Názory k článku
Webové služby v PHP: XML-RPC a SOAP
edois (neregistrovaný)
10. 8. 2007 8:30
Nový
xml-rpc vs. fastrpc
celé vlákno
jen bych dodal, ze pokud muzete mit na serveru zkompilovane extenze pro php, je vhodne pouzit fastrpc (fastrpc.sourceforge.net), ktere je s xml-rpc zpetne kompatibilni a pokud se sejde server i klient, ktery umi fastrpc, docela to snizuje narocnost (parsovani xml vs. zpracovani binarnich dat).
Martin Soukup (neregistrovaný)
10. 8. 2007 10:56
Nový
fastrpc je humus - nebrat!
celé vlákno
Fastrpc je podle mě nestandardní interní výmysl bezvýznamné lokalní firmičky Seznam, proto bych to rozhodně nepoužíval.
Seznam by bez open source nikdy nemohl fungovat (a vydělávat stamiliony), ale místo aby komunitě něco vrátil, tak jim posměšně hodí drobkovaté hříčky TENG a fastrpc ( http://vyvojari.seznam.cz/open-source/ ), věci, které schopný programátor hravě vyrobí za týden práce.
To je výsměch! Jako když pro někoho něco významného uděláte a on vám dá spropitné 1 Kč. Komunita by je měla ignorovat, slizouny.
Seznam by bez open source nikdy nemohl fungovat (a vydělávat stamiliony), ale místo aby komunitě něco vrátil, tak jim posměšně hodí drobkovaté hříčky TENG a fastrpc ( http://vyvojari.seznam.cz/open-source/ ), věci, které schopný programátor hravě vyrobí za týden práce.
To je výsměch! Jako když pro někoho něco významného uděláte a on vám dá spropitné 1 Kč. Komunita by je měla ignorovat, slizouny.
edois (neregistrovaný)
10. 8. 2007 11:08
Nový
Re: fastrpc je humus - nebrat!
celé vlákno
to je sranda, ze ta bezvyznamna lokalni firmicka je jedna ze ctyr, ktere jedine stale odolavaji googlu.
nestandardni to samozrejme je (neb fastrpc neni zadnou standardizacni autoritou uznan a mam pocit, ze o to ani nikdo neusiluje), ale je to zpetne kompatibilni s xml-rpc, coz standard je.
btw seznam komunite "nehodil" jen teng a fastrpc, ale taky spoustu bugreportu.
nestandardni to samozrejme je (neb fastrpc neni zadnou standardizacni autoritou uznan a mam pocit, ze o to ani nikdo neusiluje), ale je to zpetne kompatibilni s xml-rpc, coz standard je.
btw seznam komunite "nehodil" jen teng a fastrpc, ale taky spoustu bugreportu.
mekele (neregistrovaný)
11. 8. 2007 4:10
Nový
Re: fastrpc je humus - nebrat!
celé vlákno
Odolavaji Googlu? Neni to spis tupy cesky uzivatel ktery ma vsugerovano, ze internet je modra ikona na plose a seznam.cz?
edois (neregistrovaný)
10. 8. 2007 11:09
Nový
Re: fastrpc je humus - nebrat!
celé vlákno
btw co je na fastrpc konkretne humus?
Martin Soukup (neregistrovaný)
10. 8. 2007 11:22
Nový
Re: fastrpc je humus - nebrat!
celé vlákno
Humus je to hlavně morální.
Když už ten Seznam tak slavně odolává Googlu, tak si srovnejme, co pro open source dělá Google a co Seznam?
Opravdu si myslíte, že od firmy, která si suší (sta?)miliony hotovosti na účtu a jejíž business zcela závisí na open source, je pár bugreportů a dvě (s velkou reklamou prezentované) srandakravinky opravdu to jediné, co může pro open source komunitu udělat? Já to beru jako plivnutí do tváře zadarmo pracujícím vývojářům!
Když už ten Seznam tak slavně odolává Googlu, tak si srovnejme, co pro open source dělá Google a co Seznam?
Opravdu si myslíte, že od firmy, která si suší (sta?)miliony hotovosti na účtu a jejíž business zcela závisí na open source, je pár bugreportů a dvě (s velkou reklamou prezentované) srandakravinky opravdu to jediné, co může pro open source komunitu udělat? Já to beru jako plivnutí do tváře zadarmo pracujícím vývojářům!
edois (neregistrovaný)
10. 8. 2007 11:27
Nový
Re: fastrpc je humus - nebrat!
celé vlákno
tech par bugreportu bych bral s rezervou.
dalsi vec je to, ze jsem mel pocit, ze uz jen pouzivani open source komunitu podporuje. byla by komunita radsi, kdyby se pouzivaly veci od microsoftu?
a kolik jste toho udelal pro komunitu vy, smim-li se zeptat?
dalsi vec je to, ze jsem mel pocit, ze uz jen pouzivani open source komunitu podporuje. byla by komunita radsi, kdyby se pouzivaly veci od microsoftu?
a kolik jste toho udelal pro komunitu vy, smim-li se zeptat?
10. 8. 2007 11:53
Nový
Re: fastrpc je humus - nebrat!
celé vlákno
Google dělá pro open-source to, že umožňuje, aby programátoři na celém světě mohli zadarmo přidávat hodnotu jeho vlastním službám (přes API). Pak taky spravuje Google Code, jehož uživatelé mají všichni Google Account (takže dost pravděpodobně budou využívat i další služby - třeba Google Groups pro komunikaci s ostatními vývojáři) a navíc tam můžou sem tam objevit nějakého talenta. Hodný Google dělá pro open-source to, co se mu vyplatí.
Vývojáři, kteří pracují zdarma, si tuto cestu zvolili sami. Seznam si zvolil jinou cestu a vůči těm socialistickým pošukům nemá nejmenší morální povinnost. Přistoupil na všechny jejich podmínky, které zní: Klidně si to používejte. Jestli chcete, zapojte se do vývoje, jestli ne, nic se neděje.
Vývojáři, kteří pracují zdarma, si tuto cestu zvolili sami. Seznam si zvolil jinou cestu a vůči těm socialistickým pošukům nemá nejmenší morální povinnost. Přistoupil na všechny jejich podmínky, které zní: Klidně si to používejte. Jestli chcete, zapojte se do vývoje, jestli ne, nic se neděje.
eee (neregistrovaný)
10. 8. 2007 13:06
Nový
Re: fastrpc je humus - nebrat!
celé vlákno
dneska je to tu samy debil, jak ty, tak soukup, podejte si ruce a zahrabte se kilometr pod zem
10. 8. 2007 16:35
Nový
Re: fastrpc je humus - nebrat!
celé vlákno
Proč humus, když někdo něco k dispozici zadarmo a mě se to hodí, byl bych blbý, kdybych si to nevzal. Samozřejmě za dodržení všech podmínek, ale neslyšel sem, že by Seznam licence porušoval.
edois (neregistrovaný)
10. 8. 2007 16:41
Nový
Re: fastrpc je humus - nebrat!
celé vlákno
vzhledem k tomu, ze seznam software nedistribuuje, snad ani gpl porusovat nemuze ;)
edois (neregistrovaný)
11. 8. 2007 0:35
Nový
Re: fastrpc je humus - nebrat!
celé vlákno
(samozrejme krome zmineneho tengu a frpc, ale u tech je to gpl, takze neni co resit)
ou007sider (neregistrovaný)
10. 8. 2007 15:09
Nový
Re: fastrpc je humus - nebrat!
celé vlákno
Asi takhle pane Soukup,
kdyz nevite o cem mluvite, tak budte radeji zticha nez zde sirit takove nesmysly ktere padaji z Vasich ust. Jak fastrpc tak i teng jsou vyborne nastroje a zkuste si udelat vykonosti testy a spadne Vam brada hodne dolu.
Napriklad zkuste porovnat teng a smarty ... dale to nema cenu komentovat a zabyvat se s Vami.
nazdar, bazar joudu.
kdyz nevite o cem mluvite, tak budte radeji zticha nez zde sirit takove nesmysly ktere padaji z Vasich ust. Jak fastrpc tak i teng jsou vyborne nastroje a zkuste si udelat vykonosti testy a spadne Vam brada hodne dolu.
Napriklad zkuste porovnat teng a smarty ... dale to nema cenu komentovat a zabyvat se s Vami.
nazdar, bazar joudu.
ou007sider (neregistrovaný)
10. 8. 2007 15:14
Nový
Re: fastrpc je humus - nebrat!
celé vlákno
Asi takhle pane Soukup,
kdyz nevite o cem mluvite, tak budte radeji zticha nez zde sirit takove nesmysly ktere padaji z Vasich ust. Jak fastrpc tak i teng jsou vyborne nastroje a zkuste si udelat vykonosti testy a spadne Vam brada hodne dolu.
Napriklad zkuste porovnat teng a smarty ... dale to nema cenu komentovat a zabyvat se s Vami.
nazdar, bazar joudo.
kdyz nevite o cem mluvite, tak budte radeji zticha nez zde sirit takove nesmysly ktere padaji z Vasich ust. Jak fastrpc tak i teng jsou vyborne nastroje a zkuste si udelat vykonosti testy a spadne Vam brada hodne dolu.
Napriklad zkuste porovnat teng a smarty ... dale to nema cenu komentovat a zabyvat se s Vami.
nazdar, bazar joudo.
edois (neregistrovaný)
11. 8. 2007 0:37
Nový
Re: fastrpc je humus - nebrat!
celé vlákno
myslite, ze ten by neco porovnaval? :)
jen Vas opravim, oslovujeme patym padem, tzn. pane Soukupe, to jen pro uplnost (prece jen mam ten nas jazyk rad a tuto chybu dela bohuzel cca 90% lidi)
jen Vas opravim, oslovujeme patym padem, tzn. pane Soukupe, to jen pro uplnost (prece jen mam ten nas jazyk rad a tuto chybu dela bohuzel cca 90% lidi)
peter (neregistrovaný)
10. 8. 2007 10:54
Nový
Re: REST
celé vlákno
Svata pravda. SOUP je paskvil. REST je cesta, cista cesta.
edois (neregistrovaný)
10. 8. 2007 10:55
Nový
Re: REST
celé vlákno
jestli to chapu dobre, neni REST vubec o vzdalenem volani procedur, ale o praci s nejakymi entitami (resources)
10. 8. 2007 11:28
Nový
Re: REST
celé vlákno
Ale je, jen se to dělá jinak. Je to distribuovatelné a škálovatelné. Určité části jsou cacheovatelné by design. Hlavní princip RESTu je převedení stavové RPC komunikace na bezstavovou. Bezstavový je pouze protokol. Stav je uri. Díky tomu odpadá spousta problémů RPC přístupu v masivně paralelních prostředích. Není překvapivé, že REST používají Google, Yahoo a podobní. Lze směle prohlásit, že Google by bez RESTu měl hodně velký technický problém jak své služby poskytovat.
edois (neregistrovaný)
10. 8. 2007 11:35
Nový
Re: REST
celé vlákno
jo, to cacheovani by mohla byt docela slusna vyhoda (na druhou stranu si spoustu veci muzu nacachovat primo v tom fastrpc serveru nebo v query cache databaze).
co se distribuovatelnosti a skalovatelnosti tyce, nevidim rozdil (kdyztak me zase opravte ;))
co se distribuovatelnosti a skalovatelnosti tyce, nevidim rozdil (kdyztak me zase opravte ;))
10. 8. 2007 13:19
Nový
Re: REST
celé vlákno(na druhou stranu si spoustu veci muzu nacachovat primo v tom fastrpc serveru nebo v query cache databaze)Ano, geniální myšlenka to cachovat explicitně u sebe, místo aby to potenciálně cachovala automaticky/implicitně infrastruktura sítě včetně webbrowseru uživatele.
co se distribuovatelnosti a skalovatelnosti tyce, nevidim rozdilVzhledem k tomu, že každý request je selfdescribing (protokol je bezstavový a tak jiný ani nemůže být) je také řešitelný na libovolném stroji v clusteru a by design už záleží jestli to bude nebo nebude sdílet zdroje. RPC sdílí zdroje mezi requesty by design.
edois (neregistrovaný)
10. 8. 2007 13:34
Nový
Re: REST
celé vlákno
>>Ano, geniální myšlenka to cachovat explicitně u sebe, místo aby to potenciálně cachovala automaticky/implicitně infrastruktura sítě včetně webbrowseru uživatele.
ano, protoze kdyz cachuje vyssi vrstva, tak se nedozvi, ze uz to vyprselo a ze to cachovat nema.
konkretne ten browser to cachuje do te doby, dokud si "mysli", ze je to fresh. ale ono uz treba neni...
ano, protoze kdyz cachuje vyssi vrstva, tak se nedozvi, ze uz to vyprselo a ze to cachovat nema.
konkretne ten browser to cachuje do te doby, dokud si "mysli", ze je to fresh. ale ono uz treba neni...
peter (neregistrovaný)
10. 8. 2007 14:37
Nový
Re: REST
celé vlákno
Asi by si si mal nastudovat o com cachovanie je. Tvoj prispevok je cista demagogia a ukazka tvojej neznalosti nie len REST ale aj HTTP.
edois (neregistrovaný)
10. 8. 2007 15:57
Nový
Re: REST
celé vlákno
jak chcete cachovat neco, o cem nevite, kdy se zmeni? to mi teda zkuste poradit..
beer (neregistrovaný)
10. 8. 2007 17:16
Nový
Re: REST
celé vlákno
jednoduche vysvetleni: LOGIKA A STATISTIKA :)
slozite:
kazda data maji svoji vicemene lehce urcitelnou splatnost, ktera se poslou spolu s prvnim odpovedi na dotaz klienta, smerujici na urcita data. Dulezita je synchronizace server-klient, obe casti sdileji spolecny standard. Klient se pak rozhodne kdy si o data opet rekne. Do te doby pracuje s daty predchoziho dotazu:
nemenna data
data s presnou platnost
data s platnosti do konce session
data, ktera se musi nacitat pokazde
timto lze na strane browseru vyborne cachovat, rizeni ale provadi server a tam probiha optimalizace, staci jen spravne (napriklad podle statistickych dat) urcit minimalni dobu platnosti dat a pak je jen na uvazeni, zda-li se vyplati data cachovat, to uz jsou pak konkretni reseni a to je podle me nejlepe si projit sam a v klidu .)
btw: python
slozite:
kazda data maji svoji vicemene lehce urcitelnou splatnost, ktera se poslou spolu s prvnim odpovedi na dotaz klienta, smerujici na urcita data. Dulezita je synchronizace server-klient, obe casti sdileji spolecny standard. Klient se pak rozhodne kdy si o data opet rekne. Do te doby pracuje s daty predchoziho dotazu:
nemenna data
data s presnou platnost
data s platnosti do konce session
data, ktera se musi nacitat pokazde
timto lze na strane browseru vyborne cachovat, rizeni ale provadi server a tam probiha optimalizace, staci jen spravne (napriklad podle statistickych dat) urcit minimalni dobu platnosti dat a pak je jen na uvazeni, zda-li se vyplati data cachovat, to uz jsou pak konkretni reseni a to je podle me nejlepe si projit sam a v klidu .)
btw: python
beer (neregistrovaný)
10. 8. 2007 17:27
Nový
Re: REST
celé vlákno
ad: samozrejme, ze nektera data se vyplati cachovat uz na serveru, sem trochu high :>
btw: python
btw: python
edois (neregistrovaný)
10. 8. 2007 18:54
Nový
Re: REST
celé vlákno
cachovani na strane browseru ma u nekterych dat cenu, ale u _vetsiny_ dat (z vlastni zkusenosti) to cenu nema, protoze prave nevim, jak dlouho to muzu "beztrestne" cachovat. nektere veci se treba 2 hodiny nezmeni a pak se zmeni 3x za 20 sekund. proto fakt radsi cachuju na strane databaze, serveru, ... a na strane klienta cachuju takovy veci, jako jsou obrazky, css, javascripty atd., ale zbytek radsi moc ne. to, co na strankach delavam ajaxem, proste nebyva cachovatelne. a to, co je GET, se da bez problemu cachovat lighttpd.
jj s pythonem souhlasim, jeho kombinace s c++ je primo vrazedna ;)
jj s pythonem souhlasim, jeho kombinace s c++ je primo vrazedna ;)
14. 8. 2007 20:53
Nový
Re: REST
celé vlákno
Mozna tak, ze o tom vite, ze se se to nezmeni do konce veku. Vazne netusite o cem REST je, i kdyz bych to nenapsal tak zbytecne tvrde.
AntiPichos (neregistrovaný)
15. 8. 2007 7:52
Nový
Re: REST - hele Pichusi, a co je to REST
celé vlákno
se vááááliiiiiiiiim.
Jak si tu honíííííííííííte trííííííííííííčččččččččččččččkkkkkkkkkkkkkkkkkkááááááááááá.
Chlapi, vážně - už to nehulte. Jinak budete mít restíka.
Nebrete to tak vážně.
Svět je tak nádhernýý.
Čaukí
Jak si tu honíííííííííííte trííííííííííííčččččččččččččččkkkkkkkkkkkkkkkkkkááááááááááá.
Chlapi, vážně - už to nehulte. Jinak budete mít restíka.
Nebrete to tak vážně.
Svět je tak nádhernýý.
Čaukí
edois (neregistrovaný)
11. 8. 2007 0:56
Nový
Re: REST
celé vlákno
jeste se zeptam na jednu docela podstatnou vec: co REST a multicall?
Tom (neregistrovaný)
10. 8. 2007 23:59
Nový
SOAP vs nuSOAP
celé vlákno
Pozor na drobny problemek pri pokousu o pouziti nusoap - pokud je soap vkompilovan, bude se branit - je treba v nusoap prejmenovat class.nusoapclient.php treba na class.nusoap_client.php a sedem prohnat zdrojove kody veskere.
Nic drsneho, ale po nasazeni aplikace to muze prekvapit :)
Nic drsneho, ale po nasazeni aplikace to muze prekvapit :)
edois (neregistrovaný)
11. 8. 2007 0:30
Nový
Re: SOAP vs nuSOAP
celé vlákno
jeste ze uz mam veskere nasazovani php kravinek za sebou a ted uz to budu maximalne migrovat z virtualu na virtual ;)
freshmouse (neregistrovaný)
11. 8. 2007 12:29
Nový
Live.com
celé vlákno
Lepší příklad už být vybrán asi fakt nemohl... :-/
Radas (neregistrovaný)
16. 8. 2007 21:42
Nový
Nefunguje __getFunctions()
celé vlákno
Nevíte někdo proč __getFunctions() vrací Error: neznámou funkci? Nusoap.php vkládám, některé jiné metody volat jdou. Stáhnul jsem NuSoap z odkazu v článku.
Martin (neregistrovaný)
18. 2. 2009 23:00
Nový
nefukčni
celé vlákno
Zdravím, přiklad tady uvedený mi nefunguje nezměnilo se něco na microsoftu? Nebo dělám něco špatně.Díky M.

