Hlavní navigace

Grafika

Články          

Vyvíjejte zdarma a ještě vám zaplatíme, herní enginy bojují o vývojáře

Způsob vývoje her od nuly už de fakto vymizel a vývojáři mohou ušetřit spoustu práce díky herním enginům, které jsou navíc čím dál dostupnější. Populární komerční enginy pokračují ve snižování poplatků nebo jsou k dispozici úplně zdarma, alespoň pro začínající vývojáře. Konkurence sílí a vývojář slaví.

Nástroje pro tvorbu UML diagramů z příkazové řádky (II)

Ve druhé části článku o nástrojích určených pro kreslení UML diagramů z příkazové řádky si ukážeme způsob tvorby dalších typů diagramů v nástroji PlantUML. Minule jsme se zabývali především kreslením diagramů aktivit a diagramů tříd, dnes se bude jednat o stavové diagramy a sekvenční diagramy.

Nástroje pro tvorbu UML diagramů z příkazové řádky

V předchozím článku o nástrojích pro tvorbu grafů a diagramů z příkazové řádky byla popsána utilita gnuplot, sada nástrojů Graphviz a taktéž utilita Ditaa. Žádný z těchto nástrojů však neuměl vytvářet UML diagramy a z tohoto důvodu se dnes zaměříme na program nazvaný PlantUML, který tuto funkcionalitu nabízí.

Nástroje pro tvorbu grafů a diagramů z příkazové řádky

Ve světě otevřeného softwaru existuje poměrně velké množství aplikací určených pro interaktivní tvorbu diagramů. V mnoha případech je však výhodnější použít nástroje volané z příkazové řádky. Mezi takové nástroje patří poměrně známý gnuplot a Graphviz a taktéž překvapivě snadno ovladatelná utilitka Ditaa.

Gimp: ostření pomocí hran, masky a vrstvy

Ostření je jedním ze základů postprocesingu digitálních fotografií a správné ostření je doslova alchymie, ač se to nezdá. Toto je pokročilý návod pro ty, kterým rozhodně nestačí základní ostření pomocí číselné hodnoty míry doostření, ale chtějí mít výsledky své práce s fotografií pevně v rukou.
Archiv článků v rubrice Grafika        

Zprávičky          

Editor pro engine Unity vychází v experimentální verzi pro Linux

Herní engine Unity ode dneška nejenže umí exportovat hry pro Linux, na Linuxu už je umožňuje i tvořit. Vyšla totiž experimentální verze editoru Unity pro Linux. Oficiálně podporuje pouze Ubuntu 12.04 a novější, ale s velkou pravděpodobností ho… Více

WebGL 2.0 se možná dočkáme ještě letos

V rámci konsorcia Khronos Group už se delší dobu pracuje na WebGL 2.0, druhé generaci standardu pro webovou grafiku. Práce zdárně pokračují a na webu už si můžete prohlédnou nejnovější návrh z 10. srpna, na kterém už se zřejmě moc měnit nebude. Na… Více

Ubuntu otevírá repozitář s novými verzemi grafických ovladačů

Vývojáři distribuce Ubuntu v poslední době hovořili o tom, že by uživatelům chtěli zpřístupnit novější grafické ovladače (proprietární). Už jen proto, jak se rozmáhá podpora her pro Linux. Dnes byly zveřejněny první výsledky jejich snažení, a to… Více

Herní engine Torque 3D přichází s linuxovým editorem

Zatímco linuxový editor pro engine Unity je stále ve vývoji, engine Torque 3D se ho právě dočkal. A to i přesto, že před více než dvěma roky neuspěla kampaň na Indiegogo, která portaci na Linux slibovala. Linuxový editor je součástí nově vydané… Více

Engine Unity odhaluje detaily o editoru pro Linux

Nedávno jsme vás informovali, že je ve vývoji linuxová verze editoru pro herní engine Unity. Vzhledem k velkému zájmu se vývojáři rozhodli prozradit bližší informace. Začátky portace na Linux sahají až do roku 2011, ale dlouho se vlastně nic moc… Více
Archiv zpráviček v rubrice Grafika        
Ušetřete