Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Vedoucí adminů v Seznam.cz: všechny servery máme dvakrát

amores peros
amores peros (neregistrovaný)
9. 7. 2008 0:41 Nový

prakticky

celé vlákno
by me teda zajimalo jak prakticky delani to dualni ukladani dat ??
tatramat
tatramat (neregistrovaný)
9. 7. 2008 1:06 Nový

Re: prakticky

celé vlákno
Miroslav Suchý aura:93
9. 7. 2008 1:06 Nový

Re: prakticky

celé vlákno
xTedy
xTedy (neregistrovaný)
9. 7. 2008 8:18 Nový

Re: prakticky

celé vlákno
Jestli se nepletu tak seznamFS pouzivaji jen na urcite sluzby a k tomu s implementaci teprve zacinaji
Zip
Zip (neregistrovaný)
9. 7. 2008 9:36 Nový

Re: prakticky

celé vlákno
Predpokladam ze synchroni mirror na poli.
Sten
Sten (neregistrovaný)
9. 7. 2008 17:50 Nový

Re: prakticky

celé vlákno
Mirrory na diskových polích samozřejmě také (RAIDy 1, 5 a 10), ale hlavně přes síť do dvou serveroven.
Zip
Zip (neregistrovaný)
9. 7. 2008 23:33 Nový

Re: prakticky

celé vlákno
Ja take myslel synchroni mirror do dvou(nebo vice) lokalit.Mirror na diskovych polich je samozdrejmost.
risa
risa (neregistrovaný)
9. 7. 2008 0:58 Nový

Odpovědi

celé vlákno
Některé odpovědi jsou vyhýbavé až hrůza.
Jindřich
Jindřich (neregistrovaný)
9. 7. 2008 8:43 Nový

Re: Odpovědi

celé vlákno
Mně naopak přijde většina odpovědí velmi věcných. Jindy to jsou jen PR kecy, zde se pán docela snažil vysvětlit, jak to chodí. Samozřejmě nemůže zabíhat do detailů a některé věci jsou součástí chráněného know how firmy. Tedy, mnohem lepší rozhovor, než jaké jsem s podobnými lidmi doposavad četl.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
9. 7. 2008 8:50 Nový

Re: Odpovědi

celé vlákno
Souhlasím. Asi nejvěcnější rozhovor, co tu byl za poslední léta. Aspoň teda v rámci otázek. Jindy je to většinou jen: používáme něco, někde, nějak, někdy...
tc
tc (neregistrovaný)
9. 7. 2008 9:45 Nový

Re: Odpovědi

celé vlákno
Souhlasim,
Dotycny se opravdu snazil odpovedet v ramci moznosti a informaci ktere muze poskytnout
BrainLess
BrainLess (neregistrovaný)
9. 7. 2008 15:40 Nový

Re: Odpovědi

celé vlákno
Preci neocekavate ze Vam rekne na zalohy pouzivame knihovny od StorageTeku( dnes Sun) typ XY, v lokalitach Praha, cislo popisne a Hradec Kralove cislo popisne :-). Nebudte detinsky ..
Rejpal
Rejpal (neregistrovaný)
9. 7. 2008 1:20 Nový

Jen Dvakrát? ;-)

celé vlákno
Týjo, myslím, že toho pána znám ze školy. :-) V prváku skupina 18? A mezi spolužáky pánové Dlouhý, Bambas, Egressy a spol? :-) Ale pravda, je možný, že jsme se viděli až nějakém dalším semestru. Každopádně fandím. Udržet něco takového v chodu určitě nebude sranda.
D.A.Tiger aura:65
9. 7. 2008 1:30 Nový

Re: Jen Dvakrát? ;-)

celé vlákno
Udržet něco takového v chodu určitě nebude sranda.

Ne, to asi ne. 600-700 serverů a k tomu mraky dalších pomocných strojů. Dovedete si to představit? To musí být bašta hledat tam nějakou síťovou závadu....

Hmmm... Debian only a jeden Solaris, říkáte? Tak to taky fandím.... :-D
Michal.Feix
Michal.Feix (neregistrovaný)
9. 7. 2008 8:35 Nový

Re: Jen Dvakrát? ;-)

celé vlákno
No jasně, asi se známe. Dlouhý, Bambas, Egressy, Pešman a bratři Vondrovi - smrtící skvadra. ;-)
Mila
Mila (neregistrovaný)
9. 7. 2008 11:48 Nový

Re: Jen Dvakrát? ;-)

celé vlákno
a jeste Brada ;)
CIJOML
CIJOML (neregistrovaný)
9. 7. 2008 1:28 Nový

je to porad na kolene...

celé vlákno
AIX, HACMP, TSM, VTL 7250, 3494ka s Jaguary II, MQ, Solarix, Veritas cluster, Veritas LVM to jsou slova co padaji v enterprise bankovnim sektoru... Ale jinak Misaku drzim palce - BTW mas porad na notasu ten silne ohnuty RedHat? :)
Rejpal
Rejpal (neregistrovaný)
9. 7. 2008 1:35 Nový

Re: je to porad na kolene...

celé vlákno
Koukám, že se v tuposti svých příspěvků snažíš předehnat Radka Hulána... :]
CIJOML
CIJOML (neregistrovaný)
9. 7. 2008 1:36 Nový

Re: je to porad na kolene...

celé vlákno
Ani ne, prijd si se mnou popovidat na pohovor - sidlime take na Radlicke - primo u metra ;)
Joey
Joey (neregistrovaný)
9. 7. 2008 1:40 Nový

Re: je to porad na kolene...

celé vlákno
A pointa?
Rejpal
Rejpal (neregistrovaný)
9. 7. 2008 1:57 Nový

Re: je to porad na kolene...

celé vlákno
CIJOML není pointy schopen. Takový ekvivalent pana Laela Ophira, akorát pro produkty a služby jiných firem, na rozdíl od LOa však bez schopnosti formulovat souvislé rationale (je už jedno, jestli přesvědčivé nebo nepřesvědčivé, prostě vůbec nějaké). A co je horší, jeho sociální inteligence je ještě řádově nižší, než ta moje, a to už je co říct. :-) Kdyby byl plněn héliem, musel by ten náfuka být trvale přivázaný.
Kyknos
Kyknos (neregistrovaný)
9. 7. 2008 7:33 Nový

Re: je to porad na kolene...

celé vlákno
:DDDDDDDDD

co ten sparc?
Rejpal
Rejpal (neregistrovaný)
9. 7. 2008 16:43 Nový

Re: je to porad na kolene...

celé vlákno
Stav se na návštěvu. :-) Nebo ještě líp, zajdem v pátek na oběd. ;-) Co unesu, poberu.
Kyknos
Kyknos (neregistrovaný)
9. 7. 2008 16:44 Nový

Re: je to porad na kolene...

celé vlákno
na navstevu se nekdy stavim, ale ty se rozhodne stav, protoze jinak ti ten komp zlikviduji.
ja uz sidlim nahore v QA
Rejpal
Rejpal (neregistrovaný)
9. 7. 2008 1:50 Nový

Re: je to porad na kolene...

celé vlákno
"Také na Radlické"? No já s Radlickou (v Praze?) zcela určitě nemám nic společného, a na povídání s Tebou nemám náladu.
CIJOML
CIJOML (neregistrovaný)
9. 7. 2008 9:47 Nový

Re: je to porad na kolene...

celé vlákno
Hlavne nemas ani odvahu se podepsat ;)
laminátor
laminátor (neregistrovaný)
9. 7. 2008 10:20 Nový

Re: je to porad na kolene...

celé vlákno
ani ty ji nemáš
CIJOML
CIJOML (neregistrovaný)
9. 7. 2008 10:50 Nový

Re: je to porad na kolene...

celé vlákno
Me uz nikdo po tech 10ti letech nez touto prezdivkou nerekne. Jsi ocividne na netu hodne kratce ;)
.
. (neregistrovaný)
9. 7. 2008 11:17 Nový

Re: je to porad na kolene...

celé vlákno
ty taky, tvoje meno dneska slysim poprvy a to sem na internetu od 93roku.
brk
brk (neregistrovaný)
9. 7. 2008 19:59 Nový

Re: je to porad na kolene...

celé vlákno
To mu zase křivdíš. Již před více než deseti lety dával na IRC jasně najevo, že je certifikovaný odborník Microsoftu.
Kyknos
Kyknos (neregistrovaný)
10. 7. 2008 7:51 Nový

Re: je to porad na kolene...

celé vlákno
:D
...
... (neregistrovaný)
9. 7. 2008 14:20 Nový

Re: je to porad na kolene...

celé vlákno
ČICHOMEL?
ultra force 3000
ultra force 3000 (neregistrovaný)
9. 7. 2008 15:34 Nový

Re: je to porad na kolene...

celé vlákno
lol.. tohle me rozesmalo teda :)
mizsha
mizsha (neregistrovaný)
14. 7. 2008 15:10 Nový

Re: je to porad na kolene...

celé vlákno
Pohledovy beton ? ;)
Field
Field (neregistrovaný)
9. 7. 2008 10:33 Nový

Re: je to porad na kolene...

celé vlákno
Uzasny. Jestli ono to treba nebude tim, ze banka miva na IT o neco vic penez nez firmy, ktere vetsinu sluzeb poskytuji zdarma a ziji jen z reklamy.
pajda
pajda (neregistrovaný)
9. 7. 2008 2:08 Nový

1 TB denně... a kolik je spam?

celé vlákno
Docela by mě zajímalo, kolik procent tvoří spam, který je eliminovám ještě před uložením do schránky, kolik procent dat tvoří nevyzvednutá pošta uživatelů, kteří jsou zaregistrováni z dob dávno minulých (dejme tomu dva roky a déle - uživatelé, kteří di chodí ze svých mailů přečíst první stránku z 3500 emailů za ten půlrok) a kolik procent tvoří pošta, ma kterou všichni netrpělivě čekají při své práci... je mi jasné, že ta třetí položka se dá jen velice těžko a nepřesně vyčíslit, ale ta první - spam - to by mě zajímalo.

Jak se řeší schránky, které mají 350 emailů za týden a jsou vyzvedávány tak jednou za měsíc?
jojo
jojo (neregistrovaný)
9. 7. 2008 5:54 Nový

Re: 1 TB denně... a kolik je spam?

celé vlákno
Jo, to by stálo za to 3. část rozhovoru podle toho, co zajímá čtenáře :) Tyhle věci by mě taky zajímaly...
Celer
Celer (neregistrovaný)
9. 7. 2008 8:16 Nový

Re: 1 TB denně... a kolik je spam?

celé vlákno
Možnost pokládat otázky už byla v nějaké zprávičce minulý/předminulý týden.
Heron aura:71
9. 7. 2008 11:06 Nový

Re: 1 TB denně... a kolik je spam?

celé vlákno
S tím spamem to nebude taková hrůza. Dnes přijde, za měsíc se smaže. Počet bude +- stejný.

Ale celkové řešení nakládání s emaily by mě zajímalo také. Předpokládám, že to nemají jako maildir :-D
uživatel si přál zůstat v anonymitě
9. 7. 2008 13:53 Nový

Re: 1 TB denně... a kolik je spam?

celé vlákno
Nevim jak dnes, ale kdysi se problem se spamem resil tak, ze kazdy email ukladal jen jednou a potom se na nej odkazovalo.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
9. 7. 2008 7:44 Nový

RE: Vedoucí adminů v Seznam.cz: všechny servery máme dvakrát

celé vlákno
myslim, ze at se to nekomu libi nebo ne, bez seznamu by to nebylo ono. nalakal tak hodne lidi na internet, az to kolikrat neni hezky, viz chovani nekterych individui na diskuzich a tak. jinak velmi ochotni lide tam pracuji, musim rict. Neodbydou vas pri reseni problemu, ani kdyz jim zavolate. maximalni spokojenost v tomhle smeru a vazim si toho.
jinak prosba na admina root.cz: nevim jak ostatnim, ale mne nejde potvrzovani odeslani ci nahledu prispevku v konqueroru, at nemusim pouzivat ten firefox. udelejte s tim neco, prosim. nebo jsem neco prehlid?

bluemoon site
luky
luky (neregistrovaný)
9. 7. 2008 8:14 Nový

RE: Vedoucí adminů v Seznam.cz: všechny servery máme dvakrát

celé vlákno
problem je v tom ze spousta uzivatelu noobu si mysli ze seznam = internet... napriklad muj bratranek kdyz chce otevrit nejakou stranku tak si spusti prohlizec, tam mu najede seznam, a do vyhledavani napise treba www.neco.cz... a kdyz jsem byl u nej a videl jsem ze nejakej spyware mu totalne zprasil prohlizec ze tam nemel videt ani pole na adresu, tak sem se jen smal a rikal jsem, kam pises adresy prosimte? a on rikal jaky adresy? no normalne ne... a psal je do seznamu... proste lamy si mysli ze seznam je internet i prohlizec v jednom no... a ja si to myslel taky kdyz jsem zacinal s internetem pred 10ti lety
edois
edois (neregistrovaný)
9. 7. 2008 9:43 Nový

RE: Vedoucí adminů v Seznam.cz: všechny servery máme dvakrát

celé vlákno
Odesilani a nahledy prispevku v konqueroru funguji, jen je treba udelat dvojklik (netusim vsak proc)
Vasa
Vasa (neregistrovaný)
9. 7. 2008 9:12 Nový

Uroven diskuze - Proboha!!

celé vlákno
Co jste za narod, kde pracujete s cim pracujete, nad cim kroutite hlavou lidi diskutujici? To je snad normalni ne? Naopak, me to cele prijde stale takove "levne" (amaterske).
Reseni HA, Geo clustery, online bckpy; to je zcela normalni. Tato reseni jsou dostupna i lidem v malych firmach (s malymi fin. prostredky).

...kdy máme kvalitní podporu, která znamená čtyř až osmi hodinovou reakční dobu...
Reakcni doba AZ 4 hodiny?? tak to si lecktera firma nemuze dovolit mozna tak seznam, ale firma co dela business: ne ze reakce, ale oprava DO 2h max! (predpokladam banka - 60min max!)
Tech pripominek je vice, ale to nema smysl je tady jmenovat.

Abych jen nekritizoval, ale take pochvalil:
Pokud je cele reseni funkcni, navic jeste levne, proc ho nepouzit?

Tusim reakce typu - teorie,kecy a tak vas ujistuji, ze se starame o neco malo vice nez 200serveru a cca 70 desktopu/laptopu - to vse v 10ti lidech. A? No a jde to :)

Zaver:
Lidi snazte se i vy, pak vam to tak nadpozemske neprijde.
Vasa
schunka
schunka (neregistrovaný)
9. 7. 2008 9:30 Nový

Re: Uroven diskuze - Proboha!!

celé vlákno
Mohu jen vedet kolik tak mate uzivatelu, ve srovnani se Seznamem, abych si udelal jeste lepsi predstavu o tom jak narocnou praci mate?
Zip
Zip (neregistrovaný)
9. 7. 2008 9:48 Nový

Re: Uroven diskuze - Proboha!!

celé vlákno
Souhlasim ze HA,clustery,... nejsou jeste uplne enterprise reseni.Jsou veci na kterych se vypadek proste neakceptuje,tam jsou pak zajimava reseni.Treba u nas proste vypadek nekterych sluzeb proste neni mozny,to se pak neresi jen dvema lokalitama.
LS_999
LS_999 (neregistrovaný)
9. 7. 2008 21:30 Nový

Re: Uroven diskuze - Proboha!!

celé vlákno
Banka 60 min max... HA HA HA, znam pripady, kdy neco neslo jiste bance (velka, spolehliva)
treba cely den. Napriklad platba kartou - takze, naslibovat muze kdo chce co chce, ale kdyz se neco skutecne s.re, tak se to s.re a nepomuze nic...
JaJa
JaJa (neregistrovaný)
10. 7. 2008 13:28 Nový

Re: Uroven diskuze - Proboha!!

celé vlákno
Pán mluvil o bance, nikoliv o výpalných domech, které se "bankami" jen nazývají...;-)
Reef
Reef (neregistrovaný)
9. 7. 2008 9:23 Nový

Linux

celé vlákno
30 - 35 lidi v IT Operations? No a pak ze se ten Linux pro firmu vyplati :)
Peto_MiG
Peto_MiG (neregistrovaný)
9. 7. 2008 9:37 Nový

Re: Linux

celé vlákno
Troll sa prebral, nechajme ho spať ďalej. On by asi zvládol 600-700 serverov v dvoch lokalitách aj sám, a ešte by stihol aj MCP školenie :-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
9. 7. 2008 11:21 Nový

Re: Linux

celé vlákno
+1
uživatel si přál zůstat v anonymitě
9. 7. 2008 15:18 Nový

Re: Linux

celé vlákno
Nebranim ho, ale za zamysleni to stoji. Porovnejte s konkurenci...
Centrum pred spojenim s Atlasem mel polovicni navstevnost, jel na linux a mel 30+ adminu.
Atlas mel asi tretinovou, jel na ms a mel 4 adminy.

pocty adminu mam z doslechu od lidi, kteri v C i A delali a grafy navstevnosti najdete treba tedy http://www.lupa.cz/clanky/centrum-a-atlas-maji-spolecneho-vlastnika/
et
et (neregistrovaný)
9. 7. 2008 16:18 Nový

Re: Linux

celé vlákno
co me na to napada jako odpoved, kouknete na http://search.atlas.cz/?q=bota&t=a na konci dole na strance vpravo vedle adresniho radku ;)
Radek
Radek (neregistrovaný)
9. 7. 2008 16:52 Nový

Re: Linux

celé vlákno
"Centrum pred spojenim s Atlasem mel polovicni navstevnost, jel na linux a mel 30+ adminu."
"pocty adminu mam z doslechu od lidi, kteri v C i A delali"

tak to opravdu leda z hodne spatneho doslechu :) centrum melo 30 adminu mozna leda tak za celou svoji historii dohromady, tj. urcite ne v jeden okamzik.

Nesmite verit vsemu, co se spitne v Zoo u lami ohrady :)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
9. 7. 2008 17:29 Nový

Re: Linux

celé vlákno
No ono nejde jen o pocet serveru ale take o pocet a rozmanitost aplikaci. Pocet uzivatelu a predevsim pak o mnozstvi maintenance a intenzitu vyvoje. Kdyz mam na 600 serverech jednu aplikaci, ktera se upgraduje jednou za pul roku taky na to nebudu potrebovat 30 lidi.
Honza
Honza (neregistrovaný)
9. 7. 2008 9:26 Nový

99,9 %

celé vlákno
S tou sostupností 99,9 % si dělají srandu ne? Např. z tisíce normálních mailů ze seznam.cz na seznam.cz jich nedojde určitě víc než jeden. Subjektivním odhadem bych řekl, že tak 5 až deset. (S přítelkyní máme oba maily na seznamu, ale už si raději píšeme jinak.) A o tom, že mi ze starým mailů zbyly jen hlavičky ani nemluvě. A z tisíce pokusů o přihlášení, odeslání či přečtení mailu tak 10x - 20x dojde k přiznané "interní chybě systému".
schunka
schunka (neregistrovaný)
9. 7. 2008 9:34 Nový

Re: 99,9 %

celé vlákno
Pouzivate i jine poskytovatele freemailu? Zarucili vam 100% funkcnost? cetl jste podminky sluzby? A v neposledni rade kolik Vas sluzba stala?
Ouvej
Ouvej (neregistrovaný)
9. 7. 2008 9:37 Nový

Re: 99,9 %

celé vlákno
Jako kdyby to při problémech se seznam.cz nebylo jedno :D
Honza
Honza (neregistrovaný)
9. 7. 2008 10:23 Nový

Re: 99,9 %

celé vlákno
Pouzivate i jine poskytovatele freemailu?

Ano.

Zarucili vam 100% funkcnost?

Ne.

cetl jste podminky sluzby?

Ne.

A v neposledni rade kolik Vas sluzba stala?

Nic.


Já netvrdím, že seznam musí fungovat na 100%. Jen tvrdím, že jim e-mail nejede na těch 99,9%, ale tak na 95%. Je jejich věc, jak si udělají spolehlivé služby, ale neměli by o té spolehlivosti mlžit.
ToM
ToM (neregistrovaný)
9. 7. 2008 13:13 Nový

Re: 99,9 %

celé vlákno
To je otázka definice dostupnosti v tomto případě.
Substance242
Substance242 (neregistrovaný)
9. 7. 2008 14:46 Nový

Re: 99,9 %

celé vlákno
Dostupnosť je že sa tam dá prísť na Octavii Scout.
BrainLess
BrainLess (neregistrovaný)
9. 7. 2008 15:46 Nový

Re: 99,9 %

celé vlákno
Proto pouzivam gmail.com ( sice nezarucili zato funguji ). Dal to nema smysl rozvijet ..
zd.valek
zd.valek (neregistrovaný)
9. 7. 2008 10:37 Nový

Re: 99,9 %

celé vlákno
S tím bych s váma souhlasil, ale seznam na tom je náhodou ještě dobře. S centrum.cz mám já (a pár dalších lidí) zkušenosti o dost horší.
Se seznamem máme hlavně ten problém, že emaily (většinou posílané z atlas.cz) nechodí zásadně jen některým lidem.
Sten
Sten (neregistrovaný)
9. 7. 2008 17:41 Nový

Re: 99,9 %

celé vlákno
99,9 % dostupnost znamená, že 99,9 % času se při zadání email.cz zobrazí webové stránky E-mailu, bude možné se přihlásit a maily si přečíst. Pro představu: 99,9 % dostupnost znamená maximálně 8 hodin výpadků ročně. Se spolehlivostí doručování e-mailů to nemá nic společného.

Btw. zkoušel jste se kouknout, jestli vaše e-maily nekončí ve spamu? E-maily s přítelkyněmi mohou být velmi podobné drogistickému spamu :)
Gustav
Gustav (neregistrovaný)
9. 7. 2008 9:41 Nový

spotřeba elektřiny u průměrné domácnosti

celé vlákno
1000 domácností a 200kW, to dělá 200W na "průměrnou domácnost". Zajímalo by mne, kde to číslo vzali. Není o řád špatně?
Michal Kundrát aura:64
9. 7. 2008 10:14 Nový

Re: spotřeba elektřiny u průměrné domácnosti

celé vlákno
nojo, na tom něco bude - jen můj pokoj žere půl kilowattu (150W 5.1 bedničky, 350W PC). Ale zajímala by mě teplota v serverovně - když si vezmu že moje starý PC vydáválo z CPU 80˚C (nějakej blbec mi dal malou case, tak otočil zdroj o 90˚ a mezi zdrojem a větrákem CPU bylo asi půl centimetru místa) a nový vydává sotva 30˚C, tak by asi nebylo špatný se zeptat :)

Třeba jestli se v Seznam.cz používá lm_sensors, aby poznali že jim hoří server :D
Topper
Topper (neregistrovaný)
9. 7. 2008 10:42 Nový

Re: spotřeba elektřiny u průměrné domácnosti

celé vlákno
Soucet prikonu Vasich pristroju (urcite jste nenapsal vsechny) davaji 0.5kW. Opravdovy odber bude jine cislo ...
Substance242
Substance242 (neregistrovaný)
9. 7. 2008 14:49 Nový

Re: spotřeba elektřiny u průměrné domácnosti

celé vlákno
*/ pozor, v tomto príspevku pôjde o Windows /*

To mi pripomenulo, že som včera vďaka qr.cz objavil "NextSensor", viz http://cbid.amdclub.ru/ - ten vie tiež nejako posielať informácie z čidiel správcovi. Je to ruský soft, čiže mal by byť dobrý. :-)
Michal Kundrát aura:64
9. 7. 2008 15:14 Nový

Re: spotřeba elektřiny u průměrné domácnosti

celé vlákno
přes Wine :D
Sten
Sten (neregistrovaný)
9. 7. 2008 17:46 Nový

Re: spotřeba elektřiny u průměrné domácnosti

celé vlákno
Teplotu v serverovně řeší klimatizace. Je to tam trochu jako v lednici.
Synkretik
Synkretik (neregistrovaný)
9. 7. 2008 17:46 Nový

Re: spotřeba elektřiny u průměrné domácnosti

celé vlákno
200W permanentního odběru na domácnost při přijde jako rozumný odhad - za měsíc to dělá 144 kWh, neboli cca 600 Kč účet za elektřinu. Kolik platíte za elektřinu vy?

Ohledně 150W reproduktorů, pokud by ve vašem pokoji jely naplno 24/7 reproduktory se zvukovým výkonem 150W, tak byste asi dlouho nepřežil - buď byste zemřel na spánkovou deprivaci, nebo by vás zabili sousedi :)) On takový hluk by asi byl i za hranicí bolesti, možná i permanentního poškození sluchu.

To, že máte v PC 350W zdroj, rozhodně neznamená, že PC má takovou i spotřebu. Pokud nemáte rezervu aspoň 20%, poznal byste to na problémech se stabilitou systému. Další rezervu je potřeba počítat na stárnutí zdroje, během pár let jeho maximální výkon může klesnout až o desítky procent, myslím že je to kvůli stárnutí kondenzátoru. Takže rozumný člověk si zdroj kupuje na cca dvojnásobek reálného odběru komponent.
Pavel Tišnovský aura:98
9. 7. 2008 18:07 Nový

Re: spotřeba elektřiny u průměrné domácnosti

celé vlákno
Onech 150W na repraky bude pravdepodobne udaj o PMPO a ne realny dlouhodoby prikon (mereny treba na sinusovce, tam se to da dobre spocitat). On by to ani neprezil zesilovac, protoze odhadem vyzaruje stejne jako je prikon dodavany reprakum a vyzarit 150W uz chce trosku vetsi plochu (zkuste si sahnout na 150W zarovku, ta ma tepelnou ucinnost :-) tak 95%, tj. vyzari neco okolo 140W tepla).
zd.valek
zd.valek (neregistrovaný)
9. 7. 2008 21:13 Nový

Re: spotřeba elektřiny u průměrné domácnosti

celé vlákno
Na tom něco je :)
Jsem měl takové problémy se stabilitou a pořád nevěděl, čím to je. Nejdřív sem podezříval OS, pak jsem podtaktoval procesor a bylo to na chvíli OK, vrátilo se to cca za pul roku. Opět sem podtaktoval
(na minimum) a za chvíli se to zase vrátilo, hlavně když pracovaly všechny 3 disky. Procesor přitom držel teplotu kolem 32°C. To mě trklo a vyměnil jsem svůj starý 200W zdroj a je klid :).
Zajímavé je, že se ta nestabilita projevovala postupným odcházením funkcí (zatuhl program, zatuhly Xka, zatuhla hudba, zatuhl kurzor, zatuhl numlock a bylo to na tvrdý reset)
Michal Kundrát aura:64
9. 7. 2008 21:28 Nový

Re: spotřeba elektřiny u průměrné domácnosti

celé vlákno
To mě odešel po 2 letech zdroj (je to pár týdnů), zřejmě kůli přepětí. Teď s novym bych ale řek, že se to zhoršilo(oba jsou 350W), mimochodem když jsem si dneska v lm_sensors všimnul, že -12V má v jednu chvíli -20V, docela mě to zarazilo - to se starym zdrojem takovej skok nikdy neudělalo. Ale možná za to může to napojení větráků v case - naříznout kabel, omotat izolačkou a čekat až PPL přiveze rozdvojku ke zdroji - ten novej má míň výstupů!!!! Ale zato to má výstup na nějakej e-sata, nebo co to je, ale protože to nepoužívám, tak mě to tam akorát zabírá místo - ono v case je i jeden nevyužitej konektor navíc někdy moc(špatně se ,,komprimujou'' kabely -> k chladiči CPU se nedostane tolik vzduchu -> teplota stoupne i o několik ˚C - vyzkoušeno!). Když už jsem u chlazení - přidělat větrák z CPU na grafárnu, je skvělá věc :D při max. vytížení to má teplotu asi o 8˚C menší, než normálně;)
android
android (neregistrovaný)
9. 7. 2008 10:06 Nový

Architektura

celé vlákno
S googlem to bude mit seznam hodne tezke.
Substance242
Substance242 (neregistrovaný)
9. 7. 2008 14:37 Nový

1 TB

celé vlákno
Uff, 1 TB za deň, to si ako bežný Franta vôbec nedokážem predstaviť...

A medzi nami, viem že niekto IMAP chce, mne akosi nechýba, gmail je fakt lepší online a že to mám aj v klientovi je taká off-line záloha.
Peto_MiG
Peto_MiG (neregistrovaný)
10. 7. 2008 5:47 Nový

Re: 1 TB

celé vlákno
Záloha len pre prípad, že by ľahol webmail a IMAP server stále fungoval. IMAP neukladá maily na lokálny disk klienta.
Rejpal
Rejpal (neregistrovaný)
10. 7. 2008 6:01 Nový

Re: 1 TB

celé vlákno
To opravdu neukládá...pokud si nezapnete Disconnected IMAP. :-]
uživatel si přál zůstat v anonymitě
10. 7. 2008 11:09 Nový

Re: 1 TB

celé vlákno
Gmail je lepsi online len preto, ze ten ich imap je katastrofa. Resp ani nie imap ako system nalepkovania mailov namiesto triedenia do folderov.
Substance242
Substance242 (neregistrovaný)
10. 7. 2008 18:41 Nový

Re: 1 TB

celé vlákno
... prave pre nalepky a integrovany chat je lepsi online. :-p Ale to uz asi nediskutujeme o seznamu.
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem