Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Týden ve zkratce: Netscape zemřel a Microsoft žije

uživatel si přál zůstat v anonymitě
6. 1. 2008 0:31 Nový

Přesně podle očekávání...

celé vlákno
MS (Bůh) pokračuje dál jako úspěšný hráč, Netscape odešel jako neúspěšný.
Netscape nedocenil význam CSS a doplatil na to.
OpenSource je urcen pro technicky gramotne
OpenSource je urcen pro technicky gramotne (neregistrovaný)
6. 1. 2008 1:06 Nový

Re: Přesně podle očekávání...

celé vlákno
Kurva, bezte s tim micro$hitem do prdele vy buzeranti, nikdo na nej neni zvedav, krome takovych tupych vyhulenych vychlastanych hovad jako jsou k videni v tomto clanku.
radek
radek (neregistrovaný)
6. 1. 2008 13:29 Nový

Re: Přesně podle očekávání...

celé vlákno
nekdo gramotnej se projevil :)
LO
LO (neregistrovaný)
6. 1. 2008 3:02 Nový

jak malé děti

celé vlákno
Přestaňte laskavě spamovat diskuze mým nickem, jste jak malé děti. Je to vysoce neprofesionální a neetické. Já se narozdíl od Vás snažím vždy o seriózní dizkuzi a nikoho nenapadám.

Ukazuji Vám jaká je realita. Realita jsou Windows, 99% lidí to pochopilo. Výhody Windows jsou tak značné a nedostatky tak minimální, že se nemá smysl zabývat něčím jiným. Pokud si myslíte, že je Linux v něčem lepší fajn, můžeme to prodiskutovat a nemusíme se u toho vzájemně napadat.

Uvědomte si, že zadarmo neznamená nejlevněji. V každém podnikání se investuje a investovat do software, který Vám ušetří čas a peníze je velmi dobrá investice. Je to mnohem lepší než mít software zdarma za cenu menší produktivity.
>> LiNuX DooD <<
>> LiNuX DooD << (neregistrovaný)
6. 1. 2008 8:29 Nový

LINUX

celé vlákno
Já mám v Linuxu výbornou správu paměti a vy ve Windowsech ne. Já v linuxu nemám bordel v dll knihovnách, kdežto vy ve Windowsech furt. Mě nehrozí, že mi spadne počítač, kdežto vám vjednomkuse. Já si můžu nastavit všechny barvičky v KDE, protože KDE rulezzz a ve windowsech je to natvrdo šedé. Já mám zadarmo v Linuxu defaultně předinstalované už i aplikace iptables, xmms a mozilla. Linux má OBROVSKY VELKÝ UPTIME, daleko větší než ty vaše posraný náhražky operačního systému. Vy musíte složitě klikat, jenže já, fiškus, si napíšu do commandlajny jen soubor=$(echo $1 | sed 's/^\(.\+\/\)\([^/]\+\)\.wav$/..ogg/'). Kdybyste nebyl brněnský vesničan s Intelem tak byste už dávno naši komunitní rozkvetlou květinu Linux používal jako každý normální člověk !!! LINUX RULEZZZZZZ!!!!!!! Je mi z vás na blití.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
6. 1. 2008 11:47 Nový

Re: LINUX

celé vlákno
ano, prave jste predvedl neco co slusneho cloveka od linuxu opravdu znechuti - to jest fanaticka komunita. mate pravdu, linux ma spoustu veci reseno lepe, ALE naskok win co do rozsireni je prilis velky. spousta specializovaneho softwaru je programovana primo pro windows. mne osobne reci: linux + kde + ooo + firefox + gimp = nahrada za okna - nepripada.
pracuji jako programator. ve firme pouzivame linux, ale vyhradne na servery. osobne bych ho na desktop nedoporucil. snad jen opravdu sekretarce, ktera si vystacim s triem kde-firefox-ooo, ale do domacnosti ne. kdyz si clovicek prinese domu film a nejede, tak si opravdu dokaze sam stahnout z adresy kodeky, klikat next-next-finish a funguje. nevim jestli je neco podobneho mozne v linuxu bez prikazove radky.
linux ma me velke sympatie, ale osobne si jej na pocitac nedam - zatim. na pocitaci hlavne programuji a tak vypracovane nastroje jako je napr. visual studio tam proste neni.
myslim si, ze jedna z cest linuxu je porad zkouset a dodavat distribuce/programy snadno ovladatelne/konfigurovatelne pro normalniho cloveka. sami tvurci distribuci vi, ze pokud by se linux zacal prilis specializovat na odborne uzivatele, ztratil by podporu vyrobcu hw a ocitl by se tam, kde byl pred 6 lety. vyrobcum hw by se nevyplatilo vytvaret/zpristupnovat ovladace pro operacni system, ktery by se pouzival vyhradne na serverech nebo jenz by vyuzivala hrstka lidi.
nechci vyvolavat flame co je lepsi a co ne, ja v tom mam jasno. potrebuji, aby pocitac slouzil mne a ne ja jemu. nehodlam zjistovat proc nejede to ci ono a ze jsem zapomnel na jeden spousteci parametr, ktery povoli/zakaze tu ci onu funkci a ze jsem "lama", ktera to nevi. zakaznika, pro ktereho vytvarim soft nebude zajimat, ze mam zpozdeni diky problemu XY, ktery jsem resil nekolik hodin. proto mam windows legalne. nejsem s nimi uplne spokojen, ale lepsi alternativu nemam.
spodní voda
spodní voda (neregistrovaný)
6. 1. 2008 12:29 Nový

Re: LINUX

celé vlákno
Vážený pane, to co jste psal zhruba uprostřed vašeho příspěvku platilo možná před dvěma lety, snad před rokem. Zaspal jste dobu. Desktopové linuxové distra udělala během posledních let obrovský skok.

Pro příklad, instalovali jsme na jeden počítač visty a ubuntu. Vista Bussines (legální) - 10 restartů, po instalaci nerozpoznaná grafika NVidia 8600, síťovka Intel PRO100 a další HW. Ta síťovka je vůbec na pováženou! Vše se chytlo až po dodání ovladačů NVidie a Intelu. MB byl originál Intel s chipsetem P35 a quad core. Na analogovou TV kartu jsme se vykašlali. Chvíli před tím instalované Ubuntu odchytalo vše, v případě NVidie požádalo o svolení s instalací nesvobodných ovladačů. Analogová TV karta jen prošla naladěním. Vše po prvním restartu z Live CD na HDD.

To jsou fakta, instalace na novém PC, to není téma k diskuzi.

Dále, všechna videa jela, zkoušeli jsme zatížit 4 procesory například enkódováním HDTV/720 videa a současným přehráváním jiných HDTV videí a podobně. Procesory jely rovnoměrně okolo 30-40%, grafika v 1600*1200 v pohodě. Žádné ladění odborníkem na linux, žádná příkazová řádka.
Zatímco i Vist nám u jednoho HDTV videa staženého přímo do M$ nejel zvuk. Příčinu jsme ale nezjišťovali, Visty máme na testování a jednu hru, která zatím nemá Linux klienta. Na normální užívání máme Ubuntu, bezproblémové Ubuntu.

Snad tohle nezní jako výkřik linuxového fanatika, počítače mám v prackách snad od doby, kdy běhaly na dřevoplyn. Znám jak M$ tak teď i trochu Linux (mám CentOs na serveru a Kubuntu/Ubuntu po baráku).
Musím jen zdůraznit, že obrovský skok, jaký Linuxové desktopy udělaly nemuseli někteří kritici zachytit.
ppeta
ppeta (neregistrovaný)
6. 1. 2008 12:52 Nový

Re: LINUX

celé vlákno
1) Nechápu, proč píšete, že GNU/Linux je náhražkou M$W, to je jako tvrdit, že motorka je náhrada za auto.
2) Podle mý zkušenosti sou problémy s filmama spíš na widlích. Používam MPlayer a NIKDY sem neměl problémy s kodekama a nemusel je furt někde schánět.
3) Jenom ignorant může zdůvodňovat nepoužitelnost Linuxu tim, že něco nejde bez příkazový řádky - mě naopak vždycky vytočí to podělaný klikání, když chci ve Woknech nastavit naprostou banalitu.
4) Nechtěl bych programovat ve Woknech - to musí bejt utrpení => máte u mě obdiv ;cD
Laco
Laco (neregistrovaný)
6. 1. 2008 14:16 Nový

Re: LINUX

celé vlákno
1) Suhlasim, linux nieje nahrada Windows. Je to alternativa, sidce kvalitna s velkym potencialom, ale stale v mnohych oblastiach pozadu a v intenzivnom vyvoji.

2) Linuxovy Mplayer s W32codecs pouziva ukradnute dll kniznice z Windows. Takze asi preto nemas problem prehravat multimedialny obsah. A problemy s filmami na Windows neexistuju, resp. postup na ich spojazdnenie je jednoduchsi ako v linuxe.

Staci nainstalovat VLC alebo Zoom Player a je to. Pripade, tak ako to robievam ja, staci naistalovat nejaky kodek pack ako CCCP alebo K-Lite Standard s par filtrami a playback cohokolvek vo WMP11 je bezproblemovy.

3) Prikazovy riadok ze je pohodlnejsi ako par kliknuti? To nebolo vtipne...

4) Vymenuj prosim objektivne lepsie vyvojove prostredie ako Microsoft Visual Studio s komunitou MSDN.

Dik.
hmm
hmm (neregistrovaný)
6. 1. 2008 14:52 Nový

Re: LINUX

celé vlákno
1) A v jiných naopak napřed :)

2) To je nesmysl. Nedávno jsem se v jisté čajovně účastnil promítání japonských kreslených filmů. Dva nejdůležitější filmy jim šly bez zvuku a s poškozeným obrazem. Na Windows Vista (řekni WOW). Ani po hodině instalací různých kodeků z internetu se jim nepodařilo zvuk ani obraz rozchodit. Mplayer na mém notebooku (o filmy se nezajímám, takže defaultní instalace) ho přehrál bez potíží a v plné kvalitě. Nakonec můj Linux zachránil Windowsovskou filmovou party.

3) Samozřejmě, že je. Alespoň například pro mě. Ostatně klikátka máme v linuxu také. Jen na nich nejsme závislí.

4) Emacs, GNU nástroje a linuxová komunita,
hmm
hmm (neregistrovaný)
6. 1. 2008 14:53 Nový

Re: LINUX

celé vlákno
(podotýkám, že defaultní instalace mplayeru žádná okenní dll neobsahuje)
masér
masér (neregistrovaný)
6. 1. 2008 19:45 Nový

Re: LINUX

celé vlákno
Emacs používá náš profesor na škole pro demonstrační příklady. Dle mého úsudku je tak na úrovni Dev-C++. Podle mne dobrý a jednoduchý nástroj pro akademickou půdu nebo menší projekty, ale Visual Studio má jednoznačně náskok co se týče produktivity...
Honza
Honza (neregistrovaný)
7. 1. 2008 9:28 Nový

Re: LINUX

celé vlákno
ad 4) to ale za Visual Studiem + MSDN značně zaostává, ať se vám to líbí nebo ne.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
7. 1. 2008 10:26 Nový

Re: LINUX

celé vlákno
1) Neviem porovnat, windows nepouzivam

2) Hovorite, ako keby vsetok multimedialny obsah bol prehravany cez ukradnute dll. 98% obsahu (co pozeram ja), je H264/DivX v MKV alebo AVI, a tam tie dll nie su pouzite. Na pozeranie takehoto obsahu staci nainstalovat gxine alebo mplayer, nepotrebujete ani instalovat kodeky.

3) Prikazovy riadok sa da naskriptovat, s klikanim je to problematicke (ale videl som instalator, ktory to vedel naskriptovat tiez...)

4) Moj tip: Eclipse (java) + Google; visual studio som ale nepouzival, takze objektivne zhodnotit neviem.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
6. 1. 2008 14:27 Nový

Re: LINUX

celé vlákno
1. ja to myslel jako operacni system, myslim, ze vite jak jsem to myslel.
2. v poradku, bral jsem to jako priklad. cili v podstate neni problem si cokoliv stahnout pres (mimochodem vyborne) nastroje typu yast(snad jsem to nenapsal spatne) a potom vubec nic nekonfigurovat? tomu opravdu neverim.
3. pro mne je nocni mura uprava konfigurace "naprimo". zalezi na pristupu.
4. verte mi, ze je to mnohem lepsi nez pod linuxem nebo jinak... existuje na linuxu programovaci nastroj srovnatelny s visual studiem? nastroj, kde si pripravite na formulari vzhled a pote jiz pisete samotny kod, kde je okamzite k dispozici napoveda primo v kodu(doplnovani kodu, zobrazeni pouziti moznych metod s parametry apod.)? v programu pripravim kod, pote si na databazi(firebird) vytvarim procedury, ktere mohu ladit a je to...existuje vubec pod linuxem nastroj pro spravu napr. firebirdu s moznosti ladeni procedur apod.?
jak jsem jiz drive napsal, linuxu fandim, jsem rad ze je. verim, ze pokud se podari MS protlacit .NET jakozto primarni platformu, tak diky projektu MONO (pripadne dalsim) muze dojit k rozsireni win-only aplikaci i pro linux.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
7. 1. 2008 10:33 Nový

Re: LINUX

celé vlákno
4. Ano, konkretne pre javu :) Eclipse, Netbeans, IDEA (ta je platena), ... . Na formy je VE, autocompletion je samozrejmost, na Firebird je plugin. Mate vo Visual Studiu napriklad refactoring? Formatovanie kodu? Unit testy? ;)
Honza
Honza (neregistrovaný)
7. 1. 2008 21:07 Nový

Re: LINUX

celé vlákno
ano, ano (pokud nemyslíte nějakou specialitu), ano (team verze, případně nUnit + TestDriven.NET)... a hlavně nástroje pro vývoj v týmu (TFS)

no, srovnávat VS a javový ide typu Eclipse/Idea asi nemá cenu, obojí má 99% nejdůležitějších věcí...
xi-xa-o
xi-xa-o (neregistrovaný)
6. 1. 2008 9:42 Nový

Re: jak malé děti

celé vlákno
Tobě už jako definitivně hráblo, nebo co?
Zero
Zero (neregistrovaný)
6. 1. 2008 10:34 Nový

Re: jak malé děti

celé vlákno
Pochybujem ze to pisal pravy LO, aj ked styl pisania sa mu skoro podoba...
pj
pj (neregistrovaný)
6. 1. 2008 11:31 Nový

Re: jak malé děti

celé vlákno
co se tyce desktopu, tak mas pravdu, ale na serverovy sluzby je linux pouzitelny, treba dns, nebo mail relay, antispam atd.. a mozna tak za pet let se linux v pouzitelnosti priblizi xp/vista. snad bude i vetsi nabidka kvalitnich aplikaci. snad. i kdyz na druhou stanu opensource je fatalne podfinancovany a situace se spis zhorsuje :-\
Radim Kolář aura:100
6. 1. 2008 11:56 Nový

Re: jak malé děti

celé vlákno
Ja si myslim ze Linux misto na desktopech se prosadi v embedded marketu. Zarizenich bezicich na Linuxu je dost a spis pribyvaji nez ubyvaji.
M jako Molitan
M jako Molitan (neregistrovaný)
6. 1. 2008 13:41 Nový

Re: jak malé děti

celé vlákno
Myslim, ze priblizit se pouzitelnost Vist neni zadny problem - je nulova :-)
maleprase
maleprase (neregistrovaný)
6. 1. 2008 14:28 Nový

Re: jak malé děti

celé vlákno
> Přestaňte laskavě spamovat diskuze mým nickem, jste jak malé děti. Je to vysoce neprofesionální a neetické. Já se narozdíl od Vás snažím vždy o seriózní dizkuzi a nikoho nenapadám.

staci se zaregistrovat. vyhody jsou tak znacne a nedostatky minimalni ... :)
LO
LO (neregistrovaný)
6. 1. 2008 14:57 Nový

Re: jak malé děti

celé vlákno
Upozorňuji, že ten příspěvek jsem nepsal já. Těší mě, že mám tak věrného fanouška, ale tohle je už trochu dotěrné.
Vin
Vin (neregistrovaný)
7. 1. 2008 21:32 Nový

Re: jak malé děti

celé vlákno
Jo, to teda je, navíc amatérské.
Kurnik, úplně zabitý vlákno...
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem