Ušetřete

Hlavní navigace

Grafika

Články          

Nástroje pro tvorbu grafů a diagramů z příkazové řádky

Ve světě otevřeného softwaru existuje poměrně velké množství aplikací určených pro interaktivní tvorbu diagramů. V mnoha případech je však výhodnější použít nástroje volané z příkazové řádky. Mezi takové nástroje patří poměrně známý gnuplot a Graphviz a taktéž překvapivě snadno ovladatelná utilitka Ditaa.

Gimp: ostření pomocí hran, masky a vrstvy

Ostření je jedním ze základů postprocesingu digitálních fotografií a správné ostření je doslova alchymie, ač se to nezdá. Toto je pokročilý návod pro ty, kterým rozhodně nestačí základní ostření pomocí číselné hodnoty míry doostření, ale chtějí mít výsledky své práce s fotografií pevně v rukou.

Černobílá fotografie v barevném světě Gimpu

V dnešním článku o editoru Gimp se seznámíme s úpravou barev a především se třemi způsoby lokálního odsycování fotografií. Ač je toto další tutoriál v grafickém editoru Gimp, dovolil bych si na toto téma začít trochu prozaicky. Má vlastně ještě dnes v digitální a barevné době černobílá fotografie smysl?

Postprocesing u fotografií ohňostrojů

V dnešním posilvestrovském článku vás zasvětím do návodu, jak zlepšit fotografie, které jste vyfotili během ohňostrojové noci a kdy budete jistě čelit nejednomu nepříznivému vlivu při samotném pořizování fotografií. Návod je šitý na míru Gimpu, ale s trochou šikovnosti jej použijete v kterémkoliv editoru.

Žehlení portrétů a postprocesing v Gimpu

V tomto návodu se naučíme postprocesingu u profesionálních portrétů. Nebyli bychom na portálu zabývajícím se open-source software, kdybychom takovou věc nezvládli za pomocí Gimpu, který netřeba představovat. Upravte své fotografie tak, že by se daly rovnou použít na obálce nějakého módního časopisu.
Archiv článků v rubrice Grafika        

Zprávičky          

Obrázkový formát BPG dostává podporu animací

Fabrice Bellard, autor obrázkového formátu BPG (Better Portable Graphics) přidal do dekodéru podporu animací. Na webu projektu zveřejnil tři testovací animované obrázky, na kterých demonstruje rozdíl proti klasickému animovanému gifu: zmenšení až… Více

Vydán Blender 2.73

Blender je open-source nástroj pro modelování a vykreslování 3D počítačové grafiky a animací s využitím všelijakých technik. Nově vydaná verze Blender 2.73 přináší řadu novinek, které si můžete přečíst na webu projektu anebo ty vybrané zhlédnout na… Více

MozJPEG 3.0 - lepší kvalita, méně artefaktů a nové API

MozJPEG je knihovna vyvíjená společností Mozilla Corporation, jenž je určená pro lepší práci s obrázky formátu JPEG. Nová verze 3.0 přináší celou řadu novinek, které jsou vesměs zaměřené na vyšší kvalitu. Největšího zlepšení dosáhly černé prvky na… Více

Herní engine Godot byl dokončen, vyšla verze 1.0

Po deseti měsících od zveřejnění zdrojových kódů dospěl herní engine do verze 1.0, což znamená, že už by měl obsahovat vše důležité a být relativně stabilní. Godot se v mnohém podobá známějšímu Unity – je intuitivní a podporuje celou řadu… Více

BPG: nový obrázkový formát, který chce nahradit JPG

Fabrice Bellard, který má na svědomí knihovny FFmpeg nebo virtualizační nástroj QEMU, představil svůj další projekt. Jedná se o obrázkový formát BPG (Better Portable Graphics), který by podle Bellarda mohl nahradit zastaralé JPG. O to se snaží víc… Více
Archiv zpráviček v rubrice Grafika        

reklama