Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Robocode: zvoní na vyučovanie

Michal Burda
Michal Burda (neregistrovaný)
5. 1. 2004 12:29 Nový

Bez titulku

celé vlákno

tak by me zajimalo, pouziva nekdo SKUTECNE tuhle hracicku ve vyuce, a jestli jo, jake jsou zkusenosti...? jak potom hodnotit snazeni studenta?

Johanka
Johanka (neregistrovaný)
5. 1. 2004 13:07 Nový

Re:

celé vlákno

Ja ne...ale to je asi tim, ze ucim Pascal ;)

martin
martin (neregistrovaný)
6. 1. 2004 11:21 Nový

vo vyuke

celé vlákno

pokial viem, tak v SR/CR to na vyuku nepouziva nikto. no zda sa, ze vo svete sa to pouziva celkom dost. napriklad na tychto odkazoch su k tomu nejake poznamky:
http://www.ug.cs.usyd.edu.au/~csled/biwf/robocode/intro.html
http://ict.tippinst.ie/%7Epbourke/robocode/index.html
http://cva.k12.mn.us/plar.html

dokonca teraz vysiel na nejakej konferencii clanok "Robocode throughout the curriculum", ale vydalo ho ACM a chce zan peniaze, takze som ho necital (ak niekto mate u ACM predplatne, prosim poslite mi pdf:).

ucim Javu na FEL CVUT a chcel by som v letnom semestri ukazat robocode studentom-prvakom, takze skusenosti snad potom:).
nemyslim ale, ze robocode samo o sebe staci na vyuku, skor to je zaujimavy nastroj.
(napriklad pri hodnoteni by sa asi neuplatnilo:)

Wejn
Wejn (neregistrovaný)
6. 1. 2004 13:03 Nový

Re: vo vyuke

celé vlákno

http://www.fi.muni.cz/~xsafran3/p311-bonakdarian.pdf

... ale je to o nicem.

martin
martin (neregistrovaný)
6. 1. 2004 14:26 Nový

Re: vo vyuke

celé vlákno

... mate pravdu. :(
kazdopadne dakujem. :)

Marek Peca
Marek Peca (neregistrovaný)
11. 3. 2004 17:47 Nový

Re: vo vyuke

celé vlákno

Jo taak!
Ja jsem si rikal, ktera hlava ozarena (osvicena?) nam to tady nainstalovala! No to je parada.

Mimochodem, podobna legracka s robotama vysla v clanku v Computerworldu '93, na niz ukazovali pouziti primitivnich genetickejch algoritmu (jinak tu samotnou valku programovanych robotu tam pokladali za jiz davno znamou vec). Nemate nekdo ten clanek?

ZdraviM.P.

a.
a. (neregistrovaný)
5. 1. 2004 13:35 Nový

1 984

celé vlákno

Clanok na rootovi s id=1984 som si predstavoval o security a spol.
Skoda.
(viem viem, mohol som nieco napisat...)
Kazdopadne info o 1984 a Orwellovi je na http://www.pismak.cz/knihomolna/orwell/
Knizka vo formate PDF je na http://www.klic.cz/atheneum/dlfil.php?id=24

rs
rs (neregistrovaný)
5. 1. 2004 14:20 Nový

Nevhodne

celé vlákno

Podle me je naprosto nevhodne vyucovat ruzne casti programovani, jako treba uvedene OOP, na Robocode. Misto toho, aby byl vytvoren jednoduchy a cisty pripad pro pochopeni a procviceni jednotlivych temat, bude se student zabyvat nepodstatnymi vecmi - aby mu tancik jezdil, strilel, aby vyhraval, ...
Takze jak uz nekdo zminoval v komentari prvniho clanku, Robocode tak na vyuku AI.

ssss
ssss (neregistrovaný)
5. 1. 2004 16:28 Nový

Re: Nevhodne

celé vlákno

mno jasne - presne timto zpusobem se na vyskach uci programovaci jazyky - muzu rici ,ze takto je 99% studentu ABSOLUTNE znechucenych a uci se to stylem kopirovanin od kamarada. Je velika vyhoda mit moznost hned videt vysledek. Samozrejme se na tom nenaucite vse ,ale jako zaklad je to dobra vec - navic mate tam alepon zakladni motivaci . Myslim ,ze toto nemuzete brat z pohledu programatora co prosel par OOP jazyku - je to opravdu vyborne pro zacatecnika.

martin
martin (neregistrovaný)
6. 1. 2004 11:31 Nový

Re: Nevhodne

celé vlákno

zaujimava poznamka. mate pravdu, spominane OOP sa iba pomocou Robocode naucit neda.
ale podla mojich skusenosti studenti pri OOP nemaju problem s tym, ako vyzera syntax pisania tried a co je public a co private. problem je predstavit si, naco vobec tie objekty su a co im prinesie v praxi ta "uzasna" dedicnost. a myslim, ze na toto je Robocode dobre.
a co sa toho ostatneho, zabudli ste, ze prave aby tancik jazdil a strielal, tak musite riesit nielen AI, ale aj trigonometriu, udalosti (tiez velmi priamociaro ukazane) a rozne ine veci.

HonP
HonP (neregistrovaný)
12. 1. 2004 15:07 Nový

Re: Nevhodne

celé vlákno

jj, ja sam jsem si robocode nainstaloval vcera v noci a spat me to nepustilo:)) Je to opravdu skvela vec a pro zacatecnika vazne vyborne.
K tomu vyucovani. Kdyby se to ucilo, tak asi spis v nejakem volitelnem predmetu(krouzku)a nebal bych se s tim ani na zakladku(8-9 trida). I kdyby jim to z programovani nedalo nic, tak to cteni tech Doc je dostatecne zduvodneni pro to vsechno.

anon
anon (neregistrovaný)
12. 1. 2004 21:39 Nový

Robocode in the classroom

celé vlákno

There are pages about using the game in a teaching setting here:
http://www.ug.cs.usyd.edu.au/~csled/biwf/robocode/intro.html
and here:
http://www.ug.cs.usyd.edu.au/~csled/biwf/robocode/guide.html
but I think that the original articles at IBM developerWorks were in many ways intended as an aid for the so-called samouk, rather than for classroom use.
-nm

Mintaka
Mintaka (neregistrovaný)
16. 1. 2004 10:29 Nový

Vyuka

celé vlákno

Zdravim

Robocode pouzivam na krouzcich programovani. Pomerne s uspechem. Trosku mi tam na zacatku chybi prace s promennymi, ale ta se objevi jak zacnou slozitejsi veci.

S nadechem soupereni, nekteri zacali programovat i doma.

Diky za vase clanky.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem