Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Periferní zařízení osmibitových počítačů vyráběná v ČSSR

jehovista
jehovista (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
27. 4. 2010 0:49 Nový

splaseny hrebik

celé vlákno

Docela by me zajimala nejaka ukazka toho „barevneho“ tisku. Nebylo by mozne nejaky exemplar naskenovat?

Pavel Tišnovský aura:98
27. 4. 2010 11:33 Nový

Re: splaseny hrebik

celé vlákno

Urcite to zkusim dohledat (mam „sklad“ u rodicu) a ofotit.

Ale zatim se muzete pokochat timto peknym fakem :-)
http://balek.v.sweb.cz/cs%20pocitace/picture/prislusenstvi/bt100/tisk.jpg

Jaroslav Řezník aura:58
27. 4. 2010 12:22 Nový

Re: splaseny hrebik

celé vlákno

Ten je dobry ;-)

jehovista
jehovista (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
27. 4. 2010 13:33 Nový

Re: splaseny hrebik

celé vlákno

V dobe cernobilych monitoru by sla takova tiskarna asi na dracku :)

Ditys Cidae aura:43
27. 4. 2010 17:00 Nový

Re: splaseny hrebik

celé vlákno

Šla na dračku, měl jsem ji (jakmile se objevila na trhu). Zdroj jsem si vyrobil vlastní, nicméně, když u nás v síti jednou kleslo napětí ke 180 V, tisk mi v půlce stránky vyblednul :-). Ještě mám někde pár originálůních výpisů programů v Basicu. A kontrolní otázka – mám nyní, když mi tiskárna tiskne stránku za 4 s, více volného času?

jehovista
jehovista (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
27. 4. 2010 21:50 Nový

Re: splaseny hrebik

celé vlákno

Nejvic volneho casu meli jeskynni lide. Stacilo se nazrat bobuli a pak mohli cely den vysedavat a cmarat po zdech ;)

phi
phi (neregistrovaný) ---.syscae.cz
27. 4. 2010 7:08 Nový

bt100 a alfi

celé vlákno

jsou podle mne naprosto genialni minimalisticke hracky. skoda ze se s obojim prislo tak pozde, s timhle pomerem cena/vykon jsme to mohli i vyvazet.

x
x (neregistrovaný) 94.142.237.---
25. 8. 2010 1:40 Nový

Re: bt100 a alfi

celé vlákno

Nebylo to vubec levne – palt tehdejsi oficialni prumerny a navic hruby asi 3500 Kc.
A jen zde se Zapadni elektronika prodavala neskutecne predrazene – tedy spise ne byla predrazena dostupna jen v tuzexu.
1600 Hrubeho jste meli po vyuceni v 3.5 letem oboru.

Pavel Křivánek aura:96
27. 4. 2010 7:27 Nový

Alfi

celé vlákno

Plně sdílím Pavlovu lítost nad nedostupností podobné stavebnice dnes. Takovéto hračky potřebuje Evropa jako sůl. Navázat na jeho výrobu by přitom nebylo nijak těžké, většina součástí se stále vyrábí vč. použitých krokových motorků (http://www.regulace.cz/CZ/SM/sm_300-100.html).

Podrobný popis a návod k Alfimu je zde:
www.cerovsky.net/merkur/alfi.pdf

Video Alfiho v provozu:
http://www.youtube.com/watch?v=yUmFYzyL9eo

Karel
Karel (neregistrovaný) ---.vabo.cz
27. 4. 2010 7:43 Nový

Re: Alfi

celé vlákno

Samozřejmě souhlas. Jen drobná připomínka – SMR 300–100 není krokový motor, nýbrž „Synchronní pohonná jednotka pro automatizaci – reverzační“ (používal se třeba v různých časovačích).
Asi došlo k záměněně za SMR 300–100-RI/24, což je opravdu „Kroková reverzační pohonná jednotka“, http://www.regulace.cz/CZ/KM/km_300-100ri.html .

Pavel Křivánek aura:96
27. 4. 2010 7:54 Nový

Re: Alfi

celé vlákno

ehh, díky za upřesnění.

x
x (neregistrovaný) 94.142.237.---
25. 8. 2010 1:36 Nový

Re: Alfi

celé vlákno

„Takovéto hračky potřebuje Evropa jako sůl.“
Leda jako vtip ci opravdu hracky – zde to ale rychleji a levneji smontuje – pripravi cinan.

Quak
Quak (neregistrovaný) ---.meulovo.cz
27. 4. 2010 7:50 Nový

Kabinet kuriosit!

celé vlákno

Skvělé, měl jsem postupně BT100, Alfi a dokonce jsem pro ně dělal i „drivery“ a „fonty“. Kdo neviděl – a neslyšel – tyto stroje v provozu neuvěří. V době, kdy místo průmyslových podniků vyráběly periferie různé přidružené výroby kolchozů a výrobní družstva to byla jediná alternativa.

Eduard Drusa aura:56
27. 4. 2010 8:17 Nový

BT100

celé vlákno

Na BT100 si pamatam, mal som doma 2 exemplare, oba zabudovane v SP210T. Na jednom sa odporucal zdroj, druha je funkcna dodnes. Pouzival som ju este s PC-ckom na tlac obalov na CD-cka (zopar by som ich doma este mal mat).

kedze som v tej dobe nedisponoval inym zdrojom dat, nez popisom vstupnych a vystupnych signalov, pisal som si „ovladac“ sam v Pascale. Bol to taky vcelku jednoduchy textovy editor so schopnostou loadnut ciernobiely BMP obrazok, editovany dokument ulozit / nacitat a nasledne vytlacit.

Experimentoval som aj s vyssim rozlisenim tlace, ale presne casovanie bolo kriticke, standardna dlzka dorazu ihly bola moc dlha a tak pri prilis velkom zvyseni poctu bodov na riadok boli riadky s vacsim poctom bodov viac nahusto, nez prazdne riadky (ihla brzdila pohyb motora).

Kazdopadne horizontalne rozlisenie tlace by malo ist zvysit prebrusenim zarezov v drazkovanom kolese tak, aby mali rovnaku sirku, ako material medzi nimi a nasledne pouzivat regulaciu s nabeznou aj dobeznou hranou signalu zo zavory.

Yenya
Yenya (neregistrovaný) ---.fi.muni.cz
27. 4. 2010 9:50 Nový

Zvyseni rozliseni BT-100

celé vlákno

Ja jsem u BT-100 zvysoval rozliseni tim, ze jsem do kotoucu vybrousil jeste dalsich 80 zarezu. To melo vyhodu ze jsem nemusel az tak moc prepisovat ovladace (a hrat si treba s nabeznou/ses­tupnou hranou signalu). Jedine podstatne co si pamatuju ze jsem musel upravit bylo cekani na zastaveni hlavy pred zmenou smeru pri obousmernem tisku.

Petr Jindra
27. 4. 2010 10:31 Nový

Re: BT100

celé vlákno

Taktéž mám doma dva exempláře. Pořád si ještě živě pamatuju, že když se tisklo, tak o tom věděli všichni v baráku :-D

hua
hua (neregistrovaný) ---.advanet.sk
27. 4. 2010 16:04 Nový

Re: BT100

celé vlákno

Hehe, my sme na tom s kamaratom robili dokonca casopis. Texty sme pisali v Desktope od Proximy, obrazky sme rucne vlepili na vynechane miesta. Vzdy sme hermeticky zavreli dvere, aby od nas unikalo co najmenej ramusu.

Sam som dokonca vymyslel pre BT-100 dalsie pomenovanie (kedze „splaseny hrebik“ som nepoznal) – Automaticka elektronicka vyšívačka.

Kárský
Kárský (neregistrovaný) 88.103.186.---
25. 1. 2012 19:22 Nový

Re: BT100

celé vlákno

Dobrý den,
chtěk bych Vás poprosit, jestli byste mi nemohl poslat Vámi zmíněný program na tisk na BT100 na e-mail karskyvilem@sez­nam.cz, případně, jestli byste mi nenapsal, jak propojit jednotlivé signály tiskárny s PC.

Mockrát Vám děkuji
S pozdravem
VIlém Kárský

JoPl
JoPl (neregistrovaný) ---.iach.cz
27. 4. 2010 8:21 Nový

Alfi & plosne spoje

celé vlákno

Pekne bylo vyuziti alfiho na kresbu plosnych spoju. Po hw strance stacilo pouze plosnak prilepit na silnejsi papundekl. Na sinclairu jsem to nezvladl po sw strance, i kdyz to asi slo…
Ale v dobe prvnich IMB AT dostal Alfi novou mizu – procesor PIC16F84 a MAX232 s RS232, procesor umel par prikazu – Up/Down/Line X,Y s Bresenhamovym algoritmem prokladani car a to jiz byla veselejsi prace. Na PC bezel programem, co regulerni HPGL soubor „prelozil“ do techto tri prikazu Alfiho a poslal mu je.

HW se trochu vylepsil: krokove motory z 5' mechanik (tusim 200 kroku/otacku) a hlavne kevlarove vlakno (specialni rybarsky vlasec – udajne na „boilis“-nejsem rybar) to vse podstatne zlepsilo krok i presnost – opakovatelne pod 0.1 mm a pak uz slo treba v Eagle navrhnout plosnak a poslat pres HPGL na Alfiho a nakreslit… Alfi bylo moc pekne zarizeni a spousta kamaradu/Sincla­iristu jej stavela.

jarda666
jarda666 (neregistrovaný) 88.103.124.---
27. 4. 2010 9:15 Nový

BT-100 me minula ale xy4150

celé vlákno

Ale XY 4150 skvelej ploter spojeny s atari 800 na tom jsme se vyradili . Dodnes si pamatuju jak jsme si popisovaly diskety a kazety a kdo to mel hezky napsane na plotru byl king :D No dnes uz by se mi na jednu A4 cekat nechtelo

Jurek
Jurek (neregistrovaný) ---.249.broadband5.iol.cz
2. 7. 2010 0:12 Nový

Re: BT-100 me minula ale xy4150

celé vlákno

Zdravím nemáš náhodou na prodej ploter XY4140 může být i vadný podmínka-dobrá deska elektroniky.Nebo XY4130 ok stav.nutně potřebuji koupím za rozumnou cenu,nebo nevíš kdo tyto plotry opravuje.
Děkuji.
Jurek
Jsem z Orlové
Mob.602935620

EuGenio
EuGenio (neregistrovaný) 195.246.96.---
27. 4. 2010 9:32 Nový

Celé dětství se mi vybavuje :)

celé vlákno

Jojo, to byly časy – kde je mé super sestavě konec: Didaktik M + Melodik + D80 + Alfi.

I když si moc dobře pamatuju, že jsem se málem zbláznil, když jsem na plošňák Alfiho pájel tranzistory.

Pamatuju si, jsem někde splašil 3 základní rutinky pro tisk
1) textový – plotřík kreslil písmenka jedno po druhém (ve videu výše) – takto jsem vytiskl jednu svou ročníkovou práci.
2) grafický řádkový – klasický „tisk“ po řádcích – dalo se volit, aby vytiskl jenom jednu barvu, vyměnit fixu, nastavit přesně papír a takto tisknout barevné obrázky
3) grafický tisk „po čarách“ – snaha tisknout souvislé čáry. Na grafy, schémátka či jednoduché obrázky bez tmavých ploch naprosto geniální.

A potom super v kombinaci s texťákem Desktop – i když si vzpomínám, že jsem na vytištění (řádkovým grafickým tiskem) jedné stránky A4 s úkolem do školy čekal snad hodinu a půl.

Praclovek
Praclovek (neregistrovaný) ---.opera-mini.net
27. 4. 2010 10:20 Nový

Alfi

celé vlákno

Pavel Křivánek (nemá ještě bráchu? :-) ). Má pravdu v tom, že podobná stavebnice (pochopitelně trochu modernizovaná) jako byl Alfi by byla v Evropě velmi užitečná.
Technická vzdělanost a dovednost tady obecně upadá a ten materiál, který dnes často vylézá z technických VŠ a průmyslovek škoda mluvit…Ekonomika podle toho pak vypadá, každý chce žvanit, mít se dobře a nic obtížného nedělat. Ale to je jiná kapitola.
Alfiho pořád mám. Leží na chalupě v krabici. Vše gumové zpuchřelo, mechanismus ztuhl, lanka povolila… Už několik let si slibuji, že jej zrestauruji, doplním o řídící desku s AVR a napíšu pro něj userspace driver do Linuxu, ale ještě jsem se k tomu nedostal. Ach jo…

BT100 jsem kupodivu nikdy nevlastnil a tak je pro mě její popis docela zajímavý.
Zmíní se autor o souřadnicových zapisovačích z Laboratorních přístrojů Praha? Měl jsem XY4140 nebo tak nějak se jmenoval a byl výborný. Jeho elektronika již nebyla tak primitivní a ušetřila při psaní ovladače nějakou tu práci…

Pavel Tišnovský aura:98
27. 4. 2010 11:35 Nový

Re: Alfi

celé vlákno

Urcite se priste zminim o rade XY, bylo jich vic a uz jsem sehnal i pekne fotografie a popisky.

Pavel Křivánek aura:96
27. 4. 2010 13:44 Nový

Re: Alfi

celé vlákno

Kdybys potřeboval ještě nějaký fotky (třeba střev), jeden zachovalý XY 4150 bych měl k dispozici.

Pavel Tišnovský aura:98
27. 4. 2010 15:27 Nový

Re: Alfi

celé vlákno

Urcite Pavle, cim vic fotek tim lepe. Predem diky!

Fishie
Fishie (neregistrovaný) ---.zapcechy.adsl-llu.static.bluetone.cz
27. 4. 2010 23:47 Nový

Re: Alfi

celé vlákno

Byl jsem se podivat do supliku co to za XT vlastne mam a … mam funkcni XY 4140. Tak kdyby bylo treba neco bych taky mohl nafotit. Provozoval jsem ho nejakou dobu s C64. Pro tyhle „souradnicove jednotky“ byla k c64 dispozici modifikovana verze i modifikovana verze basicu. Nejake obrazky vystupu by se daly najit taky:)

Pavel Tišnovský aura:98
29. 4. 2010 8:44 Nový

Re: Alfi

celé vlákno

Za fotky bych byl moc rad, predem diky. Ty tiskove vystupy by byly asi nejzajimavejsi – kazdy pouzival do plotteru jine pisatko, takze co vytisk to neopakovatelny original :-)

Pavel Křivánek aura:96
27. 4. 2010 13:50 Nový

Re: Alfi

celé vlákno

Bráchy mám dva :-)

Pavel Křivánek aura:96
27. 4. 2010 13:52 Nový

Re: Alfi

celé vlákno
Praclovek
Praclovek (neregistrovaný) ---.opera-mini.net
27. 4. 2010 15:14 Nový

Re: Alfi

celé vlákno

Jo, ten článek přesně vystihuje o čem je řeč. Někdy mám pocit, že skoro vše věkem pod 30 je tady v technických oborech nepoužitelné. Jestli se na mě teď někteří mladší zlobí, že jim křivdím, pak jsou možná čím dál vzácnějším jevem, kterého si v této kdysi progresivní a dnes pomalu degenerující civilizaci čím dál víc vážím.
Vidím to na spolužácích mé dcery – často se jí vyptávám… V její třídě v kvartě gymnázia není jediný kluk, který by snil o tom, že bude dělat něco pořádného. Všichni chtějí být právníky, kšeftaři, filosofy… v lepším případě lékaři(to jediné beru). Za nás bylo v každé třídě na střední škole pár „bláznů“, kteří pak úspěšně studovali techniku nebo matfyz a už před maturitou se věnovali třeba elektronice, modelařině, bavily je třeba motory, snili o létání…

Nemůže to dobře skončit. :-(
Omlouvám se, ano, je to mimo téma.

TrSek
TrSek (neregistrovaný) ---.cechy.dsl.static.bluetone.cz
27. 4. 2010 16:35 Nový

Re: Alfi

celé vlákno

Na druhu stranu sa nemusim obavat ze az budem starsi ze ma nahradi neaky mlady inzinier.

SekTor
SekTor (neregistrovaný) ---.karneval.cz
27. 4. 2010 17:25 Nový

Re: Alfi

celé vlákno

Ale jistě, že nahradí. Jen bude z Ruska, z Číny nebo Indie.

ondra.novacisko.cz
ondra.novacisko.cz (neregistrovaný) ---.seznam.cz
27. 4. 2010 11:03 Nový

Aritma Amagraf

celé vlákno

Ten Armitmacky ploter mám ještě někde doma. Otec ho tehdy stavěl, po tom, co zkoušel i Alfiho. Aritmácký vypadal víc profesionálně.

Pro něj jsem měl napsaný program jak v Basicu, tak posléze v Pascalu na PC. Nevím, zda by se to dalo dneska používat, protože například krokování se časovalo v počítači. Možná přes nějaký ten jednočip, ale nedokážu si představit ovladač třeba pro Windows, který by to časoval.

Pavel Tišnovský aura:98
29. 4. 2010 8:45 Nový

Re: Aritma Amagraf

celé vlákno

Na toto by byl asi nejlepsi nejaky Atmel s podporou USB, dokonce by se dal naprogramovat tak, aby „rozumel“ prikazum HPGL.

Pavel Křivánek aura:96
29. 4. 2010 9:04 Nový

Re: Aritma Amagraf

celé vlákno

Neví někdo o nějaké desce vhodné pro tohle použití? Nějaká jednodušší verze FITkitu s microcontro­llerem, usb řadičem (možná integrovaným), přímo programovatelná přes to USB?

Pavel Křivánek aura:96
29. 4. 2010 18:09 Nový

Re: Aritma Amagraf

celé vlákno

Tohle by asi celkem odpovídalo těm požadavkům: AVR-USB-162

http://tinyurl.com/375b6dj

Ten microcontroller by ale mohl být výkonější…

Pavel Tišnovský aura:98
30. 4. 2010 19:03 Nový

Re: Aritma Amagraf

celé vlákno

Ahoj Pavle,

ja myslim, ze timto to stihnes v pohode uridit, on ten tisk zase tak rychly neni, takze pozadavky na vykon taky ne.

Pavel Křivánek aura:96
30. 4. 2010 21:58 Nový

Re: Aritma Amagraf

celé vlákno

Já spíš než rychlost myslel třeba víc RAMky, pro komunikační buffer a tak. Taky jsem si říkal, jak počítače v ovládání tak jednoduchých periférií „pokročily“ :-)

Radovan
Radovan (neregistrovaný) 88.146.198.---
1. 5. 2010 6:20 Nový

Re: Aritma Amagraf

celé vlákno

Nojo, „pokrok“ není vždy cesta kupředu ;-) V NASA se válí hromada pásek ze šedesátých a sedmdesátých let a nedovedou je přečíst…

x
x (neregistrovaný) 94.142.237.---
25. 8. 2010 1:43 Nový

Re: Aritma Amagraf

celé vlákno

Kopie jsou samozrejme k dispozici a jedna se o bezne starnuti zaznamu na pasce.

Pascall
Pascall (neregistrovaný) ---.ha-soft.cz
27. 4. 2010 11:22 Nový

BT100 + Interface M/P

celé vlákno

Taky rád vzpomínat na čas Didaktiku (Měl jsem „M“).
Časem mně omrzele pořad nahravat ovladače pr tisk na BT100 tak jsme si koupil interface M/P, který měl v sobě dané ovladače :) Byla to pak pohoda tisk !!

.
. (neregistrovaný) ---.88.142.82.static.b26.cz
27. 4. 2010 11:28 Nový

Nádhera

celé vlákno

Fantastický článek. Moc se mi líbil a moc jsem vzpomínal. Dovolil bych si však pár korekcí:
POKEY (POt-KEboard) ⇒ POKEY (POt-KEYboard)

což je ostatně patrné i při pohledu na schéma zapojení zobrazené na osmnáctém obrázku ⇒ obrázek je to pětadvacátý, nikoliv osmnáctý

celá stránka A4 s běžným textem vytiskla za cca 10 minut, jednostranný tisk trval (celkem logicky :-) dvojnásobnou dobu ⇒ asi oboustranný tisk trval dvojnásobnou dobu, ne?

ondra.novacisko.cz
ondra.novacisko.cz (neregistrovaný) ---.seznam.cz
27. 4. 2010 11:34 Nový

Re: Nádhera

celé vlákno

Tam se myslí to, jestli hřebik maloval při pohybu z jedné nebo z obou stran.

Pavel Tišnovský aura:98
27. 4. 2010 11:37 Nový

Re: Nádhera

celé vlákno

za ten POKEY se samozrejme omlouvam (jeste vetsi ostuda je, ze jsem atarista, takze bych se v tomto nemel prepsat :-)

Obrazky – mate pravdu, na posledni chvili pred odevzdanim clanku jsem dostal dalsi fotografie, tak jsem to cele precisloval (u popisku obrazku), ale v textu mi to ujelo.

jednostranny tisk – tim je mysleno to, ze hlava tiskne jen pri pohybu zleva doprava, opacnym smerem se vraci bez tisku. Tim se zajistila vetsi kvalita (protoze precejen ten opacny smer, i kdyz je hlasen stejnymi signaly, neni kvuli sirce techto signalu = sirce zarezu, uplne totozny). Stejne fungovaly i vicejehlickove tiskarny (nektere) v rezimu letter quality.

Colo [Sinclair]
Colo [Sinclair] (neregistrovaný) ---.coface.sk
28. 4. 2010 16:00 Nový

Re: Nádhera

celé vlákno

[quote]
jeste vetsi ostuda je, ze jsem atarista
[/quote]
A to ste povodne vyzeral ako celkom sympaticky clovek :)

Pavel Tišnovský aura:98
29. 4. 2010 8:47 Nový

Re: Nádhera

celé vlákno

A to o me asi jeste nevite to, ze jsem zacal dochazet do Sharp klubu, ve kterem mame jednoho Commodora 128 a je tam prevaha sinclairistu (a didaktistu) nad sharpisty :-)

filip
filip (neregistrovaný) 170.252.72.---
27. 4. 2010 11:42 Nový

Re: Nádhera

celé vlákno

Jednostrannym se tady mysli tisk pouze pri pohybu voziku doprava.

Normalne se tisklo pri pohybu voziku doprava i doleva, ale ubcas tam ustrelovaly mikroradky.

x14 aura:87
x14
27. 4. 2010 11:45 Nový

Amagraf Aritma

celé vlákno

Já se naučil letovat na stavebnici Amagraf Aritma. Nikdy nezapomenu, jak jsem díky chybnému obrázku špatně připájel ten největší elektrolytický kondenzátor, díky čemuž následoval do 10 minut provozu parádní výbuch :-)

Drakor
Drakor (neregistrovaný) ---.188.broadband13.iol.cz
27. 4. 2010 11:48 Nový

Aritma Minigraf

celé vlákno

Minigraf mám ještě někde ve sklepě doma, gumáka ZX Spectrum předělaného na 80kB verzi také. Bohužel Minigraf má pryč zdroj a ZX ten zákaznický obvod ALU nebo jak se to jmenovalo.

ZX jsem používal ještě na střední (když se u někoho doma objevovaly 386DX40MHz)na tištění normalizovaných papírů na laborky (5mm okraj tuší a nadpisy šablonkovým písmem. Do minigragu se uplo Centronix pero na tuš a můj jednoduchý prográmek vykonal své. Spoustu času to ušetřilo.

Menu programu bylo jednoduché: manuální posun pera po celém papíře a pak volba nadpisu ( 1, Zadání … až Závěr) a pak Kreslení 5mm okraje automaticky.

To s tím scanováním LED-fototranzistor jsem také zkoušel, v assembleru to zvládlo jednu stránku A4 za cca 5min na tu nejvyšší přesnost…tuším 1/8mm to byla.....Ná noviny nebo text z knihy to fungovalo docela slušně. Dalo mi dost práce aby se mi ta A4 vešla do paměti.

CHe
CHe (neregistrovaný) ---.95-103-242.t-com.sk
27. 4. 2010 14:23 Nový

Re: Aritma Minigraf

celé vlákno

ULA pre 48k za 600,–
http://tinyurl.com/sintech-zx-spare

resp. na aukre a burzach sa da aj lacnejsie

Anthony
Anthony (neregistrovaný) ---.karneval.cz
7. 6. 2010 21:05 Nový

Re: Aritma Minigraf

celé vlákno

Nabizim vymenu nefunkcniho minigrafa za funkcni ULA do ZX.

JirkaS
JirkaS (neregistrovaný) ---.161.broadband12.iol.cz
27. 4. 2010 12:41 Nový

Dvě doplnění

celé vlákno

1. U Alfigrafu mi chybí podstatná informace, že byl vyvinut doma na koleně (bohužel už nevím kým), pak na pokračování vycházel návod na jeho stavbu v časopise VTM a teprve později se k němu našel výrobce, který ho začal vyrábět „ve velkém“.

2. Scannery se dělaly i z BT-100.

Velký Miloš
Velký Miloš (neregistrovaný) ---.karneval.cz
27. 4. 2010 17:55 Nový

Re: Dvě doplnění

celé vlákno

Seriál na stavbu ploteru Alfi vycházel v časopise VTM od čísla 8/1988. Autorem článků je ing. Vladimír Doval, nevím jestli jde i o autora konstrukce. O začátku výroby stavebnice je informace v časopise Technický Magazín 8/1989. Píše se tam, že „Stavebnice v ceně 800Kčs a počtu 2000 kusů dodá na náš trh TPV Kovopodnik Broumov.“ Zcela offtopic: ve stejném časopise T89/8 vyšel článek s názvem „Prognostika a přestavba“ od vedoucího odboru prognóz a koncepcí Výzkumného ústavu ekonomiky zemědělskopotra­vinářského komplexu v Praze ing. Miloše Zemana, člena Světové prognostické společnosti zabývajícím se simulačními prognostickými modely.

Pavel Tišnovský aura:98
29. 4. 2010 8:50 Nový

Re: Dvě doplnění

celé vlákno

Diky JirkoviS i Vam za doplneni informaci. Btw – nebyly by k dispozici nejake skeny toho serialu (jen treba 1–2 strany)?

Ibisek
Ibisek (neregistrovaný) ---.cz.logica.com
27. 4. 2010 12:52 Nový

VT 21200

celé vlákno

Jo to byly casy :) Ja jsem mel doma (snad madarskou?) 9jehlickovou tiskarnu VT 21200. Byl to poradny kus zeleza, ktery vazil asi 10 kg, ale kdyz se tiskarna prepnula do superrychleho rezimu (a valila skutecne rychle, traktorak jen mizel z krabice), tak tiskova hlava (ktera vazila sama o sobe tak kilo) pri svem pohybu doprava-doleva, teda predevsim pri otoceni smeru pohybu, byla schopna tou tiskarnou pekne cukat po stole :D

Nejdrsnejsi na tom bylo tehdy to, nebyl k sehnani seznam ridicich signalu, takze se to muselo zkouset pokus/omyl… Ale jak clovek prisel na sekvenci, ktera prepla tiskarnu do grafickeho rezimu, tak byl nejvetsi *KING* :)

phr
phr (neregistrovaný) ---.airweb.cz
27. 4. 2010 21:21 Nový

Re: VT 21200

celé vlákno

Jo, to už byla skutečná tiskárna. Vzpomínám, že když jsme do ní v práci pořizovali novou kazetu barvicí pásky, chtěly za ní (tu kazetu) Kancelářské stroje 12 stovek. Tehdy, za bolševika, by to pro někoho znamenalo celý měsíční plat.

vitan
vitan (neregistrovaný) ---.commscope.com
27. 4. 2010 12:57 Nový

joystick

celé vlákno

diky za skveli clanek

jaky jste meli joystick, ja mel z kovodruzstva nachod, byl na klasicky petikolik, jeste si pamatuju jak jsem si psal do Skalice o redukci na Gamu, byla v takovym pruhlednym pouzdru. stala kolem 100 Kčs :)

Pavel Tišnovský aura:98
30. 4. 2010 19:01 Nový

Re: joystick

celé vlákno

kolegove si vyrabeli joystick z packy pouzivane ve Skodovkach pro ovladani blinkru a svetel. Dokonce to melo pet smeru (nejenom ctyri) – nahoru, dolu, doleva, doprava a zamacknuti :-)

Ten z Kovodruzstva Nachod znam, upravovaly (konektory) se na ruzne typy pocitacu.

Jindru
Jindru (neregistrovaný) 213.195.220.---
27. 4. 2010 13:38 Nový

BT-100

celé vlákno

skutecnym rozhavenym hrebickem jsem upravil kolecko posuvu papiru v BT-100
( dalsi 4 „dlouhe“ zarezy)
a razem bylo 2× vyssi horizontalni rozliseni.
pravda, pismenka byly ponekud „16:9“, ale kdyz se nastavil 2× vyssi tisk…
trvala 1 stranka hodinu :-)

JD
JD (neregistrovaný) 194.213.198.---
27. 4. 2010 14:15 Nový

scanner

celé vlákno

A jeje nostalgie. Na to klepani minigrafu vzpominam dodnes. Ten zvuk se zapomenout. Dokonce jsem napsal drivery pro PC (Borlad Pascal jako TSR a akceptovalo to HPGL primo nebo to dokazalo tisknout ASCII, presnym casovanim slo dosahnou presnosti sikme cary ktera znacne previsovala krok motorku v osmifazovem rizeni).

BT100 byla take nazyvana „bleskotiskarna“

A krasne rozsireni Alfiho a minigrafu bylo scanovaci pero. Misto pisatka se vlozilo tohle pero a plotr postupne po radcich projel celou A4 a oscanoval ji. V Amaterskem radiu byl na to zariceni navod. Unikatni konstrukce. Na spicce zelena osvetlovaci dioda ktera byla zbrousena vepredu a provrtana aby se provleklo opticke vlakno ktere vedlo ke snimaci svetla. Dokonce se nasly silenci kteri opticke vlakno nahradily nazazenim sklenene tycinky.

Pavel Křivánek aura:96
27. 4. 2010 14:17 Nový

Melodik

celé vlákno

K Didaktiku jsem měl jinou verzi Melodiku. Neměla průchozí sběrnici a regulaci hlasitosti, jen výstup na sluchátka. Byla v černé zaoblené ploché krabičce s bíločervenou nálepkou s nápisem BEST a většina softwaru a skladeb, co jsem k tomu měl, byla z dílny Františka Fuky.

Pavel Tišnovský aura:98
29. 4. 2010 9:12 Nový

Re: Melodik

celé vlákno

A byla to krabka vyrabena na kolene nebo v nejakem podniku (ne ze by se tam nevyrabelo na kolene :-)

Pavel Křivánek aura:96
29. 4. 2010 9:37 Nový

Re: Melodik

celé vlákno

Žádný údaje o původu k tomu nemám, ale vypadá to jako vyrobený na koleně v nějakým podniku :-)

http://www.grandjihlava.cz/tmp/P1130312.JPG
http://www.grandjihlava.cz/tmp/P1130313.JPG

Pavel Tišnovský aura:98
29. 4. 2010 17:00 Nový

Re: Melodik

celé vlákno

Pekny, ani si nezjistili, jak se pise jmeno pocitace, pro ktery Melodik zbastlili :-)

Karel
Karel (neregistrovaný) 93.90.162.---
30. 4. 2010 9:40 Nový

Re: Melodik

celé vlákno

Tohle byla velmi populární krabička. Sám jsem jednu měl a v okolí nás bylo víc. O pár měsíců (let?) předběhli Melodik, bylo to mnohem levnější a mělo to lepší zvuk (zřejmě lepší předzesilovač?).

petrxh
petrxh (neregistrovaný) ---.slansko.net
30. 4. 2010 10:43 Nový

Re: Melodik

celé vlákno

Tak to bylo v Cine…

Radovan
Radovan (neregistrovaný) 88.146.198.---
30. 4. 2010 16:59 Nový

Re: Melodik

celé vlákno

Houby Čína, tohle v Československu zvládlo kdejaké JZD nebo Výrobní družstvo invalidů! Tenkrát se nevyhazovaly peníze za šunt ze zahraničí, investovalo se do vlastních podniků ;-)

x
x (neregistrovaný) 94.142.237.---
26. 8. 2010 3:12 Nový

Re: Melodik

celé vlákno

Jenze za castky klidne i 1/3 tehdejsiho oficialniho platu – tolik se lidem uz zato dnes holt davat nechce a dozoz z Ciny se ridi pravidly EU.

petrxh
petrxh (neregistrovaný) ---.slansko.net
30. 4. 2010 10:45 Nový

Re: Melodik

celé vlákno

Ta nostalgie, kdyz jsem s z GM electronics (aspon tusim) vezl AYku. A pak ten zvuk ve hre Satochin od FF. Moje experimenty s asemblerem pri pokusech z toho vyloudit nejaky zvuky. Krasny casy :-)

jsmach
jsmach (neregistrovaný) ---.static.adsl.vol.cz
27. 4. 2010 14:52 Nový

Aritma

celé vlákno

stavebnici Aritam ploteru jsem si pořídil k Atari800XL, byla to výborná věc, dokonce jsem na tom dělal dvouvrstvý plošný spoj pro řadič flopidisku (cca 2Oks IO)

Stanislav Brabec aura:91
27. 4. 2010 15:56 Nový

BT100 na Atari XL/XE

celé vlákno

I já jsem patřil mezi majitele BT100. Vyrobil jsem si kabel na joystickové porty Atari, napsal ovladač a tiskl jsem.

Jen mám takový matný dojem, že tisk jedné strany mi netrval 10 minut, ale 20 minut. Možná je to tím, že jsem zavrhl tisk při pohybu jehličky zpět. U mého kusu to způsobovalo velké roztřepení písma.

Zde jsou ovladače, pokud by někoho zajímaly:
ftp://ftp.penguin.cz/pub/users/utx/atari/bt100/
(Bohužel, tenkrát jsem věřil, že opravdový programátor nepoužívá komentáře.)

Pavel Tišnovský aura:98
29. 4. 2010 9:14 Nový

Re: BT100 na Atari XL/XE

celé vlákno

Aspon ze mas pekne pojmenovany labely a nepozils neco na zpusob L001, L002 atd. :-)

Ale je to drsnej kod pravda. Ja jsem ze zacatku komentoval prave jenom assemblerovsky zdrojaky, vse ostatni mi prislo citelne samo od sebe ;-)

Vlastne kecam – par programu jsem napsal ve strojaku jako cisla v DATA radcich Basicu, tam zadne komentare nebyly, mozna nekde na papire :-)

JirSoft
JirSoft (neregistrovaný) 213.192.3.---
27. 4. 2010 17:00 Nový

"Spirálová" tiskárna

celé vlákno

Pamatuji se na spolužáka z průmky, který vyrobil zvláštní verzi jednojehličkové tiskárny (nevím, zda to vymyslel nebo se někde inspiroval), kde jehličku nahrazovalo jakési kladívko z ohnutého plechu přes celou šířku papíru. Na „tiskovém válci“ byl přes šířku válce navinut 1 závit např. kytarové struny. No a pak stčilo klepnout kldívkem do papíru s kopírákem a na papíru se objevil ten jediný bod v místě kde kladívko uhodilo do struny. Výhoda byla, že na horizontální „pohyb hlavy“ přes celou šířku stačilo otočit válcem o jednu otáčku, takže tahle tiskárna tisknula celkem rychle.
Asi jsem to vysvětlil dost krkolomně (snad někdo pochopí), ale byl to zajímavý nápad…

Karel
Karel (neregistrovaný) 93.90.162.---
27. 4. 2010 17:55 Nový

Re: "Spirálová" tiskárna

celé vlákno

O něčem podobném už kdesi něco psali a mám pocit, že se to i používalo v nějakých malých průmyslových tiskárničkách. Výhoda je, že to umí kreslit vodorovné čáry – ta struna se posouvá po papíru a klouže dostatečně dobře na to, aby ho netrhala. Další výhoda byla v tom, že se to dalo udělat malé, lehké, levné, tisklo to prakticky v jakékoliv poloze a je tomu jedno i když s tím třesete. Nevýhoda je v přesnosti – jedna otáčka je velmi malý úhel a jakákoliv mechanická vůle tak dělá neplechu. Nehledě na to, že díky nepřesnosti navinutí drátu to není lineární. To se sice řešilo tím, že se dával do předem vyfrézované drážky, ale i tak byly prostě některé sloupce „hustější“. A pokud mě paměť neklame, tak to „kladívko“ na nic neuhazovalo, bylo to jen přitahované a spíš než o náraz (ala BT100) tam šlo o přítlačný efekt. Spíš než body to pak kreslilo drobné úsečky (různých délek), podle toho, jestli byl ten plech (kladívko) přidržen.

Jinak docela věřím tomu, že něco takového vymyslel i kamarád z průmky. Před 20 lety jsme také vymýšleli kdejaké novinky jen abychom se o pár let později dozvěděli, že na západě se to už dávno používá, nebo také už dávno ne. Ale aspoň se člověk pobavil :-) Spolužák na průmce přes souřadnicový zapisovač a ZX Spectrum kreslil nějaké grafy osvětlení. Zatímco my ostatní se mořili hodiny s kreslením tuší na milimetrový papír, on se hodiny mořil s tím, aby to bylo alespoň trochu v měřítku, čitelné a čáry aby na sebe navazovaly :-)

David Moučka aura:100
27. 4. 2010 17:40 Nový

Aritma+Alfi

celé vlákno

Jj, taky na to vzpominam. Ja postavil nejdriv Alfika, ale nebyl moc presnej. Pozdeji sem mel Aritmu, ale nerozchodil sem elektroniku, tak sem do ni dal tu z Alfika a jak to krasne fungovalo. Si pamatuju jak jsem na tom tisknul tahaky pro pul tridy. Mel sem na to specialne upraveny pismo, aby bylo co nejmensi a minimalni radkovani. Jo a pouzival jsem na to obycejny kulickovy pero, to delalo krasne tenkou caru.

.
. (neregistrovaný) 93.89.146.---
27. 4. 2010 18:28 Nový

BT-100 ovladace pod Linux

celé vlákno

Daji se nekde sehnat ovladace na BT-100 pro linux? :-)

Pavel Tišnovský aura:98
30. 4. 2010 18:40 Nový

Re: BT-100 ovladace pod Linux

celé vlákno

Urcite by se to dalo napsat (ty ovladace pro osmibity byly na par kilobajtu), ale na co byste BT-100 dneska chtel zapojit? Mozna na paralelni port nebo pres nejaky Atmel na USBcko, oboje vice komplikovane nez napriklad ovladani BT-100 na C64 nebo Atarku pres joystickove porty. to je ten vyvoj :-)

x
x (neregistrovaný) 94.142.237.---
25. 8. 2010 1:49 Nový

Re: BT-100 ovladace pod Linux

celé vlákno

Ovladac pro tiskarnu by byl v tom Atmelu – ten by sproste prijimal znaky k tisku a ridici povely pres seriovou linku a ci pres USB pres bezny konvertor USB/RS232. Atmel je dnes vykonejsi nez Z80 a tak by to stihal v pohode.
V dobah MS-DOSU by se to dalo celkem snadno pripojit i primo – ale proste pri multitaskingu je to proste takove – ze to musi mit procesor.

lacik
lacik (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
27. 4. 2010 19:29 Nový

Alfigraf a BT 100

celé vlákno

Když jsem ještě dělal v Chiraně, vzniklo tam neoficiální družstvo pro Alfigraf. Jeden kreslil výkresy Alfíka, jiný vyrobil něco, další zařídil povrchovou úpravu, byl tam borec na assembler pro Spektrum, jiný pro Atari a tak. Já jsem dělal zásobovače – sehnat to co bylo nutné koupit – O kroužky, krokové motory, hřídele a další věci. Potom každý z podílníků dostal svoji stavebnici a kazetu s programem – to byla krása.
Na tiskárnu (já ji znal jako „šicí stroj“) jsem zaslechl zajímavou informaci – prý se našel někdo kdo ji použil jako hudební nástroj – měnil parametry tisku (poměr „tisknout bod“ „netisknout bod“ „CR“) a z toho chrastění, bzučení, kvikotu a ticha při CR prý tvořil super muziku.

Jan Staníček
29. 4. 2010 16:48 Nový

Re: Alfigraf a BT 100

celé vlákno

Já jsem jednoduchým přepsáním pár byte u hudebních programů přesměroval zvukový výstup na krokový motorek plotteru, nebo disketovky D40.

Hrálo to moc hezky, a navíc to mělo ten správný WOW efekt. :-D

Kedar.
Kedar. (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
27. 4. 2010 20:07 Nový

Vzpominky na ALFIho

celé vlákno

Take jsem musel zavzpominat na ALFIho. Stavebnice stala tusim 800 Kc, padl na to kompletni vydelek za 14-denni letni brigadu.

Pamatuji si, ze rutiny pro kresleni pocitaly s hysterezi pohybu a kompenzovaly tak urcitou pruznost vlasce (pri opacnem smeru se nekolik kroku motoru pouzilo navic). Take jsem si na ALFIho napsal vlastni rutiny pro tisk znaku, pro zvyseni rychlosti jsem tiskl kazdy druhy radek pozpatku (tj. vsechny pohyby ve znaku musely byt pozpatku), usetrilo se tim dost casu.

Osobne si myslim, ze kdyby nekdo podobnou stavebnici nejake takove periferie znovu uvedl na trh, treba na paralelni nebo jeste lepe USB port, dost nadsencu by si ji koupilo.

Nemam
Nemam (neregistrovaný) ---.2.broadband3.iol.cz
7. 1. 2012 13:43 Nový

Re: Vzpominky na ALFIho

celé vlákno
PeBo aura:43
27. 4. 2010 21:50 Nový

ALFI

celé vlákno

Na ALFIho si pamatuju moc dobře. Když vyšel poprvé návod (tuším že ve VTM), tak jsem si řekl, že to musím mít. No a napsal jsem výrobci Merkuru, jestli by mi neposlali ty díly – napsal jsem jim seznam. No a za pár týdnů přišel balíček, což byl tak trochu šok – to jsem prostě nečekal. A nic za to nechtěli – že nemají oceněny jednotlivé díly, ale že to udělali vyjímečně, jinak že by měli velké materiálové ztráty… Možná bych ten průvodní dopis ještě našel. Motorky jsem neměl ty správné, jen synchronnní na 220V – ale to byla maličkost, prostě jsem je převinul. To byly časy!

No a za nějaký čas se ta stavebnice prodávala.

tom
tom (neregistrovaný) ---.96.broadband10.iol.cz
27. 4. 2010 23:27 Nový

zvuk na BT-100

celé vlákno

Slyšel jsem kdysi kdesi, že někdo dokázal s BT-100 (pomocí napočítání vhodné frekvence úhozů hřebíku) vytvářet snad rozeznatelný zvuk (hudbu?). Nemáte někdo nahrávku či odkaz? Díky.

Pavel Tišnovský aura:98
30. 4. 2010 18:37 Nový

Re: zvuk na BT-100

celé vlákno

Nekde bych jeste nasel programek, co „hral“ na disketove jednotce, resp. disketovka delala perkusni nastroje a zbytek hral pocitac. S BT-100 by to mohlo byt zajimavy, protoze pri tisku „hrala“ docela hlasite :)

Jano z KE
Jano z KE (neregistrovaný) ---.antik.sk
5. 6. 2010 19:43 Nový

Re: zvuk na BT-100

celé vlákno

Tento program sa nachádzal na diskete PUBLIC 17 od firmy Proxima pod názvom ‚BT 100 demo‘.

hilfik
hilfik (neregistrovaný) ---.51.broadband13.iol.cz
28. 4. 2010 0:58 Nový

aritma na rozhrani FDD

celé vlákno

Videl jsem jednou pripojenou aritmu pred rozhrani FDD radice. Nevim jak moc to bylo (jestli vubec) funkcni a jak se to programove obsluhovalo. Je to trochu zvracene, ale nevite nahodou o nejake dostupne specifikaci signalu co chodi to IBM/PC disketovky? Mr G nebyl dnes moc sdilny. Diky

jsmach
jsmach (neregistrovaný) ---.sporthotelkurzovni.cz
28. 4. 2010 16:23 Nový

Re: aritma na rozhrani FDD

celé vlákno

jelikož jsem vyvýjel stavěl řadič a cdriver pro FDD k Atari800Xl, tak vím kde to najdeš, u mě doma někde vzadu ve skříni nebo na netu. Pohledej specifikaci Intel 8279A (snad jsem to trefil, je to řadič FDD).

jsmach
jsmach (neregistrovaný) ---.sporthotelkurzovni.cz
28. 4. 2010 16:31 Nový

Re: aritma na rozhrani FDD

celé vlákno

chybička se vloudila není to 8279A, ale 8272A. Ten první je rozhraní pro klávesnici a displej (taky mi někde leží v zásobách)
8272 je verze pro SD hustotu záznamu
8272A zvládal i DD hustotu

.
. (neregistrovaný) ---.88.142.82.static.b26.cz
28. 4. 2010 17:31 Nový

Re: aritma na rozhrani FDD

celé vlákno

A jak přesně se dělá to výjení?

Radovan
Radovan (neregistrovaný) 88.146.198.---
28. 4. 2010 16:45 Nový

Re: aritma na rozhrani FDD

celé vlákno

Je otázka jestli se tomu vůbec dá říkat specifikace, protože „tupější“ zařízení než disketovka snad ani neexistuje :-D V podstatě se jedním drátem zapíná motor, druhým se posune hlava o krok a třetím určí na kterou stranu, čtvrtým se zvolí horní nebo dolní hlava: celý kabel. Na ovládání tiskárny nebo plotteru to bohatě stačí, všechno ostatní už musí obstarat software, i to aby se na jednom kabelu snesly disketovka a tiskárna současně…

Pavel Tišnovský aura:98
30. 4. 2010 18:34 Nový

Re: aritma na rozhrani FDD

celé vlákno

stare harddisky s krokovym motorem byly podobne „tupe“ :-) Pamatuji si, jak jsme na skole jeden takovy prastary kousek v ramci nejakeho predmetu ovladali – krokovani na prvni stopu (teda cylindr), pak pekne v programu odpocitat kroky na stopu/cylindr cislo n a nasledoval cteni/zapis (tady uz nejaka logika byla, protoze program by asi nedokazal presne nacasovat, kdy je pod hlavami ten spravny sektor).

Radovan
Radovan (neregistrovaný) 88.146.198.---
30. 4. 2010 21:34 Nový

Re: aritma na rozhrani FDD

celé vlákno

To byla ještě nějaká cihla, která měla vlastní ISA kartu s řadičem, žejo :) Pak přišly „inteligentní“ harddisky řízené procesorem, mám tu desku z jednoho pársetmegového, kde je Intel 80188… A bylo po srandě.

Ale když tak koukám co jsem předtím napsal, tak jsem se skoro lekl! Ono šlo především o plotter, tou tiskárnou jsem pod dojmem z článku myslel zrovna něco ve stylu té BT-100, ani mě v tu chvíli nenapadlo že existují i nějaké jiné :-D

jarous
jarous (neregistrovaný) ---.suas.cz
28. 4. 2010 11:57 Nový

připojení periferií od C64 na Didaktik ( Spectrum )

celé vlákno

Jojo. Také jsem vyrobil periférii pro Didaktika použitelnou i pro ZX Spectrum.
To, když jsem získal starou tiskárnu od C64 a chtěl ji k němu připojit. Po usilovném doptávání ( internet ještě nebyl ) jsem získal kopie z jakéhosi
jugoslávského časopisu, kde byla posána sériová sběrnice C64 ( byla to jakási obdoba I2C ), bylo tam schéma interface a prográmek ve strojáku na poslání bajtu na tiskárnu. Interface byl fantasticky jednoduchý, skládal se ze 4 invertorů s OC a 4 odporů, připojoval se na bránu C obvodu 8255.
Tak jsem si k tomu napsal ovladeče pro tisk, ovladače pro texťáky D-text a D-writer, psalo to i háčky a čárky. Udělal jsem i program pro hardcopy obrazovky. Použil jsem dithering , každý bod Spectra byla matice 2×2 bodů tiskárny ( obr. se tiskl na šířku )
Pak jsem začal hledal informace o komunikaci na FD od C64, už jsem měl jednu slíbenou a chystal jsem se napsat drivery pro ZX Spc.. To už byl ale rok 90. a už to bylo všechno celkem k ničemu.

Pavel Křivánek aura:96
29. 4. 2010 0:03 Nový

STKME při MDPM Beroun

celé vlákno

STKME při MDPM Beroun – pamatuje si někdo, co přesně znamená první část té zkratky? To druhé je městský dům pionýrů a mládeže…

vasek
vasek (neregistrovaný) ---.souepl.cz
29. 4. 2010 12:01 Nový

Re: STKME při MDPM Beroun

celé vlákno

STanice Klubu Mladych Elektroniku?

ober
ober (neregistrovaný) 131.207.140.---
29. 4. 2010 14:00 Nový

Re: STKME při MDPM Beroun

celé vlákno

Stanice
Technicke
Kontroly
Mereni
Emisi

:-))

jozko
jozko (neregistrovaný) ---.95-103-230.t-com.sk
1. 5. 2010 15:04 Nový

BT100 na Atari XL/XE

celé vlákno

No jedna vec bolo zohnať tlačiareň, horšie už to bolo s tým zdrojom a káblami k nej. Áno, v niektorých obchodoch sa predávala bez káblov.
http://img87.imageshack.us/img87/9826/bt100.jpg

atrimaniak
atrimaniak (neregistrovaný) 88.103.34.---
26. 12. 2010 19:06 Nový

koupim

celé vlákno

Prosim velice nutne koupim alfirgaf a podobne tiskarny i jine periferie cartrige programy, joystick, Proste vse co jde na atari 800xe. Uvitam programy a manualy. Byl jsem vykraden a moc jsem svuj Atari pocitac oplakal jsem blazen ale pro mne to ma moc velikou hodnotu dusevni. piste na email pelasek zavinac centrum tecka cz

pelasek
pelasek (neregistrovaný) 88.103.34.---
16. 1. 2011 18:14 Nový

potrebuji tiskranu na atari 800xe

celé vlákno

ahoj koupim tiskarnu na atari 800XE nejlepe alfika nebo Xy.. ale to uz si nepamatuji ktera to byla. Pocitam plne funkcni. Nicmene uvitam i naprogramovane cmos na alfika vcetne planu navodu jak si ho vyrobit. Dale pokud nekdo ma cartrige s uniturbem a tbasic ostatni je fuk co tam jeste bude. Budu velice rad

ivanrus
ivanrus (neregistrovaný) 88.103.34.---
23. 4. 2011 8:32 Nový

koupim alfigraf

celé vlákno

Poud nekdo vlastnite alfigraf zbytecne ve skrini rad ho odkoupim staci napsat
email pp39@seznam.cz

psycho
psycho (neregistrovaný) 88.103.34.---
11. 8. 2011 7:02 Nový

pripojeni alfigrafu na USB k PC

celé vlákno

Ahoj neumi nekdo nejaky interface aby sla puvodni alfigrafo tiskarna s merkuru pripojit na PC pomoci USB s nejakym jednoduchym programem? email psychoxx@centrum.cz

Atari cvok
Atari cvok (neregistrovaný) ---.chyne.ktcz.net
18. 1. 2012 16:08 Nový

Dotaz -pomoc -Help

celé vlákno

Nebyl by tu nejaky sikula co by poradil a pomohl jak pripojit alfika s original Merkuru a jednotku XY4140 k Atari 800XE? muj email. zzxxcc@seznam.cz

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem