Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku
Síť Skype zkolabovala kvůli update MS Windows

Petr Štefánik
21. 8. 2007 7:42

IPv6

Kdy už se situace kolem IPv6 konečně nějak pohne? Tohle byl první větší případ, kdy by se někdo měl chytnout za nos a začít prosazovat IPv6, který tu je tak dlouho. Bohužel situace s IPv6 je začarovaný kruh. A dokud se příslušní lidé sami nepřinutí něco s tím udělat, tak bude k podobnejm kolapsům docházet častěji. Teď to byl Skype... příště to bude něco jinýho.

Když by fungoval IPv6, tak by žádný skype nemusel ani existovat nebo by zněj byl jenom další VOIP provider. Každý by mohl komunikovat jak by se mu zlíbilo. A nebyl by nikdo nucen používat to co nechce.

Jak ze začarovaného kruhu ven je možností několik. Jedna například je aby provideři začali IPv6 nabízet. Do té doby se nic nestane. Neměli by se na nějaký podpoře přechodu na IPv6 domluvit třeba vlády, EU, USA... kterékoli jenom aby se nakopnula řetězová reakce, která by rozčeřila zatuchlé vody IPv4.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
21. 8. 2007 8:31

Re: IPv6

Tak tohle je jeste vetsi pitomost nez ten clanek :-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
21. 8. 2007 8:35

Re: IPv6

Nechápu proč by to měla být pitomost. Kdyby měl každý svou jedinečnou adresu, tak můžou komunikovat jednotliví uživatelé přímo mezi sebou a nepotřebují k tomu nějakého spojovatele a jeho servery.
Petr Štefánik
21. 8. 2007 8:45

Re: IPv6

díky za zastání... koukam, že tu jsou lidé, který nemaj páru vo co de...
IPak
IPak (neregistrovaný)
21. 8. 2007 8:53

Re: IPv6

Ani prechod na IPv6 asi nedonuti vetsinu firem aby sve firewally otevrely svetu...
MarSik
MarSik (neregistrovaný)
21. 8. 2007 9:28

Re: IPv6

No ale pouzivani Skype v praci se stejne zamestnavateli moc libit nebude. Takze pokud nechce, tak mate smulu stejne (akorat ne technicky, ale pravne).
HKMaly aura:99
23. 8. 2007 9:12

Re: IPv6

Pokud to ovsem po vas nechce zamestnavatel ...
Petr Štefánik
21. 8. 2007 10:16

Re: IPv6

To je ale velmi rozšířený mítus, že firewall = NAT. On je totiž mezi tím velmi veliký rozdíl a spousta lidí (patrně včetně tebe) to spojuje do jednoho. IPv6 odstraní potřebu NATu, ale firewall bude stále platnou a potřebnou součástí firemní sítě.
Takže asi tak.
Ono totiž je pro správce hodně pohodlný používat NAT a zbytečně se bojí IPv6 protože si myslí, že o tento model přijdou. Jenomže to neni pravda.
Mard
Mard (neregistrovaný)
21. 8. 2007 11:08

Re: IPv6

Naprostý souhlas, ale Firewall+NAT je bezpečnější kombinace. Resp. NAT odblokuje spoustu lam, co si nedovedou hrát s hlavičkama paketů. Tj. o odstranění NATu bych pochyboval.
Michal Kubeček
Michal Kubeček (neregistrovaný)
21. 8. 2007 12:26

Re: IPv6

Nemáte pravdu. Maškaráda bezpečnost nezvyšuje, pouze přináší komplikace.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
22. 8. 2007 13:45

Re: IPv6

V zásadě s Vámi souhlasím, pouze bych připustil minoritní bezpečnostní přínos NATu při zakrývání vnitřní adresace.
kokršpaněl
kokršpaněl (neregistrovaný)
22. 8. 2007 16:34

Re: IPv6

Haha.. ukažte mi dnes NAT, kterej oblbnete source routingem. Pro všechny praktické potřeby je NAT skutečně i stavový firewall.
HKMaly aura:99
23. 8. 2007 9:14

Re: IPv6

NAT je bezpecnejsi jenom pro lamy "takyadministratory", kteri neumi nastavit firewall tak jak potrebuji bez cudliku "spachat NAT".
uživatel si přál zůstat v anonymitě
21. 8. 2007 10:19

Re: IPv6

jasne a s nastupem IPv6 zmizi vsechny firewally, ze? A svet bude krasny, ruzovy a plny tucnaku ...

IPv6 bezesporu potrebujeme, ale obavam se, ze problem VoIP stejne jako globalni chudobu nevyresi.
Michal Kubeček
Michal Kubeček (neregistrovaný)
21. 8. 2007 12:28

Re: IPv6

Firewall (paketový filtr) sám o sobě nevadí. Ten, kdo bude chtít používat VoIP, si příslušné komunikační kanály povolí, kdo ne, ten si je nepovolí. Podstatné je, že odpadnou principiální problémy, která přináší maškaráda jako taková.
Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Ondrej 'SanTiago' Zajicek (neregistrovaný)
21. 8. 2007 14:21

Re: IPv6

SIP sice pouziva well-known porty, ale pro datove RTP streamy se uz pouzivaji libovolna cisla portu. Tezko se bude blokovat/povolovat na firewallu bez aprotokolove specifickeho modulu do firewallu.
Yenya
Yenya (neregistrovaný)
22. 8. 2007 12:14

Re: IPv6

Vetsina SIP klientu ma i pro RTP stream nejaky vyhrazeny rozsah portu. Prijde mi rozumne ze by ten rozsah byl i konfigurovatelny - aspon Ekiga to tak ma. Pak s FW neni problem.

-Yenya, http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/
xobot
xobot (neregistrovaný)
21. 8. 2007 12:52

Re: IPv6

jasne, naco su nam supernody a servery, ked tu bude IPv6 zapnem svojho sqeleho SkapeV6, a spravy na konkretnych uzivatelov broadcastujem po celom sqelom IPv6 nete? OMFG !

btw: ako krasne sa da preniest vina v zavretom programe na OS. (a ako to radi zeru niektori citalelia roota !)
Petr Štefánik
21. 8. 2007 13:09

Re: IPv6

To měl bejt vtip? Protože jestli to s tim broadcastovánim myslíš vážně, tak no comment...
Darm
Darm (neregistrovaný)
21. 8. 2007 15:16

Re: IPv6

Toho trotla bych neřešil... Primitivů co vůbec neví o čem mluví se najde všude dost ;-)
xobot
xobot (neregistrovaný)
22. 8. 2007 13:36

Re: IPv6

jasne ze hej, skus sa najskor pozriet na co som reagoval
majkls
majkls (neregistrovaný)
21. 8. 2007 12:29

Re: IPv6

já bych se taky přimluvil za ipv6. nehledě na to, že nat je pěkná prasečina a že ipv6 se docela špatně scanuje. Plus jako bonus má ipv6 privacy extensions.
Filip
Filip (neregistrovaný)
21. 8. 2007 8:50

Re: IPv6

IPv6 je z technického hlediska určitě zajímavá věc. IPv6 je však také rizikem pro soukromí. Lze tak profilovat a hodnotit přesně každého uživatele. To je už jen krůček k nastavení práv a případných omezení.
Představte si že by šlo každému uživateli jednotlivě filtrovat obsah Internetu nebo jej měnit podle zájmů poskytovatelů (politických či vojenských názorů). Jedni by dané informace obdrželi v plné šíři, jiní jako optimistickou zprávu a jiní jako negativní. Někteří by se to nedozvěděli vůbec. A nezapomeňte také na to že by bylo dohledatelné na jaké stránky se díváte, nebo co jste kdy kam napsal a podle toho by jste byl třeba klasifikován jako "politicky nespolupracující".

IPv6 - fajn, ale POZOR !
Petr Štefánik
21. 8. 2007 9:01

Re: IPv6

Do určité míry ano... ale copak se to neděje už teď? Kdo je schizofrenní.. tak si udělá nat nebo použije nějakou proxy i na IPv6, ale to by pak celá IPv6 ztratila svoje kouzlo... Pořád tu ale bude právo volby mezi tím, zda chci být viděn a neomezován v komunikaci, a nebo se schovám ale pak přijdu o některé výhody.
Z pohledu cenzury je současný stav ještě horší. Prostě to cenzurujou plošně... (což ani IPv6 nevylučuje).

Takže suma sumárum... IPv6 je jednoznačně přínos. Snad si nemyslíte, že na IPv4 jste anonymní... Věřim, že člověk ten pocit má, ale realita je někde jinde.
Filip
Filip (neregistrovaný)
21. 8. 2007 10:15

Re: IPv6

Ano, samozřejmě,
Poskytovatel Internetu je ze zákona povinen shromažďovat ukládat a archivovat logy po dobu tří let. To jste jistě každý podepsal při připojení k Internetu. Takže jestli máte třeba Internet přes kabelovou televizi tak to že jste se dívali na porno se ví a bude vědět o vás ještě ze zákona další tři roky. Ne nejsem naivní. Jen tvrdím že doposud je to krkolomné a s IPv6 to bude tak snadné, že na klik to o vás bude vědět i úřednice na sociálce nebo úvěrový pracovník v bance.
LOL
LOL (neregistrovaný)
21. 8. 2007 10:51

Re: IPv6

Pochybuju že příchod IPv6 bude mít vliv na to jaké informace bude mít k dispozici úvěrový pracovník v bance nebo úřednice na sociálce. V čem je to tedy s IPv6 méně krkolomné než doteď ? Já na tom nic krkolomného tedy nevidím.
J
J (neregistrovaný)
22. 8. 2007 21:31

Re: IPv6

Takovyho ISP bych chtel videt, predevsim jak uklada miliardy spojeni dene generovanych p2p sitema.
HKMaly aura:99
23. 8. 2007 9:18

Re: IPv6

ISP uklada LOGY. Takze ma treba zaznam v logu: IP X.X.X.X, pridelena uzivateli J (odkaz do databaze se zakazniky), zapnula v R.M.D H:MM:SS p2p aplikaci. Nema ulozeno co ta p2p aplikace stahovala a mozna nema ani komplet seznam IP adres se kterymi komunikovala ... mozna.
LOL
LOL (neregistrovaný)
21. 8. 2007 9:54

Re: IPv6

> ...že by bylo dohledatelné na jaké stránky se díváte, nebo co jste kdy kam napsal ...

A to si vážně myslíže že to tohle nejde pokud jsi na IPv4 ?
Jiří Bělka aura:100
21. 8. 2007 12:16

Re: IPv6

plne souhlasim.

nejlepsi jsou ty lamy, co maji NAT a mysli si, ze nejde zjistit, ze maji vice stroju na NAT-firewallem :)

IPv6 bezim, spokojenost. jen by to chtelo vice dual-stack proxies, pouzivam polipo a stve me, ze treba nemuzu dat privoxy jako parent proxy :(

ale casem se to zlepsi... IPv6 go ahead :)

PS: windows nesleduji, ale IPv6 se pohne, az to bude defaultne povolene u tohoto systemu. BSDecka to maji uz leta i s IPv6 podporou ve firewallech.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
21. 8. 2007 14:37

Re: IPv6

budiceeek ... IPv6 uz je by default povolene ve Vistach. A IPv6? Stale nic? Mozna je chyba jinde. Treba na strane skvelych webovych serveru na Linuxu?
Jiří Bělka aura:100
21. 8. 2007 16:28

Re: IPv6

budicku, visty nejdou na prodej a maji s IPv6 nejaky problem... nevim windoze dukladne nesleduji.
Jiri J.
Jiri J. (neregistrovaný)
21. 8. 2007 18:09

Re: IPv6

Někde jsem se dočetl, že IETF plánuje s rozsáhlejším testováním ipv6 v r.2008 a od r.2011 začnou mizet IPv4 adresy z povrchu planety..
Mandarinka
Mandarinka (neregistrovaný)
27. 8. 2007 3:50

Re: IPv6

A myslíte si, že lidi nemají veřejné IP jenom kvůli tomu, že na ně nevyzbylo? Už vidím, jak je poskytovatelé budou radostně altruisticky rozhazovat nalevo napravo chudým a potřebným.
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem