Ušetřete

Hlavní navigace

Grafika

Články          

Gimp: ostření pomocí hran, masky a vrstvy

Ostření je jedním ze základů postprocesingu digitálních fotografií a správné ostření je doslova alchymie, ač se to nezdá. Toto je pokročilý návod pro ty, kterým rozhodně nestačí základní ostření pomocí číselné hodnoty míry doostření, ale chtějí mít výsledky své práce s fotografií pevně v rukou.

Černobílá fotografie v barevném světě Gimpu

V dnešním článku o editoru Gimp se seznámíme s úpravou barev a především se třemi způsoby lokálního odsycování fotografií. Ač je toto další tutoriál v grafickém editoru Gimp, dovolil bych si na toto téma začít trochu prozaicky. Má vlastně ještě dnes v digitální a barevné době černobílá fotografie smysl?

Postprocesing u fotografií ohňostrojů

V dnešním posilvestrovském článku vás zasvětím do návodu, jak zlepšit fotografie, které jste vyfotili během ohňostrojové noci a kdy budete jistě čelit nejednomu nepříznivému vlivu při samotném pořizování fotografií. Návod je šitý na míru Gimpu, ale s trochou šikovnosti jej použijete v kterémkoliv editoru.

Žehlení portrétů a postprocesing v Gimpu

V tomto návodu se naučíme postprocesingu u profesionálních portrétů. Nebyli bychom na portálu zabývajícím se open-source software, kdybychom takovou věc nezvládli za pomocí Gimpu, který netřeba představovat. Upravte své fotografie tak, že by se daly rovnou použít na obálce nějakého módního časopisu.

GIMP 2.8 je venku a vypadá (skoro) jako Photoshop

Na nové verzi grafického editoru GIMP se pracovalo tři roky a stálo to za to. Přináší opravdu velké množství novinek. Tou nejviditelnější je možnost práce v jednom okně, což jistě ocení nejen profesionálové, ale také amatéři. Co dalšího poslední verze přinesla? A na co si naopak budeme muset počkat?
Archiv článků v rubrice Grafika        

Zprávičky          

Herní engine Godot byl dokončen, vyšla verze 1.0

Po deseti měsících od zveřejnění zdrojových kódů dospěl herní engine do verze 1.0, což znamená, že už by měl obsahovat vše důležité a být relativně stabilní. Godot se v mnohém podobá známějšímu Unity – je intuitivní a podporuje celou řadu… Více

BPG: nový obrázkový formát, který chce nahradit JPG

Fabrice Bellard, který má na svědomí knihovny FFmpeg nebo virtualizační nástroj QEMU, představil svůj další projekt. Jedná se o obrázkový formát BPG (Better Portable Graphics), který by podle Bellarda mohl nahradit zastaralé JPG. O to se snaží víc… Více

PhysX dostupná na Linuxu

Technologie PhysX je dostupná již řadu let na platformě Windows, jakožto vyhledávaná funkcionalita. Bohužel zde dosud nebyl žádný zájem ze strany NVIDIA vývojářů, aby ji udělali kompatibilní i s platformou Linux. To se změnilo vypuštěním Steamu pro… Více

Herní engine Unigine 2.0 představen. Podporuje OpenGL 4.5

Herní engine Unigine, který již dlouho podporuje Linux, byl představen ve verzi 2.0 (alfaverze). Největší změny se týkají podpory grafických API. Odstraněna byla podpora pro DirectX 9, OpenGL ES 2.0, PlayStation3 a poněkud překvapivě i čím dál… Více

AMD vydalo grafické ovladače 14.9

Výrobce AMD po delší době vydal aktualizaci grafických ovladačů. Verze 14.9 přidává podporu distribucí Red Hat Enterprise Linux 7.0, Ubuntu 14.04 LTS a nové grafické karty AMD Radeon R9 285. Dále byla trochu zjednodušena instalace, některé možnosti… Více
Archiv zpráviček v rubrice Grafika        

reklama