Hoj vespolek, dovolim si s autorem nesouhlasit. Soude ciste podle sebe a svych deti, je ve veku, kdyz je clvevk neceho takoveho schopen pozde (a podotykam, ze svou prvni trafopajku jsem dostal ve 4rech letech). Rekl bych, ze zaklad pro logicke mysleni a algoritmizaci se formuje uz mnohem driv. Je to o fantazii a to se dostavame nekam do veku 2-3 let. Apriori je to o case, kterej nekdo nekomu venuje, pro jeji rozvoj. A kdo ma dneska cas ? Dneska hracky delaj vsechno. K tomu idealne tablet pro deti, ... Vesinu tak stihne jen tupa zababa, maloktery rodic dokaze takovej nastroj ustat aby byl vic nez jen to. Pro to predstavovani toho moc neni. Kdyz koukam okolo sebe, tak rodice obvykle nejsou schopni nasednout na 'vlnu' fantazie, co ditko predvadi. Od imaginarnich veci, az po pribehy. Misto aby ho v tom podporovali a hrali s nim, uz mu rikaji, ze to je nesmysl. A tak do jde dal a jen je to nabalujici se snehova koule... Predstavivost je mnohem vic nez vedeni. Vedeni/znalost se da doplnit. Chybejici fantazie nahradit nejde. A spolu s 'americkym' stylem vychovy deti, tohle nabira na obratkach. Rodice by nejradsi meli dite v kouli, chranene proti vsem a vsemu. Proti kazde spatne zkusenosti, co ho muze potkat. Od vsednych veci, kdy nenechal male deti krajet nozem (aby se nerizli prece!) az po ochranu venku, kdy nenechaj prckyu na odracedle jet z kopce. Jak ma ale pak nabrat zkusenost, kde je hranice ? Modriny, sramy, ... to vsechno k tomu patri (: A tim mu ale strasne berou. A souvisi to i s tou fantazii. Ta je podle mne naprosto zakladni pro jakykoliv technicky obor, protoze algoritmizace muze fungovat 2ma zpusoby: naucene (a takovych programatoru je vetsina) a asi se shodnem, za co tito taky programatori stoji. Nebo prirozene. A to je spojene s tou fantazii. Bez ni to nejde.
Toz, nemyslim si, ze tohle neco zmeni. Tohle je jen zaplata na pytel, ktery ma tisic der. Jiste pomuze, to nerikam, ale v principu nezmeni nic. Notabene, pokud se k necemu doda klikaci aplikace, mira fantazie a nutnosti premyslet se opet zmensuje. Pro ten uplnej zaklad je nejlepsi kopirovani, stavebnice, kde na zacatku prcek kopiruje a postupne vnasi cim dal tim vetsi invenci, prakticky neomezenou. Hranice veci typu merkur a podobnych elektronickych udelatek jsou o 2 rady jinde...
Zacit by se muselo mnohem drive, hlavne u rodicu, aby dokazali deti nechat si prozit to, co jim v tom veku nalezi. Krasne to je popsane treba v knizce "Koncept kontinua" od Liedloffove Jean.
Toz, hrr do mne at je po mne :)
R.
tož díky chlape, krajšie by som to nedokázal napísať. Úplne s tebou súhlasím. A s tým formovaním logického myslenia v už tak malom veku úplne. Toto keď ale komusi poviem tak si myslia že to je blbosť, že človek má už inteligenciu vrodenú a že IQ sa už mení len veľmi málo. Ale podľa mňa IQ narastá práve v tomto nízkom veku, keď rodič nechá dieťa rozvíjať svoju fantáziu a podporuje ho v tom, vymýšľa mu všelijaké úlohy a hádanky. No dnes je to bohužiaľ tak, že rodičia nemajú čas a radšej dajú decku do ruky tablet nech majú od neho pokoj. No a potom tak tá mládež vyzerá. Rodičia si myslia že aké sú ich deti múdre keď "vedia robiť s počítačmi" to čo ani oni sami nevedia, ale to že nemajú fantáziu a ani zručnosť napríklad vystrihnúť niečo z papiera to už väčšinou nevidia.
s tym sa da len suhlasit - ak by existovala nejaka skladacka, ktora sa da volne rozsirovat - napr. aj tym, ze decko rozoberie nejaku staru tlaciaren, vytaha z nej motory a zbastli z toho daco, malo by to iny smrnc (napr. co-to sa nauci pri rozoberani inych veci - konstrukcne riesenia a spustu toho musi vyspekulovat, aby mu to ako tak pasovalo dokopy - takto som to musel pred davnymi x rokmi riesit aj ja). V sucasnej dobe su vsetku polytechnicke stavebnice totalna katastrofa - Lego sa uz uplne zopsulo, z krabice poskladate tak jednu max. dve veci, Merkur sa zopsul tiez - kvalita je mizerna, diely lisuju hadam este na tych istych strojoch ako pred 60-timi rokmi a univerzalita je tiez kdesi v **** (viem o com hovori, mam dvoch adeptov doma, ked sme chceli cosi poskladat z noveho Merkuru, musel som z pivnice vyhrabat skoro 40 rokov staru krabicu, aby sme to vobec mohli dokoncit).
Co sa tyka robotov s Ardurinom (a podobne off-line riesenia) - na vyucovanie je to absolutne nevhodne - ziaden debug, program sa moze ladit len podla jeho prejavov, staci aby tam bola nejaka semanticka nezrovnalost, ktore je syntakticky spravna a decko nema sancu danu vec opravit, znechuti sa a je po uceni - tak isto vlastna skusenost (kompilator pre Arduino je splacany v Jave a podaktore jeho 'ficuriny' su naozaj exkluzivne). Plati samozrejme aj to, co bolo uvedene vyssie - vsetko su to viac-menej 'jednoucelovky' ....
To záleží na tom, co koupíš. Před léty přišel kamarád, že: "Babička s dědečkem koupili dětem _dvě_ Lega!" - dvě autička, každé cca 10 univerzálních a 10 speciálních dílků. My tehdy koupili jedno Lego, velkou krabici s cca 200 - 300 univerzálními díly. A teď hádejte, s čím se hrálo lépe ;-)
Nj. Lego, záleží na stavebnici, ty univerzální se pořád ještě prodávají, i když je vedle těch speciálních setů není tolik vidět.
Ale co jsem chtěl napsat - ony si děti dost dobře vyhrají i s "obyčejnými" dřevěnými kostkami. Kupodivu se pořád vyrábí kostky s tím samým modulem co před x-desítkami let, žádné fríkulínské postmoderní šílenosti se do toho nedodělávají (bohudík): základních asi 6-7 tvarů, jen nějak namořené dřevo (čtyři základní barvy), žádný lak (ano i textura materiálu hraje svoji roli). A kolik se todo dá postavit netřeba v době Minecrafta říkat :D
Presne taku klasicku drevennu 'stavebnicu' som chcel nedavno kupit kamaratovej dcere (3 roky) - to by ste neverili, aky je to problem - plastovych nezmyslov 'made in China' - napodobenin su cele hromady, ale s tym sa neda rozumne hrat, pri tych drevennych hra svoju rolu aj hmotnost, tie plastove su dute a lahko sa rozslapnu ... nakoniec som nasiel (relativne drahsiu) asi rucne vyrobenu - nebolo to nafarbene, ciste vylestene drevo, bolo to z viacerych druhov dreva (zrejme aj nejake exotickejsie - dost tmave), ale vyzeralo to fantasticky - kazdy typ dreva aj trochu inak 'vonal' a bolo to v drevenej bednicke.
Ani nas k tomu nepustila - poctivo nas ignorovala cely vecer, fantazia bezala na plne obratky, raz boli 3 kocky na sebe zamok, potom vedla seba ohrada atd ....
Vcelku súhlas súčastný stav techniky deti veľmi kazí. Bez osvieteného vedenia otecka malý špunt nemá najmenšiu šancu.
Ale porovnajte si to s nami. Nemali sme také možnosti, vyrastali sme v podstate s technickým pokrokom zároveň. Bastlenie súčastok, rádia prvé emigy, PC. Dnes to deti nezažijú a musia nasadnúť do letiaceho vlaku. Nečakajme že pojdu rovnakou cestou ako mi. Možno je to škoda.
PS: Lego špatné ako niekto písal. Nový merkúr ... , radšej som kúpil na aukre starý. A vrelo doporučujem Boffin.
"Tohle je jen zaplata na pytel, ktery ma tisic der."
To je takové námořnické pravidlo: když jsou v lodi díry a nabírá vodu, tak někdo musí díry utěsňovat a jiní musí vodu vybírat. A vybírání vody je to důležitější, protože díry nikdy neucpete všechny a bez vylévání vody loď dříve nebo později půjde ke dnu. Zatímco ucpávání děr není až tak důležité dokud stíháte vylévat rychleji, než loď vodu nabírá.
Bohužel z nějakého důvodu dnešní obecné povědomí je, že vylévání je ztráta času a jediné rozumné řešení je sednout si na zadek a čekat, až někdo ty díry ucpe.
Takže já osobně velice oceňuji tuto snahu, do dětí něco alespoň dodatečně dostat. Je to nesmírně důležité, protože ty děti už tu jsou. Jasně, že by správnější bylo je shodit z mostu a udělat si nové, ale tak nějak mi to přijde nepřijatelné. Prostě je těm dětem 8 let a je nutné s nimi pracovat. Klidně si stýskejme, že to rodiče prošvihli, ale nekoukejme se přes prsty na ty, kdo se to snaží alespoň trochu zachránit. Potřebujeme vás oba, ale odpusťte si prosím reakce "Začít by se muselo" a "už je pozdě". Dokud je loď na hladině, tak na vylévání vody není nikdy pozdě.
Nesouhlasím, mentální schopnosti pro programování na elementární použitelné úrovni jsou k dispozici až zhruba od 10 let věku. Do té doby je to v lepším případě pokus omyl, v horším reprodukce naučených postupů.
Tím není dotčena potřeba stimulovat děti vhodnými podněty už od útlého dětství, programování tím vhodným podnětem ale není.
Můžete si to dokázat sám na sobě, přestože máte ve vlastnictví pájku již od 4 let, tak jak dlouho trvalo než jste byl schopen sestavit zapojení a sestavit program pro jednočip čistě ze své hlavy.
Nejde o jednocipy a schopnost neceho. Jde pouze o zaklad toho, co se rozvine casem. Pokud tam neni zaklad, neni co rozvijet. A pravda, v 10ti letech jsem neprogramoval jednocipy, byl schopnej jen nakreslit jednodussi zapojeni, spocitat si odpory... Jasane ze jsem nevedel az do detajlu 'proc', spousty veci jsem vedel ve stylu 'u tyristoru je tohle na plus' a podobny blbosti. Koneckoncu, neni mezi tim moc velkej rozdil, kdyz pak chapes, jak ta soucastka funguje na fyzicke urovni, jde jen o hloubku informaci. Pointa neni hloubka (vedeni), ale pochopit souvislosti a umet s nima manipulovat (fantazie).
Z dnesniho pohledu muzu rict, ze je jedno, jestli delam program pro jednocip, kreslim schema nebo routuju desku a podobne blbosti. Jeden a ten samej druh mysleni, pouze se meni zapis myslenek a typ prvku, se kteryma delas. Je vcelku fuk, jesli pises nejakej IP stack, delas vypocty, seres se 'analogem'... Narazis na omezeni systemu, funkci, parametru, nebo knihoven... Nebo routujes desku a beres v uvahu rychlost sireni signalu, odrazy, preslechy. Nebo kreslis schema a zase beres do uvahu jinej typ promenych (co kam jde, vstupni proudy, v LP aplikacich resis kazdych par desitek nanoamper....). Je to jedno. Stejne tak jine konstrukcni obory....
Je to jedno a to same. Podle men, kdo toho vnima jako rozdilnou vec, nikdy nedosel do bodu, kde se tyhle veci nutne myslenkove srovnaj na stejnou uroven. Kdy se spoji...
Vyjimat programovani jako neco vyjimecneho je IMHO zcela zcestne. Neni to vrchol niceho. Je to jen jedna z forem logickeho mysleni a zapisu myslenek. Jen se okolo toho dela humbuk, protoze ma nekdo pocit, ze to 'jeho' je ten vrchol.
R.
Přesně tak. Jde o to, umět se ponořit do problému a vidět, co s čím souvisí. Jde o styl myšlení, ne o činnost nebo výstup.
A u dětí ten rozvoj jde sám. Mám doma tříletou slečnu a teď byla nemocná, takže jsme se bavili třeba vymýšlením, jak při pocení shání bacil zmrzlinu, protože je mu horko... Děcko to baví a naučí se soustředit na něco abstraktního, co nevidí.
Když asistovala při opravě kotle, tak to byly otázky "Na co jsou ty dva bílý dráty?" a už čtrnáct dní mě připomíná, že je venku kosa a že to přijde topení říct elektrika po bílým drátu... A že mu řekne zatop, mrznu...
Nebo strach z meluzíny (ten jsme vypěstovali, aby se v zimě oblíkala bez remcání). Venku na výletě byl zlomený topol, řekli jsme jí, že po tmě tam letěla meluzína a ten strom b té tmě neviděla. A malá hned věděla, že si rozbla nos a že to na ni ještě spadlo a že meluzína pak nadávala jak špaček... A smála se, jak to potvoru meluzínu naštvalo. Nestojí to nic, ale děcko se pobaví a rozhodn ěto neublíží.
Tedy jste si 6 let pájel a tak roky opakoval naučené vzorce chování, ale teprve od desíti let jste trošku začal tušit co jste to vlastně spájel, to se shodujeme :-)
Programování není výjimečné, jenom si nesmíme nalhávat že tříleté dítě programuje, protože to není pravda. Do desíti let jsou pro něho vhodnější jiné výukové metody, programování je nad jeho schopnosti.
Ja nepsal, ze se ma od 3 ucit programovat, v podstate naopak. Jen jsem napsal, ze umeni se naucit programovat (od 10ti, 12ti, 9ti, to je fuk, proste nekdy pozdeji), zalezi primarne na tom, jak je velka fantazie daneho cloveka a ne na tom, jak moc uzasnou metodu programovani (ala robot) se zvoli. Pokud to decko bavi, ten myslenkovej smer, je mu jedno, v cem a jak to dela. Chtel jsem tim rict, ze pokud neni fantazie, ani robot nepomuze. Jestli to vidime stejne, tak se shodnem (:
Nedavno kamarad kreslil sprity (na C64 :) 3 barvy, 12x21. Prisla tak jeho 6ti leta dcerka, chvilku pozorovala a pak rekla, ze to chce zkusit. Dal ji joystick a ukazal, jak to funguje, jak si prepne barvy barvy a chtel radit. Holcina ho vyhodila se slovy "tati uz di pryc". Na starem pocitaci, bez mysi, bez tuny picovin ji to bavilo a nakreslila par sprajtu. Opravdu hezkych.
To dospeli potrebujou velke hracky. Protoze nemaj fantazii a musi se nejak realizovat. Deti ne. Ty to nepotrebujou. Ji bavilo kreslit. Bez ohledu na prostedi a moznosti. Bavi ji ta podstata. Nic vic nic min.
Jen je nas hrubej omyl, aplikovat na ne nas styl mysleni...
R.
A máš to nějak experimentálně ověřené? Např. Alan Kay to experimentálně ověřoval a došel k přesně opačným závěrům než ty. :) Jako příklad udával vymyšlení programu na nakreslení kružnice, kdy nejmenší problémy s tím měly menší děti s nejméně zkušenostmi, zatímco středoškoláci už byli svým dosavadním vzděláním tak zblblí, že si na tom totálně vylámali zuby. Dá se to najít na youtube.
Velmi dobře napsané a velmi pravdivé.
Je mně dnešních dětí, které odkládají k umaštěnému kusu skla - tabletu - líto.
A když jsou pak větší, často je vedou jen k tomu, jak snadno přežívat a "se bavit." Je to nádherně vidět na tom, jak oblíbené jsou "měkké" okecávací studijní obory :-(
Chyba je v rodičích, ne v těch dětech.
Kdysi to bylo přece jen trochu jinak. Měl jsem třeba to štěstí, že mně tenkrát táta - ač vůbec nebyl z oboru - velmi chytře dal k vánocům několik krabic. Byla v nich východoněmecká elektronická stavebnice PIKOTRON. A v ní odpory, kondenzátory, tranzistory, fotorezistory, cívky, potenciomet..... K tomu cosi jako scripta se schématy a popisem.... Táta zjevně zcela cíleně vyvolal můj zájem, toleroval mé ponocování nad těmi věcmi.... já po nějaké době pochopil, jak funguje tranzistor a byl jsem nastartovaný...
Po okouzlení blikači, pískadly, zesilovačem, středovlnným rádiem, světelnými závorami............. přišel z tranzistorů klopný obvod, pak zakoupení několika integrovaných obvodů Tesla MH7400, MH7474, ... a od nich zbýval krok k počítačům.
Vedly nás k tomu i dětské časopisy - hlavně aBc, které bylo prostě skvělé, bez špetky dnešní povrchnosti...
Dnes máme daleko víc technických prostředků k tomu, děti zaujmout, aby něco pořádného dělaly, ale neděje se tak. Civilizační sebevražda v přímém přenosu :-(
Máte pravdu, ale je třeba to vnímat v širších souvislostech. Vy jste se narodil do doby kdy rádio ještě stále nebyla samozřejmost, stálo na dnešní peníze až 5000 Kč a FM Stereo byl luxus a nedostatek částečně podnítil zájem o bastlení rádia. Dnešní děcka se rodí s mobilem a tabletem v ruce a nezajímá je bastlit si doma rádio, když mají všudypřítomný youtube. Vymyslet pro ně nějakou pořádnou činnost je určitě potřebné, o tom není pochyb, ale poměrně obtížné.
Máte o té době asi maličko zkreslené představy. Rádio byla tehdy běžná věc :-) a továrně vyrobené jsme s bráchou měli v pokojíčku :-))
Motivací tedy nebylo poslouchat rádio. Byla to touha porozumět, jak to funguje.
Úplně stejně by mohlo dnešní dítě toužit po porozumění tomu, jak funguje třeba dejme tomu primitivní školní 4 bitový procesor v FPGA(bylo- li by tedy líné si hrát s logickými obvody). Pokud by jej k tomu někdo vedl...
To je dane pristupem rodicu. Znam deti, co v 5ti letech bavi a dokazou upect chleba :) Jine vareni nezajima. Stejne tak s hrama. Znam prcky, co se nudi i za pocitacem a jine, kterym staci 'par spejli' a dokazou si vyhrat do aleluja. Zase ta fantazie, ktera dnesnim detem schazi. I proto je nic nelaka. To uz je pak kruh a pricina s nasledkem splyva v jedno.... Jasne, to ze sel verilog syntetyzovat z toho nirvanu nezazijou, ale pokud to zablika ledkama, rozjede auticko, ... to je jina :) Nekomu staci ke stesti '0 errors' jinej potrebuje robota...
Otazkou zustava, nakolik je to dusledek rodicu/prostredi a nakolik genetiky/duse*...
R.
* nehodici skrtni
Na základě čeho si myslíš, že děti rádio nezajímá?
http://www.elektrotabor.cz/2014/?menu=fmradio
To číslo jsi těžce podcenil:
http://tinyurl.com/kn7nkgp
Dnes nesrovnatelně více možností, jak trávit volný čas, takže se zájem roztříštil. Ale nadšené děti existují a v mnohem větším množství, než si myslíš.
Částečný souhlas s nesouhlasem :)
Na druhou stranu se objevují věci, které za nás nebyly nebo byly šíleně drahé a hlavně nedostupné. Jsou to právě různé PIC-based popř. na druhé straně spektra ARM-based krabky, které jsou na jednu stranu dost jednoduché na pochopení, na stranu druhou toho už dost umí, takže jde jen o to najít nějakou "aplikaci", která zaujme.
Někde to myslí vážně, například se mi strašně líbí, jak se prosazuje Raspberry v Británii, oni z toho skutečně udělali výukovou platformu (časopisy, dostupné programové vybavení, moduly...).
Malá si poslední dobou oblíbila Mickeyho klubík. A zjistili jsme, že najednou dokáže
- vybrat ze tří nebo čtyř věcí, o se dá nejlíp použít
- umí ve třech letech napočítat do 20 (zatím ale systematicky vynechává sedmičku, ale to se doučí)
- začíná sčítat a odčítat
Takže tenhle program jí dopřáváme, když je možnost,,, Ale školy se celkem bojím. Bude náročný to udělat tak, aby ji nezkazili.
To jsem chtel presne napsat (nez jsem precetl tvuj dalsi post :) co se tyce starsich, uz je to o vyuce, ale pointa mela byt takova, ze nemuzes navazovat na neco co 'neni'. Z generace co vyrostla s fantazii je velke procento lidi schopnych logickeho mysleni, bez ohledu na obor. Z generace vyrostle na chytrych masinkach, hrackach, co umi a delaji vse, ... je jich mnohem, mnooooohem mene. Dohnat fantazii v dobe, kdy si umis vyhrat s PICem, nebo robotem, je uz hodne tezke, ne-li nemozne.... Proc se vlna 'vyvojaru' postupne prehnala prez nas na vychod ? Proc je tolik indu vyvojaru a vseho ? Mnohdy nejde o cenu (jsou drazsi nez nasinec !) ale o tom, ze maji fantazii. A vedeni (schopnosti programovat) se da doplnit. Proto jsem presvecenej, ze ta snaha by mela vest prave prez tu fantazii. O X let driv, nez resit roboty a podobne blbosti...
R.
wow - přesně v tomto duchu kolem sebe též apeluji - děsí mě, že z dětí se stávají klikací a ťapací opice ... no, podívejme se na školy ... kterak vypadá výuka "it" ..
... ano, fantazie dětí ... a omezenost leckerých rodičů proti tomu (žel, daná mentálními NEskills :( ...
.. takže .. ano, tvůj názor není mainstreamový "novácký", Pepa Novák přehrávající naučené smyčky tě tu asi zkritizuje vypuštěním některé té smyčky /hovínek/ ... klasika, ale duševně zdraví člověk nemůže , než souhlasit si myslím ... ... determinuješ alarmující realitu ..
...
Ta Vaše diskuze je fakt zajímavá, ale mě by spíše zajímalo, kde sehnat ty komponenty na MIT SEG za cenu do 25-30 USD.
Ty odkazy na https://sites.google.com/site/mitprintablerobots/hardware jsou na větší množství a já to chci pro stavbu jen jednoho kusu. Názvy jsou taky docela neurčité, nerad bych koupil něco nekompatabilního. Může sem některý z problematiky znalých diskutujících hodit linky na jednotlivé části, pokud možno z eBaye a AliExpressu?
Myslím, že by to uvítalo více čtenářů.
Moc díky
Jarek
Díky za článek. Už nějakou dobu uvažuju o tom, že bych s dětma nějakého takového robota postavil. Ale teda z věcí v článku mě u každého něco odradilo. Co byste očekávali za vlastnosti od výukového robota?
- nevím jestli Arduino (ATmega) je to pravé, jestl nezačínat s vyšším programovacím jazykem (ostatně dětem jsem jako první ukázal Python a želvičku - modul turtle).
- když si pro zábavu bastlím něco s AVR procesory, tak je dost opruz připojit to, nacpat do toho novou verzi, odpojit, a pak vyzkoušet. Lepší by bylo, pokud by to komunikovalo po BT nebo po WiFi.
Obojí výše uvedené by spíš vedlo na nějaký Raspberry Pi nebo Beagleboard - něco s Linuxem. AVRka jsou zajímavá pro mě, je to výzva, jestli se ta věco co zrovna potřebuju dá vecpat do osminožičkového ATtiny25, anebo jestli vyměknout a použít větší železo.
- jaký to má mít tvar? Asi nejvíc se mi líbí nějaké autíčko, ale možná čtyřkolové, ne takové ty tříkolky nebo dvojkolky. Kvůli tomu, aby nebylo hned ze začátku nutno řešit stabilitu. Nebo něco jiného? Pásy?
- jaké motory? Synchronní (BLDC)? Serva?
Co dalšího byste od výukového robota čekali? V mých technických možnostech je i výroba nějaké jednodušší elektroniky a 3D tisk na Reprapu.
-Yenya
Zdravím příznivce robotiky a výchovy k technice.
Se spoustou názorů se dá souhlasit. Ale několik let existuje osobní výukový robot EDISON kompatibilní se stavebnicî LEGO. Jeho cena je přístupná pro zájemce o výchovu k technice, algoritmizaci, programování, tvořivosti, vědě, fyzice a matematice. Metodika výuky je ověřena v rozvojových zemích. Nyní i v češtině.
Metodika a grafický program (drag and drop) je ZDARMA.
Výzkumná pracoviśtě pracoviště MŠMT však netuší. Počkejme na další ministrini. Nebude to trvat dlouho!
S EDISONEM je možné se setkat na www.meetedison.com nebo www.osobnirobot.cz.
Všem přeji pěkný den.