Hlavní navigace

Nástroje a utility

Jak vyčistit disk s Linuxem?

E-mailového spamu ubývá, přesouvá se na sociální sítě

Odborníci na spam hlásí zajímavou novinku: spamu výrazně ubývá. Tedy alespoň toho e-mailového. Zatímco v létě loňského roku bylo každý měsíc odesláno asi 200 miliard spamů, v prosinci už počet klesl na pouhých 50 miliard. Navíc se zdá, že se jedná o dlouhodobý trend, který stále pokračuje. Pokud jásáte, pak vězte, že se s největší pravděpodobností jedná jen o přesun spammerů z e-mailu na nová loviště – sociální sítě.

Předchozí zprávička Následující zprávička        
xyz
xyz (neregistrovaný) ---.europe.hp.net
12. 1. 2011 14:32 Nový

fajn

celé vlákno

super, soc. siete nepouzivam, tak nech si spamuju radsej tam :)

X125
X125 (neregistrovaný) 65.197.242.---
12. 1. 2011 14:47 Nový

Re: fajn

celé vlákno

HURÁ! Jsem na tom stejně.

Franta Kučera aura:80
12. 1. 2011 15:10 Nový

Re: fajn

celé vlákno

Paráda, přesně tak. Soc.sítě jsou podobně otravné jako samotný spam, takže ať se drží pěkně pohromadě, existují si v nějaké své části Internetu a neotravují normální lidi :-)

Honza
Honza (neregistrovaný) ---.135.broadband4.iol.cz
12. 1. 2011 20:10 Nový

Re: fajn

celé vlákno

k tehle radosti se musim pripojit :)

qpal
qpal (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
12. 1. 2011 21:08 Nový

+10+

celé vlákno

za kazdy mailbox!

nou
nou (neregistrovaný) 2001:0:53aa:----:----:----:----:----
12. 1. 2011 15:23 Nový

Re: fajn

celé vlákno

HI HIP HURA :)

Michal Kára
Michal Kára (neregistrovaný) 88.208.88.---
12. 1. 2011 15:23 Nový

Re: fajn

celé vlákno

Sociální sítě používám, žádný (extra velký) spam neregistruji :-)

Deafboy - aura:51

Re: fajn

celé vlákno

Páni, nechcem byť drzý, ale vaše názory sú naozaj nevhodne podané. To že niečo nepoužívate neznamená že je to hneď automatický zlé. Nieje nič horšie ako spam na sociálnych sieťach, kde sa zatiaľ nenasadzuje žiadne filtrovanie.
XYZ - radšej choď riešiť incidenty keď už nemáš čo konštruktívne priniesť do diskusie ;)

pas
pas (neregistrovaný) 77.78.83.---
12. 1. 2011 17:19 Nový

Re: fajn

celé vlákno

Taky mi to nadšení přijde krátkozraké. Asi jako před 20 lety říkat "super, já mail nepoužívám, zůstávám u faxu, tak ať si tam klidně spamujou". :) Už dnes není možné s některými subjekty komunikovat jinak než na Facebooku. Zatím nad tím můžeme mávnout rukou, ale dlouhodobě lze těžko ignorovat fakt, že o komunikačních prostředcích, které používáme, rozhoduje víc naše okolí než my sami.

Franta Kučera aura:80
12. 1. 2011 18:53 Nový

Re: fajn

celé vlákno

Ad „Už dnes není možné s některými subjekty komunikovat jinak než na Facebooku.“

Tím subjektem myslíš nějaké třinácti-patnáctileté holky? Vždyť i ony mají e-mail (třeba na Seznamu, ale mají). Firmy a lidi mají e-mail a telefony, v lepším případě i VoIP a nějaký standardní IM (jabber). Občas se najde někdo, kdo má na svém webu komentáře jen přes Facebook – ale to je jeho problém, tak prostě nekomentuji a hotovo, jeho škoda, že se připravuje o zpětnou vazbu.

pas
pas (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
13. 1. 2011 0:47 Nový

Re: fajn

celé vlákno

Ano, komentáři nebo FB feedy suplujícími RSS a newslettery to začíná a končí to třeba tím, že firmička, umělec, apod. zjistí, že už nepotřebuje web ani mail, protože komunikaci vyřešili levně a efektivně přes FB a tamní komunita jim ke splnění cíle úplně postačuje. Poučka o tom, že zákazník je pán, občas v realitě neplatí.

Inkvizitor
Inkvizitor (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
12. 1. 2011 19:26 Nový

Re: fajn

celé vlákno

Souhlas. Obávám se ale, že Viagry a spol. se v mailboxech hned tak nezbavíme. Přece jenom tenhle spam je zaměřený na jinou cílovou skupinu, než která okupuje sociální sítě.

JardaP . aura:24
12. 1. 2011 23:00 Nový

Re: fajn

celé vlákno

Na socialnich sitich jsou ti, kteri se jiz definitivne vzdali nadeje na erekci i s Viagrou a tak na spam nereaguji?

platYpus
platYpus (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
6. 2. 2011 11:01 Nový

Re: fajn

celé vlákno

Huráááá !!!

JohnyB aura:58

No to je mi novinka.....

No to je mi novinka.....

Mat
Mat (neregistrovaný) 213.29.147.---
12. 1. 2011 16:53 Nový

To nám tedy pomohlo

celé vlákno

A soc. sítě budou spamovat naše maily. Například takový "povedený" FB nevlastním a počátkem tohoto týdne mi na mail, který skoro nikde nezveřejňuji, začínají chodit kravinky, kdo všechno si mě chce přidat a kdo si mě přidal. Kéžby existovalo něco, co by je za tuhle mnou neposkytnutou informaci, zneužitou vůči mě, dostali pěkně po prstech, sw!ně...

Arthur
Arthur (neregistrovaný) ---.southprague.net
12. 1. 2011 21:20 Nový

Re: To nám tedy pomohlo

celé vlákno

me to taky jednu dobu chodilo, prudilo, dokonce jsem vyhledal "odbornou pomoc" aby mi vysvetlila, jak to ty sw!ně delaji, ze v tech nekolika desitkach pripadu se ani jednou nespletli a vzdy nabidli nekoho koho osobne znam - i kdyz s nekterymi jsem se nevidel treba 10 let a nevymenil jediny email)

no a pak jsem kliknul na odkaz dole, ze chci zrusit tyto otravne pozvanky ... a hotovo. od te doby nemam s FB problem :-)

Alt
Alt (neregistrovaný) ---.213-160-189.telecom.sk
13. 1. 2011 10:10 Nový

Re: To nám tedy pomohlo

celé vlákno

... a od tej doby ma fb v databaze dalsiu overene emailovu adresu :D

Mat
Mat (neregistrovaný) 213.29.147.---
13. 1. 2011 16:22 Nový

Re: To nám tedy pomohlo

celé vlákno

Z jedné soc. sítě vím, že FB vytahuje maily z adresářů svých uživatelů. Byly s tím problémy, ale holt v době jeho základního rozvoje ještě nikdo na to tak neurgoval. Dnes díky tomu je FB nahltán pěknou várkou mailů, ani bych se nedivil, kdyby je zkupoval jako jedna z třetích stran, která je může využít. V každém případě je to zlodějina a dle mého názoru taky nabourání soukromý. BOTNET na ně na hajzly...

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.55.broadband12.iol.cz
13. 1. 2011 17:46 Nový

Re: To nám tedy pomohlo

celé vlákno

Tady opravdu asi nikdo na ten facebook nezabrousil ani jako nepřihlášený.. Ten váš příspěvek vyzněl, jako že to nějak podloudně vytahují, ale oni se k tomu normálně hlásí. Jak myslíte, že získávají kontakty na vaše přátele?
http://www.facebook.com/find-friends/?ref=pf
Jednoduše lamy zadají přihlašovací údaje do své pošty, oni stáhnou adressbook a mrknou jestli někdo z těch adres na FB není, kdyžtak uloží do budoucna, rozešlou těm co nejsou pozvánky atd atd.

JardaP . aura:24
12. 1. 2011 19:06 Nový

Re: E-mailového spamu ubývá, přesouvá se na sociální sítě

Idealni by stejne byl presun spameru na nucene prace do uranovych dolu na Sibiri.

NN
NN (neregistrovaný) ---.hi-net.cz
12. 1. 2011 21:32 Nový

dotaz

celé vlákno

A hlasite nekdo spam zpatky tem provozovatelum IP adres ze kterejch to chodi?

Franta Kučera aura:80
12. 1. 2011 22:41 Nový

Re: dotaz

celé vlákno

Já jsem jednou hlásil Hotmailu, že mi chodí spam z jejich serverů, ale nemá to cenu, to člověk může rovnou psát do /dev/null lokálně. Když to vezmu z druhé strany: u nás občas stížnosti na spam dostáváme, posledně jsme to řešili zablokováním účtu spamera a e-mailovou omluvou stěžovateli.

JardaP . aura:24
12. 1. 2011 23:08 Nový

Re: dotaz

celé vlákno

Obcas, kdyz jsem dostatecne nasran, pouzivam spamcop.net. Dodnes nevim, jestli to aspon jednou k necemu bylo. Kdysi jsem obcas psaval i na abuse, ale snad nikdy nikdo ani neodpovi. Jediny zarez, o kterem vim, je mailove konto "novinare" Martina Skapika, ktere mu bylo zruseno po te, kdy jsem poslal jeho spam adminovi spolu s podobnymi jeho vyblepty a odkazy na clanky dalsich lidi, kteri s nim take meli problemy. Doufam, ze to Skapika tehdy potesilo alespon tolik, co mne.

JmJ
JmJ (neregistrovaný) ---.barinka.net
13. 1. 2011 8:25 Nový

Re: dotaz

celé vlákno

Co projde pres muj spamfilter, to hlasim na spamcopu.

Co me ale zacina dost stvat, to jsou spamy ceskych obchodniku. Mel jsem za to, ze s obchodnimi sdelenimi musim prvni souhlasit. Ovsem prijde email, kde me drze oznami, ze jsem ho dostal protoze jsem se zaregistroval na jejich portale o konskych ohonech a tedy sem souhlasil. Samozrejme lez jako vez. Hodne toho zacalo chodit letos pred vanoci. Nejotravnejsi je snad domena ledovka.eu ci tak nejak. Bohuze, pokud dost lidi v cr nenahlasi tyhle maily jako spam napr. na spamcopu, tak to spamerum projde bez problemu.

Sprostota a drzost nejvyssiho emailoveho kalibru ;-)

Inac pokud nejaky subjekt ma pocit, ze veskeroh internetovou komunikaci vyresi pres fb, pak nezbyva nez obdivovat jeho bezmeznou duveru v nemennost sveta ;-)

Franta
Franta (neregistrovaný) 2001:15c0:66ef:----:----:----:----:----
13. 1. 2011 8:55 Nový

Re: dotaz

celé vlákno

Když je ten spamer z ČR, tak bych to hlásil spíš na ÚOOÚ.

asdf
asdf (neregistrovaný) 195.113.97.---
13. 1. 2011 18:55 Nový

Re: dotaz

celé vlákno
NN
NN (neregistrovaný) ---.hi-net.cz
13. 1. 2011 9:58 Nový

Re: dotaz

celé vlákno

Ja se teda priznam, ze mam schranku na centru, seznamu a na yahoo a systematicky hlasim kazdej spam kterej mi prijde, zahranicni nebo domaci. Teda pokud se mi podari vypatrat kam to hlasit :-)
Loni v lete jsem mival po ranu treba 30 spamu a pres den dalsi 30 prislo. Ted uz to je tak kolem 20 za den max. Nevim jestli to muze spolu souviset, ale kdyz se vedla ta internet. valka za wikileaks, tak asi 2 dny neprisel zadnej spam.
Na hotmail jsem nikdy nic nehlasil. Ale treba v hlavickach emailu z yahoo je radek original ip address nebo tak neco a tak to posilam odkud to prislo a ne na yahoo. Ale na yahoo to berou vazne a maj tam i web formular kam lze dosly spam hlasit.

Spamcop, tam jsem to zkousel posilat asi 1 mesic ale zadna odezva a tak me to prestalo bavit a zacal jsem to zase hlasit primo tem ISP nebo provozovatelum.

Setkal jsem se s tvrzenim, ze pry udajne v rusku jsou zaregistrovany IP adresy nebo rozsahy, je u tam i abuse schranka kam si stezovat, ale udajne je to cely vlastneny spamerama a tak se pres tu abuse schranku dostavaj k platnym email adresam. Mozny to je, kdyz se tim da spamem da zivit. Ale myslim si, ze takovejch zoufalcu jako ja je nula nula nic, takze to pro spamery nemuze bejt masovej zdroj email adres. Takze do Ruska posilam hlaseni dal.

Ukrtel to jsou sikulove. Nastval jsem sem se jednoho dne kdyz na abuse schranku nikdo nereagoval a vyhledal jsem na jejich strankach kontakt pro zakazniky. Todle mi prislo :-)
Dear XXX, our company is not responsible for the actions of their subscribers. In order to solve this complication you can apply to the law enforcement of your country.
Contact-center Ukrtelecom
Tak jsem si jejich IP adresy zacal na mailu blokovat, aby me uz dal nevytaceli. Plus na internetu jsem zjistil, ze je tim ukrtel znamej, ze mu spameri nevadej.

Ceskej spam, chodi ho malo v porovnani s tim zahranicnim. Dopisoval jsem si s jednim provozovatelem. Oni maj na svym webu policko kam muze kdokoliv napsat jakoukoliv email adresu (pro prijem reklamy) bez jakyhokoliv overovani. Proste napises tam neco, zmacknes tlacitko a vymalovano. Takze oni jako za nic nemuzou. Nakonec pak ale uznali svou chybu, odstranili kontakt a omluvili se (asi po uzpozorneni na paragraf 7 zakona 480/2004 Sb.)
Kdyz neni zadna reakce tak to obvykle hlasim na UOOU, oni muzou dat spamerovi pokutu - kdyz ho vypatraj.

Ze by to nemelo smysl se ale rict neda. Mam uspesnost malinko nad 1 procento! Tim myslim pomer odeslanych stiznosti k poctu odpovedi od adminu, ze zdroj vypatrali a "appropriate actions take place".
Jsou spolecnosti, kde to mysli se spamem vazne, maji svoje abuse teamy. Kdyz poslete stiznost (emailem/web formular) oni vam ji potvrdi (automat) s vysvetlenim, ze to je pravdepodobne posledni kontakt z jejich strany pokud nebudou potrebovat dalsi informace. Jinde zase treba za 2 dny od stiznosti prijde (human) odpoved ze zdroj vypatrali a ze dekuji ze jste s tim stravili svuj cas (todle mi chodi z Recka)

Takhle se zije spamobijci v Cechach :-)

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.55.broadband12.iol.cz
13. 1. 2011 11:41 Nový

Re: dotaz

celé vlákno

Na český spam od obchodníků reaguji tak, že se odhlásím přes jejich link (nepředpokládám, že by to byla jen finta pro ověření adresy jako u viagry z ciziny) a když to přijde zas, napíšu jim, že jsem už jednou žádal o vyřazení z db a jestli dostanu ještě jeden mail, odhlásím se přes tento formulář: http://www.uoou.cz/uoou.aspx?menu=23&submenu=27&loc=464

Zatím to fungovalo

JmJ
JmJ (neregistrovaný) 109.164.85.---
13. 1. 2011 12:34 Nový

Re: dotaz

celé vlákno

Ja jim psaval rovnou, ze sem s nicmim nesouhlasil a tedy ze neminim svuj souhlas rusit, kdyz neni co rusit. A ze jestli obdzrim jakykoliv dalsi email od nich, tak uziju zminey formular. Vetsinou to asi zabralo, ale nejak me proste prestalo bavit vubec na ty maily reagovat nejakym dalsim emailem. Jaksi z principu cele veci mi prijde lepsi docilit toho, aby se dostali na blacklisty, coz pomuze i ostatnim, nez jen abych pomohl ja sam sobe a to jeste tim, ze s temi sprostaky a drzouny vubec budu vest nejakou emailovou konverzaci.

Karel Rys aura:13

Re: dotaz

celé vlákno

České spamy dávám na ÚOOÚ rovnou, v tomhle opravdu žádné slitování nemám. Úspěšnost je překvapivě velká, řekl bych, že tak na 80 % nahlášených spamů dostanu časem odpověď, že to s odesilatelem řešili a dali mu pokutu. Občas jsou některé spamy větší než 500 kB, což má ÚOOÚ jako limit pro vložení přílohy, stačilo jim to popsat do poznámky a obvykle pružně reagovali, ať jim to přepošlu mailem na konkrétního pracovníka.

-tri-
-tri- (neregistrovaný) ---.lanservis.cz
13. 1. 2011 12:17 Nový

socialni spam

celé vlákno

Socialni site jsou samy o sobe spam. Z Principialniho hlediska shlukuji masy lidi. Co se pak deje. Lide komunikuji - coz v normalnim svete nazyvame drby. Prezentuji sve momentalni super nazory, situace, predmety, produkty, "pratele".... =>
SPAM.
Vzdycky kdyz dostanu chut poznat ty extremne "zajimave" lidi ze Soc.siti, reknu si jestli neni uzitecnejsi treba odhazet snih z chodniku...

Ondra Satai Nekola aura:81
13. 1. 2011 19:58 Nový

Re: socialni spam

celé vlákno

Momentalni super nazory, situace, predmety, produkty, "pratele"... to vse muze byt noise, ale tezko spam. Spam je, kdyz mate v postovni schrance dopis s nabidkou pujcky od pochybne spolecnosti, ne kdyz jste v hospode a kolem se bavi hodne lidi o hloupostec a vecech, co vas nezajimaji.

U vetsiny stezovatelu na soc. site mam dojem, ze je neumeji pouzivat. Kdyz jsem pred casem byl na FB, tak nebyl problem dostat ho do stavu, kdy byl pomer signalu ku sumu docela slusny. Kdyz jsem na tw, tak je to podobne - staci si vybrat spravne pratele. Pokud mate mezi prately pitomce (nebo lidi, kteri pisi veci, co vas nezajimaji, ale jsou prinosne pro nekoho jineho) a neumite si jejich prispevky odfiltrovat... tak se neni cemu divit.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem