Hlavní navigace

Programovací jazyky

Články          

Pohled pod kapotu JVM – kreslicí funkce ve třídě sdljavax.gfx.SDLGfx (3.část) a zvukový subsystém SDLJava

V dnešní části seriálu o programovacím jazyku Java i o virtuálním stroji tohoto jazyka nejprve dokončíme popis „kreslicích“ funkcí, které jsou dostupné ve třídě sdljavax.gfx.SDLGfx. Následně se zaměříme na popis zvukového subsystému knihovny SDLJava, zejména třídy SDLMixer.

Pohled pod kapotu JVM – kreslicí funkce dostupné ve třídě sdljavax.gfx.SDLGfx (2.část)

V dnešní části seriálu o programovacím jazyku Java i o virtuálním stroji tohoto jazyka si ukážeme některé další „kreslicí“ funkce, které jsou dostupné ve třídě sdljavax.gfx.SDLGfx. Kromě vykreslování jednotlivých pixelů a úseček je totiž možné s využitím této třídy vykreslovat i složitější entity.

Pohled pod kapotu JVM – kreslicí funkce dostupné ve třídě sdljavax.gfx.SDLGfx

V dnešní části seriálu o programovacím jazyku Java i o virtuálním stroji tohoto jazyka si popíšeme některé funkce nabízené třídou sdljavax.gfx.SDLGfx. Tyto funkce slouží k vykreslování různých základních grafických entit do zvolené plochy (SDL_Surface), tedy mj. i přímo do framebufferu.

Pohled pod kapotu JVM – práce s TTF fonty v knihovně SDLJava (dokončení)

V dnešní části seriálu o programovacím jazyku Java i o virtuálním stroji tohoto jazyka dokončíme popis práce s TTF fonty v knihovně SDLJava. Kromě vykreslování textu je totiž mnohdy nutné nastavit styl vykreslování a popř. zjistit základní charakteristiky použitého fontu, zejména výšku jednotlivých textových řádků.

Pohled pod kapotu JVM – práce s TTF fonty v knihovně SDLJava

V dnešní části seriálu o programovacím jazyku Java i o virtuálním stroji tohoto jazyka si na čtveřici demonstračních příkladů ukážeme, jakým způsobem je možné s využitím knihovny SDLJava pracovat s TTF fonty a jak je možné do bitmap (a tím pádem i na obrazovku) vykreslovat text.
Archiv článků v rubrice Programovací jazyky        

Zprávičky          

Nový Python 3.4 podporuje výčtový datový typ

Po roce a půl od vydání předchozí verze je tu Python, tentokrát označený jako 3.4.0. Novinek je poměrně hodně a jsou podrobně popsány v nové dokumentaci. Mezi hlavní novinky patří podpora výčtového datového typu prostřednictvím standardní knihovny… Více

App Showdown: soutěž o nejlepší nové aplikace pro Ubuntu

Ubuntu pořádá již třetí ročník akce App Showdown, která má za cíl přitáhnout nové vývojáře k tvorbě aplikací pro Ubuntu. Vývojáři své příspěvky mohou zasílat do 9. dubna. Aplikace přitom musí být nová, případně portovaná z jiné platformy. Za výhry… Více

David Grudl o budoucnosti Nette a open source obecně

Na našem partnerském serveru Zdroják vyšel rozhovor s Davidem Grudlem, autorem webového frameworku Nette. Věnuje se zejména budoucnosti frameworku. Grudl se totiž rozhodl stáhnout do pozadí a samotný vývoj nechat převážně na komunitě. Přestože… Více

Pomozte vybrat nové logo pro JointJS

Pro JointJS, knihovnu na tvorbu a interakci s diagramy a grafy, navrhli designéři z různých koutů světa nové logo. Z celkových 32 návrhů bylo vybráno 8, které byly zařazeny do veřejné ankety. Pomozte vybrat ten nejlepší. Knihovna JointJS sídlí na webu jointjs.com. Více

Stephen Wolfram oznámil nový jazyk Wolfram Language

Známý matematik a vývojář Stephen Wolfram, který má na svědomí výpočetní program Mathematica nebo znalostní engine Wolfram Alpha, oznámil, že pracuje na jazyku Wolfram Language. Není snadné jej popsat, protože v současné době nic moc podobného… Více
Archiv zpráviček v rubrice Programovací jazyky