Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Tuxracer

qwerty
qwerty (neregistrovaný)
1. 8. 2003 6:59 Nový

hry windowsu

celé vlákno

Az bude koncit serial linuxove hry tak by ste v poslednej casti (castiach) mohli rozobrat aj hry z windowsu ktore idu aj pod linuxom (normalne alebo cez wine)

david
david (neregistrovaný)
23. 1. 2005 10:34 Nový

Re: hry windowsu

celé vlákno
Kosac
Kosac (neregistrovaný)
1. 8. 2003 8:09 Nový

OpenGL

celé vlákno

Pripadne jeste pridat postup instalace openGL. Zkousel jsem to rok zpatky a nejak to nejelo. Uz ani nevim proc... To je jedno... Uz mlcim. :-)

Haplo
Haplo (neregistrovaný)
1. 8. 2003 10:46 Nový

Re: OpenGL

celé vlákno

Tak pokial mas nVidia kartu, nieje problem ... ich linuxovy instaler je naozaj dobry. Stiahnut, spustit, je to :-)

Dalen
Dalen (neregistrovaný)
1. 8. 2003 8:27 Nový

NwN

celé vlákno

Nezapomente na hru Neverwinter nights chodi to pod linuxem paradne.

garalda
garalda (neregistrovaný)
1. 8. 2003 9:44 Nový

Re: NwN

celé vlákno

Vam se podarilo rozchodit NWN pod linuxem? Jak jste to udelal? Ja jsem postupoval presne podle navodu na strankach Bioware (mam verzi pro Windows), dokonce jsem si zrusil novejsi verzi SDL a dal jsem tam tu co maji na svych strankach a vysledkem je, ze kdyz napisu ./nwn tak to vypise lakonicke Error a tim to skonci :(. Mam to i s datadiskem, ale nechodila mi ani verze bez datadisku...

Haplo
Haplo (neregistrovaný)
1. 8. 2003 10:48 Nový

Re: NwN

celé vlákno

Vyhodi cisto len hlasku Error a nic ine? Tak taky problem som mal aj ja. Prebehol som po forach na Bioware a riesenie je velmi jednoduche :-) Treba mat Xserver v 24bpp nastaveny ... potom to bezi ... neviem preco to je tak, ale v 16bpp mi to hadzalo presne ten Error a na 24bpp mi to bezalo ... na 32bpp som neskusal.

lemonhead
lemonhead (neregistrovaný)
1. 8. 2003 8:33 Nový

linuxových her je dostatek ...

celé vlákno

Pokud v perexu tvrdíte, že linuxových her je dostatek, asi by ten článek měl být od někoho, kdo hraje hry víc, než současný autor (viz "Na začátku bych chtěl upozornit, že nepatřím mezi lidi, kteří prosedí noc u monitoru, zabraní do hry.").
Nebo by možná perex měl znít "Je určen hlavně začátečníkům a lidem, kteří pořád ještě nevěří, že linuxových her je PRO MĚ dostatek."

Kdybych stejně tak tvrdil, že grafických editorů je dostatek a přitom používal jeden jednou za měsíc, asi by to bylo podivné.

Ales Koval
Ales Koval (neregistrovaný)
1. 8. 2003 9:21 Nový

Re: linuxových her je dostatek ...

celé vlákno

Presne tak.

Pomerne hodne sleduji herni scenu na linuxu a troufam si rici, ze her pro linux NENI dostatek. Sice se to zlepsuje kazdym rokem, ale v pomeru k hlavni hracske platforme je to velmi ubohe. Jiste muzeme se zacit drbat pravou rukou za levym uchem a pouzit WineX, kde uz mame vetsi vyber her, ale emulace casto neni uplne dokonala. Staci se podivat na podporovane hry a zjistite, ze i vysoce zadane hry nejsou funkcni. U tech ostatnich se skoro vzdy musite rozloucit s 3D zvukem, s feed-back zarizenimi nebo treba s videem. K provozu her pres WineX take vetsinou potrebujete crack na chranene hry.
U nativnich komercnich linuxuvych her tyto potize nevznikaji, ale tyto hry spocitate na prstech.
V OpenSource svete najdete pomerne dost jednoduchych hricek, ale opravdove hry budete hledat tezko. Daji se najit, ale je jich malo. Pro porovnani se zase kouknete na svet free her pod Windows a uvidite, ze je zase nejmene o rad jinde.
Nejsem s timto stavem spokojen, ale tvrdit hracum, ze her pro Linux je dostatek je cire silenstvi. Her je dostatek pro prilezitostne hrace soliteru nebo min ci pripadne pro deti do 10 let. Linux take muze stacit hracum, kteri hraji prave jen tu jednu hru ktera je pro Linux, ale pro hrace ktery hraje casteji nebo dokonce denne je Linux jako platforma pro hry mrtva (doufam, ze jen prozatim).

Ludek
Ludek (neregistrovaný)
1. 8. 2003 9:37 Nový

Re: linuxových her je dostatek ...

celé vlákno

Sice nerad, ale musim souhlasit. Navic krome her je clovek na Windows odkazany i v pripade multimedialnich CDROMu

Yeti
Yeti (neregistrovaný)
1. 8. 2003 9:53 Nový

Re: linuxových her je dostatek ...

celé vlákno

mahjongg, tetris a miny pro linux existují... takže já jsem spokojený, her pro linux mám dostatek ;-)

Michal Kara
Michal Kara (neregistrovaný)
1. 8. 2003 9:55 Nový

Re: linuxových her je dostatek ...

celé vlákno

Nojo, ale nic jako treba Diablo, zadna realtime strategie (pouze klon Civilizace, i kdyz pomerne podareny), zadna poradna adventura jako treba Baldur's Gate, o Mafii ani nemluvim :-)))

Neuron
Neuron (neregistrovaný)
1. 8. 2003 11:24 Nový

Re: linuxových her je dostatek ...

celé vlákno

Pro zajemce doporucuju http://www.happypenguin.org. Trochu podobne diablu je crossfire, realtime strategie treba freecraft, i kdyz sehnat jeho zdrojaky da trochu prace. Baldur's Gate -> Falcon's Eye. Netvrdim ze je to to samy (coz je mozna i dobre :) ), chci tim pouze rict ze moznosti tu jsou.

Milan Vancura
Milan Vancura (neregistrovaný)
1. 8. 2003 13:09 Nový

Re: linuxových her je dostatek ...

celé vlákno

Ja jsem spokojeny. Nainstaloval jsem si krasny programek jmenem atari800 a her mam, to byste neverili! :-) Grafika sice neni az tak 3D, jak by nekteri chteli, zase ta spousta krasnych napadu, typy her dnes uz nevidane (polotextovky podobne jako byl na PC treba Monkey Island, nebo konecne poradny Boulder Dash s Konstruction Kitem :-) )

Ales Koval
Ales Koval (neregistrovaný)
1. 8. 2003 13:57 Nový

Re: linuxových her je dostatek ...

celé vlákno

Zkuste jeste emulator ZX Spectra tech her budete mit jeste vice ;-)
Take mam rad Boulder Dash a myslim, ze Rocks&Diamonds je slusny nastupce.

Jarda Kotesovec
Jarda Kotesovec (neregistrovaný)
3. 8. 2003 22:23 Nový

Re: linuxových her je dostatek ...

celé vlákno

Jak uz tady bylo zmineno tak je naportovana hra Neverwinter Nights a muzu jedine doporucit - v linuxu mi funguje vyborne a rychle. :). Takze RPG by bylo, ted uz jenom nejakou RTSku ;)

Tomas
Tomas (neregistrovaný)
1. 8. 2003 9:56 Nový

Re: linuxových her je dostatek ...

celé vlákno

A uz jste zkouseli Wolfenstein Enemy Territory?
http://abclinuxu.cz/software/ViewRelation?relationId=30645

Glottis
Glottis (neregistrovaný)
1. 8. 2003 18:51 Nový

Re: linuxových her je dostatek ...

celé vlákno

hehe no cekal jsme kdy na tuhle adresu od tebe tady narazim :))

Ebenez
Ebenez (neregistrovaný)
11. 1. 2006 22:29 Nový

Re: linuxových her je dostatek ...

celé vlákno
ako wolf je dost blbost, naj FPS na linux (vlastne celkovo) je Americas army (www.americasarmy.com), takisto ako linux je zadara, pravidelne updaty, perfektny, vyvyjany aj na linux atd. ak mate comp aj na hry, a chcete Linux a FPS jednoznacna volba
garalda
garalda (neregistrovaný)
1. 8. 2003 10:05 Nový

Re: linuxových her je dostatek ...

celé vlákno

Hmm. No takovychle linuxovych her je mozna dostatek, ale podobne hry jsem hraval na svem 8bitovem Atari pred 15 lety. Myslim ze na to aby to presvedcilo nejakeho parana aby presel na linux to asi dostatecne lakave neni ;o)
To uz sem muzete dat odkaz na linuxzone, kde se o podobnych hrach pise v Gamesariu: http://www.linuxzone.cz/index.phtml?ids=36&idc=551
Kdyz uz, tak bych tady uvedl hry od loki, Return to Castle Wolfenstein nebo Neverwinter Nights...

Petr
Petr (neregistrovaný)
1. 8. 2003 18:22 Nový

Re: linuxových her je dostatek ...

celé vlákno

co by tak asi dělal pařan na linuxu.....linux není určený pro nějaké velké paření her.....možná časem někdo zmákne distro které bude dělané hodně na grafiku a hry ale zatím to tak nevypadá.....kdo chce pařit hry ať paří v oknech

Glottis
Glottis (neregistrovaný)
1. 8. 2003 18:53 Nový

Re: linuxových her je dostatek ...

celé vlákno

nekteri "parani" presli uz na linux :) ale jen ti c hrajou Q3, wolfa, ET nebo unreal :) mam dojem ze i HL-CS jede pod lin. pry jim to beha rychleji :)

Ebenez
Ebenez (neregistrovaný)
11. 1. 2006 22:32 Nový

Re: linuxových her je dostatek ...

celé vlákno
no ta mne chyba len par hier, dajake dobre MMORPG(o par som cital ze funguju), FPS Americas army, ked sa podari ta aj dajake pokracovanie Flashpointu (armed assault alebo daco take), RPG Baldurs Gate, popripade TES (Oblivion na linuxe asi nerozbeham.....), strategie Total War (vaham medzi medieval a rome, ale linux to asi poriesi nefunkcnostou rome)----
Laredo Lamer
Laredo Lamer (neregistrovaný)
1. 8. 2003 8:51 Nový

tuxracer

celé vlákno

U tuxracera se muze bavit snad jenom linuxovy programator

Venca Klada
Venca Klada (neregistrovaný)
1. 8. 2003 13:05 Nový

Re: tuxracer

celé vlákno

souhlasim, je to ubohy...

Yeti
Yeti (neregistrovaný)
1. 8. 2003 20:51 Nový

Re: tuxracer

celé vlákno

Borci, já jen doufám, že všechy hry, co paříte vy, máte řádně koupené.

Solvina
Solvina (neregistrovaný)
2. 8. 2003 15:55 Nový

Re: tuxracer

celé vlákno

Posledni argument linuxovych guru.

"A vy zase mlatite cernochy."

Yeti
Yeti (neregistrovaný)
2. 8. 2003 21:51 Nový

Re: tuxracer

celé vlákno

Když se ti nelíbí hry, které lidi dělají zadarmo, tak si zaplať, on ti někdo naprogramuje lepší. Když platit nechceš, tak si nestěžuj.

Vadí mi porovnávání ,,ubohých`` GPL her s hrami pod Windows ,,které jsou přece taky zadarmo``, které bylo v těch příspěvcích implcitně obsaženo.

Hry totiž nejsou k ničemu. Hry neřeší žádný problém, hry nelze použít jako nástroj. Takže hry se píšou buď pro zábavu [z jejich vyvtáření] nebo pro prachy, čímž vznikají dvě dost odlšné kategorie her.

Kde jsou v tom jací černoši? Možná to nechápu, protože jednak nejsem guru a jednak mám i jiné argumenty ;-)

Ebenez
Ebenez (neregistrovaný)
11. 1. 2006 22:35 Nový

Re: tuxracer

celé vlákno
ako si dost mimo, sice vecsinu hru nemam kupene, ale to len preto, lebo som ich skusal (dema su ubohe, z nich nic nezistis), vsetky kvalitne hry (cca 20) mam kupene, v podstate vsetko co stoji za to, ja berem kupu ako zasponzorovanie vyvojarom, a sponzorujem len dobre veci
Ivan Bibr
Ivan Bibr (neregistrovaný)
1. 8. 2003 10:32 Nový

Letajici tucnak :)

celé vlákno

S kamaradem jsme "letali" na rychlost jeden level ktery se myslim jmenoval nejak "kdo rika, ze tucnaci neumeji letat?".

Doporucuju. Az uvidite na tachometru rychlosti okolo 260 tak se mozna budete divit. To kolo se da "zaletet " za nejakych 54 sekund ale pri prvnim prujezdu tomu casu rozhodne nebudete verit :)

Vyborne jsou klavesy "e" na odraz a dale "d" - tu si zkuste az poletite :)

R@ndom
R@ndom (neregistrovaný)
9. 4. 2004 23:48 Nový

Re: Letajici tucnak :)

celé vlákno

Vyrobil jsem si vlastni trat (jednoduche koryto) a zatim jsem z tucnaka vytahl 752 km/h, ale myslim, ze by mohl jeste vic :)

Longsword
Longsword (neregistrovaný)
1. 8. 2003 10:40 Nový

Hry a "hry"

celé vlákno

Je skvělé, že se někdo na root.cz rozhodl věnovat také tomuto ošemetnému tématu. Jedním z nejčastějších důvodů proč lidé nechtějí Linux je právě malé, nebo přímo řečeno, takřka nulové množství kvalitních/nových her, resp. jejich podpora u velkých SW firem a distributorů. Mnoho lidí co znám by klidně přestoupilo i doma na Linux, jen kdyby si na něm mohlo zahrát stejné množství jejich oblíbených her jako na Woknech. To že se situace postupně lepší je dobré, a může to právě Linuxu pomoci. Možná se jednou dočkáme času kdy bude možné v běžném obchodě koupit tutéž hru pod Wokna i Linux ... .

Haplo
Haplo (neregistrovaný)
1. 8. 2003 11:00 Nový

Odvazny pokus ... blahozelam ...

celé vlákno

Hmm tak takyto serial je naozaj odvazny pokus. Hernu linuxovu scenu sledujem velmi pozorne (sice nie testovanim, ale prehladom) a myslim, ze autor najde dost prikladov z kazdeho zanru.

Tym nespokojencom co sa tu ozvali: Realtime strategii je dost. Len niesu graficky premakane (Empire) a na 90% su multiplayer only. Existuje kopec webovych strategii (podobne ako Biosector). Quake a derivaty su vacsinou volne dostupne a bezia paradne. Wine/X nieje ziaden problem ... Hram pod nim DIablo II, Ultimu Online (ta bezi skoro rovnako rychlo ako vo Win verzii), rozbehal som aj Counter-Strike. Jediny problem su najnovsie hry. Lokigames toho vydali pomerne dost.

Odporucam http://icculus.org/ ... je tam kopa projektov (Alien vs Predator, Descenty aj Freespace).

Co sa tyka ostatnych projektov, tak kazdy podla toho co ho bavi, nepaci sa vam, spravte si vlastnu hru :-)

kolumbus
kolumbus (neregistrovaný)
1. 8. 2003 11:45 Nový

a co takhle unreal

celé vlákno

Zdá se mi neuvěřitelné že se tu nikdo nezmiňuje o Unreal Tornament 2003. Ta hra je napsaná,kromě windowsů, taky pro linux a jejich instaler je multilinuxplatformní a je naprosto dokonalý. Instalaci zvládne i naprostý trouba (jako já). Kliknete na install.sh a hotovo. Používám Suse 8.2 a bez problémů. Už i demo je dokonalé a programátoři od Epic Games opět dokazují, že jsou v současné době mezi OpenGl nejlepší (a to zdaleka).
Hru najdete na www.epicgames.com Co se týče technické dokonalosti, pod linuxem je to ferrari mezi hrami. Ostatní jsou tak nanejvýš škodovky.
Je tam trochu krve, takže se to asi nebude líbit každému ale.....

martin
martin (neregistrovaný)
1. 8. 2003 12:59 Nový

Re: a co takhle unreal

celé vlákno

Eh, "v soucasne dobe mezi OpenGL nejlepsi" - to myslite vazne? Vzdyt ut2k3 jede na linuxu pomaleji nez na winech. OGL driver je odflaknutej, protoze se vic zamerili na D3D. Jestli nekdo nekdy hral ut2k3 na winech s nejnovejsima patchema a pak to same hral na linuxu tak z linux verze bude znechucen - ani zdaleka nebezi tak plynule jak na winech (a ze jsem si s tim hral opravdu dlouho, ale proste OGL driver neni tak namaknutej, vybodli se na to). Instalace je sice jednoducha, ale instalacni skript je tez pekne zmrsenej, ze to neustale projizdi devices a snazi se je mountovat je spravne? Neskutecne to brzdi a pro rychlejsi instalaci je lepsi zakomentovat vse v /etc/fstab krome cdromky, ze ktere to instalujete. A to ani nepocitam, ze si instalacni program rika o jina cedecka, nez ktere opravdu chce.
----
Kazdopadne muzeme byt radi, ze neco takoveho je - diky tomu muzem hrat hry zalozene na ut2k3 enginu i na linuxu a treba i casem zlepsi ten OGL driver, ktery to ted pekne brzdi.

Haplo
Haplo (neregistrovaný)
1. 8. 2003 13:15 Nový

Re: a co takhle unreal

celé vlákno

Noo ... skusal som to instalit, instalacia je bez problemov, az na to ze moja karta je na tu hru stara, tak som si nezahral, takze vykon nemozem komentovat. A mam taky pocit ze to funguje len pre nVidia karty? Opravte ma ak sa mylim (niekde som cital recenziu a tam bolo napisane ze v Linuxe si okrem nVidia karty neskrtnete).

Pichi
Pichi (neregistrovaný)
1. 8. 2003 16:03 Nový

Re: a co takhle unreal

celé vlákno

Problém je X server a jeho podpora GL potažmo OpenGL. Vsoučasné době nejrozšířenější XFree86 má naprosto dementní GLX, které jde na HW přes DRI a tím to celé šlo do ... nVidia jsou lidi kteří odešli od SGI a ti aspoň tuší co to OpenGL je a kčemu má sloužit. SGI ho vyvíjela jako !síťový! protokol ke komunikaci mezi grafickým programem a zobrazovacím zařízením (něco jako X, ale s 3D možnostma). Díky tomu, když lidi od nVidie viděli co za sr..ky v XFree86 do GLX a DRI cpou, si napsali svůj vlastní GLX modul do XFree86, který ctí původní myšlenku OpenGL a díky tomu je momentálně nVidia se svými binárními ovladači jediná karta, která funguje po síti s HW akcelerací a že tomu lidi od nVidie rozumí, tak jejich GLX vlastní modul samozřejmě funguje lépe než GLX/DRI zmršenec z XFree86. To je taky důvod proč jsou ty ovladače binární, protože když je DRI team poslal do... tak jim přece nebudou cpát pod nos svoji čistou implementaci. Dokud si DRI team nevytáhne hlavu z pr..le, tak nemůžeme čekat, že budou ostatní karty fungovat aspoň trochu slušně pod XFree86. Do té doby se porozhlídněte po jiném X serveru. GLX/DRI spletenec v XFree86 spolu s Mozillou (myslím Mozillu jako implementaci Geka, nikoliv Gecko) jsou momentálně nejhorší pihy na Tuxově zobáku.

lopan
lopan (neregistrovaný)
2. 8. 2003 12:07 Nový

Re: a co takhle unreal

celé vlákno

v cem vidite problem s mozillou?

Pichi
Pichi (neregistrovaný)
4. 8. 2003 9:21 Nový

Re: a co takhle unreal

celé vlákno

Vy se ptáte v čem? Už jste se zkusil kouknout na adresář .mozilla? Z toho zo tam vidím je mi na zblití. To snad i ty registry jsou lepší. V unixovém světě je zvykem, že jednoduše vým kde je konfigurace kterého programu a když chci přijít k jinému stroji, nebo se mi změní home adresář, tak jednoduše vezmu jeden, dva soubory, nakopíruju a jedu. To co tam má Mozilla jsou nějaké winsračky. Spousta nějakých binárek, absolutní cesty (a ještě ke všemu v těch binárkách - debilci), všechno je to promíchané s datovými soubory atd ... K tomu tu máme tu geniální koncepci add-ons. Člověk si to nainstaluje a na dotaz jak to odinstalovat se doví, že si to má celé přeinstalovat a ještě navíc si vytvořit nový profil (kre-té-ni!!!). Abych popsal co se mi stalo. Nainstaluju novou mozillu, přidám si tam kalendář, spellchecker, enigmail a pak si to počeštím a pak ještě češtinu do enigmailu. Ještě, že jsem měl zazálohovaný profil, protože i po komplet odinstalování a nainstalování (nic jiného s tím nejde, protože je to winsračka) mi nefungoval enigmail (ať už s češtinou, nebo bez) dokud jsem si tam nenahrál původní profil (nechápu proč mi to add-on tak rozdrbe). Ještě štěstí, že v tu chvíli to nespustili další uživatelé, protože to by mě asi sežrali za živa. Je to sračka, kterou nelze reálně nasadit. A to nemluvím o možnosti centrální správy konfigurací uživatelů, nastavení mailových účtů atd. Velmi mě pobavila odpověď Mozilla teamu, proč to přidává nějaké debilní přípony: Protože to tak dělá IE ve woknech. Na-ko-pat!!!

lopan
lopan (neregistrovaný)
7. 8. 2003 14:26 Nový

Re: a co takhle unreal

celé vlákno

Mno, takové věci jsem s tím nezkoušel. Nicméně mě Mozilla od verze 0.5 docela vyhovuje a neměl jsem s ní žádný problém. Kolem verze 0.8 jsem byl trochu rozladěn, ale už si nepamatuju o co přesně šlo. Moje zkušenost je taková, že nainstaluji a pracuji, ale faktem je, že add-on(y) neřeším. Tvrdit, že mozilla je sračka se mi zdá jako sraní si do vlastního hnízda, viděno z pozice linuxového uživatele. Neznám projekt, který v současné době v oblasti www prohlížečů , e-komunikace byl na platformě linux (a nejen tam) tak komplexní a užitečný svými možnostmi. Budiž, dokonalý možná není, ale chci v tom případě lepší alternativu. Je nějaká?
---
V unixovém světě je zvykem, že jednoduše vým kde je konfigurace kterého programu a když chci přijít k jinému stroji, nebo se mi změní home adresář, tak jednoduše vezmu jeden, dva soubory, nakopíruju a jedu. To co tam má Mozilla jsou nějaké winsračky.
---
Možná proto, že je určena pro více platforem a to asi komplikuje situaci. Dokážu si představit uživatele ve windows, který hořekuje co je to za sračky, když je ve windows zvykem dávat vše do registru. Další věc co jsem tak od oka zaregistroval, že program (programy) je navržen modulárně a každý souborek v konfiguraci má svůj účel pro nějakou část. Myslím, že to trochu vysvětluje to množství souborků.

Pichi
Pichi (neregistrovaný)
8. 8. 2003 8:58 Nový

Re: a co takhle unreal

celé vlákno

1/ Neexistence alternativy neimplikuje, že to není sračka.
2/ Pokud chci nainstalovat a jet, tak nemám problém. Pokud nainstaluji na podnikové síti, tak mám problém. V unixovém světě jsou ověřené a velmi dobře známe postupy jak těmto problémům předcházet. Mozilla se na ně zvysoka vys...la.
3/ Nevadilo by mi, kdyby měl každý add-on svůj vlastní konfigurační soubor. Naopak byl bych šťastný jak blecha. Opak je bohužel pravdou, všechno je nacpáno do jednoho bazmeku což vede k problémům, ke kterým to vede. Když nainstaluju jeden add-on může mi to poškodit profil uživatele, neexistuje jednoduchá cesta k opravení a to je nepřípustné.
4/ Když si vytvářím pracovní soubory, tak je vytvářím v k tomu určeném adresáři. Po skončení práce je dobrým mravem je vymazat a při příštím spuštění je generovat znovu. Mozilla se chová nemravně.
4/ Naprosto nic neoddůvodňuje vytvoření binárky s absolutní cestou. To je chucpe.
5/ Naprosto nijak bezpečnost nezvyšuje vytvoření xl15il4m. Snažit se suplovat zabezpečení na nezabezpečitelné platformě a pak podobné móresy zavádět mezi normální lidi je neodpustitelné.
6/ Celkový přístup demonstrovaný těma příponama je vadný. V oblasti standartů W3C si na normalizaci zakládají a patří jim za to dík. Jestliže ale na druhém konci vytvoří sračky, žádný dík jim nepatří.

lopan
lopan (neregistrovaný)
8. 8. 2003 11:39 Nový

Re: a co takhle unreal

celé vlákno

nechci se s vami prit, ale vase vyrazivo jako sracka a kreteni me proste k projektu mozilla.org nesedi. mate jiste pravo na svuj nazor, ale trocha pokory by Vam neskodila. kdyz prihlednu k tomu, ze je to software pro X operacnich systemu s plni svoji funkci pro kterou je primarne urcen a k tomu nabizen bezplatne, tak rikam diky za "sracku".

Ebenez
Ebenez (neregistrovaný)
11. 1. 2006 22:39 Nový

Re: a co takhle unreal

celé vlákno
na www stranky rozhodne opera, mozzila nema zmysel, to uz mozem cez wine IE
jdfx
jdfx (neregistrovaný)
1. 8. 2003 22:59 Nový

Re: a co takhle unreal

celé vlákno

OpenGL rendrovac UT2003 natvrdo vyzaduje s3tc rozsireni (komprese textur), ktere zatim umi pod linuxem jen binarni drivery od nvidie (ani ne vsechny). toto omezeni podle me moc nedava smysl a v readme.txt jsou ohledne toho vylozene drzi. Spise to pusobi, ze je tahle hra sponzorovana nvidii (o cemz by napovidala i animace na zacatku).

jimak
jimak (neregistrovaný)
7. 8. 2003 15:00 Nový

Re: a co takhle unreal

celé vlákno

S3TC umi i binarni ovladace ATI.

Jarda
Jarda (neregistrovaný)
1. 8. 2003 13:20 Nový

Re: a co takhle unreal

celé vlákno

Já mám přesně opačnou zkušenost! UT 2003 mi jede pod Linuxem lépe a rychleji než ve Windows verzi! :)

kolumbus
kolumbus (neregistrovaný)
1. 8. 2003 13:38 Nový

Re: a co takhle unreal

celé vlákno

Samozřejmě že sem nechtěl srovnávat win a linux. Linux, co se týče her, ještě nějaký čas potřebuje. Jenom jsem vyzdvihl práci Epicu. Mohli se na linux úplně vykašlat a na zisku by se jim to neprojevilo. Ale udělali to a tím předvedli svou programátorskou základnu. Jinak že se jedná o nejlepší hru s OpenGL pro Linux, co se týče tech. dokonalosti a grafiky, za tím si stojím. A co se týče použití enginu unrealu vyladěného na linux... tak to je podle mě mezník v linuxové game sféře. doufám....

Ales Koval
Ales Koval (neregistrovaný)
1. 8. 2003 13:53 Nový

Re: a co takhle unreal

celé vlákno

Mam pocit, ze jste zapomnel na jednoho pana ktery toho udelal pro herni sektor na Linuxu mnohem vic. Jeho jmeno je John Carmack.

kolumbus
kolumbus (neregistrovaný)
1. 8. 2003 14:21 Nový

Re: a co takhle unreal

celé vlákno

No jo, tam to všechno začalo.... Carmack je bůh...nebo aspoň bůžek.
Kdo neví o co jde - tak: http://www.quake.cz/davos/id/id.htm

Ebenez
Ebenez (neregistrovaný)
11. 1. 2006 22:45 Nový

Re: a co takhle unreal

celé vlákno
BTW: AA ma asi 1,5 GB, funguje na UNREAL engine....
Ebenez
Ebenez (neregistrovaný)
11. 1. 2006 22:19 Nový

Re: a co takhle unreal

celé vlákno
A co takhle Americas Army???
Ked toto je ferrari medzi linuxovimi hrami, ta potom dost lacne ferrari, a AA dost drahe napr. Porsche... uz asi aj prva verzia AA je robena aj na linux, a je to aktualizovane kazdych par mesiacov, co unreal malo asi 2 patche.....
Tomba
Tomba (neregistrovaný)
1. 8. 2003 13:57 Nový

Ake hry?? Čo za hry??

celé vlákno

Zdravim.
Asi som to nepochopil....
Na PC sa hraju este aj ine hry ako sach?
Ten mam na Win, Lin, BSD, ......
Je akcny, strategicky, dostatocne krvavy, viacuzivatelsky, .....
Len trosku fantazie.

michal
michal (neregistrovaný)
1. 8. 2003 15:33 Nový

musim se taky vyjadrit :)

celé vlákno

imho ...

1) her pro linux neni opravdu dost, ale je to vyhoda clovek u nich nesedi tolik (vim co se mnou provedl HOMM3 :)

2) real-time strategie napr http://www.ysagoon.com/glob2/ ;-)

3) tuxracer a vyvoj ... free verze uz se par let nehnula z mista, nevim jestli vubec si tahle hra zaslouzila talik mista, je jednoducha, hodne veci tam neni implatovano, a tusim ze je jsou tam jen dve "mise" ... za hodne kratkou dobu omrzi, mozna ta fullka by byla lepsi.

4) <flame ;->jak tu jeste nekdo rikal, free hry pro windows jsou jina trida... souhlas, vyssi... kvalitou i objemem :-/, nemyslim si to tim ze by to bylo ze lidi by nechteli programovat pro linux, ale spis udelaj zdrojaky... a co dal, binarky delat nikdo neumi (balicky, nikde neni poradne CZ howto) takze je sice hezky ze je hra, ale nejsou balicky, nedostane se to k lamkam ... etc, takovej zacarovanej kruh ....

5) ale dobre i zatakovyhle clanek :-)))

sam
sam (neregistrovaný)
1. 8. 2003 16:13 Nový

nethack

celé vlákno

aj tak najlepsia hra na svete je nethack. http://nethack.org/
a je aj pre linux :)

Solvina
Solvina (neregistrovaný)
2. 8. 2003 16:03 Nový

Re: nethack

celé vlákno

Adom

http://adom.de

PS. bohuzel neni vydan jako OS :-/.

joe
joe (neregistrovaný)
1. 8. 2003 17:18 Nový

tahle hra uz byla popsana na www.root.cz

celé vlákno

Neni nad to, kdyz se opisuji/rozepisuji starsi clanky
viz starsi clanek na www.root.cz Linuxové hry, 3. díl

robotics
robotics (neregistrovaný)
1. 8. 2003 21:48 Nový

Bez titulku

celé vlákno

A co UAE? ;-) zkusili jste? Jedná se o emulátor Amigy na svou dobu skvělého počítače.. existuje pro něj spousta her ke stažení.. jak 3D (Gloom, Citadela, Breathles,AlienBreed3D II ten ale nevim jestli se da stahnout, zřejmě ne.. a další 3Dpařby,vynikající RPG Ambermoon a Amberstar... chjo škoda že si s tím nastavením nějak pořádně neumím poradit.. chtělo by to ty hry portovat čistě na linux a bylo by pro linux hned spousta vynikajících her!

robotics
robotics (neregistrovaný)
1. 8. 2003 22:13 Nový

UAE

celé vlákno

A co UAE? ;-) zkusili jste? Jedná se o emulátor Amigy na svou dobu skvělého počítače.. existuje pro něj spousta her ke stažení.. jak 3D (Gloom, Citadela, Breathles,AlienBreed3D II ten ale nevim jestli se da stahnout, zřejmě ne.. a další 3Dpařby,vynikající RPG Ambermoon a Amberstar... chjo škoda že si s tím nastavením nějak pořádně neumím poradit.. chtělo by to ty hry portovat čistě na linux a bylo by pro linux hned spousta vynikajících her!

P.S. pardon .. zapomel sem pridat predmet..

ctirad
ctirad (neregistrovaný)
2. 8. 2003 13:59 Nový

Re: UAE

celé vlákno

Až na to, že původní UAE je dlouhou dobu mrtvé a k dokonalosti tomu chybí několik dost podstatných detailů. Například GUI, kde by šlo nastavovat všechno co se dá nastavovat, hlavně různé grafické módy, dále přepínání okno/fullscreen co nezablokuje obrazovku, autofire, optimalizace, odlehčená verze čistě pro A500 gamesení atd atd..

jdfx
jdfx (neregistrovaný)
1. 8. 2003 23:06 Nový

hra tez pro linux (reklama)

celé vlákno

Kdybyste nekdo nevedel co si zahrat, tak muzete zkusit http://xpired.sourceforge.net/ :)

Filip Huška
Filip Huška (neregistrovaný)
2. 8. 2003 12:05 Nový

Hry v linuxu

celé vlákno

Her v linuxu, potazmo v Unix-like systemech neni opravdu mnoho a ty, co jsou, je povetsinou problem rozbehat a opravdu nedosahuji kvalit (az na par vyjimek) woken. To je proste fakt. Zas na druhou stranu, kazdy si neco najde. Ja si nasel :

FlightGear - 3D letecky simulator.
Torcs - 3D auticka
Boson - strategie

Inspiraci beru ze seznamu Gentoo linuxu, protoze jsou tam nejenom zdrojove balicky, vypsane zavislosti, ale take odkazy na homepage.

http://www.gentoo.org/dyn/pkgs/app-games/index.xml

Jinak doporucuju sledovat linuxgames.com.

Krom toho, NWN mam objednano uz 2 mesice a porad je to na ceste, uz me to stve. Screenshoty vypadaji fantasticky.

nomad
nomad (neregistrovaný)
2. 8. 2003 12:48 Nový

Bezva ;)

celé vlákno

Jo, jo ;) Hry jsou COOL ;)

Tady prikladam par odkazu :

Prodejce komercnich linuxovych her
http://www.tuxgames.com/

The Linux Game List (nutno videt) ;)
http://icculus.org/lgfaq/gamelist.php
+ FAQ tykajici se hrani na Linuxu
http://icculus.org/lgfaq/

Recenze a novinky ze sveta linuxovych her
http://happypenguin.org/
http://linuxgames.com/
http://www.linuxgaming.jolt.co.uk/

Seznam OpenGL her pro Linux (primo od zdroje) ;)
http://www.opengl.org/users/apps_hardware/applications/Linux/Games/

Seznam vseho softu (tedy i her) ;)
http://freshmeat.net/
http://sourceforge.net/

SDL Lib - Ten kdo dela hry pod Linem (a nejen tam) tyto stranky jiste zna ;) Je zde i seznam aplikaci (a her) tyto knihovny pouzivajici
http://www.libsdl.org/index.php

A par emulatoru:

MAME (co vice dodat ?) ;)
http://www.mame.dk/

Budouci PS2 emulator
http://www.pcsx2.net/

Atari ST
http://www.blimey.strayduck.com/

Amiga
http://www.freiburg.linux.de/~uae/
http://xfellow.sourceforge.net/

ZX
http://www.inf.bme.hu/~mszeredi/spectemu/spectemu.html
http://www.zx-spectrum.net/xzx/

S pozdravem
Michal

nomad
nomad (neregistrovaný)
2. 8. 2003 12:57 Nový

Re: Bezva ;)

celé vlákno

A jeste PSOne jsem vynechal ;)
http://www.pcsx.net/

A co se MAME tyce, priladam i link na Xmame ;)
http://x.mame.net/

+

DOSemu
http://dosemu.org/
+
trocha historie (plne starsi hry ke stazeni) ;)
http://www.the-underdogs.org/

S pozdravem
Michal

AnachronyX
AnachronyX (neregistrovaný)
2. 8. 2003 18:41 Nový

Re: Bezva ;)

celé vlákno

Komplexni informace o emulaci na Linuxu najdete na http://linuxemu.retrofaction.com . A nejlepsi emulatory 16 bitovych konzoli najdete na http://www.zsnes.com a http://gens.consolemul.com/ .

ch-in-A
ch-in-A (neregistrovaný)
2. 8. 2003 12:50 Nový

voodoo banshee

celé vlákno

nemate nekdo najake zkusenosti s openGL pro voodoo banshee?
pod linuxem mi mi vubec nechce akcelerovat :(

ctirad
ctirad (neregistrovaný)
2. 8. 2003 14:08 Nový

WineX ?

celé vlákno

Máte někdo zkušenosti s komerčním WineX ? Já mám totiž pocit, že normální WineX, co si můžete stáhnout z CVS je akorát ořezaná nepoužitelná mrcha, která má sloužit jenom k tomu účelu, aby nikdo nemohl poukazovat na porušování GPL.

Petr Břeň
Petr Břeň (neregistrovaný)
2. 8. 2003 18:14 Nový

Re: WineX ?

celé vlákno

Přesně na to jsem se chtěl taky zeptat. Povedla se Vám CVS verze vůbec zkompilovat? Mě ne. Nevíte o nějakém návodu vysvětlujícím možné problémy při CVS kompilaci, řekněme pro začátečníky nebo rovnou pro blbé? (Protože já nejsem informatik, studuju polštinu a ukrajinštinu, free software používám z morálních/etických/filozofických/politických důvodů...)

ctirad
ctirad (neregistrovaný)
2. 8. 2003 19:22 Nový

Re: WineX ?

celé vlákno

Kompilace z CVS většinou funguje. Samozřejmě se může stát, že se strefíte zrovna do momentu, kdy je v CVS momentálně nezkompilovatelná verze. Řešení je prostě počkat a aktualizovat zdrojáky později, kdy to někdo mezitím opravil. Jinou radu nemám. Maximálně ještě může být problém v tom, že nemáte nainstalovány všechny potřebné knihovny.

Petr Břeň
Petr Břeň (neregistrovaný)
2. 8. 2003 18:18 Nový

Re: WineX ?

celé vlákno

No jo, CVS verze jsa ořezaná nepoužitelná mrcha, neporušuje GPL už tím, že ani za využití vší mokové kapacity a volně dostupných informací, ji nelze zkompilovat do podoby shodné s komerční verzí? Btw, je vůbec Wine GPL? Není to spíš něco MIT/BSD-like?

ctirad
ctirad (neregistrovaný)
2. 8. 2003 19:13 Nový

Re: WineX ?

celé vlákno

Pokud vím, tak komerční verze obsahuje kromě samotného WineX i nějaký extra dllka z woken nebo tak něco. Navíc mají v nový verzi i nějakej jejich extra tool Pont2Play, kterej normálně není k dospozici vůbec. To je všechno OK, nicméně otázka spíš směřovala k tomu, jestli samotné jádro komerčního WineX je identické s tím volně přístupnýám v CVS.

Petr Břeň
Petr Břeň (neregistrovaný)
2. 8. 2003 18:20 Nový

Re: WineX ?

celé vlákno

Hm, aha, je to LGPL. Dobře, ani jedna část mé osobnosti neměla pravdu :)

michal
michal (neregistrovaný)
2. 8. 2003 14:32 Nový

Her pro linux je tak akorat...

celé vlákno

... aby clovek delal normalni praci a pak se odreagoval treba lbreakoutem :) nebo tim tuxracerem (coz je bez 3d video karty docela nuda).
Pokud budete u pocitace pouzivat mozek jenom na hrani her, ktere navic pujdou tak uzasne na jedno kliknuti nainstalovat jak se radoval nekdo nahore, tak se mozna konecne objevi nejake ty viry (a trojani a jina zvirata) pro linux.

Smokingman
Smokingman (neregistrovaný)
3. 8. 2003 6:21 Nový

CStrike

celé vlákno

Ahoj
mohol by mi niekto poslat odkaz na stranku ako poriadne nastavit wine a rozbehnut podnim CounterStrike ?? Nech robim co robim stale sa mi to nedari ...

ctirad
ctirad (neregistrovaný)
3. 8. 2003 11:34 Nový

Re: CStrike

celé vlákno

Na to není potřeba nic nastavovat. Já jsem prostě namountoval ISO s HL, napsal winex SETUP.EXE (nebo jak se ten instalátor jmenoval), odklidkal instalační procedůru, stejně jsem nainstaloval update + CS data a pak normálně spustil a bylo. Akorát v menu hry jsem nastavil OpenGL driver a už jsem frčel.

Bohužel takhle to fungovalo s verzí winex, která byla někdy před půlrokem v gentoo a u jákékoliv novější verze winex/wine už to nefunguje a vidím jenom jakési stíny bez textur :(((

k3
k3 (neregistrovaný)
3. 8. 2003 23:54 Nový

Re: CStrike

celé vlákno

http://lhl.linuxgames.com/

...mart...
...mart... (neregistrovaný)
18. 9. 2003 1:13 Nový

nejake linky

celé vlákno

http://www.linuxgames.com - schopné informácie okolo linux hier

http://boson.eu.org/ - realtime stratégia + map editor, koncom roka 2003 nová verzia
http://www.simutrans.de/ - transport stratégia

ftp://ftp.fragland.net/mods/Enemy_Territory/et-linux-2.55.x86.run - plná multiplayer hra wolfenstein enemy territory
http://www.americasarmy.com/ - plná hra

http://www.unrealtournament2003.com - ut2003
http://www.linuxquake.com/ - quake pre linux - hratelné demo


http://www.lokigames.com/ - komerčné hry, hratelné demá - heroes 3, alpha centaury, civilization call to power, sof, myth 2 a iné

... asi toľko si momentálne pamätám
... hry bez problémov chodia - mám odskúšané na rh9
... pošlite mi nejaké vaše linky. vdaka ...

Petr
Petr (neregistrovaný)
15. 2. 2004 16:24 Nový

Hry pod Woknama

celé vlákno

Existuje verze Tuxracera pod Woknama, případně kde se dá stáhnout? Díkec

Ondra
Ondra (neregistrovaný)
10. 3. 2004 11:22 Nový

recenze komercni verze tuxracera

celé vlákno

Jako doplneni:
na www.mandrake.cz vysel clanek o placene verzi
http://www.mandrake.cz/?&menuid=1000&artid=2038

david
david (neregistrovaný)
23. 1. 2005 10:26 Nový

pozdrav

celé vlákno

ahojki jak se mate kluci a holki ja semam dobrě budumit conter strike co zero mam 12let na pište

tomas
tomas (neregistrovaný)
7. 2. 2006 19:22 Nový

cd key

celé vlákno
prosimte napises mi cd key na conter strike comdition zero diky
viktor
viktor (neregistrovaný)
1. 12. 2005 16:07 Nový

PROBLEM S CASTLE STRIKE

celé vlákno
Ahoj ja jsem si koupil hru a ztratil cd.Jenomze ta hra se bez cd nerozjede.Tak ze vas prosim nemate nejaky crack na tuto hru a nebo jak obelstit ochrany system cd,protze jsem si to cd vypalil do zalohy a ono me to nechce vzit ze to neni voriginal cd.jestli ma te nejake info tak napiste na viktor.kristof@seznam.cz
jinak moc diky
henry
henry (neregistrovaný)
26. 5. 2007 19:22 Nový

Re: PROBLEM S CASTLE STRIKE

celé vlákno
prosim tě mohl bys mi poslat cd key na tuto hru moc dik
pařmen
pařmen (neregistrovaný)
8. 6. 2008 10:05 Nový

Re: PROBLEM S CASTLE STRIKE

celé vlákno
Castle strike cd key: JGNKX-YDCBM-52HZL-6BBNE-7TFM9
pařmen
pařmen (neregistrovaný)
8. 6. 2008 10:10 Nový

Re: PROBLEM S CASTLE STRIKE

celé vlákno
Castle Strike cd key: JGNKX-YDCBM-52HZL-6BBNE-7TFM9, při instalaci se mi ukazuje plugin error prosím o radu co mám s tím dělat
grafa
grafa (neregistrovaný) 213.29.147.---
2. 3. 2010 20:24 Nový

error

celé vlákno

hele, jak sem to nainstaloval tak mi to furt piše že mam restartovat PC ale uz sem ho restartoval tak 10 x a nic…

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem