Hlavní navigace

Grafika

Články          

Gimp: ostření pomocí hran, masky a vrstvy

Ostření je jedním ze základů postprocesingu digitálních fotografií a správné ostření je doslova alchymie, ač se to nezdá. Toto je pokročilý návod pro ty, kterým rozhodně nestačí základní ostření pomocí číselné hodnoty míry doostření, ale chtějí mít výsledky své práce s fotografií pevně v rukou.

Černobílá fotografie v barevném světě Gimpu

V dnešním článku o editoru Gimp se seznámíme s úpravou barev a především se třemi způsoby lokálního odsycování fotografií. Ač je toto další tutoriál v grafickém editoru Gimp, dovolil bych si na toto téma začít trochu prozaicky. Má vlastně ještě dnes v digitální a barevné době černobílá fotografie smysl?

Postprocesing u fotografií ohňostrojů

V dnešním posilvestrovském článku vás zasvětím do návodu, jak zlepšit fotografie, které jste vyfotili během ohňostrojové noci a kdy budete jistě čelit nejednomu nepříznivému vlivu při samotném pořizování fotografií. Návod je šitý na míru Gimpu, ale s trochou šikovnosti jej použijete v kterémkoliv editoru.

Žehlení portrétů a postprocesing v Gimpu

V tomto návodu se naučíme postprocesingu u profesionálních portrétů. Nebyli bychom na portálu zabývajícím se open-source software, kdybychom takovou věc nezvládli za pomocí Gimpu, který netřeba představovat. Upravte své fotografie tak, že by se daly rovnou použít na obálce nějakého módního časopisu.

GIMP 2.8 je venku a vypadá (skoro) jako Photoshop

Na nové verzi grafického editoru GIMP se pracovalo tři roky a stálo to za to. Přináší opravdu velké množství novinek. Tou nejviditelnější je možnost práce v jednom okně, což jistě ocení nejen profesionálové, ale také amatéři. Co dalšího poslední verze přinesla? A na co si naopak budeme muset počkat?
Archiv článků v rubrice Grafika        

Zprávičky          

Microsoft bude spolupracovat na vývoji WebGL

Společnost Microsoft na konferenci Web3D 2014 oznámila, že se stává členem konsorcia Khronos, kde bude spolupracovat na vývoji WebGL, grafického API pro webové prohlížeče. Jedná se o poněkud překvapivou zprávu, neboť WebGL patří do rodiny knihovny… Více

Nové ovladače Intelu pro Ubuntu a Fedoru

Koncem tohoto června Intel vydal nový grafický stack. Nyní už vyšel i instalátor, díky kterému jej můžete snadno dostat do svého systému. Alespoň pokud používáte Ubuntu nebo Fedoru. V pořadí šestá verze instalátoru (1.0.6) je dostupná pouze pro… Více

digiKam 4.2.0 je k dispozici ke stažení

digiKam Team vydal verzi 4.2.0 jejich správce digitálních fotografií digiKam. Do poslední verze byly kromě oprav mnoha chyb, začleněny vylepšení získané v rámci Google Summer of Code 2014 od Mohameda Anwera. V levém panelu přibyl nový pohled pro… Více

Mozjpeg 2.0: ještě menší obrázky v JPG

Společnost Mozilla uveřejnila novou verzi knihovny mozjpeg 2.0 pro kompresi obrázků do formátu JPG. Oproti nejpoužívanější knihovně libjpeg-turbo, ze které mozjpeg vychází, je velikost komprimovaných souborů při zachování kvality v průměru o 5 %… Více

Nepovedený port Zaklínače 2 chce napravit svou pověst

Letos v květnu firma CD Projekt vydala linuxový port oceňovaného RPG Zaklínač 2: Vrahové králů. Ten však moc potlesku nesklidil, protože byl chybový a výkonem nezanedbatelně zaostával za verzí pro Windows. Vývojáři to však řeší a nepovedený start… Více
Archiv zpráviček v rubrice Grafika