Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Desítka technologií, které by už měly zmizet

V dnešní moderní době tu s námi ještě přežívají technologie, z nichž některé byly staré už s uvedením na trh. Na serveru stumble­upon.com vyšel seznam deseti technologií, které měly už dávno zmizet z našich životů, ale stále se tu drží. Jedním z nejlepších zástupců tohoto seznamu je např. fax. Velmi složité zařízení kombinující scanner, tiskárnu a modem, které našlo uplatnění u některých firem v devadesátých letech. Dnes už je v době e-mailů absolutně zbytečný. Bohužel se najdou stále některé firmy, které raději dostávají faktury faxem než e-mailem a dokud bude poptávka, bude i nějaká nabídka.

Další podobnou technologií jsou konektory na zapalovače v autech. Vynález z dvacátých let minulého století, který byl v padesátých letech dohnán k dokonalosti a dalších 60 let se dostal téměř do každého auta. Dnes je většinou zdířka na zapalovač využívána pro napájení mobilních telefonů a navigací. Přitom by šla nahradit mnohem pohodlnějším USB portem.

Z dalších technologií, které by už měly zmizet je v článku zmíněna třeba vizitka, videopůjčovna, samostatný dálkový ovladač pro každé zařízení, pevná telefonní linka, hudební CD, satelitní rádio a nakonec webový registrační formulář.

Předchozí zprávička Následující zprávička        
hisaak
hisaak (neregistrovaný) ---.homecredit.net
7. 1. 2010 15:29 Nový

Docela dobre

celé vlákno

Kupodivu jsem tam ale nenasel email. Myslim v te podobe, ve ktere je 90 % obsahu uplny shit.

rooobertek aura:63
7. 1. 2010 15:48 Nový

Re: Docela dobre

celé vlákno

tiež hlasujem za email

Jenda
Jenda (neregistrovaný) 2001:0:53aa:----:----:----:----:----
7. 1. 2010 18:27 Nový

Re: Docela dobre

celé vlákno

„Myslim v te podobe, ve ktere je 90 % obsahu uplny shit.“
Ano. Ale – jak to vyřešit? Vyvíjet AI spamfiltry?

jehovista
jehovista (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
7. 1. 2010 23:01 Nový

Re: Docela dobre

celé vlákno

Spis odriznout od internetu staty, ktere spamovani umoznuji tim, ze jej nepotiraji.

BLEK.
BLEK. (neregistrovaný) ---.strcechy.adsl-llu.static.bluetone.cz
8. 1. 2010 9:48 Nový

Re: Docela dobre

celé vlákno

Sám si můžeš v emailu odříznout jaké státy chceš.

a
a (neregistrovaný) 194.228.52.---
8. 1. 2010 12:04 Nový

Re: Docela dobre

celé vlákno

…váš návrh řešení mi připadá jako návrh „vybombardovat státy, které hlasitě nevynadaly viru prasečí chřipky“. Třeba velké procento spamu je z USA, v USA spamery odsoudí k trestům, ale přesto se objeví noví. Odříznul byste je či nikoliv? Spam potírají, přesto jsou na stupni vítězů v množství rozeslaného spamu.

Analogie z běžného života: Obestavěl byste prodejnu Lidl betonovou stěnou? Přes upozornění na schránce, že reklamy nechci, tak jediní mi je tam hází…

Krásně to vystihuje Murphyho zákon „Každý složitý a rozsáhlý problém má jednoduché nesprávné řešení“ :-)

_r3450n_
_r3450n_ (neregistrovaný) 165.72.200.---
7. 1. 2010 15:33 Nový

Zmizi Audio CD?

celé vlákno

Zaujimave, ale tendencia je taka, ze sa kvalita zaznamu stale zvysuje. Neverim, ze v dohladnej dobe zmizne z trhu audio cd. Co by ho akoze nahradilo. Stahovanie mp3 z netu? Bezny clovek tvrdi, ze nerozozna rozdiel v Audio CD kvalite a mp3, ale ak by si pocuvol tu istu pesnicku v jednom uchu mp3 a v druhom audio cd kvalitu a zhodnotil to potom, hovoril by inak. Rozdiel je pocutelny a nemusite byt audiofil aby ste to spoznal. Nehovorim, ze zanikne format mp3, kedze sa da spravit aj mp3 ktora bude v kvalite dvd audio, akurat zaberie velmi vela miesta, ale pochybujem, ze v dnesnom svete, mensia kvalita nahradi vacsiu.

Tomáš Crhonek aura:71
7. 1. 2010 15:46 Nový

Re: Zmizi Audio CD?

celé vlákno

To audio CD mě také zarazilo a čekal jsem co doporučí na místo něj. Obávám se, že odpověď „MP3 files“ totálně diskredituje tento článek.

Stejně taky ty vizitky. vCard můžu poslat až budu mít emailovou adresu dotyčného, kterou nejprve musím nejdříve sehnat. A to právě na vizitce, kterou si předáme na osobní schůzce. Navíc je to jistá forma slušného chování stejně jako podání ruky. Autoři by občas mohli vstát od PC.

<i>All cars should have standard household electrical outlets, with the converter built in</i>

Super, takže invertor 12 DC / 120–230 AC 50–60Hz aby si to pak zařízení převedlo zpět na cca 12 DC. Geniální.

Vasek
Vasek (neregistrovaný) ---.bluetone.cz
8. 1. 2010 10:29 Nový

Re: Zmizi Audio CD?

celé vlákno

Co nabidnout misto audio CD? Treba SACD, kdyz rozdil v kvalite dokaze poznat i uplny laik? ;)

alblaho
alblaho (neregistrovaný) ---.fav.zcu.cz
7. 1. 2010 15:49 Nový

Re: Zmizi Audio CD?

celé vlákno

Na to je přece FLAC. Kvalita stejná jako CD, akorát je to soubor a ne nějaký debilní disk.

_r3450n_
_r3450n_ (neregistrovaný) 165.72.200.---
7. 1. 2010 15:56 Nový

Re: Zmizi Audio CD?

celé vlákno

FLAC, ATRAC, MP – je vsetko na jedno kopyto. Skus si pustit svoju oblubenu pesnicku na DVD Audio alebo aspon SACD na prehravaci Denon, k tomu zosilovac Yamaha, a reproduktory Jamo, B&W, alebo Nautilus a posles FLAC na velmi tmave a smradlave miesto.

Santa
Santa (neregistrovaný) ---.fi.muni.cz
7. 1. 2010 16:16 Nový

Re: Zmizi Audio CD?

celé vlákno

Ty inteligente, uvědom si, že i na tom DVD Audio je uložený pořád jen digitální záznam. A jestli slyšíš rozdíl v bezztrátové kompresi, tak jsi asi fakt machr :D

_r3450n_
_r3450n_ (neregistrovaný) 165.72.200.---
7. 1. 2010 16:21 Nový

Re: Zmizi Audio CD?

celé vlákno

Ty ineligente. Pokial ti prevod z 192KHz/24Bit → 128KHz/16Bit pride jako bezztratovy, tak si fakt macher :p

Santa
Santa (neregistrovaný) ---.fi.muni.cz
7. 1. 2010 16:31 Nový

Re: Zmizi Audio CD?

celé vlákno

Máš vůbec mozek? Já jsem nepsal o žádném konkrétním formátu, tak nechápu co to tady vytahuješ. I v článku jen říkají, že by se mělo přejít na digitální distribuci! A protože už hudba na DVD Audio JE v digitální podobě, tak stačí vzít ten soubor co je na tom DVD a distribuovat ho ne na DVD, ale například on-line. Jestli máš problém to pochopit, tak je mi tě vážně líto.

_r3450n_
_r3450n_ (neregistrovaný) 165.72.200.---
7. 1. 2010 16:47 Nový

Re: Zmizi Audio CD?

celé vlákno

Sorry, podla toho ako si to napisal, mi prislo, ze porovnavas DVD Audio a komresovany format.

Me
Me (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
8. 1. 2010 9:20 Nový

Re: Zmizi Audio CD?

celé vlákno

jo, a geodeti v armádě používaj GPS měřící pomůcky s přesností 1cm. Se prober čéče :D :D

_r3450n_
_r3450n_ (neregistrovaný) 165.72.200.---
8. 1. 2010 11:30 Nový

Re: Zmizi Audio CD?

celé vlákno

Toto je k inej diskusii a obratil si to na hlavu. Armadne GPS systemy su uplne inde ako to co ma k dispozicii verejnost.

Idiot
Idiot (neregistrovaný) 58.191.155.---
7. 1. 2010 16:33 Nový

Re: Zmizi Audio CD?

celé vlákno

FLAC podporuje 655KHz/32bit. Chyba je mezi klavesnici a zidli.

_r3450n_
_r3450n_ (neregistrovaný) 165.72.200.---
7. 1. 2010 16:45 Nový

Re: Zmizi Audio CD?

celé vlákno

Je…

Michal Krause aura:96
7. 1. 2010 17:15 Nový

Re: Zmizi Audio CD?

celé vlákno

A proč že pošlu FLAC na ono místo? Ptám se zcela vážně. FLAC je bezztrátový, takže přímo v kompresi o nic nepřicházím. DVD audio používá obvykle 6 kanálů, FLAC umí 8. DVD-A podporuje maximálně 24 bitové vzorky, FLAC až 32 bitové. Nejvyšší vzorkovací frekvence u DVD-A je 192 kHz, FLAC umí až 655 kHz. Technicky vzato by tedy mělo být možné převést DVD-A do FLACu bez ztráty informace. Pokud mi tedy něco neuniklo…

specialist in button pushing
specialist in button pushing (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
7. 1. 2010 18:16 Nový

Re: Zmizi Audio CD?

celé vlákno

Mně je to například prakticky jedno jestli poslouchám mp3 128kbit oblíbenou písničku nebo nějakou bezeztrátovou kompresi s variable bitrate atd., neslyším tam <b>tak zásadní</b> rozdíl.. (jestli vůbec nějaký).
Kdybyste ale dělal něco s audio seriózně (a ne jen poslouchal písničky), to by byla asi jiná rozprava.. jinak jste jen obyčejný audiofil :)

merlin111
merlin111 (neregistrovaný) 93.99.49.---
7. 1. 2010 20:35 Nový

Re: Zmizi Audio CD?

celé vlákno

Velikost přiznaného ne „tak zásadního“ rozdílu mezi MP3 a FLAC roste spolu s technickou kvalitou všech částí přenosového řetězce. (cena není vždy to co určuje kvalitu)

Pro normální poslech stačí například toto:
Základ jsou 2 kvalitní reprobedny ( 2 – 3 pásmové, větších objemů s velkým, měkkým basákem), receiver s digitálním vstupem (optika, coax, HDMI) a analogovým koncovým stupněm (MOS-FET nejlépe … tedy použitá technologie není ještě záruka) a ještě digitální zdroj signálu. (digitální výstup z CD-ROM není zrovna nic moc, SPDIF ze zvukovky ale plně postačí )

Naprosto nevhodné jsou domácí kina 5 + 1 s digitálním koncovým stupněm o výkonu 500 W,…

Tomáš
Tomáš (neregistrovaný) 62.168.4.---
8. 1. 2010 9:51 Nový

Re: Zmizi Audio CD?

celé vlákno

FLAC &aspol. musí být v poslechu stejné jako Audio CD. DVD Audio není to stejné jako Audio CD, používá víc bitů na uložení informace (nevyznám se v odborné terminologii, audiofilové prominou). DVD Audio se zatím stejně masivně neprosadilo a tak to vypadá, že už ani neprosadí.

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
8. 1. 2010 6:26 Nový

Re: Zmizi Audio CD?

celé vlákno

Proč prroboha FLAC? Vaše auto dost možná přečte WMA, a to i lossless, ale téměř jistě nepřečte FLAC.

cleb
cleb (neregistrovaný) 89.203.198.---
8. 1. 2010 9:09 Nový

Re: Zmizi Audio CD?

celé vlákno

Dneska i flac přečte kdejaký čínský MP3 přehrávač, stejně jako wma, ogg, …

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
8. 1. 2010 18:18 Nový

Re: Zmizi Audio CD?

celé vlákno

Když jsem se díval naposledy, tak MP3 uměl každý, s odstupem na druhém místě WMA, s velkým odstupem umělo pár kousků Ogg, a tím to končilo. Například SONY, Philips, Creative, TEAC, iRiver a Mivvy umí MP3 a WMA. FLAC neumí pořád skoro nikdo.

cleb
cleb (neregistrovaný) ---.pod.cvut.cz
8. 1. 2010 18:35 Nový

Re: Zmizi Audio CD?

celé vlákno

Podle údajů na alza.cz umí flac i skoro nejlevnější teac za 755 kč včetně dph. Pravda je, že flac umí méně levných přehrávačů než wma. Je ale otázka, jak by si takové šmejdy poradily s lossless wma.

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
11. 1. 2010 3:40 Nový

Re: Zmizi Audio CD?

celé vlákno

FLAC umí nejen málo levných přehrávačů, ale také minimum přehrávačů dražších.

Matej
Matej (neregistrovaný) 212.77.163.---
8. 1. 2010 6:28 Nový

Re: Zmizi Audio CD?

celé vlákno

No jo, ale tady se kazdy bavi jen o formatu, kvalite apod. Podstata je v tom, ze by podle autora clanku melo vymizet audio CD jako nosic, a nahrazeno knihovnou souboru kdesi na disku. A s tim ja zasadne nesouhlasim. Pro me proste k albu patri obal a booklet.

Stejne tak nazor na konektor k zapalovaci je ponekud uzkoprsy. Ja osobne tento konektor pouzivam k RC modelum (nabijecka, naradi, drive starter), a tam ocenuji jeho robustnost. Nejaky USB konektor by byl davno xkrat vylomeny.

belzebub
belzebub (neregistrovaný) 82.208.1.---
7. 1. 2010 15:38 Nový

USB port misto konektoru na zapalovac?

celé vlákno

Troufnu si trvdit ze to je hloupost:

1) zastrcka na zapalovac ma 12V a velkou proudovou zatizitelnost, USB ma 5V a minimalni proudovou zatizitelnost – proto se do zastrcky na zapalovac daji pripojovat lampy, nabijecky, menice 12V/220V a hodne dalsich veci – pricemz dost z nich potrebuje vetsi proud nez nabijeni mobilu

2) zastrcka na zapalovac je NAPAJECI konektor, USB je „komunikacni“ konektor s privedenym napajenim

Proste bych rekl ze pan autor clanku je moc IT-ak a nevidi lepsi pouziti nez pro nabijeni mobilu, coz ovsem neznamena ze to nikdo jinej na nic jinyho nepouziva.

Ondra
Ondra (neregistrovaný) ---.felk.cvut.cz
7. 1. 2010 15:48 Nový

Re: USB port misto konektoru na zapalovac?

celé vlákno

Přesně tohle jsem chtěl napsat – z 12V zásuvky v autě se dá napájet spousta užitečných věcí, třeba nabíječka (modelářská – nabíjím z ní baterky na poli), laptop, kompresor… USB je k ničemu. Co zvládnu napájet z USB?

Podobné výhrady bych našel i k dalším položkám tohoto seznamu. Dle mého názoru je to snůška nesmyslů.

ferda
ferda (neregistrovaný) ---.opera-mini.net
7. 1. 2010 22:21 Nový

Re: USB port misto konektoru na zapalovac?

celé vlákno

Já bych navrhl „Manželku“.

To je fuk
To je fuk (neregistrovaný) ---.103.broadband5.iol.cz
7. 1. 2010 16:19 Nový

Re: USB port misto konektoru na zapalovac?

celé vlákno

Přesně tak.
A zase bych měl další krám na půdu (120W měnič ma 220V) a pár stovek které se mi na práci v terénu vyplatily jen v horizontu měsíců. Hned po tom co by se nové nejiskřící USB pro auta začalo připojovat alespoň 4mm tlustými vodiči, samozřejmě.

Mi. Chal. aura:31
7. 1. 2010 18:03 Nový

Re: USB port misto konektoru na zapalovac?

celé vlákno

No prave, s tema 5V/0,5A u USB by si autor toho clanku mozna nezapalil ani tu cigaretu.

Inkvizitor
Inkvizitor (neregistrovaný) 84.42.166.---
7. 1. 2010 20:23 Nový

Re: USB port misto konektoru na zapalovac?

celé vlákno

Navíc je konektor zapalovače krásně robustní. Používám MP3 transmitter, na kterém mi vadí jediná věc – malý displej. Kdyby někdo prodával transmitter s pořádným displejem, velice bych to uvítal. Chtěl bych vidět, jak větší transmitter někdo strká do viklavého USB konektoru, pokud by ho tedy ten konektor proudově uživil.

Matej
Matej (neregistrovaný) 212.77.163.---
8. 1. 2010 6:37 Nový

Re: USB port misto konektoru na zapalovac?

celé vlákno

Ano, jednoznacne souhlasim. trochu nestastne jsem svuj nazor na konektor pridal do odpovedi na audio CD. Ten clanek je neuveritelna slatanina, protoze kdyz si prectu, co autor pise za nesmysly treba o telefonu (napriklad o zpravach), je mne jasne, ze ten clovek nevi, ktera bije.

marwyn
marwyn (neregistrovaný) ---.cscworld.cz
7. 1. 2010 15:46 Nový

Gramatika

celé vlákno

Adame, technologie mělY.

marwyn
marwyn (neregistrovaný) ---.cscworld.cz
7. 1. 2010 15:47 Nový

Re: Gramatika

celé vlákno

V nadpisu je to správně, v těle článku špatně. Root už nemá korektora?

Adam Štrauch aura:99
7. 1. 2010 16:12 Nový

Re: Gramatika

celé vlákno

Opraveno, díky.

sr
sr (neregistrovaný) 193.245.34.---
7. 1. 2010 15:49 Nový

Vizitka - technologie, ktera by mela uz zmizet?

celé vlákno

Hmmm, a byl uz autor clanku pozvan na recepci ci obdobnou akci jinam nez do McDonnaldu?

xurfa
xurfa (neregistrovaný) ---.dip0.t-ipconnect.de
7. 1. 2010 16:05 Nový

a to nejdulezitejsi

celé vlákno

microshit widlous…

Program
Program (neregistrovaný) 84.242.101.---
7. 1. 2010 16:12 Nový

Apríl

celé vlákno

To už je duben?

Radek
Radek (neregistrovaný) 88.103.85.---
7. 1. 2010 16:15 Nový

HTML, CSS a Javascript

celé vlákno

Chybí mi tam HTML, CSS a Javascript. Z jednoduchého formátovaného textu s odkazy se stala neuvěřitelně obrovská a nepřehledná hromada „afterthoughts“ (jak je to česky?). Přitom už roky, možná dekády existují mnohem lepší řešení pro některé úkoly. Koho by před lety napadlo, že se hypertextový značkovací jazyk bude používat pro popis uživatelského rozhraní desktopových aplikací?

Black Rider aura:72
7. 1. 2010 16:53 Nový

Re: HTML, CSS a Javascript

celé vlákno

> Přitom už roky, možná dekády existují mnohem lepší řešení pro některé úkoly.

Bohuzel jen pro nektere. Cim by si chtel HTML, CSS a Javascript nahradit? Ostatne proc nahrazovat neco co se vyviji a funguje.

JS
JS (neregistrovaný) 141.202.248.---
7. 1. 2010 17:33 Nový

Re: HTML, CSS a Javascript

celé vlákno

Nemyslim, ze je chce uplne nahradit, ale spis nahradit nektera jejich pouziti necim jinym. Ale take netusim, cim.

Radek
Radek (neregistrovaný) 88.103.85.---
7. 1. 2010 19:53 Nový

Re: HTML, CSS a Javascript

celé vlákno

Ano. U desktopu je spousta pohodlných toolkitů, které umožňují pohodlný návrh vizuálními nástroji, jejichž výstupem je xml popis UI. I to mnohými proklínané GTK má IMHO výborný vizuální model vnořených kontejnerů, bindingy na všechny možné jazyky… Domyšlené věci se mají opouštět ve prospěch oskriptovaného HTML a CSS? Ty se možná hodí k zobrazení dlouhého textu, pár nadpisů, odkazů a plovoucích obrázků a tím bych skončil.
I RIA bych chtěl pohodlně tvořit v nástrojích, které jsou k tomu od začátku určené a jsou mnohem pohodlnější. Bohužel Flex a Silverlight mají příliš mnoho jiných nevýhod. Nicméně současný způsob tvorby bohatého, interaktivního, efektního a přívětivého webu je jako jít s klackem na mamuta. Klacek je dneska z kompozitních vláken a umí se sám mrskat, ale furt je to jenom klacek a umlátit s ním toho mamuta je sakra práce.

VaclavC
VaclavC (neregistrovaný) ---.profik.net
7. 1. 2010 16:45 Nový

Chybi mi tam Windows ;-)

celé vlákno

… kdyz uz je to teda v kategorii humor ;-)

TomBA
TomBA (neregistrovaný) ---.95-102-182.t-com.sk
7. 1. 2010 17:51 Nový

FAX je zastaralý?

celé vlákno

Tak neviem.
Denne mi do firmy prichádzajú faxy a v tom dnešnom spamovo/virovom chaose by som povedal že pre mojich odberateľov (vačsinou sú to objednávky) je to ta najjednoduchšia činnosť.
Chytí jednu „tlustú fixku“, papier A4 a za 5s má spravenú objednávku. Na faxe má naprogramovaných svojich 20 dodávateľov. Mrskne tam tu A4 stlačí jeden gombík a môže sa venovať inej práci… celé je to max. 10–15 sekúnd… Fax to na pár pokusov odfaxuje. Na druhom konci to naozaj vylezie a cinkne (žiaden spam, kolega na dovolenke…). Vytlačený protokol si odosielateľ scvakne s A4, dá do šuplíku a má aj backup…
Videl som stavbyvedúceho ktorý takto denne riešil 20–50 objednávok. Keď bolo treba tak tou fixkou nakreslil voľajaký detail (alebo zakrúžkoval niečo čo si na kopírke na tú A4 nakopíroval) všetko tak rýchlo a elegantne.....
Napriek tomu že sa živím dodávaním výpočtovej techniky a IT riešení nebol by som voči faxu taký tvrdý.

Jenda
Jenda (neregistrovaný) 2001:0:53aa:----:----:----:----:----
7. 1. 2010 18:36 Nový

Re: FAX je zastaralý?

celé vlákno

Na druhé straně se pak takováto objednávka špatně zpracovává (rukopis fixou se nedá OCRkovat, maximálně zjistit, jestli je zatržený checkbox). Co kdyby místo vypsání fixou vyplnil formulář na webu, paranoici PDF form a poslat (podepsaným) mailem? Jako bonus máte jednoduché automatizované zpracování a vyšší bezpečnost.

TomBA
TomBA (neregistrovaný) ---.95-102-182.t-com.sk
7. 1. 2010 18:50 Nový

Re: FAX je zastaralý?

celé vlákno

Predstav si toho stavbyveduceho v unimobunke (hluk/prach/b­ordel).
Ak by mal vyplnit ten webovský formulár, tak musí:
- nastartovat pc
- spustit browser
- naskenovat detail
- v bitmapovom editore vyznacit co potrebuje (lebo on presný názov nevie)
- popisat komentar (obycajne ±10 slov)
- odoslat

Je to ovela komplikovanejsie ako s tým faxom.
Argumenty o spracovaní objednávky u nás samozrejme chápem, ale to už je osud dodávatelov. Na doriesenie su mobily..... Obcas znie objednavka aj tak že „1000× ta to tie šruby ako Fero hovoril“.

SanTiago.
SanTiago. (neregistrovaný) ---.kolej.mff.cuni.cz
7. 1. 2010 22:44 Nový

Re: FAX je zastaralý?

celé vlákno

Tak by mohl mit jednoucelovou krabicku, ktera by vypadala jako fax, ale fungovala by na IP a posilala by e-maily.

Field
Field (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
7. 1. 2010 23:01 Nový

Re: FAX je zastaralý?

celé vlákno

Jasně, takže fax nahradíme podobným krámem s ještě omezenější funkčností :-)

Mimochodem, bez faxu se dnes nelze obejít hlavně ve styku se státem. Zejména celníci o emailu v životě neslyšeli.

mirmur
mirmur (neregistrovaný) ---.213-81-156.telecom.sk
8. 1. 2010 9:16 Nový

Re: FAX je zastaralý?

celé vlákno

Take nieco robi faxovy server. Prijme fax, ta ho do PDF a posle ti to na mail. Nic nove pod slnkom, uz to roky existuje. A funguje to aj naopak. Mas dokument, potrebujes ho odfaxovat, tak nevytlacis ho na papier, ktory potom das do faxu, ale posles ho priamo do faxu, a ten si uz zariadi, co treba.

Matyáš Novák aura:92
8. 1. 2010 11:55 Nový

Re: FAX je zastaralý?

celé vlákno

A nemaj náhodou některý multifunkce na sobě tlačítko scan and email?

TomBA
TomBA (neregistrovaný) ---.chello.sk
9. 1. 2010 11:34 Nový

Re: FAX je zastaralý?

celé vlákno

Áno, niektoré majú. Väčšinou tie drahšie.....
Len neviem o čo je lepšie ked prijímateľovi príde bitmapa ako príloha mailu alebo mu príde bitmapa ako fax (prípadne tiež bitmapová príloha mailu ak má faxový server).
Ja som sa snažil naznačiť že na strane odosielateľa je FAX často najefektívnejšie riešenie.

Harvie .cz aura:51
8. 1. 2010 0:26 Nový

Autozapalovač a pomatení ajťáci

celé vlákno

Říct o zásuvce autozapalovače větu „Přitom by šla nahradit mnohem pohodlnějším USB portem“ je skutečně jen profesionální deformace nebo výrok fanouška iPodu, kterému se nechce platit 100kč za „redukci“ a přitom o problematice nic bližšího neví.

1.) zásuvka zapalovače je na pevno napojená na baterku a tudíž dokáže dodávat slušný proud.

2.) autobaterka má napětí 12v, USB má napětí 5v, tudíž aby se dal zaručit bezproblémový odběr vysokých proudů z USB konektoru, musel by se celý motor auta přestavět na 5v, což je naprostá kravina.

3.) zásuvka zapalovače není v autě jen na nabíjení mp3jek. chtěl bych vidět, jak si z USB konektoru (btw max odběr tuším 1A) nabijíte třeba notebook nebo cokoli jiného. takhle se dají do zásuvky zapojit zařízení s vysokým odběrem, jako třeba měnič generující ~220V nebo třeba kompresor na dofukování pneumatik. i samotný zapalovač, který vám v nouzi může pomoct od umrznutí má asi taky brutální odběr.

4.) jakkoliv to zní neuvěřitelně, někdy se zásuvka zapalovače používá naopak na dobíjení baterie automobilu ( např. ze solárního panelu: http://www.electro24.cz/…ie-sunforce/ ) nebo třeba měření stavu nabití.

5.) jediné, co mi na konektoru nevyhovuje je jeho tvar, ale když uvážíme, k čemu by došlo při jeho zkratování, není divu, že inženýři chtěli mít jistotu, že kontakty budou dost daleko od sebe a že se nezkratují při zapojování (ála sluchátkový jack).

6.) kdo chce mít v autě USB, může si koupit za pár stovek redukci (některé z konektoru vůbec nevyčnívají), nebo třeba rovnou autorádio s USB hostem, které na nabíjení mobilů a mp3 přehrávačů poslouží stejně.

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
8. 1. 2010 6:37 Nový

Re: Autozapalovač a pomatení ajťáci

celé vlákno

Ta USB redukce do zapalovače je dobrý tip, do toho jdu. Jinak 100% souhlas, ten člověk je mimoň.

a
a (neregistrovaný) 194.228.52.---
8. 1. 2010 12:34 Nový

Re: Autozapalovač a pomatení ajťáci

celé vlákno

souhlasim s vami, k jednotlivym bodum
1) je to jisteno od 8 A az nevim ke kolika, to uz uzivi slusne zarizeni
2) redukce na nizsi napeti jsou komercne dostupne, lehce drazsi nez 200 Kc. Ale krome inteligentnich rychlodobijecek monoclanku typu Voltcraft IPC-1 (doporucuji) si zadny pristroj, ktery pouziva nizsi napeti a velke proudy nevybavuji.
3) ono je to dane i tim, ze prikon je soucinem napeti a proudu. Pro prenos 1 Wattu (resp. VA) pri vyssim napeti a nizsim proudu staci slabsi drat, nemluve o ztratach na vedeni. Proste Ohmuv zakon plati.
4) take takto dobijim, obycejnou dobijeckou s 4 A… Natahnete z okna kabel s konektorem „cigaretakem“ a dobijite, zadne vyndavani baterie, zadne nakodovavani autoradia a alarmu pri zpetnem zamontovani nabite baterie. V zimnim provozu se hodi. Solarni je dobra spise jako udrzovaci napr. pri dlouhodobem stani.
5) me take do auta nesedi, neni zrovna odolny vuci poskozeni pri castejsim pouzivani, tudiz pro dobijeni nevhodny
6) mam, vyborna vec za cca 120 Kc

František Koudelka
František Koudelka (neregistrovaný) ---.cust.avonet.cz
8. 1. 2010 19:39 Nový

Re: Autozapalovač a pomatení ajťáci

celé vlákno

Proboha jen ne USB, stačí o něj zavadit a konektor „na straně auta“ je v kopru. Navíc v autě se vyskytují ve větší míře nečistoty a vlhkost čemuž USB nevyhovuje. Nehledě na proudový odběr (velmi fajn je lednička a často bývá 12V zásuvka i „v zadu“ takže by musely být dva různé konektory.
1. a 2.) palubní napětí je 12V protože je to nejvyšší bezpečné napětí použitelné v daném prostředí. Čím nižší napětí by bylo použito, tím větší proudy by spotřebiče odebíraly atím více by vadily přechodové odpory.
3.) každé moderní auto má USB pro připojení přehrávače nebo flashdisku, případně není problém pořídit podobně vybavená autorádio.
Mnohem raději bych viděl popelníky jako doplňkovou výbavu, a místo něj použitelnou odkládací plochu, protože využívat popelník jako přihrádku je nešikovné.

Jinak podle mého, první technologie, která by měla zmizet je IPv4, kterou by nahradila IPv6. Ubylo by problémů spojených s NAT, například s VoIP nebo i se SPAMem a podobně.

balki
balki (neregistrovaný) ---.orange.sk
8. 1. 2010 1:29 Nový

Re: Desítka technologií, které by už měly zmizet

celé vlákno

„Why do some sites require me to enter my e-mail address or my password twice? They're going to verify all this anyway.“

Pri e-maili je na to, aby si clovek overil, ci tam nema preklep. Je to rychlejsie, ako cakat na mail a po pol hodine cakania zistit, ze tam je preklep (lebo mail nedosiel). Pri hesle je to nutnost, neni o com.

„Why do I have to enter city, state and ZIP code, when the ZIP code already knows the city and state, and vice versa.“

Toto ma dostalo. Preto sa tam tie udaje zadavaju manualne, aby sa aplikacia nezmenila na prazsky orloj. „Zip code“ – asi sa tym myslia americke postove cisla. Fungovalo by to len v amerike. Pre celu zemegulu by to musela byt obrovska databaza.

Ten clovek asi v zivote nenavrhoval ziadnu aplikaciu, inac by tam take hluposti nepisal. To je tak, ked sa elektrikar vyjadruje k informatickym te­mam.

Karel
Karel (neregistrovaný) 93.90.162.---
8. 1. 2010 11:29 Nový

Re: Desítka technologií, které by už měly zmizet

celé vlákno

Řada evropských států si na nějaké PSČ/ZIP ani nehraje. A ani v USA to moc dobře nefunguje, zhruba tak jako naše rodná čísla.

Praclovek
Praclovek (neregistrovaný) ---.opera-mini.net
8. 1. 2010 7:50 Nový

Trhni si nohou

celé vlákno

Fakt zbožňuju, když mně nějaký vořech předepisuje, jaké technologie bych měl používat.

Krock
Krock (neregistrovaný) ---.nfx.cz
8. 1. 2010 16:04 Nový

220/380 V nebo 230/400 V

celé vlákno

Malá hádanka. Která hodnota pro sítě nn je správná? 220/380 V nebo 230/400 V. Jste tady velice veselá kopa lidiček. Sem budu chodit častějc. Všichni se tady tvářej jako děsný vodborníci, a vono prdlačka.

_r3450n_
_r3450n_ (neregistrovaný) 165.72.200.---
8. 1. 2010 16:12 Nový

Re: 220/380 V nebo 230/400 V

celé vlákno

Nuz, ale to ti je tak.
Ked pustia jedneho nadrbaneho medzi linuxakov :D
Hadanka: Ani jedno. 240/400 :p

PJK
PJK (neregistrovaný) 77.104.240.---
9. 1. 2010 17:01 Nový

Re: 220/380 V nebo 230/400 V

celé vlákno

Tak tohle opravdu dobře není. Leda by odmocnina ze 3 měla ve vašem městě jinou hodnotu, než má v našem.

Radovan
Radovan (neregistrovaný) 88.146.198.---
11. 1. 2010 17:33 Nový

Re: 220/380 V nebo 230/400 V

celé vlákno

220/380 se udává na kontinentu, 240/400 v Anglii. Spotřebičům je to jedno, stejně je to jen jmenovité napětí a v konkrétním místě sítě může být o pořádný kus více nebo méně ;-)

merlin111
merlin111 (neregistrovaný) 93.99.49.---
17. 1. 2010 14:22 Nový

Re: 220/380 V nebo 230/400 V

celé vlákno

230/400 V +/-10%

Funtom
Funtom (neregistrovaný) ---.cust.sloane.cz
11. 1. 2010 21:46 Nový

Na serveru stumble­upon.com vyšel

celé vlákno

Nevyšel, ale byl tam přidán. Stumbleupon je sociální síť.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem        

Přehled názorů

Docela dobre
hisaak 7. 1. 2010 15:29
├ 
Re: Docela dobre
rooobertek 7. 1. 2010 15:48
└ 
Re: Docela dobre
Jenda 7. 1. 2010 18:27
 
└ 
Re: Docela dobre
jehovista 7. 1. 2010 23:01
 
 
├ 
Re: Docela dobre
BLEK. 8. 1. 2010 09:48
 
 
└ 
Re: Docela dobre
a 8. 1. 2010 12:04
Zmizi Audio CD?
_r3450n_ 7. 1. 2010 15:33
├ 
Re: Zmizi Audio CD?
Tomáš Crhonek 7. 1. 2010 15:46
│
└ 
Re: Zmizi Audio CD?
Vasek 8. 1. 2010 10:29
├ 
Re: Zmizi Audio CD?
alblaho 7. 1. 2010 15:49
│
├ 
Re: Zmizi Audio CD?
_r3450n_ 7. 1. 2010 15:56
│
│
├ 
Re: Zmizi Audio CD?
Santa 7. 1. 2010 16:16
│
│
│
└ 
Re: Zmizi Audio CD?
_r3450n_ 7. 1. 2010 16:21
│
│
│
 
├ 
Re: Zmizi Audio CD?
Santa 7. 1. 2010 16:31
│
│
│
 
│
└ 
Re: Zmizi Audio CD?
_r3450n_ 7. 1. 2010 16:47
│
│
│
 
│
 
└ 
Re: Zmizi Audio CD?
Me 8. 1. 2010 09:20
│
│
│
 
│
 
 
└ 
Re: Zmizi Audio CD?
_r3450n_ 8. 1. 2010 11:30
│
│
│
 
└ 
Re: Zmizi Audio CD?
Idiot 7. 1. 2010 16:33
│
│
│
 
 
└ 
Re: Zmizi Audio CD?
_r3450n_ 7. 1. 2010 16:45
│
│
├ 
Re: Zmizi Audio CD?
Michal Krause 7. 1. 2010 17:15
│
│
├ 
Re: Zmizi Audio CD?
specialist in button pushing 7. 1. 2010 18:16
│
│
│
└ 
Re: Zmizi Audio CD?
merlin111 7. 1. 2010 20:35
│
│
└ 
Re: Zmizi Audio CD?
Tomáš 8. 1. 2010 09:51
│
└ 
Re: Zmizi Audio CD?
Lael Ophir 8. 1. 2010 06:26
│
 
└ 
Re: Zmizi Audio CD?
cleb 8. 1. 2010 09:09
│
 
 
└ 
Re: Zmizi Audio CD?
Lael Ophir 8. 1. 2010 18:18
│
 
 
 
└ 
Re: Zmizi Audio CD?
cleb 8. 1. 2010 18:35
│
 
 
 
 
└ 
Re: Zmizi Audio CD?
Lael Ophir 11. 1. 2010 03:40
└ 
Re: Zmizi Audio CD?
Matej 8. 1. 2010 06:28
USB port misto konektoru na zapalovac?
belzebub 7. 1. 2010 15:38
├ 
Re: USB port misto konektoru na zapalovac?
Ondra 7. 1. 2010 15:48
│
└ 
Re: USB port misto konektoru na zapalovac?
ferda 7. 1. 2010 22:21
├ 
Re: USB port misto konektoru na zapalovac?
To je fuk 7. 1. 2010 16:19
├ 
Re: USB port misto konektoru na zapalovac?
Mi. Chal. 7. 1. 2010 18:03
├ 
Re: USB port misto konektoru na zapalovac?
Inkvizitor 7. 1. 2010 20:23
└ 
Re: USB port misto konektoru na zapalovac?
Matej 8. 1. 2010 06:37
Gramatika
marwyn 7. 1. 2010 15:46
├ 
Re: Gramatika
marwyn 7. 1. 2010 15:47
└ 
Re: Gramatika
Adam Štrauch 7. 1. 2010 16:12
Vizitka - technologie, ktera by mela uz zmizet?
sr 7. 1. 2010 15:49
a to nejdulezitejsi
xurfa 7. 1. 2010 16:05
Apríl
Program 7. 1. 2010 16:12
HTML, CSS a Javascript
Radek 7. 1. 2010 16:15
└ 
Re: HTML, CSS a Javascript
Black Rider 7. 1. 2010 16:53
 
└ 
Re: HTML, CSS a Javascript
JS 7. 1. 2010 17:33
 
 
└ 
Re: HTML, CSS a Javascript
Radek 7. 1. 2010 19:53
Chybi mi tam Windows ;-)
VaclavC 7. 1. 2010 16:45
FAX je zastaralý?
TomBA 7. 1. 2010 17:51
└ 
Re: FAX je zastaralý?
Jenda 7. 1. 2010 18:36
 
└ 
Re: FAX je zastaralý?
TomBA 7. 1. 2010 18:50
 
 
└ 
Re: FAX je zastaralý?
SanTiago. 7. 1. 2010 22:44
 
 
 
├ 
Re: FAX je zastaralý?
Field 7. 1. 2010 23:01
 
 
 
└ 
Re: FAX je zastaralý?
mirmur 8. 1. 2010 09:16
 
 
 
 
└ 
Re: FAX je zastaralý?
Matyáš Novák 8. 1. 2010 11:55
 
 
 
 
 
└ 
Re: FAX je zastaralý?
TomBA 9. 1. 2010 11:34
Autozapalovač a pomatení ajťáci
Harvie .cz 8. 1. 2010 00:26
├ 
Re: Autozapalovač a pomatení ajťáci
Lael Ophir 8. 1. 2010 06:37
├ 
Re: Autozapalovač a pomatení ajťáci
a 8. 1. 2010 12:34
└ 
Re: Autozapalovač a pomatení ajťáci
František Koudelka 8. 1. 2010 19:39
Re: Desítka technologií, které by už měly zmizet
balki 8. 1. 2010 01:29
└ 
Re: Desítka technologií, které by už měly zmizet
Karel 8. 1. 2010 11:29
Trhni si nohou
Praclovek 8. 1. 2010 07:50
220/380 V nebo 230/400 V
Krock 8. 1. 2010 16:04
├ 
Re: 220/380 V nebo 230/400 V
_r3450n_ 8. 1. 2010 16:12
│
└ 
Re: 220/380 V nebo 230/400 V
PJK 9. 1. 2010 17:01
│
 
└ 
Re: 220/380 V nebo 230/400 V
Radovan 11. 1. 2010 17:33
└ 
Re: 220/380 V nebo 230/400 V
merlin111 17. 1. 2010 14:22
Na serveru stumble­upon.com vyšel
Funtom 11. 1. 2010 21:46