Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

86 % uživatelů: dohoda MS s Novellem je špatná

Na serveru Open Addict se objevila anketa, ve které se provozovatel dotazoval uživatelů, co si myslí o dohodě mezi Microsoftem a Novellem. Překvapivých 86 % respondentů se domnívá, že je dohoda špatná. Jen 14 % proti tomu věří, že se jedná o skutečně dobrou věc.

V souvislosti s touto problematikou jsme udělali několik vlastních průzkumů. Pro zajímavost uvádím několik výsledků: 53 % z vás si myslí, že chce Microsoft ovládnout Novell. 51 % respondentů jiné ankety se domnívá, že je dohoda výhodnější pro Microsoft. A konečně 70 % čtenářů článku o využívání intelektuálního vlastnictví Microsoftu si myslí, že Linux žádné intelektuální vlastnictví nezneužívá. Ankety naleznete na konci příslušných článků.

Předchozí zprávička Následující zprávička        
mixal
mixal (neregistrovaný)
24. 11. 2006 16:14 Nový

70% si mysli ze to nie je pravda

celé vlákno
"A konečně 70 % čtenářů článku o využívání intelektuálního vlastnictví Microsoftu si myslí, že Linux žádné intelektuální vlastnictví nezneužívá."

To je sice pekne, ze tak vela ludi si to mysli, kolko z nich vsak naozaj vidi do problematiky je nieco ine. Nie som nejaky zastanca MS, ale ked niekto zacne nieco tvrdit, ze ten a ten nie je vynny, lebo ho mam rad ... pride mi to obmedzene.
glx
glx (neregistrovaný)
24. 11. 2006 16:29 Nový

Re: 70% si mysli ze to nie je pravda

celé vlákno
K jadru Linuxu mate zdrojove kody. Je tedy pomerne snadne je prohlednout a najit v nich, zda je tam neco takoveho -z ajiste uz to spousta lidi i firem delala. Dosud nikdo s takovym obvinenim neprisel az na smesnou kauzu SCO. Na zaklade teto skutecnosti (dostupnost zdrojovych kodu atd.) neni vubec od veci, pokud tvrdim, ze Linux zadne patenty MS nepouziva. Leda by si MS patentoval binarni jednicku a nulu, pripadne veci typu for (i=0;i<=MAX;i++) {...}
mixal
mixal (neregistrovaný)
24. 11. 2006 16:45 Nový

Re: 70% si mysli ze to nie je pravda

celé vlákno
To je pravda, nie su vsak dostupne zdrojove kody k windows.

Patenty sa vsak asi netykaju casti kodu priamo. Ide skor asi o to, ze MS ma asi patentovane veci ako progress bar :)
Biktop
Biktop (neregistrovaný)
24. 11. 2006 21:01 Nový

Re: 70% si mysli ze to nie je pravda

celé vlákno
Mám pocit, že některé věci se patentovat nedají. Pokud je možné patentovat progress bar, pak navrhuji, abychom bojkotovali zákony o intelektuálním vlastnictví celkově, protože jsou postaveny na hlavu.
Palo
Palo (neregistrovaný)
25. 11. 2006 10:14 Nový

Re: 70% si mysli ze to nie je pravda

celé vlákno
Tak ty si teraz objavil Ameriku. Doslovne. V Amerike to ide. Patentovy urad v USA sa rozhodol pre zaujimavu cestu. Radsej toho patentuje viac a potom je na dohode nedohode ci sa zacne validita daneho patentu obhajobat na sude. Vecsina velkych firiem vlastni viacero stupidnych patentov a ked ich niekto zaluje tak si ich akoze vymenia. Kopec blbosti. Uz aj v EU sa snazili nieco take pretlacit. Kde si bol posledne 2-3 roky?
mixal
mixal (neregistrovaný)
25. 11. 2006 11:42 Nový

Re: 70% si mysli ze to nie je pravda

celé vlákno
myslim, ze prave progress bar patentovany niekto ma v usa, tusim aj kurzor mysi (sipku) atd..

preto je tato diskusia velmi citliva, myslim ze problematika sw patentov sa bude este par rokov vyvyjat. sucasny stav mi pride prehnany v usa, dlhodobo asi nebude (dufam)
Miroslav Suchý aura:93
26. 11. 2006 18:12 Nový

Re: 70% si mysli ze to nie je pravda

celé vlákno
Zdrojove kody Windows? A co ty s tim maji spolecneho. Bavime se o patentech. Ty jsou verejne pristupne na patentovem urade. MS jich ma 5480. Vsechny si je muzete prohlednout pres web.
vd
vd (neregistrovaný)
25. 11. 2006 1:19 Nový

Re: 70% si mysli ze to nie je pravda

celé vlákno
No minimalne #include <stdio.h> Linus Torvalds okopiroval! Dival jsem se tam, takze to vim. ;-)
JS
JS (neregistrovaný)
25. 11. 2006 11:56 Nový

Re: 70% si mysli ze to nie je pravda

celé vlákno
To sotva, pokud pomineme nejake konfiguracni nastroje, pochybuji, ze jadro Linuxu pouziva standartni C knihovnu. :)
Peter Helcmanovsky aura:64
24. 11. 2006 16:34 Nový

Re: 70% si mysli ze to nie je pravda

celé vlákno
a) "vinny" od slova "vina"
b) myslim ze niektori ludia z tych 70% do toho vidia
c) v ramci FUD ktory pouziva MS v tomto boji o IP je prave tato viera jeden z najlepsich sposobov obrany. Ak tomu veri 70% ludi, tak bude musiet v pripade sudu MS naozaj dokazat fakticke porusenie niektoreho (platneho) SW patentu, nebude stacit urobit "bububu, tento kod porusuje patent cislo 12347684372" a sud okamzite vyda predbezne opatrenie. Ale budu sa v tom ludia hrabat a ukazovat ako ten kod vznikol, komu patri, ci sa ten patent na neho naozaj vztahuje, ci ten patent nebol podany az potom ako dana vec bola verejne znama, atd... Autorske pravo, specialne co sa tyka SW patentov, to je v pripade zodpovednej prace sudu beh na velmi velmi velmi dlhu trat a osobne verim tomu ze velka vacsina kodu linuxu by na sude obstala a ukazalo sa ze patent neporusuje, alebo je dany patent neplatny.

Ak bude MS vykrikovat "porusujete nase patenty" a zbytok ludi tomu neveri, tak to bude musiet dokazat.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
24. 11. 2006 18:42 Nový

Re: 70% si mysli ze to nie je pravda

celé vlákno
S tím se nedá než souhlasit. V téhle "kauze" jde skutečně hlavně o to, jestli se ty MS FUDy chytnou a jestli kvůli tomu firmy i státní správy omezí nasazování Linuxu, příp. dalších OSS.
Mintaka
Mintaka (neregistrovaný)
25. 11. 2006 0:54 Nový

Re: 70% si mysli ze to nie je pravda

celé vlákno
Bohužel spousta lidí na místech kde se rozhoduje, do toho nevidí (a nečtou Root) a už jen "možnost" že by to bylo, jak tvrdí MS je pro ně významný argument.
...Bohužel...
Palo
Palo (neregistrovaný)
25. 11. 2006 10:19 Nový

Re: 70% si mysli ze to nie je pravda

celé vlákno
To je celkom inac. Ono MS vlastni velke mnozstvo nezmyselnych patentov. Viz patent z minuleho tyzdna na "digitalizovany telefonny interface", proste telefonovanie cez pocitac. A bud si isty ze takychto sprostosti maju viac.
Sudny spor sa bude potom viest o "validite" takehoto patentu a to je potom uloha zalovanej strany vyvratit to. A to uz nie je taka sranda.
Milan Jurik
Milan Jurik (neregistrovaný)
24. 11. 2006 16:40 Nový

To uz neni ani statistika

celé vlákno
At si o te dohode myslim, co si myslim, tak manipulaci s cisly nesnasim. Staci se podivat na ty vysledky:

Is the Microsoft/Novell deal bad for the Linux market?

Yes, it's bad for Linux. 42.3% [Votes: 453]
Nope, I think it's a good thing. 13.63% [Votes: 146]
Not sure, only time will tell. 43.6% [Votes: 467]
Jan Včelák
24. 11. 2006 16:50 Nový

Otevřený dopis Novell - podepište se

celé vlákno
Protest the Microsoft-Novell Patent Agreement
http://techp.org/petition/show/1
hm
hm (neregistrovaný)
26. 11. 2006 10:54 Nový

Re: Otevřený dopis Novell - podepište se

celé vlákno
hm, je nekde otevreny dopis MS, kde bych te dohode mohl vyjadrit podporu?
Pichi aura:75
27. 11. 2006 9:32 Nový

Re: Otevřený dopis Novell - podepište se

celé vlákno
Ne, kvůli jednomu debilkovi jim to připadlo zbytečné.
Vojtěch Trefný
24. 11. 2006 18:29 Nový

Manipulace s čísly

celé vlákno
Jak jste na toto přišel? Na stránkách Open Addict jsem si tuto anketu našel a dozvěděl jsem se úplně něco jiného!!! http://www.openaddict.com/e107_plugins/poll/oldpolls.php?10
Oldřich Jedlička
26. 11. 2006 11:38 Nový

Re: Manipulace s čísly

celé vlákno
Souhlasím. Autor si nedočetl větu (viz odkaz ve zprávičce) a na anketu nejspíš ani nekoukl...

86% of 1071 readers surveyed believe that the recent Novell/Microsoft deal is bad or unsure of the outcome for the Linux market. Of those surveyed only 14% believe the deal is actually good or has immediate benefit.
HKMaly aura:99
27. 11. 2006 8:00 Nový

Re: Manipulace s čísly

celé vlákno
Koukam, ze americanum zadavani ankety moc nejde. V otazce "Will Windows Vista affect your plans to use Linux at home?" chybi moznost "Ano, urychli je".
Pichi aura:75
27. 11. 2006 9:34 Nový

Re: Manipulace s čísly

celé vlákno
Nojo, tak to tam taky nebudu hlasovat :-( I když je fakt, že u mě už není co urychlit ;-)
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem        

Přehled názorů

70% si mysli ze to nie je pravda
mixal 24. 11. 2006 16:14
├ 
Re: 70% si mysli ze to nie je pravda
glx 24. 11. 2006 16:29
│
├ 
Re: 70% si mysli ze to nie je pravda
mixal 24. 11. 2006 16:45
│
│
├ 
Re: 70% si mysli ze to nie je pravda
Biktop 24. 11. 2006 21:01
│
│
│
└ 
Re: 70% si mysli ze to nie je pravda
Palo 25. 11. 2006 10:14
│
│
│
 
└ 
Re: 70% si mysli ze to nie je pravda
mixal 25. 11. 2006 11:42
│
│
└ 
Re: 70% si mysli ze to nie je pravda
Miroslav Suchý 26. 11. 2006 18:12
│
└ 
Re: 70% si mysli ze to nie je pravda
vd 25. 11. 2006 01:19
│
 
└ 
Re: 70% si mysli ze to nie je pravda
JS 25. 11. 2006 11:56
└ 
Re: 70% si mysli ze to nie je pravda
Peter Helcmanovsky 24. 11. 2006 16:34
 
├ 
Re: 70% si mysli ze to nie je pravda
anonymní uživatel 24. 11. 2006 18:42
 
│
└ 
Re: 70% si mysli ze to nie je pravda
Mintaka 25. 11. 2006 00:54
 
└ 
Re: 70% si mysli ze to nie je pravda
Palo 25. 11. 2006 10:19
To uz neni ani statistika
Milan Jurik 24. 11. 2006 16:40
Otevřený dopis Novell - podepište se
Jan Včelák 24. 11. 2006 16:50
└ 
Re: Otevřený dopis Novell - podepište se
hm 26. 11. 2006 10:54
 
└ 
Re: Otevřený dopis Novell - podepište se
Pichi 27. 11. 2006 09:32
Manipulace s čísly
Vojtěch Trefný 24. 11. 2006 18:29
└ 
Re: Manipulace s čísly
Oldřich Jedlička 26. 11. 2006 11:38
 
└ 
Re: Manipulace s čísly
HKMaly 27. 11. 2006 08:00
 
 
└ 
Re: Manipulace s čísly
Pichi 27. 11. 2006 09:34