čtěnáři XB-1 by rádi elektronické vydání, ale to zatím není pro redakci priorita. Možná kdyby dostali nabídku na pomoc se zpracováním elektronické verze, nebyli by proti.

2) V knihovně jsem se dostal k prvním několik a dílům série Ledová společnost. Skvěle se to četlo. Ve čtvrtém dílu jsem zjistil, že těch dílů je poněkud více. Česky vyšlo něco přes 30 dílů. V knihovně je neměli, takže jsem je stáhl a přečetl na mobilu. Další díly česky nevyšly. Nicméně se toho chytil jeden fanda a začal překládat z francouzštiny i když neumí ani slovo francouzsky. Postup překládání má na svém blogu (http://ledova-spolecnost.blogspot.com/), je to pěkně náročné. Překlady jsem si koupil musím říct, že až na pár drobností super. To by taky stálo za vydání.

freetimepublishing - Pavel Koutsky
freetimepublishing - Pavel Koutsky (neregistrovaný) ---.aim-net.cz
21. 11. 2011 21:35 Nový

Re: Přání a tipy

celé vlákno

Díky za tipy. Nicméně vydávání knih, které již vycházejí je v rukou jejich nakladatelů. Nechceme nijak obcházet stávající nakladatele, takže musíte tlačit na ně :)

co se XB-1 týče - slyšel jsem to také, můžeme to zkusit.

Jinak díky moc za podporu!

Marián Kyral aura:51

Re: Přání a tipy

celé vlákno

Je mi jasné, že Laser nebo Talpress budu muset otravovat přímo. Talpress už dokonce nějaké ebooky má.

Ovšem další, dosud nevydané díly Ledové společnosti by možná za úvahu stály. Vycházelo to někdy v devadesátých letech a dané nakladatelství zřejmě nemá zájem vydávat další díly. A přitom to je přesně to pravé oddychové čtení. Číst si v létě na pláži o ledových pláních, kde je běžně -60°C :-D

Quark1966 aura:98

Re: Přání a tipy

celé vlákno

trochu mimo topic: jen jsem kvůli zvědavosti nahlédl na citovaný blog s překladem. To je neuvěřitelné, kolik píle a úsilí je nadšenec ochotný vložit do překladu. Ještě mne napadlo udělat překlad knihy paralelním způsobem, kdy by takto fungovala třeba banda třiceti nadšenců, dílo v čj je přes noc venku...

Roman Vasicek
Roman Vasicek (neregistrovaný) 72.14.228.---
21. 11. 2011 22:35 Nový

Amazon a ceny

Rad bych pridal svou posledni zkusenost s nakupem na Amazonu. Potreboval jsem si rozsirit obzory a chtel jsem si u nich koupit elektronickou verzi jedne technicke knizky jenz vydalo nakladatelstvi O'Reilly. Pri vyhledavani mi byla nabizena cena 17,27 USD jenz vsak byla po prihlaseni zmenena na neco malo pres 24 USD. Pri dotazu na podporu mi bylo receno, ze pro CR je cena dokonce jeste vyssi a to 25,75 USD a tech 24 a nejake drobne tam bylo jen proto, ze jsem mel nastavenu adresu do UK. No, tech temer 50% navic za to ze neziju v te "spravne" zemi mne pekne nadzvedlo a tak jsem sel primo do O'Reilly kde rozdily nedelali. Navic bundle papirova + elektronicka verze byl jen o 5 dolaru drazsi, nez samotna papirova kniha a si mohu vybrat hned z nekolika formatu, kdykoliv stahnout znovu a bez DRM...

Diky tomuto chovani Amazonu jsem konecne pochopil proc si spousta lidi radeji stahuje z warezu nez kupuje a to u veskereho elektronickeho obsahu.

pantaril
pantaril (neregistrovaný) ---.tunnel.tserv6.fra1.ipv6.he.net
22. 11. 2011 9:01 Nový

e-booky a pirati

celé vlákno

Jsem rad, ze autorovi symbiosa s piraty funguje, nevim ale, zda to nazyvat symbiosou, jde spis o benevolenci piratu poskytnout tech nekolik let hajeni. Je jasne, ze jakmile se trh trochu rozsiri, vzniknou nove skupiny piratu, ktere tak benevolentni jiz nebudou.

Ve vysledku cely obchodni model pada na nesmyslonosti soucasneho autorskeho zakona, konkretne na mylnem predpokladu, ze je mozne v digitalnim veku kontrolovat sireni informace.

DISP
DISP (neregistrovaný) 77.48.70.---
22. 11. 2011 11:48 Nový

Re: e-booky a pirati

celé vlákno

přesně

bozo.cz
bozo.cz (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
23. 11. 2011 11:05 Nový

e-knihy

celé vlákno

Vydáváme e-knihy už od loňského roku (http://bozo.cz/e-nakladatelstvi/). Než abychom se mořili se smlouvami a ochranami pro tak malý trh, ukázalo se jednodušší knihy prostě pouštět pod licencí Creative Commons. Také jsme zkoušeli paralelní vydání e-kniha zdarma / tištěná za peníze.

siva01c
siva01c (neregistrovaný) ---.net.pnet.netair.net
26. 11. 2011 14:36 Nový

Re: e-knihy

celé vlákno

Tak licenci díla si snad určuje autor díla, ne ?? Jak můžete změnit někomu autorská práva na jeho dílo ? To fakt nechápu..

psvz
psvz (neregistrovaný) ---.imv.liu.se
23. 11. 2011 11:44 Nový

Kniha jako darek

celé vlákno

Zbezne jsem procetl licencni podminky na palmknihy.cz. Chapu je tak, ze elektronickou knihu neni mozne dat jako darek. Nebo se pletu? (Pro ty, co by chteli namitat, ze darovani e-knihy je nesmysl, uvedu jen to, ze na Amazonu to jde.)

Marián Kyral aura:51

Re: Kniha jako darek

celé vlákno

Taky by se mi to hodilo. Pokud už ne rovnou koupit knihu jako dárek, tak alespoň nějaké dárkové šeky. Takhle jsem musel Ježíškovi napsat o příspěvek na nákup e-knih.

Angrandir
Angrandir (neregistrovaný) 93.99.209.---
23. 11. 2011 19:35 Nový

Re: Kniha jako darek

celé vlákno

Tak bombardujte prodejce, že takovou funkci chcete, někde to jde – http://www.wknihy.cz/Help/dar.aspx

Marián Kyral aura:51

Re: Kniha jako darek

celé vlákno

Pochybuji, že to do letošních vánoc stihnou ;-)

IT scena
IT scena (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
24. 11. 2011 21:50 Nový

Koutsky je takovy chudak...

celé vlákno

...ze vetsi na IT uz ani neni ! :-(
A jeho nazory uplny odpad, trapak ubohej !

Katka Bínová
Katka Bínová (neregistrovaný) 78.108.106.---
25. 11. 2011 14:20 Nový

Re: Koutsky je takovy chudak...

celé vlákno

No jo, ale pořád se pod ten názor, jakkoli Vám může přijít trapný nebo ubohý, umí podepsat :-)

Andrej Kvasnica aura:81

Re: Pavel Koutský: piráti pomáhají českému trhu s e-knihami

precital som si 1/2 upiratenej knizky a dnes som ju bol kupit. 2x. jedno pre seba, jedno ako darcek.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem