Hlavní navigace

Názory k článku
Sublime Text 2: pokročilý editor vycházející z Vimu

w4rr10r
w4rr10r (neregistrovaný) 213.192.25.---
17. 8. 2012 1:12 Nový

Re: Sublime Text 2: pokročilý editor vycházející z Vimu

celé vlákno

Díky za článek. Zajímalo mě, co na Sublime tolik lidí vidí, ale nepodařilo se mi ho ani rozběhnout (Ubuntu 12.04 na x86_64), tak jsem to nemohl sám zjistit.

Mejvas
Mejvas (neregistrovaný) ---.office.ballyhoo.de
17. 8. 2012 11:14 Nový

Re: Sublime Text 2: pokročilý editor vycházející z Vimu

celé vlákno

add-apt-repository ppa:webupd8te­am/sublime-text-2;
apt-get update;
apt-get install sublime-text;

w4rr10r
w4rr10r (neregistrovaný) 213.192.25.---
25. 8. 2012 10:48 Nový

Re: Sublime Text 2: pokročilý editor vycházející z Vimu

celé vlákno

Přesně to jsem udělal, ale dočkal jsem se jenom chybových hlášení.

blizz
blizz (neregistrovaný) ---.95-103-62.t-com.sk
17. 8. 2012 15:23 Nový

Re: Sublime Text 2: pokročilý editor vycházející z Vimu

celé vlákno

no ja som Sublime Text 2 objavil cca 2 mesiace dozadu ked som hladal nieco v com by sa dal editovat http://gkz.github.com/LiveScript/ jeho najvacsie plus je pre mna podpora livescriptu nato ze je to obycajny editor ma pomerne vymakany naseptavac a tiez tmavy skin ktory neunavuje oci.

Martin Kubát aura:51
17. 8. 2012 7:54 Nový

o sublimetext moc lidi neví...

Díky tak autorovi za osvětu.
Je to perfektní věc. V COEXu jej používáme téměř všichni.

Moje pluginy jsou (píšu hlavně python, js, html):
  • Bracket Hightliter
  • Djaneiro
  • PackageControl
  • SublimeCodeInter
  • SublimeLinter
  • WordHightlight
Možná by se někomu mohlo hodit moje nastavení:
{
    "codeintel_disabled_languages":
    [
        "html"
    ],
    "codeintel_live": false,
    "codeintel_live_disabled_languages":
    [
        "html"
    ],
    "color_scheme": "Packages/Color Scheme - Default/Monokai.tmTheme",
    "ensure_newline_at_eof_on_save": true,
    "font_size": 8,
    "highlight_line": true,
    "ignored_packages":
    [
        "Vintage"
    ],
    "pep8_ignore":
    [
        "E501"
    ],
    "rulers":
    [
        80
    ],
    "sublimelinter": true,
    "theme": "Soda Dark.sublime-theme",
    "translate_tabs_to_spaces": true,
    "trim_trailing_white_space_on_save": true,
    "wrap_width": 0,
    "wrap_with": 0
}

A klávesové zkratky:

[
    { "keys": ["ctrl+tab"], "command": "next_view" },
    { "keys": ["ctrl+shift+tab"], "command": "prev_view" },

    { "keys": ["ctrl+k", "ctrl+k"], "command": "run_macro_file", "args": {"file": "Packages/Default/Delete Line.sublime-macro"} },
    { "keys": ["ctrl+d"], "command": "toggle_comment", "args": { "block": false } },
    { "keys": ["alt+d"], "command": "find_under_expand" },

    { "keys": ["alt+up"], "command": "swap_line_up" },
    { "keys": ["alt+down"], "command": "swap_line_down" },

    { "keys": ["ctrl+space"], "command": "auto_complete" }
]

hezký den

Blabol
Blabol (neregistrovaný) ---.klfree.cz
17. 8. 2012 7:57 Nový

TextMate 2 je opensource

Díky Apple za pruzení autora :)

K>
K> (neregistrovaný) 195.113.191.---
17. 8. 2012 8:05 Nový

modalni?

celé vlákno

Jsem se z recenze nedozvedel - Je ten editor aspon modalni jako vim? mam pocit ze jsem z poloviny cetl recenzi na editor PyCharm, ktery ale taky neznam, coz mi nepomohlo k tomu pochopit, cim je vlastne Sublime Text 2 tak skvely.

dafyk
dafyk (neregistrovaný) 62.197.220.---
17. 8. 2012 8:35 Nový

Re: modalni?

celé vlákno

Pokial modal znamena moznost prepinat medzi insert/normal modom, tak ST2 nie je modal

Inkvizitor
Inkvizitor (neregistrovaný) 62.168.12.---
17. 8. 2012 13:00 Nový

Re: modalni?

celé vlákno

Tak to at si nechaji, skoda.

Tom
Tom (neregistrovaný) 213.29.199.---
17. 8. 2012 13:35 Nový

Re: modalni?

celé vlákno

To není tak docela pravda. Výchozí nastavení není modální, ale díky balíku Vintage, který je obsažený v základní instalaci, to jde zapnout. Má to pak i základní vimové klávesové mapování.

jeremy
jeremy (neregistrovaný) ---.li.cytanet.com.cy
23. 11. 2012 12:43 Nový

Re: modalni?

celé vlákno

presne tak, v default settings je:

"ignored_packages":
[
"Vintage"
],

takze kdyz do user settings napisu:
"ignored_packa­ges":[],

ulozim, zmacknu esc a... command mode :)
neumi to sice vsechno presne jako vim ale neni problem tam cokoliv dopsat, jsou k tomu samozdrejme taky pekny konfiguraky

i4o
i4o (neregistrovaný) ---.chello.sk
17. 8. 2012 8:06 Nový

z vimu?

celé vlákno

Tu pribuznost som velmi nepostrehol :), aj ked existuje plugin pre simulovanie zakladneho pohybu ala vim. Pouzivam aj Textmate, tam je tu pribuznost vidiet viac. Mnozstvo uzivatelov TM migruje smerom na SublimeText 2, kedze TM trochu "zamrzol" vo vyvoji ( aj ked sa objavila nova beta TM2, no zase to vyzera, ze zostane nejaky rocik tou betou "). PyCharm mi pripada podobne ako autorovi clanku ako "atomova elektraren home edition" a na niektorych relativne "mladych" notebookoch si ho ani nedovolujem startovat, kedze musim mat zapnute dalsie korporatne java aplikacie s nemalymi narokmi, pripadne nedajboze nejaku VM.

mimi.vx
mimi.vx (neregistrovaný) ---.client.rionet.cz
17. 8. 2012 9:46 Nový

Re: z vimu?

celé vlákno

od chvile co je TM2 OSS tak ten vyvoj zacal pekne skakat kupredu ... ten naúad hodit to na github se autorovi pekne vyplatil ...

Honza
Honza (neregistrovaný) 178.17.80.---
17. 8. 2012 8:53 Nový

Vim FTW

celé vlákno

Pokud se autor chce pouštět do srovnávání v Vimem, měl by ho nejdříve používat. Faktické omyly, jako že se nevyrovná specializovaným IDE, do článku nepatří. A hlavně je zcela mimo argument, že je třeba si Vim vylepšit pluginy, když se později v článku dozvíme, že Sublime Text 2 je bez pluginů skoro k ničemu.

petr
petr (neregistrovaný) ---.atnat0015.highway.a1.net
17. 8. 2012 9:26 Nový

Re: Vim FTW

celé vlákno

Umi vim kontextovou napovedu, autocomplete a refactoring? Ma zvyraznovani syntaxe v XML na zaklade toho, ke kteremu frameworku to xml patri? Dokaze rozpoznat pouziti jineho jazyka (napr SQL, CSS) uvnitr zdrojaku a nabizet k nemu taky autocomplete? Ma stejne moznosti debugovani? Umi delat statickou analyzu kodu on the fly a upozornovat na pravdepodobne chyby?

K>
K> (neregistrovaný) 195.113.191.---
17. 8. 2012 9:37 Nový

Re: Vim FTW

celé vlákno

Na to se da odpovedet: umi SublimeText 2 modalni rezim prace? umi automaticke prikazy v prubehu psani? umi nekonecnou historii? umi ciselne predpony prikazu? umi jednoduche zopakovani posledni operace? umi skladani textu (foldy)? mam pocit ze Honza chtel rict, ze ty editory jsou kazdy necem jinem, ne zrovna moc srovnatelne, jako jabka a hrusky.

Tom
Tom (neregistrovaný) 213.29.199.---
17. 8. 2012 14:25 Nový

Re: Vim FTW

celé vlákno

Vyzkoušel jsem Sublime a zaujal mě, uvažuju, že mu dám šanci. Vim používám asi pět let.

umi SublimeText 2 modalni rezim prace?
Ano, díky pluginu Vintage, který je součástí instalace

Umi automaticke prikazy v prubehu psani?
Nevím, nepoužívám.

Umi nekonecnou historii?
Umí, ale na rozdíl od vimu pravděpodobně lineární, ne stromovou.

Umi ciselne predpony prikazu?
Ano (s pluginem Vintage)

umi jednoduche zopakovani posledni operace?
Ano

umi skladani textu (foldy)?
Ano, ale nevím, jak je to s definicí foldů

Existuje plugin VintageEx, který přidává vimový ex-mód a jde pak psát třeba :1,3s/foo/bar. Samozřejmě ale neumí spoustu věcí, co umí vim.

Za klíčovou vlastnost považuju definování zkratek, které podporuje i více klávesové "gt" -> tab_next, "gT" -> tab_prev, lze zadat kontext, v jakém je zkratka platná (insert mode, command (~normal) mode, text pod kurzorem odpovídá regexpu, ...). Klávesové zkratky lze jednoduše mapovat na pythonové funkce, které pracují s textem.

Zkusím tedy, jestli podporuje dost velkou část vimu, kterou používám a jestli případně dokážu jednoduše dopsat ty funkce, které chybí.

A co vidím jako výhody oproti vimu?

* definování kontextů u klávesových zkratek (ve vimu jsem si na to psal vlastní plugin, tady to jde jednodušeji)
* přímá podpora pythonu - skriptovací jazyk vimu mi nikdy nepřirostl k srdci. Vim umožňuje také psaní pluginů v pythonu, ale je to tak trochu přes koleno
* správce pluginů - pluginy ve vimu se mi nikdy nedařilo držet příliš uspořádané, snadno aktualizovatelné. zkoušel jsem na to i nějaké pluginy, ale pořád to nebylo ono. Správce sublimu vypadá použitelněji.
* eye candy :-)

Robert Smol
Robert Smol (neregistrovaný) ---.146.broadband4.iol.cz
19. 8. 2012 10:20 Nový

Re: Vim FTW

celé vlákno

Ma to neco jako je command-t a lusty juggler pluginy? Po nainstalovani techto dvou se proste VIMu zatim nemuzu vubec vzdat .)

Michal Krause aura:95
20. 8. 2012 9:40 Nový

Re: Vim FTW

celé vlákno

Ekvivalentem Command-T je funkce Goto Anything. Lusty juggler neznám, ale podle dokumentace soudím, že opět Goto Anything - při aktivování totiž nejdříve ukáže seznam otevřených tabů, takže stačí zmáčknout první písmeno názvu souboru, což zobrazí danou záložku, a pak Enter pro přepnutí do ní (nebo Esc, pokud jsme chtěli jenom nahlédnout). Případně Ctrl+1 až Ctrl+0 pro klasické rychlé přepnutí mezi prvními deseti taby.

Honza
Honza (neregistrovaný) 178.17.80.---
17. 8. 2012 9:46 Nový

Re: Vim FTW

celé vlákno

Ano, a mnoho dalších možností, které když objevíte, tak si budete říkat: "Proč to sakra neumí všechny editory?!". Na některé věci je potřeba nainstalovat skripty (pluginy, zvýraznění syntaxe, atp.), ale ty za 20 let vývoje Vimu existují snad na všechno.

Saso
Saso (neregistrovaný) ---.bsc-ideas.com
17. 8. 2012 12:00 Nový

Re: Vim FTW

celé vlákno

Ano,ano, ano.
Staci ho len vediet ovladat.

Miloslav Ponkrác aura:67
18. 8. 2012 20:40 Nový

Re: Vim FTW

celé vlákno

Já jsem z recenze pochopil, stejně jako z této diskuse, že vim nenahradí.

A že aby se vyrovnal vimu, je třeba ho stejně složitě jako vim, ne-li složitější nastavovat. Jakmile se tu začalo plávat pluginy nebo spojeními „stačí ho len vediet ovadat“, tak jsem pochopil, že zázrak se nekoná, intuitivnost také ne.

Tudíž „stačí vediet ovládat“ a dodat příslušné pluginy do vimu a jste na tom stejně. Možná i daleko lépe.

Recenze i diskuse mě přesvědčila, že jakýkoli zájem o Sublime Text 2 je jenom slibování reklamního zázraku, tedy ztrátou času. A ještě za něho platit.

Pozor, neříkám nic o tom jaký Sublime Text 2 je, jenom to, co jsem si odnesl z recenze + diskuse.

Jinak jsem člověk, který střídá vim + MS Visual Studio, tedy to co podle článku autor Sublime Text 2. Tedy možná ideální adept. A v podtextu recenze i diskuse čtu, že vyměněním Sublime Text 2 bych si nepolešpil. Možná autora editoru nadchlo, že „sám stvořil editor podle svého“, ale osobně nerozumím tomu proč vim měnit.

Pozor: vim považuji za editor s četnými nedostatky. Rozhodně nemám důvod říkat, že je dokonalý. Ale Sublime Text 2 zřejmě není něco, co by bylo „must substitute vim“.

jeremy
jeremy (neregistrovaný) ---.li.cytanet.com.cy
23. 11. 2012 13:10 Nový

Re: Vim FTW

celé vlákno

Byt vami tak nesoudim tak rychle, nainstalovat novy plugin netrva vetsinou 5-10 sekund a slozite to opravdu neni.

Vim pouzivam zridka, takze nemuzu soudit jestli je lepsi nebo horsi. Osobne typuju ze vim bude mit vice pluginu, protoze je to mnohem starsi editor. To ale neznamena, ze clovek v ST2 nenajde ty dulezite.

Kazdopadne je skoda, ze clanek nehovori o tom, co je v ST2 navic, oproti ostatnim editorum, tj. command pallete a multiple cursors. Je toho tam noveho sice mnohem vic, ale tyto dve veci jsou podle me nejdulezitejsi.
Hlavne multiple cursors je jedna z tech Proc-uz-to-davno-neni-vsude-? funkci.

A co se tyka ceny, tak ST2 je relativne drahy, ale ma neomezenou trial verzi (kterou uz par mesicu pouzivam) a rozdil oproti placene je, ze v trial verzi cca 1x za 15 minut musim stisknout jeden escape navic pri ukladani souboru (vyskoci maly popup). Ale az budu mit nejake penize navic, urcite si sublime koupim, ne snad kvuli tomu pop-upu, ale proto, ze sublime si to uprime zaslouzi.

Zkuste mu dat sanci, smazat ho preci muzete vzdycky :)

Me
Me (neregistrovaný) 109.80.169.---
17. 8. 2012 20:43 Nový

Re: Vim FTW

celé vlákno

Umi vim kontextovou napovedu, autocomplete.... vy asi vim moc nepoužíváte, když se tak hloupě ptáte na základní věci, co? :)

dfs
dfs (neregistrovaný) ---.chello.sk
17. 8. 2012 22:34 Nový

Re: Vim FTW

celé vlákno

+1. Tiez som nepochopil. Pan zrejme o ViMe len cital.

tom
tom (neregistrovaný) ---.klfree.cz
17. 8. 2012 22:55 Nový

Re: Vim FTW

celé vlákno

Dokazete si domyslet odpoved, kdyz vam reknu, ze vim umi pouzivat na autocomplete atd. eclipse?

belzebub
belzebub (neregistrovaný) ---.171.broadband15.iol.cz
17. 8. 2012 11:47 Nový

pan autor si asi dela srandu

celé vlákno

Prestal jsem cist u vety:

"Vim je zase dobrý na konfigurační soubory, ale na rozsáhlé projekty je potřeba si pomáhat různými pluginy"

Miloslav Ponkrác aura:67
18. 8. 2012 20:45 Nový

Re: pan autor si asi dela srandu

celé vlákno

A následně se zde dozvíte, že je třeba do Text Sublime mít tento plugin a pak tento plugin …

Vůbec mám podezření, že tento článek byl poháněn tím, co musí z recenze vyjít, tedy toto není recenze, toto je manipulace.

Kulomet
Kulomet (neregistrovaný) 91.148.8.---
17. 8. 2012 11:58 Nový

Geany

celé vlákno

Nedavno som ho skusal, nejako mi nešmakuje, pouzivam dalej Geany.

Marek Turnovec aura:69
20. 8. 2012 16:03 Nový

Re: Geany

celé vlákno

Geany se mi také celkem osvědčil, používám ho teď už asi 2-3 roky...

Rdm
Rdm (neregistrovaný) ---.customer.poda.cz
17. 8. 2012 16:01 Nový

Re: Sublime Text 2: pokročilý editor vycházející z Vimu

Sublime je výborný editor, ale na můj vkus již moc "robustní". Co mi pak vyloženě vadí, je code folding, který pracuje tak nějak divně, oproti tomu jak je zvykem.

Pokud někdo chce vyzkoušet i něco jiného, tak existuje klon TextMate - e-texteditor. Bohužel již dva roky se s ním nic neděje a to jak ve verzi pro Windows, tak ve verzi pro Linux, která však byla uvolněna jako OpenSource, takže si ji každý může dodělat jak se mu zlíbí :)

Posledním podobným editorem je Intype (pouze pro Windows), ten by mohl být opravdu skvěly, jen kdyby jeho vývoj netrval už 4 roky :/

lopata
lopata (neregistrovaný) ---.krasl.com
17. 8. 2012 17:58 Nový

Jetbrains je spíš ruská společnost

jen na upřesnění - Jetbrains má sice vedení a asi i obchodní oddělení v ČR, ale zakladatelé a drtivá většina zaměstnanců jsou Rusové, zejména vývojáři, vývojové oddělení je myslím v Petrohradě, takže bych to viděl spíše na ruskou firmu než českou.

marcm712
marcm712 (neregistrovaný) ---.science.upjs.sk
20. 8. 2012 8:19 Nový

FTP plugin

celé vlákno

Caute, Sublimetext ma uz skor oslovil. Pouzivam ho na OSX. Neviete niekto ako rozbehat FTP na tomto editore? Je plateny plugin a nevylucuje ze si ho zaobstaram, avsak docasne by som chcel nieco zadarmo a najlepsie priamo v sublime. Neviete nahodou o niecom?

dafyk
20. 8. 2012 9:09 Nový

Re: FTP plugin

celé vlákno

Skus FTPSync

srigi . aura:85
20. 8. 2012 12:38 Nový

Re: FTP plugin

celé vlákno

Mozes si nainstalovat free appku Macfusion, ktora ti namountuje FTP ako folder vo filesysteme.

jeremy
jeremy (neregistrovaný) ---.li.cytanet.com.cy
23. 11. 2012 13:15 Nový

Re: FTP plugin

celé vlákno

ja pouzivam sftp plugin, je sice placeny, ale stejnym zpusobem jako sublime, takze ma neomezeny trial.

Lukáš Mojžíš aura:61
20. 8. 2012 12:53 Nový

Rychlost redaktorů root.cz

celé vlákno

Může mi někdo vysvětlit jakým způsobem jsou redaktorům root zadávána témata? Je hlavním kritériem to, že aplikace/program/pro­jekt musí být několik let starý, než je uveden jako novinka? Už se to tu několikrát spalo, tak by mě zajímalo, jak to tedy vlastně je...

Hmmm
Hmmm (neregistrovaný) ---.213-160-177.telecom.sk
20. 8. 2012 13:15 Nový

Re: Rychlost redaktorů root.cz

celé vlákno

Kolko stupidnych komentarov na tuto temu tu este bude nez niektorym individuam dojde, ze pisat sa moze kludne beztrestne aj o veciach, ktore su starsie, kedze ide o to ICH CITATELOM PREDSTAVIT A PRIBLIZIT.

Ty poznas kazdu jednu aplikaciu, ktoru kedy niekto vytvoril pre Linux? Lebo ja nie. A hoci Sublime Text 2 poznam uz dlhsie, tak tu bola predstavena rada aplikacii, ktore som dovtedy nepoznal.

A druha vec. Kde sa v clanku pise, ze je to novinka?

Lukáš Mojžíš aura:61
20. 8. 2012 13:31 Nový

Re: Rychlost redaktorů root.cz

celé vlákno

No tento příspěvek je možná vyjímka (jeho text jsem četl jen z části), ale byly tu jiné články o věcech, které jsem už několik měsíců (let?) používal a na root byly uvedeny jako žhavá novinka. Já osobně bych (kdybych měl čas) také psal recenze a články o různých věcech. Jen mi prostě přijde zvláštní psát o něčem, co svou vlnu recenzí mělo už v roce 2011.

Hmm
Hmm (neregistrovaný) ---.213-160-177.telecom.sk
20. 8. 2012 13:57 Nový

Re: Rychlost redaktorů root.cz

celé vlákno

Podla diskusie to niekolko ludi oslovilo a ti sa k Sublime Text 2 dostali prave vdaka tomuto clanku, cize to ani trochu nie je zvlastne.

Ze ty si sa o niecom dozvedel pred 5 rokmi neznamena, ze sa o tom dozvedel kazdy. Taketo clanky sa tu neobjavuju kvoli tomu, ze by boli redaktori pomali a nemali kontakt so svetom, ale kvoli tomu, ze je to uplne normalne a mnohym ludom to pomoze.

Mne zase pride zvlastne pisat take komentare ake si dnes napisal ty.

Lukáš Mojžíš aura:61
20. 8. 2012 14:41 Nový

Re: Rychlost redaktorů root.cz

celé vlákno

Jistě, plně souhlasím, jen by tento článek vyjít IMO dřív.

mat
mat (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
20. 8. 2012 19:12 Nový

Re: Rychlost redaktorů root.cz

celé vlákno

Všichni čekali, že to uděláš ty. A když ses k tomu neměl, tak vybrali náhradníka.

karpi
karpi (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
20. 8. 2012 17:37 Nový

sublime_text nereaguje na Ctrl-X

celé vlákno

- Díky za článek, do sublime_text mě díky němu opravdu zaujal a hend bych k němu utekl, ale asi mám smůlu, po stažení a spuštění se chová nějak podivně...
- Po stisknutí Ctrl-X označený text nevymaže, a navíc ztratí nějak vazu mezi označením čísla aktuálního řádku (tím můžu pořád pohybovat nahoru a dolů pomocí šipek) a vlastním kursorem (ten zamrzne na místě a lze jej přemístit jen překliknutím myši). Víte někdo o čem tady mluvím..? Jde o rafinovanou vlastnost, nebo rafinovaný bug?
- Nemluvě dále o tom, že se neumí korektně ukončit a je třeba jej pokaždé odstřelit.. .(

Hmm
Hmm (neregistrovaný) ---.antik.sk
20. 8. 2012 21:58 Nový

Re: sublime_text nereaguje na Ctrl-X

celé vlákno

Presne toto sa deje aj u mna. Priblizne asi uz pol roka. Predtym to islo bez problemov.

pawouk
pawouk (neregistrovaný) ---.219.broadband17.iol.cz
6. 9. 2012 11:08 Nový

Re: sublime_text nereaguje na Ctrl-X

celé vlákno

Na jakém OS prosím? Dik

karpi
karpi (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
10. 9. 2012 13:39 Nový

Re: sublime_text nereaguje na Ctrl-X

celé vlákno

u mě to bylo na gentoo, ale poté co jsem upgradoval world tak se to nějak samo spravilo.. .)

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem