Je to normální Připojení na stálo (já ho teda mám ještě navíc za polovinu, stačilo tam zavolat, že mám možnost korporátního tarifu u konkurence). I přes název Internet do notebooku tyhle tarify můžete mít i v telefonu.
Tjn, vy mate nevyhodu v karteli operatorov - asi by sa vam zisiel dalsi operator (kludne aj virtualny). Su na to nejake zakonne obmedzenia? U nas sa tito operatori len tak nahle "vyrojili" a trochu to pomohlo.
Na Slovensku sa to zlepsuje; s prichodom Tesca su ceny na urovni 10 centov za minutu do cudzej siete a 1 cent za minutu do vlastnej (ale zase maju ako jedini zastaranu tarifikaciu 60+1).
Cena internetu (maly objem) je na Slovensku pomerne primerana - 5 eur za 500MB.
Na druhu stranu neviem o ziadnom VoIP operatorovi, ktory by daval volania na slovensky mobil lacnejsie ako Tesco - neviete o niekom?
Ano, legislativní omezení tu jsou. Můžete narazit na ČTÚ, jak se stalo U:fonovi: http://www.lupa.cz/clanky/ufon-ma-zajem-o-ctvrtou-gsm-licenci/
Nečekejte legislativní omezení ve prospěch zákazníka. Ono to není ani dost dobře ekonomický možné, každá regulace se projeví i jinde...
Od 802.cz jsem utekl z těchto důvodů:
- minimální měsíční poplatek 20Kč
- dražší ceny
U 802 musíte zaplatit minimální poplatek, takže když jedete na dovolenou a nevoláte, tak pořád platíte. Celá rodina máme VoIP linky a mezi sebou volání zdarma, takže se často stane že ani těch 20 kč neprovoláme i když babička je schopna mít provolaných 10 hod. měsíčně. S chytrým telefonem bych ji už nenaučil, tak dostala VoIP bránu, je dostupná pořád.
Nakonec jsem skončil u Fayn.cz, viz http://www.fayn.cz/tarify/prehled-tarifu/ i jako dealer, takže kdyby jste potřebovali poradit, jsem k dispozici. Plati do Fayn.cz, takže to máte zdarma :-)
Několik poznatků:
Volání přesm mobilní VoIP není opravdu pro každého. Složitá je registrace i nastavení. V CSipSimple je Fayn.cz již předchystán proti 802.cz
Na VoIP jste dostupní pro příchozí hovor jen když jede wifi nebo 3g a to žere dost baterku.
Ceny za mobilní data a FUP jsou neskutečně vysoké, mimo 3g je tak nekvalitní hovor, že si nezavoláte, takže kdo jezdí na hory, nebo mimo velká města, tak má smůlu.
Nejvýhodnější volání je z VoIP na VoIP, obvykle zadarmo. Fayn, 802, Ipex a někteří další mají peering s Cesnetem, takže volání do školy zdarma. Voocal ani náhodou. Na druhou stranu umožňuje zobrazit jako číslo volajícího to Vaše mobilní, takže když někdo má zmeškaný hovor, tak vám může volat zpět na mobil.
Vyplatí se zatím jen tomu kdo potřebuje platit mobilní data, jinak je levnější si najít nějakou šedivku, kde máte třeba za 800 volání do všech sítí neomezeně, za 400 neomezeně do vlastní sítě (např. Tmobile) a do ostatních za 2kč.
Já si spíš myslím, že je lepší vzít Mikrotech či Odorik.cz než Fayn. A to z jednoho prostého důvodu.
Fayn.cz jako snad jediný VoIP operátor používá tarifikaci 60+60 !
Tzn. platíte VŽDY za celou minutu. Tzn. i když je volání na mobily s měsíčním paušálem pak za 1,19 / minutu vč. daně, reálně je to daleko víc...
Autor popisuje nějaké problémy se zvukem, bluetooth atd. u SIP klientů pro Android. Těší mě, že nejsem sám, kdo tohle řešil. Až vám budou ty programy padat, tak buďte prosím tolerantní k jejich programátorům a výrobcům mobilů a o to víc nadávejte Googlu za to, jak zprasil zvukové API. Vím co píšu, portoval jsem na Android Acrobits Softphone (doporučuju vyzkoušet, pokud vám nevadí, že není zdarma, je na Google Play). Pokud člověk píše nějakou hru, má jen občas zapípat nebo hrát hudbu na pozadí, tak je to ok, ale pokud je třeba přepínat audio mody, zapínat a vypínat hlasitý reproduktor (speakerphone), zapínat a vypínat bluetooth, správně konstruovat reproduktor a mikrofon, aby to nepadalo, zároveň vypnout hlasitý reproduktor a nevypnout mikrofon, snažit se o rychlejší nativní C API, snažit se o audio mód s potlačováním echa.... a to tak, aby to na co největším počtu mobilů fungovalo a nepadalo a na těch, kde to dobře fungovat nemůže, to fungovalo aspoň trochu... Stejný problém bohužel řešili i výrobci telefonů a někteří (Samsung) se při tom zrovna nevyznamenali. Takže pokud vám SIP klient funguje, tak si važte jeho programátorů a výrobce mobilu a pokud ne, tak nadávejte Goolu.
Sice nejsem žádný android vývojář, ale podle zkušeností musím dát za pravdu.
Žádná aplikace nefunguje opravdu dobře na všech telefonech. Je zjevné, že něco je zde špatně.
Kdyby google chtěl, tak by mohl dát k dispozici stejné zvukové filtry jako používá pro GSM hovor. Tedy by tam nebyly žádné šumy,koktání ani ozvěny a programátor VoIP by to měl už snadné.
On tam google má nějaký MODE_IN_CALL, což se zdá, že je ono. Na starých Androidech 1.x šel hlasitý speakerphone vypnout pouze v tomto módu, jinak to nebylo možné pustit repráčkem do ucha a bylo tam děsný echo. No jo, jenže na některých telefonech, především s Androidem 2.0 zase v MODE_IN_CALL nešel mikrofon, vracel samé 0 - ticho. A aby to nebylo málo, některé telefony mají obě tyto "vlastnosti" zároveň :-) V novějších verzích už je nějaký MODE_IN_COMUNICATION, ten by měl teoreticky fungovat, na některých telefonech i funguje. Podobné radosti tam jsou se vším. Zvlášť pikantní je, že není žádné api, které by řeklo, na jaké frekvenci se může číst a psát. Nově do dokumentace přidali aspoň jednu frekvenci, která je zaručená. Zároveň jinde v dokumentaci je, že bluetooth běží pouze na jiné frekvenci, asi spolu kluci nechodili na oběd a nedomluvili se... Mikrofon a reprák maji nějaké nastavení, čím správnější, tím na míň telefonech funguje... No už jsem líný to všechno popisovat, prostě to navrhovalo prase. Chápu, že něco zvorali i výrobci telefonů, ale ani se jim nedivím. Kdyby to google navrhl dobře, pořádně popsal a občas zveřejnil nějaké testy a výsledky jednotlivých mobilů, tak by těch zvoraní v různých telefonech bylo asi tak 100x méně a napsat dobře audio u SIP aplikace by bylo asi tak 1000 jednodušší (a levnější) a výsledek lepší.
dík za info. Nezbývá než doufat, že se to časem zlepší. Vypadá to ale zatím, že je spíše tendence vymýšlet nové věci než vyladit staré resty.
A nyní nezbývá než kombinovat a zkoušet a nebo se na to vykašlat volat přes VoIP s Nokií, která alespoň tohle má dotažené do konce. I když bohužel ve většině jiných softwarových věcí zaostává a asi nemá budoucnost.
Zajímavé je, že v androidu tuším od 2.3 je vlastní zabudovanej SIP klient přímo od googlu, kterej ale za moc nestojí a často je na tom výrazně hůře než jiné programy. Kromě ozvěn a koktání jsem se setkal třeba s tím, že neumí vyzvánět jinak než falešným zvoněním, takže když voláte na vypnutej mobil ani se to nedozvíte.
Asi taky spolu nechodí na oběd.
Co mne ale velmi překvapilo je, že u Iphone na tom není nijak lépe. A to mají vývojáři usnadněnu situaci tím, že je jen několik málo verzí hardware i software.
Opravte prosím chybnou informaci o účtování 802. 1+1 bylo
za starých dobrých časů kdy ji ještě nevlastnila RIO Media.
Nyní cituji z jejich webu:
"Telefonní hovor je účtován po první provolané půl minutě u mobilních sítí a po 20 sekundách v pevných sítích po sekundách"
Tedy na mobil je účtování 30+1 a na pevnou 20+1.
Presne tak, taky jsem to chtel napsat, aspon nemusim zakladat nove vlakno :-)
802.cz
- nema 1+1
- ma mesicni pausal 20 Kc
- ma drahe volani na mobily
+ stabilni firma, bez vypadku, funkcni podpora
ja jsem jako alternativu k 802.cz zvolil Ipvox:
IPVOX
+ ma 1+1
+ nema mesicni pausal
+ volani na mobily za 1,6 Kc, od cervence udajne bude za 1 Kc
- nefunkcni, amatersky support, podivny provozovatel (nejaka bezpecnostni agentura :-O)
Adame, když píšeš:
> Většinu hovorů mám pracovních a v takovém případě se zdržuji na jednom ze třech míst, kde je 3G i kvalitní WiFi.
není lepší si pořídit stolní SIP telefon tam, kde se zdržuješ nejvíc, mít komfort telefonu (případně třeba s headsetem) a zbytečně si nevymlacovat baterku v mobilu?
SIP telefon se dá na ebayi koupit za pusu.
VoIP brány jsou cca za polovinu i méně, nějaký postarší analogový telefon už k tomu určitě najdeš :) http://www.joyce.cz/kategorie-0402-voip-gateways-brany/, http://www.zbozi.cz/?q=voip%20ata&typ=nabidky&seradit=nejlevnejsi
za cca 1400-1500 se dá koupit i IP utržené sluchátko http://www.gigaset.cz/voip-telefony.html
použité určitě i levněji :)
na stabilním místě bych se podíval i po klientovi do PC..
gigaset.net mi přijde taková podivná síť, kde není pořádně vidět, co se tam děje (výpisy hovorů, v tel. seznamu má každý jméno, jaké se mu líbí, nejde změnit heslo, nejde připojit jiný telefon..). to už mi přijde lepší pořídit si číslo v jakékoliv jiné síti, která má interní hovory zdarma (většina) :-)
To určitě souhlasím, ale ten gigaset.net je velmi jednoduchý na konfiguraci = plug and play. Klasické VoIP už chce nějaké malé znalosti, i když i tu může některým pomoci automatická konfigurace přes vestavěného průvodce VoIP. V tom je gigaset celkem dobrá volba, ani nevím, jestli něco podobného dělá konkurence. Co Panasonic/Cisco? Cisco má provisioning, který třeba používá 802.cz, ale znamená to ztrátu kontroly nad zařízením (resp. jeho VoIP částí).
no jo, SIP bohužel není jako skype - nainstalovat a napsat username/heslo, chce to někoho zkušenějšího, kdo to nastaví, příp. odladí problémy.. občas některý operátor má provisioning, ale jen pro několik vybraných modelů telefonů, což ne všem musí vyhovovat.
pokud chceš konfiguraci pro BFU, pak ti ztráta kontroly nevadí - u skypu ji taky nikdo nemá :)
Malý telefon od Cisca (!) se dá koupit na ebayi kdykoli pod tisícovku - např. http://goo.gl/0V7Om
Vyšší modely (7940) kolem 1200.
Ještě lepší ceny mají telefony míň "prestižních" značek (Linksys, Grandstream), nebo když si člověk chvilku počká a podaří se mu dobře vydražit.
Já mám 7940ku a je to absolutní pohoda.
Sluchátka jsem ještě úplně nevychytal - prvně jsem si koupil jedny uzavřenější a potom zjistil, že když se pořádně neslyším zvenku, tak mě to mate a mám tendenci koktat :)
Tak jsem si koupil druhý sluchátka otevřený - nějaký levný od Geniusu nebo co, ale ty zase mají menší citlivost, takže hlasitost není úplně ideální (Cisco mohlo na hlasitosti klidně o polovinu přidat!).
Proč lžeš? Mikrotech má s paušálem 30 Kč měsíčně volání na mobily za 1.19 bez daně, takže za 1.428 s daní - teď jsem prohlížel jejich ceník. Díky tomu paušálu za číslo to zase tak výhodná cena není. Když chceš potom víc čísel teba do firmy, za paušály se nedoplatíš. Kamoš s nimi volal, ale odešel. Má firmu, potřebuje volat nonstop celej den, nemohl si dovolit výpadky a problémy s kvalitou hovorů. Třeba u Odoriku za čísla neplatíš měsíčně nic a můžeš jich mít třeba 100.
Tak voip pres mobilni telefon zatim nepouzivam prave z duvodu ponekud nestastnych datovych tarifu, dostupnosti signalu, vyssi spotreba atd.
Nicmene doma mam viop telefon(pripojen na 100mbit linku) jiz radu let a jsem velmi spokojen.
Volam po cele rodine a nekterym znamym zadarmo (maji tehoz operatora)
a kamkoliv jinam je to velmi levne (hlavne do zahranici).
Operator viz mujtelefon.
Mrkněte na http://www.odorik.cz
Testuji je a šlape to dobře, dokonce mají několik dalších způsobů, jak volat levněji, např. zpětné volání apod., takže není potřeba mít ani VoIP. Mám i 802.cz. ale tam jsou nepružní, podporují jen Linksys/Cisco zařízení a cenové jsou už mimo.
Přidávám se k pozitivnímu hodnocení Odorik.cz... A šel jsem stejnou cestou - také nejdříve 802.cz - ale co spadli pro Rio Media, jde to s nimi z kopce. Sám mám naštěstí neblokovanou Sipuru (resp. Linksys SPA 1001), ta umí 2 SIP účty, tak na jednom mám 802.cz a na druhém Odorik.cz a zvláště když volám na mobily, používám ten druhý účet.
Bohužel ale k rodičům jsem kdysi pořídil přímo od 802.cz Linksys PAP-2T a ten je blokovaný. Sice jeho cenu rodiče už dávno provolali, ale celkem by mě mrzelo to zařízení pak jen tak vyhodit, třeba by někomu, kdo by byl spokojený i u 802.cz mohlo ještě pár let dobře sloužit... Tak uvidím, jestli rodiče přesvědčím k investici do něčeho neblokovaného...
Nevím jak autor počítá, ale 168.79 + 474 za internetovej tarif dělá dohromady asi 642 Kč, což vyděleno počtem minut dává cenu hovoru 5.50 Kč za minutu. To mi jako zlevnění určitě nepřijde. Samozřejmě ten internet asi používáte i na jiné věci než volání, i tak to ale určitě nebude volání za 1.44 Kč...
já si až tak nestěžuju - nepřijde mi, že by to "žralo" nějak zásadně víc. android stejně musí každý večer na nabíječku, ať volám nebo nevolám, ať je sip klient puštěný nebo není. nejvíc se stejně vybije při browsování nebo hraní = zapnutém displeji. ještě trochu pomůže vybrat si pouze edge nebo pouze 3g síť (ušetří prohledávání druhého pásma na pozadí), ale týden na jedno nabití z toho stejně nikdy nedostanu.
A co takhle zkusit teamspeak (http://www.teamspeak.com/). Je to sice několik let, co jsem ho zkoušel a chodil pěkně. Stačí rozjet na vlastním serveru (nevýhoda) a klient pro androida a ios je také. Samozřejmě je nevýhoda volání do běžné sítě. Nevím jak vy, ale já nejvíc provolám se svými blízkými a ti již většinou smartphone mají. Dá se tím např. snížit tarif a tím ušetřit.
K cemu zrizovat vlastni server, kdyz staci aby vsichni rodinni prislusnici meli ucet u stejneho VOIP operatora a volani budou mit taktez zdarma...
Dale pro ty co maji smartphone, je vyhodnejsi nez Skype(jak o tom psali nekteri vyse) Fring, ktery umoznuje zadat i jeden externi SIP ucet a celkove je podstatne min zravej a sviznejsi.
Ja bežne volám z mobilu cez betamax balíčky - momentálne jeden z nich má volanie na pevné linky (SR) prvé 3 mesiace zadarmo, potom 2.3¢/min, druhý má volania na mobil za 4.6¢/min a na pevnú linku 0.6¢/min (+poplatok za spojenie 3.9¢), takže ak predpokladám, že budem volať na mobil dlhšie ako minútu, volám z neho. Len majú minútovú tarifikáciu, ale za tie ceny...
V 3G mi to funguje v pohode, cez EDGE tiež, v GPRS trochu rozpačito - ale pred rokom som cez GPRS volal cez Fring, kvalita ušla, len oneskorenie hlasu bolo asi 3s (ale Fring mi nejde na momentálnom telefóne, už spomínaný android a sound API... a GPRS cez Csimple trochu seká)
U většiny VoIP operátorů je možnost volat zdarma pouze v rámci jejich sítě + těch "spřátelených" + občas ENUM. Jenže ENUM se platí, a hlavně to vyžaduje aktivitu _volaného_. A stejně tak to (ne)funguje, když chce někdo volat vám. Volání na přímou IP adresu podporuje zřejmě jen pár operátorů (Mikrotech, Odorik, ...?), s odorikem si zavoláte i přímo na skype (pomocí předvoleb).
Na rozdíl od Voocall bohužel odorik pozastavil možnost nastavit číslo mobilu jako číslo volajícího: zřejmě kvůli nejasnostem v telekom. zákoně:
http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=7&t=595
jj, ale naštěstí Odorik clip identifkace těm co si je už registrovali nezrušil a pořád fungují. Brzo už by u nich měly nový registrace clipu zase fungovat pro všechny, kdesi na fóru je napsáno že už to mají nějak vymyšlený aby to nemohl nikdo napadnout. Btw. jsem spíš zvědavej jak zahýbe cenama volání na mobily to snížení propojovacívh poplatků.
SIP přes mobilní data, no, řekněme že tohle bylo předinstalovaný už v Nokii E90 a fungovalo to..včetně volání přes 802.cz, provozoval jsem to..chtělo to 3G. Fring byl lepší, neb to šlo i nad čistým GPRS (nemuselo to mít ani Edge..tuším speex) a navíc člověk nezakopával o FUP..tedy ne až tak moc. Několik let jsem to používal..než zatnuli gateway do skype, protože zas většina známejch používala skype, tudíž to šlo tak nějak zadarmo, že. Pak se sice skype objevilo i pro Symbian, ale používá svoje rozežraný kodeky a tudíž zase minimálně Edge. Ono i GSM je nechutně rozežraný a většina kodeků používanejch v rámci VoIP služeb ještě víc...to si uvědomuju vždy, když beru do ruky nějaký zařízení s AMBE...
Tak já tento názor nesdílím. VoIP je u mě naprosto OK a to i přes EDGE. Ano, hovor je sice takový zachrčený, jako když voláte přes vysílačku, ale rozumět jde úplně v pořádku.
A není to pravda s těmi kodeky. První volají telefony na sebe jakoby napřímo a snaží se domluvit na společném kodeku, pokud nemají žádný společný, ústředna se snaží najít vhodnou variantu a převést na ni hovor z vašeho telefonu, tak aby ho ten druhý telefon dokázal zpracovat.
A jinak s těmi kodeky není prblém se dohodnout mezi telefony. U EDGE kodeků se použije GSM, které je už jistou dobu povinnou součástí GSM standardu a není zatížené SW licencemi (resp. už vypršeli). A na 3G/Wi-Fi se použije PCMA nebo G.722. Takže tady problém není. I když je rpavda, že některé ultrastaré mobily nebo čínské rádoby mobily GSM kodek nemají.
Kdyby se používal speex misto těch různejch zapráskanejch přelicencovanejch G.XXX bylo by to myslím všechno veselejší.
Jinak volat s VOIP přes GSM se mi zásadně neosvědčilo (sekání, huhňání) atd. Raději se přemístím do místa, kde je dosah wifi a zavolám si v nějaký kvalitě (jde to i přes 3G ale to je furt víceméně nouzovka).
Nemám chytrý telefon se SIP clientem. Úplně by mi stačilo zpětné volání jako nabízí VooCall, ale...
1) Bez úplné registrace. Nepotřebuji jejich číslo, chci hovory skrze ně jen "odesílat", ale ani s příjmem by neměl být problém. Stačí jim když jim z daného mobilu pošlu na jejich ústřednu kód z předplaceného kuponu, číslo mobilu a sumu jim řekne terminál Sazky,...
2) Žádost o zpětné zavolání musí být jednodušší a levnější než SMS-kou (zpravidla 3a více Kč) nebo skrze Internet. Například:
- zavolat jejich ústřednu (ta si podle čísla ověří že mám předplaceno), zazní tón, vyťukám volané číslo
- je-li volaný dostupný spojí nás, není-li momentálně dostupný zazní tón, vyťukám číslo oznamující dobu po kterou se má ústředna pokoušet propojit nás (např 1-60 min), obdržím další oznamovací tón, zavěsím (to celé může trvat tak 10-20s)
- bude-li volaný dostupný, během mnou určené doby, ústředna nás oba propojí
Až takovouhle službu objevíte, tak mne o ní nezapomeňte informovat.
Co se týká rakouských operátorů. Sleduji to pravidelně, ale vzhledem k nutnosti platit i příchozí hovory se mi to nevyplácí. Neprovolávám ale tak vysoké částky jako pisatel článku, u něj může být situace odlišná.
Jestli lze něco u rakouských operátorů označit za zásadní chybu, tak to že jejich weby jsou jen v němčině.
Odorik:
Registrační údaje si můžete vymyslet, veřejné číslo nemusíte požadovat, mobilní číslo nemusíte dávat.
Zaplatit lze na pobočce, poště, Sazka terminálu. Jestli u toho chtějí OP, to nevím.
Call back lze např. z běžného telefonu (či telefonní budky). Nebo třeba prozvoněním z mobilu. Asi to nemají nastavené přesně podle vašeho přání, ale to si budete muset postavit vlastní ústřednu.
P.S.1 Jak byste si představoval zjišťování "dostupnosti" volaného, aniž by se o tom volaný dozvěděl? Toto funguje u operátorů v jejich vlastních sítích; tak by mne zajímalo, zda tuto informaci předávají i ostatním (zvláště pak VoIP) operátorům.
P.S.2 A jak by mělo probíhat volání na váš mobil přes VoIP registrátora, pokud Vám tento nemá přidělit nějaké veřejné číslo? (Tedy pokud nemyslíte volání na přímou IP adresu, to by mělo jít, jenomže to jiní operátoři nenabízejí...)
Hodně naivní představa
- v okamžiku kdy bys chtěl vyťukávat číslo už musíš být spojen, tj. platit hovor z mobilu.
- dostupnost nelze zjistit jinak než že volanému zavolám a počkám zda to zvedne, navíc by se volaným asi moc nelíbilo, že by ústředna nejdříve zavolala jim a hlasový automat by oznámil, že se tě pokouší sehnat a že musí čekat až se uráčíš to vzít,
čili je to celé blbost
Univerzální řešení by bylo prozvonit nějaké číslo operátora, ten by zavolal zpět a ty bys do toho hovoru napípal číslo kam chceš volat, je to ale hodně nepraktické, muset zadávat čísla do tónové volby místo používání seznamu v telefonu. Takhle fungují volací karty.
Taky by se dalo si ke každému volanému zaregistrovat číslo u toho VoIPaře a to, které číslo by bylo prozvoněno, by určovalo s kým se iniciovat callbackové volání.
Dokonce by nemusel mít každý vlastní řadu, operátor by prostě vyčlenil sto čísel a podle kombinace volající a prozvoněné číslo by se určoval cíl toho callbacku.
To je zase neflexibilní v tom, že by to fungovalo jen pro předdefinované cíle. Jestli to ovšem někdo nabízí netuším.
Doplnění - http://www.odorik.cz/ má nejflexibilnější možnosti co sem našel - zpětné volání iniciované předdefinovaným prozvoněním i přístup zdarma přes číslo 822, to ale funguje jen z pevných sítí (tj. i z telefonních budek)
Tuto službu nabízí : www.eri.cz/erivoip-callback ! a nabízí ze startu 60 kč zdarma na vyzkoušení.
Ja som spokojný so službou justvoip. Oplatí sa hlavne ak veľa voláte na pevné linky a do zahraničia. Zaplatíte 10€. Tie môžete prevolať podľa cenníka, plus 100dní na pevné linky zdarma pre vybrané krajiny, kde je väčšina rozvinutých vrátane SR a ČR. Volanie na SR je za 0,1€ a ČR tuším 0,13€ s DPH. Inak používam ešte viber. Ten ak sa viac rozšíri tak to bude paráda.
SIP používám při cestách v zahraničí, mám nomadické číslo. Naštěstí SIP v Symbianu (Anna i Belle) po prvotním (pravda trochu složitém) nastavení šlape jako hodinky a je plně integrován v systému (dokonce jej lze priorizovat před GSM) a nemusím tak řešit který z padesáti SIP klientů nefunguje nejméně ;-).
Nemyslím si ale, že to je cesta jak ven z vysokých cen pro malé (soukromé) zákazníky. Přece jen se jedná o docela sofistikovaný komunikační kanál, kde se toho může podělat daleko více, než u běžného GSM spojení.
Mohu potvrdit, že některé Nokie mají kvalitního zabudované SIP klienta s kodekem g729. Kvalita zvuku je pak nejlepší možná, protože Nokie pro VoIP používají stejné zvukové filtry jako pro běžný hovor. Nevznikají tedy potíže typu echo a pod.
Pokud je kvalita internetu ok, nikdo nemá šanci poznat, že voláte přes internet.
Zde je seznam nokií co podporují VoIP: http://www.developer.nokia.com/Community/Wiki/VoIP_support_in_Nokia_devices
Já mám teď už cca dva měsíce asha 303 ( řada S40 bez symbianu) za 3100 Kč. Poprvé za posledních pět let jsem s telefonem v podstatě spokojen. http://www.youtube.com/watch?v=PZlVrYp0PwY
A až budu chtít někde v terénu brouzdat net nebo mapu, tak na to je lepší tablet.
Telefon by měl umět hlavně kvalitně a dobře telefonovat, umožňovat pohodlné psaní sms a poznámek do kalendáře a měl by mít výdrž alespoň 3 dny při aktivním používání. Hmotnost do 100g a malé rozměry jsou pro mě též důležité.
No flame, ale zajimalo by me, proc tohle podle tohoto clanku tolik lidi podstupuje?
Tizi vas tolik financni situace, nebo jste hracickove? Ale ruzne "zachrcene" hovory, hledani vhodneho mista (wifi) nez nekomu zavolam/prijmu hovor, zpetne prozvaneni se pres ustrednu ci co.. nechapu
Já nemíním platit za hodinový hovor v roamingu čtyřmístné sumy - nejsem a nechci být sponzor našich i zahraničních tlustých telco operátorů a určitě to nemá nic společného s tím, v jaké finanční situaci jsem nebo nejsem.
Nevím jak u Androidu, ale u Symbianu nic nechrčí a funguje to lépe, než GSM hovory. Free wifi hotspoty jsou dnes skoro na každém rohu, jinak se dá telefonovat "doma" i pomocí datového tarifu.
K VOIP telefonování mohu přidat toto:
http://www.actionvoip.com/
Vyžívám na volání jak po ČR, tak i do zahraničí už cca 9 měsíců. Zatím jsem neměl žádné problémy s placením, připojením a kvalitou hovorů. Na linuxu jsem vyzkoušel několik sip klientů, žádný neměl větší problémy se spojením hovorů.
Ja som používal SIP, keď som pracoval dlhodobo v zahraničí prostredníctvom Nokie N900 a cez SIP Telekomu. Vzhľadom na to, že ceny z nie EU krajiny na Slovensko boli vysoké, no 3G a Wifi bolo prakticky na každom rohu, sa mi vratila investicia do vtedy novej nokie za 5 mesiacov. Fakt skvele.
Operatori sa samozrejme VoIP boja ako cert kriza a bojuju proti tomu na kazdom kroku, nejaku zmenu tohoto postupu v dohladnej dobe cakat nemozno. Zaslo to dokonca tak daleko, ze velki operatori tlacia na vyrobcov aby defaultne SIP klienty instalovane v zariadeniach fungovali-nefungovali (nie to si nerobim srandu).
Hovory cez mobilne data nebudu este nejaky cas rozumnou alternativou pre ludi ktori chcu hlavne volat a nie len za kazdu cenu usetrit... proste pre to ze to operatori nedopustia. Ono im to neda technicky ani moc prace. TFT-QOS profily pre mobilne data su nastavene tradicne este od cias GPRS na best-effort aj ked 3G by zvladlo uz lepsie a to spolahlivo zariadi ze vam hovory budu vypadavat vsade tam kde siet nie je nejak extra predimenzovana, co v pracovnych hodinach nie je urcite nikde. (a to ani nehovorim o tom ze niektori operatori u niektorych tarifov SIP porty proste na tvrdo filtruju)
Nejaky odklon velkych operatorov k hovorom cez VoIP sa ani vyhladovo rozhodne nekona, vacsina sa sustredi na modernizaciu sieti v duchu 3GPP-R4 teda nakupuju stale MSC-servery a MGW (proste cistkrvne okruhove core krabice) A aj ked PS core schopne odbavovat hovory ma vacsina operatorov uz nasadenych tiez vo forme nejakeho toho IMSka tak to pouzivaju vyhradne ako VoIP enabler pre pevne linky co zakaznikom rozdavaju spolu s pevnym internetom. Pouzivat to na mobilne hovory zatial co viem nik neplanuje.
Zaver je: ano funguje to, ale iba ked ma siet zrovna dobru naladu a operatori nehnu prstom aby to akokolvek zlepsili, skor naopak, dokonca zle jazyky hovoria o umelych QOS-degraderoch. Svoje peniaze mam rad ale svoje nervy viacej preto zatial mobilny VoIP = ee.
no a tím si operátoři zarazí poslední hřebík do rakve - o to víc se pak bude využívat wifi (např. v autobusech je to stále běžnější (dokonce i některé linky PID), nasazení ve vlacích snad plánuje už i moloch ČD...).
V zahraničí to bude asi horší, ale vždycky je možný připojit se a zavolat si aspoň z hotelu.
Mám kombinaci na Samsung Galaxy Ace následující:
CSipSimple + Voocall + Vodafone Student (89,-Kč/měsíc, 150 MB FUP).Používám kodek GSM 8kHz, jak na široké tak na úzké pásmo. Pohybuju se převážně ve městě.
SMS píšu jedině zdarma přes aplikaci na androidu "Free SMS sender" a dále volám s lidma, kteří mají připojení na internet přes aplikaci "Viber", což je taky zdarma.
Platím tak Vodafonu 89,-Kč/měsíc a Voocallu asi 40,- Kč/měsíc (tzn 26 minut na mobil s tarifikací po 1 sekundě.)
Vše je supr!!!!