Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Vezměte několik PC a postavte si vlastní cluster

sfgsdfgsg
sfgsdfgsg (neregistrovaný) 193.179.215.---
2. 11. 2009 8:54 Nový

cpu cluster vs. gpu cluster

celé vlákno

myslim, ze se postupne bude vice vyuzivat vypocetniho vykonu GPU (CUDA, OpenCL).
klasicke clustery s paralelnimi vypocty na CPU (MPI, PVM) podle mne trochu zapadnou. akorat zbyva silena prace s prepsanim softu.

vtech
vtech (neregistrovaný) ---.skoda-auto.cz
2. 11. 2009 9:50 Nový

Re: cpu cluster vs. gpu cluster

celé vlákno

Ano, ta prace s prepsanim softu je natolik silena, ze v nejblizsich 10ti letech zapadnuti klasickych clusteru neocekavam. Technologicka dema bezi na GPU moc pekne, ale nebezi na nich ani jeden software, ktery pouzivame produktivne (a vyhledove nepobezi)

petr
petr (neregistrovaný) ---.96.broadband10.iol.cz
2. 11. 2009 10:54 Nový

Re: cpu cluster vs. gpu cluster

celé vlákno

Stejně spolu ty uzly (míněno počítače s oddělenou pamětí) musejí nějak komunikovat, takže to zase bude MPI+infiniband, i když na nich pak budou nasázené GPU, které to budou počítat.

Ta cena přepisování je tak strašná, že to bude trvat hodně dlouho. Doteď se nevím, jestli openCL není jen taková hvězda, co zase pohasne. To teprve ukáže čas. Přijde mi to dost nízkoúrovňové, aby se to mohlo prosadit; jak třeba mám manipulovat s c++ objekty v openCL? (Ano, dnes jsou i HPC programy v c++ – kdyby někdo chtěl tvrdit, že pořádný soft je ve fortranu nebo céčku)

fasdfadfaf
fasdfadfaf (neregistrovaný) 193.179.215.---
2. 11. 2009 11:53 Nový

Re: cpu cluster vs. gpu cluster

celé vlákno

jedna kvalitni GPU karta (nvidia tesla) by nahradila vykonem mnohauzlovy cluster. staci mi jeden pocitac s takovou kartou a pohnu vesmirem :-)

ifx
ifx (neregistrovaný) 195.33.131.---
2. 11. 2009 13:06 Nový

Re: cpu cluster vs. gpu cluster

celé vlákno

.. pohnes vesmirem? A s jakou presnosti? GPU hratky jsou moc pekne, ale kdyz jde o double, tak jde do tuheho. Nehlede na to, ze i tech uloh ktere jsou pro clustery, nebo pro GPGPU vhodne je omezene mnozstvi.

TonyMi
TonyMi (neregistrovaný) ---.tartarnet.cz
2. 11. 2009 18:41 Nový

Re: cpu cluster vs. gpu cluster

celé vlákno

Stačí se podívat na stránky NVIDIA a přečíst si co nás čeká v nejbližší budoucnosti a budete mluvit jinak (například o C++, double, cache,…). Z druhého konce směřuje ke stejnému výsledku i Intel. NVIDIA bohužel nemá licenci na x86 instrukční sadu, takže je otázka kdo přesně to vyhraje…

vtech
vtech (neregistrovaný) ---.214.broadband10.iol.cz
2. 11. 2009 21:25 Nový

Re: cpu cluster vs. gpu cluster

celé vlákno

Okridlene rceni meho sefa: „Kdyz potrebujes double, tak mas chybu v metodice“ :-)

petr
petr (neregistrovaný) ---.96.broadband10.iol.cz
2. 11. 2009 13:45 Nový

Re: cpu cluster vs. gpu cluster

celé vlákno

No, 65k uzlů asi nenahradí, ani by na to neměl ten počítač paměť. Samozřejmě clustery nevymřou, i kdyby je dokázal nahradit jeden počítač s hromadou Tesel… prostě se budou dělat větší simulace, které zase poběží na těch nejvýkonnějších strojích (ať v nich je tesla nebo opteron) a zase budou trvat týden.

HKou
HKou (neregistrovaný) ---.adslplus.ch
2. 11. 2009 21:42 Nový

Re: cpu cluster vs. gpu cluster

celé vlákno

… clustery Tesel

Martin Soušek
Martin Soušek (neregistrovaný) 89.176.101.---
2. 11. 2009 10:33 Nový

Klikací admin v praxi

celé vlákno

Takže „klikací admini“ už píšou i články na root.cz? To jsou mi novinky.

Nevím jak to funguje, nevím proč to funguje. Nějak jsem spatlal síť (nevím proč ale se dvouma switčama je to lepčí) a podle tří tutoriálů jsem teda nainstalovatl ten klastr! Hlavně nezapomeňte na Xka, jinak si moc nezaklikáte. Když vlezu na http://server/blah, tak vidím tohle… Sice mi budete nadávat že jsem hlupák, ale už mi to takle půl roku jede, no ni?

Tohle se hodí tak do blogu, ale jako článek? Hrůza!

Jirka
Jirka (neregistrovaný) ---.img.cas.cz
2. 11. 2009 11:07 Nový

Re: Klikací admin v praxi

celé vlákno

Mel jsem z toho podobny pocit, jen jsem ho tak hezky nevyjadril ;-)

Martin
Martin (neregistrovaný) 195.113.129.---
2. 11. 2009 12:09 Nový

Re: Klikací admin v praxi

celé vlákno

ty vole, to je magor

Tomáš Klas aura:57
2. 11. 2009 13:50 Nový

Napište lepší

celé vlákno

Ano, klikací admini píšou články na root.cz. A „supermachři konzoloví fakt-kůl hekři“ pak pod takový článek dopisují své prostoduché žlučovité výlevy.

pepik
pepik (neregistrovaný) ---.sun.com
2. 11. 2009 13:57 Nový

Re: Klikací admin v praxi

celé vlákno

Narozdíl od vás napsal něco zajímavého.

jkt
jkt (neregistrovaný) ---.fzu.cz
2. 11. 2009 14:52 Nový

Re: Klikací admin v praxi

celé vlákno

Ja si tim az tak jisty nejsem – „sprava clusteru“ me zivi ctvrtym rokem a ono to opravdu neni jen na urovni „poridime par pocitacu“. Do jiste miry je hezke, ze se ukaze „podivejte se, jak je dneska jednoduche dat vic pocitacu dohromady a mit na nich jednotne pracovni prostredi“, ale rikat zrovna tomu cluster? Dokud si uzivatel musi sam volit, na jaky worker node se pripojit (a vubec se explicitne „pripojovat na WN“, rucne koordinovat s ostatnimi uzivateli, kde budu pocitat, tak bych tomu cluster snad ani nerikal. Poznamky o praci s grafickym webovym prohlizecem a prehravani MP3ek na worker nodech clusteru mi prisly uz opravdu velice zcestne.

Lukáš Lommer aura:11
4. 11. 2009 21:11 Nový

Re: Klikací admin v praxi

celé vlákno

Super, napiste neco lepsiho.

retro
retro (neregistrovaný) ---.151.broadband3.iol.cz
5. 11. 2009 2:12 Nový

Re: Klikací admin v praxi

celé vlákno

Raději žádný článek než takhle špatný „článek“.

mark
mark (neregistrovaný) ---.starnet.cz
10. 12. 2011 16:53 Nový

Re: Klikací admin v praxi

celé vlákno

Blbe, lepší udělat nějaký řešení, rozjet ho a začít vydělávat peníze, než se s tím patlat rok a řešit jak každá technologie funguje a nic nespustit...

r00t
r00t (neregistrovaný) 93.184.70.---
2. 11. 2009 15:18 Nový

preco NFS do clustru?

celé vlákno

nehodilo by sa pre tieto ucely lepsie GFS resp. GFS2?

profix
profix (neregistrovaný) ---.profix.cz
2. 11. 2009 15:51 Nový

Nekolik propojenych PC prece neni cluster

celé vlákno

Mel jsem vzdy za to, ze cluster by se mel chovat jako jeden stroj, u ktereho uzivatel resp. uloha nema jak poznat, ze nejde o jeden pocitac. Otazka take je, jaky ucel ma, kdyz jedna uloha v jednu chvili bezi na jednom pocitaci? To uz rovnou muze bezet na desktopu uzivatele. Smyslem clusteru je prece provozovat jednu ulohu na vice strojich najednou, protoze by ji jeden stroj nespracoval resp. nespracoval v rozumnem case. To, co autor popisuje je podle me takovy nedokonaly terminal server.

everyone
everyone (neregistrovaný) ---.153.broadband5.iol.cz
2. 11. 2009 18:18 Nový

pro autory

celé vlákno

Nechcete napsat podobný článek taky o kerrighedu (kerrighed.org)? Technologicky je to zajímavá věc, používá LTSP diskless nody,live migraci procesů, centrální storage atd.
Díky

shadownet
shadownet (neregistrovaný) ---.tvtrinec.cz
2. 11. 2009 20:59 Nový

GPU+CPU

celé vlákno

Zdravím Vás, nevím co je na tom pravdy ale nedávno (zhruba před půl rokem) mi kolega říkal o nějakém Japončíkovi, který napsal program na průlom hesla (momentálně nevím o jaké délce) s využitím mnohonásobného SLI režimu ? Opravdu tady nechci míchat nějaké fámy tohle jsem slyšel fakt dávno a nějak jsem to částečně vypustil z hlavy. Ale dostal jsem celkem zajímavý nápad o který bych se rád podělil.

Co takhle mít v každém CPU (který je jako uzel v Clusteru) ještě GPU Cluster ? sice nevím ten datový tok by asi fakt nestíhal možná po Optice jo ale tohle byl jen takový nápad… Rozhodně by se programátoři pěkně zapotili… ono by tohle totiž podle mého šlo udělat je to pouze otázka Softwaru a peněz pro investici.

No nechci taky tady do někoho narážet snad se nikdo neurazí :o) ale jak tady procházím některé příspěvky tak trochu pochybuji nad odbornou znalostí některých lidí.. neříkám o sobě že jsem odborník… jsem pouze nadčenec který se rozhodl i tento obor studovat a v některých věcech se snažím trochu vynikat ale v tomhle jsem se opravdu moc nepohyboval takže mě moc laskavě neodsuzujte.. ;-) Díky za jakýkoliv pozitivní názor.

Tomáš Klas aura:57
3. 11. 2009 10:00 Nový

Re: GPU+CPU

celé vlákno

Ano, jde to. Např. na jedné univerzitě ve Státech postavili cluster z herních konzolí. (Googlete „PS2 cluster“.) Datový tok záleží na konkrétní úloze. Pokud bude každý node pracovat jen nad vlastním odděleným balíkem dat, nemusí komunikovat skoro vůbec.

nhx
nhx (neregistrovaný) ---.22.broadband2.iol.cz
3. 11. 2009 19:03 Nový

Re: GPU+CPU

celé vlákno

U vás v Třinci se nemluví česky?

Shadownet
Shadownet (neregistrovaný) ---.tvtrinec.cz
4. 11. 2009 22:38 Nový

Re: GPU+CPU

celé vlákno

Mluví, sice je to taková prdel světa ,ale domluvil by jste se tady ;-)

Pavel Hanzlík
Pavel Hanzlík (neregistrovaný) ---.213.broadband4.iol.cz
3. 11. 2009 19:17 Nový

Re: GPU+CPU

celé vlákno

LOL

Já vím, že to s tématem diskuze příliš nesouvisí… přesto si neodpustím otázku: v čem že to vynikáte? Že vy budete nadčenec do Optiky?:-)
Mnoho zdaru při studování dalších oborů!
Pavel

Shadownet
Shadownet (neregistrovaný) ---.tvtrinec.cz
4. 11. 2009 22:30 Nový

Re: GPU+CPU

celé vlákno

Nee nadčenec do Optiky opravdu nejsem… jen mě to v danou chvíli připadalo jako nejlepší řešení… A když už se ptáte v čem vynikám tak nechci říci že v něčem opravdu vynikám ono je pořád se co učit, technologie, metody stále přibývají, vylepšují se atd.. ale abych se přiznal snažím se 6 let programovat v C++… konkrétně se již tři roky zabývám 3D Grafickými aplikacemi pod OpenGL a jejich multiplatformností ;-) takže proto mě celkem toto téma zaujalo, pokud vezmu v potaz řešení Clusteru pro uplatnění komplexnějších algoritmů a renderování v reálném čase.. momentálně mě napadá Voxel Engine s Octree… které si celkem hodně cucnou místo na Harddisku pro samotná 3D Data modelu, shaderu a Swapovacího prostoru…Jinak v Třinci se mluví česky :-) jenom taková malinkatá komunitka 10 lidí mluví trochu z cesty pro obyčejného třineckého občana :D....... Mnoho zdaru všem a hlavně Linuxu :-)

Ondra

Petrik
Petrik (neregistrovaný) ---.pools.arcor-ip.net
4. 11. 2009 9:39 Nový

Netboot pro Nody

celé vlákno

Minimalne nody by meli bootovat po siti ze serveru, to jejich spravu vyzname zjednodusuje a odpadaji problemy s nutnosti zmeny konfigurace ji udelat na kazdem zvlast, totez pro aktualizace. Clovek take usetri za disky :)
Jinak je samozrejme vyzname lepsi misto dvou switchu pouzit jeden s dostatecnym poctem portu, v pripade dvou switchu je propojit trunkem o vice portech.

Sigel
Sigel (neregistrovaný) ---.moravanet.cz
4. 1. 2010 8:41 Nový

omluva

celé vlákno

Omlouvám se omylem sem klikl na hodnoceni 5… nejdriv cist az pak klikat…
Myslim ze tenhle clanek hodne uzivatelum pomuze, udelat cluster neni tak jednoduche a navodu je malo (poradnych navodu)

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem