Zdravim,
kdysi davno jeste na VS jsem si k linuxu trosku cuchnul (RedHat). Ale tehdy jsem byl na strojarne, na pocitace mel nainstalovany AutoCAD a paril vsechny uplne nove hry. Nyni se situace zmenila zjistil jsem ze pocitac vyuzivam pro filmy, hudbu, brouzdani na netu a hlavne pro praci s fotkama, jsem fotograf amater.
Nedavno jsem pro zachranu dat z pocitace pouzil linuxovou live distribuci a od teto chvile ve mne hloda myslenka migrovat.
Jakou by jste doporucili distribuci zacatecnikovi, ktera je jednoducha na ovladani. Ma spoustu ruznych programu, jednoduche instalovani balicku pres graficke rozhrani, ktera si je potom stahne klidne z netu?
Moje pozadavky jsou: Video (DVD, nebo AVI+titulky), Hudba, nejake Officy (tam jsem rozhodnuty Open Office).
Jedine co me trosku zere jsou prave programy pro praci s fotkama. Je pod linux PICASA? Mam webovou galerii a jejich system se mi libi pro spravu fotek, ale chtel bych rovnez program co zvlada RAW a neco pro editaci jako je trebas PhotoShop (Gimp umi jenom 8bit zpracovani grafiky a to pro me neni dostatecne) , idelani by bylo neco jako CaptureOne. Mate nekdo nejake tipy?
Linux pro fotografa?
18. 6. 2008 19:16
Nový
...odporucam ubuntu...
celé vlákno
pre zaciatocnikov je to podla mna ubuntu... je jednoduchy a lahko sa zvyka na gnome..aspon podla mna...co sa tyka tych grafickych programov photoshop ide vpohode pod Wine... picasa sa mi zda ze je aj pod linux, a stym videom, hudbou, officom problemy nebudu... takze tak :)
Jean (neregistrovaný)
18. 6. 2008 22:33
Nový
Re: ...odporucam ubuntu...
celé vlákno