Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Vlákno názorů k diskusi Poraďte systém pro učení unixu

Kenji
Kenji (neregistrovaný) 77.104.246.---
21. 10. 2009 8:14

Re: Poraďte systém pro učení unixu

A co OpenSolaris? :-) Vychází z SystemV větve Unixu a přináší mnoho featur, které na jiných systémech nejsou (a nebudou) k nalezení. Například ZFS (kdo nezkusil, nepochopí), správa služeb (žádné zaostalé SystemV nebo BSD inity), zóny, role a mnoho dalšího.
Vyzkoušel jsem už mnoho systémů a Solaris jsem si zamiloval tak jako žádný jiný :-)

http://www.opensolaris.org
http://www.opensolaris.cz

JardaP . aura:24
21. 10. 2009 9:09

A jak je na tom OpenSolaris s HW podporou?

darkenik
darkenik (neregistrovaný) ---.intrak.tuke.sk
21. 10. 2009 11:18

sam som bol prekvapeny :-)
vlozil som cd do mechaniky, spustil instalaciu, mohol som ist kludne na obed, a po reboote vsetko ficalo, zvukovka, wifina, opengl efekty. Prosto krasa.

Ale na take ucenie sa ako co funguje. Skor odporucam, debian, alebo gentoo, kde clovek sa viac vzije do systemu.

Kit
Kit (neregistrovaný) ---.215.broadband12.iol.cz
24. 10. 2009 14:25

A jak je na tom OpenSolaris s podporou českého nebo slovenského jazyka? Vidím, že píšeš bez háčků a čárek, tak mám spíš pocit, že se s lokalizací mohu jít tak leda klouzat.

Kenji
Kenji (neregistrovaný) 77.104.246.---
21. 10. 2009 12:09

Řekl bych že dobře, na mém Lenovo ThinkPad R400 funguje vše out-of-the box.

21. 10. 2009 15:28

Z vlastní zkušenosti.. Na open solaris aby si vzal clovek pul roku dovolenou.. hruza, o hardwareovych narocich ani nemluve… na uceni UNIXu doporucuji BSD.. je to primocary system, vsechno je tam, kde ma a nejsou tam zadne zbytecne slozite abstrakce..

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.karneval.cz
26. 10. 2009 16:55