Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Proč už Sun nenabízí repositáře pro VirtualBox?

Harvie aura:54
30. 6. 2008 0:07 Nový

problem?

celé vlákno
kliknout na potvrzeni neni problem! znam vic debianich (nejen) balicku, ktere vyhazuji dialog s tim, ze uzivatel musi neco odsouhlasit, nebo treba nekde stahnout proprietarni software...
Petr Krčmář aura:99
30. 6. 2008 0:10 Nový

Re: problem?

celé vlákno
Ano, to je pravda a v článku se o tom píše. Problém ale je, že dialog se objeví až po stažení balíku, kdežto tady je třeba, aby uživatel souhlasil ještě před stahováním.
Rejpal
Rejpal (neregistrovaný)
30. 6. 2008 0:38 Nový

Re: problem?

celé vlákno
A co takové SUSE? Jestli se šeredně nepletu, dialogy s případnými licencemi těch balíků, které to vyžadují, se zobrazují ještě předtím, než se začne cokoli stahovat.
JKK
JKK (neregistrovaný)
30. 6. 2008 7:47 Nový

Re: problem?

celé vlákno
Ano. Autor zápisku to zcela opomenul. Protože tento problém se týká jen a pouze debianu a spol. Takové opensuse má běžně potvrzení licence při přidání repozitáře a před stažením balíčku.
~_~
~_~ (neregistrovaný)
30. 6. 2008 11:59 Nový

No problem

celé vlákno
Nechápu proč by to nemohlo fungovat... .deb balíček je akorát archiv s 'něčím' a pár skriptů. Stačí to něco dát zvlášť a do skriptu přidat pár řádků navíc (dotaz + stažení).
Michal Breškovec aura:90
30. 6. 2008 7:19 Nový

Re: problem?

celé vlákno
Tak mě napadá, nebylo by řešením považovat za odsouhlasení licence přidání zdroje do seznamu repozitářů? Tzn. ošetřit to takovými těmi kecy na stránce s linkem jako, přidáním tohoto zdroje souhlasíte s licencí, bla, bla...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
30. 6. 2008 8:38 Nový

Re: problem?

celé vlákno
a co tak msttcorefonts, alebo flashplugin-nonfree. tam sa zacne stahovat az po odklikani nejakych hlasok. takze riesenie je mozne, a iba tu niekto siri blbosti.
Harvie aura:54
2. 7. 2008 11:07 Nový

Re: problem?

celé vlákno
No asi by nebyl problem udelat dva balicky, kde jeden by obsahoval dialog s potvrzenim smlouvy a druhy ktery by na nem byl zavisly. Nebo jako napriklad u balicku bcm43xx-fwcutter, ktery ma v konfiguracnim skriptu prikazy pro stazeni proprietarniho driveru a v sobe jen program, ktery z driveru vyextrahuje potrebna data... Podobnych reseni uz jsem videl vice...

Vetsinou slouzi k obejiti fasistickych Linuxovych licenci, ktere nam znemozni mit aspon nejake ovladace. Viz. treba FUSE. Linus na jednu stranu nadava ze mu nedavaj vyrobci drivery a pak steka, ze co neni GNU/GPL tak do kernelu nepatri ani jako modul...
Seesa
Seesa (neregistrovaný)
30. 6. 2008 0:37 Nový

Souhlas s licencí

celé vlákno
Nebylo by řešení uložit do repositáře balíček s licencí, který by po odsouhlasení licence stáhl vlastní program z internetu? Mám pocit že takto je řešeno například flash plugin, nebo msttcorefonts.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
30. 6. 2008 6:58 Nový

Re: Souhlas s licencí

celé vlákno
neni to snad napsano v clanku?
rsaf
rsaf (neregistrovaný)
30. 6. 2008 7:01 Nový

Re: Souhlas s licencí

celé vlákno
Ne tak uplne - v clanku se pise o potrebe upravy balickovaciho systemu. Pokud by se udelal balicek virtualbox-installer nebo neco takoveho, nebylo by potreba nic v balickovacim systemu menit
uživatel si přál zůstat v anonymitě
30. 6. 2008 16:47 Nový

Re: Souhlas s licencí

celé vlákno
Suhlas.
Tiez mi prisiel na rozum prave balicek msttcorefonts (v nejakej rastarej verzii debianu), kde bol v baliku len instalator. Ten nasledne stiahol balicek so samotnymi fontami - bolo to myslim kvoli obmedzeniu distribucie fontov tretimi stranami. Problem samotneho vypisania licencia na obrazovku pred staihnutim a instalaciou softveru je trivialny, a takisto by samotne .deb/.rpm/.tgz baliky mohli byt jednoduchsie. Akurat by nesli nainstalovat bez internetu, co je neprijemne.
Ladislav Hagara
30. 6. 2008 1:12 Nový

Souhlas s GPL?

celé vlákno
Pokud jde o proprietární uzavřenou verzi, ať si Sun omezuje uživatele jak chce. Proč ale nutit uživatele GPL verze souhlasit s "VirtualBox Open Source Edition (OSE) License Agreement", což je ve skutečnosti GPL licence. Verze 1.6.0 byla dostupná pouze ze Sun stránek (můj komentář). GPL verze 1.6.2 je naštěstí opět dostupná přímo ze stránek VirtualBox bez nutnosti klikání na Sun stránky.
Stevko
Stevko (neregistrovaný)
30. 6. 2008 1:41 Nový

Re: Souhlas s GPL?

celé vlákno
OSE verzia je (alebo by aspoň mala byť) predsa v repozitároch distribúcie, takže žiadne z týchto problémov hádam nebudú. A tie rozdiely oproti uzavrenej hádam ani nie sú tak závratné (spomínam si len na podporu USB, ale tá sa má postupne dostať do OSE verzie).
Ladislav Hagara
30. 6. 2008 12:43 Nový

Re: Souhlas s GPL?

celé vlákno
Například v Source Mage jsou zdrojové kódy stahovány ze stránek jednotlivých projektů. Stačí napsat "cast virtualbox" a zdrojové kódy se automaticky stáhnou, přeloží a nainstalují. Pokud je nutné někde klikat a souhlasit s licencí, uživateli nezůstává nic jiného, než si zdrojové kódy stáhnout ručně. Docela nepříjemné.
Marconi
Marconi (neregistrovaný)
1. 7. 2008 0:37 Nový

Re: Souhlas s GPL?

celé vlákno
Gentoo too, jen se tam objevi hlaska o tom ze zdojak se ma ulozit do /usr/portage/distfiles
Rejpal
Rejpal (neregistrovaný)
1. 7. 2008 2:14 Nový

Re: Souhlas s GPL?

celé vlákno
Opravdu to vadí oběma uživatelům Source Mage? :]
dayvee
dayvee (neregistrovaný)
30. 6. 2008 4:02 Nový

funkcnost != funkcionalita

celé vlákno
jen by si dovolil poupravit autorsky text "Pokud naopak vyžadujete funkčnost, dostanete proprietární balíček. " na "Pokud naopak vyžadujete funkcionalitu, dostanete..."
Samozrejme jak proprietalni tak svobona verze virtualboxu je funkcni, ale proprietalni ma vice funkci. v tom je trosku rozdil
Hahaha
Hahaha (neregistrovaný)
30. 6. 2008 7:31 Nový

Hm, a co takthle

celé vlákno
pouzit na tech HW sragorach s dvemi a vice jadry XEN?
Ja jsem zkusil a rozhodne neprohloupil.
SuSe 10.3. Nevyhoda / nerotuje mi krychloplocha :). Coz nekterzm mistnim ichtylkum muze jiste hodne vadit a nutit je tak k prechodu na jiz nelegendarni Aero. Samozrejme ze ne Vodochody.
Procez clanek hodnotim jako mirne pofiderni a jednostranne zamereny = nevyrovnany.
Vzdy je nejaka alternativa.

Zdar a cest Virtualizaci.
Keny
Keny (neregistrovaný)
30. 6. 2008 8:17 Nový

Re: Hm, a co takthle

celé vlákno
Příteli. To je z deště pod okap. XenWorks koupila fa. Citrix, která má velmi úzké vazby na Microsoft a letos už se začínají dít věci.. Virtualizovat na Xenu, to je jako řezat si pod sebou větev.
muehehe
muehehe (neregistrovaný)
30. 6. 2008 8:34 Nový

Re: Hm, a co takthle

celé vlákno
nestras ja virtualizujem na xensource....

ak to bude tak zle tak by sme sa mali povenovat kvm + qemu :D
xen ajtak pouziva qemu pre HVM loader.
Jindřich Makovička aura:93
30. 6. 2008 16:43 Nový

Re: Hm, a co takthle

celé vlákno
Poslední verze KVM už jsou velice slušně použitelné.

Viz např. http://article.gmane.org/gmane.comp.emulators.kvm.devel/18209
mafo
mafo (neregistrovaný)
30. 6. 2008 13:58 Nový

Re: Hm, a co takthle

celé vlákno
jaky mas kernel? ja jsem na xenu mel 2.6.18 ktery je prilis stary na nektere veci, a novy mi nesel zkompilovat- volba xen se mi z tohu CLI na kernel ztratila. Navic jsem slysel ze xen skutecne uz nejde skoro zkompiloovat a na novy kernel to pry jeste nikdo nezkompiloval.
mm
mm (neregistrovaný)
30. 6. 2008 15:10 Nový

Re: Hm, a co takthle

celé vlákno
Soude dle vaseho vyjadrovani si dovoluji poznamenat, ze jako Ichtyl se jevite vy.
Michal Kundrát aura:63
30. 6. 2008 9:49 Nový

Instalace jako Flash???

celé vlákno
Já bych to instaloval jako Flash player - stáhne se balík, při instalaci by vyskočilo potvrzení smlouvy a nakonec by to stahovalo stejně jako Flash v terminálu ;)
Jakub Kaláb
30. 6. 2008 10:19 Nový

Re: Instalace jako Flash???

celé vlákno
jj, taky si myslim, ze by to bylo resenim. pripadne by mohl existovat balik, ktery bude umet jen se zeptat na licenci a pak nainstalovat skutecny balik s virtualboxem.
Michal Kundrát aura:63
30. 6. 2008 10:22 Nový

Re: Instalace jako Flash???

celé vlákno
To je taky varianta, ale myslim že na to by byla potřeba asi úprava SW, aby pochopil, jak se má chovat
DNA
DNA (neregistrovaný)
30. 6. 2008 12:01 Nový

Re: Instalace jako Flash???

celé vlákno
v podstatě ano, ale ten balík by stahoval instalátor, který by už licenci neobsahoval a musel by být někde vystaven a to je asi kámen úrazu, jak to uchránit před těmi, kteří tak budou obcházet odsouhlasení licence? I když co zabrání komukoli to nainstalovat, přebalit jako deb balíček a udělat repo na serveru třeba na Kubě :-)
Michal Kundrát aura:63
30. 6. 2008 13:25 Nový

Re: Instalace jako Flash???

celé vlákno
ono by možná stačilo zjistit, jak má SUN na serveru uložený ty .deb balíky (teda myslim že je to přímo v .deb, nevim to teď jistě) a pak tam jen přesměrovávat synaptic a spol. - a byl by klid :D a nová verze by se poznala podle MD5 - třeba by to jednou za tejden zkusilo stáhnout .deb balík, porovnalo a když bude nová verze, tak to dá ten ,,přesměrovávací'' server všem vědět :)

Ale asi si to představuju jako Hurvínek válku
Miloš
Miloš (neregistrovaný)
30. 6. 2008 11:50 Nový

Nechápu

celé vlákno
Pokud si zakoupím Windows nebo jakoukoliv krabicovou verzi systému či jiného programu, taky souhlasím s licencí až POTÉ, co jsem program získal. Je tu snad nějaký rozdíl? Vždyť se to snad nemusí nainstalovat, budu-li nesouhlasit. Docela bych se nasmál, kdyby nějaká nějaká grupa vzala GPL verzi a a chybějící funkcionalitu jednoduše doplnila...
DNA
DNA (neregistrovaný)
30. 6. 2008 12:04 Nový

Re: Nechápu

celé vlákno
něco jako šifrovaný deb balíček, aby nešel rozbalit tarem a nakopírovat ručně bez odsouhlasení čehokoli?
luky
luky (neregistrovaný)
30. 6. 2008 14:06 Nový

ajeje

celé vlákno
tak to je jako nechapu proc to nekdy vubec delali jako open source kdyz si ted kryjou zadky tim ze to vydavaj jako uzavrenej kod aby neprisli o svoje know how... fakt jelimani... myslim ze je na case teda stejnou logikou zrusit vsechen open source, uzavrit kody mysql php atd vsechno.. nema to cenu jak je videt teda
Bořek Stavitel
Bořek Stavitel (neregistrovaný)
30. 6. 2008 15:02 Nový

vlastní repos

celé vlákno
A nebylo by lepší, kdyby se na takové vyjádření nebral ohled a jen by se vytvořil nový neoficiální repozitář?
uživatel si přál zůstat v anonymitě
1. 7. 2008 10:49 Nový

heh

celé vlákno
Delate ajko byste to museli tahat kazdy dva dny.
bafman
bafman (neregistrovaný)
1. 7. 2008 13:23 Nový

jine OS

celé vlákno
jaksi to nechapu. Americke zakony zakazuji nejdriv stazeni a pak vyhozeni hlasky. Kdyz se podivam na M$ sluzbu WUS, pak analogicky ten system je ileglani
Deafboy2v1
Deafboy2v1 (neregistrovaný)
7. 4. 2009 18:50 Nový

Re: jine OS

celé vlákno
Pravdu povediac väčšina amerických licencií ma neskutočne štve. Prijímam ich zväčša s podráždeným žalúdkom a veľkou nechuťou. Najviac ma vždy vytočí zákaz distribúcie softu do krajin na ktore ma USA uvalene ekonomické embargo. Zoberme si to tak.. Koľko ľudí v týchto krajinách nemá nič spoločné z vládou a jej postojom k USA. prečo by si jednoduchý občan, ktorý nemá nič spoločné s politikou ani ničím podobným nemohol nainštalovať napríklad Google earth. Nečítal som podmienky proprietárnej verzie VirtualBoxu, ale vyslím že to nebude iné. Čo sa týka SUN-u, idú na to ZLE, ZLE, ZLE. Ak takto funguje celá firma, tak sa tým červeným číslam v štatistikách ani nedivím.
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem