Hlavní navigace

Zprávičky v rubrice Vývojářský software

Písmo Hack 2.0 určené pro zdrojové kódy

Programátor Chris Simpkins uvolnil druhou verzi písma Hack, které je určeno pro zobrazování zdrojových kódů. Vyznačuje se především velmi dobrou čitelností při běžně používaných velikostech písma v editorech: okolo 8 až 12 px. Při použití HD… Více

Vyhledávač DuckDuckGo chce nabídnout funkce pro vývojáře

Vyhledávač DuckDuckGo vešel ve známost jako ten, který dbá na soukromí uživatelů a nesbírá o nich jiná než pro samotné vyhledávání nezbytná data. Dál by chtěl vyhledávač zaujmout také vývojáře a nabídnout jim funkce pro snadné vyhledání různých… Více

Editor pro engine Unity vychází v experimentální verzi pro Linux

Herní engine Unity ode dneška nejenže umí exportovat hry pro Linux, na Linuxu už je umožňuje i tvořit. Vyšla totiž experimentální verze editoru Unity pro Linux. Oficiálně podporuje pouze Ubuntu 12.04 a novější, ale s velkou pravděpodobností ho… Více

Qt Creator 3.5 odstraňuje podporu BlackBerry 10

Qt Company vydala novou verzi vývojového prostředí Qt Creator 3.5. Nejzásadnější změna je spíš negativní – je jí odstranění podpory vývoje pro mobilní systém BlackBerry 10. Nenašel se nikdo, kdo by se o ni staral. To na druhou stranu ukazuje, že po… Více

Vyšel Git 2.5.0

Git je oblíbený správce revizí, který využívá nejeden linuxový projekt. Nová verzi 2.5.0 přináší hlavně množství změn v git p4. Ten lépe zvládá větve v Perforce a správně detekuje typ souboru, i když je otevřen. Pro kompletní seznam změn, v podobě… Více

Po dvou letech vyšla Bugzilla 5.0

Je tomu více než dva roky, co vyšla poslední verze populárního open-source bug tracking systému Bugzilla s označením 4.4. Nyní David Lawrence oznámil vydání Bugzilla 5.0. Tím zároveň skočil vývoj řady 4.x. Podle vývojářů se dosud jedná o nejlepší… Více

Herní engine Torque 3D přichází s linuxovým editorem

Zatímco linuxový editor pro engine Unity je stále ve vývoji, engine Torque 3D se ho právě dočkal. A to i přesto, že před více než dvěma roky neuspěla kampaň na Indiegogo, která portaci na Linux slibovala. Linuxový editor je součástí nově vydané… Více

Engine Unity odhaluje detaily o editoru pro Linux

Nedávno jsme vás informovali, že je ve vývoji linuxová verze editoru pro herní engine Unity. Vzhledem k velkému zájmu se vývojáři rozhodli prozradit bližší informace. Začátky portace na Linux sahají až do roku 2011, ale dlouho se vlastně nic moc… Více

Engine Unity dostane linuxový editor. Ale nebude to hned

Bude tomu už téměř tři roky, co populární herní engine Unity začal podporovat export her pro Linux. Ke cti mu budiž přičteno i to, že tak učinil ještě před vstupem Valve do linuxového rybníčku. Dosud však pro Linux není přístupný samotný editor,… Více

HP uvádí framework Grommet a chce víc podporovat open source

Společnsot Hewlett-Packard (HP) není ve světě open source až tolik vidět, ale ve skutečnosti se velkou měrou podílí na mnoha otevřených projektech. Jak to ale bude, až se společnost později v tomto roce rozdělí vedví na HP Inc (elektronika)… Více

Framework Qt chystá podporu vysokého rozlišení

S tím, jak se zvyšuje rozlišení displejů, se podpora vysokého rozlišení (rozuměj škálování rozhraní) pomalu stává nutností. Ve světě Linuxu už to reflektují např. prostředí postavená na GNOME a od nedávna i prohlížeč Chrome, byť někdy nedokonale… Více

Qt 4.8.7 - poslední verze ze série Qt 4.x s podporou

Více než 150 vylepšení a oprav na palubě, to je nová verze frameworku Qt 4.8.7. Přináší lepší podporu pro aplikace běžící na Qt 4.8 a posledním Mac OS X 10.10 (Yosemite) a opravuje několik zákeřných chyb obsažených v předchozí verzi. Bohužel je… Více

První verze frameworku Qt vyšla už před dvaceti lety

Je to k neuvěření, ale framework Qt slaví už dvacet let existence. Framework se pár let od vzniku proslavil zejména grafickým prostředím KDE, se kterým je dodnes úzce propojen. Vývojáři KDE mají na svědomí cca polovinu příspěvků do projektu. Qt za… Více

Z instalátoru Qt byla odstraněna nutnost přihlášení

Po hlasité kritice nového on-line instalátoru Qt, který i při instalaci volné verze vyžadoval přihlášení ke Qt účtu, vývojáři rychle přislíbili nápravu. Nyní už vyšla předělaná verze s možností instalace bez přihlášení. „Očividně jsme se… Více

Vyšlo Mono 4.0.0, obsahuje otevřený kód od Microsoftu

Po dvou a půl letech od předchozí velké verze vyšlo Mono 4.0.0. Jde o první verzi, která obsahuje otevřený .NET kód přímo od Microsoftu. Zároveň je to první verze, která má ve výchozím stavu zapnutou podporu C# 6.0. Více

Nový instalátor Qt vyžaduje přihlášení k účtu, kritizují vývojáři (aktualizováno)

Nově vydaný on-line instalátor frameworku Qt, který už slouží jak pro komerční tak bezplatnou verzi, se stal terčem vývojářské kritiky. Důvodem je nutnost mít Qt účet a přihlásit se k němu, i když chcete instalovat pouze volnou verzi. Qt Account… Více

Visual Studio Code je postavené na Chromiu

Nedávno uvedené IDE/editor Visual Studio Code od Microsoftu, které podporuje i Linux, je postavené na Chromiu. Využívá totiž framework Electron, který zakládá na Chromiu a io.js. Stejným způsobem je postaven např. editor Atom. Visual Studio Code… Více

Visual Studio Code: nový editor od Microsoftu zdarma. I pro Linux

Společnost Microsoft uvedla nový textový editor, resp. lehké IDE, Visual Studio Code, který má být jednodušším bratříčkem komerčního Visual Studia. Funkčně i vzhledově má zřejmě nejblíž k modernímu editoru Atom. Co je nejzajímavější, je to zřejmě… Více

Red Hat aktualizuje balík vývojářského softwaru

Před dvěma roky společnost Red Hat poprvé vydala balík Software Collections, díky němuž lze do konzervativní distribuce Red Hat Enterprise Linux přidat i nové technologie. Verze 2.0 upgraduje většinu komponent na vyšší verzi, případně alespoň… Více

Git slaví 10 let

Git, distribuovaný systém správy verzí vytvořený Linusem Torvaldsem (v dubnu 2005), slaví 10 let. Systém byl určen jako náhrada za proprietární BitKeeper. Ten nevyhovoval svým komerčním charakterem řadě vývojářů a byl tak terčem neustálé kritiky… Více

Visual Studio 2015 zřejmě sestaví i aplikace pro Linux

Microsoft před pár dny představil Visual Studio 2015, novou verzi oblíbeného vývojového prostředí. V samotném oznámení se to sice nepíše, ale na propagační stránce je vidět i jedna pro nás zajímavá novinka: „Sestavujte aplikace pro iOS, Android,… Více

Facebook uvedl vlastní IDE zvané Nuclide. Vychází z Atomu

Společnost Facebook své open-source portfolio projektů rozšiřuje o další kousek. Jedná se o vývojové prostředí zvané Nuclide. To není úplně nové, vychází z textového editoru Atom. Facebook ho obohacuje zejména o podporu svých dalších technologií,… Více

Pro nové hodinky Pebble Time už je připraveno SDK

Nový model chytrých hodinek Pebble Time se na Kickstarteru objevil teprve před pár dny, ale vývojáři už mohou začít s tvorbou aplikací. Vyšlo totiž developer preview Pebble SDK 3.0. Stávájící aplikace jsou sice kompatibilní i s připravovaným… Více

Unreal Engine 4.7 přidává podporu HTML5 a WebGL

Studio Epic Games vydalo novou verzi Unreal Engine 4.7, která je podle jeho slov největším vydáním v historii. Vývojářské a grafické novinky naleznete v oznámení, pro nás je nejzajímavější podpora (zatím jako pre-release) exportu do webových… Více

Unreal Engine nabízí granty vývojářům her

Studio Epic Games se rozhodlo finančně podpořit herní vývojáře, kteří staví hru na jeho enginu Unreal Engine 4. Celkem chce rozdat pěkných pět miliónů dolarů, přičemž jednotlivé granty se budou pohybovat v rozmezí 5–50 tisíc dolarů. Dostat by se… Více

Kampaň GNOME Builder končí: poslední šance přispět

Už za dvacet hodin skončí kampaň na finanční podporu GNOME Builderu, nového IDE pro tvorbu programů (nejen) pro GNOME. Kampaň už sice uspěla a vybrala požadovaných 30 tisíc dolarů, ale stále můžete přispívat na další funkce. Aktuální stav příspěvků… Více

Herní engine C4 končí s Linuxem. Je jako Frankenstein, říká autor

Herních enginů je celá řada. Mezi ty méně známé, ale poměrně prověřené, patří i engine C4. Ten v roce 2012 přidal podporu Linuxu, od které však nyní upouští. A autor enginu si nebere servítky: „Rozhodl jsem se tak kvůli zachování vlastního… Více

GNOME díky crowdfundingu dostane vlastní IDE

Na konci minulého roku byla na Indiegogo spuštěna kampaň, která si klade za cíl vybrat 30 tisíc dolarů na vývoj nového vývojového prostředí GNOME Builder. Dnes se cíle podařilo dosáhnout. Pokud byste však projekt rádi podpořili, stále máte možnost… Více

Herní engine Godot byl dokončen, vyšla verze 1.0

Po deseti měsících od zveřejnění zdrojových kódů dospěl herní engine do verze 1.0, což znamená, že už by měl obsahovat vše důležité a být relativně stabilní. Godot se v mnohém podobá známějšímu Unity – je intuitivní a podporuje celou řadu… Více

Android Studio dospělo do verze 1.0

V červnu 2013 Google uvedl Android Studio – vývojové prostředí specializované na tvorbu aplikací pro Android. Prostředí bylo postupně vylepšováno a nyní konečně přešlo z preview stádia do finální verze 1.0. Android Studio nabízí opravdu vše, co by… Více
Ušetřete