Ušetřete

Hlavní navigace

Grafika

Články          

Nástroje pro tvorbu UML diagramů z příkazové řádky (II)

Ve druhé části článku o nástrojích určených pro kreslení UML diagramů z příkazové řádky si ukážeme způsob tvorby dalších typů diagramů v nástroji PlantUML. Minule jsme se zabývali především kreslením diagramů aktivit a diagramů tříd, dnes se bude jednat o stavové diagramy a sekvenční diagramy.

Nástroje pro tvorbu UML diagramů z příkazové řádky

V předchozím článku o nástrojích pro tvorbu grafů a diagramů z příkazové řádky byla popsána utilita gnuplot, sada nástrojů Graphviz a taktéž utilita Ditaa. Žádný z těchto nástrojů však neuměl vytvářet UML diagramy a z tohoto důvodu se dnes zaměříme na program nazvaný PlantUML, který tuto funkcionalitu nabízí.

Nástroje pro tvorbu grafů a diagramů z příkazové řádky

Ve světě otevřeného softwaru existuje poměrně velké množství aplikací určených pro interaktivní tvorbu diagramů. V mnoha případech je však výhodnější použít nástroje volané z příkazové řádky. Mezi takové nástroje patří poměrně známý gnuplot a Graphviz a taktéž překvapivě snadno ovladatelná utilitka Ditaa.

Gimp: ostření pomocí hran, masky a vrstvy

Ostření je jedním ze základů postprocesingu digitálních fotografií a správné ostření je doslova alchymie, ač se to nezdá. Toto je pokročilý návod pro ty, kterým rozhodně nestačí základní ostření pomocí číselné hodnoty míry doostření, ale chtějí mít výsledky své práce s fotografií pevně v rukou.

Černobílá fotografie v barevném světě Gimpu

V dnešním článku o editoru Gimp se seznámíme s úpravou barev a především se třemi způsoby lokálního odsycování fotografií. Ač je toto další tutoriál v grafickém editoru Gimp, dovolil bych si na toto téma začít trochu prozaicky. Má vlastně ještě dnes v digitální a barevné době černobílá fotografie smysl?
Archiv článků v rubrice Grafika        

Zprávičky          

Unreal Engine 4 je nyní dostupný zdarma

Před rokem společnost Epic Games vyrukovala s oznámením, že každý za symbolický poplatek 19 dolarů měsíčně může vytvářet vlastní hry nebo dema postavená na Unreal Engine 4. Tím se dostala do ruky širšímu záběru lidí jedna z nejlepších herních… Více

Kancelářský balík Calligra 2.9 přidává editor s dotykovým rozhraním

Kancelářský balík Calligra vyšel ve verzi 2.9. Hlavní novinkou je přidání aplikace Gemini, což je vlastně textový editor na bázi Words a zároveň tvůrce prezentací na bázi Stage. Liší se od nich však tím, že je jednodušší a má rozhraní… Více

Unreal Engine 4.7 přidává podporu HTML5 a WebGL

Studio Epic Games vydalo novou verzi Unreal Engine 4.7, která je podle jeho slov největším vydáním v historii. Vývojářské a grafické novinky naleznete v oznámení, pro nás je nejzajímavější podpora (zatím jako pre-release) exportu do webových… Více

Unreal Engine nabízí granty vývojářům her

Studio Epic Games se rozhodlo finančně podpořit herní vývojáře, kteří staví hru na jeho enginu Unreal Engine 4. Celkem chce rozdat pěkných pět miliónů dolarů, přičemž jednotlivé granty se budou pohybovat v rozmezí 5–50 tisíc dolarů. Dostat by se… Více

Nvidia vyvinula grafickou akceleraci H.265 pro Linux

Grafické karty od společnosti Nvidia brzy budou na Linuxu schopné akcelerovat videa ve formátu H.265, případně HEVC obecně. Vývojáři Nvidie právě podporu přidali do knihovny libvdpau, která hardwarovou akceleraci zajišťuje. Akcelerace bude… Více
Archiv zpráviček v rubrice Grafika        

reklama