Hlavní navigace

Názor k článku Spicebird: malý Outlook pro Linux od anonym - Neznám žádnou opravdu velkou instalaci Lotus Notes, zato...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 1. 2008 18:35

    bez přezdívky
    Neznám žádnou opravdu velkou instalaci Lotus Notes, zato velkých instalací Exchange spousty. Poměr uživatelů bude možná pro LN o kousek lepší, než poměr instalací, ale ne nějak výrazně.

    Na rezervace se v Exchange používá právě sdílený kalendář. Na schůzku si pozvete vyjma sebe a kolegy ještě pool car a beamer :). Menší správa incidentů se dá zvládnout pomocí Public Pulders, větší se řeší buď za pomoci doplňků nad Exchange, nebo zvláštním produktem.

    Souhlas, že řada firem neumí využívat ani to, co už koupili.

    Účetních ubylo, a finanční i HR oddělení jsou díky počítačům výrazně menší. V UK pravda pomohla i decimalizace. Počítat v librách dělených na dvacet šilinků, které se dělily na 12 pencí, to byl celkem vděčný job :). Ale zpět k věci: dnes už jsou ta jatka za námi. Firmy vyhazují tu či onde 2-5 lidi, a nasazují za ně telefonické ústředny s hlasovou komunikací, OCR/ICR s vytěžováním dat, workflow systémy apod. Samozřejmě firmy přibírají další lidi, kteří třeba z dat dolují jiná data (data mining je z pohledu před 200 lety dost nepředstavitelný), ale headcount se v oblasti Financial Accounting, Controlling i Human Resources snižuje.

    Ano, když jsem byl mladý a naivní, říkal jsem dvě věci: 1) vše bude digitální, 2) počítače odbourají byrokracii. To první proběhlo kolem mě. Mám auto s hromadou procesorů, digitální foťák, knihy a časopisy se dělají na počítačích, telefonujeme z malých počítačů, je to tu. No, nebylo to špatné, jenom to moc nefunguje :/, což zjistí každý, kdo se zkusil z mobilu podívat, ve kterém kině hrají film (film A.I. - hledaný text je příliš krátký, nenelezen, nebo vrátí vše kde je v názvu a nebo i). nemluvě o sci-fi typu fungující rezervace a platby za lístek. Ta druhá část je ještě tragičtější. Byrokrati se nevzdali, a papírové procesy v podstatě 1:1 převedli do počítačové podoby. A aby to nenudili, všechno si z elektronické formy opakovaně tisknou. Pokrok dospěl tak daleko, že místo aby pracovník napsal žádanku o dovolenou a donesl jí šéfovi, tak jí nabuší do počítače, což ve správném systému trvá 5x déle, poté jí počítač zkontroluje, demonstruje pár chyb v návrhu aplikace, a pošle jí šéfovi. Pracovník se poté zvedne, a jde šéfovi říci, že až mu to poslal ve workflow, ať to posune. Ještě lepší jsou výkazy cestovních nákladů, které pracovníci mnohdy musí sami skenovat, což je hrozivá zátěž. No což, knihtisk také zvedl ke vzniku časopisů pro ženy. Navíc nás tenhle kolotoč všechny živí, tak vzhůru do něj...