Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Univerzálny FS pre Lin aj Win

t00r
t00r
27. 6. 2005 18:52

Univerzálny FS pre Lin aj Win

Nálepky: filesystem
ahoj, exituje nejaky univerzalny FS, ktory je pristupny z Linuxu a aj z Win2000?
riesim problem zalohovania a rozhodol som sa pre zalohovanie na HDD - napr. 250GB HDD za cca 4000-4500 Sk je oproti DVD napalovacke plus cca 60 medii cenovo porovnatelne, ale vzhladom na rychlost, priestorove naroky na skladovanie a najma spolahlivost je to neporovnatelne.

potrebujem podporu velkych particii, pristupnost read/write z WIN aj z Lin, podpora dlhych nazvov suborov a aj s diakritikou.

prvy kandidat bol FAT32, ale max. velkost particie je 32GB (rozdelovat disk na 8 particii nie je bohvie co ...)
na NTFS je problematicky pristup z Linuxu
EXT2, EXT3, ReiserFS - neviem o tom, ze by sa dalo bez problemov pristupovat z WIN.


ma niekto nejaky napad?
nemusi to byt 100% riesenie problemu, postaci aj nakopnutie spravnym smerom :-)

PS: niekoho mozno napadne sietovy disk, ale ide o pracovnu stanicu (dual-boot), cize na disk by sa pristupovalo lokalne.
Heron
Heron (neregistrovaný)
27. 6. 2005 19:16 Nový

ext2 nebo NTFS

celé vlákno
FATku na takhle velky disk bych rozhodne nedaval. Do Windows existuji ovladace na ext2 (ext3 umi jen cist, proto jsem zapis nezkousel, ale mel by fungovat). Nebo tam muzes dat NTFS a pristupovat z linuxu pres Captive (pouziva ovladace z windu, takze je zapis bezpecny). Osobne bych zkusil ext2 ovladace do windu.
pexxi
pexxi (neregistrovaný)
28. 6. 2005 10:04 Nový

Re: ext2 nebo NTFS

celé vlákno
Captive je nenormalne pomaly, vobec neodporucam... Uz len preto, ze bezi v User-mode... Ext2 pre Win je lepsie riesenie... UDF sa neda pouzit?
Dominik Sauer
Dominik Sauer (neregistrovaný)
27. 6. 2005 19:19 Nový

HDD backup?

celé vlákno
jedine, o cem vim, je ta FAT. pro ext2 sice existuji nejake Win drivery, ale veril bych jim asi tak jako NTFS pod linuxem. (tj. nespolehal bych se na to).

Co se tyce spolehlivosti zaloh DVD jednoznacne vedou - uz jen proto, ze zatimco to, co zalohujete ted, mate ve vypalovacce, tak to, co jste zalohoval pred tydnem, muzete mit na druhem konci republiky (mesta, ulice). Navic, kdyz vam crashne disk, tak crashne cely najednou a za obnovu dat ve spec. firme date ~10KKc - takze tim pada i cenova vyhodnost.

A jeste neco - po zkusenostech s navrhovanim alternativ k ne uplne rozumnym napadum - odpustte si prosim reakce typu "ale na tohle se neptam. kdyz nevis ten FS, tak nepyskuj". koneckoncu jsem stiskl tlacitko [pridej nazor].
t00r
27. 6. 2005 19:41 Nový

Re: HDD backup?

celé vlákno
to, ze sa HDD raz moze pobrat do kremikovych vecnych lovist, beriem ako riziko (ale mensie ako necitalnost DVD - tomu proste neverim).
ak mam pravdu povedat, tak ani HDD celkom nedoverujem. ide vsak o riesenie "domaceho" zalohovania, teda niektore dokumenty su zalohovane pochopitelne viackrat (fotky a podobne "osobnejsie" zalezitosti este napalene na dve DVD roznych znaciek), ale velka vacsina je trvalo-docasny bordel, ku ktoremu treba mat staly pristup :-)
dejf
dejf (neregistrovaný)
22. 7. 2005 2:31 Nový

Re: HDD backup?

celé vlákno
DVD od solidnich vyrobcu jsou sice drazsi, ale vydrzi pravdepodobne roky. Pokud se jedna o opravdu dulezite veci, tak by stalo za to poridit od tri vyrobcu sadu medii a ty pak umistit po vypaleni totoznych archivu na ruzna mista. V takovem pripade jsou DVD velmi v pohode. Pokud HDD backup, pak jedine pokud bude aspon duplikovany.
t00r
27. 6. 2005 19:43 Nový

Re: HDD backup?

celé vlákno
to, ze sa HDD raz moze pobrat do kremikovych vecnych lovist, beriem ako riziko (ale mensie ako necitalnost DVD. a navyse este naroky na skladovanie ...).
ak mam pravdu povedat, tak ani HDD celkom nedoverujem. ide vsak o riesenie "domaceho" zalohovania, teda niektore dokumenty su zalohovane pochopitelne viackrat (fotky a podobne "osobnejsie" zalezitosti este napalene na dve DVD roznych znaciek), ale velka vacsina je trvalo-docasny bordel, ku ktoremu treba mat staly pristup :-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
27. 6. 2005 20:13 Nový

Re: HDD backup?

celé vlákno
[evangelium]
další věc pro DVD je jeho "readonlita" - nestane se vám (vašim uživatelům), že si stiskem jediné klávesy umažou co nechtěli. (aneb: už jste si zjistil, jak je to s aplikací windowsích ACL na FS typu ext2 ? na FAT aplikovat nejdou).
[/evangelium]
pexxi
pexxi (neregistrovaný)
28. 6. 2005 10:06 Nový

Re: HDD backup?

celé vlákno
Je rozdiel medzi NTFS driverom pre Lx a Ext2 driverom pre Windows. Kedze k Ext2 su volne dostupne zdrojaky, dany FS je velmi dobre dokumentovany a nie je problem vyvinut driver pre iny OS, to sa vsak netyka NTFS, kde si (myslim) treba IFS Kit zakupit, ak chcete vyvijat Filesystem-drivery...
29. 6. 2005 10:21 Nový

Re: HDD backup?

celé vlákno
Jo, tak to Microsoft kompenzuje nedostupností SDK pro instalovatelné ovladače filesystémů ;)
Martin MyName
Martin MyName (neregistrovaný)
27. 6. 2005 19:27 Nový

Co najdeme na Googlu

celé vlákno
Po chvili na Googlu mame : http://www.it.fht-esslingen.de/~zimmerma/software/ltools.html ? Co to vyzkouset ... ale zalohovani na jina media krom HDD je dobry napad, nejlepe jeste kombinovat s HDD ... napr. kamarad si vypalil na DVD data a po pul roce mu zmizela , protoze mel spatnou edici DVD se spatnym barvivem, takze dostal nova media, ale prazdna ... takze kdyz zalohovat, tak poradne na spolehliva media.
petr_p
petr_p (neregistrovaný)
27. 6. 2005 22:02 Nový

Re: Co najdeme na Googlu

celé vlákno
Jenze to neni transparenti z hlediska VFS -- vlastne DLS (disk letter system).

Ja bych doporucil HPFS. Ve Filesystem-HOWTO je navod, jak jej rozjet pod Linuxem i pod Windows.
Tomáš Klinkovský
Tomáš Klinkovský (neregistrovaný)
27. 6. 2005 19:37 Nový

Umělé omezení ve Windows

celé vlákno

Pozor, 32GB není omezení FAT32 ale Windows. Windows nedovolí naformátovat disk větší jako 32GB s FAT32. Pracovat s takovým diskem ale dokáží.

Takže: Naformátujte daný disk jako FAT32 v Linuxu (kde žádné umělé omezení neexistuje) a máte, co jste potřeboval. Odzkoušeno.

Jindra
Jindra (neregistrovaný)
9. 5. 2008 14:38 Nový

Re: Umělé omezení ve Windows

celé vlákno
Nevím odkud je informace, že Windows nedovolí takto formátovat disk, ale na Windows XP a Vista zformátuji externí 250GB disk na FAT32 bez problémů.
peter golis
peter golis (neregistrovaný)
9. 5. 2008 21:29 Nový

Re: Umělé omezení ve Windows

celé vlákno
V roku 2005 bola vo svete Windows iná situácia ako v roku 2008, odporúčam zamyslieť sa aj na dátumom. Ale späť k tej vtedajšej situácii, LBA48 a FAT na WNT sa vtedy moc neznášali.
Petr Ferschmann aura:63
27. 6. 2005 19:38 Nový

coLinux pod windows

celé vlákno
A co takhle použít libovolný linuxový FS a pod windows nabootovat colinux a přes sambu to do něj nakopírovat? Je pravda, že přístup je drobet pomalejší než přímo na disk (emulace síťovky běhá tak na 5MiB).

Ale navíc můžete používat programy z linuxu. V kombinaci s XFree86 z cygwin je to opravdu super když musíte používat windows.
pavel plevel
pavel plevel (neregistrovaný)
28. 6. 2005 15:52 Nový

Re: coLinux pod windows

celé vlákno
coLinux bezi z nejakyho velkyho file ( image ) ktera je stejne prdnuta na windows filesystemu, osobne bych doporucoval FAT32 a tak 100 megovej disk.
Petr Ferschmann aura:63
28. 6. 2005 17:04 Nový

Re: coLinux pod windows

celé vlákno
No ja používám coLinux pro boot mé instalace linuxu na stejném počítači (a normálně linux nebootuju ze souboru pod windows :-)

Jde o to co je pro Vás primární systém. Pokud windows tak toto řešení je neefektivní (jak rychlost tak spotřeba paměti). Pokud linux tak je to elegantní řešení.
Fermentol
Fermentol (neregistrovaný)
27. 6. 2005 20:22 Nový

32GB

celé vlákno
Ten limit 32GB na FAT32 je pouze pro format, windows umeji pouzivat i vetsi oddily. Cili staci naformatovat v linuxu.
Petr
Petr (neregistrovaný)
27. 6. 2005 23:49 Nový

Re: 32GB

celé vlákno
Kde jste lidi přišli na to že je limit pro format FAT32 na windows 32GB? Windows umí naformátovat na FAT32 i větší oddíly, osobně mám odzkoušen 80GB disk.
Fermentol
Fermentol (neregistrovaný)
28. 6. 2005 1:37 Nový

Re: 32GB

celé vlákno
http://www.microsoft.com/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/Default.asp?url=/resources/documentation/windows/xp/all/reskit/en-us/prkc_fil_cycz.asp

Although Windows 2000 and Windows XP Professional can mount FAT32 volumes of any size, Windows 2000 and Windows XP Professional can format FAT32 volumes up to 32 GB only. Use NTFS to format larger volumes. For more information about the benefits of formatting Windows XP Professional volumes by using NTFS, see "Advantages of Using NTFS" earlier in this chapter.
ak47
ak47 (neregistrovaný)
15. 5. 2008 17:51 Nový

Re: 32GB

celé vlákno
dokonce bylo (cca 2-4 roky zpatky, kdy jsem to cetl) v oficialni dokumentaci uvadeno, ze ten limit byl zaveden predevsim proto, aby tlacili uzivatele k prechodu na "lepsi" filesystem NTFS (nasleduje senznam vyhod ;-)))).
Frn
Frn (neregistrovaný)
28. 6. 2005 9:36 Nový

Re: 32GB

celé vlákno
No já používal před časem 240 GB (RAID0 2x120GB). Bylo to sice s menšími problémy (např. fdisk z Woken to nerozdejchalú, ale format zrovna šel. Akorát že tam už nikdy nešel uděla scandisk - po chvíli chroustání se objevila chyba, že mu přetekla nějaká systémová tabulka (byly to Win98). Takže teoreticky ano, ale použitelné to není (navíc je tam omezení na max. 2Gib v jednom souboru).

Doporučuju se na to vybodnout a nasadit ext3. A u Woken je zase docela dobré rozdělit místo které zabírají na systém (NTFS) a data (FAT). A zní se pak dá zálohovat po nabootování linuxu.

BTW sám jsem řešil před časem podobný problém - jak se dostat k (velkým) datům z Woken i z linuxu. A vykašlal jsem se na to, protože mě ve Woknech začal padat BSPlayer, zatímco linuxový mplayer přehrál cokoliv. Tak jsem ty filmy přestěhoval na ext3 a je klid !
Kajda-K3
Kajda-K3 (neregistrovaný)
9. 5. 2008 10:45 Nový

Re: 32GB

celé vlákno
Chtěl jsem poprosit o nejaký návod jak naformátovat 40GB disk na FAT32 děkuji za pomoc
M. Lox aura:98
9. 5. 2008 11:25 Nový

Re: 32GB

celé vlákno
IMHO sis mel zalozit nove tema a ne obnovovat neco tri roky stareho.
U mne normalne funguje mkdosfs.
MikRom
MikRom (neregistrovaný)
9. 5. 2008 14:04 Nový

Re: 32GB

celé vlákno
FAT32 nie je obmedzene na 32GB. Mam 2 externe 250GB disky s FAT32 - jeden starsi 3,5'' a novsi 2,5''. Sice boli obidva uz naformatovane a zatial som este ani jeden nemusel preformatovat, takze nie som si na 100% isty, ci s tym nie je nejaky problem, ale urcite sa to nejako naformatovat da.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
28. 6. 2005 8:59 Nový

FAT vs NTFS

celé vlákno
Pod Windows opravdu nelze naformatovat disk vetsi nez 32 GB jako VFAT. Je to vsak pouze ,,umele" omezeni. Pod Linuxem to vsak problem neni. Pod Windows muzete treba pomoci Partition Magic.

A NTFS ma podporu v 2.6 jadru. Ne?
jj
jj (neregistrovaný)
28. 6. 2005 9:26 Nový

Re: FAT vs NTFS

celé vlákno
pozuje pro cteni ovsem...
starenka starenka
13. 5. 2008 20:09 Nový

Re: FAT vs NTFS

celé vlákno
a to fakt? mountuju

/dev/sda1 /windows/c ntfs-3g defaults 0 0

a ctu/zapisuju bez nejmensich problemu... je neco o cem nevim? prijdu o data?
starenka
13. 5. 2008 20:17 Nový

Re: FAT vs NTFS

celé vlákno
omluva: nevidel jsem datum :))
Drahosh
28. 6. 2005 9:49 Nový

Re: FAT vs NTFS

celé vlákno
presne! doma provozuju WXP s 200GB diskem, pricemz tam mam 5GB NTFS na system a zbytek rozdelenej na pul s FAT32 a slape to BEZ NEJMENSICH problemu (a to i pri vetsim vytizeni)...
rdk
rdk
28. 6. 2005 12:46 Nový

Re: FAT vs NTFS

celé vlákno
jasne a pak se jednou budes divit, az ti hupsne komp, ze nektere ze souboru na FAT32 mas posahany.

Uz se mi to jednou stalo - FAT32 neverim.

Zajmavej je coLinux nebo qemu - to pak clovek muze ulozit na USB klicenku a pokud ma externi HDD naform. treba na ext3, tak muze na to via sit pristupovat bez nutnosti jakekoli instalace driveru na hostitelskem kompu (alespon u qemu). Idealni pro prenaseni vetsich objemu dat.
Milan
Milan (neregistrovaný)
28. 6. 2005 18:57 Nový

Re: FAT vs NTFS

celé vlákno
Mohu se optat, jak konretne lze "pres sit" pristupovat k externimu hdd? (Treba na usb nebo IDE radici.)

Konkretne bych chtel vyresit pristup na USB-IDE box s hdd formatovanym do ext2 (nebo ext3). Z linuxu neni problem, a z windows = je v tomto pripade pouzitelny qemu?
uživatel si přál zůstat v anonymitě
28. 6. 2005 16:24 Nový

Re: FAT vs NTFS

celé vlákno
Já jsem měl problém naformátovat si dva 40G oddíly jako FAT32 pro WinXP v práci, takže jsem si stáhnul na disketu FreeDOS, a bylo po problému.
George
George (neregistrovaný)
29. 6. 2005 8:18 Nový

Re: FAT vs NTFS

celé vlákno
Windows to sice nenaformátuje, ale Partition Magic úplně v pohodě nad 32GB.
Felda
Felda (neregistrovaný)
28. 6. 2005 11:32 Nový

FAT32 vs EXT2

celé vlákno
Před nějakou dobou jsem měl podobný problém, ale FAT32 mě zradila kvůli maximalní velikosti souborů (max 2G). Chtěl jsem si tam kopírovat obrazy DVD a to prostě nešlo. Tak jsem si dal tu práci a našel ovladač na EXT2 pod Windows2000 a s tím funguji celkem v pohodě (čtení/zápis/mazání). Nepoužívám tedy nějak obvzlášť složitou strukturu souborů a netuším jak by se Wokna tvářily na symbolické linky. Ten ovladač jsem získal z: http://ext2fsd.sourceforge.net

P.S.: Nikdy před tím jsem netušil, že je možné Windows přinutit ke spolupráci s jinými fs než je FAT a NTFS, ale jde to.
Gorgon
Gorgon (neregistrovaný)
28. 6. 2005 16:44 Nový

Re: FAT32 vs EXT2

celé vlákno
Pokud vím omezení 2GB měla stará FAT16. U FAT32 je max. velikost souboru 4GB. Problém je v některých programech staršího data, které s větším souborem než 2GB neumí pracovat.

Zálohování na HDD považuji za docela praktické např. pro každodenní zálohování životně důležitých dat. Docela se hodí externí disk, připojený přes USB2 nebo FIre-Wire, který se dá snadno přenášet. DVD používám spíše pro archivaci, vždycky 2 média z toho jedno pracovní, druhé archivní.

Přenos souborů mezi Lin a Win zatím realizuji přes FAT32, ale chystám se na změnu, nejspíš na některé obohacení Linuxu o zápis na NTFS.
navrc
navrc (neregistrovaný)
25. 7. 2005 17:27 Nový

Re: FAT32 vs EXT2

celé vlákno
To je opravdu zajimave. Do tet me to ani nenapadlo. Jenom mala poznamka, FAT32 neni limitovny na 2GB, ale na 4GB. Fakt je ze ani tak se tam DVD nevejde.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
28. 6. 2005 12:41 Nový

RAID

celé vlákno
a co tak RAID ???
lubo
lubo (neregistrovaný)
28. 6. 2005 12:53 Nový

Re: RAID

celé vlákno
a co s RAID-om? :-) chcel by som pocut vysvetlenie :-)
mrk
mrk (neregistrovaný)
29. 6. 2005 13:47 Nový

Re: RAID

celé vlákno
asi mysli RAID1 - mirror
Mirek Beneš
30. 6. 2005 8:08 Nový

Re: RAID

celé vlákno
Jenže takto se nedá řešit _zálohování_ !

V případě např. napadení virem se odporoučejí data z obou disků a uživatel je v prd..i
uživatel si přál zůstat v anonymitě
28. 6. 2005 13:11 Nový

LAN disk?

celé vlákno
A co LAN disk? Je to normální disk, akorát externí, připojený do LAN. Určitě je výhodné, že se dá připojit pouze ve chvilce, kdy potřebuju zálohovat a jinak ho nechat odpojený a nebát se, že si ho nějakou chybou smažu.

Doma v současnosti zálohuju na DVD+RW, ale ře bych byl spokojenej se říct nedá. Dat je hodně, musí se komprimovat, trvá to dlouho, počítač v době zálohy je docela nepoužitelnej :-(
#Tom
#Tom (neregistrovaný)
28. 6. 2005 14:03 Nový

Re: LAN disk?

celé vlákno
To je pomalý, leda že by to jelo (třeba) přes gigabitovej ethernet. I když ten už je taky celkem rozšířenej...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
4. 8. 2005 14:35 Nový

Re: LAN disk?

celé vlákno
nebo pres Firewire, ten je docela rychly... pouzivam na jabku i na pc s woknama a v pohode... rychlejsi nez pres USB2.0
Kero
Kero (neregistrovaný)
28. 6. 2005 15:14 Nový

sifrovany disk

celé vlákno
A co takhle udelat na NTFS kryptovany soubor a pripojit ho jako disk - pomoci truecrypt, opensource siforaci nastroj. V linuxu primountnout NTFS disk a primountovat ten disk pomoci cryptoapi/cryptoloop nebo tak nejak. Ten projekt dekodovani NTFS (linuxove drivery, ne captive) totiz dokaze spolehlive menit data v souboru, pokud se jeho velikost nezmeni -> tady by se velikost nemenila a pristup by byl spolehlivy z obou systemu.
MartinT
MartinT (neregistrovaný)
30. 6. 2005 11:31 Nový

Re: sifrovany disk

celé vlákno
Uz jste rozchodil truecrypt v linuxu? Respektive uz se vam podarilo si pripojit nejaky truecrypt kontejner v Linuxu? Docela by mne to zajimalo, dle toho co maji na webu je Linux verze "future" (a uz pekne dlouho).
Kero
Kero (neregistrovaný)
1. 7. 2005 12:42 Nový

Re: sifrovany disk

celé vlákno
Ne, jenom jsem to n2kde četl na netu. Předpokládám, že nemusím používat truecrypt, jen tu správnou šifru a připojit to. Doma to vyzkouším, tedy pokud na to stačím.
MartinT
MartinT (neregistrovaný)
1. 7. 2005 13:30 Nový

Re: sifrovany disk

celé vlákno
Hodně štěstí při pokusech a dejte vědět jak to dopadlo. Ale mám za to, že znalost šifry kterou systém používá nestačí. Ono je IMHO ještě potřeba znát, jak přesně ji na data implementovat, jak přesně převést heslo na šifrovací klíč, kde v kontejneru hledat ta správná data etc etc etc.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
24. 8. 2005 9:50 Nový

Re: sifrovany disk

celé vlákno
http://www.scherrer.cc/crypt/
http://www.freeotfe.org/

neco pro widle ... kompaktibilita s cryptoloopem je bezproblemova :)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
28. 6. 2005 19:31 Nový

Existuje reseni pro win+linux+uzivatel.d ata?

celé vlákno
jaka pouzivate reseni pro pripad sdileni dat 2 systemy:
1. partition WIN - fs NTFS nebo jiny vhodny pro Windows
2. partition LIN - fs ext3 nebo jiny vhodny pro Linux
3. partition DATA - uzivatelska data - jaky FS?
a chcem pristupovat z obou sys.k uzivatelskym datum a to nejen pro pripad zalohovani, jak se pta "t00r" ale predevsim pro BEZNE pouzivani na prac.stanici nebo notebooku.

rekapitulace variant, ktere by mohli byt vhodne a byly zde uvedeny:
1.Captive - pomale
2.FAT - nespolehlive
3.LTOOLS - ?
4.HPFS - ?
5.NTFS + truecrypt

Prosim o dalsi nazory a zkusenosti.
Diky
#Tom
#Tom (neregistrovaný)
28. 6. 2005 21:10 Nový

Re: Existuje reseni pro win+linux+uzivatel.d ata?

celé vlákno
Na seznam ještě můžete připsat Paragon NTFS for Linux. Čtení i zápis jde docela rychle, instalace je jednoduchá. Spolehlivost zatím posoudit nemůžu.
pexxi
pexxi (neregistrovaný)
30. 6. 2005 11:59 Nový

Re: Existuje reseni pro win+linux+uzivatel.d ata?

celé vlákno
Paragon NTFS with Write Support je plateny soft, nie?
#Tom
#Tom (neregistrovaný)
30. 6. 2005 12:25 Nový

Re: Existuje reseni pro win+linux+uzivatel.d ata?

celé vlákno
Za blbost se platí, ne? ;-) FAT32 sice nestojí za moc, ale použít se dá. Komu se to nelíbí, tak by si měl mezi Linuxem a Woknama konečně vybrat. A když mu to nepůjde, může se mrknout třeba na http://www.tuxwarez.com či http://www.torrentspy.com.
Michal
Michal (neregistrovaný)
28. 6. 2005 19:32 Nový

Existuje reseni pro win+linux+uzivatel.d ata?

celé vlákno
jaka pouzivate reseni pro pripad sdileni dat 2 systemy:
1. partition WIN - fs NTFS nebo jiny vhodny pro Windows
2. partition LIN - fs ext3 nebo jiny vhodny pro Linux
3. partition DATA - uzivatelska data - jaky FS?
a chcem pristupovat z obou sys.k uzivatelskym datum a to nejen pro pripad zalohovani, jak se pta "t00r" ale predevsim pro BEZNE pouzivani na prac.stanici nebo notebooku.

rekapitulace variant, ktere by mohli byt vhodne a byly zde uvedeny:
1.Captive - pomale
2.FAT - nespolehlive
3.LTOOLS - ?
4.HPFS - ?
5.NTFS + truecrypt

Prosim o dalsi nazory a zkusenosti.
Diky
Martin Kraus
28. 6. 2005 20:37 Nový

Re: Existuje reseni pro win+linux+uzivatel.d ata?

celé vlákno
kolega ma ext2 a ovladace z windows. neni to idealni reseni, napriklad mu dosla baterka, notebook sebou slehnul a nasledny fsck mu umrtvil par souboru s nastavenim kde. diky bohu jen to, a zadne nenahraditelne soubory.
nemyslim ze je jednodussi reseni. tedy, dokud se windows nenauci neco vic nez fat/ntfs, nebo neda ntfs specifikaci. jenze prijde longhorn s winfs a sdileni dat pa pa:)
ale ma to i sva pozitiva. meho kolegy pritelkyne zacala delat v linuxu. sice se tvari kysele, ale co by clovek chtel, ne?:)
ja napriklad ze stejneho duvodu mam vidle na fat32. maj 10gb, kdyz to snima zatoci, tak at. je to stejne jen na tech par her, ktere uz jsem pekne dlouho nehral.
Sláva
Sláva (neregistrovaný)
15. 11. 2005 8:45 Nový

Re: Existuje reseni pro win+linux+uzivatel.d ata?

celé vlákno
Mam velice dobré zkušenosti s Mandrake Linuxem. Sám si do /mnt připojí všechny disky z winů, tzn se na ně dá přistupovat. Pravda je, že defaultně je připojí jen pro čtení, ale to není problém přenastavit.
neregistrovaný
neregistrovaný (neregistrovaný)
26. 1. 2006 10:28 Nový

Re: Existuje reseni pro win+linux+uzivatel.d ata?

celé vlákno
tak az budes vesele zapisovat na NTFS z linuxu tak rekni ;-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
17. 1. 2008 17:02 Nový

Re: Existuje reseni pro win+linux+uzivatel.d ata?

celé vlákno
uz :-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
18. 1. 2008 20:06 Nový

Re: Existuje reseni pro win+linux+uzivatel.d ata?

celé vlákno
:D
Tomáš
Tomáš (neregistrovaný)
9. 5. 2008 11:25 Nový

RE: univerzalny FS

celé vlákno
Zkuste pohledat Iomega RAV disky
není to sice hdd systém, ale mohlo by to fungovat. Myslím, že ty disky jsou naformátovaný jako UDF. Je to vyrobeno přímo pro zálohování. Cena myslím nebyla tak extrémní, jako u páskového řešení, takže se to dá použít i v SOHO :-)
Rejpal
Rejpal (neregistrovaný)
9. 5. 2008 21:35 Nový

RE: univerzalny FS

celé vlákno
Nemyslíte, že po třech letech už tazatele odpověď ani nemusí moc zajímat, zvláště pokud je vzhledem k vývoji dotaz již "poněkud" neaktuální? ;-)
Já
(neregistrovaný)
10. 5. 2008 19:26 Nový

RE: univerzalny FS

celé vlákno
IMHO neni neaktuální, stejný problm moou dnes řešit další uživatelé, teda, no spíš už asi ne, ale to je jedno, já prostě musim vložit komentář, aby tahle diskuze nechcípla, možná by se to hodil flamewar aby tu byla dlouho ne ?
Takže co myslíte, má uživatel smazat Windowsy nebo Linux ? Já bych byl pro to aby smazal Linux, k čemu ho potřebuje, když má tak dobrej systém o MS, nebo by mohl aktualizovat na Vistu
Trolls of Norway
Trolls of Norway (neregistrovaný)
15. 5. 2008 11:25 Nový

RE: univerzalny FS

celé vlákno
!!! NEKRMTE TROLLA !!!
mnn
mnn (neregistrovaný)
13. 5. 2008 18:28 Nový

RE: univerzalny FS

celé vlákno
neaktualny urcite lebo ntfs-3g bezproblemov zvlada zapis aj s rozdielnou velkostou suboru
uživatel si přál zůstat v anonymitě
13. 5. 2008 19:07 Nový

Univerzálny FS pre Lin aj Win

celé vlákno
Tak tedy 2 varianty:
1. pokud to má být na jedné mašině na samostatném HDD (nebo oddíle), tak NTFS. ntfs-3g (raději poslední release) pak zajistí korektní zápis dat z Linuxu (v parametru pro znakovou sadu použít UTF-8).
2. pokud to má být na specializované backup mašině, tak FS nativně podle OS, a podle toho sdílet v Sambě nebo sdílení Win.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
15. 5. 2008 17:16 Nový

Re: Univerzálny FS pre Lin aj Win

celé vlákno
ntfs-3g neni moc stabilni - ja bych tam dal radeji ext3
miko3k
miko3k (neregistrovaný)
15. 5. 2008 18:57 Nový

aj tak to bude FAT

celé vlákno
mozeme vymyslat alternative a alternitvnejsie filesystemy ale pod win podla mna funguje spolahlivo len fat a ntfs. fat funguje spolahlivo aj v linuxe. Takze imho aj tak ten disk skonci z FAT. Napriklad ja uz asi 4 roky planujem zmenit svoju 80gb particiu (kde border, filmy, hudbu, a pod) z fat na nejaku ext2/3/4 ale zatial som to neurobil, lebo ta fat proste "just works"... (az na to kopirovanie cez mc, ktore furt nadava ze nemoze chown ... neda sa to nadavanie dako vypnut?;)). a ano ... aj ta moja 80gb fat bola robena v linuxe bo to ta windows nema take gignaticke fat rada .. :-)
arnold
arnold (neregistrovaný)
15. 5. 2008 20:45 Nový

ext2

celé vlákno
Všechno (kromě systému s woknama, který musí být na NTFS) mám už roky na ext2. Ext3 nepoužívám, přiznám se, že ani nevím, co by mi to přineslo. Navíc prý jen na ext2 je solidní undelete, co kdyby někdy... :-) V oknech používám fs-driver.org, funguje spolehlivě i na 64bit vistách. V případě potřeby montuju do linuxu NTFS, semtam i zapíšu, ale zcela výjimečně. Oddíly disku dělím striktně na programy a data, je to dobré i kvůli fragmentaci.

Školení: Návrh a používání MySQL databáze

 

Naučte se používat jednu z nejrozšířenějších databází. Dozvíte se vše potřebné od návrhu až po samotné využití MySQL v projektech.

Školení pro všechny, kteří se chtějí naučit efektivně pracovat s MySQL nebo se v práci s touto databází zlepšit.

Přihláška a podrobné informace