Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Ubuntu 11.04: obratný narval s neobratným Unity

Trm
Trm (neregistrovaný) 158.194.147.---
29. 4. 2011 1:10 Nový

no to me teda poser

celé vlákno

jeste ze pouzivam fvwm1

blizz
blizz (neregistrovaný) ---.78-98-24.t-com.sk
29. 4. 2011 9:14 Nový

Re: no to me teda poser

celé vlákno

práve som si Windows prerobil na Unity stačili 2 kliky myšou. ale asi sa vrátim k pôvodnému nastaveniu. http://dopice.sk/unity

453 536
453 536 (neregistrovaný) ---.91-127-46.t-com.sk
30. 4. 2011 13:19 Nový

Re: no to me teda poser

celé vlákno
robiicz
robiicz (neregistrovaný) ---.167.broadband7.iol.cz
29. 4. 2011 1:11 Nový

Scrolování

celé vlákno

Já bych doplnil, že po instalaci na notebook a netbook mi funguje scroolování dvěma prsty. Na 10.10 jsem s tím vždy zápasil a stejně to fungovalo blbě. Tak za tohle malé plus :-)

to tedy ne...
to tedy ne... (neregistrovaný) 88.102.142.---
29. 4. 2011 1:38 Nový

Jaromir

celé vlákno

Sorry, ale s tim nesouhlasim.. Mozna nekdo, kdo se zivi hranim pocitacovych her najde zalibeni v neustalych zmenach. Ale ja si skutecne predstavuji distribuci a jeji udrzbu jinak. Canonical buzeruje tisice uzivatelu a doplati na to. Nebude prvni. Svevolne zmeny pri updatech vseho az po mazani!! uzivatelskych dat povazuji za silene.. Update temer cisteho 10.10 na 11.04 skoncil prazdnym desktopem bez niceho..vsechna uzivatelska nastaveni pryc.. Unity je holej nesmysl a naprosto nepouzitelny v komercni praxi. Rada spolecnosti jako Apple, MS atd investovalo obrovske penize do vyvoje ergonomie, zakladala cele divize a mela milionove vzorky zpetne vazby.. O co se opira Unity? Po updatu mam log plnej maleru.. dbus generuje temer kazdou sekundu 100!! radek chyb.. Je to katastrofa horsi nez Milenium Wokna.. Nahrada OpenOffice dokonce probehla uplne bez jakehokoliv varovani.. ikony jsou jine a jinde.. uzivatele se vztekaj a ja tim padem take. Po prectenim par mezinarodnich for mam pocit, ze kazdej si jisti zadek typickym "ale", ale :) nikdo to nechce! kazdej si stezuje minimalne na tragickou konfigurovatelnost, naprosty chaos u uzivatelu, stale zmeny od verze k verzi.. tohle proste nechapu. Znicit si celej projekt, prijit o duveru uzivatelu, to uz je jen hloupa tupost..

brk
brk (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
29. 4. 2011 6:25 Nový

Re: Jaromir

celé vlákno

A proč ses jako hnal do upgradu hned v den vydání? To že čerstvě vydané verze jsou plné chyb, je docela známá věc a povětšinou to platí napříč distribucemi. Běžný uživatel se o alfy/bety nezajímá. Zvědavec bootne ve virtualu/z flashky, zhodnotí stav a zase na to zapomene bez hlášené chyb. První pořádná várka testerů přichází právě až s vydáním.

x
x (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
29. 4. 2011 8:03 Nový

Re: Jaromir

celé vlákno

A ja blbec si myslel, ze na odladeni a otestovani jsou tady RC a Alpha verze. Evidentne Canonical vymyslel novy QA zpusob ala jednou lejno, navzdy lejno i kdyby se to jmenovalo super-duper-stable-forever-support-enterprise-*buntu :D

KamZa
KamZa (neregistrovaný) ---.customer.medialine.cz
29. 4. 2011 8:50 Nový

Re: Jaromir

celé vlákno

LOL a palec nahoru :D :D :D

y
y (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
29. 4. 2011 9:26 Nový

Re: Jaromir

celé vlákno

Windows si taky nikdo pro produkční nasazení netroufne použít před vydáním prvního SP (nebo aspoň pár měsíců po vydání). Navíc Ubuntu vydává nové verze každý půlrok, tak ty chyby se dají čekat. Je to distribuce pro lidi co si chtějí hrát. Pro produkční nasazení se hodí distribuce co mají delší vývojový cyklus a větší důraz na kvalitu (např. i Ubuntu LTS). Tam se ale novinky moc neobjevují a prostě to funguje, tak se na to nedá moc nadávat.

Johnny S aura:80
29. 4. 2011 10:14 Nový

Re: Jaromir

celé vlákno

Jenže Ubuntu je právě ve fázi (nebo spíše už bychom měli říci, bylo ve fázi...), kdy by měli brát ohled na následky jejich "experimentů" - změn. Vždyť jim přeci musí dojít, že když nejeden vládní úřad či firma změnili systém, respektive přešli ze "zlého" Windows na "dobrý" Linux, tak takové pokusy, takové změny je mohou v tom lepším případě odradit.

-tri-
-tri- (neregistrovaný) ---.lanservis.cz
29. 4. 2011 13:47 Nový

Re: Jaromir

celé vlákno

Pokud se nemylim 11.04 je prave ta LTS. /coz je ten pruser.../

Petr Krčmář aura:99
29. 4. 2011 13:52 Nový

Re: Jaromir

celé vlákno

Mýlíte. LTS jsou 6.06, 8.04 a 10.04 a bude zase 12.04.

Pedro
Pedro (neregistrovaný) ---.dip0.t-ipconnect.de
29. 4. 2011 14:36 Nový

Re: Jaromir

celé vlákno

To fakt? Som bol tiez v tom, ze 9.04 je LTS ....

faha
faha (neregistrovaný) 88.146.206.---
29. 4. 2011 15:08 Nový

Re: Jaromir

celé vlákno

6.06 jsem pouzival opravdu dlouho
8.04 maximalni spokojenost, tusim posledni vydani Kubuntu s KDE 3.5.x
10.04 uz se tak nejak mele, citim se nesvuj, tu a tam neco kolabuje

a dal uz ani nema odvahu upgradovat, je to skoda ...

Mac
Mac (neregistrovaný) 88.103.39.---
29. 4. 2011 16:10 Nový

Re: Jaromir

celé vlákno

8.04 byla vynikající, tedy ještě je, podpora skončí až 12. května. Já už ale radši utekl na Debian s xfce, na Gnome Shelly a Unity nemám náladu, já chci jen rychlé a přehledné grafické prostředí.

xavier
xavier (neregistrovaný) ---.hlucinnet.cz
29. 4. 2011 22:07 Nový

Re: Jaromir

celé vlákno

mas moznost...mint xfce je ted postaveny na debianu...
zkousel jsem prvni verzi s gnome a pokorne se vratil k mintu 10...zatim...ca­semna mint debian prejdu...jestli s xfce nebo gnome uvidim, slibili i fluxbox verzi

Marek Turnovec aura:70
1. 5. 2011 23:59 Nový

Re: Jaromir

celé vlákno

Teď vážně - když někdo píše, že používá Debian a XFCE, proč mu radíte přecházet na nějaký Mint s XFCE? Co tím dotyčný získá?

peep
peep (neregistrovaný) ---.236.broadband11.iol.cz
1. 5. 2011 0:58 Nový

Re: Jaromir

celé vlákno

dnes jsem zupgradoval kernel na 2.6.38-8, vyměnil OpenOffice za LibreOffice, povýšil nVidia driver a zůstávám u 10.04 (meníčko používám z Linux Mint)

spokojenost, všechno šlape jako hodinky už rok...

-tri-
-tri- (neregistrovaný) ---.lanservis.cz
30. 4. 2011 21:34 Nový

Re: Jaromir

celé vlákno

Jejda, diky za info.

Johnny S aura:80
29. 4. 2011 9:52 Nový

Re: Jaromir

celé vlákno

+0,5
Sice přehnané, ale souhlasím

Stanislav Hoferek aura:45
29. 4. 2011 9:14 Nový

Re: Jaromir

celé vlákno

ja som skúsil urobiť upgrade. po veľa vľa hodinách, ktoré som trávil síce pri pc ale robil som niečo iné, som narazil okrem kernel panicu (áno, pekne na mňa zažmurkala časť klávesnice) aj veliký extrém. píšem niečo v openoffice, dám to uložiť, openoffice padne a vytvára akúsi správu o chybe. Keď dám dokument znovu otvoriť, tak to otvorí libreoffice, ktorý o ničom nevie - a openoffice fuč :)

Pan Hodný
Pan Hodný (neregistrovaný) ---.dial-up.cz
29. 4. 2011 11:03 Nový

Re: Jaromir

celé vlákno

Teda. Pracovat s dokumenty během povyšování systému, to chce buď hodně odvahy, nebo.... doufám, že to nebylo důležité. :)

Stanislav Hoferek aura:45
29. 4. 2011 13:15 Nový

Re: Jaromir

celé vlákno

našťastie nie :) a veru hanbím sa za seba :)

Petr Macek aura:96
29. 4. 2011 15:36 Nový

Re: Jaromir

celé vlákno

Uz dlouho mi ve spravci aktualizaci sviti: Je k dispozici nove vydani Ubuntu '10.10' ... a stale jsem jeste neupdatnul. Drive jsem updatoval par mesicu po uvedeni nove verze, ale dost casto jsem se dostaval do stavu, ze to musim nekolik hodin opravovat.
Ja v podstate nemam duvod updatovat, usetrim si tim dost casu a nervu :-)

martin
martin (neregistrovaný) 89.221.215.---
29. 4. 2011 7:05 Nový

Re: Jaromir

celé vlákno

unity jsem nezkousel, ale rozhodne neni pravda, ze si kazdy stezuje a nikdo to nechce. ale pokud ti to vadi, tak zustan u posledni verze a mas minimalne rok a pul na to si vybrat novej OS...

jinak jako hloupej tupec mi prijdes spis ty, misto kritiky tu predvadis vseobecny nadavani typu "katastrofa horsi nez Milenium Wokna." nebo "holej nesmysl a naprosto nepouzitelny v komercni praxi" (co si omg predstavujes pod pojmem komercni praxe?). a to o nahrade OOo vazne myslis vazne?? bych skoro rek, ze pokud o tebe prijdou, tak rozhodne nemusi plakat...

btw. mam na notebooku W7 a arch s KDE a - miliony nemiliony, divize nedivize - KDEcka se mi pouzivaj lip...divny, co?

me
me (neregistrovaný) ---.187.broadband6.iol.cz
1. 5. 2011 11:00 Nový

Re: Jaromir

celé vlákno

V 11.04 neni UNITY jediny desktop (Unity je jen defaultni), stale je k dispozici Gnome panel. Nemam rad Unity, nemam rad Gnome shell, nechtel jsem upgradovat na 11.04. Ale upgradoval jsem a jsem spokokojeny, pouzivam desktop "Gnome Clasic", o Unity nic nevim. Gnome panel v 11.04 prijal nektera prijemna rozsireni z Gnome shell a Unity (nektere klavesove zkratky, maximalizace okna na horni liste, roztahnuti okna na pul obrazovky na bocnich listach. To se mi libi.

Takze osobne mohu upgrade 10.10->11.04 doporucit. Vetsi oroblem bude za 6 mesicu, 11.10 nema v planu moznost "Ubuntu clasic"... :-( Na druhou stranu, Canonical bude mit 6 mesicu na vylepseni Unity, na pridani chybejicich funkci, takze uvidime za 6 mesicu co predvedou. V tuto chvli predpokladam, ze zustanu na 11.04 az do LTS verze...

classic
classic (neregistrovaný) ---.Red-88-18-231.staticIP.rima-tde.net
1. 5. 2011 23:02 Nový

Re: Jaromir

celé vlákno

na unity jsem se tesil, ze zvedavosti, jestli to bude lepsi pro maly sirokouhly monitor notebooku
urcite by to bylo lepsi pro dotykovy displey ale me ted nestoji za to bojovat s temi moznostmi nemoznostmi nastaveni a odezvou launcheru u nekterych programu
takze taky Ubuntu classic a snad to daj behem pul roku do poradku

sycho
sycho (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
29. 4. 2011 7:49 Nový

Re: Jaromir

celé vlákno

Heh, tak kdyz na me pred chvili vyskocilo okynko "upgraduj", tak sem si rikal, ne ne ne, prve nejspis zazalohujeme, no a ted uz jsem o tom presvedcenej na 100% :D

Vít Šesták (v6ak) aura:79
29. 4. 2011 8:25 Nový

To je chyb!

celé vlákno

To je opravdu hafo chyb, kam se to všechno ukládá?

http://m.wolframalpha.com/input/?i=100%21%21&x=6&y=8

neron
neron (neregistrovaný) 85.93.121.---
29. 4. 2011 10:03 Nový

Re: Jaromir

celé vlákno

:-D

To snad ne... proc to neni pouzitelne v komercni praxi? Ja jsem se toho napriklad docela bal, protoze jsem stara konzerva, ale jsem nadsenej. Pouzivam natty uz od od beta verzi od dovoluji si tvrdit, ze mi to v mnoha smerech usnadnuje a zjednodusuje praci. U pocitace drepim 10 hodine denne a Linux pouzivam skoro 20 let. Od te doby doslo k daleko prevratnejsim zmenam, nez je nejake Unity a to nejenom v Linuxu.

none
none (neregistrovaný) ---.cust.selfnet.cz
30. 4. 2011 11:40 Nový

Re: Jaromir

celé vlákno

Naprosto souhlasím,
také jsem se Unity obával, ale po menší úpravě (zmenšit ikony,....) běhá jak má a usnadňuje mi tak práci. Osobně tomu fandím.

pj
pj (neregistrovaný) ---.ms.mff.cuni.cz
29. 4. 2011 10:48 Nový

Re: Jaromir

celé vlákno

Asi to trochu prehanas - pri 100!! riadkoch chyb by to kazdu sekundu spotrebovalo najmenej 10^(10^(10^2.20457732063­2032)) TB. Pocitam ze riadok obsahuje aspon 1B - \n.

Ak ti toto vadi, tak si mozes vybrat Ubuntu Classic pri prihlaseni a mas to bez problemov.

Xjmeno363
Xjmeno363 (neregistrovaný) ---.upce.cz
29. 4. 2011 14:54 Nový

Re: Jaromir

celé vlákno

Naprosto souhlasím s Jardou. Když si přestanete hrát a začnete makat, tak to hlavní je stablita, konzistence prostředí a softwaru a hlavně ne žádné velké změny. Když vám totiž ve firmě přestane fungovat soft XY každý půl rok kuli upgradu os, tak vás to začne pěkně sr.at. tohle si bohužel nejlíp uvědomují v redmondu
zůstanu na LTS co to pude a pak se asi vrátí linux do vmwaru do woken :(

Ps:

myslím, že by prospělo oddělení OS od softu. Je to blbost, že kuli upgradu jádra a OS se mi bez varování přemelou OO, Mail, firefox...
a samozřejmě přijdu o profil, oblíbené, adresář, makra, rozmístění ikon... ještě že to zálohuju, ale té práce...

myslím, že model OS + service packy je lepší než upgrady celého OS včetně všech aplikací

xxx
xxx (neregistrovaný) ---.klfree.cz
29. 4. 2011 21:39 Nový

Re: Jaromir

celé vlákno

No a vo tom to je. Stale je to lepsi, nez bedlive sledovat, kdy z mikroshitu vypadne novej system.

Pokud nemas rad zmenu nebo se povazujes za toho, kdo potrebuje na zeleze provozovat schopnej system a nema cas se zaobirat novejma konfiguracema poad., tak jed na LTS.

Xjmeno363
Xjmeno363 (neregistrovaný) ---.68.broadband12.iol.cz
29. 4. 2011 21:52 Nový

Re: Jaromir

celé vlákno

jo, ale co až 10.04 zastará? Unity? To rozhodně ne

bojím se, že to dopadne takhle:
Windows - office, pošta, matlab, orcad - prostě 90%
linux ve vmware - eclipse a gcc

a to mi pak vystačí debian v textovým režimu :(

škoda, snad to vidím moc pesimisticky, ale v poslední době se mi vývoj opravdu moc nezamlouvá. Začalo to KDE 4kou kdy mě začaly šedivět vlasy a teď se mám zase s něčím prát? PROČ?

me
me (neregistrovaný) ---.187.broadband6.iol.cz
1. 5. 2011 10:51 Nový

Re: Jaromir

celé vlákno

Rekl by jsem, ze jsi update provedl spatne. Budu hadat. Nabootoval jsi z DESKTOP CD a pak dal install a pozdeji zvolil update z 10.10->11.04, ze? To se mi taky povedlo, vicemene se jedna o premaznuti distribuce novou verzi, nastaveni i data jsou ztracena!! Je to spatne vysvetleno, varovani jsem nevidel anebo prehledl...

Pro update se zachovanim dat je treba provest update z internetu (Update manager), anebo pouzit ALTERNATE CD, na nem je v korenovem adresari skript, ktery provede update z CD (a pripadne stahne chybejici balicky z internetu).

DD
DD (neregistrovaný) ---.22.53.112.adsl.nextra.cz
3. 5. 2011 22:35 Nový

Re: Jaromir

celé vlákno

Naprostý souhlas. Updatoval jsem z blbosti na 11.O4 a je to naprostá katastrofa. Něco tak strašnýho jsem dlouho neviděl. Kdo vydal tuhle verzi se musel naprosto zbláznit.

jarda
jarda (neregistrovaný) ---.antik.sk
4. 5. 2011 17:06 Nový

Re: Jaromir

celé vlákno

Já jsem po 28.4 instaloval 11.4 na 6 PC, a bez jediného problému. Vše funguje dobře, a bez ztráty čehokoliv. Dokonce jde na Skype už i kamera, která na 10.10 nešla. :)

Anti
Anti (neregistrovaný) ---.as13285.net
8. 8. 2011 1:36 Nový

Re: Jaromir

celé vlákno

Souhlas 100% souhlas

alfonz_mucha www.dlauhy.cz
alfonz_mucha www.dlauhy.cz (neregistrovaný) ---.lightnet.ie
29. 4. 2011 1:47 Nový

Otestováno na bfu

celé vlákno

Testoval jsem 11.04 už delší dobu. Betu jsem nainstaloval na 2 počítače a na počítače BFU a vypadají zatím spokojeně, nepadá jim to a líbí se jim to. Myslím, že Cannonical stále ukazuje, že opravdu rozumí tomu co dělá.

lamiska
lamiska (neregistrovaný) ---.range86-142.btcentralplus.com
29. 4. 2011 2:14 Nový

rychlost

celé vlákno

tak som to nainstaloval na netbook (gma950, n270) a tam kde pred tym islo gnome bleskovo teraz unity laguje, to este aj ta orezana win7 na tom je rychlejsia..

Honza
Honza (neregistrovaný) ---.4.broadband13.iol.cz
29. 4. 2011 7:35 Nový

milé setkání

celé vlákno

Tomu, kdo tohle vymyslel, bych přál milé setkání se správcem sítě, který před půl rokem vysvětloval padesáti mírně podprůměrně inteligentním kancelářským babám, proč jsou na oknech tlačítka vlevo a ne vpravo a jak se dají zpátky do prava, teď jim bude vysvětlovat proč je všechno úplně jinak a proč to na starších strojích blbne. A šéfovi bude nejspíš vysvětlovat, proč ho před rokem přesvědčoval, že přechod na Linux je to pravé ořechové.... A já budu manželce vysvětlovat, proč si instaluju do virtuálboxu několik různých distribucí a co že to vybírám, místo abych šel třeba s dcerou ven a nebo nakoupit.

Froggy
Froggy (neregistrovaný) ---.tieto.com
29. 4. 2011 7:42 Nový

Re: milé setkání

celé vlákno

Přejdi na xubuntu nebo lubuntu.

x
x (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
29. 4. 2011 8:10 Nový

Re: milé setkání

celé vlákno

Jsou lide, kteri sice delaji s pocitaci, ale i tak s nim potrebuji pracovat a ne opravovat neco co meli udelat vyvojari toho konkretniho OS ;-)

Pro bezne uzivatele to je jeste vetsi pravda. Sice se jim da nainstalovat Linux, ale nemuze byt co pul roku nebo rok uplne prekopany system. Jednak bych tim ja ztracel cas a pokud si to nechavam platit, tak mne brzy poslou nekde a budou chtit zpatky Windows.

V Linux komunite je z nejakeho prapodivneho duvodu rozsireny pocit, ze jen proto, ze nekdo umi horko tezko neco naprogramovat a ze ma potrebu neustale dokola znovuobjevovat kolo misto aby to jiz existujici doladil, tak ze to muze cpat vsude a vsem.

Sure
Sure (neregistrovaný) ---.sh.cvut.cz
29. 4. 2011 8:31 Nový

Re: milé setkání

celé vlákno

a na co si myslite ze je LTS verze ubuntu? pro srandu kralikum?

prave ze LTS je urcena na mista, kde nikdo nema cas porad resit co ze se to po pul roce v tom systemu zmenilo ...

Honza
Honza (neregistrovaný) ---.4.broadband13.iol.cz
29. 4. 2011 9:25 Nový

Re: milé setkání

celé vlákno

LTS je po srandu králíkům. Používal jsem LTS, ale na novém počítači jsem měl problémy s grafickou kartou. Tak jsem zkusil novou verzi ubuntu a hle: vše fungovalo správně. Uznávám, že jeden příklad není statistika, ale otrávit dokáže. LTS by nebylo pro srandu králákům, kdyby se tam dostaly všechny fixy z aktuální verze a kdyby na fórech se primárně řešily problémy LTS a nebyla standardní odpověď: "A jakou máš verzi? Aha, no to už je dávno opravené".

TomBA
TomBA (neregistrovaný) ---.195-146-151.telecom.sk
29. 4. 2011 15:53 Nový

Re: milé setkání

celé vlákno

Môžeš prosím ťa konkretizovať ten hardware čo ti na 10.04 LTS nešiel a na 10.10 ano?
Môžeš prosím ťa konkrétnejšie napísať aké fixy = farbičky ti chýbajú v 10.04 LTS. Ide o bezpečnostné veci či komfort? Bavíme sa o systéme či aplikáciách?

Správca systému, ktorý nainštaluje svojmu chlebodárcovi OS s polročným inovačným cyklom je idiot a zaslúži si vyhadzov....

JaGa
JaGa (neregistrovaný) ---.net2u.cz
29. 4. 2011 8:33 Nový

Re: milé setkání

celé vlákno

No ono není nutně nutné používat Ubuntu. Je přece dostatek jiných distribucí.
No konečně přejít na Windle není špatnej nápad...

Honza
Honza (neregistrovaný) ---.4.broadband13.iol.cz
29. 4. 2011 9:36 Nový

Re: milé setkání

celé vlákno

No mně zatím přišlo Ubuntu celkem nejlepší z toho, co jsem viděl, relativně vyladěné, hezké i na pohled. Spousta uživatelů, tj. když byl problém, tak ho většinou už řešil někdo přede mnou a dalo se to řešení vygooglit. Přechod z Mandrivy před lety byl docela úleva. Jsem sice linuxák a navíc programátor, ale nebaví mě se v tom moc šťourat ve věcech, které můžou fungovat automaticky. No ale teď se možná budu muset trochu porohlédnout po něčem jiném, jinak budu mít buď menu a buttonky každý půlrok v jiném rohu a nebo beznadějně zastaralý software na LST. A widlema nestraš, z těch mám husí kůži.

JD
JD (neregistrovaný) ---.kaznejov.cz
29. 4. 2011 10:55 Nový

Re: milé setkání

celé vlákno

100% souhlas. Na ubuntu jsem presl proto, ze odmitam po stoprve resit veci ktere by mely fungovat samy. A to jsem od r 95 zkusil uz Slack, RedHat, Suse, Fedoru, opet Suse, Debian, a od v 6.06 jsem na UBUNTU

Ale unity je nechutny vtip. Kam ted?

Samuel Kupka aura:82
29. 4. 2011 11:08 Nový

Re: milé setkání

celé vlákno

Mint?

brb
brb (neregistrovaný) ---.techcomnet.cz
29. 4. 2011 11:08 Nový

Re: milé setkání

celé vlákno

To je tak tezke pri prihlaseni prekliknout z Ubuntu na Ubuntu Classic a mit tam to puvodni rozhrani ?

JD
JD (neregistrovaný) ---.kaznejov.cz
29. 4. 2011 13:11 Nový

Re: milé setkání

celé vlákno

Ve verzi 11.10 nebude zadne Ubuntu Classic. Pokud se to nezmeni.

Rovano
Rovano (neregistrovaný) ---.customer.poda.cz
29. 4. 2011 15:09 Nový

Re: milé setkání

celé vlákno

BUde, nebude, špekulanti... v současné verzi je.

vadimo
vadimo (neregistrovaný) ---.stuffnet.sk
29. 4. 2011 15:07 Nový

Re: milé setkání

celé vlákno

No napríklad aj do nového Ubuntu 11.04 s Gnome panelom. Stále máš na výber, Unity ti nie je vnucované.

Mila
Mila (neregistrovaný) 85.13.126.---
29. 4. 2011 23:40 Nový

Re: milé setkání

celé vlákno

Jo tak Vy mě mluvíte z duše. Udělal jsem taky podobné kolečko. Teď začínám vážně laborovat nad XFCE (Xubuntu) nebo KDE (Kubuntu). Používám hodně oken najednou a hovadina Unity ně fakt vytáčí. Navíc kostrbaté otvírání aplikací je taky opruz. Na Ubuntu se mi moooc líbilo dolaďování různých fičur usnadňujících práci se systémem...oz­namování, rychlejší nabíhání, ubuntu one, odladěné aplety atd... Ale co teď nabastlili mě děsí. Navíc Gnome 3 nevypadá na spásu, spíše na něco podobného. I když musím říci, že když jsem zkoušel Gnome shell, tak se na to podle mě zvyká rychleji. Proč sakra raději neladí aplikace, jádro a podporu HW. Vždyť ovládání Gnome 2 snad nikdo nekritizuje! Mě teda vyhovuje maximálně. No třeba to pořádně nakopne XFCE :-).
Sem nasrán...pardon!

vlada
vlada (neregistrovaný) ---.164.broadband5.iol.cz
30. 4. 2011 17:35 Nový

Re: milé setkání

celé vlákno

No .. ja uz spis zacinam uvazovat o MacOS.
Ze by konecne stabilita, zaruky, ergonomie, optimalizace, rychlost..
Skoro je mi to lito.. mama Linux tak trochu po tech letech i rad..

Petr
Petr (neregistrovaný) 2a01:430:28:----:----:----:----:----
29. 4. 2011 9:11 Nový

Re: milé setkání

celé vlákno

Milý správce sítě je asi trochu osel. Pokud potřebuji používat Ubuntu v produkčním prostředí, nainstaluji 10.04 LTS a nesahám na to! Určitě tam nebudu každého půl roku sypat novou verzi .... .

y
y (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
29. 4. 2011 9:30 Nový

Re: milé setkání

celé vlákno

+100
Nehledě na to, že ty ikony mohl těm ženským předělat rovnou při instalaci.

Honza
Honza (neregistrovaný) ---.4.broadband13.iol.cz
29. 4. 2011 9:38 Nový

Re: milé setkání

celé vlákno

Pokud by jim ty ikonky měl předělávat rovnou, proč je teda do té verze ubuntu vůbec dávali?

y
y (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
29. 4. 2011 10:03 Nový

Re: milé setkání

celé vlákno

Nevím, to je spíš otázka na vývojáře. Podle mě je diskuze okolo umístění ikon naprostá pitomost. Když mi to nevyhovuje tak použiju jiné téma. Proto ty témata existují. V ubuntu a i v linuxu obecně je spousta daleko závažnějších problémů, jenomže k těm se nemůže vyjadřovat každý. Jestli mají být ikony vlevo, vpravo, dole, nahoře nebo uprostřed na to je odborník každý.

Radovan Suchanek aura:74
29. 4. 2011 10:35 Nový

Re: milé setkání

celé vlákno

Veľmi dobre napísané, žiaľ súhlasím. Skúška s povinosti verzie 11.04 je za mnou a úplne presvedčivo možem konštatovať že vývojári už väčšiu chybu urobiť nemohli. Navrhujem lubuntu 11.04 ale ešťe lepšie debian. Viem, treba všetko reinštal a nastaviť pracne sieť ale tam je aspoň istota a ešťe verím že nejaký ten čas u debianu ostane :)

Rovano
Rovano (neregistrovaný) ---.customer.poda.cz
29. 4. 2011 13:41 Nový

Re: milé setkání

celé vlákno

Asi je třeba se zamyslet nad tím ,proč si přidáváte práci.

Miroslav Prýmek aura:58
29. 4. 2011 14:49 Nový

Re: milé setkání

celé vlákno

Spíš by mě zajímalo, jak by takový správce vysvětlil šéfovi, proč dělá pokusy na uživatelích v ostrém provozu, proč nevypracoval nějakou politiku nasazování nových věcí a proč nemá configuration management na takové úrovni, aby uživatelé měli stabilní vzhled a funkčnost pracovního prostředí.

haplo602
haplo602 (neregistrovaný) ---.austin.hp.com
29. 4. 2011 8:36 Nový

este ze pouzivam xubuntu

celé vlákno

vcera na mna vyskocil upgrade, po chvilke zavahania som to odklepol. sice ziaden ubuntu upgrade mi este neprebehol spravne (pri nejakej verzi 6 to prestalo dokonca spustat X) ale necham sa milo prekvapit ked pridem domov.

este ze pouzivam xubuntu a ftakoviny ako Unity nemusim riesit.

Johnny S aura:80
29. 4. 2011 10:30 Nový

Zákaz

celé vlákno

Včera, tak jako všem, kteří používají Ubuntu, na mě vyskočila hláška o nové verzi 11.04 a prý jestli chci přejít. Tak jsem přešel do správce balíků, do správce zdrojů a nastavil "neupozorňovat na novější verzi systému". A je pokoj. Stejně sleduji situaci o Ubuntu na těchto a jiných stránkách, takže až usoudím, že nastala ta vhodná doba "zase" upgradovat, tak tak učiním.

Bubuss
Bubuss (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
29. 4. 2011 11:00 Nový

HP-mini

celé vlákno

Na mem netbooku se to chova prozatim pomerne slusne a pouzitelne, rozhodne mi to pride subjektivne lepsi nez byla predchozi verze 10.10

odstrcill
odstrcill (neregistrovaný) 82.114.211.---
30. 4. 2011 10:18 Nový

Re: HP-mini

celé vlákno

Na mém netbooku taky (ToshibaNB100) ve verzi 10.10 bylo Unity skoro nepoužitelné,nyní si už ani moc nestěžuji a je to celé jakési svižnější

Václav Čermák aura:87
29. 4. 2011 13:09 Nový

Unity

celé vlákno

Konecne jsem se dokopal k tomu, ze jsem si to ve virtualboxu vyzkousel (upgrade jsem si netroufl). Chvili jsem si hral s ovladanim, vyzkousel shortcuty, priinstaloval nejake aplikace. Muj dojem z toho je, ze koncept unity (a tim mozna i gnome shellu, ten jsem zatim nezkousel) se mi _velmi_ libi. Prijde mi to ale zatim takove nejake nedodelane. Chybi mi applety z gnome-panelu (treba na NB jsem zvykly mit tam ukazetele teploty, neb je uz postarsi a poznam, kdy ze mu to mam vycistit chlazeni a nebo proc ze to zrovna pocita tak strasne pomalu - to chce applet na liste). Nevim, kde zmensit kravsky velike ikony, zejmena v dashi, to je dobre na netbook, ale ne na desktop. Schovavani menu a ovladani okna do listy mi prijde jako dobry napad, ale treba to menu zdaleka ne vsechny aplikace umi (i tak je tam ale alespon schovana lista). Pri vic obrazovkach mi to proste nakopiruje listy na obe, stacilo by na jedne. Vylepsit praci s virtualnimi plochami, treba aby byly na kazdem monitoru nezavisle (to neumi tedy ani gnome). A takovych veci tam bude urcite dost, jsou to ale vsechno veci, ktere pujdou doladit.

Asi to melo byt ve teto verzi jako moznost a ne jako vychozi nastaveni. Zvlast kdyz to stejne na polovine HW po instalaci ani nefunguje.

mpts
mpts (neregistrovaný) ---.mpsv.cz
29. 4. 2011 13:23 Nový

Otázeček

celé vlákno

Včera večer jsem to testoval, zatím jen z CD, a zaujala mne jedna věc: nedařilo se mi nikde najít, jak v Unity nastavit počet ploch (viewportů). Jde to vůbec nějak nebo zkrátka čtyři a basta?

(Druhá možnost by znamenala pro Unity jednoznačné "no go", ale nechce se mi věřit, že by klesli až tak hluboko.)

nula
nula (neregistrovaný) 2001:718:1001:----:----:----:----:----
29. 4. 2011 14:05 Nový

Re: Otázeček

celé vlákno

Unity je "plugin" do Compizu, takže doinstalovat compiz settings manager (nebo tak nějak) a vyklikat tam.

mpts
mpts (neregistrovaný) 91.214.159.---
29. 4. 2011 14:23 Nový

Re: Otázeček

celé vlákno

Díky, zkusím.

Slavo
Slavo (neregistrovaný) ---.178-40-213.t-com.sk
29. 4. 2011 13:57 Nový

Unity

celé vlákno

Ja mám z ľudí ktorí kritizujú Unity pocit, že sú mentálne retardovaní, ale to bude asi tým, že žijú v zaostalých štátoch ako Česko a Slovensko nepochybne sú. Radšej ani ďalej nebudem čítať vaše názory lebo mi je z toho zle. Škoda rečí.

mpts
mpts (neregistrovaný) 91.214.159.---
29. 4. 2011 14:22 Nový

Re: Unity

celé vlákno

šašo

me
me (neregistrovaný) ---.187.broadband6.iol.cz
1. 5. 2011 11:15 Nový

Re: Unity

celé vlákno

UNITY (a GNOME Shell) je rozhrani navrzene pro retardovane uzivatele. Ne kazdemu bude vyhovovat. Pokud si na PC jen prohlizite internet, fotky z dovolene (a jine fotky ;-), prehravate video a hudbu a obcas zahrajete Battle for Wesnoth, a mate dobrou grafickou kartu (a to hraci maji...;-) pak Vam Unity bude vyhovovat. Pokud ale intenzivne pozivate nekolik aplikaci a potrebujete mezi nimi prepinat, zrejme Vam Unity snizi produktivitu...

Clock
Clock (neregistrovaný) ---.dclient.hispeed.ch
1. 5. 2011 12:12 Nový

Re: Unity

celé vlákno

Ja mam strach, aby se lidi co kritizuji Unity, z tveho prispevku necitili urazeni.

-tri-
-tri- (neregistrovaný) ---.lanservis.cz
29. 4. 2011 14:02 Nový

ubuntu classic

celé vlákno

O UNITY jsem tady toho napsal dost a moc mu neverim. Upgrade okno jsem hned sestrelil.
Chtel bych se zeptat jak je to s U Classic logem? Zkousel to nekdo? Jak se to chova?, je tam klasicky G panel, co aplikce a popripade funguje s Compiz efekty tak jako "zastara"? Diky za info.
/ps: autorovi - tyhle informace bych velmi ocenil v samotnem clanku, popr. v jeho pokracovani./

Petr Krčmář aura:99
29. 4. 2011 14:16 Nový

Re: ubuntu classic

celé vlákno

Ubuntu Classic je normální Gnome s normálním Gnome Panelem. Čili přesně jako "zastara". Doporučuji přečíst úterní článek.

-tri-
-tri- (neregistrovaný) ---.lanservis.cz
30. 4. 2011 21:36 Nový

Re: ubuntu classic

celé vlákno

To mi spadl kamen ze srdce..! Urcite pouziji.
Diky.

Michal Strba aura:100
29. 4. 2011 14:17 Nový

Vyzera dobre, ale bugle je stale

celé vlákno

Unity vyzera vazne dobre, len chyba trosku konfigurovatel­nosti. Uz som normalne rozmyslal ze predsa len zostanem pri ubuntu a nepojdem na fedoru. Chcel som este vyskusat nastavit gumove okienka tak som si nainstaloval CompizConfig ale ked som ich nastavil tak sa mi horny panel cely zaciernik. Odrazu to bol len taky cierny pas, sice fungoval, ale nic na nom nebolo vidno. Niekde som "nahmatal" tlacidlo pre vypnutie a vypol som to. Ale teda pouzivat to zatial nebudem. Az by som to niekedy pouzival, tak az o pol roka alebo aj neskor. Az vtedy to myslim bude dobre pouzitelne. Ale vyzera dobre :D. Aspon je teraz Ubuntu medzi distrami originalne.

kily
kily (neregistrovaný) ---.cust.sloane.cz
30. 4. 2011 2:14 Nový

Re: Vyzera dobre, ale bugle je stale

celé vlákno

jo spolupráce s compiz se zatim zdá tragická a obvykle pomůže trojhmat na backspace. Prostě je to zatim spíš ve vývoji, ale použitelné víc než dobře.

gambolputty
gambolputty (neregistrovaný) 89.235.19.---
29. 4. 2011 14:19 Nový

Unity - opatrné nadšení

celé vlákno

Musím říct, že jak jsem byl ještě donedávna skeptický, tak po několika hodinách používání získávám pocit, že s Unity budeme dobří kamarádi. Žádný zásadní problém jsem dosud nezaznamenal a velice si cením jednoduchosti celého rozhraní. Myslím, že nebude problém rodinu zaškolit.

Jarda
Jarda (neregistrovaný) 78.24.233.---
29. 4. 2011 15:07 Nový

Unity

celé vlákno

po testování betaverze jsem se rozhodl zkusit "ostrou" verzi. Práce s Unity mi nepřijde zas takový propadák. Navíc jsem z minulých verzí zvyklí mít dock umístěný nalevo, aby aplikace byli ihned při ruce - což unity tohle řeší za mě automaticky. Jediný problém vidím, nemožnost větší konfigurace. V Dashu mi vadí veliké ikony, snad to do budoucna půjde více přizpůsobit. Jinak víceméně spokojenost.

Iggy
Iggy (neregistrovaný) 213.180.36.---
29. 4. 2011 16:28 Nový

Ubuntu 11.04 je krokem vpřed

celé vlákno

Unity jsou krásné a lehce použitelné, graficky konečně vstupují do nového století :-). Už se těším na Ubuntu 11.10.

kily
kily (neregistrovaný) ---.cust.sloane.cz
29. 4. 2011 21:08 Nový

"admini"

celé vlákno

Udivuje mě, kolik je tady adminů-chudinků, co byli tím zlým fašistou Šůtrvortem donuceni k povýšení systému svých klientů a korporací na 11.04 a to hned v den vydání bez možnosti předchozího otestování. Dokonce neměli na vybranou a "nemohli" přepnout na gnome panel, Jak to mohli udělat takovým geekům dát Unity jako výchozí a nutit je udělat jeden klik navíc pro přepnutí na GP. A ta hrůza - vinou vývojářů Unity časem ustane podpora Gnome 2 a GP. Jak si mohli pro jejich krásný oči dovolit nepřevzít vývoj a podporu od vývojářů Gnome nejlépe na věčné časy? Tyhle nářky mi hlava nebere. Ještě že máte na výběr mezi dalšími distry. Třeba hurá na Fedoru 15, ta bude pro takové jako vy ta pravá:-)), u Fedory 16 budete mít zase nad čím naříkat.
No užijte si to a připravte si blicí pytlíky na říjen až přijde 11.10:-))).

vks aura:32
vks
29. 4. 2011 23:27 Nový

Megabuttonty

celé vlákno

Nedavno jsem pritelkyni koupil dotykovy netbook (se sedmyma widlema) a kdyz jsem si s nim chvili hral ja, tak mi pripadalo, ze je to uplne kretenske, ze je lista pres pul obrazovky, ale jsou to widle... Ale kdyz vidim tohle Unity, tak mi to pripada dost podobne. (jediny rozdil ze MS vyprodukoval 2 zprznene releasy (Vista a 7) za dobu, kdy si ubuntu jich vychrlilo 11 a proslo si celym svym vyvojem, bohuzel cim dal vice podobnym widlím.

Proste jako dlouholety ubuntak asi brzo zkusim zas prejit na nejaky normalni system a vyhnu se mainstreamovým humusům. Bohuzel, dnes chce kazdý megacudlíky, u vseho obrovske reklamni plochy a vsechno animovane a 3D - na to jsem zvedavy, kdyz zrovna pocitac neco pocita a behem toho grafika nestiha a nez doanimuje vsechny ty stupidni opicarny tak si muzu odskocit na velkou.

Nebo se radeji pustim do downgrade: predloni bylo podle me ubuntu na spicce svého vývoje, od te doby to jde cim dal vic s kopce.

Přezdívka je povinná
Přezdívka je povinná (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
29. 4. 2011 23:59 Nový

Rozšiřování Ubuntu do běžné populace... :-)

celé vlákno

No, podle úrovně diskuze mám pocit, že se nám Ubuntu opravdu začalo šířit mezi běžné občanstvo. :-)

Wrunx
Wrunx (neregistrovaný) 188.120.195.---
30. 4. 2011 0:18 Nový

Re: Rozšiřování Ubuntu do běžné populace... :-)

celé vlákno

Dost možná, já jsem taky takové "běžné občanstvo", a do 10.10 jsem byl naprosto spokojeným uživatelem, který chválil každou novovu verzi. Ale Unity mě fakt zenchutilo totálně. Jasně, je to můj subjektivní názor, ale od toho jsem subjekt abych ho měl. Takže mě zachránila změna na "classic" a pokud by se stalo že classic vzhled v příští verzi třeba nějakým nedopatřením nebude možný, no tak holt sorry a šáteček. Tohle opravdu ne, to je hooodně nepovedená parodie (spíš tragedie) na MAC.

kily
kily (neregistrovaný) ---.cust.sloane.cz
30. 4. 2011 1:52 Nový

Re: Rozšiřování Ubuntu do běžné populace... :-)

celé vlákno

potom jsou tu tyto rady:
1-bud zůstan kde jsi spokojený
2- tak o nemožnosti zůstat dlouhodobě u g2 si stěžuj někde jinde
Jinak oceňuji že nejste další výkřik ve stylu g2 a nikdy jinak a přeji mnoho štěstí příští pětiletce:-)

me
me (neregistrovaný) ---.187.broadband6.iol.cz
1. 5. 2011 11:22 Nový

Re: Rozšiřování Ubuntu do běžné populace... :-)

celé vlákno

Nepropadej panice! I Ubuntu 11.04 muze vypadat jako (vylepsena) 10.10. Staci se behem prihlaseni prepnout do "Ubuntu Clasic". Upgrade z 10.10 na 11.04 doporucuji (coz me prekvapuje, protoze jeste pred tydnem jsem upgradovat nechtel...;-)

kily
kily (neregistrovaný) ---.cust.sloane.cz
30. 4. 2011 1:59 Nový

Re: Rozšiřování Ubuntu do běžné populace... :-)

celé vlákno

skoro bych řekl až windovsovatět

kily
kily (neregistrovaný) ---.cust.sloane.cz
30. 4. 2011 2:00 Nový

Re: Rozšiřování Ubuntu do běžné populace... :-)

celé vlákno

skoro bych řekl až windovsovatět

Henkye
Henkye (neregistrovaný) ---.115.broadband6.iol.cz
30. 4. 2011 0:00 Nový

32 nebo 64bit ?

celé vlákno

Zdravim, koukám na download stránku Ubuntu a pořád tam doporučujou 32bit verzi. Zvládne tahle verze 4 GB ram narozdíl od widlí ? Pokud ne, co si o tom myslíte ? Není to brždění pokroku ?

kily
kily (neregistrovaný) ---.cust.sloane.cz
30. 4. 2011 2:07 Nový

Re: 32 nebo 64bit ?

celé vlákno

nevidím problém, i tolikrát kritizovaný flash na 64bit jede, zkušenější kolegové to jistě upřesní.

Nfn
Nfn (neregistrovaný) 85.132.169.---
30. 4. 2011 9:21 Nový

Re: 32 nebo 64bit ?

celé vlákno

Když se při instalaci zjistí, že systém má > 3GB RAM, tak se nainstaluje PAE jádro (v případě instalace z CD se ho pokusí stáhnout z netu). Případně můžeš doinstalovat tohle jádro dodatečně. PAE umožní používat více než 4GB paměti. Rozumné řešení pro ty, kteří nechtějí 64bit. Já používám PAE na 8GB RAM a nemám s tím problém. Pro rozdíly mezi PAE a skutečným 64bit stačí vygůglit.

Henkye
Henkye (neregistrovaný) ---.115.broadband6.iol.cz
30. 4. 2011 12:52 Nový

Re: 32 nebo 64bit ?

celé vlákno

Díky moc za vysvětlení. Podle wiki mi 32bit bude stačit ještě hodně dlouho .-)
Tak jsem to nový Ubuntu zkusil a - Epic fail, škoda myslim že bych byl z těch uživatelů, kteří by Unity ocenili. Možná byla chyba instalovat to přes PXE ... Nefunkční síťovka a nefunkční USB myš.
Mám na PC Ubuntu 10.10, tak bych chtěl zkusit nabootovat ISO z grubu. Tak kdyby náhodou šel někdo kolem, kdo to tak dělá a postl mi menuentry z grub.conf nezlobil bych se .-)

add flash:
na mým 64b Ubuntu 10.10 už cca půl roku šlape OK, ale předtim to byla hrůza...

Henkye
Henkye (neregistrovaný) ---.115.broadband6.iol.cz
30. 4. 2011 14:31 Nový

Re: 32 nebo 64bit ?

celé vlákno

Tak dobrý, už mám nainstalováno z isa přes grub. Vyřešlio to problémy - takže neinstalovat přes PXE .-) Kdyby někdo chtěl poradit, neni problém.

Nfn
Nfn (neregistrovaný) 85.132.169.---
30. 4. 2011 16:10 Nový

Re: 32 nebo 64bit ?

celé vlákno

Upravit dle svých potřeb:

menuentry "Ubuntu live CD" {
set isofile="/boo­tiso/ubuntu-11.04-desktop-i386.iso"
loopback loop (hd0,7)$isofile
linux (loop)/casper/vmli­nuz boot=casper iso-scan/filename=$i­sofile noprompt noeject
initrd (loop)/casper/i­nitrd.lz
}

Při instalaci Ubuntu přes PXE pozor na zprovoznění sítě - network manager to nějak zabalí (dojde ke konfliktu mezi nastavením sítě přes NM a starým způsobem). Nevím, jak je to v aktuálním vydání, ale já se s tím potýkám už několik let. Někde v poznámkách mám toto:
/etc/network/in­terfaces:
auto eth0
iface eth0 inet manual
změnit na

auto eth0
iface eth0 inet dhcp

a /etc/NetworkMa­nager/nm-system-settings.conf

změnit na
[main]
plugins=ifupdow­n,keyfile

[ifupdown]
managed=true

Tzn. nechce se mi patlat se s network managerem, to ho radši přerazím výše uvedenou úpravou (používám zde desktop, na notebuku bych si s tím asi dal více práce). Tímto se vrátíš k nastavování přes /etc/network/in­terfaces. Ale netvrdím, že tohle je řešení tvého problému.

Lojza74
Lojza74 (neregistrovaný) ---.mnd.cz
30. 4. 2011 10:18 Nový

Re: Ubuntu 11.04: obratný narval s neobratným Unity

celé vlákno

Jsem asi jeden z mála komu se Unity líbí. Teď jsem s tím dva dny docela intenzivně pracoval - spuštěných několik aplikací na více plochách (úprava fotek v Gimp a www stránek v Bluefish + prohlížeč) a člověk je po chvíli jako doma.
Ten panel na levé straně je na dnešních 16:9 LCD to nejlepší řešení. Nevím proč bych si měl ubírat místo zespodu nebo zhora. Ještě jsem si nastavil compiz, že po najetí myší do pravého dolního rohu se zobrazí plochy a nemá to chybu. Ani mé dvě děti s tím nemají žádný problém. Ovšem chápu, že většina lidí je konzervativních a takové změny jim dokážou přivodit nervový kolaps :-)
Úplně stejně by lidi nadávali, kdyby desktop roky vypadal jako dnešní Unity a někdo by přišel s klasickým panelem ve stylu win98. Navíc ještě dlouho půjde používat klasický gnome panel a nebo Xfce, KDE - možností je mnoho.

Lovap
Lovap (neregistrovaný) 94.228.83.---
30. 4. 2011 16:20 Nový

Re: Ubuntu 11.04: obratný narval s neobratným Unity

celé vlákno

Nejde o vzhľad - ten je celkom o.k. problém je v nekonfirovateľnosti Unity. Nedá sa napríklad zmeniť zobrazovanie zložiek v dashi "Soubory a složky" - furt sa tam zobrazujú Domovské zložky - ale ja napr. v nich nemám nič. Ja by som potreboval dostať tam napríklad /windows_d, kde mám všetky súbory - a to skrátka nejde.
Dash "Aplikace" je taktiež tragédia - takisto sa tam nedá nastaviť čo sa bude zobrazovať. Môžem si síce vyfiltrovať kategóriu, ale aj tak to neukáže všetko a musím zasa klikať na "Zobrazit dalších x výsledků". Tu by bodli oveľa menšie ikony, si myslím.

me
me (neregistrovaný) ---.187.broadband6.iol.cz
1. 5. 2011 11:34 Nový

Re: Ubuntu 11.04: obratný narval s neobratným Unity

celé vlákno

Unity je stale ve vyvoji. Neni dodelane. Problem pro me nejsou tlacitka vlevo; to je super napad! Ve Windows mam listu take vlevo. Bohuzel Gnome2 panel nelze listu rozumne dat na stranu, vyvojari s tim moc nepocitali (lze to udelat, ale neni to hezke, vysledek je spise tragicky...). Takze az budu moci dat listu (se spustenymi programy) vlevo i v Gnome2, udelam to!! ;-)

Problem Unity take je, ze vyzaduje dobrou grafickou kartu (ne kazdy ma 3D grafiku). A UNITY (I Gnome3 shell) uplne meni filozofii prace z desktopem. Osobne si myslim, ze Unity desktop jeste potrebuje chvili uzrat...

Zero
Zero (neregistrovaný) 109.80.180.---
30. 4. 2011 13:40 Nový

Riesenie pre produkcne nasadenie????

celé vlákno

Neviem preco admini pchaju do produkcneho prostredia ubuntu a nie lts vezriu... u nas to mame riesene lepsie desktop=gentoo+kde server=*bsd. Niektory hned povedia ze gentoo ako desktop je z hladiska upgrade a jeho casu instalacie sprostost ale ked sa upgraduje iba pri security update a nieje tam mnoho zbytocnych aplikacii tak to nieje ani casovo narocne... a ked treba uz fakt velky update tak sa robi cez sobotu-nedelu mame pustene kompy a v pondelok je vsetko ok. A nejake zmeny v ovladani KDE??? tam mame aktualizaciu KDE zakazanu (da sa to vuhodit z aktualizacnej db) a aktualizuje sa to az ked sa to odskusa a odladi na test masine a nastavi sa ovladanie tak ako su uzivatelia zvyknuty...

RDa
RDa (neregistrovaný) 90.146.56.---
30. 4. 2011 17:36 Nový

Re: Riesenie pre produkcne nasadenie????

celé vlákno

Taky mam radeji Gentoo na desktop ( = hlavni pracovni stroj ) i na servery (dohromady je to jiste jednodussi na spravu nez vsude ruzne OS). Jen chvili trvalo nez jsem se zbavil vnucovani KDE4 pri aktualizacich.

Problem novych verzi a prekopani vseho je hlavne ten, ze uzivatele linuxu nejsou opice a postupem casu si vytvori hodne silne navyky a vyuziji vsechny featury daneho prostredi k zefektivneni prace. Plati to jak pro uzivatele minimalistickych WM, tak i u me s kde3 - ve verzi 4 se nedalo a porad neda skutecne pracovat.

Vetsina uzivatelu Ubuntu ale zrejme neni tak narocna a zmena jim nebude tak vadit.

Zero
Zero (neregistrovaný) 109.80.180.---
30. 4. 2011 23:45 Nový

Re: Riesenie pre produkcne nasadenie????

celé vlákno

No ja mam na svojom gentoo pekwm, je to minimalisticke riesenie wm a mne to vyhovuje... mozem si ho cele komlet prisposobit a nema ziadne zbytocnosti... co sa tyka *BSD na servri je to kvoli tomu, ze maju dlhsi cyklus novych verzii a pri vydani novej verzie sa toho meni malo, resp. nic iba su pridane nove patche (ci uz security alebo nejak ta nova feature), preto na server davam prednost *BSD (*BSD = dosadi si kazdy co chce a co mu vyhovuje:)

talpa
talpa (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
30. 4. 2011 19:57 Nový

jaromir ma pravdu

celé vlákno

souhlasim co dodat.. temer ve vsem...

Clock
Clock (neregistrovaný) ---.dclient.hispeed.ch
1. 5. 2011 12:15 Nový

Ja se toho desim!

celé vlákno

Jeste jsem si nezvykl na KDE 4 a ted abych se ucil jeste nejake Unity?

Zero
Zero (neregistrovaný) 109.80.180.---
1. 5. 2011 13:53 Nový

Re: Ja se toho desim!

celé vlákno

Ak pouzivas KDE tak sa nemusis obavat unity je nahrada(???) za gnome shell...

finchCZ
finchCZ (neregistrovaný) ---.customer.poda.cz
1. 5. 2011 12:51 Nový

povýšení, ubuntu a unity -> katastrofa

celé vlákno

Tak, jelikož mi nabídlo Ubuntu povýšení, tak jsem tedy nechal udělat, ovšem ke konci se cosi zvrtlo a celý počítač se mi sekl, nechal jsem ho takhle 5 minut a nic se stále nedělo, tudíž jsem ho tvrdě restartoval. Pak jsem chtěl nabootovat do nového, ovšem nic a byl tam panic. Tudíž jsem nastartoval zlou win7 a stáhl si samotné iso nového ubuntu, hodil ho na flashku a asi po třetím pokusu, mi konečně ubuntu nastartovalo. Naštěstí moje data nebyla v háji, tak jsem si je zálohoval a dal instalovat. V prvním případě, mi zkolaboval opět instalátor, ke konci instalace. Poté se mi nechtěl ani rozdělit hdd. Tak jsem tedy nastartoval přímo do instalace, která už kupodivu proběhla zcela v pořádku. Poté reboot a hláška o ovladačích, fajn nainstaloval jsem si ovladače, další reboot. A vykouklo na mě, při hlasitém hučení větráčku mého notebooku, jak se grafika potila, kouzelné Untity. Fajn, zkoušel jsem, klikal jsem, nainstaloval jsem si další prohlížeč, přidal si do toho pravého panelu spouštěč (hluk byl stále stejný!) pak jsem chtěl vyměnit ikonky v tom shellu nebo co to bylo ale nešlo to. Tudíž jsem se odhlásil a nastartoval do normálního prostředí, kde je všechno krásně přístupné, počítač nedělá hluk a všechno šlape.
Jen dodám, v normální gnome je všechno potichu a i compiz tam mám, ve windows taky vše běží a taky bez kraválu. Na tohle trochu nepomysleli, když jej vytvářeli, že to budou používat lidé, kteří mají rádi ticho u počítače, takže měli trochu zapracovat na optimalizaci, nebo se na celé unity vyprdnout. Naštěstí je tady xubuntu, takže se bude pokračovat tímto směrem, pokud tedy v novém vydání doopravdy unity má být

patriko27 aura:43
1. 5. 2011 13:45 Nový

Unity

celé vlákno

no tak mne sa Unity celkom páči, na prácu s ním som si zvykol, používam ho na netbooku (Samsung N150 Plus). Inštalácia prebehla bez akýchkoľvek problémov. Potešilo ma že po nainštalovaní samsung-tools a samsung-backlight z repozitárov voria mi automaticky fungovala aj regulácia podsvietenia pomocou skratiek Fn, čo vo verziách predtým nefungovalo a musel som to riešiť pomocou scriptu. Taktiež vo verziách predtým nefungovalo scrolovanie pomocou touchpadu (vertikálne) aj keď bolo zapnuté, to som vyriešil jednoduchým scriptom, ktorý som dal spúšťať hneď po štarte systému. A problém je tu z ovládačom wifi, kde keď bol zapnutý Power managment tak wifi bola pomalá vypadávala a niektoré stránky vôbec ani nenačítala...sta­čilo vypnúť Power managment a všetko fičí ako má, tiež som to vyriešil scriptom ktorý sa spúšťa hneď po štarte systému. Inak nemám k Unity žiadne výhrady, všetko funguje ako má, pracuje sa mi s ním dobre, rýchlo som si zvykol, niektoré veci síce nie sú celkom ešte dotiahnuté ale verím že postupom času sa to spraví a aj ostatní ľudia si na to zvyknú :)

debianuser
debianuser (neregistrovaný) ---.206.broadband12.iol.cz
1. 5. 2011 17:07 Nový

zpatky ke korenum

celé vlákno

Mozna nastal cas zapomenout na nesmysly jako Ubuntu, o jejichz dlouhodobem smyslu se da pochybovat, a prejit k Debianu, na nemz je Ubuntu postaveno... u nej se fakt nebojim ze mi bude nekdo cpat do pocitace nesmysly jako Unity nebo Ubuntu One... Coz bylo presne to co jsem udelal hned po shlednuti prvni verze posledniho Ubuntu...

zero
zero (neregistrovaný) ---.101.broadband12.iol.cz
2. 5. 2011 22:32 Nový

Rychlá recenze

celé vlákno

Ubuntu 11.04 perfektní ovšem prostředí Unity ho pohřbí, je to naprostý otřes a krok o nejméně 5 let zpět.

dalich .
8. 5. 2011 1:10 Nový

Zkušenost uživatele Windows

celé vlákno

Zkusil jsem instalovat Ubuntu 11.04 místo W7, protože mi padaly (nemohly za to, je špatný HDD, padá i Linux, což jsem zjistil později).

Subjektivně mi 11.04 připadá lepší než předchozí desktopová verze, ale asi tím, že po instalaci jsem hned přepínal na "Classic", protože v Unity jsem se po 10 minutách ztratil a vše děsně dlouho hledal. Mrzí mě, že Unity bude v dalších verzích jako default a už s tím nikdo nic nenadělá. Po dnešní prezentaci na Ubuntu párty v Ostravě sice už vím, že se dá jít do Kubuntu, ale kdo má nervy operační systém měsíc studovat a další měsíc jej ladit :)

Mimo Unity se mi Ubuntu líbí, je snadné a vše hned fungovalo. Na Dellu bylo bez chyb, ale na Siemens Amilo se seká myš, takže musel zpět do Win (dělá to v jakékoli verzi Ubuntu).

Zkusil jsem Ubuntu One, synchronizace je snadná a oceňuji třísměrnou synchronizaci pro Ubuntu, Android a Windows. Zkusil jsem to dát do všech (Dell notebook, Dell android a Asus Eee s W7) a přestože jde o betu, funguje to skvěle. Sice to nesahá Windows Live Mesh ani po kotníky (5 GB free, volitelná synchronizace jakýchkoli složek na kliknutí a ne jen jedné s názvem "Ubuntu One"), ale je to použitelné. Navíc je i dobře nastavená cena za dokupované GB, takže je to levnější než přes jiné synchronizační alternativy typu Sugar Sync Drop box apod.

V Libre office často blbnou dokumenty vytvořené v MS Office, rozhodí se formátování a pak si s tím musím hrát hodinu. A opačně. Holt, úděl open source.

Kdyby:
- v Linuxu bez potíží fungovalo napojení na MS Exchange (imap fakt není alternativa)
- šlo používat makra v excelu (zrovna na potvoru to potřebuji k práci)

dokázal bych si představit mít Linux jako jediný operační systém. Teoreticky se to dá obejít přes Virtual box, říká mi Petr Krčmář, ale hrát si s tím budu až zase někdy jindy. Nicméně, Linux je fajn, líbí se mi.

marinek
marinek (neregistrovaný) 77.48.160.---
24. 5. 2011 12:21 Nový

taky prispeju

celé vlákno

Ja mam tedy takovy zkusenosti. Na ubuntu mi bezi cela firma, jen teda kvuli ucetnictvi (stormware) tam bezi jeste navic 1 servrik s Widlema a na ten se prodavacka pripojuje pres vzdalenou plochu. Bezi ve firme ruzne verze (jen Gnome) od 8.04 po 10.10 a vse bez problemu. Jen nedavno jako experiment jsem si domaci pracovni pc updatnul na 11.04 a dost nestesti. Hned teda po dnu experimentu prepnul na classic. Ale kdyz to necham uspat (jen sporic a pak cerna obrazovka) tak cca po 2-3 hodinach k tomu sednu a je to sekly, pomuze restart, drobnosti jako pamatovani bezicich app chybi, ani skype nenastartuje sam presto ze jsem si zoufale pridal app slype po prihlaseni, viditelne pomalejsi nez 10.04/10.10 a pri zapnuti s pravdepodobnosti cca 20% se pri bootu sekne a jde jen tvrde vypnout zapnout. Zelezo je testovany a jeste 10.10 na tom jede bez potizi. A par kamosum uz sem nainstalil 11.04 a hodne si stezuje na ruzny blbosti, treba to vytuhnuti pri spani. Viditelne 11.04 je krok nekam kam linuxari nechcou.
Nekam bliz v §MS ?

ghi
ghi (neregistrovaný) ---.adsl.slovanet.sk
21. 7. 2011 21:33 Nový

sklamanie nadovsetko

celé vlákno

s pridanim Unity to pos**li velmi. Nakolko som bol vasnivi Ubuntista az do verzie 10.04 LTS vzdal som sa jej pre tu blbu lištu naboku ktora ešte viacej všetko komplykuje ako ma. Avšak ostal som verny debianu a po vyskušani par verzii som sa usmial na Ubuntu Studio. A skamaratili sme sa a sme priatelia doposial. Dufam že tam sa nechystaju davat tu blbu lištu naboku ktora je desna.

Bebe
Bebe (neregistrovaný) ---.101.broadband14.iol.cz
23. 7. 2011 1:00 Nový

nová verze

celé vlákno

To je pomatený ještě víc než Wokna, dřív se kliklo na lištu a nastavil jsem si tam všechno co jsem potřeboval, nelogicky umístěné nastavení systému na jedné straně na druhé zase něco ke stažení, jednou musim kliknout na křížek abych aplikaci zavřel, jednou mimo plochu - to nemá žádnou jednotnou koncepci.Ikony jsou zoufalý a vyskakovací lišta jakbysmet. Koš je zahrabanej kdoví kde, ikona klávesnice je tam jaksi navíc abychom asi pochopili, že CZE nebo USA atd. je volba stylu klávesnice navíc nutné při přepínání klikat navíc,zatrhávat který jiný jazyk chci a pro jistotu schovali datum. To mi připadá, že snad novou verzi dělal nějaký sabotér. Tak zase zpátky na stromy ke starší verzi.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem