Názory k článku
Seznam.cz: linuxové administrátory si vychováváme sami
10. 7. 2008 1:44
Nový
uz nic nerikejte jdu do toho...
celé vlákno
Moc hezky rozhovor a velmi sikovne probrany nabor linuxaku. Vubec bych se nedivil, kdyby je dnes zahlitili emaili se zadosti o praci jako linuxovy admin.
Radek Tondra (neregistrovaný)
10. 7. 2008 8:41
Nový
Re: uz nic nerikejte jdu do toho...
celé vlákno
Nedejte na to, jsou to jen reklamní řeči.
Ve skutečnosti hledají cvičené opice, které dokážou jet podle předpřipravených manuálů za dvacku měsíčně :) Holka pro všechno v neustálém stresu, 24/7. Na to fakt VŠ není potřeba...
Ve skutečnosti hledají cvičené opice, které dokážou jet podle předpřipravených manuálů za dvacku měsíčně :) Holka pro všechno v neustálém stresu, 24/7. Na to fakt VŠ není potřeba...
zer01 (neregistrovaný)
10. 7. 2008 9:06
Nový
Re: uz nic nerikejte jdu do toho...
celé vlákno
Nejak podobne jsem nad tim tak premyslel a po hlubokem zamysleni to ani jinak nedopadne, mozna proto tam maji moznost se srat nekam jinam, protoze te zachvilku bude srat ze nemas volne ruce....
x (neregistrovaný)
10. 7. 2008 9:08
Nový
Re: uz nic nerikejte jdu do toho...
celé vlákno
presne tak. tady typek vychvaluje jak ze je to u nich super a ani se mi nenamahali odpovedet na CV, kdyz sem jim ho posilal. a to se umim vzdalene prihlasovat a dokonce umim i IPcko nastavit v debianu.... :)
Michal.Feix (neregistrovaný)
10. 7. 2008 9:37
Nový
Re: uz nic nerikejte jdu do toho...
celé vlákno
Můžete prosím uvést jméno a příjmení? Takováto naše pochybení mě dost zajímají.
x (neregistrovaný)
10. 7. 2008 11:27
Nový
Re: uz nic nerikejte jdu do toho...
celé vlákno
zbytecne, ja si prace nasel i bez seznamu. s plovouci pracovni dobou, samostatnym rozhodovanim a prijemnymi benefity, a s praci na krasnem projektu. Domnivam se, ze kdybyste si nechal poslat z toho vaseho slavnyho personalniho oddeleni odmitnuta CV, tak byste si mozna uvedomil, kolik tech odborniku, ktere tak akutne a laskyplne neustale shanite, jste odmitli....
belzebub (neregistrovaný)
10. 7. 2008 23:46
Nový
Re: uz nic nerikejte jdu do toho...
celé vlákno
tady bych si jenom dovolil varovat pred personalistkou Tanou Benkovou - na prvni pohled velmi mila a sympaticka, nicmene vam slibi hory doly a po nastupu se budete docela divit co ste to sakra podepsali.. slecna Benkova je urcite schopna personalistka, ovsem to je plus pro seznam, ne pro zajemce o praci...
bredy.jinak.cz (neregistrovaný)
11. 7. 2008 12:38
Nový
Re: uz nic nerikejte jdu do toho...
celé vlákno
Neřekl bych, že je to výsadou Táni. Já zažil ještě horší personalisty. Horší samozřejmě pro zájemce o práci, předpokládám, že pro firmu naopak byli ti nejlepší.
. (neregistrovaný)
11. 7. 2008 14:09
Nový
Re: uz nic nerikejte jdu do toho...
celé vlákno
nemam rad personalisty. zvlaste kdyz takovy(a) personalist(k)a nabira IT specialisty... Jak muze nekdo takovej vybirat zamestnance, kdyz vetsinou neumi zapnout ani pocitac....
izza (neregistrovaný)
11. 7. 2008 14:35
Nový
Re: uz nic nerikejte jdu do toho...
celé vlákno
No IT specialisti zase naopak neumi rict ani souveti aniz by se nezapotili:))
J (neregistrovaný)
11. 7. 2008 16:29
Nový
Re: uz nic nerikejte jdu do toho...
celé vlákno
Mno kdyz personalistka vybere mezi kandidaty na ERP admina cloveka s CV typu "prace na podatelne, prejimka dopisu, ..." pripadne zajemci o misto skladnika rekne ze "s maturitou je vas na to skoda" tak se da pouze konstatovat, ze je to neschopna krava.
. (neregistrovaný)
11. 7. 2008 17:13
Nový
Re: uz nic nerikejte jdu do toho...
celé vlákno
jj, kdyz sem byl pred nejakym casem na pohovoru do GTSky, tak tam sice byla pritomna personalistka, ale mlcela do te doby, nez chlapik, se kterym sem si v podstate povidal, ji poslal pro kafe s tim, at to trva co nejdyl... bylo to hodne vesely :)
Mirek Novotny (neregistrovaný)
10. 7. 2008 9:50
Nový
Re: uz nic nerikejte jdu do toho...
celé vlákno
To se mi minulej rok v lete stalo take. Posilal sem CV a tez bez odpovedi.Coz byla skoda. Zajem o praci v S jsem mel velky. Ale holt asi na personalnim dovolena ci co, ze nikdo neodpovedel.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
10. 7. 2008 10:14
Nový
Re: uz nic nerikejte jdu do toho...
celé vlákno
Jo neco podobneho jsem si zkusil ja, ale neposilal jsem CV. Pouze jsem se zepta, co v nabidce zamestnani admina znamena programovani Pearlu (mel to asi byt perl)
Kenji (neregistrovaný)
10. 7. 2008 11:06
Nový
Re: uz nic nerikejte jdu do toho...
celé vlákno
Taky bych šel do toho, podmínky, co tam jsou napsané splňuji. Teda pokud by jim nevadilo že mi je 16 a nemůžu chodit každý den do práce :)
Jackie Chan (neregistrovaný)
10. 7. 2008 1:57
Nový
seznam kupil root.cz
celé vlákno
a teraz si robi reklamu
uživatel si přál zůstat v anonymitě
10. 7. 2008 9:46
Nový
Re: seznam kupil root.cz
celé vlákno
Není problém najít reklamu na Seznam, problém je najít reklamu na Seznamu ;) a vo vo vo tom to je :)
brk (neregistrovaný)
10. 7. 2008 6:05
Nový
Pěkný zohovor
celé vlákno
Moc pěkný rozhovor a hlavně v sumě minimálně vyhýbavý. Docela i pozměnil můj pohled na Seznam. Teď už by to chtělo jen třešničku na dortu v podobě IMAPu. ;o)
Radek Tondra (neregistrovaný)
10. 7. 2008 11:07
Nový
Re: Pěkný zohovor
celé vlákno
Moc tenhle váš pláč nechápu.
Proč chtít IMAP od Seznamu nebo Seznam e-mail na vlastní doméně? Když mohu mít dávno totéž od Googlu nebo Microsoftu v mnohem lepší kvalitě! Máte nějaký nacionalistický komplex? Milujete pana Lukaševiče? Připadá vám jejich emailové rozhraní nějak extra vyvíjené a pokročilé?
Jestli opravdu musíte mít adresu, která končí seznam.cz, vždycky si ji můžete přesměrovat, anebo vycucávat gmailem!
Navíc u Googlu hrozí mnohem menší pravděpodobnost ztráty dat, anebo narušení soukromí nudícími se pracovníky Seznamu.
Proč chtít IMAP od Seznamu nebo Seznam e-mail na vlastní doméně? Když mohu mít dávno totéž od Googlu nebo Microsoftu v mnohem lepší kvalitě! Máte nějaký nacionalistický komplex? Milujete pana Lukaševiče? Připadá vám jejich emailové rozhraní nějak extra vyvíjené a pokročilé?
Jestli opravdu musíte mít adresu, která končí seznam.cz, vždycky si ji můžete přesměrovat, anebo vycucávat gmailem!
Navíc u Googlu hrozí mnohem menší pravděpodobnost ztráty dat, anebo narušení soukromí nudícími se pracovníky Seznamu.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
10. 7. 2008 13:35
Nový
Re: Pěkný zohovor
celé vlákno
Lukačovič. Ivo Lukačovič. Nikoli ševič, či co to tam píšete.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
10. 7. 2008 23:30
Nový
Re: Pěkný zohovor
celé vlákno
u googlu to nedelaji nudici se admini, ale primo google SW, ktery sbira data soukroma data z vyhledavace, mailu, apps, youtube a pekne si je spojuje ;o)
19. 7. 2008 19:15
Nový
Re: Pěkný zohovor
celé vlákno
Osobne si myslim, ze z hlediska hlidani soukromi je vyraznym plusem ze v Google nikdo neumi cesky (ten program taky ne). Krome toho je u Seznamu vetsi riziko ze budou spolupracovat s OSA a BSA ... Google se spolupraci s podobnymi organizacemi brani a krome toho maji tech dat tolik ze by se to OSA neveslo na disky :-).
kritik (neregistrovaný)
13. 7. 2008 0:21
Nový
seznam radsi ne...
celé vlákno
Seznam je jako free poskytovatel sluzeb hodne nespolehlivy, pravidelne s nim mivam problemy, a to uz jen jako odesilatel na xxx@seznam.cz hlavne kolem email boxu a sweb stranky byli moooc pomale, proste nechapu proc tyto zdarma sluzby jeste vubec poskytuji, meli by to uz zabalit, uz s tim spise otravuji lidi...
el barto (neregistrovaný)
10. 7. 2008 6:55
Nový
seznam a mail
celé vlákno
Mna by zaujimalo napr ako pan vysvetli ze mailovy server seznamu tak nejak nedokaze skusnut v mailu "/" (teda ak si dobre pametam)
Ludia z MFF by vedeli porozpravat :) hlavne Dan.
Ludia z MFF by vedeli porozpravat :) hlavne Dan.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
7. 8. 2008 12:41
Nový
Re: seznam a mail
celé vlákno
mozna proto, ze je to soucasti pouze RFC doporuceni, nikoliv standardu.
To zda server bude tohle akceptovat nebo odesilatel bude pouzivat adresy ktere nevypadaji
jako opici draha je jina vec.
To zda server bude tohle akceptovat nebo odesilatel bude pouzivat adresy ktere nevypadaji
jako opici draha je jina vec.
m. (neregistrovaný)
10. 7. 2008 7:19
Nový
pracovna doba
celé vlákno
Tak pokial tam niekto je do 9 vecer, tak to je skor asocial bez inych konickov ako, ze je do toho zabraty.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
10. 7. 2008 18:47
Nový
Re: pracovna doba
celé vlákno
jo jedna baba povidala. kolik takovych znas? ono prace muze byt i konicek. navic mesic ma vetsinou kolem dvaceti pracovnich dnu, takze casu na jine veci je dost. dalsi vec je v kolik chodi do prace. ono od deviti do dvou do rana se taky da jeste "socialne" zit :-).
Matej (neregistrovaný)
10. 7. 2008 10:14
Nový
IT heaven:)
celé vlákno
... náhodou to zní pěkně, v tom našem malým IT rybníčku si málokterej admin užije tolik legrace jako kluci na seznamu kde je IT motor a ne trpěná nutnost. Když jedou na linuxu tak si musí lidičky dost hýčkat anžto se těžko nahrazujou a pro linux týpky je zase zaková infrastruktura na jaký jedou hotový ráj, takže bych to viděl na příjemnou vzájemnou symbiózu:) ale očividně se týpků nedostává, viz. tento nábor:) Jojo, nebýt seznam v Praze tak jim už klepám na náborový mail:) Anžto ITC v průmyslu je čím dál tím víc úřednická nuda:(
zer01 (neregistrovaný)
10. 7. 2008 10:19
Nový
Re: IT heaven:)
celé vlákno
Tak nejak s tebou souhlasim nebyt z daleeeeeeke jizni moravy, tak jim poslu taky CV, jenze se mi to nevyplati, 3/4 vyplaty bych dal za ubytovani.... skoda skoda, to prostredi bych jako chtel rozhodne otestovat....
petrr (neregistrovaný)
10. 7. 2008 10:33
Nový
Re: IT heaven:)
celé vlákno
Pokud se nepletu, tak Seznam už funguje aj z Brna, ne? Tak to zkuste tam ...
Michal.Feix (neregistrovaný)
10. 7. 2008 11:52
Nový
Re: IT heaven:)
celé vlákno
V Brně jsou i administátoři.
kotz (neregistrovaný)
10. 7. 2008 10:46
Nový
Re: IT heaven:)
celé vlákno
V Brně je vývoj, ne servery.
motyq (neregistrovaný)
10. 7. 2008 14:18
Nový
Re: IT heaven:)
celé vlákno
myslis ze s temi servery prijdem jako admini "fyzicky" do styku ze bysme je museli mit vedle sebe?
kotz (neregistrovaný)
10. 7. 2008 14:54
Nový
Re: IT heaven:)
celé vlákno
Ne, chcí říct že v Brně je vývoj (tuším spolužáci a ještě něco), správa je v Praze. Stačí takhle?
10. 7. 2008 16:21
Nový
Re: IT heaven:)
celé vlákno
Jak uz tu Michal napsal, v Brne jsou uz i admini. Tedy, posledni dobou jsou napul v Brne a napul v Praze... :-)
luky (neregistrovaný)
10. 7. 2008 11:42
Nový
anzto?
celé vlákno
mohl bych poprosit o definici slova anzto a kde si tohle slovo vyhrabal? v zivote jsem ho neslysel a posledni dobou ho pouziva skoro kazdej.. tak si rikam jestli to nezaznelo v nejakym filmu jako spiderman ze s tim vsichni ted prudi
luky (neregistrovaný)
10. 7. 2008 12:28
Nový
Re: anzto?
celé vlákno
hmm musim rict ze uvedeny odkaz byl velmi poucny :D
http://img297.imageshack.us/my.php?image=obrazovkaanztogoogleseabu1.png
http://img297.imageshack.us/my.php?image=obrazovkaanztogoogleseabu1.png
\TeX{}nosma\v{z}ka (neregistrovaný)
10. 7. 2008 13:08
Nový
Re: anzto?
celé vlákno
Zkuste si nastavit jako jazyk rozhraní češtinu..
10. 7. 2008 13:32
Nový
Re: anzto?
celé vlákno
anžto = neboť
Je to archaický výraz, který teď prožívá svou renesanci. To se občas s některými slovy v jazyce děje. Tady je aspoň štěstí, že zůstal zachován původní význam.
Je to archaický výraz, který teď prožívá svou renesanci. To se občas s některými slovy v jazyce děje. Tady je aspoň štěstí, že zůstal zachován původní význam.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
11. 7. 2008 17:28
Nový
Re: anzto?
celé vlákno
Mám radši jelikož, alébrž a poněvač, zkracovaný jako páč.
LV (neregistrovaný)
10. 7. 2008 22:43
Nový
Re: IT heaven:)
celé vlákno
Mno, dovolte malou poznamku ke shora uvedenemu: Domnivam se, ze mnohy admin "si uzije vice legrace". IT bych v Seznamu nevnimal jako motor, ale jako stejne nutne zlo jako kdekoliv jinde. Podstatou byti Seznamu je srovnatelne s jinymi subjekty v libovolnem byznysu "mit - resp. produkovat penize". Seznam produkuje penize pomoci prodeje soustavy sluzeb, ktere jsou ve vetsi nebo mensi mire opreny (tak jako i v mnohych jinych spolecnostech) o existenci funkcni IT (nebo jine) infrastruktury (pritomnost kompetentni a funkcni sluzby a technologii - a ani nemusi byt vlastni, dulezite je, ze funguje). Mozna, ze v Seznamu je to jaksi viditelnejsi nez kdyz se treba nekde siji boty, to posoudit neumim, ale i pro Seznam by samozrejme bylo prijemnejsi takove bremeno nemit na krku vubec a jen inkasovat penize.
Rovnez o tom hyckani a symbioze bych ponekud pochyboval. Je to byznys. Nekdo investuje prostredky snahu a cas do toho, aby vymyslel "stroj na penize", ktere se, pokud se mu dari, vyvinou casem v zavedene procesy, postupy a praktiky. Do takoveho stroje pak jen hleda kolecka k obmene, idelane prefabrikovana, ale ne moc. A ne moc zabehane v jinem soukoli, protoze si je radeji sam osmajda do sveho oblibeneho tvaru sam. Uvedomme si prosim, ze jen v daleko mensi mire a s neporovnatelne mensi pravdepodobnosti hleda spolutvurce cele "masiny na prachy", protoze a) jsou-li tito k tomu dost kompetentni, stavi vedle svou b) i byli-li by k mani, musel by se delit.
Myslim, ze opsane (byt mozna epicky siroce) plati pro Seznam ne mene, nez pro jakoukoliv jinou fabriku a urednicka nuda to bude taz. Nikdo pricetny si preci nebude do stroje na penize cpat nevhodna, nepredvidatelnym zpusobem se chovajici nespolehliva nebo cenove neoptimalizovana kolecka.
Jo a mimochodem, vsechny kecy o hyckani, symbiozach, synergiich, vyhodach, na druhe strane loajalite, kompetenci spolehlivosti, poslani, srdcarine ... a vubec vsechny ty uzasne pojmy se drive nebo pozdeji setkavaji s hranou pojmu jako jsou "naklady", "vyteznost", "optimalizace" apod.
Rovnez o tom hyckani a symbioze bych ponekud pochyboval. Je to byznys. Nekdo investuje prostredky snahu a cas do toho, aby vymyslel "stroj na penize", ktere se, pokud se mu dari, vyvinou casem v zavedene procesy, postupy a praktiky. Do takoveho stroje pak jen hleda kolecka k obmene, idelane prefabrikovana, ale ne moc. A ne moc zabehane v jinem soukoli, protoze si je radeji sam osmajda do sveho oblibeneho tvaru sam. Uvedomme si prosim, ze jen v daleko mensi mire a s neporovnatelne mensi pravdepodobnosti hleda spolutvurce cele "masiny na prachy", protoze a) jsou-li tito k tomu dost kompetentni, stavi vedle svou b) i byli-li by k mani, musel by se delit.
Myslim, ze opsane (byt mozna epicky siroce) plati pro Seznam ne mene, nez pro jakoukoliv jinou fabriku a urednicka nuda to bude taz. Nikdo pricetny si preci nebude do stroje na penize cpat nevhodna, nepredvidatelnym zpusobem se chovajici nespolehliva nebo cenove neoptimalizovana kolecka.
Jo a mimochodem, vsechny kecy o hyckani, symbiozach, synergiich, vyhodach, na druhe strane loajalite, kompetenci spolehlivosti, poslani, srdcarine ... a vubec vsechny ty uzasne pojmy se drive nebo pozdeji setkavaji s hranou pojmu jako jsou "naklady", "vyteznost", "optimalizace" apod.
m. (neregistrovaný)
11. 7. 2008 6:23
Nový
Re: IT heaven:)
celé vlákno
Ze Vy mate nastudovaneho Cierneho Petra? ;)
LV (neregistrovaný)
11. 7. 2008 12:58
Nový
Re: IT heaven:)
celé vlákno
To snad ani ne. Spis se snazim videt veci pragmaticky a racionalne. :D
Kuja (neregistrovaný)
10. 7. 2008 10:49
Nový
Placani do vetru
celé vlákno
Nevim jak pan IT operations manager,ale ja mam zkusenost se seznamem dost bidnou. Popisuje tu,jak je jednoduche se dostat do teamu linux adminu,jaky je to raj a kdesi co si a pritom prijimaci pohovor je jeden se dvou nejtezsich co sem zazil. Absolutne vede Sun Microsystems. Dostal sem za ukol ,v Seznamu, bezpecnostni audit neznameho linux boxu,ktery jsem provedl,ale nelibil se team leaderovi muj xicht,tak se rozhodl me neprijmout :-) Beru to s nadhledem. Momentalne pracuji jako Monitoring specialista na Solarisech v nadnarodni spolecnosti,takze to neni zadna zast :-) Spis jenom zkusenost.
vyr (neregistrovaný)
11. 7. 2008 23:12
Nový
Re: Placani do vetru
celé vlákno
jj, kdysi do seznamu chodilo hodne lidi, ze maji zajem o praci, spostu jich posilali i z pracaku. Petr Snajdr tenkrat vymyslel 3 ulohy, podle kterych se prijimali lidi
1) hack serveru, tusim s BSD
2) napsat webovy server
3) napsat neco v javascriptu - vetsina lidi si myslela, ze vsechno co jde v JS napsat uz bbylo napsane, ze si to staci stahnout z netu
1) hack serveru, tusim s BSD
2) napsat webovy server
3) napsat neco v javascriptu - vetsina lidi si myslela, ze vsechno co jde v JS napsat uz bbylo napsane, ze si to staci stahnout z netu
anicka (neregistrovaný)
13. 7. 2008 23:06
Nový
Re: Placani do vetru
celé vlákno
To prvni jsem jednou zprostredkovane zazila, je to docela pekna hra :-)
Jednou jsem si takhle sedela v praci, znicehonic mi zvoni mobil a vola nekdo, koho vlastne ani moc neznam, ze je na pohovoru v Seznamu, ma pred sebou BSD a vubec nevi, co s nim ma delat, jestli bych mu neporadila.
Normalne bych kohokoliv s podobnou zadosti poslala do haje, svindlovat se nema... ale nemohla jsem si pomoct, Seznamu jsem takoveho admina prala (mozna nepravem - osobni zkusenosti s tou firmou zadne nemam, ale strasnych veci jsem o ni od nahodnych znamych slysela radove vic nez o Microsoftu :-)) a dotycnemu rada pomohla. Jestli to pomohlo i jemu dostat praci, vlastne dodnes nevim :-)
Jednou jsem si takhle sedela v praci, znicehonic mi zvoni mobil a vola nekdo, koho vlastne ani moc neznam, ze je na pohovoru v Seznamu, ma pred sebou BSD a vubec nevi, co s nim ma delat, jestli bych mu neporadila.
Normalne bych kohokoliv s podobnou zadosti poslala do haje, svindlovat se nema... ale nemohla jsem si pomoct, Seznamu jsem takoveho admina prala (mozna nepravem - osobni zkusenosti s tou firmou zadne nemam, ale strasnych veci jsem o ni od nahodnych znamych slysela radove vic nez o Microsoftu :-)) a dotycnemu rada pomohla. Jestli to pomohlo i jemu dostat praci, vlastne dodnes nevim :-)
freshmouse (neregistrovaný)
10. 7. 2008 10:59
Nový
Na blbou otázku...
celé vlákno
"Chceme poskytovat OpenID." -- "A budete tedy poskytovat OpenID?" Chjo... :-(
10. 7. 2008 11:24
Nový
Seznam je fer
celé vlákno
Rad bych nesouhlasil s nazorem na reakce Seznamu. Ja tam take absolvoval pohovor na admina. Naopak jsem byl prekvapen, ze se mi ozvali do jednoho dne. Setkani probihalo rychle, k veci, zadne sragory kolem. Jasne zhodnoceni a postup. Nakonec jsem dostal financne lepsi nabidku, ale Seznam tym me nadchnul od prvniho setkani. Doted na to rad vzpominam
luky (neregistrovaný)
10. 7. 2008 11:48
Nový
Re: Seznam je fer
celé vlákno
:D... tak to je ale brutus... velmi zajimava je informace mezi radky ze seznam firma ktera se honosi milionovymi zisky a postem nejuspesnejsi IT firmy u nas, nabidla mene zajimavou financni nabidku nez firma jina.. hmm
CIJOML (neregistrovaný)
10. 7. 2008 12:10
Nový
Re: Seznam je fer
celé vlákno
tak to chodi i jinde :)
luky (neregistrovaný)
10. 7. 2008 12:32
Nový
Re: Seznam je fer
celé vlákno
njn kde treba :) nj ale pul miliardovy zisky nebo kolik nema zrovna kazda ceska firma, jenom pro srovnani tusim ze ebanka mela nekdy v roce 2007 ci tak kolem zisk asi 50 milionu, takze seznam si nahrabal jako 10 bank
belzebub (neregistrovaný)
11. 7. 2008 0:00
Nový
Re: Seznam je fer
celé vlákno
No hlavne zisku pul giga nedosahnes tim ze budes lidem davat stedry platy..
Seznam prave plati paradoxne hodne malo a snazi se lakat na rocni odmeny jako podil na zisku ktery muzou dosahnout az vyse celyho rocniho platu.. nicmene kdyz zisk bude nizsi... odmeny budou jaky? no nizsi! ..a nebo zadny.
Osobne sem prave proto ze seznamu odesel tam kde budu mit plat rovnou 2x vyssi a nemusim cekat jak dopadne rocni zisk, coz stejne ovlivnujou vic obchodnici nez IT lidi, takze nevim proc se nechat platit podle obchodniku.
Seznam prave plati paradoxne hodne malo a snazi se lakat na rocni odmeny jako podil na zisku ktery muzou dosahnout az vyse celyho rocniho platu.. nicmene kdyz zisk bude nizsi... odmeny budou jaky? no nizsi! ..a nebo zadny.
Osobne sem prave proto ze seznamu odesel tam kde budu mit plat rovnou 2x vyssi a nemusim cekat jak dopadne rocni zisk, coz stejne ovlivnujou vic obchodnici nez IT lidi, takze nevim proc se nechat platit podle obchodniku.
janforman.com (neregistrovaný)
11. 7. 2008 8:04
Nový
Re: Seznam je fer
celé vlákno
Komerční firma, je ale na obchodnících zavislá. Tak to prostě chodí. Můžete mít 100x dobrou službu nebo produkt, ale když ho nikdo neprodá tak chechtáky nebudou :-)
11. 7. 2008 12:21
Nový
Re: Seznam je fer
celé vlákno
Tohle je bohužel krutá pravda a většina lidí ji velmi nerada slyší.
Osobně obchoďáky z duše nenávidím, protože to jsou až na čestné výjimky jen užvanění pitomci, kteří nemají ani ponětí o tom, co prodávají. Umím si ale přiznat, že bohužel tihle pitomci nosí do firmy prachy. Ne vývojáři, admini, zámečníci, mechanici, kuchaři, grafici, redaktoři, kopáči, řidiči či jiný lid pracující.
Je naivní si myslet, že nebýt těch šikovných pracujícíh, neměli by obchoďáci co prodávat. To není vůbec pravda - vždyť sami víte, kolik se prodá leštěných prdů a paradoxně právě tyhle prdy vynášejí nejvíc. Asi by se dalo říct, že udělat je umí každý a pochopit taky.
Takže je holt beru jako takové sice nepříjemné, ale užitečné symbiotické bakterie, bez kterých se neobejdu a upřímně se raduju, když mezi nimi narazím na někoho inteligentního.
Osobně obchoďáky z duše nenávidím, protože to jsou až na čestné výjimky jen užvanění pitomci, kteří nemají ani ponětí o tom, co prodávají. Umím si ale přiznat, že bohužel tihle pitomci nosí do firmy prachy. Ne vývojáři, admini, zámečníci, mechanici, kuchaři, grafici, redaktoři, kopáči, řidiči či jiný lid pracující.
Je naivní si myslet, že nebýt těch šikovných pracujícíh, neměli by obchoďáci co prodávat. To není vůbec pravda - vždyť sami víte, kolik se prodá leštěných prdů a paradoxně právě tyhle prdy vynášejí nejvíc. Asi by se dalo říct, že udělat je umí každý a pochopit taky.
Takže je holt beru jako takové sice nepříjemné, ale užitečné symbiotické bakterie, bez kterých se neobejdu a upřímně se raduju, když mezi nimi narazím na někoho inteligentního.
janforman.com (neregistrovaný)
11. 7. 2008 12:41
Nový
Re: Seznam je fer
celé vlákno
Jojo já ty obchodáky taky nemusím, uměj akorát kecat (někteří vydírat) :-) ale někdo ty prachy přitahnout musí. Administrátor serveru to určitě nebude.
J (neregistrovaný)
11. 7. 2008 12:23
Nový
Re: Seznam je fer
celé vlákno
Jenze odmenovat lidi zajistujici provoz podle prodeje sluzeb je pitomost. Ti maji byt odmenovani treba podle toho jak rychle resi vypadky, jak jim predchazi, ...
Ostatne je obecne znamo, ze nejlepsi admin je takovej, kterej nema co na praci - vsechno mu funguje jak ma.
Ostatne je obecne znamo, ze nejlepsi admin je takovej, kterej nema co na praci - vsechno mu funguje jak ma.
ToM (neregistrovaný)
10. 7. 2008 12:56
Nový
Re: Seznam je fer
celé vlákno
Seznam a IT firma? Pokud vím, tak je živí spíš reklama než dodávky IT řešení.
luky (neregistrovaný)
10. 7. 2008 13:12
Nový
Re: Seznam je fer
celé vlákno
tak to uz mi prijde vazne trochu jako surrealni diskuze jestli je seznam it firma nebo ne :D
motyq (neregistrovaný)
10. 7. 2008 14:22
Nový
Re: Seznam je fer
celé vlákno
myslim ze to neni jen o platu, ale taky o motivacnich programech - a pokud se financi tyce tak je asi nejzajimavejsi podil na zisku, ktery ti jednorazove prakticky zdvou a zvicenasobi tvuj mesicni prijem (pokud to zprumerujes do celeho roku)
Izak (neregistrovaný)
10. 7. 2008 11:42
Nový
Zalezi taky na platu
celé vlákno
Ono je otazka, jaky je nastupni plat, jaky po 1. roce s temi prebendami etc.
Pokud neni min 50, radeji 60-70 tisic, tak si podle me nelze v Praze kvalitniho admina udrzet.
Popravde, pokud by mi nekdo nabidl plat 30.000 - 40.000 v Praze, tak o prestehovani ani neuvazuji, protoze to mam jinde z mnohem nizsimi naklady + firemni auto etc.
Jinak kvalitnich lidi, co rozumi Linuxu je hodne, ovsem i lidi z IBM mi doporucovali opustit CR, protoze veci co me zajimaji se provozuji napr ve: Videni, Mnichove, Moskve ... USA samozrejme (proto jich taky tolik CR opousti, nebot zde v CR to konci level 2 supportem ... takze napr z HP/EMC... L3 se mi bezne ozyvaji Cesi ).
Kdyz se jeden clovek dozvedel, za jsem spravoval/instaloval cluster na Mosixu a mam jakouz takou predstavu o HA, tak jsem dostal nabidku odjet 1/2 roku do USA a pak 3-4 rozjeti sprava clusteru v Slovinsku.
jinak HA se zde dela uplne bezne, velke firmy delaji na systemech, kde 1 hod vypadek stoji 2.000.000 Kc (na tom jsem rozjizdel cluster ja)
Jsou zde i drazsi systemy, neni sice tolik serveru, ale zase jsou nasazeny takove FC pole, ktere neztraci data a zhrouceni RAIDu (ala hranice 2TB a volume je po zatizeni pryc ... jako nekde .. no jo FAST, entry level prole ... ale delat by to nemelo, to je pravda, taky me to zneklidnilo) maji pojisteno smluvni pokutou na 4.000.000 kc, replikace na urovni pole je bezna vec (a taky draha, pro tech par TB), nebo se to replikuje pres Veritas storage foundation.
Ono v CR zase nejsme co se IT tyce tak zaostali, pokud ma firma dost rozumu, pokud ma penize a prohlednu si serverovnu, okamzite poznam, jak je ve firme atmosfera (kdyz tam je par zastaralych serveru, zadna redendance, zadne poradne zalohovani, tak sef setri kde muz, platy pocinaje a technikou konce a to ze vypadek ho bude stat v radech milionu a mozna ztratu zakazniku ho moc netrapi), jinak v Seznamu je atmosfera dobra, to muzu potvrdit, rozhodne jsou tam fajn lidi (tedy setkal jsem se jenom s IT adminy)
Pokud neni min 50, radeji 60-70 tisic, tak si podle me nelze v Praze kvalitniho admina udrzet.
Popravde, pokud by mi nekdo nabidl plat 30.000 - 40.000 v Praze, tak o prestehovani ani neuvazuji, protoze to mam jinde z mnohem nizsimi naklady + firemni auto etc.
Jinak kvalitnich lidi, co rozumi Linuxu je hodne, ovsem i lidi z IBM mi doporucovali opustit CR, protoze veci co me zajimaji se provozuji napr ve: Videni, Mnichove, Moskve ... USA samozrejme (proto jich taky tolik CR opousti, nebot zde v CR to konci level 2 supportem ... takze napr z HP/EMC... L3 se mi bezne ozyvaji Cesi ).
Kdyz se jeden clovek dozvedel, za jsem spravoval/instaloval cluster na Mosixu a mam jakouz takou predstavu o HA, tak jsem dostal nabidku odjet 1/2 roku do USA a pak 3-4 rozjeti sprava clusteru v Slovinsku.
jinak HA se zde dela uplne bezne, velke firmy delaji na systemech, kde 1 hod vypadek stoji 2.000.000 Kc (na tom jsem rozjizdel cluster ja)
Jsou zde i drazsi systemy, neni sice tolik serveru, ale zase jsou nasazeny takove FC pole, ktere neztraci data a zhrouceni RAIDu (ala hranice 2TB a volume je po zatizeni pryc ... jako nekde .. no jo FAST, entry level prole ... ale delat by to nemelo, to je pravda, taky me to zneklidnilo) maji pojisteno smluvni pokutou na 4.000.000 kc, replikace na urovni pole je bezna vec (a taky draha, pro tech par TB), nebo se to replikuje pres Veritas storage foundation.
Ono v CR zase nejsme co se IT tyce tak zaostali, pokud ma firma dost rozumu, pokud ma penize a prohlednu si serverovnu, okamzite poznam, jak je ve firme atmosfera (kdyz tam je par zastaralych serveru, zadna redendance, zadne poradne zalohovani, tak sef setri kde muz, platy pocinaje a technikou konce a to ze vypadek ho bude stat v radech milionu a mozna ztratu zakazniku ho moc netrapi), jinak v Seznamu je atmosfera dobra, to muzu potvrdit, rozhodne jsou tam fajn lidi (tedy setkal jsem se jenom s IT adminy)
janforman.com (neregistrovaný)
11. 7. 2008 8:12
Nový
Re: Zalezi taky na platu
celé vlákno
No to je samozřejmě pravda, ale pokud dobře chápu tak shání někoho kdo umí základy Debianu. Tomu asi nemusí dávat žádnej megabalík peněz, to umí kde kdo. Pokud se tedy někdo chce něco přiučit a překousne nižší plat tak to určitě není špatná zkušenost. Joo jinak schopnej lidí je málo, ti se musí dovážet :-D popř. jdou na export do ciziny. (až jednou budu taky schopnej, tak vyrazím daleko :-)
J (neregistrovaný)
11. 7. 2008 12:31
Nový
Re: Zalezi taky na platu
celé vlákno
Nejde o to ze nekoho shanej, jde o to, ze zaucit cloveka tak, aby byl in a vedel co se deje neco(hodne) stoji. Rekneme ze ten clovek bude po 1/2 roce +- tusit. Ale do praglu s predstavou 15k najem pri 20-25k prijmu nikdo nepujde. A kdyz pujde (trebas s nekym napul) tak ocekava ze po tom maximalne 1/2 roce bude prijem aspon 50k.
Vetsine firem se 100% vyplati udrzet si lidi dlouhodobe (bez ohledu na obor) nez je co 3-6 mesicu stridat.
O schopnosti jde az v posledni rade, drtiva vetsina lidi se tak jako tak musi veci nejdriv naucit.
Vetsine firem se 100% vyplati udrzet si lidi dlouhodobe (bez ohledu na obor) nez je co 3-6 mesicu stridat.
O schopnosti jde az v posledni rade, drtiva vetsina lidi se tak jako tak musi veci nejdriv naucit.
janforman.com (neregistrovaný)
11. 7. 2008 12:50
Nový
Re: Zalezi taky na platu
celé vlákno
Nevím třeba je tento postup efektivní (z hlediska financí) a pokud ty lidi dostačujou na to co se po nich chce (a to asi ano), tak proč ne.
Lothar (neregistrovaný)
11. 7. 2008 17:58
Nový
Re: Zalezi taky na platu
celé vlákno
Gratulujeme! Az se ve Vasem zivote opet neco zmeni, urcite nas informujte, pze jsou na to tady vsichni zvedavi...
Rejpal (neregistrovaný)
11. 7. 2008 20:30
Nový
Re: Zalezi taky na platu
celé vláknonebot zde v CR to konci level 2 supportemJak v které firmě... :o)
methuz (neregistrovaný)
15. 7. 2008 12:33
Nový
Re: Zalezi taky na platu
celé vlákno
nebot zde v CR to konci level 2 supportem
Jak v které firmě... :o)
Tohle neplati ani o IBM. Ja kuprikladu v L3 teamu delam... v Brne, ne v USA ;)
10. 7. 2008 12:08
Nový
je to tak
celé vlákno
Mate pravdu, s financni nabidkou me nemile prekvapili. Ale jinak fakt v pohode. Personalni je vetsinou oprus, tam to melo fakt spad. Nyni jsem spokojeny, delam v nejmenovane zahranicni.
Kaja (neregistrovaný)
11. 7. 2008 1:39
Nový
No more seznam pliz
celé vlákno
To je na tom root.cz opravdu tak zle?
Tusite pane P.K., ze se to neda proste cist? Asi netusite :(
A to Vam stalo za to tu snusku blabolu nejen poslouchat, ale take uverejnit na titulni strance root.cz ?
Kdo neveri, at se jde presvecit sam - nechte se zamestnat u seznamu, to zmizej ty ruzovy brejle velmi rychle.
Tusite pane P.K., ze se to neda proste cist? Asi netusite :(
A to Vam stalo za to tu snusku blabolu nejen poslouchat, ale take uverejnit na titulni strance root.cz ?
Kdo neveri, at se jde presvecit sam - nechte se zamestnat u seznamu, to zmizej ty ruzovy brejle velmi rychle.
Jarda (neregistrovaný)
11. 7. 2008 8:54
Nový
Re: No more seznam pliz
celé vlákno
pane kolego, trosku vody.... taaaak. ted jeste rucnicek na hlavicku, ze nechceme? tak sup, rychle se probehnout venku na cerstvem vzdousku.
pan Krcmar nemuze za to, jak odpovidal IT sef oddeleni. clovek na teto pozici proste haji firemni barvy a samozrejme, ze nebude odpovidat a prozrazovat neco na co teprve pripravuji marketingovou akci(zvlast v prvnim rozhovoru je opratrost hodne znat). osobne se oba clanky libily, ale vice me zaujal ten dalsi o linuxovych adminech, kde byla "obet" rozhovoru podstatne uvolnenejsi (a ani se ji nedivim).
udelat takovy rozhovor neni zadna sranda. z pohledu zpovidaneho je nutne davat si zvlast pozor co rika, napriklad kdyz padaly otazky ohledne imapu. samozrejme, ze nemuze priznat:"podivejde, na tohle nejsou nase servery stavene, mame s tim problem". tohle asi jeste nepochopite, zvlast kdyz je vam odhadem asi sestnact.
jsem rad, ze rozhovor delal s IT odbornikem a ne s nejakou PR blondynkou.
pan Krcmar nemuze za to, jak odpovidal IT sef oddeleni. clovek na teto pozici proste haji firemni barvy a samozrejme, ze nebude odpovidat a prozrazovat neco na co teprve pripravuji marketingovou akci(zvlast v prvnim rozhovoru je opratrost hodne znat). osobne se oba clanky libily, ale vice me zaujal ten dalsi o linuxovych adminech, kde byla "obet" rozhovoru podstatne uvolnenejsi (a ani se ji nedivim).
udelat takovy rozhovor neni zadna sranda. z pohledu zpovidaneho je nutne davat si zvlast pozor co rika, napriklad kdyz padaly otazky ohledne imapu. samozrejme, ze nemuze priznat:"podivejde, na tohle nejsou nase servery stavene, mame s tim problem". tohle asi jeste nepochopite, zvlast kdyz je vam odhadem asi sestnact.
jsem rad, ze rozhovor delal s IT odbornikem a ne s nejakou PR blondynkou.
none (neregistrovaný)
11. 7. 2008 15:10
Nový
Prijimani do Seznamu
celé vlákno
Mala poznamka k tomu, jak chapat "naborovou" cast rozhovoru.
Pohovor na administratora do Seznamu jsem absolvoval pred par lety. Mel jsem za sebou 10 let zkusenosti s Debianem, desitku postavenych klastru, znalosti na urovni. Po pohovoru (ktery sam o sobe byl velmi zvlastni, nulova zpetna vazba, vsichni se tvarili maximalne tajemne) se mi ozvali, ze bohuzel nemaji pro mne uplatneni; kdyz jsem se ptal proc, rekla mi HR manazerka, ze "prace v Seznamu by me prilis unavovala". Prelozil jsem si to tak, ze jsem prilis stary - bylo mi uz zhruba 33 ... :-)
Je to samozrejme jako v kazde jine firme. Kdyz pan Feix tvrdi, ze jim nevadi, pokud uchazec ma jen zakladni znalosti, je pravda spis takova, ze to naopak vyhovuje vice, nez kdyz prijde clovek "prilis" zkuseny - ackoliv je to paradoxni (a vetsina firem vam bude tvrdit, ze to rozhodne neni pravda), o zkusene lidi neni velky zajem, nebot ve vetsine pripadu se hledaji lide na ty nejnizsi uvolnene pozice, kde by ti zkuseni byli prekvalifikovani a kde by ohrozovali pozice tech dele slouzicich. Nejlepsi novy zamestnanec je chytry, mlady, nezatizeny clovek, ktery toho moc neumi, ale je schopen se to naucit - takovy clovek pracuje za malo a je mozno ho naucit veci tak, "jak to tady proste vzdycky delame".
Pohovor na administratora do Seznamu jsem absolvoval pred par lety. Mel jsem za sebou 10 let zkusenosti s Debianem, desitku postavenych klastru, znalosti na urovni. Po pohovoru (ktery sam o sobe byl velmi zvlastni, nulova zpetna vazba, vsichni se tvarili maximalne tajemne) se mi ozvali, ze bohuzel nemaji pro mne uplatneni; kdyz jsem se ptal proc, rekla mi HR manazerka, ze "prace v Seznamu by me prilis unavovala". Prelozil jsem si to tak, ze jsem prilis stary - bylo mi uz zhruba 33 ... :-)
Je to samozrejme jako v kazde jine firme. Kdyz pan Feix tvrdi, ze jim nevadi, pokud uchazec ma jen zakladni znalosti, je pravda spis takova, ze to naopak vyhovuje vice, nez kdyz prijde clovek "prilis" zkuseny - ackoliv je to paradoxni (a vetsina firem vam bude tvrdit, ze to rozhodne neni pravda), o zkusene lidi neni velky zajem, nebot ve vetsine pripadu se hledaji lide na ty nejnizsi uvolnene pozice, kde by ti zkuseni byli prekvalifikovani a kde by ohrozovali pozice tech dele slouzicich. Nejlepsi novy zamestnanec je chytry, mlady, nezatizeny clovek, ktery toho moc neumi, ale je schopen se to naucit - takovy clovek pracuje za malo a je mozno ho naucit veci tak, "jak to tady proste vzdycky delame".
uživatel si přál zůstat v anonymitě
11. 7. 2008 15:37
Nový
Re: Prijimani do Seznamu
celé vlákno
Nejlepsi novy zamestnanec je chytry, mlady, nezatizeny clovek, ktery toho moc neumi
a kterej je, narozdil od specialisty, ochoten delat za par babek.
a kterej je, narozdil od specialisty, ochoten delat za par babek.
pero (neregistrovaný)
11. 7. 2008 16:03
Nový
už jsem se definitivně rozhodl
celé vlákno
Po tomto článku jsem se definitivně rozhodl. Chtěl bych pracovat v seznamu, je jedno jestli jako admin, nebo vývojář (baví mě všechno okolo IT)... Jestli budu bydlet v praze nebo na západě... (škoda že mi je 16.. :-) )...
Hunterz (neregistrovaný)
16. 7. 2008 8:57
Nový
penize
celé vlákno
Na pohovoru jsem byl, tez jsem mel provest bezpecnostni audit nejakeho linuxoveho stroje, ale proste prisla lepsi financni nabidka...

