Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Názory k článku
Zpovědnice: Pavel Satrapa

VlK
VlK (neregistrovaný)
5. 3. 2003 0:31 Nový

Výborně !

celé vlákno

Zbývá si jen povzdechnout: kéž by všichni propagátoři Linuxu měli stejný nadhled...

P. Satrapovi zdar a dětem v Ugandě zvlášť ;-)

sss
sss (neregistrovaný)
5. 3. 2003 1:24 Nový

Bez titulku

celé vlákno

Dobry den
panu Satrapovy vych chtel podekovat za kvalitni ucebnice ,ktere vydava - ve spojeni s panem Heroutem a panem Viriusem , to je dokonala svata trojice programovani u nas :)))))

Ales Zika
Ales Zika (neregistrovaný)
5. 3. 2003 8:47 Nový

Re: sss

celé vlákno

Naprosto souhlasim.
Ale bylo by podle me nespravedlive zapomenout na Ludka Skocovskeho, jeho knizky o UNIXu jsou perfektni.

jura
jura (neregistrovaný)
5. 3. 2003 11:54 Nový

Re: sss

celé vlákno

mam jedinou pripominku.... neni treba skocit na spek kazdemu sarkasmu :-))) takze na p. Skocovskeho zde nikdo nezapomina.... ten je totiz opravdu schopen psat knizky, ktere maji hlavu i patu a jsou v nich stranky neobsahujici zadne logicke chyby

Marys
Marys (neregistrovaný)
5. 3. 2003 8:56 Nový

Bez titulku

celé vlákno

Tez bych rad pred panem Satrapou smekl kloubou. Jeho lidsky psane a pritom velice erudovane publikace me vskutku hodne naucily. A proto volam "Vice panu Satrapu".

martin hassman
martin hassman (neregistrovaný)
5. 3. 2003 10:11 Nový

Re:

celé vlákno

>"Vice panu Satrapu"

To je tezke, kdyz oni nam to klonovani porad chteji zakazovat :-)

zoul
zoul (neregistrovaný)
5. 3. 2003 9:05 Nový

Zaba

celé vlákno

Ta zaba si toho fakt nevsimne?

T.

Misa Balcar
Misa Balcar (neregistrovaný)
5. 3. 2003 9:16 Nový

Re: Zaba

celé vlákno

nejen ta zaba, ale ani ty by sis toho mozna nevsiml.

;-)

Pichi
Pichi (neregistrovaný)
5. 3. 2003 12:14 Nový

Re: Zaba

celé vlákno

No clovek by si toho vsiml, teda v tomhle tom pripade teploty. Osobne bych si typnul, ze by si toho vsimli vsichni teplokrevni zivocisi. Studenokrevni si toho ohrivani asi obtizne vsimnou.

Zaba
Zaba (neregistrovaný)
5. 3. 2003 13:10 Nový

Re: Zaba

celé vlákno

A pri jaky teplote bych si toho vsimla ?

hlavaczech
hlavaczech (neregistrovaný)
5. 3. 2003 13:48 Nový

Re: Zaba

celé vlákno

no ja myslim, ze by si toho vsimla, az by ji zacaly simrat bublinky varici se vody :-)

savec
savec (neregistrovaný)
5. 3. 2003 22:38 Nový

Re: Zaba

celé vlákno

Jako zaba, jako clovek, nebo jako zaba? ;-)))))

Jiri Hnidek
Jiri Hnidek (neregistrovaný)
5. 3. 2003 11:51 Nový

Prednasky pana Satrapi

celé vlákno

Dobry den,
nejenom ucebnice, ale i prednasky pana Satrapi na TUL jsou naprosto uzasne, poucne a zabavne. Tento semestr zrovna chodim na jednu primovou o pocitacovych sitich.

lubos
lubos (neregistrovaný)
5. 3. 2003 15:07 Nový

Re: Prednasky pana Satrapi

celé vlákno

krome siti by vam mohl prednest neco z pravopisu :)

Frn
Frn (neregistrovaný)
5. 3. 2003 13:54 Nový

Vim & kódové stránky

celé vlákno

Zabrousil jsem na popis editoru Vim, neodolal a nainstaloval jsem ho (zatím do Windows). Z pohledu uživatele je sqělý - od začátku se mnou komunikuje česky a má v sobě podporu syntaxe Progress. Což je výborné.

Ovšem malinko zaostává za editorem UltraEdit, který na podobné účely používá kolega. V UE je totiž možné editovat soubor v kódování ibm852 a přitom ho mít zobrazený na obrazovce Windows - tedy v kódování win1250. Veškeré překódovávání probíhá transparentně.

Dotaz na zkušenější uživatele Vim - je možné toto nějak zařídit i ve Vim-u ? Jistěže se to dá obejít - např. ručním překódováním před a po editaci, ale to není ono. Nehledě na situaci, kdy se hrabu ve zdrojáku a chci po drobné změně uložit editaci + v jiném okně vyzkoušet chování. To bych nedělal nic jiného něž překódování.

uživatel si přál zůstat v anonymitě
5. 3. 2003 14:26 Nový

Re: Vim & kódové stránky

celé vlákno

Rychlá odpověď: zkusit :e ++enc=ibm852 <soubor>. Pokud to projde, dát ibm852 do fileencodings.

Mělo by to jít takto:
jsou tři podstatná kódování, každé nastavené pomocí "set"
- encoding. Vnitřní kódování. Společné pro všechny otevřené soubory. Vřele doporučuji utf8.
- kódování obrazovky. Ve windows to bude cp1250 automaticky.
- fileencoding. Kódování, ve kterém je uložen soubor. Finta je v tom, že pokud se změní toto nastavení u otevřeného souboru, tak to nedělá to, co by člověk chtěl. Proto je nutné použít ++enc při otvírání souboru
- fileencodings. Seznam kódování, která se zkouší použít při otvírání nového souboru. První, které nehodí chybu převodu, je použito.

uživatel si přál zůstat v anonymitě
5. 3. 2003 14:51 Nový

Re: Vim & kódové stránky

celé vlákno

Zapomněl jsem provést malou sebepropagaci - pokud se použije plugin na výše uvedené adrese (nebo obdobný mechanismus), je možné mít v souborech daného typu (.txt, třeba) na poslední řádce informaci o znakové sadě, která je pak použita. Přeci jenom technika používaná fileencodings není dokonalá...

Pavel Satrapa
Pavel Satrapa (neregistrovaný)
5. 3. 2003 14:28 Nový

Re: Vim & kódové stránky

celé vlákno

Pomocí automatických příkazů by se mělo dát zařídit, aby překódování proběhlo automaticky při načítání/ukládání souboru. V dokumentaci je analogický příklad pro editaci komprimovaných souborů, kdy při načítání se rozbalí a při uložení zase svinou. Zkuste se podívat na :help gzip-example.

Jinak děkuji všem za pozitivní ohlasy. Samozřejmě mě těší, že se vám líbí výsledky mého snažení.

Petr Mach
Petr Mach (neregistrovaný)
5. 3. 2003 16:29 Nový

Re: Vim & kódové stránky

celé vlákno

Ja to pouzivam zcela bezne. Neni zrovna jednoduche to nastavit. Doporucuji pouzit nebo (zkusenejsi) prozkoumat muj ukazkovy (okomentovany) vim config:

http://www.iglu.cz/wraith/odkaz.html?/s_vim/vimconfig.html

Je to dobre propracovane, ma to i signalizaci prave zapnuteho kodovani a tak.

Umi i spoustu jinych veci, napr. historii poslednich otevrenych souboru, pamatovani si posledniho nastaveneho fontu, znacne propracovane editovani html vcetne vkladani IMG tagu s vyplnenymi atributy width a height a tak podobne.

Vladimír Kadlec
Vladimír Kadlec (neregistrovaný)
5. 3. 2003 14:54 Nový

help v linuxovych OO

celé vlákno

narazil jsem na uplne stejnou vec, po instalaci
melo pismo v helpu nulovou velikost, stejne tak
v Tabulkovem procesoru. Pomohlo vymazat cestu
/usr/X11R6/lib/X11/fonts/latin2/Type1 z FontPath
v X, prip xfs.

Petr Mach
Petr Mach (neregistrovaný)
5. 3. 2003 16:32 Nový

VIM auditorium

celé vlákno

Vsichni znali i neznali uzivatele VIMu jsou zvani a vitani v auditoriu o VIMu.

http://www.mageo.cz/.chatroom/39103

Je mozno se tam pohybovat anonymne i pod identitou.

Roman Pichlík
Roman Pichlík (neregistrovaný)
10. 3. 2003 9:00 Nový

Kvalita Exploreru

celé vlákno

<cite>
MSIE je jeden z mála programů, které jsou standardní součástí MS Windows a přitom jsou kvalitativně na špici daného oboru.
</cite>

Osobne si myslim, ze technicka kvalita Interent Exploreru je zalostna. Vezmu-li v potaz podporu W3C standardu jako je DOM,CSS a prictu-li proprietarni technologie, ktere nam prinesl Active-X,JScript musim konstatovat, ze Gecko likes prohlizece jsou asi tak o pul generace napred a to uz vubec neuzvazuji bezpectnistni rizika pro mene zkusene uzivatele. Z ciste technickeho hlediska je pro IE 6.0 zklamanim, ve srovnani s Mozille 1.0 (jen pro dokresleni na svete je uz verze 1.3).

uživatel si přál zůstat v anonymitě
13. 3. 2003 12:31 Nový

Re: Kvalita Exploreru

celé vlákno

Souhlasim, dany vyrok lze povazovat za pravdivy do relase Mozilla 1.0 . Nyni ma Mozilla navrch a (odhadem) nova Opera take.

Vita
Vita (neregistrovaný)
2. 4. 2003 0:30 Nový

Re: Kvalita Exploreru

celé vlákno

No muzu jen doufat ze v IE 7.0 uz se konecne dockame veci jako display: table-cell; position: static;, opraveneho float modelu (z nepochopitelnych duvodu mate-li float element a na nej prileha 'klasicky' element tak se tam tvori nesmyslne mezera) atd. Zatim to zamrzi, nedavno jsem narazil s IE na stranky ktere mi mile sdelily 'Vas prohlizec nepodporuje CSS2 v potrebnem rozsahu. Vhodny prohlizec najdete...' a link na Operu a Mozillu. V tu chvili jsem si rikal ze by se to melo posilat vsem 'To co mate neni prohlizec. Prohlizec je IE' ;)

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem