Hlavní navigace

Grafika

Články          

Gimp: ostření pomocí hran, masky a vrstvy

Ostření je jedním ze základů postprocesingu digitálních fotografií a správné ostření je doslova alchymie, ač se to nezdá. Toto je pokročilý návod pro ty, kterým rozhodně nestačí základní ostření pomocí číselné hodnoty míry doostření, ale chtějí mít výsledky své práce s fotografií pevně v rukou.

Černobílá fotografie v barevném světě Gimpu

V dnešním článku o editoru Gimp se seznámíme s úpravou barev a především se třemi způsoby lokálního odsycování fotografií. Ač je toto další tutoriál v grafickém editoru Gimp, dovolil bych si na toto téma začít trochu prozaicky. Má vlastně ještě dnes v digitální a barevné době černobílá fotografie smysl?

Postprocesing u fotografií ohňostrojů

V dnešním posilvestrovském článku vás zasvětím do návodu, jak zlepšit fotografie, které jste vyfotili během ohňostrojové noci a kdy budete jistě čelit nejednomu nepříznivému vlivu při samotném pořizování fotografií. Návod je šitý na míru Gimpu, ale s trochou šikovnosti jej použijete v kterémkoliv editoru.

Žehlení portrétů a postprocesing v Gimpu

V tomto návodu se naučíme postprocesingu u profesionálních portrétů. Nebyli bychom na portálu zabývajícím se open-source software, kdybychom takovou věc nezvládli za pomocí Gimpu, který netřeba představovat. Upravte své fotografie tak, že by se daly rovnou použít na obálce nějakého módního časopisu.

GIMP 2.8 je venku a vypadá (skoro) jako Photoshop

Na nové verzi grafického editoru GIMP se pracovalo tři roky a stálo to za to. Přináší opravdu velké množství novinek. Tou nejviditelnější je možnost práce v jednom okně, což jistě ocení nejen profesionálové, ale také amatéři. Co dalšího poslední verze přinesla? A na co si naopak budeme muset počkat?
Archiv článků v rubrice Grafika        

Zprávičky          

Mozjpeg 2.0: ještě menší obrázky v JPG

Společnost Mozilla uveřejnila novou verzi knihovny mozjpeg 2.0 pro kompresi obrázků do formátu JPG. Oproti nejpoužívanější knihovně libjpeg-turbo, ze které mozjpeg vychází, je velikost komprimovaných souborů při zachování kvality v průměru o 5 %… Více

Nepovedený port Zaklínače 2 chce napravit svou pověst

Letos v květnu firma CD Projekt vydala linuxový port oceňovaného RPG Zaklínač 2: Vrahové králů. Ten však moc potlesku nesklidil, protože byl chybový a výkonem nezanedbatelně zaostával za verzí pro Windows. Vývojáři to však řeší a nepovedený start… Více

Nvidia aktualizuje i ovladače pro staré grafiky

Krátce po vydání standardních ovladačů Nvidia 340.24 byla aktualizována také tzv. legacy větev, ve které jsou podporovány starší grafické karty. Jedná se o řady GeForce 6 a 7, tedy o cca sedm až deset let staré modely. Nová verze 304.123 přidává… Více

Linuxové ovladače Nvidia 340.24 podporují G-Sync

Společnost Nvidia vydala novou verzi proprietárních grafických ovladačů pro Linux, BSD a Solaris. Hlavní novinkou je počáteční podpora technologie G-Sync, která si klade za cíl nahradit V-Sync a tedy vyrovnávat nesoulad mezi frekvencí displeje… Více

Ubuntu 14.10 se podpory OpenCL v ovladačích nejspíš nedočká

Na Launchpadu byl vznesen požadavek na povolení OpenCL v mesa, návrh byl prozatím zamítnut. OpenCL je standard pro paralelní výpočty a podporuje jej už například kancelářský balík LibreOffice nebo grafický editor GIMP. Maarten Lankhorst… Více
Archiv zpráviček v rubrice Grafika