My mame pocitace pojmenovany po zviratkach :o)
Názory k článku
Umění pojmenovat počítač
Re: Co treba ZOO ?
celé vláknoMy taky :-) (zoo.karlov.mff.cuni.cz)
Re: Co treba ZOO ?
celé vláknoMy jsme asi firma nevzdelancu, takze mame servery jako tequila, kamna, vidle (prekvapive s linuxem :)), komin atd...
Re: Co treba ZOO ?
celé vláknoJa taky. :-) "Anaconda"...
// Martin Kysela, gnu.cz
Re: Co treba ZOO ?
celé vláknomyslím, že doménový řadič ve firmě kde jsem rozběhával síť se ještě pořád jmenuje HROCH :-)
Re: Co treba ZOO ?
celé vláknoDoma mám zatím neběžící router s přízviskem pavouk. Plně to vystihovalo jeho plánovanou podstatu, ale teďka už je akorát zalezlej v díře.
Re: Co treba ZOO ?
celé vláknokoukam, ze zoo je oblibena:o) jeste ze na to neni software patent:o) btw: linuxovej router je samozrejme tucnak, pak tu mame pelikana, dikobraze, ...
Bez titulku
celé vláknomy podle planet a jinak muj osobni pc RS [cti ares] .. kdo nevi co to je, tak je to recky buh valky :)
Re:
celé vláknoA heleme se, nas postovni se taky jmenuje ares, pro autora clanku jen uporoneni ze pojmenovani podle antickych bohu (rimskych) a planetach je vlastne to same, podle aztecky a mayskych bozich pojmenovavat nedoporucuji, ono jmeno serveru Quetzalcoatl, Huitzilopochtli, nebo i moje jmeno, muze pusobit pomerne slozite. A pokud to delate pro firmu je mozne ze vam jmena typu karotka, bart, apod neprojdou.
Re:
celé vláknohmm karotka
v jedne firme jsme dali prvnimu celeronu
(dvou procesorova uprava 300@500)
nazev celer
no a pak uz to slo samo
byla tam mrkev co si pamatuju
petrzel,brambora atd. asi dvacet kousku
a ja osobne?
tady na univerzite jsem zabral vsechna exkluzivni jmena
takze mam lin linux portal mandrake plone zope secure posta web ajanevimcojeste
Re: Celer
celé vláknoNazev PC "celer" pouzivam doma uz tri roky, bohuzel dalsi zelenina se u nas na siti nevyskytla :-)) ostatni zustavaji u pojmenovani pc podle majitelu :/
Re:
celé vláknoA heleme se, nas postovni se taky jmenuje ares, pro autora clanku jen uporoneni ze pojmenovani podle antickych bohu (rimskych) a planetach je vlastne to same, podle aztecky a mayskych bozich pojmenovavat nedoporucuji, ono jmeno serveru Quetzalcoatl, Huitzilopochtli, nebo i moje jmeno, muze pusobit pomerne slozite. A pokud to delate pro firmu je mozne ze vam jmena typu karotka, bart, apod neprojdou.
Pojmenovani PC
celé vláknoJeden router jsem pojmenoval Baťa, protoze byl puvodne postaven v krabici od bot. Druhy se jmenuje Tereza, podle pisne Tereza, jedine Tereza ... od W. Matusky. Treti je Kadéřo, podle lokace. Ctvrty je Bivoj, coz nemusim vysvetlovat, protoze to byla puvodne prasarna a ne PC. A moje PC je Plečka - momentalne nejvykonejsi PC na siti, notebook je Franta, malej, ale hezkej. Ovsem kamos to mel rozdeleno podle funkci - notebook byl Traktorista, nadrazene PC bylo Bagrista. Meze se nekladou.
Bez titulku
celé vláknoPočítač svého otce: cyrix, nebo jak se to píše, se systémem w98 jsem výstižně pojmenoval "Boží hněv". Kdo to měl někdy doma, tak ví proč :-)))
Re:
celé vláknono wokna jsem potkal a chapu...
Cyrixe taky a linux mi na nem behal tri roky radostne, masina se menovala podle desky: Tomato :)
Re:
celé vláknohehe, cyrixe v kombinaci s windows 98 jsem mel doma docela dlouhou dobu a musim rict, ze padavejsi pocitac jsem uz nikdy v zivote nevidel. Beze srandy!! Padalo to prakticky periodicky kazdych 5 minut, brrr :)
Re:
celé vláknoto bude majitelem a jeho rukama a hlavou. btw. cyrix + tomato tx430 stale jeste beha a prave z nej pisu. pady? ee.
podla filmov
celé vláknoja davam hostname podla filmov a vecci okolo filmu:
tarantino, magnolia atd...
alebo proste podla sympatickych veci,ludi:
orwell, douglas :) atd..
Re: podla filmov
celé vláknoSympatických lidi ??
Co treba binLadin, Bush ??
:-)
Re: podla filmov
celé vláknofajn napad. takze sarvatka mezi PDC a BDC muze vypadat takhle: There is a conflict between Bush and binLadin over the control of Earth :c)))
Re: podla filmov
celé vlákno... nebo robotu: marvin :-)
Re: podla filmov
celé vláknojj, muj desktop je holly a NB je hilly. Ve voknech sem je strcil do worggrupy J.M.C.
Re: podla filmov
celé vláknomuj router je Dwarf a dalsi bude kryton
Re: podla filmov
celé vláknoKriton a Holly? To jsou počítače u nás na gymplu ve výpočetkářským kabinetu.
Re: podla filmov
celé vláknoJe, ja mam taky Marvina! Nekdy mi tak opravdu pripada :-D
Re: podla filmov
celé vláknoHmm, ja mam taky Marvina a kamarad ma Stalina :-)
Nick
celé vláknoNo co znam lidi v okoli tak svym kompum davaj jmena podle svyho nicku (prezdivky)
treba: COOL-EXPLOSION
nebo podle vykonosti:
hyperion (hlavni server)
slacker (router)
vykonnost
celé vláknoJo, znam nejmene dva lidi, kteri pojmenovali pocitac snail. ;-))
Re: vykonnost (snail)
celé vláknojá mám doma na stole taky snaila už nekolik let.
Re: vykonnost (snail)
celé vláknoNo ja sice nemam snaila, ale zato mam slimaka... :-)
Re: vykonnost (snail)
celé vláknoTo nic neni, ja mam starsi pocitace oznacene jako srot386 (pozn: nema case) a sunka586. Nejnovejsi ovsem sebou tahne "obycejne" jmeno bluestar (pozn: implicitni jmeno pocitace se Slackware je darkstar).
Re: vykonnost (snail)
celé vláknoja mam okrem nickov slimacika a raketu :)
zbytok podla funkcii... ns, fw, gw, mail..
Re: vykonnost (snail)
celé vláknoMno ja jsem svoji 486ku pojmenoval proste a jednoduse "snek" :o)
... ono kdyz se tam kernel kompiluje pul dne a WINE asi 2 dny .... tak je to celkem vystizne :o)
Nazvy z mytologie
celé vláknoMozna jeste mene vycerpatelne tema na nazvy, nez anticti bohove, jsou myticka monstra (Chimera, Medusa a vselijaka jina havet ;) Ale mozna je celkem vhodne to s temi bohy kombinovat ;)
Re: Nazvy z mytologie
celé vláknoJak pri cteni toho clanku tak prispevku koukam ze tu nikdo nepracuje ve firme s vice zamestnanci nez co se spocitat na prstech. My mame v budove neco malo pres 1000 pocitacu a to sme jen zhruba 1/40 firmy. Myslim ze i myticka monstra nepostaci ani nahodou. Pri takovychhle poctech uz se proste jmena pouzivat nedaj, my pouzivame klasicky jprijmeni pro osobni pocitace, a <lokace><funkce><cislo> pro servery.
Re: Nazvy z mytologie
celé vláknoSouhlas, my jeste predtim mame zkratku zeme - cca 150.000 kompu - holt globalizace.
Kdybych pro to mel vyuzivat mytologii - tak byl mohl vecer jeste prednaset na "filde".
Re: Nazvy z mytologie
celé vláknoTak si pusť nějakej americkej film a pojmenovávej je pode těch, co yabije hlavní hrdina. Mzslím, že tak 3-4 filmy ti pokrejou i těch 150k compů.
Re: Nazvy z mytologie
celé vlákno40k pocitacu, 150k pocitacu ... myslim, ze zde je jednak rec spise o serverech, ne o kancelarskych desktopech, jednak zapominate, ze existuje neco jako DNS a rev. DNS, tedy hostname je pouze jednou casti FQDN. Pri uvazeni tohoto faktu jiz mytologie az tak nesmyslna neni. Nicmene uznavam, ze nejlepsi je pojmenovat pracovni stanici nejak racionalne, napr. sekretariat1.brno.cz.mycompany.com, zatimco servery napr. s pouzitim mytologie v zavislosti na jejich roli, ale pokud mozno v ramci firmy stejne, tedy napr. kerberos.brno.cz.mycompany.com.
Re: Nazvy z mytologie
celé vláknoAle to už je potom to samý. Kerber už pro vás není mýtická postava, ale synonymum fw.
Re: Nazvy z mytologie
celé vláknoTo sice je, ale predrecnici zde poukazuji na nemoznost 'lidskeho' pojmenovani stroje pri jejich vysokem poctu s tim, ze zde zrejme nikdo z diskutujicich krom nich samotnych neni schopen v techto poctech uvazovat. Pisi, ze je to blbost, jelikoz zde hovorime o hostname, ktere je pouze jednou ze soucasti plneho jmena stroje v ramci celkoveho usporadani.
Re: Nazvy z mytologie
celé vláknoBoodOk: presne tak .. plny suhlas .. uz som sa bal, ze tu uz nikoho nenapadne nieco take ako existencia DNS, kde nazov pocitaca je len castou FQDN.
Re: Nazvy z mytologie
celé vláknoBohuzel existuji i jine jmenne hierarchie nez DNS - treba Netbios jmena implicitne pouzivana ve WIN. Pokud tedy pouzivate pouze WINS (resp. nektere vase aplikace), pak musite zajistit jedinecnost hostname :-(.
Nastesti jsou WINS na ustupu a vetsina app (co znam)umi pro adresing&resolving pouzivat FQDN/DNS.
Re: Nazvy z mytologie
celé vláknoBohuzel existuji i jine jmenne hierarchie nez DNS - treba Netbios jmena implicitne pouzivana ve WIN. Pokud tedy pouzivate pouze WINS (resp. nektere vase aplikace), pak musite zajistit jedinecnost hostname :-(.
Nastesti jsou WINS na ustupu a vetsina app (co znam)umi pro adresing&resolving pouzivat FQDN/DNS.
Re: Nazvy z mytologie
celé vláknoHmm, v anticke mytologii je asi 800 bohu, buzku. Takze vam by stacily dve mytologie :)
Re: Nazvy z mytologie
celé vláknoJojo, a jak hezky by se v tom udrzoval poradek :) Ja treba vim ze Server.1, Server.2, Server.3 a Server.4 sou servery v jednom clusteru, pokud by byly pomenovany po bozich tak by se nasi IT lidi asi po***** (ne ze by si to nezaslouzili, ale to je na jinou diskuzi ;)
Re: Nazvy z mytologie
celé vláknoA to jako s kazdym prichozim/odchozim zamestnancem menite hostname ?
No potes pambu :-(
Re: Nazvy z mytologie
celé vláknono ja som zazil i firmu kde mal kazdy clovek priradene IP ked mi jeden clovek odisiel inam do firmy a mne to zacalo revat o problemoch z IP adresamy som myslel ze zaskrtim cele vedenie dvakrat <p>inak ja som tam zdedil pocitac z menom IBLIS (jak som neskor zistil je to lucifer alebo ini diabol)
Re: Nazvy z mytologie
celé vláknoIblis byl generál z hvězdných válek - knížky :-))
Re: Nazvy z mytologie
celé vláknoSouhlasim. Mam pod spravou cca 170 PC a nemam takove znalosti z mytologie, abych je pojmenoval vsechny. Puvodne jsem chtel zvolit ten system s periodickou soustavou, ale ja na protonova cisla chtel vyuzit i vyr. cisla PC. Jenze jsem narazil na problem, ze
a) nejdou v rade za sebou
b) mam vice vyrobcu (druhu) PC a ty zacinaji pocitat stejne.
Takze jsem nakonec zvolil laxni Z###
Z ... 1. pismeno jmena vyrobce
### ... posledni trojcisli SN
Ale i tak jsem narazil na 2 shody jmen (!). Tak jsem to vyresil pridani p na konec. Oba maji sdilenou tiskarnu :-)) A jmena uzivatelu jsou v popisu (Windows).
Servery pak maji jmena podle vyrobce. Mam 3 a kazdy je jiny. :-) Puvodne jsem chtel popsat i jejich role ve jmenech, ale kazdy z nich jich ma nekolik (nejmene 3).
Takze ryze prakticke pojmenovani ktere se nemuze menit. Puvodni koncepce pouzita na nekterych z nich byla uz zminena jmena uzivatelu a to bylo neunosne.
Re: Nazvy z mytologie
celé vlákno> ... co se spocitat na prstech. My mame v budove neco malo pres 1000 pocitacu ...
doporučuju zapojit nohy (to se pak s rezervou pokryje rozsah adres ipv4 :-) anebo počítat trojkově, poloohnutý prst se dá ještě jakž-takž ukázat :-)
Re: Nazvy z mytologie
celé vláknoRuce budou stačit .... :-)))
Re: Nazvy z mytologie
celé vláknoNechci vypadat jako kverulant, ale není tohle důvod, proč je systém DNS hierarchický? :-)
Re: Nazvy z mytologie
celé vláknoA jak mi to pomuze? Kdyz budu mit par jmen zopakovanych v nekolika nodech tak v tom stejne bude hokej, pokud si ty domeny nepojmenujes nejak logicky (= tak ze se z nazvu da odvodit co to je). Kdyz sme meli par serveru tak sme je taky pojmenovavali jmenama (treba muj produkt byly cartoon heroes v domenach podle mesta kde se odehravaly jejich pribehy), ale se stovkama serveru (z tech zhruba 1000 stroju je asi 250 serveru, zbytek sou osobni stroje) uz to proste nejde.
Co se tyce toho dotazu na zmeny hostnamu pri prijimani/vyhazovani lidi - ano, v takovych pripadech se meni hostname. Nevim proc by mel pambu potesit, meni se tolik veci ze hostname je to nejmensi.
Mena porno hviezd su lepsie
celé vláknoA co takto davat pocitacom mena porno hviezd :) to ta nerozhadze ani nejakych 10 000 masin :)
Doporucujem pridelovat mena podla hierarchie:
- najvacsi sef je najznamejsia ***** (prostitutka)
- radovy zamestnanec dostane len taku obycajnu stanicnu slapku :)
PS: sex at home is killing prostitution! :)
aby sa nezabudlo
celé vláknogamesky su tu uz dlhsiu dobu takze meno by sa dalo dat aj podla postav pripadne insich veciach z hier.
zly napad nieje ani podla drahych kamenoch
pripadne podla nejakeho slovneho spojenia z nejakeho filmu alebo charakteristyckej vlastnosti uzivatela..
napr:
alibaba - server
dark place -
light place - work station
asi len tolko
Zeus
celé vláknoMytologie je prima a Zeus se obzvlaste osvedcil, protoze s jeho sklonovanim clovek u uzivatelu (a nekdy nejen u nich) uzije spousty legrace.
Re: Zeus
celé vláknoco je na tom?
- normálně podle vzoru hrad: Zeus, bez Zeu, k Zeu, Zeus, Zee, o Zeu, se Zeem
benevolentnější jazykovědec by možná připustil i variantu Zeus, bez Zeusu, k Zeusu, Zeus, Zeuse, o Zeusu, se Zeusem
ovšem zcela nesprávně by bylo Zeus, bez Dia, k Diovi, Dia, Die, o Diovi, s Diem - přeci byste nechtěli povýšit počítač do rodu životného!
... :o)
Re: Zeus
celé vláknoKde jste vzal, ze neni? Mate ten pocit? :-)
Srovnani pocitace s vrtosivou zenskou vubec neni od veci.
Re: Zeus
celé vláknonooo ... pripouštím, že s některými OS se počítače chovají silně nedeterministicky, ovšem v tom případě musím namítnout, že Zeus není zrovna typické jméno pro vrtošivou ženskou ;-)
Re: Zeus
celé vláknoProc by nemel byt Zeus vrtosivy? Vzdyt je to BUH! Ten si muze dovolit byt vrtosivy jak je mu libo.
Proc nepouzivat treba sklonovani:
Zeus, bez Zena, k Zenovi, vidim Zena, ooo Zeu, o Zenovi, se Zenem (ktere je mezi nami take zcela v poradku)
Re: Zeus
celé vláknoOvšem počítač není bůh - pokud ho tak vnímáte, řekl bych, že máte docela problém :o)
A mimochodem, PČP nevlastním (neví někdo o dostupné elektronické kopii?), takže se musím zeptat, podle kterého pravidla je to další skloňování?
Re: Zeus
celé vláknoPodle reckeho epickeho (Homer, ...)
Re: Zeus
celé vláknoProč nepoužít životné skloňování. Když má člověk na serveru nebo kdekoli Widle, tak se může zdát, že ta potvora si dělá z chudáka uživatele srandu.
MyWorld
celé vláknoTaky prispeju svoji verzi ...
Jelikoz jsem BoaR, a prase zije v lese, tak se moje stanice menuje FOREST. Pro server jsem hledal meno dyl, ale BlackWOOD mi prirostlo k srdci.
Kdyz jsem pak hledal jmena pro dalsi pocitace doma, tak u matky v modrym pokoji je to BlueLake, a sedivej notas dostal nazeb GreyWood. Jednu dobu jsem uvazoval, ze bych si udelal i nejakou mapicku site - proste mapu ostrova (jmeno by byla samozrejme domena) a tam jednotlivy lesy, resky, etc.
kazdopadne: boar@blackwood je hezky :)
Re: MyWorld
celé vláknoMno, Forest, BlackWood, GreyWood, GreenWood, ... mi nepřijde moc kreativní. Co třeba SilverMoon, WhiteOak, GreyBeech, RedFox, BrownStone, ... ;-)
Odkazy
celé vláknoOd autora neni moc hezke, ze ve clanku (jinak celkem o nicem) neuvedl alespon odkazy na zdroje informaci na toto tema, kterych je po internetu plno. Ja bych jmenoval predevsim RFC 2100 (http://misc.linuxsoft.cz/doc/RFC/links/rfc2100.txt), RFC 1178 (http://misc.linuxsoft.cz/doc/RFC/links/rfc1178.txt) a
http://home.imf.au.dk/frankd/fun/coolhosts.html
pluca
celé vláknoKed som este chodil na gymnazium, tak tam bol jeden novellovsky klient (sluziaci aj ako lin terminal) pomenovany "PLUCA". Pretoze mal skrinu 2 krat vacsiu ako ostatne pocitace a k tomu vykonny ventilator. Pomenovanie podla telesnych organov by tiez mohlo privodit zopar zaujimavych situacii.
Re: pluca
celé vláknohmm kdyz jsem delal redakcni system
tak jsem saomozrejme vytvoril skripty a cast ktera generuje hlavicku a byla to hlavicka php
dale vzniklo telicko paticka a nozicka
no a uplne uprostred me dosla fantazie a vzniklo brisko.php
... akorat to obcas hodi chybovou hlasku uzivateli ze cosi se stalo v brisko.php ...
Re: pluca
celé vláknoano ludske organy su celkom uzitocne aj v IT...
myslim ze moj "Bimbas" je s menom spokojny... :-)
auta
celé vláknoV jedne firme u zakaznika jsem videl, ze pouzivaji znacky aut - Viper, Camaro, Mustang ...
tak schvalne :-)
celé vláknomoji zrouti energie se zovou vanessa, jassica a abigail. kdo uhodne, proc zrovna tak, ma u me pivo :-) jako napovedu dodam, ze jsem fanousek mnoha hudebnich skupin ruznych stylu...
Re: tak schvalne :-)
celé vlákno>abigail
neni to ze Salamandry? Ale to se mi zda ne moc rozsirene:)
Re: tak schvalne :-)
celé vláknohmm, rekls to driv ;-)
Re: tak schvalne :-)
celé vláknook, tak zahada abigail je rozresena :-) ale co ty dalsi? je to o malicko tezsi, ale prozradim, ze se uz jedna o skupiny z ceskych luhu a haju... a je tam jeden chytak.
Re: tak schvalne :-)
celé vláknoTakze myslite tu Abigail ze Salamandry?
Re: tak schvalne :-)
celé vláknoVanessa by mohla byt Vanessa del Rio /Samir Hauser.../ ci nie?
Jmena
celé vláknoNa koleji jsem mel jmeno podle hvezdy.
Doma mam jmeno podle cisla bytu (neprideloval jsem to ja, mame tu spolecnou sit).
V praci mame jmena podle ptaku.
Re: Jmena
celé vláknoA máte v práci i ženy. Jaká jména používají?
Re: Jmena
celé vláknoMame i zeny. Pouzivaji jmena ptaku.
Re: Jmena
celé vláknoTaky jsem pojmenoval dle ptaku (anglickych): swallow, finch, crow, blackbird ...
Re: Jmena
celé vláknoNejsi sam.
cuckoo (ta byla prvni, od ni se to zacalo odvijet), dove, egret, finch, hacklet, ...
Re: Jmena
celé vláknoDny
celé vláknoJá počítače pojmenovávám podle dne v týdnu a čísla v měsíci, kdy jsem je poprvé instaloval. Shodou okolností se moje hlavní PC tedy jmenuje Patek13. :-) Bratrův PC jsem zase instaloval 17.11. a na jeho výslovné přání jsem jej pojmenoval Mahulena.
Moje..
celé vláknosemirhage, mesaana (Zaprodanci z Kola casu od R.Jordana)
Bez titulku
celé vláknoKdo pojmenovava jen svoji workstation a ne celou sit, asi automaticky zvoli svuj nick... at je videt kdo u toho sedi
A co popiska? Ja tam mam "pocitac v kuchyni", protoze vetsi kravinu, nez co mi nabidli Windows, jsem mohl stezi vymyslet :)
Podle prodejce
celé vláknoNěkdy to de i podle výrobce nebo prodejny: finet (teď už se ale jmenuje fifnatka, od slova "fífně").
Nebo podle etikety na skříni: green.
Napadlo mě také, co takhle podle vývojářů jádra? :-)
Re: Podle prodejce
celé vlákno>Napadlo mě také, co takhle podle vývojářů jádra?
fakt dobre. Podla statistik je pouzivatelov nejakeho OSS 100 mil. z toho vyvojarov OSS 60 mil. a vyvojarov kernel-u 40 mil. ludi. Predpokladam, ze firma s viac ako 40 mil. ludi neexistuje takze je to dobry napad..
STE NULY
celé vláknoNEJLEPSI MENA SOU : hovnocuc aaa menstruace, awaiting orders jelita !!!
Re: STE NULY
celé vláknohehe :] hovnocuc me este nenapadlo, ale menstruace se uz muj server davno jmenuje :] Az ho zas sprovoznim tak vam vsem kdo chce udelam shell :] Aby i kluci mohli zazit menstruaci :] juuuuuu
Re: STE NULY
celé vláknoaz nam udelas ty konta, to zazijes bezesnejch noci ;-)
Re: STE NULY
celé vláknohehe :) Mno ja adminuju nasa.gov, fbi.gov a menstruace.hysteria.cz, tak myslim, ze to bude fpoho :)
Tohle nedoporučuji
celé vláknoV organizaci, do které jsem nastoupil, mají pojmenovány počítače podle dívčích jmen na A. Dodnes mám problémy (po roce) uvědomit si honem co je Alice, Adela, Agata ...
Jinak starší počítač s malou pamětí, který si stále šahal na disk jsem pojmenoval Chrochtalek abych vystihl zvuky které vydává.
A mé dva počítače se jmenují Falcon a Hawk
Re: Tohle nedoporučuji
celé vláknoBlack Hawk Down? :-)))
Re: Tohle nedoporučuji
celé vláknoaj moj sa vola falcon :-)
Tohle nedoporučuji
celé vláknoV organizaci, do které jsem nastoupil, mají pojmenovány počítače podle dívčích jmen na A. Dodnes mám problémy (po roce) uvědomit si honem co je Alice, Adela, Agata ...
Jinak starší počítač s malou pamětí, který si stále šahal na disk jsem pojmenoval Chrochtalek abych vystihl zvuky které vydává.
A mé dva počítače se jmenují Falcon a Hawk
Re: Tohle nedoporučuji
celé vláknoTak to ja zase pro sve kompy pouzivam (vetsinou zenska) jmena z Tolkiena na E :-)
Elwing, Elanor, Eressea, Eowyn ....
Re: Tohle nedoporučuji
celé vláknoNo vida - ja z jedne eowyn zrovna pisu .o))
eowyn (ale case sensitive .o)) je notebook, ktery se pripojuje do ruznych siti, ale nejcasteji do dvou z nich, protoze tak nejak bydlim na dvou mistech. Vybrat jmeno tak, aby ladilo tam i tam byla ponekud netrivialni zalezitost. V jedne ze siti jsou postavy z Pana okruhu (eh... prstenu), treba saruman (pro jeho krasny hlas, kdyz kdysi byval jeste na koleji, bylo na nem nejvic mptrojek na kolejni siti), v druhe se vyskytuji pocitace, ktere maji v jmenu W (POTWORA, POTWURKA, SWINE, kewin...) - no a protoze jsem chtela zenskou, tak jsem snad jinou moznost ani nemela. Ale koneckoncu, anicka@eowyn vzbuzuje spoustu zajimavych predstav .o)
Re: Tohle nedoporučuji
celé vláknoNe, Arwen ne...uz kvuli tomu, ze by mi prilis pripominala jednu osubku ze stareho cyberspace, blahe pameti, s velmi podobnym nickem .o)
Jinak, moje webove stranky postupne bezely na wokennim serveru jmenem avril, pak na FreeBSD serveru lavigne... uf, jsem rada, ze jsem se zbavila nadvlady pubertalni zpevacky a momentalne bydlim na (nebo v) jetelu .o)))
Re: Tohle nedoporučuji
celé vláknoMyslim, ze Inglorovi by to take cosi pripomnelo, poptej se ho, jakou korespondencni debatu vedl s mou maminkou v lete 1999 :)
Re: Tohle nedoporučuji
celé vláknoTy potvoro, ted abych si to vycucal z prstu - protoze obsah korespondence z leta 1999 si nepamatuju.
Nekde pod starym zelezem (rozumej HW) se mi ty dopisy mozna jeste valeji, ale nechce se mi je hledat.
Nicmene jestli myslis mou prvni "providerku", tak ta se psala s jednoduchym v.
Re: Tohle nedoporučuji
celé vláknoKolega na www.jtv-group.org má router pojmenovaný Lorien. Když jsem u něj měl svého Pavouka, tak vypadali oba stejně. -Zvenčí....
Toolkien
celé vláknouž od dob windowsu mám svůj počítač pojmenovaný jako SKIRIT - skřet. To že s ním byl občas boj. A viděl jsem síť, kde byly kompy pojmenované částečně po postavách z Pána prstenů, částečně po Simpsonových. (jen si pamatuju, že aplikační server byl Galadriel, fileserver s daty uživatelů byl HOMEr)
Warf ?!
celé vláknoJaky Warf? Jmenuje se Worf! ;-)
Bez titulku
celé vláknoVe firmě jsme nedávno kvůli nedostatku místa na síťových discích pořídili nový file server. Takže vedle fádního HP_SERVER máme teď nový server OTESANEK.
Pohádky snad četl každý :-)
Petr
Re:
celé vláknoPodtrzitko v hostname. Rozsireny nesvar.
Sekáč
celé vláknoPokud používáte windowsi tak se vám počítač každou chvilku sekne.
LOTR
celé vláknoJa mam doma pracovni skupinu MORDOR, server je SAURON - nebot je mocny - laptop je Milasek, a ostatni pocitace logicky Saruman, skret, odula apod. Jmena zapornych postav jsou pro pocitace podle me vhodnejsi...
Re: LOTR
celé vláknoTady v praci v testovaci siti je to podobne :) w2k domenovy server+webserver je Sauron, moje puvodni workstationa byla myslim Saruman. Novellovy server je Fidel, sekundarni w2k server je Konrad. Jmena dalsich pocitacu si bohuzel z hlavy nepamatuju a jsou ted vypnute.
Ja momentalne pracuju na Xene :))
Kytky a archandele
celé vláknoNa VSCHT se servery pojmenovavaji vetsinou podle kytek: Bodlak, Chmel, Iris, Pyr, Ruze, Frezie, Habr, Mak, Orsej, Tulipan, ... Ale workstationy se jmenuji fadne, napr A234-6 :-(
A slysel jsem, ze ve Vatikanu se hlavni servery jmenuji Michael, Gabriel a Rafael; podle archandelu.
Re: Kytky a archandele
celé vláknoSkoda ze se tu na VSCHT taky nedari konopí.
Re: Kytky a archandele
celé vláknoJeste stale? Tahle "konvence" je tam minimalne od roku 1993, kdy jsem tam jako cerstvy student nastupoval. Nelze rovnez zapomenout na saguaro (davno asi jiz zrusene, muj prvni mail server), coz jak jsem byl poucen je nejaky obskurni kaktus.
3 poznamky
celé vláknoMam 3 poznamky:
1. file server sa jednoznacne musi volat blackhole.
2. mam doma vyse 10 kniziek od T. Pratchetta a spominane nazvy postav mi nic nehovoria. Divne.
3. patrilo by sa povedat, ze spominane systemy (ako v clanku tak v diskusii) si mozete dovolit na sietach do 10 kusov. Boze chran aby tento clanok zobral za bernu mincu admin, ktory ma na starost siet roztahanu po viacerych budovach. V zivote uz ten pocitac, ktoreho meno najde v logu nenajde.
OT
celé vláknovzpominane nazvy prattchettovych hrdinu mi tedy rikaji moc, nebude to treba tim, ze slovensky preklad (jestli existuje), je pojmenovava jinak?
kdyz uz jsme u toho pratchetta, tak mym favoritem je rozhodne buh kocoviny, "zlucoblij" :-)
Re: OT
celé vláknoOh ... skutocne na pricine je preklad. Akurat, ze ja citam Pratchetta v originale:
Magrata - Magrat Garlick ( Lords and Ladies, ...)
Angua - je skutocne Angua (Man at Arms, ...)
Karotka - Carrot Ironfoundersson (Man at Arms, ...)
Igor - ??
Igor nevyzera byt hlavnou postavou, hoci google nieco vracia. Na http://www.co.uk.lspace.org/books/whos-who/index.html sa nespomina.
Re: OT
celé vláknoIgor, nebo tez Ighor se vyskystuje mj. v knize Paty Elefant a je to - jak jinak - sluha posesivany z ruznych casti ruznych tel, cimz Ighorove (vsichni se jmenuji stejne) dosahuji temer nesmrtelnosti. Je to fak srandupudici postava par excelance! :o)
Jinac v jedny firme byla hlavni ucetni pekne vostra zenska. Tak mela pocitac s hostname "striga". Nejdriv ji to bylo jedno, pak zjistila co to znamena a trochu se urazila, ale nakonec na to byla pysna! :o))
Re: OT
celé vláknoNa Slovensku sa knizkam moc nedari, takze sa ani vela knih nepreklada (teda okrem Steelovej a pod.). Scifi a Fantasy sa poklada za "podradnu" literaturu. :-( Musime sa uspokojit s ceskymi prekladomi. (Ne)pomer kniziek, co vyjdu v Cechach a na Slovensku je bohuzial pre Slovakov dost velky.
Re: OT
celé vláknoNo, preklad Zemeplochy je, konkretne ho vydava Talpress, vola sa to Plochozem, a pokial viem je prelozena prva cast.
A co sa tyka mena Warf, johanka, prosim ta rychlo to prepis na Worf.
Re: OT
celé vláknoBez titulku
celé vláknoJmena davam zasadne zenska :-) takze mam Ysabell, Natalli, Nell - kamarad rikal ze to je jasny vsechny jsou mrchy :-)))
Podle posledniho viru
celé vlákno... vzdy toho, jimz je system prave napaden.
Tak jsem zacal pojmenovavat uz u 386, prvni byl tusim Onehalf, vcera jsem pojmenovaval MyDoom. Castecne se do hodi pro historicky pohled, pokud uz po ctvrte formatujete pocitac jmenujici se Onehalf, kvuli viru Onehalf, asi je na case promluvit si s uzivatelem :-).
Pro nove pocitace doporucuji pojmenovat dle win<XP,95..><odhad doby funkcnosti v mesicich>, tedy pokud nejsou v siti, po par tydnech se mozna uprimne zasmejete :-)
V siti je nej Star Treck model
HTF
celé vláknoJa pojmenovavam servery podle postavicek z Happy Tree Friends (viz http://www.happytreefriends.com), takze treba Lumpy, Cuddles, Flaky apod :-)
Re: HTF
celé vláknokoukal jsem se na vsechny jejich filmy v kuse
!!!ma to dusledky na spani!!!
ALE I NA DUSEVNI ZDRAVI
jsou fakt bozi hlavne sob
Re: HTF
celé vláknoMuj nejoblibenejsi je taky Lumpy :-)
Bracha ma nejradeji Flakyho, manzelka Cuddlese, zkratka kazdy ma sveho favorita :-)
Jmena pocitacu
celé vláknoMoje pracovni stanice se jmenuje Bobek a notebook je Brouk. Testovaci pocitac je Prase :-)
Re: Honorář
celé vláknoTo víš že je :) Za chvilku se na rootu dočkáme článků "Dát počítačovou skříň na stůl nebo vedle stolu?" a nebo "Jak si vyrobit papírový obal na CD".... Možná by měl root změnit popis a to na "Informace ne ze světa Linuxu" :)) no nic
Re: Honorář
celé vláknoČlánek o papírovém obalu na CD bych si docela rád přečetl. Je to úplná věda.
Re: Honorář
celé vláknojo a pod clankem bude OT flame s tematem jedine pod monitor jako podstavec... zlaty stricky pekny desktopy v pravem vyznamu slov desk-top
Re: Honorář
celé vláknoja bych se priradil spis k pochvalnym hlasum na tento clanek... po dlouhe dobe to je jeden, na ktery jsem si opravdu kliknul :-)
Re: Honorář
celé vláknoJa beru tyhle clanky (podobne jako treba ty od Johanky) jako takovy koreni. Kdyz by jich bylo moc, tak je to na vyliti, ale kdyz se objevi jen cas od casu, tak potesi.
Re: Honorář
celé vláknoMyslim si, ze je to prijemne zpestreni a uvolneni. Clovek se aspon odreaguje. :-)
// Martin Kysela, gnu.cz
Nazvy
celé vláknoU nas na siti:
PDC: Bob (vysokej a hubenej)
SDC: Bobek (malej a tlustej)
Aplikacni servery: PAT, MAT (co oni dokazou...)
Dale: Bolek a Lolek (obdoba Boba a Bobka)
Firewall: Hacking_station
.... atd.
... S Bobkem maji uzivatele problem - Divi se proc maji sve osobni disky na bobku. (\\bobek\user)
Nebo kdyz se jim nepodari pripojit na Bobek ... to je fakt nastve
Re: Nazvy
celé vláknopostavicky z vecernicku jsou dobre, taky to pouzivam - muj notebook se jmenuje kremilek, v jedne firme mame pocitac brumla, na vic si ted nevzpomenu... teda jednou jsem pouzil pojmenovani "pocitac v kuchyni"... nic hroznejsiho nemohli vymyslet....
mj. pred nedavnem me kamos serval, za to ze jsem mu do windows dal jako implicitniho uzivatele "Pol Pot" v organizaci "Rudi Kmerove"
Re: Nazvy
celé vláknoJJ, doména HIZBALLAH se serverem NASRALLAH taky zvedla našeho nadadmina ze židle. Nicméně on šel na kobereček managementu za server MENGELE. A další servery? KURSK, CHALLENGER, COLUMBIA ;-)
Re: Nazvy
celé vláknoZnam jednu pidifirmu z prahy, kde maji pocitace berlin, rim a tokyo a notebooka benito. A to nemluvim o tom, ze domena jse osa.
Re: Nazvy
celé vláknoštaflík a špagetka - dva servery v clusteru, štaflík vysokej, špagetka placatej a tlustej. Pak jsem dostal nakázáno od šéfa, že jména serverů které jsou k zákazníkům musím konzultovat s ním :-)
Re: Nazvy
celé vláknoVe sve male domaci "sitce" pouzivam jmena z vecernicku o Krakonosovi! Krakonos je server, Ance holka pro vsechno, Hajnej slouzi jako firewall ...
Pouze jedna vyjimka! Jeden opravdu nepresvedcitelny pocitac je Mezek!
Na koleji
celé vláknojsme mel GALLOWS (podle písničky Led Zeppelin - Gallows pole).
Tak my sme dosli na vyborny system :)
celé vláknopomenovavat podla farieb:))))
Re: Tak my sme dosli na vyborny system :)
celé vláknoFFFFFF? ;-))))
Re: Tak my sme dosli na vyborny system :)
celé vláknoRe: Tak my sme dosli na vyborny system :)
celé vláknoa predpokladam, ze na hyperinteligentni odstin modre barvy uz taky doslo? (d.a. stopar...)
Umění pojmenovat počítač
celé vláknoJá osobně je mám pojmenované podle Goa'uldských názvů planet ze seriálu StarGate. Takže např.: Taura, Chulak, Abydos, Vorash, Tollan, Edora, Kheb...
Idefix...
celé vláknoMy jsme pojmenovali počítače Idefix, Asterix atd. a taky Baltazar, Melichar...
Jmena v domaci siti
celé vláknoPodle mnou vydane vnitrni smernice DS-RD-KLC87999-WSLLD-873j odstavec 3 jsou vsechny pocitace v domaci siti DEEP-SPACE pojmenovavany pouze podle osob a veci z Cerveneho Trpaslika nebo ze Star Treku.
Proto se router jmenuje Lister (je hodny a vsechno pousti), firewall Rimmer (protoze se porad ridi nejakymi pravidly), "server" Enterprise (protoze je hlavni) a pocitace se jmenuji podle velikosti, vykonu a mladi ModrySkrcek, Cosmic, Nemesis. Na notebook proste musel vyjit na Voyager.
Bez titulku
celé vláknov pondeli jsem resil strasnej problem, jak pojmenovat jeden stroj v maly firmicce, rikal jsem si, ze linux nebo server nebo neco podobnyho nema cenu, tak me napadlo "rtfm", ale nakonec me ukecali na "jezek"
:)
celé vláknoV praci mame servery pojmenovane podle ovoce a zeleniny (v predchozim zamestnani to bylo podle teles slunecni soustavy ... kdejakej sutr obihajici kolem mesice nejake planety :) Abych se vratil k tomu ovoci a zelenine, pri nastupu do soucasneho zamestnani jsem byl celkem zmaten pri zaslechnuti rozhovoru "Cau, udelal jsi vcera tu broskev? Ne ja to zkousel s jahodou. A salat byl dobrej? Jasne ale visen je lepsi" :)
Re: :)
celé vláknoJeden provider na slovensku ma pocitace tak isto pomenovane podla ovocia ale anglicky, takze napr:
banan, kokos, lemon, pear, mango,...
Inak jeden typ na pomenovanie fw - dracik, bol to mali sun a bezal ako firewall.
Re: :)
celé vláknozeby napri ? ;-)
este si za budol na postovy server "cherry"
Re: :)
celé vláknoDracik? Nie je to utajovana informacia? :-)
Re: :)
celé vláknoA ted si to predstav se jmeny. Nejlepe obou pohlavi...
Hmm, napady jen hyrim
celé vláknono my jsme si servery pojmenovali podle pocitacu v serialu RedDwarf.
Takze Holy, Queeg500, Kasandra a Gordon. Jenze ted budem zavadet patej a asi me dosly nazvy pocitacu. Jedine dalsi co me napada je Kryton a Hudson 10. Pokud by nekoho napadlo jeste dalsi jmeno, rad ho uvitam.
Re: Hmm, napady jen hyrim
celé vláknoZapoměl jsi na Ejbla
Re: Hmm, napady jen hyrim
celé vláknoA co kamila???? ...ale to byla nakonec slizka
Re: Hmm, napady jen hyrim
celé vláknoA co takhle ňuvík, skvírlung, hééérangr, rutttat :-))) ??? Nebo Pete (ten ptáko-dinosaurus)??
Re: Hmm, napady jen hyrim
celé vláknoA co Peterson, Kochanska, kapitan Hollister, Chen a v neposledni rade Wilma Flintstoneova (je fakt sexy :))
Re: Hmm, napady jen hyrim
celé vláknoRe: Hmm, napady jen hyrim
celé vláknoZapomněl jsi na toaster s umělou inteligencí.
Tak a ted ....
celé vláknoTak a ted jeste dlouha diskuze jaka pouzivate hesla.
P.S. Prilozena IP adresa neni k zahozeni.
Re: Tak a ted ....
celé vláknoKonecne to nekdo rekl!!!
Neni lehci cesty ke zjisteni jmen kompu v domene ze ktere jiste mate i svuj firemni e-mail, nez napsat podobny clanek:)
A pak, kdyz jsou znama jmena jako merkur a venuse rovnou zautocit na server zeme, kterej zrejme bude dost dulezitej.
Jsem pro pojmenovani mail-serveru jako DB, nebo mysql, to zmate i toho nejotrelejsiho vetrelce:)
Re: Tak a ted ....
celé vláknojasne, nejotrlejsi vetrelec se pose*e pri zisteni, ze na serveru DB jsou otevrene porty 25 a 110, na serveru mail 1433 :o)
Re: Tak a ted ....
celé vláknoTeda imho je pohodlnejsi prikazat nmapu par hromadnych pingu nez psat takovyto clanek .o)
Pokud bezpecnost nejakeho serveru stoji a pada se znalosti jeho jmena, je nacase jeho admina poradne vytahat za usi - security by obscurity je spis k smichu.
Re: Tak a ted ....
celé vláknoJa pouzivam jmeno sveho kocourka. Jmenuje se rwOP4-5lIiU a je tak roztomily.
Re: Tak a ted ....
celé vláknoCo mi pripomina (meno, nie obsah), nazyvam pocitace podla postav z Macka Pu (A. A. Milne: Winnie the Pooh), napriklad notebook je roo (Kengurcek).
A co kyblik, lopatka, formicka domene pieskovisko.sk?
jak je to na FIT
celé vláknona FIT VUT Brno se servery jmenuji Merlin,Aja,Kazi,Eva,Fik a to jsem na nektere urcite zapomnel.
Re: jak je to na FIT
celé vláknoNapříklad na nejpůvabnější dvojici: adela a svatava :-)
Re: jak je to na FIT
celé vláknotak merlina mam taky :) krome silverseraph, lynx a brain..
Re: jak je to na FIT
celé vláknoTy se hned musis pochlubit, ze?
Na FJFI
celé vláknoNo na FJFI (v tom baráku přes ulici od Matfyzáckých kolejí) mají UNIXy a později LINUXy jmén podle vědců. Když nikoho nenapadl další vědec, tak se sáhlo po ženských pohádkových postavách končících na 'ka'.
Zemeplocha
celé vláknoBackend je Eskarina, front webserver Zavazadlo, firewall Elanius
Mýtus Cthulhu
celé vláknoJá zase často pojmenovávám kompy podle mýtu Cthulhu.
Třeba: cthulhu, shubb-niggurath, rlyeh, shaggot,
azathoth, nyarlathotep, kadath, leng, nephren-ka
Re: Mýtus Cthulhu
celé vláknoTo uz je jednodussi si pamatovat IP adresy (alespon pr me).
cthulhu
celé vláknona www.cthuugle.com jsou dalsi odkazy.
Re: Mýtus Cthulhu
celé vláknoTo se jen tak nevidi. Vyborne!
a co podle piva?
celé vláknokdesi jsem videl masiny jako gambrinus, pilsner, cernahora a pod...
Re: a co podle piva?
celé vláknoNo neda mi :>>> ked som robil pre uz neexistujucu cast bank of ireland v londyne, servery sa volali podla piv. To bola velka spolocnost. Teraz robim v malej a servery sa volaju podla funkcie a poradovym cislom takze napr exchange je dlx0001 :(
Klienske fajrvoly zas mavaju hostname podla mena klienta - to sa potom lahsie rozoznava a lahsie sa orientuje trebars aj v backupoch konfiguracii. Vacsina mien ma cosi z historie firmy. Pokial najdete krute nazvoslovie v malej firme, obvykle to vedie niekto kto ma komplexy :>
dz
Bez titulku
celé vláknoMy mame doma Atlet a Celer (podle prekladu jmen patricnych procesoru). Neni ovsem nad zavirovany smtp server jmenem "tubera" :) Davat ale osobni (zenska) jmena pocitacum muze byt v konzoli zavadejici (john@shirley, ...)
Piva a pivovary
celé vláknoAhojky
u nas ve firme pouzivame pro servery jmena pivovaru - Bernard, Budvar, Litovel, Korbel, Mestan, Pegas .... Je jich fakt dost >:)
Alternativne by sel vyuzit jakykoli chlast :)
Re: Piva a pivovary
celé vlákno...jakykoliv chlast... Vycepni lihovinu bych ale nedoporucoval. V leckom muze vyvolat zachvat vzpominek..:-p
Re: Piva a pivovary
celé vláknoA Proc ne? Me osobne treba prijde fajn pojmenovavani pocitacu podle znacek vodek. Navic to ma tu vyhodu, ze je jich opravdu hodne a pak, ze je rad pouzivam jakozto pracovni nazvy misto cisel subverzi... (mala napoveda: Finlandia je jako Final ;-)) a jako pomocna pocitadla v programech. Ale aby se to nepletlo tak pocitace pojmenovavam podle prezdivek (jen spoluzaci ze SPSE by vedeli proc se jeden z mych pocitacu jmenuje monika) nebo momentalni nalady. Jinak pokud si nekdo stezuje na malo jmen z mytologii, ve vikingske je jich opravdu hodne, dobre se pamatuji a dobre se pisou, coz je cini u me velice oblibenymi. Akorat jsem pri pojmenovavani serveru podle jeho vahy litoval, ze nemohu mit v hostname znak skrtane o do originalniho mjolner :-)
-djz
Re: Piva a pivovary
celé vláknoHmmm, dokazu si predstavit Loki, Fafni, Vernandi apod., ale nevim, jak napises Pojidac svetla/Pojidac tmy (samozrejme v originale) :-)))
kratka jmena
celé vláknoNo teda od clanku sem ocekaval trochu profesionalnejsi pristup k veci :(. To ze by mnely byt jmena tematicky jednotna to je jasna vec, ale padaly tady (hlavne v diskuzi) jmena ktera bych psat nechtel.
A to nejdulezitejsi tzn. aby nazvy stroju mnely max.4-5 znaku o tom se v clanku nikdo nezminil :( jako psat nekolikrat za den ssh hnedy_bernardinek.praseci_domena.cz je fakt opruz.
Re: kratka jmena
celé vláknov tom pripade doporucuji
echo 'alias opruz="ssh hnedy_bernardinek.praseci_domena.cz"' >> ~/.bashrc
Re: kratka jmena
celé vláknono ja bych spis dal:
cat >> ~/.ssh/config
Host opruz
Hostname hnedy_bernardinek.praseci_domena.cz
Compression yes
^C
ale je to otazka fkusu ;)
Re: kratka jmena
celé vláknoDa se to kombinovat. Vybiram anticke zrudy tak, aby se lisily prvnim pismenem a mam aliasy. Takze muzu udelat
ping mars
nebo
ssh m
Re: kratka jmena
celé vláknoExistuje bash_completion, který vám to po prvním nalogování doplní z known_hosts na tabelátor ;-)
Re: kratka jmena
celé vláknoto je sice dobre ale trochu mi na tom vadi ze mne to nedoplni veci o kterych si mysli ze to k tomu programu nepatri nebo k tomu nemam prislusna prava :((
Samé zajímavé nápady
celé vláknoCo všechno lidi nevymyslí. Já mám pojmenované počítače římskými jmény, takže např: server Octavianus, workstationy: Lucius, Augustus, Markus, Cicero, Livius, Crachus atd...
Různé systémové hlášky bývají kolikrát taky zajímavé.
Zanedbana je fauna a flora
celé vlákno...aneb vedle me v praci truni SASANKA
A co takhle
celé vláknorum (muj nejoblibenejsi), fernet, vodka ...
Jsem u fernetu je prece skvela hlaska, kdyz se sef pta, kde me najde:-)
Re: A co takhle
celé vláknospravce> No, bud na pivu nebo na rumu
Jeste si vzpominam...
celé vlákno...kdysi me pravidelne dostaval stroj jmenem mlekarnakunin.kolej.mff.cuni.cz
Re: Jeste si vzpominam...
celé vláknoa co takto stokurev.sh.cvut.cz? :))
Liška pouště :-)
celé vláknoJe vidět, že inspirace se dá najít i jinde - SMTP server v doméně atlas.cz.. :-D
saruman@orthank:~$ host rommel.atlas.cz.
rommel.atlas.cz has address 212.47.13.45
saruman@orthank:~$
Moje...
celé vláknoMuj pracovni pocitac se jmenuje fox, vzniklo to kdysi davno, prapuvod to ma pravdepodobne u Foxe Muldera :) Mno a server/firewall se jmenuje creep, kdo zna Radiohead, pochopi :)
Bez titulku
celé vláknoProč všichni dáváte jména těm počítačů vždy ze stejné skupiny ? Jen názvy piv , jen bohů, jen postav, proč ne všecko do hromady ?
Bez titulku
celé vláknovymyslat mena pocitacom by ma rozhodne nebavilo :-) ja si vystacim so server0 - serverXX
Trantor
celé vláknoMuj server v domaci siti: TRANTOR
Assimov - Nadace - Hlavni mesto galakticke rise
Re: Trantor
celé vláknoZdravim fandu Asimova
Prave u jednoho Trantoru sedim. Lidi si ho pletou s tim slonem z Tarzana(Tantorem). Lamy:)
Driv sem mel Lucifera - ale zase jsem musel vysvetlovat ze je to z Vesmirny odysey.
taky par
celé vláknov praci mame hezke jmena (vyvojove) pigi pry podle pigi caje, server je xeon (a pro mateni nepritele mu vsichni rikaji zion) a jinak jeste orion.
jinde maji treba hlavni router sandman (podle nejakeho komixu -- ze vraj pan snov).
moje pracovni masina se jmenuje c0re (na pocest slavneho nicmene dnes uz mrtveho c0re.hysteria.sk) (dnes uz je tam onyx) a domaci masina je fearnode. hezke nazvy jsou taky dust, ash a docela me jeste pobavil hostname cheguevara.
na jedne vystave jsme predvadeci pocitac pojmenovali mattoni -- napis na flasce, ktera mi zachranila zivot ve vlaku, malem jsem xcipnul zizni :). urcite nejsou k zahozeni nazvy jako rootme, ownme, nebo hackme (pro server idealni).
coz mi pripomina neni tomu tak davno co menili hostname na underground.cz. vypsali tam na to tehda soutez. myslim, ze vyhral bagr :)
Re: taky par
celé vláknoComix Sandman rozhodne doporucuju. Znamejsi recke jmeno postavy je Morpheus.
Vsechno slaby.....
celé vláknoKazdej z 12ti set pocitacu se kterejma se dostanu do styku se jmenujou podle prijmeni uzivatele a prvniho znaku pismene z krestniho jmena (napr. user Blbecek Ivan ma pocitac blbeceki) coz ma tu vyhodu, ze kdyz vola na hotline nejakej user, tak z nej nemusim dolovat jmeno pocitace, kdyz se k nemu chci pripojit. Hesla davam ruzny uzasny variace na vulgarni slova (1meg4d3bi1*-) etc. A co se tyce jmeno pocitacu? Mam odjakziva averzi k pouzivani reckych bohu, ruznych fantasy jmen, jmen zviratek, zen, milenek a podobne a tak masiny (pokud mam moznost) pojmenovavam podle vsech tech uzasnych drog (hlavne mych oblibenych) a jinych toxickych propriet. Napriklad SPEK, JOINT, XTC, KOKAIN, SPEED... atd... Trochu fantazie pratele, trochu fantazie, protoze se vopakujete ... :0))
Re: Vsechno slaby.....
celé vláknoJa uz myslel, ze to nikoho nenapadne. :)
Ale ja osobne bych sel do nazvu z okruhu canabis. ;?
U nas v praci mame nazvy velice obligatni, podle druhu praci, ktere se v te mistnosti delaji: osazovna, smd, pajeni, gpib, kancelar, mereni. Kdo pozna, ktery z nich je server? ;-) No prece ten posledni! :)
Ženy
celé vláknoNa jednom nejmenovaném institutu Akademie věd pojmenovávají počítače podle ženských jmen. Nedávno přidali Johanku... ;-)
Re: Ženy
celé vláknoNa našem ústavu AV se pojmenovává podle žen. Máme Irenu a Báru, ale když jsme nedávno pořizovali další stroje tak už docházela běžná jména, takže jsme dostali Elsu a Justinu :-)
Re: Ženy
celé vláknossh error: Johanka connection refused...
:o))
spodni pradlo
celé vláknoA my mame ve firme farmicku spodniho pradla. Pocitace se jmenuji: kalhotky, trenyrky, tanga, natelnik atd ;o)
Na me nekoukejte, ja jim ty jmena nedal ...
Re: spodni pradlo
celé vláknoZaphode, ty taky hned vsecko vykecas :)
Re: spodni pradlo
celé vláknopozeram ze obaja pracujeme v tej istej firme :)
Re: spodni pradlo
celé vláknoTak me hned napadlo:
"Vcera jsem preinstaloval trenyrky"
"Nekdo se dostal do kalhotek"
:)))
zelí
celé vláknoJe tu někdo, koho by napadlo pojmenovat svůj notebook "zelí"? :-)
Re: zelí
celé vláknoNe, ale domácí firewall se mi jmenuje vokurka a hlavní počítač mrkev. Došly mi zviřátka :-)
Domaci pocitac
celé vláknoKdyz me kdysi davno presvedcili spoluzaci, abych presel z osmibitoveho ATARI na me prvni PC, hlavni argument byl Linux (pod DOS bych fakt nikdy nesel) a ten samozrejme chtel jmeno stroje. Tak kdyz byl domaci, dostal jmeno domeczech. Jeste ho mam nekde u rodicu schovany...
Cenzura, autocenzura, nebo chyba diskuze?
celé vláknoKdyz jsem tyhle prispevky cetl poprve, byla tu zminka o vzpurnem notebooku s nazvem "lepra" a i par dalsich docela usmevnych prihod, hezky jsem se bavil. Kdyz jsem to chtel ukazat kolegovi, uz tu ty nejlepsi prispevky zmizely.
Je to chyba diskuzniho fora, nebo reakce uzivatelu na mozne napadnuti site podle zverejneneho jmena serveru a IP adresy odkud se prispiva do diskuze.
Re: Cenzura, autocenzura, nebo chyba diskuze?
celé vláknochyba bude niekde medzi klavesnicou a monitorom ;-)
lepra sa spomina v clanku, nie v diskusii
Re: Cenzura, autocenzura, nebo chyba diskuze?
celé vláknoSnad mezi zidli a klavesnici ne??
good clanek
celé vláknoZdravim
Obcas mam rad takovyhle clanky, jeho napsani asi nedalo moc prace, ale pobavi a clovek ziska inspiraci.
Domaci server je neptun, mama mivala pocitac athena (to je napsano na bedne, tak jsme zacal s bohy), pozdeji cyrano, dnes je to xdmcp klient takze je to jedno, ani nevim co tam je. Tesovaci 386 byvala ares. Domaci kompy jsou zdenek, mirek a player.
Routery ve wifi siti pojmenovavam router_hradek, router_studanka, podle jejich rozlozeni ve meste.
Jeste nikdo nezminil ze k peknym jmenuj je potreba fungujici dns, takze ja si zatim pamatuju IP adresy...
Zdenek
Re: good clanek
celé vláknohehe, ja tiez ciste z pragmatickych dovodov pomenuvavam routre, servre ale aj radia na sieti podla toho kde sa nachadzaju (vacsinou podla ulice :-) )
Pojmenovani
celé vláknoZdravicko :)
V Siemensu na to mame interni "neco jako RFCcko", kde domeny se jmenuji podle kodu zeme (napr. cz001) a servery podle lokace a poradi (napr. prgp034a) ono se to pak dobre hleda kdyz je to prgp034a.cz001.siemens.net :))) A nase interni workstationy maji velmi nepoeticke nazvy a kody, fuj ho :)
Nicmene v linuxovych serverech mam volnost a pojmenovavam je podle pohadkovych postavicek, takze napriklad Rumcajs, Ruprecht, Rumburak atd. :)
Re: Pojmenovani
celé vláknoTo musela bejt docela sranda s prejmenovanim pri rozdelovani federace ... ne ?
Re: Pojmenovani
celé vláknoFy Siemens dekuje za medvedi sluzbu...
Re: Pojmenovani
celé vláknoTak jsem se konecne taky rozhoupal a nas firemni server jsem pojmenoval:
budulinek
a casem zrejme bude nasledovat cipisek, rakosnicek a podobni.
Inspirujici muze byt i: Kulatý obdélníky, kulatý obdélníky, fialovej les a žlutá voda.
egg at nest
celé vláknoJa pouzivam prezdivku egg, takze se mi zdalo perfektni dat svemu PC jmeno nest. V promptu mam egg@nest a citim se jako vajicko v hnizde. Kdyz se na nej SSHckuju z labu a pak se odloguju, dostanu hlaseni "Connection to nest closed." :-)
Nas domaci router a gw jsem pojmenoval limen, coz je anglicky a zaroven latinsky vyraz pro prah. To vystihuje jeho funkci jako rozhrani mezi domovem a vnejsim svetem.
Felix Holzmann
celé vláknoDlouho jsem netušil, proč se počítač, kde mám mail, jmenuje BEBA. Došlo mi to ve chvíli, kdy jsem náhodou zjistil, že sousední počítač se jmenuje ADIS.
Re: Felix Holzmann
celé vláknoTo uz je, Zdenku, "trochu" starsi historie, ze? ;-))
Bez titulku
celé vláknoMam tu stojek Sun Sparc Classic. Jmenuje se 'tragik'.
RE:
celé vláknoProc 'tragik' ... ?
Sparc Classic byl jednoznacne nejhezci masina, se kterou jsem za ta leta delal.
Pak mi ho vymenili za Ultra5 a od te doby si pripadam jak na PC :-(
Bez titulku
celé vláknoU byvaleho zamestnavatele pouzivali striktne unifikovane nazvy, aby bylo jasne, odkud ten pocitac je (3 strediska po republice v kazdem stovky PC a propojeni do koncernu) a meli jste videttu melu, kdyz nekdo prisel na staricke Pentium s nazvem Samopal.
Stejne tak se nelibilo, kdyz krome nazvu stanice byl viditelny i popis (bylo to na Win) a kdyz se z hromady normalnich jmen vynoril popis Tchor na entou.
recka pismena
celé vláknoPar pocitacu v MFF UnixLabu se jmenuje reckymi pismeny epsilon, delta, kappa, iota, gamma, ...
mvcr
celé vláknokamosuv se jmenuje ministerstvovnitracr :) nebo mvcr :)
Re: recka pismena
celé vláknoJo, tak to mam taky a prijde mi to jako nejlepsi system. Ale okoukal jsem to ze serie X-Wing a Tie-Fighter, kde tak palubni pocitac oznacoval nepratelske stroje :)) Samozrejme kratka pismenka davame casto pouzivanym pocitacum...
pokemon
celé vláknoSa divim, ze nikto tu nespomenul pokemonov :-). Ja som si vo firme, kde som kedysi davno pracoval, horko tazko vybojoval nazov pocitaca Pikachu.
V terajsej firme mame stroje pomenovane podla napojov: caj, kofola, corona, pinacolada, soda, ... Ma to vyhodu: ked developujem webapplikacie a HTTP server nebezy, hodi ma to na stranku www.corona.com :-) a hned je tu inspiracia dat si piwecko ...
Re: pokemon
celé vláknoTaky jsem o pikatchua bojovala, ale nepovedlo se, ty dela se nakonec jmenujou shrek (masivni ctyrprocesorovy 32bit) a donkey (hubenoucky dvouprocesorovy 64bit :))
Trocha do mlýna
celé vláknoAhojte,
nemoci a zvířata jsou dobrý. Rád používám prase, kanec, kráva a slepice. Taky Karbous (divoké to prase) a Větrník (jakýsi jelen). Z nemocí je nejvíc cool asi salmonela a již zmiňovaná lepra. Taky se mi líbí hekšus. Je dobrý říct: "zase spadnul hekšus".
Vyvinul jsem si však druhý, vlastní systém pojmenování a to propletením slov, které zní podobně. Takže když tam běží Linux, tak ho pojmenuju bublinux, pilinux, hoblinux, skulinux, pralinux a tak. Když tam jsou windows, pak jedině svindous nebo pindous. Pokud mají windows budit zdání vlastní chytrosti, pak jsou dobré mindous. Pak to může být také routr, takže routr: psoutr a když psoutr tak taky kockoutr a mysoutr.
Pokud se týká mršení slov, ve kterém jsem expert, vděčná je řecká abeceda: afla, ogema, gama a ganema, espilon, omakron. Taky párek theta a tetha vyvolává příjemný zmatek.
Bez titulku
celé vláknoPouzim jmena svych oblibenych spisovatelu: ferlinghetti, vian, yeats, joyce ...
cluster
celé vláknochtel jsem pocitace v nasem clusteru pojmenovat:
klastr, blastr, flastr, mastr......
ale kolegove chteli jednoduche jmena, takze tam
je k1 atd.
Kocicky
celé vláknoServery, ktery spravuju, maj jmena podle kockovitejch selem a selmicek.
cat, kitty, lion, panther, lynx, tiger, leopard, puma, jaguar.
smtp server se pak muze hlasit promptem 'Meoow' ;-)
Blby je, ze uz me zadny kockovity nenapadaj, takze mam v zaloze psovity, popr. postavy z Medvidka Pu...
hovezina
celé vláknobucek1, bucek2, bucek3, bucek4, ...
Bez titulku
celé vláknoU nas na sieti najdete asi vsetko, ale najviac su pouzivane znacky piva, whisky, likerov. Potom zenske mena, auta, hviezdy. BTW je tu asi 15000 serverov po celom svete. Pekna seria je ISOIT001-ISOIT899 = 900 serverov z ktore sa sakra milia.
Marvin a nikdy inak
celé vláknoV obrovskych firmach asi nie je ina moznost, ako nejake systematicke oznacenie, inac by si to ITckari mohli hodit.
Ale pre domace PC neexistuje ine meno ako MARVIN !!!
:-)
Jména léků, aj.
celé vláknoKolega (ahoj, Aleši) měl poté, co se vrátil z němocnice skvělý nápad: Budeme pojmenovávat počítače podle jmen léků, které budeme brát...
Jinak jsme zůstali u klasických bohů: osiris, tutatis, maat, baal, thorin.
Jedna potvora, která pořád zlobí se jmenuje yaga (baba Jaga).
V jedné firmě mají z historických důvodů počítač lemon (v angličtině něco jako plečka)
Před několika lety jsme měli počítač hefaistos, ale kolegové poříd brblali, že se strašně špatně píše
ssh name@hefaistos
A co takhle zelenina
celé vláknoCau unas na hnojarne(agrofakulta) mame stroje pro studenty pojmenovany Celer01-10, Brukev01-10, Tykev01-10,Mrkev01-15. Vsechno zacalo Celerem, kdy se nakoupily Celerony......Tahze hlaska vytuhla mi mrkev, nebo mam to na Tykvi jsou bezny......
NT
celé vláknoJeden z prvních NT serverů na Matfyzu se jmenoval Bolehlav podle předpokládané činnosti, kterou bude nejčastěji způsobovat.
Dalsie (existujuce) hostnamy :-)
celé vláknomodrafusekle.zlutaponorka.cz A 212.24.134.30
is.killer.of.lamers.and.lazy-camperz.net A 217.11.248.5
i-can.kicks-ass.org A 217.11.248.4
is.really.hot.cz CNAME hot.cz
hot.cz A 81.2.194.135
paranoia.pretender.cz A 217.11.248.13
A este zopar (zjavne vdaka nejakemu unudenemu adminovi ;-), ktore uz ale neexistuju):
is.in.side.sk
pojeb.se.sama.sk
really.hates.shit.called.visualbasic.sk
makes.love.with.visualbasic.sk
redhat.li.nux.at
is.a.specialist.in.eastern.european.affair.cz
Husita
celé vláknoChtel jsem, aby se muj pocitac jmenoval Husita, protoze pracuju v Bruselu :-). Bohuzel to nevyslo a tak se menuje arcs41 (nevim proc).
Bez titulku
celé vláknovelmi sa mi osvedcili na vyber mien pre servre
tieto dva 'slovniky'
The Alternative Finnish Dictionary
The Alternative Swedish Dictionary
z http://www.notam02.no/~hcholm/altlang/
Re:
celé vláknoheeeeeeeeeeeeeej tak to je husty, perfektni rada, ted uz nebudu slozite vymejslet zadny ptakoviny
...a co treba ovec
celé vláknoJa se jednou (za pomoci alkoholu) pomatl na smyslech a nebyl sem schopen vyslovit slovo "ovce", od te doby se muj domaci komp jmenuje "ovec", notebook je pak uz mene originalni "ovecka"
Re: ...a co treba ovec
celé vláknoAle i ty to mas docela gut :)
castice
celé vláknoprvni co me pri pojmenovavani serveru napadlo jsou jaderny castice (copak tu neni nikdo z matfyzu ?) ale sef ma radeji XX_prijmeni kde XX je zkratka useku (pro servery se pouziva NT_)
ma to ale aspon tu vyhodu ze se windozistum v 'okolnich pocitacich' radi kolegove pohromade. posledni linuxova masina co jsem delal je ale ender (i kdyz jako samba o sobe tvrdi ze je IT_intranet) a doma mam Hawata
Re: castice
celé vláknoNa matfyze je kopa matikov a fyzikov (napr. euler,pascal,turing atd.)
Re: castice
celé vláknoJe tu nekdo z matfyzu. Treba ja, Johanka ... ale asi zadny fyzik. Nefyzikum ty castice brzo dojdou.
Ostrovy
celé vláknoTady v Edinburghu na univerzite jsou servery pojmenovane podle skotskych ostrovu. Jen tech obydlenych ma byt 148 :) A pry nekde jedou podle Munros - skotskych kopcu pres 3000 stop (284 kusu). Komu to nestaci, ma pry zacit s Corbetts, Marylins ...
vtipny jabber.org
celé vláknoruik@ruik:~$ traceroute www.jabber.org
.....
17 sl-netcon-5-0-0.sprintlink.net (144.223.73.154) 135.509 ms 135.091 ms sl-netcon-5-2-0.sprintlink.net (160.81.231.234) 136.317 ms
18 hades.all-your-IM-are-belong-to-us.jabber.org (208.245.212.109) 140.253 ms 141.894 ms 135.976 ms
Re: vtipny jabber.org
celé vláknoco to je _?
A co tak
celé vláknopodla historickych sovietskych pocitacov Ural, Minsk a kedze islo prevazne o zemepisne nazvy server by bol jednoznacne Moskva, druhorade server-e alebo router-e Tbilisi,Talin a podobne..
...
celé vláknoWorkstation sa uz asi 10 rokov vola alfa, server je gaia, bugzilla server je gorila, cvs server je spark.
Mali sme aj marvina, potom ako sme nan nahodili linux a dali ho do novej skrine je z neho spark. Kolega mal shadox (ano, holdstock positive guy), druhy kolega mal argo (tusim nejaky fantasy bojovnik).
Ten bugzilla server mal byt povodne devnull, predstavte si tu srandu: poslal som hlasky o bugoch na devnull :o) ale vyhrala to gorila.
Re: ...
celé vlákno> argo (tusim nejaky fantasy bojovnik)
ale fuj ... Argo byla loď, na které se plavil Jáson do Kolchidy
hmm
celé vláknoteda já mám nejlepší zkušeností (síť s 5000 stroji v 190 místech 43 zemí) s pojmenováním
1 znak + pomlčka pro účel (S-souborový server, D-desktop, N-notebook, P-printserver, M-mailserver)
3 znaky letecká zkratka města (PRG)
3 čísla pro číslo ve firmě
tj. D-PRG003 je jeden desktop v praze.
Výhody - když někdo migruje mezi počítači, tak je nesmysl používat jména lidí
nemusíte furt vymýšlet nějaké nestvůry
při řazení máte všechny podobné stroje hezky pod sebou - všechny desktopy z prahy, všechny servery atd.
když má někdo nový stroj, tak prostě dostane další číslo, případně když se první rozbil, tak může dostat shodné.
Takto to může fungovat pro firmy co mají do 1000 počítačů v každém městě (libovolně v kolika).
Re: Hostname :-)
celé vláknoshu-kai, znie to tak japonsky :-)
masinka
celé vláknoto jsou mi veci... muj pocitac se jmenoval masinka uz bez site a kdyz jsem ho potom asi po pul roce pripojoval ke kolejnetu, divil jsem se, ze zrovna masinka.kolej.mff.cuni.cz uz je zabrana. ted je to o dost jasnejsi :-)
Jmena
celé vláknoPred 15 lety jsme meli ve firme asi 5 pocitacu, tak se jmenovali podle sefu: nejvetsi byl Josef, mensi byli Ludwig a Bohus. Dnes (v jine firme, kde mame stovky pocitacu) se domena jmenuje proste firma_w1, firma_w2 (podle pracovist), servery maji dost nepochopitelne nazvy jako psntisd01, workstationy se jmenuji podle lidi, notebook ma k tomu predponu LT-. Nekdy je to i pripona, tak je v tom dokonaly zmatek.
Dalsi do sbirky...
celé vláknoKdysi v davnych dobach pojmenovavaciho nadseni nad novou domenou ucw.cz jsem stvoril nasledujici obludku:
the.name.of.my.computer.is.longer.than.the.name.of.your.computers.isnt.it.ucw.cz.
(jeste existuje, i kdyz uz jen jako alias).
Dalsi krasny namespace jsou treba postavy z Cimrmanovych her -- Jason a Drson atd.
Na nasi katedre aplikovane matematiky (KAM) jsme si pro zmenu vymysleli, ze jmena pocitacu budou mit jako substring "kam" (mozno i foneticky) -- uz existuje napriklad Kaminek, Kaminka, Kamzik, Camembert, Kamkolif a Ledaskam, Kamarad, Camelot (pro kolegu Krale), Kamila, Nikam, Occam, Lomikamen, Kamrlik, Kampak, Kampanus, Welcome (pro hosty), Kampa a tak dale.
Re: Dalsi do sbirky...
celé vláknoZapomnel jsi na PerMovo kambrium, i kdyz podle me by byl lepsi kambrinus :)
Re: Dalsi do sbirky...
celé vláknoVzhledem k tradicnimu pojmenovavani po nemocech bych cekal spis zlucnikove.kameny :)
Porthos, Athos, Aramis...
celé vláknoA vedle těchhle 3 serverů stojí ještě stanice s Windows. Virtuálně se jmenuje d'Artagnan, ale ve skutečnosti podle čísla místnosti. Prostě ještě není mušketýrem :-)
PRDELL
celé vláknoNas server je v praze takze PR, a je to HW znacky DELL takze se jmenuje PRDELL, jen jednou jsme mel problem na nejake prezentaci jsem se na nej logoval... a ono to napsalo neco ve smyslu Welcome on PRDELL ... prisedici se velmi dobre bavili...
Re: PRDELL
celé vláknoAstronomovia
celé vláknoNemyslim si, ze astronomovia ocenia pomenovanie pocitacov podla nazvov planet, suhvezdi resp. deepsky objektov. Tieto slova sa vyskytuju v ich beznej konverzacii a budu sposobovat zbytocne nedorozumenia.
Podla mojho nazoru by mali byt vyberane mena pocitacov dostatocne vzdialene beznej slovnej zasobe ich pouzivatelov. To znamena ze nazvy telies Slnecnej sustavy alebo suhvezdi su vhodne pre softverovu firmu ale nie pre hvezdaren alebo astronomicky ustav.
Ked som pre jednu hvezdaren robil lokalnu siet, pouzil som standardne mena greckych bohov (nekryju sa s nazvami planet). Server je cronos (okrem ineho je to lokalny NTP server), pracovne stanice su atlas (najsilnejsi stroj na pracovisku) a hades.
stroje v kanale
celé vláknoKdyz jsem zprovoznil v kanale prvni server, tak logicky dostal jmeno kanal. No a pak se to rozjelo - kanalek, odpad, kybl, soupje, rattus, krysa, potkan, dekl (DELL), beta (CPU Alpha), omega (CPU Alpha), bee (VAX), ohryzek (MAC), kumo (japonsky pavuk), kemushi (japonsky housenka), quad (ctyrprocesor) ... ted se jeste rozmyslim jake jmeno dostane novy prirustek - jestli taurus, nebo gebirge (protoze je to zaurus a mluvi nemecky).
zapomnel jsem na ...
celé vlákno... vykonny server s diskovym polem z merkura romanticky nazyvany "Prujem" (Diarrhoea neprosla, ze je to moc dlouhe)
Andromeda
celé vláknoAndromeda je galaxii? To se tady clovek dozvi veci ;-)
vetry a vetricky
celé vláknonazvy mych pocitacu koresponduji s vykonem procesoru a silou vetru ... takze hurricane, typhoon, twister, ...
proste pojmenovavam pocitace podle vetru ;-)
onomastika
celé vláknoMuj pocitac se leta tak jiz jmenuje.
Želvastation
celé vlákno(podle jeho konfigurace:-)
Bez titulku
celé vláknomozna je to suchy, ale moje pocitace v siti se jmenuji hezky jak jdou za sebou:
ten_prvni - proxy
ten_druhy - muj desktop
ten_treti - router :)
ten_ctvrty - to teprve bude ;)
Re:
celé vláknoTEN_DRUHY... neni to nahodou z Kulhanka? :o))
Co takhle kameny?
celé vláknoNo, muj domaci se jmenuje MERLIN. To uz taky padlo, jak jsem cetl.
Ve skole, na kterou jsem chodil to tamni admin zkombinoval tak, ze NW servery pojmenoval podle drahych kamenu(polodrahokamy, atp.), a stanice podle umisteni, tj. CisloMistnostiCisloPocitace.
Vcelku prehledny system.
Bez titulku
celé vláknou nas na sieti si odnasa nahlu inspiraciu a kreativitu spravcov nas server. zatial mal nasledujuce mena:
buldozer, troll, bryndza
tak třeba podle slavných počítačů
celé vláknoHAL, Red Queen, Holly, Hlubina myšlení...
jinak servry na FSV ČVUT spravované katedrami geodézie: Athena , Slon (podle slona na Sněžníku, kam se jezdí na geodetickou praxi), Gama ... laboratoř fotogrametrie neprojevila příliš invence:
LFGM...
Vlastovky (nikoli africke) a Amazonky
celé vláknoMoje PC se jmenuje Nancy. Cetli jste nekdo Ransomovky? Chci minimalne jeste Rogera :-)
Re: Vlastovky (nikoli africke) a Amazonky
celé vláknočíst Ransomovky je velmi deptající - člověk si pak říká, o co všecko u toho compa přišel (popř. přijde či právě přichází, pokud to čte ve správném věku) :-(
Re: Vlastovky (nikoli africke) a Amazonky
celé vláknoLepsi by byl Blackett nebo wildcat ale John by byl klasika nebo jednoduse Helen
Ransome je krasny autor
Bez titulku
celé vláknoSice to neni moc originalni, ale muj domaci stroj se jmenuje MATRIX (slackware) a pocitac spolubydliciho zase SKYNET (windows). Takze utoku pocitacu a robotu na lidi ze strany SKYNETu se bat nemusime, ty windowsy driv spadnou a nebo se ztratej v MATRIXu :-). Sve PDAcko jsem nazval DAREBACEK a to z toho duvodu ze je tak male (proto ta zdrobnelina) a protoze je .NET compatible tak je to DAREBAK.
Jmena mesicu planet
celé vláknoJa mam v oblibe jmena mesicu planet Slunecni soustavy. Napr. muj desktop se jmenuje "Oberon" (nejvetsi uranuv mesic).
Zasoba je velka... jen Jupiter ma snad uz pres 40 mesicu...
Metis, Adrastea, Amalthea, Thebe, Io, Europa, Ganymedes, Callisto, Elara, Ananke, Carme, Sinope, Themisto, Chaldeke...
Ale vzhledem k tomu, kde berou inspiraci astronomove, tak vlastne neprimo pouzivam i jmena mytickych postav apod...
(Saturn: Prometheus, Pandora, Calypso, Helene, Dione)
Kytičky, rostlinky a jiná zeleň
celé vláknoJá sedím u KAKTUSu, ale celkem si dovedu představit, že bych pracoval v lese :)
Fantazii se meze nekladou. Aspoň by si admin mohl trochu odpočinout pod větvemi...na louce...
A tak i me tvurci umeni
celé vláknoTak zase ja se pochlubim mym tvurcim umenim z brnenskeho Agriculture Hillu. Dokud jsem spravoval stroje na PEFce, tak jsme vsechno nazyvali z Knihy dzungli (Akela, Serchan, Kaa, Maugli, Baghira... asi 25 stroju) a pozdeji pridali i takove exoticke jako Tarzan (jeden Sun co priserne rval), Kingkong (jeste vetsi rvoun), Elsa, Moro atd. atd.
Pak ale prisla era meho pusobeni na rektorate a tam bylo treba zacit hledat jmena uz jen pro servery (stanice - v tom jsem uz davno ztratil prehled :-)) - a tam jsem se rozhodl pro Kviteckov - takze databazove stroje jsou Neznalek a Vseznalek, UPSky jsou Sroubek a Vroubek, diskove pole je Buchtik, meric teploty v racku je Pilulkin, vypinac napeti je Kulka, hlavni switch je Ciperka, vyvojovy stroj Civinek, firewall Brucoun, hlavni aplikacni stroje Jaktik a Taktik (maji ruzne cisla, je jich vic), postovni stroj Mlcoun atd. atd. Dosud si myslim, ze to byl nejlepsi napad, co mne mohl napadnout. Zvlaste kdyz na kazdem serveru je nalepena prislusna figurka z onech knizek :)
A pak uz mi zbylo jen pojmenovavani "mych stroju", kde jsem si vzal ty "hnojarske" potreby a znacky - Plecka, Ruchadlo, Lakatos, Zetor apod. :-)
A kdyz vam na manazerskem notebooku na cPadu sviti napsano Lakatos, taky to vzbuzuje okolo zajem :-)
Tak kdybych tim nekoho inspiroval, ucel to psani splnilo :-)
Jednoduche pojmenovavani
celé vláknoIdealni je pamatovat si IP adresy (coz obcas dela problem pri precislovani - ale ten se da resit tim, ze si clovek pamatuje prefix).
Bohuzel moje pamet uz neni co byvala a s nastupem IPv6 je treba servery skutecne pojmenovavat. Takze se jmenuji SERVER1, SERVER2, SERVER3, SERVER4, SERVER5, SERVER6 a SERVER7 :-)
Fakt je, ze jinde pokracuji v rade nastartovane ILUVATAREM, SAURONEM, VARDOU a MANWEM :-) ale to je nudna rada, nemyslite?
Re: Jednoduche pojmenovavani
celé vláknoMichale, ty si nepamatujes svoje IPv6 adresy?
Re: Jednoduche pojmenovavani
celé vláknoPamatuju si jenom ty, co nemaji EUI-64 - tj. nepridelene autokonfiguraci :-)
Uz starnu ...
Don Quijote a Zeměplocha
celé vláknoMůj počítač se jmenuje "Sancho". Asi je to tím, že je to můj pomocník a můj boj se často jeví jako zcela marný.
Jinak jsem často viděl jméno "noname" a sám jsem přidělil a viděl použít spoustu jmen ze Zemeplochy: Mrakoplas, Magrata, Baby, Starenka, Smrt, Krysismrt, Vzoromil, Karotka, Angua, Elanius, Noby, Tracnik, Kyla, Vetinari, Vazuzel, Oberkost, Rumpal, Zuzana, Jason, Silver, Odkragli, Jakazacistan, Genova, Pseudopolis, atd. atd.... jak pan Kanturek ta jména (resp. jejich preklady) vymýšlí to teda nevím, ale dělá to fakt dobře.
Bez titulku
celé vláknoserver jedine CML (Centralni Mozek Lidstva) :)
Jinak muj domaci server ma hostname AURORA.
Bez titulku
celé vlákno" (Pozn. red.: bylo by však svatokrádeží nesvázat poslední byte IP adresy s protonový číslem, jako to údajně mají v nějaké laborce na MIT :) --Johanka)"
Přiznám se, že jsem tuto vložku nepochopil - protonové číslo přece končí u 92 (přírodní - Uran) resp. kolem 105 - 106 (umělé nuklidy). A co druhá, větší půlka do 255 ???
Re:
celé vláknoto je pravda ale ked dojdu protonove cisla automaticky dojdu i nazvy takze je to jedno
Planetky
celé vláknoDoporucuju pojmenovavat podle planetek, nazvy zacinaji bohy a mytologii (asi 100) a pak pokracuji rozmanitymi jmeny, je jich tam pres 10000 a kazde jmeno ma svoje ID. Viz:
http://cfa-www.harvard.edu/iau/lists/MPNames.html
Bez titulku
celé vláknoU nas se jeden cluster jmenuje Artus (nody Gawain, Lancelot -bohuzel je tam i z historickych duvodu prima a secunda- , managovaci stanice merlin) a druhy cluster je Valhalla (nody Odin, Thor, Freya). Me pocitace jsou Asterix, Obelix a Idefix.
Ve vyctu mytologie vubec zapominate na barvitou, pestrou a jmeny oplyvajici normanskou (vikingskou).
Bez titulku
celé vláknoMno, muj pocitac je "srotik", pokud zrovna neni "cetoraz" :-) Srotik vychazi samozrejme z toho, ze se jedna o trochu srot. A router jsem chtel pojmenovat "devka" (jako ze se s ni ostatni chteji spojit), ale to neproslo.
Jinak kamos zasadne nazyva sve pocitace "selfish", pry je to to nejlepsi jmeno.
meno servera Open Source developerov
celé vláknoAk mate pre meno servera viacero dovodov, ako je to spisane napriklad tuto http://platon.sk/article.php?33 alebo tuto http://platon.sk/upload/docs/Platon-server-specification.pdf , tak je to asi to najlepsie meno, co ste pre server mohli vymysliet. Idea-lne meno pre server je Idea ;-)
a mesta tady uz byla?
celé vláknono ja se slzou v oku;) pojmenoval desktop "hiroshima" a notebook "nagasaki"
Gibson
celé vláknoJa jsem mel vzdy max. 3 pocitace pod palcem takze jsem si vystacil s jmenama AI z Gibsona: Neuromancer pro hl. pocitac, Wintermute pro vedlejsi a Continuity pro notebook
Jmena
celé vláknoNo, podle me na jmene dost zalezi, zejmena u domaciho "mazlicka" :-). Kamos mel dlouhou dobu na fakulte "olgojchorchoje", vyborne pri ssh pristupu... ;-)
Ted ma "fuchtli". Ja si doma hyckam "ouchcapka".
Bez titulku
celé vláknofw: al-ribat
ws: minaret, pixla (nojo, rodiče :))
generatory kaosu: zombie, ghoul (amigy :))
Bez titulku
celé vláknoMusi mit jmeno nejaky vyznam? Proc proste nevybrat nejaky shluk pismen, ktery se necha vyslovit, treba
asder, derfin, gwerx, irekas, nebo kibus?
Ja mam taketo
celé vláknosmylflekznohavic - cimrmanovci asi poznaju
fernet
krysa, a kedze som nevedel ake dat meno pre druhy nod clusteru tak sa vola another
Podle knizky kterou prave ctu
celé vláknoJa nevim jak ostatni, ale ja dost casto pojmenovavam pocitace podle postav a veci vystpujicich v knihach co ctu :)). A samo take se zamyslim, jestli to bude me oblibene, tak sahnu po nejake postave z Nadace od Asimova ;))
pasivni ochrana
celé vláknoUz 3 roky jsem nepotkal nikoho, kdo by si zapamatoval nazev me pracovni stanice - bezne historicke severske krestni jmeno na 7 pismen.
Je v nem pro evropana trochu neobvykla posloupnost "iwy" a zda se, ze to 100% zabira. Mam klid, akorat se tak 3x do tydne nekdo prijde zeptat, jak se to pise. Spolehlive vzdycky prohodi i/y a pouziji "v" misto "w".
Re: pasivni ochrana
celé vláknomohu se zeptat před čím to jméno chrání? před neustálým obtěžováním stran lidí, co si ho nemohou zapamatovat?
Bez titulku
celé vláknono ja delam spravce v nemocnici, takze jmena pocitacu jsou jasny: mozecek, jatyrka, ledvinky, stehynko, mrtvolka, chcipacek, atd.:) nektery ty jmena mi pripadaji jak kdybych delal spravce v restauraci:)
Matematici a lode
celé vláknoNa katedre matematiky se pojmenovavaly pocitace podle matematiku. Pouzity matematik musel byt mrtvy, aby nebyly problemy, kdyby tam nahodou chtel pracovat. Takze se jmenovaly newton, russel, cauchy, abel, bernoulli, ....
Ja jsem se rozhodla pojmenovavat pocitace podle divnych ryb, takze v praci mi maka chimera a notebook je zeusfaber, vic jich bohuzel nemam.
Dobry napad jsou lode, krome uz zminene argo se nabizi titanic, britannic, queenmary, vasa, kursk, primatordittrich, barongautch, lina,...
Vojenské hodnosti
celé vláknoMy máme v práci pojmenované podle vojenských hodností (ve formátu hodnost-jméno) - ředitel má general-jmeno, vedoucí jednotlivých úseků mají commander-jmeno a úřednický kompy jsou private-jmeno (vojín). Viděl jsem dokonce, že někdo měl poručíka (lieutenant), ale to nevim co to bylo za člověka a co zastával za funkci. Workgrupu máme taky armádní - military-base (widlová síť) :-(
jeste me napada...
celé vláknotaky jsem videl hostname devka a vedle sedel window (pac byl u okna).
obcas je taky hezke pojmenovani clusteru. tak napriklad na muni maji cluster jmenem skirit (http://meta.cesnet.cz/hardware/muni_cluster.cz.html)
http://ds.fox1.cz/?m odule=ad&arid=5
celé vláknoMuj pocitac se jmenuje MS Windows.
Ctete jinak http://ds.fox1.cz/?module=ad&arid=5
Kacer
Bez titulku
celé vláknoJa pouzivam mena z kodovej oznaceni NATO (nebo i originalni) pro sovetsky/rusky rakety. Mam tu napr. starsi SHADDOCK a SEPAL, novy pocitac je TOPOL.
notebook
celé vláknono, muj notebook se jmenuje Burlak (presne to vyjadruje jeho pracovni nasazen), fileserver se jmenuje Bedna (je v dost velky krabici) a pak se tu jeste z tech zajimavejsich najdou Drobecek, Stoupa, Ignor (firewall)....
toxic
celé vláknoMuj comp doma se jmenuje TOXIC, dle názvu jedné BBS (už neexistuje). Firewall doma se jmenuje FIRE.
Ve firme máme pojmenované servery SA01 až SA07. Jednoduše S jako server a A je první písmeno ze jména firmy na a pak je pořadové číslo.
Stanice jsou pojmenovany dle příjmení uživatele s koncovkou PC např. NOVAK-PC
localhost
celé vláknotakto se jmenuje uz druha generace meho pocitace :)). Pred tim jsem mel MARA-PC, ale ted jsem se ke "krtu" (r s hackem:) jeste nejak nedostal.
Re: localhost
celé vláknoTo je uzasny, ne vedela jsem, ze i strojum se davaji jmena. Nejvyssi cas ten muj taky pojmenovat. Hlavne preju vse nejlepsi k svatku! Anica
Jména
celé vláknoTak na pojmenovávání kompů ujíždím já i kolega správce ve škole a podle toho to taky vypadá... :o)
V mé domácí síti mám Zeus (můj komp, býval to Taita z Řeky Bohů), Tanus (bráchovo komp, jméno je taky z ŘB), Lostris (notebook, rovněž z ŘB), Nyah (server/router. Ani nevím, kde jsem to vzal... :o) Býval to Atlantis).
A ve škole máme hlavní server Othello, s některými službami mu pomáhá Desdemona, pak tam máme ještě Hermes a nějakou šílenost, kterou jsem si zatím nezapamatoval... Ale ještě jsme s nima neskončili... ;o)
ten muj
celé vláknojmeno myho kompu myslim docela jasne vyjadruje nas vzajemny vztah - jmenuje se jednoduse MAZEL :)
no a notes je PRCEK :))
hory
celé vláknoServer je MT_EVEREST, dalsi server Anapurna atd., a stanice jsou treba Snezka, Praded ...
Bez titulku
celé vláknoMuj pocitac dela takove divy ze se jmenuje Enchantress (carodejka) a firewall se jmenuje Emerven (nevim presne z jakoho jazyka ale znamena pastevkyne) :)
Nielen Asterix, Obelix a Idefix, ale i...
celé vláknoViac než 200 vhodných mien z Asterixa:
http://asterix.comics.cz/osoby.php
wg lesna
celé vláknoworkgrupu Lesna ... Lesna je ctvrt v Brne a mame z ni vyhled na cele mestecko... obsadili tyto počétače
Navajo - muj notes
Piglet - Martasuv kompl s vypalovackou
Quido - obstarozni pentium kamaradky Zuzky
Modrey - jine lehce obstarozni pentium kamaradky Majky(case natreny na modro)
Re: wg lesna
celé vláknono a RNDr. Bozena LESNA (aka Bozenka) zase vyucuje biologii & chemii na GCHD...
Re: wg lesna
celé vláknoNo stejne si myslim, ze by se ostatni meli prizpusobit Pigletovi a prejmenovat se na:
- Pooh -- pomaly mily kompl
- Kanga -- stary ppomaly
- Roo -- notebook
pripadne
- Eeyoree -- stavkujici srot
nebo
- Rabbit -- ten nejchytrejsi server
Aneb jmena postavicek z Winnie the Pooh
Re: wg lesna
celé vláknoA co Tygr ?
Tygr - kompl co ma vsechno nejradsi a vubec je ze vsech nejlepsi a ...
Re: wg lesna
celé vláknoPS: téměř 4 roky zpět, náhodička...
hmyz
celé vláknoV jedný firmicce jsem se setkal s hmyzima pocitacema: Broucek, Cvrcek, Fcelka ...
lama
celé vláknoprotože sem lama s windoze XP (a to celkem spokojená :), nechal jsem si jméno počítače tak jak mi doporučuje mrkvosoft. Počítač v kuchyni s krycím jménem wintermute :) což v naší organizaci občas způsobuje zmatek bo nikdo nečet Gibsona a v kuchyňce máme jenom rychlovarnou konvici a bordel :)
no ja je
celé vláknopojmenoval jmeny ze Star Treku
server: KIRK
2 komp: SPOCK
ff
celé vláknoAno, vybrat jmeno pro pocitac je opravdu umeni. Pravda, my ho moc neovladame, proto krom nazvu beznych stanic (cislo_mistnosti-jmeno_osoby, napr. 304-NOVAK) davame dementni jmena typu Hergemeleder (videostream server).
Bez titulku
celé vláknoJa som to vyriesil jednoducho, stolny je Senior a notebook Junior.
Napadlo mne NAZVY NHL tymu a nebo ted ...
celé vláknoNapadlo mne NAZVY NHL tymu a nebo ted, kdy v CR probiha mistrovstvi, tak podle statu :)
Neni vyloucena moznost pojmenovat pocitace v siti podle pohadky, napr. Mrazek, Ivan, ... .
Presnejsi by bylo ale pocitat s rozdelenim do skupina to s vyuzitim barevnych supin: zluto - modra, sedo - modra, ... .
prumyslem
celé vláknotady mam treba este tezky prumysl: soustruh, frezka, bagr, ale doplnil sem to kapelou: basista, bicista, dechysta, cinelista... a sefuje tomu CML
Bombadil
celé vláknopetr@iarwain:~$
... on si tak nejak dela co chce, at tim prstenem tocim jak chci. :)
U nas na katedre se kdysi server jmenoval 'otokar' po O. Brezinovi. Zpusobovalo to obcas problemy, neb vetsina lidi si mysli, ze Brezina byl Otakar.
fialova.krava.czu.cz
dev.null.cz ('connection to dev.null.cz lost' taky neni spatny)
-
celé vláknoNa mistnim ucilisti meli driv FIDO a HUGO, ted je tam NAUTILUS. Ja jsem mel doma HOME a kdyz jsem vzal spravu kompa do svych rukou, okamzite nastoupil AMBROSIUS. Ja to vymejslim tak, ze nahodne vyberu knizku, poslepu ji otevru a nekam tuknu prstem...
Otevru oci a nejblizsi jmeno je to prave...
Bucifal
celé vláknoNej sou pohadky bucifalek je moc roztomilej a urcite se mnou souhlasite ze Amalka nebo Rumcajs neni taky spatny
Biblické postavy, světci?
celé vláknoAbraham, Mojzis, Prokop; viz Matouš 1.kapitola.
Matrix
celé vláknoTak to já to já si označuji všechno podle matrixu.
Síť je matrix
me pc je neo v domene matrix
prijde mi to miloucky, jsme lidi tak je lepsi si vse pojmenovat dle sveho vkusu... mimochodem ta prihoda ze sitoveho pojmenovani podle startreku je takova bomba ze sem malem spad ze zidle :-)
Re: Matrix
celé vláknoRe: Matrix
celé vláknoVypadá to, že jsi z tý židle spadl rovnou na šišku, vyfetlo buzerantský...
zvieratka trochu inak :)
celé vláknomoj osobny komp sa vola tak ako ja ;)
ale potom mam este dalsi komp a ten pochadzal este z doby ked som choval cistokrvne potkany, tak sa vola ratfarm :) celkom pekne meno, nie? :)
teraz akurat davam dalsi pocitac a rozmyslam nad jeho menom. hm, zeby podla mojej oblubenej herecky? drew? :) alebo blythe alebo barrymore ? :)
Re: zvieratka trochu inak :)
celé vláknonakoniec to vyslo na roxor, ze vraj mi je to velmi podobne ;)))
P.S.: Sorry, Drew. :(
mena
celé vláknona servre pouzivam nazvy server-1 atd ale na tie co robianieco dolezitejsie pouzivam Asterix Obelisk Idefix Streofinix .....
doma kanabis,hell,diablo,sunka,mucha,bordel akakolvek kravina co ma napadne
Můj file/web/FTP server a DC hub
celé vláknoRostliny
celé vláknoNa VŠCHT to měli pojmenované podle rostlin - šípek, frézie.. Bohužel více si nepamatuji, už je to nějaký ten pátek..
4 znaky
celé vláknoAsi se budu muset pochlapit, protože zatím jsem rodinné kompy pojmenovával podle výrobce základní desky a cizí opravované podle jména majitele.

