Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Silvestrovské historky ze života ajťákova

.BLEK
.BLEK (neregistrovaný) ---.dkm.cz
31. 12. 2011 0:04 Nový

Vše nejlepší v roce 2012

celé vlákno

....

JardaP . aura:24
31. 12. 2011 13:19 Nový

Re: Vše nejlepší v roce 2012

celé vlákno

Hele, .BLEK. Kde jsi celou dobu, clovece? Uz jsme mysleli, ze te zajel autobus.

hemoglob
hemoglob (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
31. 12. 2011 19:50 Nový

Re: Vše nejlepší v roce 2012

celé vlákno

to je falesnej urcite

Ondra
Ondra (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
31. 12. 2011 21:22 Nový

Re: Vše nejlepší v roce 2012

celé vlákno

Pravy BLEK ma tecku za jmenem. Tedy BLEK.

Pavel 'TIGER' Růžička
Pavel 'TIGER' Růžička (neregistrovaný) ---.adsl.dial-up.cz
1. 1. 2012 1:45 Nový

Re: Vše nejlepší v roce 2012

celé vlákno

To je jedno, alespoň nějaký BLEK. :-D Lidičky, nechť vás mašiny nerozhází, jsou mnohem důležitější věci v životě! Čest a malé bolení hlav. :-D

j3 . aura:83
31. 12. 2011 0:14 Nový

teda kulim ociska na tu babcu s internetem a wifi

celé vlákno

teda kulim ociska na tu babcu s internetem a wifi,
to je co rict, ze babca s tim umi pracovat - vubec si nedokazu vybavit situaci (matne si ji vybavim jako komickou), kdyz bych mel sve babce ukazovat anebo ji ucit pracovat s notebookem - ta by to pravdepodobne poslala do vsech pekel slovy: "ja bych ty pocitace a internety zrusila". :-D moje babca je stara skola cca >80let.

pekny vecer.

.
. (neregistrovaný) ---.cust.selfnet.cz
31. 12. 2011 4:52 Nový

Re: teda kulim ociska na tu babcu s internetem a wifi

celé vlákno

Zvonek umí používat kdejaká babča.

STen
STen (neregistrovaný) 93.185.48.---
2. 1. 2012 16:06 Nový

Re: teda kulim ociska na tu babcu s internetem a wifi

celé vlákno

Ale musí bejt drátovej. Ty bezdrátový vymoženosti moje babička odmítala ovládat.

Jarda
Jarda (neregistrovaný) 160.216.1.---
3. 1. 2012 12:21 Nový

Re: teda kulim ociska na tu babcu s internetem a wifi

celé vlákno

No a co jí k tomu bezdrátovému přivázat kousek provázku, nejlépe nějakého tužšího, a jeho druhý konec někam zamaskovat? Prostě placebo efekt ;-).

Trident
Trident (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
31. 12. 2011 13:45 Nový

Re: teda kulim ociska na tu babcu s internetem a wifi

celé vlákno

Mam podobne starou babicku a ta zacala pouzivat vyspelejsi techniku. kdyz ja jsem nebyl jeste ani spermii. A to je uplne mimo technicky obor. Je to primarne o cloveku a ne o veku.

JS
JS (neregistrovaný) ---.219.broadband4.iol.cz
31. 12. 2011 14:19 Nový

Re: teda kulim ociska na tu babcu s internetem a wifi

celé vlákno

Spis me na te historce zarazi, ze jeji dcera (predpokladam) nevi, jestli ma doma internet nebo ne.

Rado2
Rado2 (neregistrovaný) ---.adsl.slovanet.sk
31. 12. 2011 0:19 Nový

Aj profík sa sekne

celé vlákno

Ešte v dávnych linuxových dobách som mal kolegu zarytého linuxáka, v práci si rozchodil linux, keď zrazu mu jedno ráno prestala fungovať zvukovka. Pol dňa konfiguroval a kompiloval kernel a neviem čo všetko ešte, až nakoniec zistil že mu niekto prepojil repráky z line out na line in.

Murděj Uktrurný aura:84
31. 12. 2011 10:21 Nový

Re: Aj profík sa sekne

celé vlákno

To se mi stalo s wifi na notebooku, ... nakonec jsem prisel na to ze byl prepnuty hw prepinac.

ho-k
ho-k (neregistrovaný) ---.klfree.cz
31. 12. 2011 20:24 Nový

Re: Aj profík sa sekne

celé vlákno

Mám stejnou zkušenost. Už je to dávno...Jeden kolega si vypůjčil repráky a pak je vrátil, aniž o tom dal vědět... Přišel jsem na to až když jsem se chystal zvukovku vyměnit.

jehovista
jehovista (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
31. 12. 2011 22:45 Nový

Re: Aj profík sa sekne

celé vlákno

To uz je jak ja, kdyz jsem si vlastnorucne rozjebal Linux. Nejakou dobu jsem neupdatoval system a pak jsem tam mel asi tak dve giga updatu. Tak jsem ten upgrade spustil, pomodlil se, restartoval a po nastartovani nesel internet. Asi hodinu jsem diagnostikoval, konfiguroval, vracel starsi verze ruznych balicku a az pote, co jsem si totalne dojebal system, jsem zjistil, ze nam vypadnul internet zrovna v te chvili, kdy jsem restartoval PC.

palo
palo (neregistrovaný) ---.orange.sk
31. 12. 2011 0:45 Nový

tak teda nesutazne:

celé vlákno

volakedy som pracoval ako it podpora na jednom velkom slovenskom urade. zavolali ma tetusky ze im nejde tlaciaren, dojdem tam, spytam sa co s tym robili, ze nic, netlaci. vypnem zapnem, dam tlacit, chyba spojenia. pozrem na usb kabel a, prisaham!!, bol lepiacou paskou prilepeny na ps2 konektor! bolo to rano, zjavne pani upratovacka radsej lepi ako skusa spravnu dierku :)

Jirka1
Jirka1 (neregistrovaný) 84.42.166.---
31. 12. 2011 9:02 Nový

Re: tak teda nesutazne:

celé vlákno

To mi připomíná situaci ve staré práci. Na střeše byla parabola na TV. Areál měl svého správce - topiče, instalatéra. Po jedné vichřici se od jednotky utrhl koaxiální kabel, TV nešla. Pátralo se po problému a když jsme dorazili k parabole, byl drát k jednotce přivázaný špagátem. Když jsme se správce ptali, proč to neřekl a takto to "opravil", odpověděl zcela logicky. "Já myslel, že to bude fungovat. Když to letí tisíce kilometrů z vesmíru, tak to těch pár centimetrů snad taky přeskočí" :-)

phr
phr (neregistrovaný) ---.airweb.cz
31. 12. 2011 14:17 Nový

Re: tak teda nesutazne:

celé vlákno

To mně připomnělo situaci z počátků síťování. Rozchodili jsme u klienta síť na koaxiálech (Thin Ethernet 50ohm). Po čase jsem tam přijel a nestačil se divit. Oni potřebovali dát server o kousek jinam, jenže jim nestačily kabely. Tak jejich elektrikáře nenapadlo nic lepšího, než to nastavit TV koaxiálem 75 ohm a ještě k tomu od T-členu ke kartě.
Kupodivu to nějak fungovalo, ale projevovaly se náhodné chyby, kvůli kterým mě vlastně objednali.

JardaP . aura:24
31. 12. 2011 16:37 Nový

Re: tak teda nesutazne:

celé vlákno

Na tenkem Ethernetu jeste jedu doma. Mam drat z druheho patra do prizemi. A ne, po fasade se mi opravdu lezt nechce, abych tam dal neco modernejsiho.

BTW, meli jsme tenky Ethernet v praci na siti s Novelem. Jednou tam prehodili server s jednim desktopem a sit nahle nesla, i kdyz mela. Dodebugovali jsme se k jednomu pocitaci ve vedlejsi mistnosti a vyresili problem tim, ze jsme ho prehodili namisto jineho pocitace v teze mistnosti. Cili ani neni potreba kus TV koaxu, nekdy v tom proste jen tak strasi.

Trident
Trident (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
31. 12. 2011 18:23 Nový

Re: tak teda nesutazne:

celé vlákno

No tahat to po fasade... fuj, fuj, fuj. To je jak v zemich tretiho sveta. Nedela se to ani u pamatek.

Jinac koax muzes klidne nechat. Dneska jsou uz docela levne technologie na datove prenosy nad 100Mbit. Ale je treba si rozmyslet zda-li das 3-6kkc za oba dva konce nebo se rozhoupas k vymene.

JardaP . aura:24
31. 12. 2011 18:35 Nový

Re: tak teda nesutazne:

celé vlákno

Jo to vis, ja budu vrtat stropy a zasekavat to do zdi. Celej na levo. Bylo to u okapove roury a ani to nebylo moc videt a dneska je na tom stejne izolace, takze to videt neni uz vubec.

Trident
Trident (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
1. 1. 2012 10:25 Nový

Re: tak teda nesutazne:

celé vlákno

Tak zasek do zdi je extrem. To taky nemam rad. A ne vzdy je to z duvodu statiky mozne. Nebudu delat ukvapene soudy. Hodne zalezi co je to za stavbu. Ale vzdycky se najde moznost. Pokud mas novy barak, tak tam uz maji byt rozvody pripravene(mi­nimalne na zatazeni) to je bez diskusi a vymluvy od betonovych hlav a projektantu typu "nevedeli" neberu.
Panelaky a vetsina dev. projektu je v pohode. Jedna sachta kudy se to da roztahat. A developeri maji mit taky datovku pripravenou. U bytu za 3 melouny naprosta samozrejmost.
U stareho baraku je rada zpusobu jak to udelat elegantne-napr.nepouzivane kominy.A stejne u starych baraku se tam clovek tezke praci nevyhne kvuli nutne rekonstrukci siti. A pocitacova sit se da udelat primo s tim.
Sit se da schovat mezi sadrose, do okrajove listy podel plovoucky, do snizenych stropu treba i nebo rozsirit stavajici prostupy. Stejne ti tam jednou pujde treba optika:D A to se porad bude vymlouvat?

Na reseni prostupem si staci pujcit jednu vrtacku s vrtakem a i panely se daji drtit.

JardaP . aura:24
1. 1. 2012 14:25 Nový

Re: tak teda nesutazne:

celé vlákno

Je to stary barak, komin vede do spatne mistnosti a je na nem krb. A vzhledem k tomu, ze v prostrednim patre bydli nekdo jiny, je natazeni dratu pres fasadu ze zahrady uplne nejmensi opruz.

andrej
andrej (neregistrovaný) ---.213-81-164.telecom.sk
3. 1. 2012 16:23 Nový

Re: tak teda nesutazne:

celé vlákno

wifi

JardaP . aura:24
3. 1. 2012 20:40 Nový

Re: tak teda nesutazne:

celé vlákno

Proc? Mam drat. Wifi az dolu neproleze, je tam jeden zelezobetonovy strop. Musel by se nekam dat nejaky repeater, cili vetsi ping a navic jsou kanaly dost zasekane od sousedu.

Trident
Trident (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
31. 12. 2011 18:09 Nový

Re: tak teda nesutazne:

celé vlákno

Nic noveho. Podobne nastavovani nam udelal tenkrat sroubovak od ceskeho telecomu nebo uz O2. Napichl telefon na nas ethernetovy rozvod. Velmi jsem se divil proc mi na jednom portu narusta chybovost a to byly nove cerstve zmerene rozvody. A soucasne kdyz jsem volal jedne kolegyni tak "prskalo" pri hovoru.

Radovan
Radovan (neregistrovaný) 88.146.198.---
31. 12. 2011 1:19 Nový

Screenshot plochy

celé vlákno

To s tím screenshotem plochy jsem kamarádovi kdysi provedl také, ještě na W98. Ale udělal jsem to důkladně, všechny ikony jsem odklidil do bezpečného adresáře a nastavil i automatické schovávání panelu.
Přišel, zapnul počítač, a začal klikat. Počítač nereagoval na nic, ani na tlačítko Start...
Nakonec se mu ten screenshot ještě hodil, mohl si podle něj ty ikony rozházet přesně tak, jak je měl předtím.

.
. (neregistrovaný) ---.cust.selfnet.cz
31. 12. 2011 5:02 Nový

Re: Screenshot plochy

celé vlákno

My jsme to dělali tuším na W2k. Stačilo "zamknout počítač", takže byl vidět jen wallpaper a jakýsi dialog, který se dal odsunout mimo plochu.

Jenda
Jenda (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
31. 12. 2011 8:54 Nový

Re: Screenshot plochy

celé vlákno

Já mám jako spořič obrázek "kernel panic". Je to zdroj zajímavých WTF situací, ale jednou mi to spadlo doopravdy a chvíli mi trvalo, než jsem to zjistil :).

Jirka1
Jirka1 (neregistrovaný) 84.42.166.---
31. 12. 2011 8:57 Nový

Re: Screenshot plochy

celé vlákno

Screensaver od Sysinternals s bluescreen má na Windows taky něco do sebe :-)

druhé Já pana Houby
druhé Já pana Houby (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
31. 12. 2011 14:23 Nový

Re: Screenshot plochy

celé vlákno

Jo, tohle jsme dali jedné kolegyni a ona pak několik dnů pátrala po příčině nestability. Dokud s počítačem pracovala, bylo všechno v pořádku, ale běda jak odešla na delší dobu pryč. To ty Windows záhadně padaly ačkoliv by to mělo být spíš naopak.

caracho
caracho (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
1. 1. 2012 14:16 Nový

Re: Screenshot plochy

celé vlákno
VfB
VfB (neregistrovaný) 178.77.233.---
2. 1. 2012 17:50 Nový

Re: Screenshot plochy

celé vlákno

jj, hodně to potěšilo, když sis to nainstaloval na svůj počítač, po půl roce zapomněl, že ho tam máš a pak zbytečně restartoval počítač protože jsi spořič považoval za opravdový BSoD xD

andrej
andrej (neregistrovaný) ---.213-81-164.telecom.sk
3. 1. 2012 16:25 Nový

Re: Screenshot plochy

celé vlákno

kolega si ho odinstaloval po tom, ako mu admin zrusil vypocet beziaci dlho do noci s vysvetlenim ze mu spadol komp tak mu to radsej vypol nech sa zbytocne nerestartuje.

Sten
Sten (neregistrovaný) 109.80.216.---
2. 1. 2012 22:16 Nový

Re: Screenshot plochy

celé vlákno

Já měl BSOD screensaver ve firmě, kde jsem měl jako jediný Linux (v těch dávných dobách, kdy málokdo Linux znal). Chudáci admini ze mě byli za pár dní na prášky a potom si zvykli :)

Ondřej Komárek aura:94
19. 1. 2012 0:53 Nový

Re: Screenshot plochy

celé vlákno

Co teprve nakombinovat - screenshot, vyrobit neviditelný kurzor, vyměnit pravé tl. myši za levé v nastavení a ještě všem důležitým procesům povolit využívat jen jedno jádro (win7). Takovýto počítač je pro laika na vyhození = )

Xaint
Xaint (neregistrovaný) 212.80.70.---
31. 12. 2011 10:03 Nový

taky jedna nesoutezni

celé vlákno

Kdysi, ve starem podnajmu, jsem jednou sedel u pocitace, ADSLko jelo jako po masle, pracoval jsem...a najednou buch, ADSL prestalo fungovat. Na modem jsem se dopinknul, dal ne, restart modemu nepomohl, takze volam na O2 (tehdy este mozna cesky telecom). N ahelplince klasika.
o2: A mate kabely zastrcene v zasuvce?
Ja: Samozrejme ze jo, nevybndaval jsem je!
o2: Tak to prosim zkontrolujte, udelete to pro me.
Pritelkyne zkontrolovala. Vse v poradku.
O2: A neni kabel nekde preruseny?
Ja(uz nastvane): No, vite, ja tady chodim po nocich a striham kabely!
manzelka vlezla do tmy pod stul a pod zidli a zkoumala kabely.
Zpod nizkeho stolu se ozvalo: "Hele, tady to..."
... a v tu chvilku jsem si vsiml naseho domaciho mazlicka, potkanice jmenem Ronja, ktera s rozsirenyma ocima sledovala nase pocinani, chvela se adrenalinem, vahu na zadnich packach, a jak se manzelka vynorila zpod stolu s nakousanym kabelem, bleskove se uklidila pod postel a odmitla vystrcit byt jen cumak.
Takze me cekalo omlouvani se technikovi z O2, na ktereho jsem byl neprijemnej uplne zbytecne. Nastesti se smal, o to vic, kdyz se dozvedel ze skudce byl potkan.

Trident
Trident (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
31. 12. 2011 13:52 Nový

Re: taky jedna nesoutezni

celé vlákno

Testovat pouze pingem problemy s ADSL, zvlast kdyz mam pristup na koncove zarizeni a muzu tedy zkontrolovat zda-li mam alespon sync-linkova vrstva ok je ponekud nehodne IT vzdelane osoby. A vim z vlastni zkusenosti ze levna rjcka maji blbe jazycky ktere se jeste lamou.
Cosi to vypovida o osobe ze nehleda primarne pricinu chyby u sebe.

Ne tohle neni humorne.To je smutne.

xaint
xaint (neregistrovaný) 212.80.70.---
1. 1. 2012 10:58 Nový

Re: taky jedna nesoutezni

celé vlákno

ted jsi mi to nandal, IT vzdelana osobo.
Ale jo, mas pravdu, mel jsem lepe diagnostikovat.

JardaP . aura:24
1. 1. 2012 14:27 Nový

Re: taky jedna nesoutezni

celé vlákno

Ted by se hodilo provest sebekritiku a vyvodit dusledky. Nekdo mu, proboha, podejte ten kybl popela, at si ho muze vysypat na hlavu.

JirkaR
JirkaR (neregistrovaný) ---.120.broadband11.iol.cz
1. 1. 2012 19:03 Nový

Re: taky jedna nesoutezni

celé vlákno

To znám, taky mám potkany. A od jisté chvilky (dva přehryzané síťové kabely, jeden televizní, a dvakrát k reproduktorům) jedu bezdrátově, elektrické mám schované v lištách. Ono je to i praktičtější, a líp to vypadá.

Sten
Sten (neregistrovaný) 109.80.216.---
2. 1. 2012 22:17 Nový

Re: taky jedna nesoutezni

celé vlákno

Ronja. Hmm, hned je to jasné :D

JT
JT (neregistrovaný) 84.246.160.---
6. 1. 2012 0:40 Nový

Re: taky jedna nesoutezni

celé vlákno

No ani se nedivím když se jmenovala Ronja, přecijen asi chtěla propagovat bezdrátovou cestu přenosu :-)

Migilenik
Migilenik (neregistrovaný) ---.gtt-net.cz
31. 12. 2011 11:02 Nový

to snad ne

celé vlákno

tu trojku ještě beru, ale ta jednička .... to jako vážně ? =-O

Michal Breškovec aura:90
31. 12. 2011 11:09 Nový

Re: Silvestrovské historky ze života ajťákova

celé vlákno

Nutno podotknout, že diskuze je zábavnější než všechny historky v ćlánku (ostatně fórek ze screenshotem na pozadí zkoušel asi skoro každý ;-) Nakonec jsem se rozhodoval mezi 5 a 9. Devítka nakonec zvítězila, protože sám jsem se do podobné situace už párkrát dostal.

A na závěr krátka storka z mojí práce - uživatelka s nefunkční VPN poslala screenshot s chybovou hláškou "Connection reset by peer" a dotazem kdo je to ten Peer a proč ruší její práci.

druhé Já pana Houby
druhé Já pana Houby (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
31. 12. 2011 12:54 Nový

Re: Silvestrovské historky ze života ajťákova

celé vlákno

Kdo je to generál Failure a co dělá v mém počítači? ;-)

Zidane
Zidane (neregistrovaný) ---.95.broadband6.iol.cz
1. 1. 2012 16:49 Nový

Re: Silvestrovské historky ze života ajťákova

celé vlákno

Co by tam dělal, čte tvůj disk C:/

Trident
Trident (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
31. 12. 2011 13:54 Nový

Re: Silvestrovské historky ze života ajťákova

celé vlákno

To same bylo u nasi byvale sekretarky. Zmacknete "Finish". Ale ja nechci nastavit finstinu.

astray
astray (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
19. 1. 2012 11:47 Nový

Re: Silvestrovské historky ze života ajťákova

celé vlákno

Nebo Abort, Retry, Fail? Z toho jsem byl vždycky vedle.

Josef Pavlik aura:91
31. 12. 2011 11:25 Nový

left shift key pressed

celé vlákno

Jednou (v dobách DOSU a Novella) mi kolega nainstaloval krásný prográmek. Při stisknutí levého shiftu to řeklo: "LEFT SHIFT KEY PRESSED". Chvilku jsem se tomu smál, ale zrovna ten den jsem musel nakreslit schéma v Orcadu. Některé funkce byly na shiftovaných klávesách a do té doby jsem si opravdu nedovedl představit kolikrát ten shift zmáčknu během kreslení jednoho schématu. Vypnout to nešlo, protože mi to dal do login scriptu, takže jsem si mohl vybrat - jenom lokální disky nebo "left shift key pressed". Reprák ztlumit nešlo, protože byl interní (v té době nebyly sound karty ještě běžné). Odinstalovat jsem to nemohl, to mohl udělat jenom správce sítě. Musel jsem ho uprosit, aby mi to odinstaloval.

Mi. Chal. aura:32
31. 12. 2011 11:52 Nový

Re: left shift key pressed

celé vlákno

Jestli tím interním reprákem myslíš PC speaker, tak ten stačilo odpojit na desce.

nick
nick (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
31. 12. 2011 12:06 Nový

Re: left shift key pressed

celé vlákno

Jestliže máte v práci case zalepenou záručníma nálepkama, tak si nic neodpojíte ;)

Zdenek - aura:41
1. 1. 2012 17:48 Nový

Re: left shift key pressed

celé vlákno

Ne tak docela. Zaheslovaný BIOS rutinně odblokovávám tak, že vytáhnu 5,25 záslepky, strčím tam ruku a vyndám a zandám baterku. :)))
Je pravda, že tam někdy jsou plechy, ale to není vidět a nikoho ještě nikdy nenapadlo tím dokazovat zásah.

Sten
Sten (neregistrovaný) 93.185.48.---
3. 1. 2012 13:12 Nový

Re: left shift key pressed

celé vlákno

Rutinně? Desky, co mám doma, mají baterku buď u zadní strany vedle zdroje (takže je před přístupem zepředu krytá chladičem CPU), nebo na spodní straně (vedle SATA zástrček), tak tam by to nešlo.

Adminisrator
Adminisrator (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
4. 1. 2012 2:23 Nový

Re: left shift key pressed

celé vlákno

Ale Chuck Norris by to určitě zvládl.

iki
iki (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
5. 1. 2012 21:25 Nový

Re: left shift key pressed

celé vlákno

Na Novell se muzes prilogovat i bez provedeni login scriptu, viz login /?, jen musis rucne namapovat sitovy disky ;)

druhé Já pana Houby
druhé Já pana Houby (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
31. 12. 2011 12:27 Nový

učitelka a adresáře

celé vlákno

Tahle historka mi připomíná období, kdy jsem cca v polovině 90. let vedl nějaké kurzy práce s PC. Když jsme probírali strukturu souborového systému, adresáře a tyto věci (tehdy ještě v DOSu), po skončení výkladu jedna paní položila naprosto zásadní otázku: "Pane inženýre, jak dlouho budu muset vytvářet adresáře, aby z toho vznikl soubor?".

druhé Já pana Houby
druhé Já pana Houby (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
31. 12. 2011 12:49 Nový

Mercury a spammeři

celé vlákno

Jak tuhle kolega o příspěvek výš zmínil období DOSu a Novellu, vzpoměl jsem si na další zážitek. Krátce po té, co jsem vedl ty kurzy, jsem působil v IT oddělení jedné nejmenované státní nemocnice (protože se jednalo o špičkové pracoviště s celostátní působností, měl náš útvar honosný název "oddělení vědeckých informací"). Používali jsme tehdy mimo jiné servery s OS Netware, na nich poštovní systém Mercury a klienty Pegasus Mail. V rámci jakéhosi projektu datového propojení zdravotnických zařízení k nám byl sdružením CESNET zaveden internet (optickým vláknem, na tu dobu nevídanou rychlostí 10Mbps), včetně bloku 128 veřejných IP adres. Tehdy se to ještě moc neřešilo, takže firewall měl být zprovozněn v nějaké další fázi projektu a protože to pro nás byla novinka a hrozící nebezpečenství jsme ještě neznali, jsme ty veřejné adresy rozdali mezi naše servery a stanice. V rámci experimentů jsme zkoušeli mj. použití výše zmíněného Mercury v rámci internetu. Jenže spammeři pochopitelně velice brzy zjistili, že u nás máme veřejný MTA, který funguje jako SMPT relay a začali ho náležitě využívat. Nezapomenu na to jak kolega, nic zlého netuše, se slovy "Ten hrne..." zalíbeně pozoroval Mercuryho konzolu, na které letělo asi tak 10 spamů za sekundu. Našim experimentům za několik dnů učinil přítrž telefonát rozzuřeného pracovníka CESNETu, který našeho šéfa žádal, ať to nezabezpečené MTAčko okamžitě vypnem.

brk
brk (neregistrovaný) 2002:5e70:5b--:----:----:----:----:----
31. 12. 2011 13:26 Nový

Re: Mercury a spammeři

celé vlákno

Pěkně. To mi připomnělo, jak kdysi jeden ing., který počítačům absolutně nerozuměl, odhalil "hackerský útok".

Někdy v devadesátých letech začala organizace, které šéfoval, působit i jako malý místní ISP. Pevná linka někam pryč, servřík a pár modemů, na které se připojovali zákazníci. Se zalíbením chodil do serverovny a sledoval, jak ty zvláštní krabičky pěkně blikají. Při svých návštěvách vypozoroval, že jedna bliká jinak a tak nařídil zjistit proč.

Nakonec se ukázalo, že server někdo hacknul a nechal si tam script, který jeden modem periodicky resetoval. Někdo chtěl mít jistotu, že kdyby byly náhodou všechny linky obsazené, tak jedna se mu v určitý čas uvolní. :o)

druhé Já pana Houby
druhé Já pana Houby (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
31. 12. 2011 13:38 Nový

Re: Mercury a spammeři

celé vlákno

Jó, to byly časy. Kdo na to měl peníze, používal modemy US Robotics Courier, kdo jich měl o něco míň, používat ZyXEL nebo Microcom. Podotýkám, že tehdejší ZyXEL a Microcom byly o něčem jiném než dnes. Tehdy to nebyl konzumní čínský šmejd, ale špička v oboru. Kolega tehdy seděl na dvou židlích - jednak byl zaměstnancem ústavu a vedle toho měl pronajatou v ústavním sklepě takovou špeluňku a tam podnikal. Provozoval tehdy třílinkovou BBS a Fidonetový node a já jsem mu to sysopoval. Přirozeně jsem měl node i doma. Ostatně, mám ho tam dodnes.

Zdenek - aura:41
1. 1. 2012 18:10 Nový

Re: Mercury a spammeři

celé vlákno

Pěkně. Já jsem zase v době, kdy jsem ještě neměl monitor, programoval jsem "poslepu" a výstup byl PC speaker, tak jsem odhadoval nejrůznější pochody v PC podle zvuku harddisku a poblikávání kontrolky. Měl jsem to dost zmáknuté, prakticky každou situaci jsem poznal podle hrábnutí. To dnes v době swapové svévole nejde. Tím netvrdím, že bych ty swapy a widle zakázal, i když...

Jarda
Jarda (neregistrovaný) 160.216.1.---
3. 1. 2012 12:33 Nový

Re: Mercury a spammeři

celé vlákno

Nase prvni PC/AT melo poctive 5,25 pevné disky Seagate ST251, s rozhranim MFM. Kdyz clovek zadal prikaz dir, tak to cuklo se stolem. Tedy ne ze by to shodilo hrnek s kafem, ale citit to bylo ;-).

JardaP . aura:24
3. 1. 2012 20:51 Nový

Re: Mercury a spammeři

celé vlákno

Bracha ma disk formatu asi tak A4, 10 cm tlusty a asi 10 kilo tezky. 80MB!

JT
JT (neregistrovaný) 84.246.160.---
6. 1. 2012 0:52 Nový

Re: Mercury a spammeři

celé vlákno

Já taky v DOSu uměl hodně věcí poslepu. Nebyl monitor tak nastoupil sluch :-) a paměť.

JT
JT (neregistrovaný) 84.246.160.---
6. 1. 2012 0:50 Nový

Re: Mercury a spammeři

celé vlákno

Flash, flash, nothing for a while and - double flash !

Jakub D.
Jakub D. (neregistrovaný) 80.188.252.---
31. 12. 2011 13:01 Nový

Re: Silvestrovské historky ze života ajťákova

celé vlákno

No nic ve zlem, ale historky tady z diskuse mi prijdou mnohlem lepsi. Sam bych hlasoval pro prispevky "taky jedna nesoutezni" s potkanem a "Mercury a spammeři".

druhé Já pana Houby
druhé Já pana Houby (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
31. 12. 2011 13:27 Nový

agent s internetovou konektivitou

celé vlákno

Díky za uznání. :)

S internetem v oné státní inštituci se pojí ještě jedna příhoda. Bylo to myslím ještě před tím, než nás připojil CESNET. Přišel tehdy za nám obchodní cestující od nějakého z tehdejších ISP. Podotýkám, že se jednalo přibližně o rok 1996 a v drtivé většině se tehdy používalo vytáčené připojení přes komutované telefonní linky. Onen agent s teplou vodou nám v náležitých barvách vylíčil jak to bude pro náš ústav úžasné, jaké světlé zítřky a široké obzory se nám s informační dálnicí otevřou. Když jsme se potom vyptávali na technické detaily, zkoprněli jsme úžasem. Ačkoliv jsme mu vysvětlili, že máme LAN a v ní bychom rádi na cca padesáti počítačích připojení využívali, vylezlo z něj, že to není žádný problém, protože jejich firma dodá padesát modemů, ty připojí k příslušným PC a tím to bude hotovo. Své vyprávění završil odpovědí na kolegovu otázku "A co firewall?". "Obávám se, že nevím o čem mluvíte..."

Trident
Trident (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
31. 12. 2011 14:07 Nový

Re: agent s internetovou konektivitou

celé vlákno

Tak se porad jeste dneska ale delaji site. Misto ethernetu v baraku kazdy separatni wifi/canopy antenu. Misto STA spolecnych anten/stozaru kazdy separatni antenu na fasade. A mohli bychom pokracovat. O nablblosti majitelu/spravcu domu nema cenu se rozepisovat.
Stejne jako v jedne statni instituci kde jsem zacinal meli mezi budovami mezi kterymi byl mikrovlny spoj a opticky kabel separatni telefonni linky pro kazdou budovu. Clovek co chtel volat na jinou budovu musel volat ven-dovnitr-cislo linky. Mala domu pro O2. Bohuzel na jednoduchou voip brany nenasli nikdy penize - ustredny se nedaly rozsirit modulem.

JardaP . aura:24
31. 12. 2011 13:29 Nový

Re: Silvestrovské historky ze života ajťákova

celé vlákno

Kdysi, jeste v temnych dobach MS DOSu, jsem kolegovi technikovi do autoexecu strcil utilitku, ktera otocila obraz na VGA karte vzhuru nohama. Pak jsem nekam odesel a po navratu jsem zjistil, ze u kolegova pocitace sedi Velky Sef s Mensim Sefem, monitor meli na pocitaci postaven vzhuru nohama a na pripojene vypalovace si vypalovali EPROM.

druhé Já pana Houby
druhé Já pana Houby (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
31. 12. 2011 13:41 Nový

Re: Silvestrovské historky ze života ajťákova

celé vlákno

Jo! Na tuhle utilitku s dobře vzpomínám. :-))) Až mě občas vyděsí, jaký už jsem pamětník.

phr
phr (neregistrovaný) ---.airweb.cz
31. 12. 2011 14:24 Nový

Re: Silvestrovské historky ze života ajťákova

celé vlákno

Ještě jí mám schovanou ...

Muf
Muf (neregistrovaný) ---.opera-mini.net
31. 12. 2011 21:48 Nový

Re: Silvestrovské historky ze života ajťákova

celé vlákno

Tak na tu utilitku si dobře pamatuju. Doplnili jsme ji rezidentním prográmkem vlastní výroby, který simuloval občasný výpadek některých náhodně zvolených kláves klávesnice.
A tak jedna nepříjemná sekretářka, krerá všude trousila cosi o "divnejch kyberneťákách", někdy prožívala muka:-) - nikdo jí nevěřil, že má občas "votočenej obraz" a i po několika výměnách už zase vadnou klávesnici...­.Taková malá pomsta :-). Věřte, že si to ta krá.a zasloužila....

lyon
lyon (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
2. 1. 2012 17:54 Nový

Re: Silvestrovské historky ze života ajťákova

celé vlákno
XiXao
XiXao (neregistrovaný) 213.108.160.---
15. 1. 2012 21:10 Nový

Re: Silvestrovské historky ze života ajťákova

celé vlákno

Já takto večer "upravil" zobrazení celé účtárně a ráno jsem se tam vyspinkaný přikolébal.. No byl to pohled pro bohy! :D

Zen
Zen (neregistrovaný) ---.cust.centrio.cz
1. 1. 2012 11:48 Nový

Re: Silvestrovské historky ze života ajťákova

celé vlákno

Jo, jo, tuhle utilitku jsem kolegymi dal do autoexecu a, pro jistotu, i do config.sys. Z autoexecu je vyhodila okamzite, ale na config.sys neprisla, takze mela cele dopoledne (nez jsem se smiloval) otoceny monitor

bbaron
bbaron (neregistrovaný) ---.87-197-133.telecom.sk
31. 12. 2011 13:38 Nový

rm -fR /

celé vlákno

Raz v praci, ked sme mesiac v kuse pracovali na rebrandingu jednej velkej firmi, tak ma brigadnik, ktory testoval web poziadal, aby som mu zmazal cache z disku. Tak som si pekne nasiel adresar s cache a spustil som prikaz: "rm -fR /" kedze to dlho trvalo, tak som proces hodil na pozadie a pracoval som dalej. Odrazu mi manager, ktory sedel vedla mna povedal, ze mi prestala fungovat reklama. Ked som v tom zistil, co som spravil, tak uz bola polovica systemu prec. Nastastie sme prisli "iba" o celodennu pracu ... horsie bolo to, ze to bolo dva dni pred spustenim do ostrej prevadzky....
ponaucenie: "rm -fR ./" != "rm -fR /" jedna bodka hore dole a co to spravi :D od tej doby si pekne pisem adresar na zmazanie od rootu. A uz vobec nebudte prihlaseny ako "root"

hemoglob
hemoglob (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
31. 12. 2011 19:54 Nový

Re: rm -fR /

celé vlákno

heh, to je na vyhazov imho :)

Trident
Trident (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
2. 1. 2012 18:30 Nový

Re: rm -fR /

celé vlákno

Kdo nic nedela, nic nezkazi.
Kdybych dostal vyhazov pokazdy kdyz jsem udelal pruser, tak nesedim ve vezeni ale minimalne nekde na guantanamu. Kazdy spravny manager musi pocitat s lidskym faktorem. Hromady projektu ztroskotaly na naprostych banalitach jen kvuli tomu ze se opomnelo ze clovek neni uplne neomylny. Vemte si treba ten pripad kdy sonda namisto jemneho polibku povrchu marsu dostala kopanec do kouli.
Prusery se clovek uci jak jim predchazet. A to nejen o technice ale i o psychice uzivatelu. To vas ve skole nenauci. Rada prispevku je tu kdyz ne k smichu tak aspon k pouceni.

TrSek32
TrSek32 (neregistrovaný) ---.233.104.77.cpsnet.cz
31. 12. 2011 22:19 Nový

Re: rm -fR /

celé vlákno

Prisiel som do firmy. Hlavny PC nechodil lebo mal plny disk. Zacal som to riesit klasicky pozrel som kos a ten plnil disk z 1/4. Automaticky som dal vysypat. Pracovnik co sedel vedla mna pozrel a pokojne vravi. Do kosa si odkladam archivy. Nez som stihol zareagovat polovica prec.
Nevedel som ako zareagovat tak som sa opytal: coze?
Za 5 minut som odisiel a uz ma viac nezavolali.

Yarda1 aura:44
4. 1. 2012 7:42 Nový

Re: rm -fR /

celé vlákno

Já jsem měl nějaké problémy s počítačem, tak jsem jej odnesl k našemu síťovému mágovi. On mi pak volal, že musel přeinstalovat wokna a jestli prý jsem měl něco v adresáři co zrovna smazal. A to byl můj pracovní adresář a měl jsem tam všechno. A stalo se to v době, kdy jsem si půl roku říkal, že bych si pro jistotu měl udělat další zálohu.
Ale hlavně, že jsme zdraví.

Zdenek - aura:41
1. 1. 2012 18:23 Nový

Re: rm -fR /

celé vlákno

Já používám příkaz
rm -rf *
Záludnost tečky je totiž i v tom, že v určitých situacích zamatchuje na položku ".." (nadřazený adresář) a výmaz uprchne z adresáře a zničí všechno.

Habo
Habo (neregistrovaný) ---.dsidata.sk
31. 12. 2011 14:47 Nový

Málo historiek

celé vlákno

Škoda a ja som myslel, že zverejnené budú všetky... :(

Tak dám tú svoju nesúťažne:
Ako som za 15 sekúnd vymazal disk C:\

Moja hisorka pochádza z čias, keď som ešte študoval na nemenovanom
osemročnom gymnáziu. V priebehu prvého roka som sa svojpomocne naučil
programovať v jazyku Comenius Logo a neskôr v Turbo Pascale. Získavanie
a testovanie nových poznatkov z informatiky ma náramne bavilo a tak som
sa jedného dňa rozhodol "potešiť" aj ľudí v mojom okolí. Spojil som
svoje znalosti for cyklov, grafiky, načítavania používateľských vstupov
a vytvoril som zákerný program, ktorého cestu som zapísal do peknej
ikonky modrého e, ktorá bola na ploche jedného z počítačov. Zhodou
okolností som to urobil večer pred dňom otvorených dverí a tak nečudo,
že na ďalší deň sa v učebni objavilo dievča, ktoré podľahlo pokušeniu
použiť "modré éčko" na komunikáciu cez modernú technológiu zvanú "chat".
Na jej veľké prekvapenie sa jej ale namiesto známeho programu zjavila
čierna obrazovka s nápisom: "Vymazávam disk C:" a pekným modrým
progressbarom, ktorý sa neúprosne zapĺňal (a po asi 15 sekundách aj
zaplnil). Bohužiaľ sa medzičasom informácie o mojich programátorských
schopnostiach rozšírili po celej škole a keďže som bol jediný, kto sa o
informatiku zaujímal do takej miery, bol som prvý, koho poslali za
nemenovanou vyučujúcou informatiky, ktorá síce nevedela, ako sa
nastavuje cesta k súboru v ikonke ale hneď jej bolo jasné, kto "zmenil
konfiguráciu počítača". Nebolo mi všetko jedno ale veľmi som sa nebál,
pretože po príchode do miestnosti som nápis: "Disk C: vymazaný,
pokračujte klávesom Enter" poslúchol, na čo sa zázračne zjavila plocha
známeho operačného systému, ktorý bez najmenších problémov bežal
ďalej...

Prajem šťastný nový rok! ;)

https://www.google.com/accounts/o8/id?id=AItOawl5xS9fzqdVSNuf3Fzj8vhgy8ybml6VKBA aura:91
31. 12. 2011 15:15 Nový

Re: Málo historiek

celé vlákno

No nedivim sa, ze toto ti nezverejnili. Bolo to skor trapne a detinske, nez vtipne a zaujimave.

r23
r23 (neregistrovaný) 2001:470:1f09:----:----:----:----:----
31. 12. 2011 15:48 Nový

Re: Málo historiek

celé vlákno

To já měl prográmek, který chtěl vložit CD windows a otevíral mechaniku. :D
Takový ten klasický dialog dialog z win 98. Jen se ho nešlo dlouhobobě zbavit.

Sten
Sten (neregistrovaný) 109.80.216.---
2. 1. 2012 22:26 Nový

Re: Málo historiek

celé vlákno

Se slzou v oku vzpomínám na podobný prográmek, který testoval disketovou mechaniku a chtěl sušenku :D

JardaP . aura:24
3. 1. 2012 12:03 Nový

Re: Málo historiek

celé vlákno

Tohle snad byl virus.

Sten
Sten (neregistrovaný) 93.185.48.---
3. 1. 2012 13:13 Nový

Re: Málo historiek

celé vlákno

Jj, ale jinak neškodný.

Nomen
Nomen (neregistrovaný) ---.i4g.tmcz.cz
31. 12. 2011 17:24 Nový

Historky z natáčení

celé vlákno

Nejsou to úsměvné historky, ale podělím se taky.
Jednoho dne jsem volal operátorovi do USA kvůli výpadku našeho zařízení a dozvěděl se, že je zrovna sezóna tornád a dotyčné zařízení se spolu s budovou nacházejí na nové adrese, kterou momentálně zjišťují…

A druhá zajímavá vzpomínka je z Japonska, kdy při zjišťování proč nejede jeden router jsme přišli na to, že fabriku kompletně spláchlo cunami. Bylo nám divné, proč onsajťák nereaguje na e-maily…

Michal Breškovec aura:90
1. 1. 2012 16:49 Nový

Re: Historky z natáčení

celé vlákno

Pamatují podobnou situaci, když nám chcípla linka v Thajsku a operátor nám jen suše sdělil, že jsou tam zrovna demonstrace a střílí se tam, takže tam nikoho nepošle. Podobný problém pak byl ještě s Pákistánem, kde měli zrovna Ramadan, takže také nic.

Zdenek - aura:41
1. 1. 2012 18:28 Nový

Re: Historky z natáčení

celé vlákno

Kdybyste měl hosting na Sealandu, tak by vám jednoho dne řekli, že server vyhodili do povětří "spojenci."

Trident
Trident (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
3. 1. 2012 0:11 Nový

Re: Historky z natáčení

celé vlákno

Radeji na Sealandu(ten snad vyhorel ne?) nez v cechach. Staci kdyz policajti pojmou "podezreni" a mate server v haji. Pro sdilene hostingy nebo hromadu virtualu to muze byt likvidacni. Stacil by mirror wikileaks a aby se nelibil nekomu vas usmev.
Pohravam si s myslenkou mit "citlive" servery v CR na zastupitelstvich cizich statu, nebot je zde legislativne velmi stizen, pripadne znemoznen vykon ceskeho/eurote­roristickeho prava.
Protoze k tomu aby konali potrebuji souhlas statu kteremu(viz. Videnska umluva o mezinarodnich stycich) dane zastupitelstvi patri. Je to v podstate vstup na pudu jineho statu.
Hadat se diplomatickymi depesemi s nejakym -istanem ci suverenim statem mimo EU musi byt sranda.
Doporucoval bych velvyslanectvi KLDR, zalozni napajeni a zalozni satelitni konektivita od firmy treba z Ruska. Historie nas totiz poucila ze pokud nejaka mocnost nemuze vzit hardware, tak alespon odpoji site.

JardaP . aura:24
3. 1. 2012 12:04 Nový

Re: Historky z natáčení

celé vlákno

Akorat, ze ambasada KLDR by urcite nehostovala obsah, ktery necenzuruji.

jelen
jelen (neregistrovaný) ---.a1.net
31. 12. 2011 18:32 Nový

vymena disku

celé vlákno

Kdysi jsem musel u jedne starsi ucetni na jedne nejmenovane skole vymenit disk a preinstalovat windows,protoze puvodni disk prestal fungovat. Po dlouhem instalovani a nastavovani jsem vitezoslavne prinesl PC do kancelare a zapojil k monitoru. Ucetni byla spokojena az na jediny detail - ikonky byly usporadane jinak! Tak jsem musel dat vsehny na misto (jak byla puvodne zvykla). Ikonky jsem prehazel a ucetni se na tvari objevil usmev. Ja si oddechnul a povazoval jsem preinstalaci za hotovou. Nekolik dni nato me ucetni vola ze neco neni v poradku. Byla pry na navsteve u pani sekretarky a ta ma pry to velke modre E v jinem odstinu nez ona a ze prej ho chce mit taky takove. Snazil jsem se ji vysvetlit ze to je Internet Explorer a ze ho v zivote jeste nezapla a ani ho potrebovat nebude a kdyby tak si rozdilu nevsimne. Zbytecna snaha. Po upgradu na novejsi verzi IE jsem opet uvidel usmev na jeji tvari a byl o dalsi zkusenost bohatsi...

Josef Pavlik aura:91
31. 12. 2011 18:59 Nový

Benchmarky

celé vlákno

Jednou jsme se ve škole učili o benchmarkach. Takže jsme šli do učebny kde byly PC a různými programy jsme měřili jak je které rychlé. Bylo zajímavé, že všechny PC se chovaly víceméně normálně, ale zrovna to moje se chovalo divně. Rychlost mého PC se měnila náhodně v rozmezí řádově 10 až 100%. Učitelka mě ovšem znala až příliš dobře, tak jí netrvalo dlouho pochopit, že jsem se na tuto hodinu připravoval a připravil jsem si rezidentní program, který náhodně zpomaloval PC. Ze zkoušky jsem pak dostal jedničku, zdůvodněnou mimo jiné tím, že jsem se jako jeden z mála připravoval na cvičení.

to je jedno
to je jedno (neregistrovaný) 77.48.59.---
2. 1. 2012 21:37 Nový

Re: Benchmarky

celé vlákno

trapnej sprtak.

A.S. Pergill
A.S. Pergill (neregistrovaný) ---.114.broadband9.iol.cz
31. 12. 2011 19:54 Nový

Taky jedna "historka starého zbrojnoše"

celé vlákno

Ještě v éře DOSu měli na VŠ, kde jsem externě učil, PC s tehdy obvyklým HDD 40 (ale nikoli GB, nýbrž MB). Disk po několika létech poctivé služby začal být hlučný a pomalu se rozbíhal. I rozebral ho jeden místní Ferda Mravenec (práce všeho druhu), a namazal ložiska silikonovým mazadlem na boty. Disk začal opět pracovat a sloužil ještě dva nebo tři roky, dokud nedorazila Windows, vyžadující podstatně větší diskový prostor.

hemoglob
hemoglob (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
31. 12. 2011 19:57 Nový

Re: Taky jedna "historka starého zbrojnoše"

celé vlákno

ja ti verim.

Zdenek - aura:41
1. 1. 2012 18:32 Nový

Re: Taky jedna "historka starého zbrojnoše"

celé vlákno

Ale jo, tyhle disky s litým víkem skřípěly hrozně. Mechanismus seekování s ocelovým pružným listem byl třešničkou na dortu.

traktorista
traktorista (neregistrovaný) ---.208.broadband3.iol.cz
1. 1. 2012 11:08 Nový

na margo elektrarne

celé vlákno

No s tou elektrárňou to bolo hodne vtipné, ale zároveň aj smutné. Ukazuje to totiž ako kvalitne a hlavne "blbuvzdorne" sú často robené programy...

Ale má pravdu týpek, treba si aj oddýchnuť :)

Happy New Year 2012!
Your Mayans :)

Jindru
Jindru (neregistrovaný) ---.jindru.klfree.cz
1. 1. 2012 11:53 Nový

moje příhoda

celé vlákno

Jako adminovi na hotline volá zákaznice:
- Von nám ted internet nejde. Ale mám tu kamaráda, kterej tomu rozumí.
- Tak mi ho dejte
- Dobrý den. Vono nám to nejde.

Sten
Sten (neregistrovaný) 93.185.48.---
2. 1. 2012 16:13 Nový

Re: moje příhoda

celé vlákno

+1 Jj, „je to rozbitý“ :D

Rudolf Klusal aura:88
16. 1. 2012 0:37 Nový

Re: moje příhoda

celé vlákno

Sory, teď jste mě fakt skoro zabil :-D :-D :-D Dokonalé! ;)

Jindru
Jindru (neregistrovaný) ---.jindru.klfree.cz
1. 1. 2012 12:03 Nový

fotoelektrarny

celé vlákno

DSodáváme intrernet několika FV elektrárnám.
Nejčastější důvod, proč nám vypadávaj v monitoringu:
Nejde elektrrika
:-)

Jindru
Jindru (neregistrovaný) ---.jindru.klfree.cz
1. 1. 2012 12:27 Nový

reset

celé vlákno

Kdysi přestal fungovat 1 comp ( I386, ani BIOS nenabíhal, ale zdroj šel ).
Postupně jsem měnil VGA, desku až zbyl jen case.
A taky jo - zapadávalo tlačítko reset

Jindru
Jindru (neregistrovaný) ---.jindru.klfree.cz
1. 1. 2012 12:46 Nový

HDD 20MB

celé vlákno

tomu namazání disk věřím. Moje příhoda:
HDD 40Mbit začal vykazovat vadný sektory.
Kolega ho rozebral vyfoukal - a 100 OK.

Zapik
Zapik (neregistrovaný) 109.69.211.---
1. 1. 2012 13:02 Nový

Boj s faxem

celé vlákno

Nevím jak vy, ale já jsem si nikdy nerozumněl s klasickými kancelářskými stroji - faxem, skartovačkou a takovým tím vehementem na kroužkovou vazbu.
Je to už silně roků zpět - odhadem tak někdy kolem roku 2000 jsem ve firmě rozcházel faxový server. Nainstaloval linux, připojil modem nakonfiguroval mgetty a odešel vedle k sekretářce to otestovat. Nechodilo, překonfigurovat, otestovat. Tohle kolečko jsem absolovoval nesčetně krát. Až asi třetí den, když jsem po několikáté prudil u sekretářky kde stál papírový fax opět nadával, že to nefunguje se na mě podívala a bezelstně pronesla - já když faxuju, tak zmáčknu tohle tlačítko.
Co vám budu povídat - chodilo to na drc a chodilo to i stou první konfigurací kterou jsem zkoušel.

Mufko
Mufko (neregistrovaný) 195.80.162.---
1. 1. 2012 15:56 Nový

To mi pripomenulo....

celé vlákno

Raz sme vo fabrike montovali na príkaz lampu. Po rozsvietení sklamaná pracovníčka zistila, že ani to nepomohlo a stále je ten monitor zle osvetlený. Všetko sa obrátilo na dobré po zvýšení jasu na monitore...

Kaacz
Kaacz (neregistrovaný) ---.20.broadband10.iol.cz
1. 1. 2012 16:03 Nový

meotar

celé vlákno

K té [6]: Stačilo by, aby ten človíček vyrval LCD, odstranil zadní odrazovou plochu s podsvitem a položil na Meotar. Ostatně úplně stejně fungují dnešní projektory. Dokonce mám pocit, že kdysi existoval notebook, který to umožňoval - měl LCD rámeček vyjímací ..

Radovan
Radovan (neregistrovaný) 88.146.198.---
1. 1. 2012 17:50 Nový

Re: meotar

celé vlákno

Mám takovou kalkulačku, s displejem průhledným skrz a na zbytku plochy má zrcátko, aby se neupekla :)

Nox
Nox (neregistrovaný) ---.sattnet.cz
1. 1. 2012 20:00 Nový

Re: meotar

celé vlákno

Notebook nevim, ale mel jsem kdysi v ruce cosi, co se polozilo na meotar, pripojilo do pocitace a fungovalo to. Byl to proste takovy externi nepodsviceny pruhledny displej.

Milan Stoklasa
Milan Stoklasa (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
1. 1. 2012 22:17 Nový

Re: meotar

celé vlákno

Jo, to jsme měli ve škole. Stálo to fůru peněz (v té době bylo LCD zázrak z jiné planety) a nakonec se to upeklo, protože minivětráček který to mělo fakt na celodenní výuku nestačil.

Omen
Omen (neregistrovaný) ---.customer.poda.cz
2. 1. 2012 3:21 Nový

Re: meotar

celé vlákno

Tohleto jsem zažil v černobílém provedení na jihlavské průmyslovce.

Pit
Pit (neregistrovaný) 88.81.66.---
2. 1. 2012 2:18 Nový

Re: meotar

celé vlákno

Nestacilo, klasicky projektor funguje trosku jinak, ma kolecko s 3 ma zakladnima barvama (i vice) pres ktere prostupuje paprsek a diky jeho rotaci a spravnemu nacasovani se micha barva..

Sten
Sten (neregistrovaný) 93.185.48.---
2. 1. 2012 16:15 Nový

Re: meotar

celé vlákno

Záleží, jaký je to projektor. Ty lepší mají barvy odděleně a míchají to pomocí čoček.

Milan Stoklasa
Milan Stoklasa (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
1. 1. 2012 22:20 Nový

jak smazat disk

celé vlákno

Nejmenovaný pracovník poprvé v Norton Commanderu: "Vlevo C, vpravo C, na co mi jsou dvě C? Jedno smažu."

Později jsem pochopil, že snaha "něco smazat" je u mnoha lidí zcela přirozená. Počítač se postupně zpomaluje "jak se plní", tak musíme něco smazat, aby se "vyčistil".

Takže se mažou Program Files, mažou se náhodné kusy adresáře Windows, mažou se různé "zbytečnosti" a počítač pak přestává fungovat "protože už byl tak plný, že ani smazání něčeho nepomohlo".

Keny
Keny (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
1. 1. 2012 22:30 Nový

Přehlídka bídy a utrpení

celé vlákno

Tohhle má být přehled vtipných historek? Budiž. Mírně mě pobavila 2 a 5, ale ten zbytek.. Snad nejsmutnější z toho všeho je 8. To se fakt chce až brečet.

Trubicoid2
Trubicoid2 (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
2. 1. 2012 10:48 Nový

Solarni elektrarna

celé vlákno

Se solarni elektrarnou jeste vtipek, sice ne it:
Stalo se ve Spanelsku, solarni elektrinu vykupuji za vyzsi cenu, nez je cena ze zasuvky ( to asi vsude). Kupodivu nektere elektrarny dodavaly i v noci. Kontrolou na miste se zjistilo, ze na panely sviti halogenky :)

P_V
P_V (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
2. 1. 2012 10:59 Nový

Re: Solarni elektrarna

celé vlákno

Za domácí úkol si najděte účinnost žárovky, účinnost fotovoltaického panelu, vynásobte to, porovnejte s výší dotace, zamyslete se a poreferujte.

brk
brk (neregistrovaný) 2002:5e70:5b--:----:----:----:----:----
2. 1. 2012 12:44 Nový

Re: Solarni elektrarna

celé vlákno

Tak takhle historka je pěkně stará. Jen jsem ji slyšel bez toho Španělska a ten "optočlen" tam taky přidal někdo pro efekt. Slyšel jsem to s diesel generatory, ale spíš bych věřil tomu, že se prostě použila jiná elektrická přípojka.

brk
brk (neregistrovaný) 2002:5e70:5b--:----:----:----:----:----
2. 1. 2012 12:49 Nový

Re: Solarni elektrarna

celé vlákno
Trubicoid2
Trubicoid2 (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
2. 1. 2012 19:05 Nový

Re: Solarni elektrarna

celé vlákno

Nu, ja uz jsem stary na domaci ukoly, navic je mi uplne jedno, jestli se to vyplati, ale pry se to stalo, jestli se da verit novinam. Odkaz uz zde nekdo dal.

Petr Tesařík aura:77
2. 1. 2012 18:18 Nový

Re: Solarni elektrarna

celé vlákno

Ano, proto ve srovnání různých způsobů výroby elektřiny z obnovitelných zdrojů vedou elektrárny větrné:

  1. Netřeba instalovat dodatečné moduly (např. zmíněné halogeny), protože pro roztáčení vrtule lze použít generátor.
  2. Není také potřeba žádné zařízení demontovat v případě kontroly, což významně snižuje provozní náklady.
  3. Vítr může foukat i v noci, a tak není třeba nijak monitorovat denní dobu.
  4. Přeměnou elektrické energie na kinetickou a zpět sice dochází ke ztrátám, ale mnohem menším než při použití dvojice halogen-fotočlánek.

Při použití této konstrukci také odpadají hlavní negativní dopady provozu větrných elektráren, protože je možné je dokonale odhlučnit (např. při instalaci do země).

Doporučuji!

Trubicoid2
Trubicoid2 (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
2. 1. 2012 19:09 Nový

Re: Solarni elektrarna

celé vlákno

No ja vzdy rikal, ze ty vrtule jsou k produkci vetru z elektriny ;)

Sten
Sten (neregistrovaný) 109.80.216.---
2. 1. 2012 22:29 Nový

Re: Solarni elektrarna

celé vlákno

Však se tím rozfoukává inverze :D

Jarda
Jarda (neregistrovaný) ---.vodafone.cz
3. 1. 2012 9:42 Nový

Re: Solarni elektrarna

celé vlákno

a pokud se proud odebira od jineho dodavatele nez kteremu se dodava (idealne jeste v ruznych okresech) je vysledek zarucen! :-)

Honda
Honda (neregistrovaný) ---.dragon.cz
14. 1. 2012 14:58 Nový

Re: Solarni elektrarna

celé vlákno

Nebyly to halogenky , byl to agregát ......

Přebral
Přebral (neregistrovaný) ---.muzeumjilove.cz
2. 1. 2012 12:24 Nový

historky z druhé strany

celé vlákno

Bylo by někdy zajímavé vidět druhou stranu těch historek z technické podpory...

1)
Včera jsme měli ve firmě pozdvižení, kolegyni z personálního se rozbila CD mechanika. Zavolali jsme si našeho ajťáka, je to takový sociálně ne zrovna zdatný kluk, jestli by to nemohl opravit. Řekla jsem mu z hecu, že se nám rozbil stojánek na kávu.
Měli jste vidět ten jeho výraz, když mu došlo, že myslím CD mechaniku!

2)
Dneska k nám přišel nový ajťák, vypadal docela sexy, tak jsem vytáhla kabel od monitoru a vzkázala mu, že mi nejdou nastartovat Windows.
"A zkusila jste to zapnout a vypnout?"
"No ano, zkusila, nic se neděje..."
"A co dělá počítač, zapíná se?"
"No ano, všelijak v něm chrochtá, ale tomu já nerozumím."
"Tak vydržte, podívám se vám na to po síti. Od sebe z LINUXU."
Čekám. Nechtěl by už přijít?
"Tak podle mě všechno funguje..."
"Mně se ta Windows nechcou zapnout," vrtím do telefonu hlavou, "nechcete se na to zkusit přijít podívat? Jsem tu sama, nikdo mi s tím neporadí..."
"A jakou máte IP adresu, kdybych měl náhodou špatně nastavený vzdálený pŕístup?"
"Já nevím, nechcete k tomu u mě spíš přistoupit zblízka?"
Tak ty schody vyběh. Kouká, monitor černý, zalezl pod stůl, tak jsem si vlezla k němu, že se na to jako podívám taky, a najednou vidím, jak si něco ťuká do mobilu:
"TA PICA BLBA BLONDATA MELA CELOU DOBU VYTAZENEJ KABEL!"
Tak jo, tuponi, tvůj kabel zůstane taky nezastrčenej.

Sniper
Sniper (neregistrovaný) ---.upp.cz
2. 1. 2012 14:00 Nový

Re: historky z druhé strany

celé vlákno

Ahaa....takze misto toho, abyste za nim zasla, kdyz uz se vam libi, ze sebe udelate blbku. Uznavam, zenskou logiku jsem nikdy nepochopil...

Jarda
Jarda (neregistrovaný) ---.vodafone.cz
2. 1. 2012 14:25 Nový

Re: historky z druhé strany

celé vlákno

ted uz je pozde bycha honit :-D

anonymous
anonymous (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
2. 1. 2012 14:46 Nový

Re: historky z druhé strany

celé vlákno

Jo BYCHA... tak toho jo, toho už je pozdě honit.

Lokutus
Lokutus (neregistrovaný) ---.alliance-unichem.cz
2. 1. 2012 14:49 Nový

Re: historky z druhé strany

celé vlákno

Děkujeme za skvělou ukázku ajťáckého myšlení. Vada však není na výstupu, ale spíš na vstupu. :-D

anonymous
anonymous (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
2. 1. 2012 14:50 Nový

Re: historky z druhé strany

celé vlákno

Nejde o ženskou logiku, jde o tzv. flirtování (najděte si ve slovníku). Používají to ne-IT lidé a je to pro ně společenská hra. Je tak možno sehnat víc sexuálních partnerů, než technickým dotazem: "Budeš se mnou souložit, ano/ne?"

JirkaH76
JirkaH76 (neregistrovaný) ---.ais-servis.cz
2. 1. 2012 15:52 Nový

Re: historky z druhé strany

celé vlákno

+1 !!!

Sniper
Sniper (neregistrovaný) ---.upp.cz
2. 1. 2012 17:18 Nový

Re: historky z druhé strany

celé vlákno

Za flirtovani nepovazuju nekoho obvinovat, ze jeho system nefunguje (nebo jsem jedinej kdo je hrdej na svoji praci?) a hnad ho buhvi kolik shodu nahoru

lyon
lyon (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
2. 1. 2012 18:18 Nový

Re: historky z druhé strany

celé vlákno

Kdyz chci s nekym neco hrat, tak si nejdriv zjistim, jestli o takovou hru stoji, ne?

Haha
Haha (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
2. 1. 2012 19:35 Nový

Re: historky z druhé strany

celé vlákno

Když začnete tu hru rovnou hrát, tak seženete více hráčů, než když se prvně protistrany technicky zeptáte - "Chceš se mnou flirtovat?".

Sniper
Sniper (neregistrovaný) ---.upp.cz
2. 1. 2012 20:15 Nový

Re: historky z druhé strany

celé vlákno

Ano, v druhem pripade ma protistrana moznost rict ne, v prvnim ji nema...

Haha
Haha (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
2. 1. 2012 20:57 Nový

Re: historky z druhé strany

celé vlákno

Bohužel je to tak. Nejhorší je, že bezohlední flirtující třeba budou ignorovat i tričko s nápisem "Nestojím o vaše flirtování!" a někteří to dokonce budou brát jako výzvu k flirtování.
Situace je o to horší, že když už s námi IŤáky nějaká příslušnice opačného pohlaví začne flirtovat, tak nemáme možnost to rychle ukončit, protože kdybysme ji chtěli poslat někam, tak to je jako použití příkazu GOTO a to bysme si pošlapali stavovskou čest.
Zkoušel jsem proti flirtování různá trička - viz výše. Celkem úspěšná byla varianta:
Jsem IT a hledám holku na sex.
a o něco lepší bylo:
Jsem IT a nikdy jsem neměl holku.
Problém je, že to nefungovalo 100%, občas se přesto nějaká našla, co flirtovat začala.
A potom jsem objevil tutovku - tričko bez nápisu, zato se zbytky jídel, které jsem v předcházejících 14 dnech jedl. Od té doby mám klid.

mack
mack (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
3. 1. 2012 11:42 Nový

Re: historky z druhé strany

celé vlákno

!!!!!!!!!!!!!

JardaP . aura:24
3. 1. 2012 12:15 Nový

Re: historky z druhé strany

celé vlákno

Toz, ja mel v praci kolegu, ktery se navic nikdy nemyl. V lete stacilo, aby na pul hodinky prisel do kanclu a kdyz odesel, my otevreli vsechna obe okna a lapali po dechu. A i s temi otevrenymi okny v te kancelari jeste nejmene hodinu smrdel.

Lola Pheril
Lola Pheril (neregistrovaný) ---.37.broadband14.iol.cz
6. 1. 2012 0:22 Nový

Re: historky z druhé strany

celé vlákno

To by bylo teprve dílo, kdyby se jednalo o ženu opačného pohlaví!!!

Rudolf Klusal aura:88
16. 1. 2012 0:45 Nový

Re: historky z druhé strany

celé vlákno

Co je to "žena opačného pohlaví"???

gekko
gekko (neregistrovaný) 109.35.94.---
15. 1. 2012 14:50 Nový

Re: historky z druhé strany

celé vlákno

A soulozis nekdy i s nekym jinym nez dvd mechanikou???

Yarda
Yarda (neregistrovaný) ---.asysijd.cz
4. 1. 2012 7:20 Nový

Chtip (?)

celé vlákno

Baví se dva informatici:
"Mám nový notebook. A zdarma."
"Jak to?"
"Byl jsem u kamarádky a ten její notebook nefungoval.
Tak jsem se s tím páral asi 4 hodiny, ale nakonec jsem ho opravil.
A ona si sedla na stůl, svlékla si kalhotky a řekla:
" Za to si můžeš vzít, co chceš ".
Tak jsem si vzal ten notebook."
"Dobře jsi udělal. Vždyť v těch kalhotkách bys vypadal jako buzerant."

Michal
Michal (neregistrovaný) ---.is.a.tor.exit.server.torland.me
6. 1. 2012 16:14 Nový

Re: Chtip (?)

celé vlákno

Taky jsem něco takového párkrát zažil, v dobách, kdy jsem externě pracoval pro jednoho místního ISP. Většinou to byl velmi nenápadně vypojený síťový nebo napájecí kabel apod.. Naštěstí jsem jen výjimečně řešil koncáky ale když už a pak je to něco takového (a já mám spoustu jiné práce, než se nechat nabalovat) tak pomáhalo to fakturovat. Nebo příště poslat našeho 150 kilového kolegu :)

ps Nikomu jsem nechtěl nic nandávat, jen zkrátka nebyl čas na blbosti...ne každý je otrokem svého ocasu.

zz_indigo
zz_indigo (neregistrovaný) ---.178-40-182.t-com.sk
3. 1. 2012 5:51 Nový

Re: historky z druhé strany

celé vlákno

Teda Pani normalne ste ma dostali. Takto nepochopit prebralovu recesiu. Nieste vy Windows admini?

Lokutus
Lokutus (neregistrovaný) ---.alliance-unichem.cz
3. 1. 2012 15:02 Nový

Re: historky z druhé strany

celé vlákno

Naopak, podle zkušenosti to vypadá spíš na jednoho z těch troubů s tučňákem na triku.

Sten
Sten (neregistrovaný) 93.185.48.---
3. 1. 2012 16:03 Nový

Re: historky z druhé strany

celé vlákno

Aha, trouba s tučňákem na triku. A já se už lekl, že to byl linuxák.

JardaP . aura:24
3. 1. 2012 20:52 Nový

Re: historky z druhé strany

celé vlákno

Osetrovatel v ZOO, oddeleni polarniho ptactva.

Martin
Martin (neregistrovaný) 77.78.88.---
2. 1. 2012 15:54 Nový

Re: historky z druhé strany

celé vlákno

A já se mu nedivím. A víte co, on o to taky třeba vůbec nestál. Frigidko.

Jiří Petruželka (Nox) aura:44
2. 1. 2012 21:29 Nový

Re: historky z druhé strany

celé vlákno

Chtěl jsem napsat, že snad jde spíš o výjimku ... podle reakcí výše ale koukám, že situace je smutnější než jsem myslel. No nic, tak si sniperujte

shade aura:75
2. 1. 2012 14:29 Nový

Ad 8.

celé vlákno

Musím se přiznat, že 8. mi nepřijde moc vtipné... (a ani k omluvě)

Buď ten systém měl logy ke všem akcím a pak je divné, že na to dotyčný nepřišel a vedoucímu pobočky se nedivím..., nebo je nemá a to mi přijde dost děsivé...

Petr Tesařík aura:77
2. 1. 2012 18:25 Nový

Re: Ad 8.

celé vlákno

Nebo je zákazník odmítl dodat. Rozumějte, je to banka!

To byste se divil, jak obtížné je třeba od jistých institucí (např. Credit-Suisse nebo Nomura) získat byť základní informace: "uname -a" a "rpm -qa kernel-*", ovšem z produkčního serveru, kde k chybě dochází, nikoli z IT labu, kde se chybu nepodařilo reprodukovat...

Trubicoid2
Trubicoid2 (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
2. 1. 2012 19:00 Nový

Re: Ad 8.

celé vlákno

Mne bylo kdysi receno, ze banky na juniksu nejedou, spis na divnych vecech ala vms

lyon
lyon (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
2. 1. 2012 21:53 Nový

Re: Ad 8.

celé vlákno

A nektere stale jedou, ovsem neni zadna novinka, ze rada z nich prechazi/uz presla na komercni linuxova distra.

Trident
Trident (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
2. 1. 2012 20:56 Nový

Re: Ad 8.

celé vlákno

Stava se to. Zkus se na to podivat z druhy strany. Tyhle vztahy hlidaji security oddeleni v bankach. A hlidaji i ktera informace muze ven. Pokud se bezpecaci rozhodnou ze proste nemuze ven tak se muze admin postavit na hlavu ale proste to nepusti protoze nedostal papir. Je to hrozna bezmoc kdyz ses par prikazu k vyreseni problemu ale proste nemuzez.
Reseni celyho problemu se kvuli par prikazum muze dost protahnout. Slendrian je ten kdo uzaviral smlouvu o podpore a nezapracoval to dovnitr.

A pro nektere lidi na strane tech supportu je k nepochopeni, ze ted nemuzeme celou masinu se vsema deskama rebootovat aby si mohli zjistit jestli je jejich teorie spravna. A ze muze trvat mesic nez dostanu povoleni.

A to jsem jeste nerozvinul mezinarodni vztahy v pristupu k zelezu a informacim jako napr. EU-Cina. Kdy inzenyr z USA se potrebuje dostat na servery v Cine kterou vlastni Rakouska spolecnost.

Petr Tesařík aura:77
3. 1. 2012 8:02 Nový

Re: Ad 8.

celé vlákno

S tím jsem nikdy problém neměl. Zejména v Asii je zvykem, že velcí zákazníci si zaplatí jednoho nebo i několik DSE (Dedicated Support Engineer), což jsou maníci de iure zaměstnaní u nás, ale de facto dýchají pro toho daného zákazníka. Tím odpadají kulturní a politické bariéry.

Jenže když si bezpečáci postaví hlavu, tak nepomůže ani všeobecné povolení přistupu do interních informačních systémů, ani klauzule licenční smlouvy o povinnosti na řešení problému spolupracovat. Žádný manažer přece nevypoví smlouvu za desítky kUSD ročně jen kvůli neplnění jednoho jejího "nepodstatného" bodu...

Ondřej Surý aura:75
3. 1. 2012 16:36 Nový

Re: Ad 8.

celé vlákno

Rozumím, klidně to tak mohlo být, ale to v příspěvku nebylo napsáno. A na zbytku mého příspěvku to nic moc nemění... Pokud mám kritický systém, který se divně chová, tak první místo, kde hledám chybu jsou logy... a ať si je tam klidně hledá celý bezpečnostní tým v bance :).

Ta paní, které to někdy někdo nějak vysvětlil a ona to nějak pochopila, protože už byla třetí v pořadí, za to nemůže, je jen obyčejný úředník/uživatel.

Mordae
Mordae (neregistrovaný) ---.cngroup.cz
4. 1. 2012 14:09 Nový

Re: Ad 8.

celé vlákno

Na AIXu snapem klidne poslou i celej passwd s DESovejma heslama. Banku jmenovat nebudu. :-D

fofrnik
fofrnik (neregistrovaný) ---.tunnel.tserv21.tor1.ipv6.he.net
13. 1. 2012 11:02 Nový

Re: Ad 8.

celé vlákno

nejen snap :) satci odpojit ten jejich penezomat od lan a napojit sve pc a pod. .. napr. treba u CS kde maji penezomat uvnitr a k nemu datovy kabel po zemi :D. Z dat bude prekvapen kazdy . (CS u penezomatu uziva pro zadavani pin explorer .. proste je to web stranka s java programem (proto take ty mihotajici se reklamy ) se zadavanim pinu a je to celkem dost silene reseni.) .

almora
almora (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
2. 1. 2012 14:43 Nový

školství a excel

celé vlákno

Jednou se mi dostal do rukou excel soubor školní docházky jedné učitelky ZŠ, nevěřil jsem vlastním očím..., sloupec známek u každého žáka(asi 50 záznamů) a kolonka průměrná známka byla na tvrdo vyplněná číslem. Když jsem se pak zeptal, jak to počítala, tak prý že normálně na kalkulačce a pak to tam dopsala. Když jsem jí ukázal funkci Průměr, ještě se na mě naštvala, že to dělala celý den a já jí to řekl až když už to má hotové...

Yarda1 aura:44
4. 1. 2012 7:35 Nový

Re: školství a excel

celé vlákno

U učitelky se to ještě dá pochopit. Ale - pravda, už je to dávno - pomocí kalkulačky mi vyplňoval do excelovské tabulky výslednou cenu počítačové sestavy mlamoj z jisté - raději nejmenované, ale pořád ještě existující a dost známé - počítačové firmy. A znám pár lidí - techniků, co mají na stole počítač a v šupleti kalkulačku a pokud potřebují něco spočítat, tak po ní sáhnou.

to je jedno
to je jedno (neregistrovaný) 77.48.59.---
4. 1. 2012 10:17 Nový

Re: školství a excel

celé vlákno

ano, jsou veci ktere se proste lepe naklapou na normalni kalkulačku. kdyz jsem pracoval jako technicky pracovnik tak jsem taky bez kalkulacky a papiru nedal ani ranu.

Yokotashi
Yokotashi (neregistrovaný) ---.scz.novell.com
5. 1. 2012 17:21 Nový

Re: školství a excel

celé vlákno

1.55*2*pi*0.2*1­.5+2*4*1.35^2+2 ...

na kalkulacce sviti dvojka a ted nevim, ktera z tech dvojek to je ... ztratil jsem se.

Uz na stredni jsem vsechno pocital na BASICove programovatelne kalkulace a maturitni pisemka s normalni kalkulackou byla strasna akce, kde jsem vsechno prepocitaval 3x, abych se ujistil, ze jsem nic nezapomel.

Ve screenu mam v jenom z oken trvale pustene bc -l a normalni kalkulacku jsem nepouzil uz mnoho let.

Yokotashi

chapadla.cz

Radovan
Radovan (neregistrovaný) 88.146.198.---
4. 1. 2012 17:13 Nový

Re: školství a excel

celé vlákno

Já mám kalkulačku dokonce položenou na počítači, ono je pro jeden výpočet zbytečné spouštět nějaký program, když to mám naťukané rychleji než bych na něj najel myší, a to mám Kalkulačku přímo na liště, takže bych jí mohl spustit jedním klikem ;-)
Ale pokud jde o víc operací a potřebuji třeba vidět mezivýsledek, pak samozřejmě použiji výkonnější nástroj.

almora
almora (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
4. 1. 2012 21:43 Nový

Re: školství a excel

celé vlákno

Ale u toho excelu to byla otázka neznalosti, že to vůbec umí něco spočítat. :-)

Radovan
Radovan (neregistrovaný) 88.146.198.---
5. 1. 2012 16:27 Nový

Re: školství a excel

celé vlákno

Nojo, holt jednobitovka. Možná by pak stačilo jí ukázat co dělá klávesa F1, ať si to najde sama :-D

almora
almora (neregistrovaný) 193.84.36.---
6. 1. 2012 13:57 Nový

Re: školství a excel

celé vlákno

Tak ta jednobitovka je parádní článek.

Josef Pavlik aura:91
14. 1. 2012 21:42 Nový

Re: školství a excel

celé vlákno

jojo, tak kalkulacku v supliku mam taky. HP-16C. V okamziku, kdy potrebujes overit nejakou assemblerovou rutinu pro PIC nebo jakykoliv jiny processor, HP-16C je naprosto nepostradatelna. Krome prevadeni a pocitani v HEX, OCT, BIN a DEC ma vsechny mozne rotace, bitove operace, Carry flag, Overflow flag, takze kdyz ladis nejakou low level rutinu, tak si to muzes zkontrolovat na tehle kalkulacce. Ale na normalni pocitani se moc nehodi, tak mam vedle ni i HP-15C a aby nechybelo tak i HP-12C.

Kosac
Kosac (neregistrovaný) 89.203.216.---
2. 1. 2012 14:50 Nový

Re: Silvestrovské historky ze života ajťákova

celé vlákno

Neco z nasi dilny...

-Nepise mi velky Č, pise misto toho 4 - tak to nepis jako maly č s shiftem, ale tak jak se ma

-Nejde mi otevrit excelovy soubor, ktery prisel jako gif mailem (v gifu byl jen obrazek ikony xls souboru. Jak tohle nekdo dokaze???)

-Neco v pocitaci vrci - vytazena klavesnice a pocitac vytrvale pipal

-Me se vypnul notebook - tak si zapni kolibkac na prodluzce

-Me se vypina notebook - tak ho nedrz za vypinac

-Nefungujou pichacky - tak vytahnete z ty zasuvky pro pichacky varnou konvici a zapojte je

-Piska nam pocitac - vylejte 0.5l vody z klavesnice - varna konvice

Jarda
Jarda (neregistrovaný) ---.dkm.cz
2. 1. 2012 22:54 Nový

Re: Silvestrovské historky ze života ajťákova

celé vlákno

a par klasickejch (polovina 90. let):

Uzivatelka: Nejde mi z pocitace vytahnout CDcko
IT: Vas pocitac ale nema CD mechaniku ... (samozrejme, bylo mezi 5,25" mechanikami)

Pouceny uzivatel: Nejde mi naformatovat 3,5" disketa
IT: pokud nalepite nalepku pres kryci plech, formatovani se obvykle nezdari.

Dialog v home-made foxpro ucetnim programu: "Vlozte disketu", o chvili pozdeji: "Vlozte disketu"
Hadate spravne, programator zapomel na "Vyndejte disketu", takze 5,25" mechanika se nedozila konce uzaverky.

Na centralu dorazil kuryr s daty ucetni uzaverky pobocky. Slavnostne vytahl z kapsy floppy 5,25" disketu - bohuzel prelozenou napul. Prilis floppy.

Vyjezd na pobocku kvuli podivnych chybach na Netwarove siti na koaxu - po propatranicele budovy problem vyresilo odpojeni radia pouzivajiciho sit jako antenu...

a8n
a8n (neregistrovaný) ---.static.bluetone.cz
4. 1. 2012 18:16 Nový

Re: Silvestrovské historky ze života ajťákova

celé vlákno

-Myslíte Caps Lock-Č-Caps Lock? ;)

v1kt0r
v1kt0r (neregistrovaný) ---.iconparc.de
3. 1. 2012 11:03 Nový

Terminovane vklady

celé vlákno

Tady si nicmene nejsme jist, zda vsechny terminovane vklady maji pripsani uroiku az na konci? Mozna to bylo opravdu s[patne napsane v SW, protoze anuita by mela byt zpravidla kratsi nez doba trvani - tzn. ty uroky by to melo pripisovat mesicne nebo rocne - a kazdopadne pri zruseni jeste jednou k datu zruseni. Ta akce te pani - jakkoliv nesmyslna - by pak nevedla ke ztrate celeho uroku.

ZPr
ZPr (neregistrovaný) ---.europe.hp.net
3. 1. 2012 12:04 Nový

Re: 7 - Nefunkcni Wifi

celé vlákno

To znám velice dobře.
Mnohokrát odzkoušená WiFi síť na níž měl běžet informační systém pro Mistrovství republiky záhadně zkolabovala několik minut před startem.
Počítače jsme tehdy narychlo propojili kabely a on-line výsledky byly zachráněny.
Jediný, kdo výsledky neměl online, byli speakeři, k nimž kabel nešel dotáhnout a kvůli jejichž PC se WiFi původně vlastně stavěla.
Pointa: mohli si za to sami, resp. jejich mikroporty, které běžely, jak jinak, také v pásmu 2.4GHz, a o jejichž existenci jsme předtím neměli ani tušení.

xexe
xexe (neregistrovaný) 88.103.123.---
4. 1. 2012 14:58 Nový

co je na tom zvlastniho ???

celé vlákno

co je na tom zvlastniho ??? kazda z tech veci se stava v it bezne - ten kdo to psal ma malou PRAXI dopici

Rado2
Rado2 (neregistrovaný) ---.adsl.slovanet.sk
15. 1. 2012 21:38 Nový

Profesionáli

celé vlákno

Keď som robil support na softvér pre profesionálnych webmastrov, viac krát sa mi stalo, že som pri probléme napísal, aby mi poslali nejaký súbor a poslali len v texte mailu "C:\user\xxxx.html"

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem