Hlavní navigace

Připojení k Internetu

Jak se měří internet pomocí sond

Grafika

Články          

Gimp: ostření pomocí hran, masky a vrstvy

Ostření je jedním ze základů postprocesingu digitálních fotografií a správné ostření je doslova alchymie, ač se to nezdá. Toto je pokročilý návod pro ty, kterým rozhodně nestačí základní ostření pomocí číselné hodnoty míry doostření, ale chtějí mít výsledky své práce s fotografií pevně v rukou.

Černobílá fotografie v barevném světě Gimpu

V dnešním článku o editoru Gimp se seznámíme s úpravou barev a především se třemi způsoby lokálního odsycování fotografií. Ač je toto další tutoriál v grafickém editoru Gimp, dovolil bych si na toto téma začít trochu prozaicky. Má vlastně ještě dnes v digitální a barevné době černobílá fotografie smysl?

Postprocesing u fotografií ohňostrojů

V dnešním posilvestrovském článku vás zasvětím do návodu, jak zlepšit fotografie, které jste vyfotili během ohňostrojové noci a kdy budete jistě čelit nejednomu nepříznivému vlivu při samotném pořizování fotografií. Návod je šitý na míru Gimpu, ale s trochou šikovnosti jej použijete v kterémkoliv editoru.

Žehlení portrétů a postprocesing v Gimpu

V tomto návodu se naučíme postprocesingu u profesionálních portrétů. Nebyli bychom na portálu zabývajícím se open-source software, kdybychom takovou věc nezvládli za pomocí Gimpu, který netřeba představovat. Upravte své fotografie tak, že by se daly rovnou použít na obálce nějakého módního časopisu.

GIMP 2.8 je venku a vypadá (skoro) jako Photoshop

Na nové verzi grafického editoru GIMP se pracovalo tři roky a stálo to za to. Přináší opravdu velké množství novinek. Tou nejviditelnější je možnost práce v jednom okně, což jistě ocení nejen profesionálové, ale také amatéři. Co dalšího poslední verze přinesla? A na co si naopak budeme muset počkat?
Archiv článků v rubrice Grafika        

Zprávičky          

Nvidia vydává nové ovladače 331.67

Nvidia vydala další verzi linuxových ovladačů 331.67, která přináší hlavně podporu nových modelů grafických karet. Konkrétně se jedná o novou vlajkovou loď Titan Black a modely z řad GT 7XX a GTX 8XXM. Dále vydání pouze opravuje chyby, zejména ty… Více

Nový Inkscape vyjde 16. července

Vývojáři Inkscape uvolnili harmonogram vydání nové verze a seznam změn (překlad), které se ve verzi 0.91 objeví. Další vydání Inkscape bude mít několik nových funkcí a spoustu oprav chyb z předchozí verze 0.48, které opravdu potěší. Například… Více

Obrázkový formát WebP: rychlejší zobrazení a podpora animací

Obrázkový formát WebP, zdá se, bude budoucností webu. Google už ho totiž používá v několika svých službách a oznámil, že přechod na něj bude pokračovat. V betaverzi prohlížeče Chrome se navíc objevila nová verze knihovny libwebp 0.4.0, která značně… Více

AMD připravuje nové ovladače, uzavřená část se výrazně zmenší

Podle informací, které od AMD získal server Phoronix, připravuje společnost novou podobu svých ovladačů pro grafické karty. Teď existují dvě varianty: otevřená Gallium3D a uzavřená Catalyst. V budoucnu by se měla podoba uzavřených ovladačů Catalyst… Více

Blender vychází ve verzi 2.70 s pravidelnou dávkou vylepšení

Svobodný software pro modelování 3D grafiky Blender vychází ve verzi 2.70, přináší balík vylepšení a nových vlastností. Poznámky k vydání nového Blenderu jsou vhodné k večernímu čtení, vylepšení se dočkaly téměř všechny kategorie jeho… Více
Archiv zpráviček v rubrice Grafika