Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Co vše se dá pomocí HTML5 vytvořit?

HTML5 versus Adobe Flash. Častý zdroj nejedné bouřlivé diskuze na internetových portálech i konferencích. Na serveru Techdrivein.com vyšel článek na toto téma. Předvedli patnáct ukázkových aplikací napsaných pomocí HTML5, které předvádí výhody nativního řešení před využitím pluginu.

Samozřejmě, že ani aplikace v HTML5 nejsou dokonalé, ale mohou vám ukázat možnosti, které tato specifikace poskytuje.

Předchozí zprávička Následující zprávička        
martinsousek aura:42
16. 8. 2010 12:51 Nový

Má to jednu malilinkou nevýhodu - skoro nikde to nefunguje

celé vlákno

Přitom flash je na 97 procentech počítačů a funguje. A všechno z toho by šlo udělat i v něm.

en
en (neregistrovaný) 212.27.218.---
16. 8. 2010 13:27 Nový

Re: Má to jednu malilinkou nevýhodu - skoro nikde to nefunguje

celé vlákno

V době aktuální Flash verze 9 bych s tím souhlasil. S nástupem 10 nebo dokonce 10.1 s tou funkčností souhlasit nelze. Rozhodně ne všude.

pas
pas (neregistrovaný) 77.78.83.---
16. 8. 2010 13:56 Nový

Re: Má to jednu malilinkou nevýhodu - skoro nikde to nefunguje

celé vlákno

Kolik aplikací potřebuje P2P assisted networking nebo globalization API? (více novinek v API 10.1 mě momentálně z hlavy nenapadá, nejspíš proto, že tam žádné nejsou :)).

en
en (neregistrovaný) 212.27.218.---
16. 8. 2010 14:22 Nový

Re: Má to jednu malilinkou nevýhodu - skoro nikde to nefunguje

celé vlákno

Jde o to, že řada stránek vynucuje nejnovější flash aniž by jeho vlastnosti potřebovala. To uživatel moc neovlivní.

pas
pas (neregistrovaný) 77.78.83.---
16. 8. 2010 17:54 Nový

Re: Má to jednu malilinkou nevýhodu - skoro nikde to nefunguje

celé vlákno

Ano, to je pravda, třeba Facebook to dělá – z pohledu funkčnosti to je zbytečné, jde ale také o výkon a bezpečnost, čili výsledný komfort uživatelů. Zvlášť u Flash Playeru s jeho pověstnou děravostí (ale i permanentně se zvyšujícím výkonem) se aktualizace vyplatí. Ze stejného důvodu jsou automatické aktualizace v Chromu.
Ale pointa mi pořád uniká. :) Když budete dělat běžnou hru, nastavte prostě build pro verzi 9 a máte podchyceno 97 % uživatelů.

blizzboz
blizzboz (neregistrovaný) ---.178-40-197.t-com.sk
17. 8. 2010 9:02 Nový

Re: Má to jednu malilinkou nevýhodu - skoro nikde to nefunguje

celé vlákno

myslím že to nakoniec vyhrá SilverLight. Flash je málo výkonný a medzi odbornou verejnosťou dosť sprofanovaný, HTML5 zase nie je určené primárne na tvorbu aplikácií, je to vpodstate len také znásilňovanie JavaScriptu, a JS je absolútne nevhodný na vačšie projekty, škoda že sa nepresadil ECMA Script 4 :( Ale SilverLight má možnosť presadiť sa ako Webová technológia č 1. Stačia ešte 2 generácie Windows a SilverLight bude na každom počítači, tvorba aplikácií pre silverlight je podobne jednoduchá a intuitívna ako tvorba desktopových aplikácií(a hlavne developer si môže vybrať jayk ktorý mu najviac sadne) a poskytuje oveľa bohatšie možnosti ako HTML5 + JS.

Sten
Sten (neregistrovaný) ---.seznam.cz
17. 8. 2010 10:01 Nový

Re: Má to jednu malilinkou nevýhodu - skoro nikde to nefunguje

celé vlákno

Než projdou dvě generace Windows, budou prohlížeče umět WebGL i ECMA Script 5 a asi i Harmony a dost možná i nějakou Javu založenou na Dalviku (Apache Harmony — btw. je to jenom náhoda, že je to taky Harmony jako nastávající ECMA Script?), takže SilverLightu moc šancí nedávám

blizzboz
blizzboz (neregistrovaný) ---.178-40-158.t-com.sk
8. 9. 2010 11:53 Nový

Re: Má to jednu malilinkou nevýhodu - skoro nikde to nefunguje

celé vlákno

Problém je v tom že ECMA Script je aj vo verzii 5 zlý jazyk, vývoj v ňom je extrémne drahý, podpora skoro nulová, ja ako vývojár Ajaxových aplikácií do toho vidím. Nevidím dôvod prečo by sa mala presadiť tá horšia alternatíva oproti lepšej. A to že sa presadí Java založená na Dalviku tomu snáď neveríte. Nikto nič podobné nechystá. Ale ak by takáto iniciatíva bola bol by som veľmi rád lebo oproti JS je Java určite lepší jazyk. Btw.: nemá náhodou s Dalvikom problém aj samotný Google?

Honza DVB aura:54
16. 8. 2010 12:54 Nový

Názor odjinud...

celé vlákno

Aneb co si myslí v BBC…
Ti už tak velkým optimismem nehýří.

Honza DVB aura:54
16. 8. 2010 14:05 Nový

Re: Názor odjinud...

celé vlákno
hisaak
hisaak (neregistrovaný) ---.homecredit.net
16. 8. 2010 13:27 Nový

Nova dimenze reklamy

celé vlákno

Flash jde aspon snadno blokovat. Uvidime, jak tohle …

mixal11 aura:65
16. 8. 2010 13:32 Nový

Re: Nova dimenze reklamy

celé vlákno

a flash menej zatazuje CPU…

en
en (neregistrovaný) 212.27.218.---
16. 8. 2010 13:44 Nový

Re: Nova dimenze reklamy

celé vlákno

Ano, pokud se ignoruje fáze nahrávání.

pas
pas (neregistrovaný) 77.78.83.---
16. 8. 2010 13:50 Nový

Re: Nova dimenze reklamy

celé vlákno

Nechápu…

Sten
Sten (neregistrovaný) ---.seznam.cz
16. 8. 2010 15:10 Nový

Re: Nova dimenze reklamy

celé vlákno

Zablokovaný ano :)

mixal11 aura:65
16. 8. 2010 16:20 Nový

Re: Nova dimenze reklamy

celé vlákno

flash vs html5 – ked urobite tu istu aplikaciu v html5 a flash, tak pri html5 mate problemy s kompatibilitou na roznych prehliadacoch, a zatazenie cpu odhadom 2–3× vacsie.
Ono html5 je teraz moda, ale urcite nie liek na zatazenie cpu pri narocnych animaciach na stranke. Aspon zatial je to zial tak.

Karel
Karel (neregistrovaný) 93.90.162.---
16. 8. 2010 17:32 Nový

Re: Nova dimenze reklamy

celé vlákno

To je právě jedna z těch věcí, co mě na HTML5 zaráží. Že prostě bude umět to co Flash, ale se zanedbatelnými systémovými nároky.

Conscript89
Conscript89 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
16. 8. 2010 21:21 Nový

Re: Nova dimenze reklamy

celé vlákno

Ono je to s tou komatibilitou logicke, jelikoz HTML5 je stale pouze draft a ne standard.

Sten
Sten (neregistrovaný) ---.seznam.cz
17. 8. 2010 10:03 Nový

Re: Nova dimenze reklamy

celé vlákno

2 až 3× větší? Možná v Exploreru, ve WebKitu s V8 je to daleko svižnější

mixal11 aura:65
17. 8. 2010 10:24 Nový

Re: Nova dimenze reklamy

celé vlákno

explorer html5 nepodporuje, podla toho co som videl na opere a chrome je flash rychlejsi

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem        

Přehled názorů

Má to jednu malilinkou nevýhodu - skoro nikde to nefunguje
martinsousek 16. 8. 2010 12:51
└ 
Re: Má to jednu malilinkou nevýhodu - skoro nikde to nefunguje
en 16. 8. 2010 13:27
 
└ 
Re: Má to jednu malilinkou nevýhodu - skoro nikde to nefunguje
pas 16. 8. 2010 13:56
 
 
└ 
Re: Má to jednu malilinkou nevýhodu - skoro nikde to nefunguje
en 16. 8. 2010 14:22
 
 
 
└ 
Re: Má to jednu malilinkou nevýhodu - skoro nikde to nefunguje
pas 16. 8. 2010 17:54
 
 
 
 
└ 
Re: Má to jednu malilinkou nevýhodu - skoro nikde to nefunguje
blizzboz 17. 8. 2010 09:02
 
 
 
 
 
└ 
Re: Má to jednu malilinkou nevýhodu - skoro nikde to nefunguje
Sten 17. 8. 2010 10:01
 
 
 
 
 
 
└ 
Re: Má to jednu malilinkou nevýhodu - skoro nikde to nefunguje
blizzboz 8. 9. 2010 11:53
Názor odjinud...
Honza DVB 16. 8. 2010 12:54
└ 
Re: Názor odjinud...
Honza DVB 16. 8. 2010 14:05
Nova dimenze reklamy
hisaak 16. 8. 2010 13:27
└ 
Re: Nova dimenze reklamy
mixal11 16. 8. 2010 13:32
 
├ 
Re: Nova dimenze reklamy
en 16. 8. 2010 13:44
 
│
└ 
Re: Nova dimenze reklamy
pas 16. 8. 2010 13:50
 
└ 
Re: Nova dimenze reklamy
Sten 16. 8. 2010 15:10
 
 
└ 
Re: Nova dimenze reklamy
mixal11 16. 8. 2010 16:20
 
 
 
├ 
Re: Nova dimenze reklamy
Karel 16. 8. 2010 17:32
 
 
 
├ 
Re: Nova dimenze reklamy
Conscript89 16. 8. 2010 21:21
 
 
 
└ 
Re: Nova dimenze reklamy
Sten 17. 8. 2010 10:03
 
 
 
 
└ 
Re: Nova dimenze reklamy
mixal11 17. 8. 2010 10:24