Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Firefox zablokoval Microsoft .NET Framework Assistant

Během víkendu jste mohli pozorovat změnu ve Firefoxu. Došlo k zablokování doplňku .NET Framework Assistant, respektive zásuvného modulu Windows Presentation Foundation. K zablokování došlo v rámci funkce blokování nebezpečných doplňků.

V poslední době se seznam nebezpečných a tudíž blokovaných doplňků hodně rozrostl. Ale .NET Framework Assistant je první z hodně rozšířených doplňků, který byl takto zablokován.

Dle slov Mozilly došlo k blokaci po diskuzi s Microsoftem a v současné době jsou blokované všechny verze tohoto doplňku. To se jistě v nejbližší době změní a dojde k odblokování opravené verze.

(Zdroj Mozilla.cz)

Předchozí zprávička Následující zprávička        
JardaP . aura:24
19. 10. 2009 10:01 Nový

Re: Firefox zablokoval Microsoft .NET Framework Assistant

celé vlákno

Haha, patrne jediny zpusob, jak donutit Microsoft, jak si tu vec opravit. Dnes je FF natolik rozsireny, ze i Microsoft si tezko muze dovolit situaci ignorovat. Nehlede na to, ze to neni dobra reklama.

Izak
Izak (neregistrovaný) ---.storyflex.cz
19. 10. 2009 10:42 Nový

Re: Firefox zablokoval Microsoft .NET Framework Assistant

celé vlákno

No ja hlavne nevim, k cemu je to dobre, takze kdyz u kamosu nasazuji FF, tak to vypinam … co nevim co dela, nepouzivam, v linuxu to nemam, tak to asi pro web neni potreba.

ad IT aura:18
19. 10. 2009 13:32 Nový

Re: Firefox zablokoval Microsoft .NET Framework Assistant

celé vlákno

Každý browser je v prostredí MS Windows nebezpečný a celý cirkus stojí za úvahu:
BTW, viete, že daný add-on sa nedá len tak ľahko odinštalovať alebo deaktivovať??

http://www.linuxos.sk/…1/index.html

treebeard
treebeard (neregistrovaný) ---.chello.sk
19. 10. 2009 16:54 Nový

Re: Firefox zablokoval Microsoft .NET Framework Assistant

celé vlákno

A keď Microsoft zablokuje Firefox s tým, že ho odblokuje len v obdobiach keď nebude známa žiadna diera v tomto browseri, tiež poviete haha?

Osobne si myslím, že ide skôr na reakciu Mozilly v spore o prvé miesto v balotscren W7…

JardaP . aura:24
19. 10. 2009 18:44 Nový

Re: Firefox zablokoval Microsoft .NET Framework Assistant

celé vlákno

Microsoft zablokuje Firefox? A to jako jak? Nejakym patchem pro Widle? To by asi mel na krku antimonopolni ou­rad.

jarda
jarda (neregistrovaný) 88.103.124.---
20. 10. 2009 7:04 Nový

Re: Firefox zablokoval Microsoft .NET Framework Assistant

celé vlákno

A to je ten bordel, ze . Firefoxu pomalu zvoni hrana kdo by chtel pouzivat prohlizec , kterej v 21 stoleti pri otevreni 10 tabu zablokuje cely prohlizec…O vlastne to je ten jejich multithreading :)))

Milan Keršláger
Milan Keršláger (neregistrovaný) 78.110.222.---
20. 10. 2009 6:46 Nový

Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze

celé vlákno

Chtěl bych upozornit, že byste zde neměli bezdůvodně napadat Windows. Podle zveřejněných rozhovorů s vývojáři Google Chrome je ve Windows velmi snadné vytvořit efektivní sandbox, který prohlížeč uzamkne a nedovolí mu používat služby API bez jejich prověření. Implementace je jednoduchá a efektivní na rozdíl od Linuxu, kde je téměř nemožná, protože API buď chybí nebo je roztříštěno do vzájemně nekompatibilních funkcí, pro které je extrémně obtížné naprogramovat přenositelnou zabezpečenou aplikaci (stejně je na tom třeba Flash plugin). Problém je zde v tom, že je obtížné důvěřovat ve Windows zbytku systému.

Miroslav Prýmek aura:58
22. 10. 2009 17:19 Nový

Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze

celé vlákno

Jsem asi ze staré školy, ale argument „zpřístupnění API op. systému“ nějakému PROHLÍŽEČI nějakého DOKUMENTU prostě nechápu.

Podle mě je to (zcela obecně) přesně naopak – jestliže např. do formátu PDF nezabuduju funkci „formatHarddisk“, tak prostě PDF soubor harddisk zformátovat nemůže i kdyby se na hlavu postavil.

Takže mi není jasné, jaké API je na Linuxu „roztříštěno“, pročež ho nelze ochránit před TEXTOVÝM DOKUMENTEM, kterým webový obsah v principu je.

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
22. 10. 2009 17:51 Nový

Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze

celé vlákno

A slyšel jste někdy o pluginech (například Adobe Flash)? Ono se těžko zaručuje, že plugin browseru nepoužije nějakou funkci typu SHFormatDrive. Navíc tu máme hromady bezpečnostních děr v SW – browserech i pluginech. To pak takový browser zavolá formátování disku, ani se nenadějete.
Paradoxem je, že browsery zpracovávají jen pár stovek HTML tagů, a přesto mají tolik bugů. Holt se ty bugy vyplatí hledat. Vypovídá to ale o stavu celého SW průmyslu. Změna přijde až se systémy založenými na managed jazycích.

Miroslav Prýmek aura:58
22. 10. 2009 18:45 Nový

Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze

celé vlákno

>> A slyšel jste někdy o pluginech (například Adobe Flash)?

No ale tam platí totéž – buď má plugin (z principu věci) k dispozici jen nějaká volání, která jsme prohlásili za povolená („bezpečná“) – a jiná nemůže získat, kdyby se na hlavu postavil, nebo je to víceméně standalone aplikace, která může všechno – a pak nemá smysl hovořit o „bezpečnosti“ takového pluginu.

Kupodivu souhlasím – jediný skutečný způsob, jak tohle chování změnit, je použít managed kód.

Miroslav Prýmek aura:58
22. 10. 2009 18:47 Nový

Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze

celé vlákno

…nicméně lišíme se pravděpodobně v tom, že já si myslím, že MS s kompletně managovaným OS v dohledné době (10let) nepřijde – a pokud přijde, nikdo ho nebude chtít :)

Ale souhlasím, že myšlenka je to vcelku správná.

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
22. 10. 2009 19:39 Nový

Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze

celé vlákno

MS má už dnes Singularity. Jak dlouho bude trvat uvedení těch technologií jako mainstreamového produktu, to se neodvažuji odhadnout. Uživatelé reagovali celkem negativně i na nepoměrně menší změny mezi Windows XP a Windows Vista.

Miroslav Prýmek aura:58
22. 10. 2009 19:49 Nový

Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze

celé vlákno

>> MS má už dnes Singularity.

Gnu má taky už několik let Hurd :)

>> Jak dlouho bude trvat uvedení těch technologií jako mainstreamového produktu, to se neodvažuji odhadnout.

Já si to právě odvažuji odhadnout jako dobu větší než deset let :)

>> Uživatelé reagovali celkem negativně i na nepoměrně menší změny mezi Windows XP a Windows Vista.

A právě proto nebudou mít zájem o produkt, který jim kromě (potenciálně) vyšší bezpečnosti nepřinese nic než problémy, nekompatibilitu a nižší výkon…

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
23. 10. 2009 19:21 Nový

Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze

celé vlákno

V MS se už před rokem intenzivně diskutovala migrační cesta z Windows na Singularity (nebo Midori, nebo jaké code name to dnes má). Dokonce o tom něco leaknulo na internet. Kompatibilita se stávajícími aplikaci je možná. Win32 binárky lze běžet ve virtuálním stroji (viz Hyper-V), a věci psané v .NETu by šly běžet nativně na Singularity.
http://www.sdtimes.com/…ROSOFT/32646

Novější fáze projektu Singularity se zabývaly během na multicore systémech (například TCP stack běží automaticky na inteligentní síťové kartě), a právě integrací legacy aplikací do Singularity.

Systém založený na Singularity by měl přinést nejen daleko vyšší bezpečnost, ale také daleko lepší stabilitu a spolehlivost. Přitom všechny tři jmenované vlastnosti jsou velikými problémy současného IT. Vždyť i poměrně stupidní browser, který zpracovává jen pár set tagů, má do roka desítky bezpečnostních problémů. Což teprve ostatních problémů jen v browseru. Je na čase posunout IT o kus dál. A kdo by to měl udělat, když ne firma koncentrující kapitál, lidské zdroje a know-how? Za vznikem UNIXu stojí AT&T Bell Labs, General Electric a MIT (i v případě Singularity MS intenzivně pracuje s univerzitami). Za vznikem Windows NT stojí Microsoft, a nepřímo IBM a DEC. A satelity také nevyrábíme doma v garáži.

GNU je poněkud specifická organizace, protože nemá zdroje, a stojí za ní banda komoušů. To se pak nelze divit vůbec ničemu ;)

:-))
:-)) (neregistrovaný) ---.anonymouse.org
26. 10. 2009 11:23 Nový

Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze

celé vlákno

A vy tu bandu „komousu“ nedokazete rozdejchat :-P

Miroslav Prýmek aura:58
23. 10. 2009 12:50 Nový

Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze

celé vlákno

Tak mi to nedalo a jal jsem se aktualni verzi Singularity vyzkouset – a je to jeste podstatne horsi nez Hurd, ten alespon nabootuje :)

Jedine, co jsem dostal z Singularity, bylo „Unrecognized kill action 0×FFFFFFFF!“ a po googleni zjistil, ze jedine, kde S jede, je Virtual PC od MS :)))

Takze tech deset let bych posunul tak na dvacet :)

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
23. 10. 2009 19:07 Nový

Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze

celé vlákno

Jde o research project. Pro vaši informaci Windows NT byly od začátku psány pro emulátor RISCového CPU, aby se autoři vyhnuli x86 platformním závislostem. Jinak by to mohlo dopadnout jako OS/2, která byla x86-only.

Miroslav Prýmek aura:58
23. 10. 2009 21:52 Nový

Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze

celé vlákno

Nejde o to, že to provozují ve VM, to je jasné, jde o to, že to ani nenabootuje nikde jinde než v jednom konkrétním VM – dokonce ani na fyzickém stroji ne.

Sorry, ale to je ještě dlouhá cesta k finálnímu produktu, který by porazil současné OS…

Lael  Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
24. 10. 2009 19:05 Nový

Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze

celé vlákno

Předpokládám, že na fyzickém stroji s HW shodným s Virtual PC by to běželo. Napsat například pár tisíc driverů je už celkem nuda proti úsilí na zbytku projektu. Uvědomte si, že Singularity není web site v LAMP, a nepíše se metodami extrémního programování. MS nepotřebuje mít od začátku něco, co tak nějak poběží. Chce mít na konci dobře postavený produkt, a to vyžaduje úplně jiný přístup. Až dostane tenhle projekt zelenou pro vývoj produkční verze, tak na něm může MS odvést během jediného roku mnoho tisíc člověko-let práce.
Přechod vývojářů prakticky začal s uvedením .NETu jako primárního vývojového prostředí, nové věci typu WPF jsou z vnějšku .NETové. Dnes asi nikdo soudný nepochybuje, na co MS v budoucnu vsadí.

Chtěl bych se vás zeptat, na co podle vás vsadí v budoucnu Linux. Pořád to bude o přepisování starých UNIXů ze sedmdesátých let, případně o barvě ikon a okének? A pořád se bude psát všechno v C/C++, takže to bude pořád nespolehlivé, nestabilní a děravé jako řešeto? Vždyť tahle cesta nikam nevede, a to ani když dáte výsledek zdarma.

Miroslav Prýmek aura:58
24. 10. 2009 19:12 Nový

Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze

celé vlákno

Nezlobte se, ale diskusi s vámi o budoucnosti unixových systémů pokládám za zbytečnou ztrátu času :)

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
10. 11. 2009 5:31 Nový

Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze

celé vlákno

Nezlobte se, ale jakoukoliv diskusi o budoucnosti unixových systémů pokládám za zbytečnou ztrátu času :)

:-))
:-)) (neregistrovaný) ---.anonymouse.org
26. 10. 2009 11:25 Nový

Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze

celé vlákno

Secunia rika ze jako reseto jsou windows, unikat protkany uzasnymi „technologiemi“.

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
10. 11. 2009 5:32 Nový

Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze

celé vlákno

Secunia říká, že distra Linuxu jsou na tom často hůř, než Windows. V problému je celý IT obor, jestli jste si nevšiml. Nakonec slovo rootkit nepochází z Windows :)

Miroslav Prýmek aura:58
10. 11. 2009 9:34 Nový

Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze

celé vlákno

Např. termín „přihlášení heslem“ nebo „přístupová práva“ taky nepochází z Windows :)

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
10. 11. 2009 17:42 Nový

Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze

celé vlákno

Přesto mají Windows NT od první verze modulární autentizační systém, přístupová práva implementová výrazně lépe než u tehdejších unixů (ACL je ACL), a na rozdíl od tehdejších unixů neposílaly hesla v plain textu.

:-))
:-)) (neregistrovaný) ---.anonymouse.org
11. 11. 2009 11:49 Nový

Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze

celé vlákno

Zijete ted nebo tehdy? Nejsou nahodou problemy win98 ponekud off-topic, stejne jako problemy 10 let starych dister?

Miroslav Prýmek aura:58
22. 10. 2009 19:00 Nový

Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze

celé vlákno

Mimochodem, když jsme u toho sandboxu, jak se na Windows dělá chroot, jail a zóna? :)

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem        

Přehled názorů

Re: Firefox zablokoval Microsoft .NET Framework Assistant
JardaP . 19. 10. 2009 10:01
├ 
Re: Firefox zablokoval Microsoft .NET Framework Assistant
Izak 19. 10. 2009 10:42
│
└ 
Re: Firefox zablokoval Microsoft .NET Framework Assistant
ad IT 19. 10. 2009 13:32
└ 
Re: Firefox zablokoval Microsoft .NET Framework Assistant
treebeard 19. 10. 2009 16:54
 
└ 
Re: Firefox zablokoval Microsoft .NET Framework Assistant
JardaP . 19. 10. 2009 18:44
 
 
└ 
Re: Firefox zablokoval Microsoft .NET Framework Assistant
jarda 20. 10. 2009 07:04
Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze
Milan Keršláger 20. 10. 2009 06:46
├ 
Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze
Miroslav Prýmek 22. 10. 2009 17:19
│
└ 
Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze
Lael Ophir 22. 10. 2009 17:51
│
 
├ 
Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze
Miroslav Prýmek 22. 10. 2009 18:45
│
 
└ 
Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze
Miroslav Prýmek 22. 10. 2009 18:47
│
 
 
└ 
Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze
Lael Ophir 22. 10. 2009 19:39
│
 
 
 
├ 
Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze
Miroslav Prýmek 22. 10. 2009 19:49
│
 
 
 
│
└ 
Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze
Lael Ophir 23. 10. 2009 19:21
│
 
 
 
│
 
└ 
Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze
:-)) 26. 10. 2009 11:23
│
 
 
 
└ 
Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze
Miroslav Prýmek 23. 10. 2009 12:50
│
 
 
 
 
└ 
Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze
Lael Ophir 23. 10. 2009 19:07
│
 
 
 
 
 
└ 
Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze
Miroslav Prýmek 23. 10. 2009 21:52
│
 
 
 
 
 
 
└ 
Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze
Lael Ophir 24. 10. 2009 19:05
│
 
 
 
 
 
 
 
├ 
Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze
Miroslav Prýmek 24. 10. 2009 19:12
│
 
 
 
 
 
 
 
│
└ 
Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze
Lael Ophir 10. 11. 2009 05:31
│
 
 
 
 
 
 
 
└ 
Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze
:-)) 26. 10. 2009 11:25
│
 
 
 
 
 
 
 
 
└ 
Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze
Lael Ophir 10. 11. 2009 05:32
│
 
 
 
 
 
 
 
 
 
└ 
Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze
Miroslav Prýmek 10. 11. 2009 09:34
│
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
└ 
Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze
Lael Ophir 10. 11. 2009 17:42
│
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
└ 
Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze
:-)) 11. 11. 2009 11:49
└ 
Re: Bezpečnost ve Windows a férovost diskuze
Miroslav Prýmek 22. 10. 2009 19:00