Mozilla ve vývojové verzi (nightly) prohlížeče Firefox začala testovat jistou formu reklamy, resp. propagace webových stránek. Zatímco dnes po spuštění čerstvě nainstalovaného prohlížeče uvidíte stránku rychlého přístupu s prázdnými okénky, v budoucnu by mohla být zaplněna. A to odkazy na stránky, které si pozici zaplatí.
Rychlý přístup pochopitelně stále bude možné bez omezení přizpůsobit a reklamy odstranit. V podstatě stejný koncept už nějaký čas využívá Opera. Odkazy zobrazené za finanční plnění jsou označeny tagem sponsored. Některé zřejmě zůstanou i zdarma, např. Wikipedie. Výchozí sestava nabízených stránek se může lišit, například podle geografické lokace uživatele.
Hledání nových zdrojů příjmu je pro Mozillu důležité, neboť v současnosti je hodně závislá na jednom partnerovi – Googlu, který firmě platí za pozici výchozího vyhledávače v prohlížeči Firefox. Jen v roce 2012 tak Mozilla inkasovala 268 miliónů dolarů, což je cca 85 % celkových příjmů společnosti.
(Zdroj: The Next Web)