Možná by stálo za to zmínit i MythTV nebo Linux MCE. Nepoužívám, ale Linux MCE mě zaujal na YouTube, kde ho porovnávali s Windows MCE:
http://www.youtube.com/watch?v=QcNwnANrCpw
http://www.youtube.com/watch?v=tC-YwwQ1Pkk&feature=related
Názory k článku
Speciální linuxové distribuce
dayvee (neregistrovaný)
13. 4. 2008 2:42
Nový
RE: Speciální linuxové distribuce
celé vlákno
zajimave srovnani, ale i ja (tuxofil) musim rict, ze je zbytecne zaujate proti windoze ...
14. 4. 2008 21:12
Nový
RE: Speciální linuxové distribuce
celé vlákno
+1
odhliadnuc od toho, ze sa mi Linux MCE velmi nepaci (ale to je mozno len vec vkusu), ten chlapik co to komentuje je nejaky fanatik. a z toho sa mi robi spatne...
odhliadnuc od toho, ze sa mi Linux MCE velmi nepaci (ale to je mozno len vec vkusu), ten chlapik co to komentuje je nejaky fanatik. a z toho sa mi robi spatne...
pht (neregistrovaný)
13. 4. 2008 6:53
Nový
RE: Speciální linuxové distribuce
celé vlákno
problem vsech mythtv, geexboxu, a vubec mce distribuci je v tom, ze kazda umi neco a v kazdy je nejakej zadrhel - showstopper. ja osobne jsem nakonec na mce distribuce rezignoval a pouzil jsem normalni desktopovou, pricemz jsem ji zbavil nadbytecnych ovladacich prvku. verte nebo ne, vysledek je lepsi nez kterekoliv mce distro.
hrr (neregistrovaný)
13. 4. 2008 9:09
Nový
RE: Speciální linuxové distribuce
celé vlákno
Musim sa len pripojit k tomuto nazoru.
Svojho casu (dva roky dozadu aby som bol presny) som tejto problematike venoval znacnu davku svojho vtedy este studentskeho casu. Hladal som ultimate riesenie, a vtedy sa k tomu "najviac blizilo" MythTV. Uvodzovky su tam naozaj zamerne a asi tusite preco. Zhrniem to do jednoduchej poznamky: tvorcovia oznacovali a oznacuju MythTV verziou 0.X (kde X<5) a moc dobre vedia preco.
IMHO MCE solution je vec ktorej by bodol nejaky ten financny rozpocet aby sa pohla razne dopredu.
Svojho casu (dva roky dozadu aby som bol presny) som tejto problematike venoval znacnu davku svojho vtedy este studentskeho casu. Hladal som ultimate riesenie, a vtedy sa k tomu "najviac blizilo" MythTV. Uvodzovky su tam naozaj zamerne a asi tusite preco. Zhrniem to do jednoduchej poznamky: tvorcovia oznacovali a oznacuju MythTV verziou 0.X (kde X<5) a moc dobre vedia preco.
IMHO MCE solution je vec ktorej by bodol nejaky ten financny rozpocet aby sa pohla razne dopredu.
13. 4. 2008 23:59
Nový
RE: Speciální linuxové distribuce
celé vlákno
Aji já jsem podobného názoru, Herní a multimedialní konzoli si dělám ze svého Debianu, avšak zas na druhou stranu vždycky rád zkouším a testuji tyto specialní distribuce. Jednak proto, že se podíván jak se dá ledacos lépe vyřešit - tedy pro inspiraci a jednak proto, že se tam dá najít spousta specializovaných nástrojů, o nichž na "normálních shromaždištích" software pro Linux není vůbec nic.
rivon (neregistrovaný)
13. 4. 2008 10:32
Nový
LinuX-gamers live
celé vlákno
Ještě jste zapomněli na jednu zásadní live herní distribuci LinuX-gamers. Je to Live DVD založený na Arch Linuxu. Má v sobě zabudovaný drivery jak pro nVidii, tak pro ATI karty. Co se týče her:
Warsow, Nexuiz, Warzone 2100, Glest, Tremulous, GL-117, Wesnoth, Torcs...
Warsow, Nexuiz, Warzone 2100, Glest, Tremulous, GL-117, Wesnoth, Torcs...
xyz (neregistrovaný)
13. 4. 2008 11:07
Nový
Freeduc-games ?
celé vlákno
hm, nie je tam niekde aj nejaky odkaz na anglicky, alebo aspon nemecky pisany web?
francuztina nie je zrovna moj jazyk.
francuztina nie je zrovna moj jazyk.
Glubo (neregistrovaný)
13. 4. 2008 13:44
Nový
Outdated
celé vlákno
Trochu zamrzí, když si člověk uvědomí, že zhruba třetina odkazovaných distribucí jsou prakticky mrtvé projekty s posledním updatem kolem 2005...
mofo (neregistrovaný)
13. 4. 2008 15:53
Nový
Re: Outdated
celé vlákno
třeba je to tím, že zbytečnosti (multimediální a herní edice) vyhnívají.
naopak systémová live distra žijí dál. a kdejaká proprietární záležitost, jako flashování firmware nebo záchrana disku a takové věci, bootuje linux taky.
naopak systémová live distra žijí dál. a kdejaká proprietární záležitost, jako flashování firmware nebo záchrana disku a takové věci, bootuje linux taky.
MK (neregistrovaný)
13. 4. 2008 18:07
Nový
Firemní prezentace
celé vlákno
Představte si, že vytvoříte speciální distribuci s firemní prezentací. Nezajímá vás, jaký systém používá, vy mu „vnutíte“ váš předpřipravený systém.
Akorát, že v mnoha firmách k tomu bude manažer potřebovat i ajťáka se znalostí hesla do BIOSu, aby umožnil bootování z vyměnitelných médií. A v mnoha firmách s takovým nápadem vůbec neuspěje...
14. 4. 2008 18:55
Nový
Re: Firemní prezentace
celé vlákno
Vlastní notebook.. Záleží ale na tom, pro kolik lidí by prezentace byla. Prezentace "doma" ve firmě by byly taky OK.
Substance242 (neregistrovaný)
13. 4. 2008 19:08
Nový
parted
celé vlákno
Neviem urcite ci to sem patri, ale este by som zmienil Parted Magic... na podobne funkcie ako komercny okenny Partition Magic, sikovna vec.
Petr Smid (neregistrovaný)
14. 4. 2008 11:33
Nový
DVL
celé vlákno
souhlasim. Ja bych pridal zase Damned Vulnerable Linux, ktery je maximalne deravy, aby si lide mohli vyzkouset ruzne utoky na system v praxi. Navody jak na to obsahuje tato distribuce take.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
13. 4. 2008 20:25
Nový
Teoria?
celé vlákno
Osobne som cakal od tohto serialu viac o praci s pocitacom, nie teoriu vyvoja OSS...
TomBA (neregistrovaný)
13. 4. 2008 20:44
Nový
Sice zo sveta FreeBSD, ale dobre...
celé vlákno
Pravidelne pouzivame pfSense (www.pfsense.org) a FreeNAS (www.freenas.org) pri instalaciach malych serverov pre nasich klientov. Obidva projekty su zive a ich stav umoznuje nasadenie v komercnej oblasti.
Napriek tomu ze su obidve prevadzkovatelne z CD, v praxi ich instalujeme na HD alebo flash. Pre rozumnu prevadzku totiz potrebuju priestor na zapisovanie (nastavenia, logy, statistiky, rrd data....). Dnes v praxi nie je rozdiel medzi CD mechanikou a malou flash pamatou (256MB je az az...).
Napriek tomu ze su obidve prevadzkovatelne z CD, v praxi ich instalujeme na HD alebo flash. Pre rozumnu prevadzku totiz potrebuju priestor na zapisovanie (nastavenia, logy, statistiky, rrd data....). Dnes v praxi nie je rozdiel medzi CD mechanikou a malou flash pamatou (256MB je az az...).
drs (neregistrovaný)
14. 4. 2008 12:37
Nový
Re: Sice zo sveta FreeBSD, ale dobre...
celé vlákno
Perfektni dva odkazy - co ja se nahledal neceho, jako je pfsense... Diky.
Jindru (neregistrovaný)
14. 4. 2008 9:21
Nový
DVD na hry
celé vlákno
sice ne CD, ale DVD: PC LINUX OS GAMER
uz i zde na rootu se pisalo
uz i zde na rootu se pisalo
14. 4. 2008 17:19
Nový
SystemRescueCD
celé vlákno
Když už se někdo zmíní o "SystemRescueCD" jako o záchranném CD, nestačí vyjmenovat klasické funkce, které má imho každá LIVE distribuce.
Co třeba zmínit záchranu dat a to ze všech formátů (i ntfs), grafický zálohovací soft (něco jako GHOST) a mnoho dalších utilit a věcí, které patří na záchranné CD.
Co třeba zmínit záchranu dat a to ze všech formátů (i ntfs), grafický zálohovací soft (něco jako GHOST) a mnoho dalších utilit a věcí, které patří na záchranné CD.
PeLi (neregistrovaný)
22. 4. 2008 17:20
Nový
Re: SystemRescueCD
celé vlákno
Souhlasím, na záchranu dat z NFTS je perfektní. Jen nedokážu zobrazit a zkopírovat soubory s českou diakritikou. Buď to neumí ta distribuce, nebo já.
Nevíte o něčem malém (kromě Slaxe) co umí "češtinu", partimage a ntfs-3g?
A stačí konzole s MC, nepotřebuji ani grafický režim.
Nevíte o něčem malém (kromě Slaxe) co umí "češtinu", partimage a ntfs-3g?
A stačí konzole s MC, nepotřebuji ani grafický režim.
matej (neregistrovaný)
15. 4. 2008 11:21
Nový
distribucia pre starsich ludi
celé vlákno
Ahoj,
hladam distribuciu urcenu pre starsich ludi. Dolezite je aby mali moznost pozerat filmy, fotky, inet+emaily, word+excel+powerpoint dokumenty, tisk a pritom aby to bolo:
- "blbuvzdorne" - to znamena ziadne drag&drop (starsim ludom v mojom okoli to robi problemy) a aby bol uzivatel maximalne obmedzeny - napriklad aby sa nestalo, ze zmaze tiskarnu (uz som zazil, ze na windowsoch si vymazali tiskarnu a potom sa divili ze to nefunguje)
- jednoduche - ziadne "start" ani "k" menu (iba jednoduche menu cez celu obrazovku s +- 5 polozkami ako napr. firefox, oowriter, email klient, ...) ani plocha ani lista so spustenymi programami ani ikonky v trayi (maximalne hodiny). Dobre by bolo aby sa nove okna otvarali vzdy modalne (mozno by s tym mohli by nejake problemy), pricom by pozadie stmavlo.
- moznost vytvorit uzivatela s plne funkcnym KDE/GNOME/?? prostredim
- moznost vzdialeneho pristupu nie len cez ssh, ale aj cez vnc alebo nieco podobne.
Viem, ze vacsina z toho sa da nakonfigurovat, ale ja na to proste nemam cas, preto zhanam distribuciu, ktora by to mala nakonfigurovane.
Dik za info
matej
hladam distribuciu urcenu pre starsich ludi. Dolezite je aby mali moznost pozerat filmy, fotky, inet+emaily, word+excel+powerpoint dokumenty, tisk a pritom aby to bolo:
- "blbuvzdorne" - to znamena ziadne drag&drop (starsim ludom v mojom okoli to robi problemy) a aby bol uzivatel maximalne obmedzeny - napriklad aby sa nestalo, ze zmaze tiskarnu (uz som zazil, ze na windowsoch si vymazali tiskarnu a potom sa divili ze to nefunguje)
- jednoduche - ziadne "start" ani "k" menu (iba jednoduche menu cez celu obrazovku s +- 5 polozkami ako napr. firefox, oowriter, email klient, ...) ani plocha ani lista so spustenymi programami ani ikonky v trayi (maximalne hodiny). Dobre by bolo aby sa nove okna otvarali vzdy modalne (mozno by s tym mohli by nejake problemy), pricom by pozadie stmavlo.
- moznost vytvorit uzivatela s plne funkcnym KDE/GNOME/?? prostredim
- moznost vzdialeneho pristupu nie len cez ssh, ale aj cez vnc alebo nieco podobne.
Viem, ze vacsina z toho sa da nakonfigurovat, ale ja na to proste nemam cas, preto zhanam distribuciu, ktora by to mala nakonfigurovane.
Dik za info
matej
uživatel si přál zůstat v anonymitě
16. 4. 2008 16:04
Nový
Re: distribucia pre starsich ludi
celé vlákno
Zkus distra s GUI Xfce, Fluxbox nebo Windowmaker. S Xfce je Xubuntu, Fluxbox je tusim treba ve Slaxu a Windowmaker je ve Slackwaru. Dalsi distra musis pohledat. To Xubuntu by mohla byt rozumna volba, vnc server si lehce doinstalujes.

