Hlavní navigace

Nástroje a utility

Jak vyčistit disk s Linuxem?

Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

Patentní úřad Spojených států schválil žádost Apple o patent na odemknutí mobilního telefonu pomocí přetahovacího gesta. Podobný patent byl před časem v Evropě odmítnut, v USA je ale platný a je možné s ním operovat a případně za něj vybírat poplatky.

Patentová žádost byla podána v prosinci roku 2005, tedy asi rok před představením prvního iPhone, který funkci odemčení displeje v této podobě používal. Nebyl ale zdaleka prvním zařízením, které něco podobného mělo. Podívejte se na video k telefonu Neonode N1m z přelomu let 2004 a 2005. Ve čtvrté minutě je vidět odemykání telefonu.

Tento způsob odemykání dnes používá v různě modifikované podobě i řada zařízení s Androidem, takže bude velmi zajímavé sledovat, zda to povede k vyostření sporů mezi Applem a výrobci přístrojů s Androidem.

Předchozí zprávička Následující zprávička        
hawran diskuse aura:61
26. 10. 2011 11:53 Nový

To už jim všem vážně ...

celé vlákno

..e?!?!

David Klouček
David Klouček (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
26. 10. 2011 12:02 Nový

Re: To už jim všem vážně ...

celé vlákno

Nevadí, klidně ho porušíme ;-)

DarkKnight
DarkKnight (neregistrovaný) ---.hlucinnet.cz
26. 10. 2011 12:18 Nový

Re: To už jim všem vážně ...

celé vlákno

kdo se se mnou vsadi, ze zacnou zalovat Samsung? :)

Simon Toth aura:50

Re: To už jim všem vážně ...

celé vlákno

Ten problem je v tom ze obrana proti podobnym kravinam je silene draha.

Mensim firmam nezustane jina moznost nez to vzdat a platit poplatky.

Oxymoron
Oxymoron (neregistrovaný) ---.fsid.cvut.cz
26. 10. 2011 12:41 Nový

Re: To už jim všem vážně ...

celé vlákno

Nebo to začít dělat jinak ... co třeba odemykání obrazovky jejím rozlomením napůl, stiskem a podržením po dobu 10,9856 s apod.?

Prezdivka
Prezdivka (neregistrovaný) ---.95-102-75.t-com.sk
13. 11. 2011 13:56 Nový

Re: To už jim všem vážně ...

celé vlákno

Si budem patentovat stanie a sranie a vsetci budu platit.

mat
mat (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
13. 11. 2011 17:34 Nový

Re: To už jim všem vážně ...

celé vlákno

Aby tě za to nenechal zítra tvůj učitel za trest po škole.

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.55.broadband12.iol.cz
26. 10. 2011 13:01 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Když pominu to, že patent na "mačkáním dolního tlačítka se snižuje hlasitost" a podobné obecné hovadiny by v normální společnosti neměl mít šanci vzniknout, tak bych odmítal uznat cokoliv, co už někdo předtím nejen vymyslel, ale dokonce i vyráběl (viz zmínka o N1m).

M Pe aura:31

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Doporučuji si přečíst tu patentovou přihlášku v čem spočívá a najít deset rozdílů oproti tomu N1m a pak posoudit, jestli se jedná o prior act nebo ne.

ivdo
ivdo (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
26. 10. 2011 16:09 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Byli první v čem??

Asi cokoli z reálného světa si můžou patentovat, když mají prachy na právníky

http://androidaftermarket.com/dropbox/d43b2__slide-to-unlock-550x403.jpg

M Pe aura:31

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Nemůžou. Možná si můžou požádat.Kupodivu i udělování patentů má určitá pravidla.

Loki
Loki (neregistrovaný) 194.138.12.---
27. 10. 2011 9:16 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

... ale pravidla dodrzuji a patenty schvaluje zase jenom Homo sapiens, organismus znacne netabilni a nachylny k vytvareni chyb a vyjimek (kdykoliv, kdekoliv, v cemkoliv) tzn. pokud maji penize( a oni je maji) tak se ten vzpouzejici se urednicek bud podplati nebo se podplati jeho nadrizeny a urednicek se vyhodi. Zalezi jen na tom, co je levnejsi.


Nemam rad Homo sapiens....

Sten
Sten (neregistrovaný) 193.29.76.---
27. 10. 2011 15:14 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Prakticky je pravidlo jenom jedno: patentovat si můžete cokoliv. Jestli to už existovalo či jestli jste to vymyslel vy, to rozhoduje až soud.

M Pe aura:31

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Nemůžou. Možná si můžou požádat.Kupodivu i udělování patentů má určitá pravidla.

hatatitla
hatatitla (neregistrovaný) ---.178-40-78.t-com.sk
26. 10. 2011 19:56 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

v USA maju jedine pravidlo, nesmie byt uz rovnaky patent uznany :)

Sten
Sten (neregistrovaný) 193.29.76.---
28. 10. 2011 14:42 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Dokonce ani to neplatí. I tuhle věc řeší až soud.

Andrej Kvasnica aura:81
26. 10. 2011 13:45 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno
mat
mat (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
26. 10. 2011 19:21 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

A Neonode si to nechal patentovat? Pokud ne, tak o co jde?

prior art
prior art (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
26. 10. 2011 20:56 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Nejde o to, jestli si to Neonode nechal patentovat. Pokud se pokoušíš patentovat něco, co už je prokazatelně známé předtím, než to patentuješ, pak je to napadnutelné a patent je možné (v soudní při, samozřejmě, jsme v USA) prohlásit za neplatný.
Pokud ovšem M Pe někde v této diskusi cituje patent přesně, pak se obávám, že Neonode má smůlu, protože v textu je jasně napsáno, že na displeji je nějaký grafický vzor, který ti říká, jak máš rejdit prsty po displeji abys ho odemkl. Pokud jsem se dobře díval na to někde tady odkazované video, tak zařízení od Neonode nic takového nezobrazovalo. Domnívám se tedy, že se to v podstatě jako Prior art použít nedá (respektive možná dá, ale musíš mít o hodně šikovnější právníky než Apple. A to, co si budeme povídat, má málo kdo...)

mat
mat (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
26. 10. 2011 21:23 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Máš špatné informace. Patentoval lze i to, co už někdo jiný měl před uvedením patentu. Taková osoba má právo vynález používat dále bez omezení.

Ostatně není nutné chodit daleko pro příklad. Žárovku nevymyslel Edison, nicméně na ni dostal patent a soud mu jeho vlastnictví potvrdil.

V našem právu je zakotveno, že vynález nesmí být jen součástí aktuálního stavu techniky (na přesnou formulaci si už nepamatuji). Což ale neznamená, že ten vynález nesmí existovat.

PF
PF (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
26. 10. 2011 21:48 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Nechci se samozřejmě hádat a pravděpodobně víš o čem mluvíš ale Wikipedia pod heslem "prior art" jasně říká, že:
Prior art ... in most systems of patent law,[2] constitutes all information that has been made available to the public in any form before a given date that might be relevant to a patent's claims of originality. If an invention has been described in prior art, a patent on that invention is not valid."
Což mi přijde relevantní... Taky, pokud si vzpomínám na všechna ta korporátní školení, zveřejnění myšlenky před jejím patentování obvykle vede k velkým problémům.
Epizodu s Edisonem si vysvětliji pomocí toho, co se píše dále v článku na wikipedii - pokud jsi něco vymyslel, ale neuvedl ve všeobecnou známost (tj. někomu neukázal), tak tím nemůžeš argumentovat při patentovém řízení... Ale detaily opravdu neznám a možná se celkově pletu.
Navíc jsem si teď ještě jednou a pořádně přečetl formulaci ve znění patentu o tom, jak je to odemykání definováno a vlastně ani nemusí být nic nakresleno na displeji, jak jsem se původně domníval. Tudíž je to de-facto to samé, co je vidět na videu...

SB
SB (neregistrovaný) ---.bnsoft.cz
27. 10. 2011 9:23 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Znamená to tedy, že když svůj vynález někde (v USA) pořádně roztroubím, tak ho sice může využívat kdokoli, ale už si na něj nikdo nemůže udělat patent???

hoppik
hoppik (neregistrovaný) ---.149.102.38.adsl.nextra.cz
27. 10. 2011 10:08 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno
Karel
Karel (neregistrovaný) 93.90.162.---
27. 10. 2011 16:05 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Edison sice patent dostal, ale pak o něj u soudu přišel právě pro to, že nebyl první. Takže soud mu vlastnictví nepotvrdil, ale naopak zamýtl. Jen si už nepamatuji, jak dlouho se ten soudní spor táhl. Tuším něco kolem 20 let.

Andrej Kvasnica aura:81
27. 10. 2011 16:09 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

edison mal patent na odomykanie telefonu? ;)

mat
mat (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
27. 10. 2011 17:31 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Ono těch soudních sporů kolem žárovky bylo docela hodně. Měl jsem na mysli tuto

Wikipedie:
The United States Patent Office gave a ruling October 8, 1883, that Edison's patents were based on the prior art of William Sawyer and were invalid. Litigation continued for a number of years. Eventually on October 6, 1889, a judge ruled that Edison's electric light improvement claim for "a filament of carbon of high resistance" was valid.

Příp. http://en.wikipedia.org/wiki/Heinrich_Göbel

Jinak to ale dost připomíná dnešní patentové spory.

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.88.broadband5.iol.cz
3. 11. 2011 2:16 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Jo jo, já se jim to snažím vysvětlit opakovaně. Patentové války tu byly už před více než sto lety. V elektrickém osvětlení (tam by pánové shodili patent ze stolu s tím, že "patent na světlo" má louči jako prior art), automobilovém průmyslu, letectví atd.
http://www.root.cz/zpravicky/samsung-zahajil-ofenzivu-chce-zakazat-iphone-5/395972/

qtp
qtp (neregistrovaný) ---.imv.liu.se
24. 11. 2011 17:24 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

"Patentové války tu byly už před více než sto lety." To je pravda. Ale take je pravda, ze soucasna zarizeni jsou v rade pripadu vyrazne slozitejsi a poskytuji vyrazne vic moznosti nez ta pred vice nez sto lety. Zatimco driv pokryvalo funkci zarizeni nekolik patentu, dnes jich mohou byt stovky. Na posuzovani platnosti patentu se za tech sto let ale nezmenilo vubec nic: rozhoduje o tom soud, ktery muze trvat nekolik roku. Proste soucasne problemy s patenty jsou jineho razu nez pred sto lety. Kdo to nevidi je slepy.

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.88.broadband5.iol.cz
27. 11. 2011 18:40 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Naopak: současné patentové spory jsou přesně stejného typu, jako před sto lety. Společnosti spolu prostě soutěží, jdou si po krku, a používají mimo jiné patenty. Ano, možná se změnil počet těch patentů, ale v principu jde o totéž. V automobilovém průmyslu jsou patentů spousty; jen 13 nejsilnějších firem za posledních 25 let přihlásilo 50000 patentů, a jen za rok 2005 investovaly $55mld (cca bilion korun) do inovací.

Co se stane v počítačovém průmyslu? Společnosti se domlátí (i pomocí patentů), a trh si rozporcují, stejně jako v jakémkoliv jiném průmyslu. Je úplně jedno, komu jako divák fandíte. Podobně jako by řekněme Samsung nemohl stavět auta a ignorovat patenty, nemůže to dělat ani s mobily.

pavuh
pavuh (neregistrovaný) ---.uher.org
26. 10. 2011 14:30 Nový

to jsem zvedav

celé vlákno

kdo si necha patentovat rozsviceni displeje - to pak bude ten pravej "vejvar"

Libor Šedivý aura:56
26. 10. 2011 15:05 Nový

Re: to jsem zvedav

celé vlákno

Kvůli tomuto jsem zásadní odpůrce zvrhlých patentů. To už s původní myšlenkou nemá co dělat. Já si vždy dělal legraci, že si nechám patentovat určitý pohyb rukou a budu za to vybírat peníze. Ale pane bože, ono to asi brzy půjde!!! Hrůzna, je to nechutné a odporuje to zdravému rozumu. To už musí uznat i LO. Není zde žádný rozumný důvod těchto patentů, protože vymyslet je zabere desítky sekund, maximálně den dva. ;) Je zvrhlost za toto cokoliv vybírat.

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.88.broadband5.iol.cz
3. 11. 2011 2:18 Nový

Re: to jsem zvedav

celé vlákno

Minimálně není pravda, že by odemykání displaye gestem nemělo jít patentovat, protože se tažením otevírá nějaká západka na dveřích. Jde o rozdílné věci. V případě toho patentu Apple jde o gesto na displayi, jeho rozeznání. To není nijak samozřejmé. Něco takového byste před 10 lety vymýšlel celkem dlouho.

Libor Šedivý aura:56
3. 11. 2011 16:10 Nový

Re: to jsem zvedav

celé vlákno

Zaznělo tu tažení prstem, ne rozeznání pohybu prstu na displeji. O to se stará patentovaný display. To je už z přirozenosti jiný patent dle mého názoru. Všude čtu "tažení prstem", jak to tedy je? Ten druhý paten je samozřejmě oprávněný, ne však tažení prstem.

Libor Šedivý aura:56
3. 11. 2011 16:11 Nový

Re: to jsem zvedav

celé vlákno

Jsem zvědav, až si někdo patentuje šmatlání prstem v různých elipsách po displeji telefonu. Nebo natažení ruky, otevření oka atd. Co na tom, že je to prior art a podobně. :-D :-D Než to žalováná strana dokáže, řádně se ten dotyčný napakuje. ;)

Blaazen von Nikde aura:84

Zavádějící nadpis :-)

celé vlákno

Já už jsem se lekl, že si Apple nechal patentovat přetažení předkožky :D

JardaP . aura:24
26. 10. 2011 21:39 Nový

Re: Zavádějící nadpis :-)

celé vlákno

To ne, ale urcite ma patentovane odemykani mobilu pretazenim predkozky.

-tri-
-tri- (neregistrovaný) ---.lanservis.cz
27. 10. 2011 11:12 Nový

Re: Zavádějící nadpis :-)

celé vlákno

... a sakra!!!

jos
jos (neregistrovaný) 193.179.128.---
27. 10. 2011 11:25 Nový

Re: Zavádějící nadpis :-)

celé vlákno

měl sis natočit jak ten telefon takhle odemyláš a dát to na youtube, mohl bys pak nechat ten patent zneplatnit ;)

-tri-
-tri- (neregistrovaný) ---.lanservis.cz
27. 10. 2011 11:57 Nový

Re: Zavádějící nadpis :-)

celé vlákno

Uz mam na stole navrh patentu: odemykani mobilu danym zpusobem v zavislosti na obrazku na displeji se vyskytujicim.

JT
JT (neregistrovaný) 84.246.160.---
27. 10. 2011 23:52 Nový

Re: Zavádějící nadpis :-)

celé vlákno

grab your dick and double click ?

Shmakky
Shmakky (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
28. 10. 2011 13:19 Nový

Re: Zavádějící nadpis :-)

celé vlákno

hehe :-D

-tri-
-tri- (neregistrovaný) ---.lanservis.cz
31. 10. 2011 12:36 Nový

Re: Zavádějící nadpis :-)

celé vlákno

AAA ++ :DDD

skvely reklamni slogan!

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
26. 10. 2011 15:59 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Vždyť tenhle způsob zamknutí/odemknutí "šoupátkem" se už dávno používal třeba na disketách, mp3 přehrávačích a podobně. Nechápu, jak si někdo může nechat patentovat převedení funkcionality dlouho používané v reálném světě do SW! Tlačítko ON/OFF má už taky někdo patentované? A co šipky doleva, doprava, ...

M Pe aura:31

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

"A device with a touch-sensitive display may be unlocked via gestures performed on the touch-sensitive display. The device is unlocked if contact with the display corresponds to a predefined gesture for unlocking the device..."

Najdi deset rozdílů mezi disketou, pohyby roukou a jinejma věcma o kterých píšete a tímhle.

On/off není patentovatelné - too obvious a prior-act.

Lidi uvažujte než něco napíšete.

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
26. 10. 2011 18:42 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Však to je popsaný přesně ten obecný princip co je na disketách i jinde! Je úplně jedno, jestli je to realizováno mechanicky na disketě, nebo softvérově na dotykovém displeji. Je to 100% imitace toho mechanického šoupátka.

mat
mat (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
26. 10. 2011 19:19 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Ne, jedno to není, jak dokazují jiní výrobci smartphonů.

M Pe aura:31

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Buď si děláte legraci nebo neumíte číst. Co má ten patent společného s mechanickým šoupátkem na disketě? Ten patent si nárokuje jasně odkazuje na předdefinované gesto na dotykovém displeji použité k odmykání zařízení. Vše další už je jen vaše představivost a pravděpodobně nepatentovatelné.

jehovista
jehovista (neregistrovaný) 194.213.54.---
26. 10. 2011 20:32 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Ten patent si narokuje neco, co ma zcela evidentne prior-art. Jabkouni jsou zkratka jen dalsi ubozi patentovi trollove. Snad na ne taky jednou dojde...

mat
mat (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
26. 10. 2011 20:45 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Pokud je tady nějaký troll, tak si říká jehovista, který kritizuje u jednoho něco, co u jiného toleruje nebo dokonce podporuje.

Apple se jen snaží chránit svůj business stejně jako to dělá Samsung, Nokia, Google nebo Microsoft a další. A to v rámci veřejných pravidel "hry".

muf
muf (neregistrovaný) ---.opera-mini.net
26. 10. 2011 22:57 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

A o to právě jde - ta pravidla jsou absurdní a zneužitelná kdejakým vyžírkou.

mat
mat (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
26. 10. 2011 23:09 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Lepší nejsou a tím, že jsou známá, tak to nikoho nediskvalifikuje.

JardaP . aura:24
26. 10. 2011 23:40 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Ano, pouze krome mensich spolecnosti, ktere nemaji par zbytecnych milionu na pravniky.

mat
mat (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
27. 10. 2011 0:58 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Hmm kolik může stát "celosvětový" patent na 5 let? 1mil Kč? To dá i malá technologická firma.

a8n
a8n (neregistrovaný) ---.static.bluetone.cz
27. 10. 2011 1:34 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

I kdyby byla licence tak levná, pořád jich v současném patentovém minovém poli při výrobě čehokoliv netriviálního porušíte přinejmenším desítky až stovky.

mat
mat (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
27. 10. 2011 4:10 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

I kdyby byla licence tak levná...

Odhadoval jsem náklady na získání patentu. Nikoli licence. To je druhá strana barikády.

pořád jich v současném patentovém minovém poli při výrobě čehokoliv netriviálního porušíte přinejmenším desítky až stovky.

To jsou laciné spekulace. Myslíte, že patent na odemykání mobilu, o kterém je tu řeč, je závislý na jiném patentu? Já o tom docela pochybuji.

A pokud použiteje ve svém vynálezu vynález někoho jiného, tak si pořídíte licenci. Ostatně jste ušetřil na vývoji.

Bedňa
Bedňa (neregistrovaný) 193.99.214.---
27. 10. 2011 10:42 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Trochu rozmýšlaj než niekomu odpovedáš.
Ten akože "patent" možno nezávisý na ničom, ale ťažko budeš vyrábať zariadenie ktoré bude mať jedinú funkčnosť a to odomknutie displeja.

mat
mat (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
27. 10. 2011 11:49 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Pomalu s tou párou. Odpověď je v mém příspěvku.

Bedňa
Bedňa (neregistrovaný) ---.178-41-78.t-com.sk
27. 10. 2011 23:55 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Rozmýšľam či milión nieje za pohyb prstom po displeji málo, lebo to fakt ušetrí veľa peňazí za vývoj.

mat
mat (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
28. 10. 2011 7:52 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

BTW V případě základních vynálezů musí majitel patentu uvolnit licenci za přiměřených podmínek. V opačném případě podmínky stanový soud proti jeho vůli.

mat
mat (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
28. 10. 2011 7:53 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

uf už zase ... stanoví

JardaP . aura:24
28. 10. 2011 16:51 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Stanovi kdy a jak? Po petiletem soudnim protahovani a deseti odvolanich a milionech za pravniky?

JardaP . aura:24
28. 10. 2011 16:47 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

A kolik tu malou firmu stoji, kdyz neco da na trh a nasledne je napadnuta firmou Moloch Inc nebo firmnou Patent Troll L.t.d. na zaklade nejakeho gumoveho patentu, ktery se k dane veci nevztahuje a navic na nej existuje 10 proflaknutych prikladu prior art?

Odpoved je jednoducha. Tu malou firmu to stoji napr. licencni poplatky po mezisoudnim vyrovnani anebo existenci, protoze i kdyz je pravo na jeji strane, tak na soudni naklady nema.

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.88.broadband5.iol.cz
28. 10. 2011 16:51 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Pokud k nějakému patentu existuje 10 skutečně relevantních příklad prior art, tak budou náklady na soudní řízení velmi nízké. Za letenku a oběd během soudního stání jim klidně sepíšu obhajobu :)

JardaP . aura:24
28. 10. 2011 17:51 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Naklady na spor s bohatou firmou se smeckou vypasenych pravniku nebudou nikdy nizke, i kdyby se jednalo pouze o spor o tom, jestli je spenat opravdu zeleny.

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.88.broadband5.iol.cz
3. 11. 2011 2:23 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Kdybych na vlastní oči neviděl, jak ten nejposlednější zaměstnanec renomované právní kanceláře vyhrál v prvním sezení soud nad svým zaměstnavatelem, snad bych vám to i věřil :). BTW ten kluk tam bral 13000 Kč hrubého, prodávali ho za 2000 na hodinu, a kancelář měla osmimístné tržby. Spravedlnost je, jak známo, slepá.

JardaP . aura:24
3. 11. 2011 10:26 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

No tak to jste urcite nevidel v USA a ani se nejednalo o patentovy spor.

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.88.broadband5.iol.cz
5. 11. 2011 17:43 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

To čerpáte z nějakých konkrétních zkušeností, nebo z novinami zkreslených informací o pár extrémních případech?

Sten
Sten (neregistrovaný) 89.244.130.---
28. 10. 2011 20:46 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Problém je, že s dostatečně velkou partou právníků ten oběd nebude jeden. Budou jich desítky. A ještě ty možnosti se odvolávat :)

Jirka1
Jirka1 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
27. 10. 2011 0:33 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Lepší samozřejmě jsou. V Evropě by si takovouhle blbost nepatentoval. To jen US patentové právo se zvrhlo do podoby, že je možné patentovat jakoukoliv pitomost, dokonce i bez náznaku realizovatelnosti.

ivoszz
ivoszz (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
27. 10. 2011 1:06 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Jestli se nepletu, v Evropě si to patentovat taky dal, ale neprošlo to právě přes prior art.

-tri-
-tri- (neregistrovaný) ---.lanservis.cz
27. 10. 2011 11:23 Nový

Re: Apple má patent na odemknutí mobilu přetažením

celé vlákno

Ano jako T-72 pri hre na vybijenou.

martin-ux
martin-ux (neregistrovaný) ---.europe.hp.net
27. 10. 2011 12:12 Nový

.. a uz dost

celé vlákno

s tymito sprostymi patentami ..

cakam, kym sa niekto ozve, ze ma patent na chlieb, pestovanie zeleniny a pod .. a kazdy, kto bude pestovat nieco na zahrade bude platit 50% vlastnikovi patentu ..

apple produkty sa mi pacia, ale tieto nezmysly ohladne toho uz prehanaju (nielen apple) do extremov ..

Radovan
Radovan (neregistrovaný) 88.146.198.---
27. 10. 2011 13:27 Nový

Re: .. a uz dost

celé vlákno

Monsanto má patent na prase domácí ;-)

nhx
nhx (neregistrovaný) ---.customer.m-online.net
27. 10. 2011 13:28 Nový

Mazani prispevku

Zdravim, dotaz na redakci - proc byl vymazan muj vcerejsi prispevek (zda se, ze s celym podstromem diskuze). Obsahoval neco zavadneho?

2X4B-523P
2X4B-523P (neregistrovaný) ---.29.broadband4.iol.cz
28. 10. 2011 18:42 Nový

angličtina

celé vlákno

proč na tom videu říká že je to "iPhone like", když to podle Vás iPhone ještě neměl?

mat
mat (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
28. 10. 2011 23:20 Nový

Re: angličtina

celé vlákno

To bude tím, že recenze byla sice dělaná až po uvedení iPhonu, ale tenhle telefon byl uveden v 2005

kolemjdoucí
kolemjdoucí (neregistrovaný) ---.181.broadband9.iol.cz
30. 10. 2011 19:28 Nový

patentní úřad USA

hovoří za vše. Zuří ekonomická válka, jde o prosperitu a USA jsou ve válce, a myslí to úplně vážně. Proto nemá smysl se divit těmto absurdním patentům a tomu, že vůbec mohou být patentovatelné, zajistí totiž denní chléb. Jde o miliardy a americké firmy a americké úřady udělají vše pro to, aby to válku vyhráli.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem