Tato doba je nenávratně pryč. Dneska už to po sobě nečteme. Ale teď vážně http://goo.gl/1osx (%s/twilight/root/g)
Tak ak to nieje taky problem, preco sa nenajde viac nadsencov a nespravia nejake porty znamejsich hier... Podla mna to nieje take jednoduche, a tak isto Microsoft plati hernym firmam... Osobne by som si radsej zahral poriadnu hru na linuxe ktory, je stabilnejsi optimalizovanejsi ako Win. Hry by podla mna slapali lepsie a stabilnejsie (na slabsich PC) + free OS tak by to bola pre gamerov nadhera. Platil by si len za hru.
Tady ten člověk dostal ke hře všechno a jelikož byla hra vyvíjená multiplatformně, tak předpokládám, že jeho prací bylo dokola kompilovat a hrát na různých distribucích.
Nějaký nadšenec těžko přijde třeba do Bioware se slovy "Dobrý den, chtěl bych portovat Mass Effect na Linux prosím pěkně, kde si mohu stáhnout zdrojové kódy a všechny materiály, které ke hře máte?" :-)
Myslel som nadsencov z radov firmy, ale je zasa pravda, ze o tom nerozhoduju programatori, ale vedenie, a nemyslim si ze by teraz nejaky "nadsenec" zacal portovat vo volnom case a zadarmo taku obsiahlu hru a potom by ju ukazal vedeniu ze aha spravil som za par dni linuxovu verziu Masseffectu podme ju predavat... Keby to tak fungovalo hracska komunita by presla mozno na linux. (teda ja urcite). Nevidim do toho ako niekto... ja len ze by to bola pekna predstava.
"ale je zasa pravda, ze o tom nerozhoduju programatori, ale vedenie..."
A přesně, přesně o tom to je. Jak psal pan Nilson - Buď multiplatformní program děláte, nebo ne. Taky se zmiňoval o tom, že od začátku používaly multiplatformní knihovny - Tady je asi ten zakopaný pes : Ty hry byly jako multiplatformní koncipovány už od začátku, tedy alespoň ta programová část, data samotné hry už jsou defacto vždy stejná. Jakmile máš už však kolosální moloch, který je od prvního písmene kódu koncipovaný pro Widle, může to být už docela dost velký problém, znamenající přepis kompletně celé aplikace. A to už může být pořádná fuška (Záleží na aplikaci a jejím rozsahu)... Navíc - jak psal Adam, tohle nerozhodují ve velkých firmách programátoři, ale manažeři a mám takový strach, že je to jak v mnoha jiných oborech - (počátek sarkasmu) všechno vědí, všechno znají, všude byly, na všechno mají statistiky, tabulky a postupy. Programovat umí levou zadní (asi podobně jako pověstná koza zahradničit) a jen nedej bože aby musely pohnout vlastním zadkem. (konec sarkasmu) - a podle toho to taky docela často vypadá - ať už při diskuzi, nebo nakonec v činech.
Jenže ID Software, Frictional Games, a pár dalších ukazují, že při správném návrhu a vedení projektu prostě lze psát hry nejen pouze pro Linux, ale pro více platforem naráz, a to dokonce se ziskem.
Víte osobně bych netrval na nativním portu her/aplikací za každou cenu. Bohatě by podle mého skromného názoru - např. v případech, kdy je třeba projekt zaběhnutý - stačilo hru otestovat a odladit též pod Wine. Potom už nějaký pěkný spouštěč (to spraví pár řádek v QT, nebo GTK) a mohly by být i hry pro Linux....
Nedělá mi potíže zaplatit pár tisíc Kč za OS.
Ale mám velké potíže
- přijmout licenční politiku Microsoftu
- si zvyknout na některé technické a uživatelské vlastnosti MS Windows
- ztratit některé pro mne velmi příjemné a užitečné vlastnosti Linuxu
Čímž pádem kupuji hry jen sporadicky, některé hraju ve Wine, jiné nativně linuxové, některé koupené se mi dosud ve Wine zprovoznit nepodařilo. Ale vem to čert, byly levné (řádově stokoruny).
Roztříštěnost a heterogennost linuxových distribucí je možná v herním světě nevýhodou, ale přináší výhody v bezpečnosti, přizpůsobitelnosti atd... Holt něco za něco.
Největším problémem vývoje her pro linux je absence knihoven DirectX na kterých je většina her založená a tyto MS pro linux prostě neudělá. DX je pro programování grafického engine pohodlnější než OpenGL - toto se hodí spíše pro profesionální využití. I když si pamatuju Unreal, kterej měl plnou OpenGL a ten vypadal na svou dobu dobře