Francouzská média zahájila týden proti blokování reklamy

Roman Bořánek 23. 3. 2016

Počet uživatelů blokujících reklamu se zvyšuje a webové stránky řeší, jak tomu zamezit. Ve Francii se proto spojila největší internetová vydavatelství a zorganizovala týden proti blokování reklamy. Některé servery uživatelům a AdBlockem (či podobným softwarem) budou zobrazovat jen upozornění, některé uživatele vůbec nepustí dál, pokud si blokátor reklamy nevypne.

Akci organizuje sdružení vydavatelů GESTE a účastní se jí několik desítek serverů. Zapojila se mimo jiné i streamovací služba Deezer, díky které se o akci mohou dozvědět i uživatelé z jiných zemí. Podle nedávné studie společnosti Ipsos ve Francii blokuje reklamu cca 30 % uživatelů. Data od PageFair ukazují jen cca 10 %, ale ty už nejsou nejaktuálnější.

(Zdroj: The Guardian)

Našli jste v článku chybu?
  • 23. 3. 2016 9:12

    joe (neregistrovaný) 192.168.1.---

    Trochu mi to připomíná pojišťováky, kteří vnucují lidem něco, co je nezajímá a diví se, že je posílají do pr..háje - i čtenář je zákazník - když mu budu nutit co ho nezajímá, akorát ho naštvu - podstatné je nabízet co potřebuju já - zákazník, ne naopak! Způsob jakým zaujmout taky musí hledat nabízející - zákazník(čtenář) to neudělá za žádného obchodníka! Každý obchodník (i novinář), který se staví na zadní proti svým, i potenciálním zákazníkům, si jen kálí do vlastního hnízda - každý bussiness je tvrdá záležitost a komu se to nelíbí, může dělat něco jiného - třeba makat u pásu ve fabrice.
    Je to ohraná písnička. Proč vymýšlet jak donutit lidi sledovat tuny hnusné reklamy? Když se našel způsob, jak šířit předražené filmy zdarma, tak se najde způsob, jak šířit obsah webu zdarma...Root je dobrý web a mám ho rád, ale pokud se přidal k podobný iniciativám, asi se přesunu jinam - co je napsáno zde, je často jinde už s předstihem.

  • 23. 3. 2016 10:23

    Ondra Satai Nekola

    Ty asi nechapes, kdo je zakaznik. Ty to nejsi :(

  • 23. 3. 2016 10:42

    joe (neregistrovaný) 188.120.201.---

    :-D
    teď jsi tomu dal korunu! A co teda jsem, když ne zákazník?

  • 23. 3. 2016 11:16

    joe (neregistrovaný) 188.120.201.---

    :-D :-D
    ty jsi ještě víc pomatený, než jsem tušil! Pleteš si pojmy a dojmy - zboží je nabízeno mně, ale formou, kterou se mi musí líbit ;-)

  • 23. 3. 2016 11:23

    Ondra Satai Nekola

    Platis neco? Ne.
    Plati nekdo neco za to, ze dostane tvou pozornost? Jo.

    Vetsina zisku na "obsahovych" webech, neni z prodeje obsahu tobe, ale z prodeje tve pozornosti inzerentum.

  • 23. 3. 2016 14:01

    Libor Šedivý

    Ale není, to je prostý fakt. Jen je to napsáno až příliš na kost. ;) Každopádně vy, joe, tu srovnáváte něco nesrovnatelného. Reklama je pouze prostředek, kterým vy platíte za zdejší obsah. Pokud vám to vadí, ok, máte 2 možnosti - jít jinam (když je dle vás root nekvalitní kopírák) a nebo ocenit těžkou práci redaktorů a stát se podporovatelem. Já jím nejsem, ale přemýšlím nad změnou. Reklamy určitě blokovat ani náhodou nebudu, root je nemá přehnané a tak není důvod vyšilovat. Spíše tlačte na weby (ale jen ty, co máte rád, že jo), aby nabídly i jiné formy platby za obsah. Obsah není tvořen jen pro to, aby vydavatel udělal radost čtenářů (ač to je primární věc imho), ale také velmi často za účelem uživení se. Jestli si myslíte, že články se píší snadno, jen tak si sednete k pc, dáváte ctrl+c ctrl+v, tak je mi smutno. Ano, jsou tací a ti by měli táhnout do pekel, ale já tu vidím tvrdou práci redaktorů, kteří se nám snaží servírovat obsah na jednom místě, přehledně v češtině a vychází zde i mnoho vlastních kvalitních článků. Já si budu trvat vždy na tom, že blokování reklamy je vlastně krádež. Ano, mnoho lidí mě za to nenávidí a mají mě za dementa, ale mě je to naprosto fuk. Úplně nejvíc. Krásný den.

  • 23. 3. 2016 11:13

    Rad (neregistrovaný) 194.138.12.---

    fakty:
    1. ty nejsi nikdo, ani ja, ...
    2. zakaznik je zadavatel reklam - jeho je treba vyslyset
    3. mnohe weby se jsou jenom prodejci reklam. a obsah (zpravy, hobby, diskuse, ...) jsou jenom lakadla pro nic netusici obeti reklam
    4. dnes reklama uz neni nahodna, ale je cilena. zameruje se na daneho uzivatele - obeti (klikace) podle jeho historie a preferenci webu

    takze vsichni (vsichni kodto, klikaci, ...) jsme jak krecici bezici v kolecku, co se toci a vyrabi elektrinu, protoze pro 10 - 30 % (pro nas zajimaveho) obsahu klikame na stranky kde je 70 - 90% obsahu reklama

  • 23. 3. 2016 11:22

    joe (neregistrovaný) 188.120.201.---

    zadavatel reklamy je zároveň obchodník, který se snaží prodávat - weby, které reklamu publikují na ní taky vydělávají - dostanou zaplaceno, když já službu "konzumuji"

    Tak kdo je zákazník?

  • 23. 3. 2016 12:47

    NULL (neregistrovaný) ---.freepoint.cz

    Zákazník je ten, kdo si reklamu zadal. Ty, Já, My , jsme subjekt, který má na reklamu kliknout . A nebo se počtem subjektů, kterým byla reklama pravidelně zobrazena, dosahuje vyjednání ceny reklamy. To je naše role. Proto se třeba facebook snaží, pro tebe zadarmo, tě udržet na webu. Protože pak řekne: Já tu mám denně 0.5 mld lidí, tak za reklamu, za odch. skupiny atd. hezky zacáluješ. A to je jediná role, kterou v tom hraješ.

  • 23. 3. 2016 12:49

    NULL (neregistrovaný) ---.freepoint.cz

    ADD:
    Pak se ještě platí za prokliky a za konverze, ale to je jen další způsob, jak chování subjektu zpoplatnit

  • 23. 3. 2016 20:15

    fi (neregistrovaný) 194.251.119.---

    To je jako byste tvrdil, ze prasata jsou zakaznici prasecaku, protoze konzumuji jidlo, co jim prasecak poskytuje.

  • 23. 3. 2016 20:58

    NULL (neregistrovaný) ---.freepoint.cz

    To jste nepochopil. V příkladu prasečáku, by server s reklamou byl prasečák, zákazník, čili zadavatel reklamy by byl nákupčí z jatek a uživatelé by byly prasátka, která si myslí, že zákazníci jsou oni.

  • 23. 3. 2016 10:32

    Milan (neregistrovaný) 89.24.125.---

    Me reklamy nekdy taky vadi, myslim ty, co mi skacou do ksichtu a nemuzu se jich zbavit, ale na druhou stranu je potreba si uvedomit:
    - nikdo me nenuti chodit na weby s reklamou
    - kazda reklama je otravna az na tu, ktera vas oslovi ;)
    - mnoho webu existuje jen diky prijmum z reklamy. Provoz hostingu, platy redaktoru, atd. Asi byste si nechtel platit predplatne vasich oblibenych stranek.

    V tomto duchu jsem na reklamy zmenil nazor. Diky nim nemusim za sluzbu platit ja ale dela to de-facto inzerent.

  • 23. 3. 2016 12:00

    nobody (neregistrovaný) ---.pel.cz

    sledujes reklamy v televizi, protoze komercni televizni stanice existuji diky prijmum z reklamy?
    nebo kdyz bezi reklama, odejdes od televize, prepnes na jinej program, ztumis zvuk a pod ?

  • 23. 3. 2016 15:15

    Milan (neregistrovaný) 89.24.125.---

    Momentálně sleduji vesměs jen CT1 (vybrané porady na internetu) a CT-Déčko se svým synem ;-) ... jinak na televizi moc času nemám. Oba programy si platím koncesionářskými poplatky. Tj. nikdo mě nenutí se koukat na komerční televize s reklamou.
    Když náhodou koukám na komerční televizi, tak reklamy neřeším (stejně kdybych přepnul, tak na ostatních komerčních kanálech jsou další synchronizované reklamy ;) ... a pořád je to jen čajíček oproti tomu, co vídávám v TV v USA.
    I když začnu během nich dělat něco jiného, tak je podvědomě poslouchám a tu reklamu na novou Mazdu 6 koukám se zálibou... mít na ni volné prachy, tak už ji mám v garáži :-D
    Každopádně většina české populace, prostě nepřestanou koukat na sračkoidní Novu a jí podobné kanály, takže zde se reklamě daří. Kdyby se na Novu nikdo nekoukal, tak tam nikdo inzerovat nebude.
    Je pochopitelné, že když někdo staví svůj příjem z byznysu na reklamě, že se mu nebude líbít, pokud mu to někdo bojkotuje. Stejné je to ve všech odvětvích podnikání. My češi obzvláště bychom nejraději měli všechno super ale zadarmo.

  • 23. 3. 2016 10:50

    Hmmm (neregistrovaný) ---.emea.ibm.com

    >>> Když se našel způsob, jak šířit předražené filmy zdarma, tak se najde způsob, jak šířit obsah webu zdarma...

    To nie je myslene vazne, vsak?
    Vies preco sa nasiel sposob ako sirit predrazene filmy zdarma? Pretoze tie filmy zarabaju na inych poliach - kino, predaj DVD, merchandising. Cize ak chces toto aplikovat na weby, tak stale dojdes k tomu, ze za obsah musis zaplatit.
    A len tak medzi nami, nenasiel sa sposob ako sirit predrazene filmy. Vzdy sa za to plati.

    Samozrejme sa bavime o legalnom sposobe sirenia. Pretoze skutocne neviem ako by si chcel uplatnit nelegalne sposoby sirenia na weby...

  • 23. 3. 2016 10:55

    joe (neregistrovaný) 188.120.201.---

    Když existuje popcorntime - web, který veřejně nabízí filmy pomocí torrentu, je opravdu takový problém vytvořit web, kde budou publikovány "pirátské" články?

    A myšleno je to vážně! ...a nebavíme se o legálním způsobu šíření čehokoliv v elektronické podobě ;-)

  • 23. 3. 2016 12:30

    Lael Ophir (neregistrovaný) ---.kmen.nat.praha12.net

    Jak už tu padlo, obsahové weby mají příjem jedině z prodeje reklamy. Pokud by web neměl reklamy, tak by nemohl zaplatit za tvorbu obsahu, hosting a samozřejmě tvorbu a údržbu vlastního webu. Takže když reklamy zákazníci blokují, provozovatele webu to pochopitelně štve, a snaží se proti tomu něco dělat. Ti lidé samozřejmě mohou místo provozování webu jít dělat "do fabriky na pás", ale v takovém případě nebudou tvořit obsah.

    U filmů je samozřejmě také potřeba zaplatit jejich výrobu, a jsou to veliké částky (Avengers: Age of Ultron stál v přepočtu 6.8 miliardy Kč). Nelegální šíření filmů je pro studia velká ztráta, ale pořád mají příjmy z kin, kabelové televize a DVD/BluRay. Navíc se studia snaží bojovat i na internetu, metodou cukru a biče. Tím bičem je stíhání uživatelů BitTorrentu, nahlašování obsahu share serverů atd. Tím cukrem je umožnění sledování filmů legálně, například na službách Netflix, Hulu Plus a Amazon Video.

  • 23. 3. 2016 16:22

    j (neregistrovaný) 2a01:8d00:4000:----:----:----:----:----

    Ale nezvan, existujou miliony(nejen) webu, ktery jejich provozovatel provozuje za svy, protoze ho to bavi, nebo se na jejich provoz sklada par zajemcu, ale pouzivaji je i vsichni ostatni - zcela gratis, a bez reklamy.

    A ze se tim nekdo neuzivi? Mno a?

  • 23. 3. 2016 18:37

    Lael Ophir (neregistrovaný) 192.168.1.---

    Takové weby se dají počítat na prstech nešikovného pracovníka na pile.

  • 24. 3. 2016 7:39

    j (neregistrovaný) 2a01:8d00:4000:----:----:----:----:----

    Jo, leda ve tvym chorym mozku ...

  • 23. 3. 2016 9:13

    j (neregistrovaný) 2a01:8d00:4000:----:----:----:----:----

    Nj, zrovna minulej tejden sem typickymu BFU instalovat do androida adblock. Prisel totiz s tim, ze mu to hlasi ze je telefon zavirovanej, tak jestli mu s tim neco neudelame. Kdyz sme mu totiz rekli at to ignoruje, tak se na nas pochybovacne dival.

  • 23. 3. 2016 9:53

    Donald Trump (neregistrovaný) 192.168.1.---

    Toto chování musí nevyhnutně vést k softwarovým blokovačům, které reklamu stáhnou, ale uživateli nezobrazí. Šiřitel reklamy to nebude mít možnost zjistit.

    Je třeba zajistit, aby se na internet dostal jenom ten, kdo bude mít schválený prohlížeč, který nebude umožňovat žádným způsobem upravovat, na co se konzument dívá.

    Další možností je jako podmínku zobrazení obsahu vyžadovat zapnutou webkameru, skrz kterou se bude monitorovat pohyb uživatelových očí. Pokud se na každou reklamu nebude dívat alespoň 30 sekund, spustí se alarm. Jestliže se ani tak nepodřídí, odpojí se od internetu. Certifikát o nákupu a plné funkčnosti kamery předloží svému ISP, jinak bude odpojen. (Inspiraci najdeme v epizodě Fifteen Million Merits seriálu Black Mirror.)

  • 23. 3. 2016 10:00

    Filip Jirsák

    I staženou ale nezobrazenou reklamu má provozovatel reklamy možnost zjistit. A pokud to upravíte tak, aby se reklama nahradila třeba prázdným obrázkem, pořád zbývá možnost doručovat obsah stejným způsobem, jako reklamu – takže blokátor pak nahradí i ten obsah.

    Je třeba zajistit, aby se na internet dostal jenom ten, kdo bude mít schválený prohlížeč, který nebude umožňovat žádným způsobem upravovat, na co se konzument dívá.
    On někdo nutí ty lidi na tu stránku s reklamou lézt?

  • 23. 3. 2016 10:11

    Fátr (neregistrovaný) 194.150.168.---

    Ha ha. No jo můžou ten svůj obsah s reklamou dávat jako jeden velký obrázek. Ale to by neprošlo, protože dynamika. A možná by to taky jen přispělo k vývoji AI ;-)

  • 23. 3. 2016 13:01

    NULL (neregistrovaný) ---.freepoint.cz

    "On někdo nutí ty lidi na tu stránku s reklamou lézt?"

    Pardon, ale tuto větu totálně nesnáším. Takto bychom se dostali za chvíli do pěkné prd....,. Takto kdybychom se chovali všichni, tak se taky mohlo nakonec stát ( protože za info o nemocnosti populace se platí dost - velký kšeft, velký efekt na lidi ) , že Vám u vchodu do potravin budou dělat veřejně kolonoskopii s tím, že Vás přece nikdo nenutí tam lézt. A to si nikdo nepřejeme. Ano, je to příklad vyhnaný do extrému, ale princip je stejný ale kdoví, web před 12 lety vypadal úplně jinak.
    Nejlepší bývá střední cesta: Na webu si vzít za bannerové místo peníze a jestli to uživatel zablokuje, je jeho věc. Vy jste to na webu návštěvníkovi předal. To je jako by mi někdo zakazoval vyhazovat ze schránky letáky z Tesca bez přečtení(zobrazení) ...

  • 23. 3. 2016 13:17

    Filip Jirsák

    Co je na té větě špatně? Někdo mi nabízí něco k prodeji, nějaké vlastnosti se mi líbí, nějaké nelíbí – já si to vyhodnotím, a když dospěju k tomu, že danou věc s danými vlastnostmi (včetně ceny) chci, koupím ji. A nebo dospěju k tomu, že to nechci, a nekoupím to. To samé na webu – Buď mi obsah webu stojí za to i s reklamami, pak tam zůstanu, nebo to vyhodnotím tak, že ten web za to nestojí, tak jdu pryč. Je to jednoduché, nikdo si na nic nemůže stěžovat, všechno je v pořádku.

    Ano, váš příklad je vyhnaný do extrému, a opravdu vás nikdo nenutí lézt na web, kde je reklama, nenutí vás kupovat si auto za dva miliony nebo nakupovat potraviny v obchodě, kde dělají veřejnou kolonoskopii.

    Na letáky z Tesca existuje férové řešení – na schránku si napíšete, že reklamu nechcete. Nechápu, proč všichni ti reklamobijci už dávno nepřišli s HTTP hlavičkou „reklamu ne“, kterou by jejich prohlížeč odesílal serveru a server by se podle toho rozhodl, jaký obsah jim poskytne. To by bylo férové řešení.

  • 23. 3. 2016 13:30

    NULL (neregistrovaný) ---.freepoint.cz

    No jo pane Filipe Jirsáku, jenže když třeba lezu z mobilu na web poprvé a takto lezu často, tak té reklamy natahám a na mob. připojení už mě to nakonec za nějakou dobu i stojí peníze.
    Ale co je problém? Já nemám problém s tím, že reklama pomáhá, třeba zde na root.cz s provozem. Já mám problém s tím, že mě to otravuje, i z důvodu výše, root.cz to musí vysvětlovat lidem a tak nějak přežívá a kapsu si nakonec mastí někdo úplně jiiný. Je to jako, kdyby ta roznašečka letáků nedostala za každý leták co skončí v koši zaplaceno, nebo kdybych přišel do potravin a pokud si u vchodu nenaberu do tašky někým mi nacpané letáky, prodejce v obchodě přichází o marži. A to není dobré ani pro prodejce, ani pro mne. To je dobré pouze pro reklamního parazita na zákaznících a tom imaginárním obchodu. A toto by se mohlo dít všude, jako všude na netu. V autodílně, u stánku, v hospodě - po večírku by jste chodil domů s kapsou letáků ... :-)
    Jde o to, že třeba zde na root.cz, to hezky řeší těmi podporovateli, žádostí o vypnutí adblocku - a to mám, protože sem chodím, tak je podpořím, ale v podstatě jsou root.cz vydáráni k zobrazení reklam a my vydíráni k jejich shlížení a vy toto obhajujete. Pokud by vše z reklam šlo jen rootu, asi bych tak nenamítal.
    Jenže i do budoucna v tom asi bude potřeba udělat pořádek:
    Tedy server by měl obětovat místo a bannery + zobrazení a za to by měl dostat zaplaceno a já bych měl mít možnost, jestli si to vypnu nebo ne + třeba valit to řešení s podporovateli. Jinak jsme my, já, vy i root a jiné servery rukojmími 3. stran, reklamek, a ještě nás nutí se sami tlačit o sledování reklam.
    Proto tu větu, kterou jste použil nesnáším.

  • 23. 3. 2016 13:49

    Filip Jirsák

    Když vás to otravuje, tak na ten web podruhé nelezte. To, že jdete na nějaký web poprvé a nevíte, že tam budou reklamy, je okrajový případ.

    Ta možnost podpořit server jinak není principiální řešení problému. Úplně stejně, jako teď lidé tvrdí, že na ten web prostě musí chodit, ale vadí jim reklamy, budou tvrdit, že na ten web prostě musí chodit, ale že požadovaná částka za „vypnutí reklamy“ je příliš velká. A že tedy zaplatí jednou a pak si mezi sebou nasdílí přístupové údaje. A že za to vlastně může provozovatel webu, protože kdyby mu stačili nižší příspěvek, dotyčný by určitě zaplatil.

    Já rukojmím reklamních agentur nejsem, já na weby, kde mne otravuje reklama, prostě nechodím.

    Pokud se ti, kteří odmítají reklamu, dohodnou, vytvoří doplněk do prohlížeče, který bude serveru posílat spolu s požadavkem na stránku oznámení, že nechce reklamu, nebudu s tím mít nejmenší problém. Dokonce bych naopak považoval – po nějaké době na rozšíření a přizpůsobení se – za nefér, pokud by pak server přesto reklamu posílal. To by bylo férové řešení, provozovatel by se sám mohl rozhodnout, zda obsah pošle i někomu, kdo reklamu neuvidí, nebo jestli ho třeba přesměruje na předplatné.

    Ale použití AdBlocku v současné podobě považuju za nefér, ti, kteří ho používají, jsou černí pasažéři, a jsou jimi záměrně. Nejde o žádný boj proti obtěžující reklamě, jde o to získat něco na úkor ostatních. Férový boj proti otravné reklamě znamená buď na daný web nelézt, nebo postupovat podle předchozího odstavce.

  • 23. 3. 2016 13:56

    NULL (neregistrovaný) 192.168.1.---

    Ne. Je problém v tom, že server má vyprodukovat obsah, reklamu, za ni si vzít peníze a nestarat se o to, co klient s reklamou udělá. Jenže reklamky svou odpovědnost / riziko podnikání hodily na servery a z toho celý problém je. Takže řeči o nikdo tě tam nenutí lozit jsou mimo a rootu by asi moc nepomohlo, kdyby jim klesla návštěvnost, i když jde o takové 0 jako já co neplatí, protože pak by jim za to zobrazení nikdo nic nedal.

  • 23. 3. 2016 14:17

    Filip Jirsák

    To, aby Rootu neklesla návštěvnost, není starost čtenářů, ale provozovatele. Kdyby Root přestal vydávat články, které vás zajímají, budete sem chodit pořád dál, jenom aby Rootu neklesla návštěvnost? Jinak pokud by Root přišel o čtenáře, kteří teď blokují reklamu, bylo by to z obchodního hlediska úplně jedno.

    Nikdo vás nenutí sem chodit není mimo, opravdu vás k tomu nikdo nenutí. Schválně si to někdy vyzkoušejte, nelezte na web, který vás obtěžuje reklamami – uvidíte, že se vám vůbec nic nestane.

  • 23. 3. 2016 16:17

    Rad (neregistrovaný) 194.138.12.---

    Nepochopil.
    - sem malokdo leze pro ty reklamy, ale pro ten obsah.
    - podle spravnosti by reklamni zadavatel nemel pravo nutit provozovatele stranek, aby vnucoval zobrazeni reklam uzivatelum (jak je tomu ted), melo by platit: otevreni stranky = zobrazeni reklamy

    jako kdyby si clovek koupenim pairovych novin MUSEL POVINNE CIST reklamy a jeste u toho mu nejaky kontrolor asistoval a kladl mu zkusebniotazky, jestli to opravdu cetl ... a az pak (na zaklade spravnych odpovedi) mu povolil si kousek novin precist

  • 23. 3. 2016 16:32

    Filip Jirsák

    Nikdo po nikom nechce, aby reklamy na webu povinně četl. Ale ty papírové noviny si také kupujete i s reklamou, nemáte žádný trik, jak by ta reklama v okamžiku, kdy noviny vezmete do ruky, zmizela. To už je starost zadavatele reklamy, jestli ji dokáže udělat tak, aby mu k něčemu byla. A taky to může vydavatel novin přehnat a lidi je přestanou kupovat, protože budou mezi reklamou těžko hledat články. To všechno se děje a je to normální. Ale není normální přijít ke stánku s novinami, prohlásit „já vím, že někdo musí vydávání novin platit, ale ať to za mne zaplatí někdo jiný“, vytrhnout si článek, který mne zajímá, a odejít.

  • 23. 3. 2016 17:00

    NULL (neregistrovaný) ---.freepoint.cz

    pane Jirsáku, server ( zde root.cz ) by neměl odpovídat za to, že si reklamu uživatel nevypne. Server ( zde root.cz ) by měl vygenerovat obsah stránky i s reklamami, poslat je uživateli do prohlížeče a dostat za to zaplaceno. To, že uživatele nezajímají reklamy je problém reklamky, ne serveru ( zde root.cz ). Jenže reklamka to chytře přehrála na servery a tím za ni tu "špinavou práci" dělá server ( zde root.cz) a nutí uživatele na to čumět. Přece server ( zde root.cz ) splnil to, co měl a poslal reklamu.

    "Nikdo po nikom nechce, aby reklamy na webu povinně četl. Ale ty papírové noviny si také kupujete i s reklamou, nemáte žádný trik, jak by ta reklama v okamžiku, kdy noviny vezmete do ruky, zmizela"

    No a když si koupím noviny a ty reklamy, než noviny přečtu vystřihám nůžkama, tak jako podle Vás kazím kšeft novinám a když se mi to nelíbí tak mám jít jinam? Ne. Noviny dostaly zaplaceno a reklamu tam daly, ale když to udělá server, tak se po něm ještě chce, aby kontroloval, že reklamy "nevystřihnu". A proto, píši Vám to již po osmé, by server měl být odpovědný jenom za to, že reklamy pošle do prohlížeče, ne za to, že si je někdo "nevystřihne".

  • 23. 3. 2016 17:18

    Filip Jirsák

    Server neodpovídá za to, že si uživatel reklamu vypne. Akorát jsou uživatelé s blokovanou reklamou pro reklamku nezajímaví, takže úměrně jejich podílu v počtu návštěvníků stránky klesá cena, kterou je ochotna reklamka za místo k zobrazení zaplatit. Servery nebojují proti blokování reklamy proto, aby prodaly víc zobrazení (prodají stejně), ale aby si mohly říci o vyšší částku za zobrazení.

    Když si ty reklamy vystříháte nůžkama, nekazíte kšeft vůbec nikomu. Zadavatel reklamy dostal šanci vás oslovit, to, že vás vaše reklama při tom stříhání nezaujala, je jeho problém.

    A proto, píši Vám to již po osmé, by server měl být odpovědný jenom za to, že reklamy pošle do prohlížeče, ne za to, že si je někdo "nevystřihne".
    Píšete to už po osmé, a už když jste to psal po prvé, bylo to tak. Možná byste se mohl zaměřit na něco jiného a požadovat, aby se v ČR po silnicích začalo jezdit vpravo nebo aby kilogram měl 1000 gramů.

  • 23. 3. 2016 21:08

    NULL (neregistrovaný) 192.168.1.---

    "Když si ty reklamy vystříháte nůžkama, nekazíte kšeft vůbec nikomu. Zadavatel reklamy dostal šanci vás oslovit, to, že vás vaše reklama při tom stříhání nezaujala, je jeho problém"

    Ano a v případě internetu dostal tu šanci server, ale na rozdíl od novin se mu krátí cena za reklamu když ji "vystřihnu". A to je to místo, kde to kulhá, takže server za to odpovědný je jinak mu zkrátí cenu, ne jako novinám které nikdo nic nekrátí. A kdyby to bylo tak jak píši, bylo by to stejné s novinami a spravedlivé k serveru, protože on reklamu naservíruje, i k uživateli, který si může reklamu "vystřihnout" i k reklamce, protože pokud její reklama není zajímavá, tak se neprosadí, ne že bude nutit server žebrat a zamezovat "vystříhávání".

    "Píšete to už po osmé, a už když jste to psal po prvé, bylo to tak. Možná byste se mohl zaměřit na něco jiného a požadovat, aby se v ČR po silnicích začalo jezdit vpravo"

    Nevím proč bych měl požadovat takovou hovadinu, zvláště když je z Vaší hlavy, ne z mojí. Je to jenom plk, který nesouvisí s tím o čem se tu diskutuje a pokud jste to použil jako argument k diskuzi o reklamě na netu, tak je to argument tak na úrovni žáka zvláštní školy.

  • 23. 3. 2016 19:29

    source (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    - při sledování komerční TV sledujete pozorně i reklamní bloky, nebo přepínáte kanál / jdete jinam / mute?
    - takže když mi vadí billboardy, které na některých místech dokonce znemožňují výhled na veřejný prostor, nemám chodit ven? Jak by to asi vypadalo, kdyby se nikdo neozval. To, že vy si necháte věci líbit a jdete jinam je váš styl života. Nevnucujte jej ostatním. Jenom nebuďte zklamaný, že nakonec už nebude kam utéct.
    - reklama dnes už zdaleka není o banerech. Převléká se za seriózně napsané články a pozitivní komentáře zaručených uživatelů výrobku.
    - stejně jako nemusím číst celou diskusi, abych mohl přispět, nemusím číst ani celý obsah stránky.
    - svoboda slova je nejenom to, že ostatní mohou říkat, co chtějí. Je to zároveň i moje svoboda je neposlouchat. V tomhle případě filtr webových prvků.
    - Wikipedia je bez reklam. Pokud chtěli peníze, požádali o ně čtenáře ve formě donate (řekli přesně, kolik chtějí vybrat).

  • 23. 3. 2016 14:45

    Lama (neregistrovaný) ---.pel.cz

    Vy jste vážně natvrdlý nebo co? Jde o to, že člověk už nemá téměř na výběr. Reklama je všude. Je to jako kdyby každý obchod prováděl třeba tu klonoskopii.

    "...opravdu vás nikdo nenutí lézt na web, kde je reklama..." - Já bych navrhoval, nelézt nějaký čas na web vůbec. Taková stávka čtenářů. Aspoň týden, dva. Bylo by zajímavé sledovat, jak by reagovali vlastníci webů. Třeba by se chytli za nos a uznali, že čeho je moc, toho je příliš.

  • 23. 3. 2016 15:27

    Filip Jirsák

    Pořád v diskusích o blokování reklamy čtu, jak v případě detekce blokování lidé přejdou jinam, kde je kvalitní obsah bez reklam.

    A že člověk nemá na výběr a reklama je všude? Myslím, že vás opravdu nikdo nenutí lézt na jakýkoli web. Ostatně pokud bude poptávka po webu bez reklam, s tím, že bude placený jiným způsobem, takové weby vzniknou. Jenže ona taková poptávka není. Poptávka je po tom, aby dotyčný měl placený obsah, ale aby to platil někdo jiný.

  • 23. 3. 2016 10:08

    fotobaBA

    Ak sa mi zobrazí text či obrázok (aj v kontexte článku alebo mojich preferencií z nedávnej minulosti) to mi nevadí. Ak je to krátke video povedzme, že sa to dá uniesť. Ak je ale reklama robená vo flashi alebo tonou JavaScriptu bez optimalizácií robená nejakým SW pre grafika a nie vypiplaná programátorom, tá mi vadí

  • 23. 3. 2016 10:30

    merlin111 (neregistrovaný) 93.99.49.---

    O tom to je... pak jde o to, že reklama je finanční přínos pro tvůrce obsahu na internetu, takže nebude-li reklamy, pak ubyde stránek. Ne každý si bude stránky předplácet.

  • 23. 3. 2016 10:54

    Rhinox (neregistrovaný) 192.102.17.---

    "...nebude-li reklamy, pak ubyde stránek..."

    A taky sem slysel, ze kopirovani cedecek zabiji muziku. A ze kdyz lidi neprestanou stahovat filmy, filmova studia skrachujou a herci pujdou zebrat...

  • 23. 3. 2016 12:38

    Lael Ophir (neregistrovaný) ---.kmen.nat.praha12.net

    Kapely mají příjmy i z koncertů a merchandizingu, navíc náklady na vlastní tvorbu jsou poměrně malé (pivo, koks, nástroje a zesík :D). Filmová studia mají příjmy i z promítání v kinech, prodeje DVD/BluRay nosičů, "promítání" na Netflixu, Hulu Plus, Amazon Video atd. Takže nelegální šíření hudby a filmů nevede k totální ztrátě příjmů (i když to samozřejmě pořád je velká ztráta). Obsahové weby mají jako zdroj příjmu jen a pouze reklamu, a když o ni přijdou, tak musí zavřít krám.

  • 23. 3. 2016 14:39

    Lama (neregistrovaný) ---.pel.cz

    A jak velká ztráta to je? Dejme tomu, že mám doma kilo stažených filmů a za každý film bych měl zaplatit třeba 500 kč. Vážně si myslíte, že kdybych to neměl možnost stáhnout, že bych si to koupil a vyhodil půl mega za filmy?

  • 23. 3. 2016 15:06

    Lama (neregistrovaný) ---.pel.cz

    Jinak je to prostě o tom, že svět spěje do rovnováhy. Když to vydavatelské domy přehnaly, tak ať se nediví. Kilo peněz za film? Ts ts..
    O. Neff to vyjádřil pěkně:
    http://neff.cz/rozhovory/30_dobrovsky_tibet_2010.html

    Myslíte, že snahy omezit nelegální kopírování hudby nebo filmů bude mít nějaký výsledek?

    Myslím, že je to předem ztracená hra. Konkrétně v hudbě jde o velikou dějinnou spravedlnost. Byly doby, kdy se zpěvák postavil na jeviště a dostal peníze ze vstupu. Málokterý byl nějak extrémně bohatý. Pak přišel Edison s fonografickým válečkem, přišly gramofonové desky a tak dále a díky technologii zpěváci obrovským způsobem zpopulárněli a zbohatli. Pozor, nikoliv proto, že by uměli lépe zpívat než jejich předchůdci v osmnáctém století, ale proto, že tu byla technologie, která dokázala multiplikovat a komercionalizovat jejich zpěv.
    Teď světem hýbe jiná technologie, která řekla: a je po legraci, protože my si to vezmeme a nebudeme se vás na nic ptát. A potrefené husy křičí, jako kdyby jim podřezávali hrdla. Naprosto to chápu, ale prostě taková je cesta osudu: technologie dala, technologie vzala. Jakmile je informace vypuštěná do světa, nedá se zabránit tomu, aby se nerozšířila.

  • 23. 3. 2016 16:35

    Lael Ophir (neregistrovaný) ---.kmen.nat.praha12.net

    Snahy omezit nelegální šíření hudby a filmů samozřejmě mají výsledek. V ČR pokud vím lidem moc předvolánek k soudu za používání BitTorrentu pro stahování (a šíření) filmů nechodí, ale v řadě zemí je to jiné, a má to výsledky. Samozřejmě bič funguje jen když je i cukr, v tomto případě služby typu Netflix.

    Ad technologie dala, technologie vzala - máme technologie pro otevírání zámku, a nijak to neimplikuje, že by se tím vloupání stalo legální aktivitou. Podobně máme už dlouho technologii pro vyrábění děr do lidského těla (střelné zbraně), a vraždy to nijak nelegalizuje. To jasně ilustruje, že technická možnost něco provést ještě neznamená, že je daná věc žádoucí nebo legální.

  • 24. 3. 2016 7:42

    j (neregistrovaný) 2a01:8d00:4000:----:----:----:----:----

    Jo, tovizejo ... treba v takovym Svycarsku uz soud rozhod o tom, ze nekomercni sdileni zadne skody nezpusobuje, a ze da k uhrade naklady kazdemu, kdo kvuli tomu nekoho bude zalovat ... takze jo, vysledky to ma.

  • 24. 3. 2016 12:08

    Lael Ophir (neregistrovaný) ---.kmen.nat.praha12.net

    Zdroj?

  • 23. 3. 2016 17:38

    merlin111 (neregistrovaný) 192.168.1.---

    To jsem měl na mysli, kolik si myslíte, že si průměrný člověk předplatí článků na internetu. Tahle tendence je u vědeckých časopisů a předplatné si platí snad jen školy, které to potřebujou a ani ty si neplatí vše. ... a zřejmě se u některých vědeckých časopisů platí i sám autor (tedy spíše opět stát) za to že mu možná uveřejní článek na kterém 2 roky pracoval. Ty informace, které jsou zdarma jsou často určeny pro laiky a ti raději zaplatí za rockový koncert a basu piva než za povídání o konvalinkách. Dobrovolně se přispívá na poměrně kvalitní Wikipedii, asi to nebude zrovna zlatý důl na celosvětový web a teď jí ještě uděláte konkurenci.

  • 23. 3. 2016 17:54

    Ondra Satai Nekola

    Ta platba od autora se ted rozmaha - open access je trebas Plos ONE a pribuzne casopisy. Zahledl jsem ted nejake stiznosti na kvalitu review procesu, co tam maji, ale tezko soudit, nakolik to souvisi s tim, ze jsou oepn access.

  • 23. 3. 2016 12:47

    Ondra Satai Nekola

    A co navrhujes jako zdroj penez pro obsahove weby?

  • 23. 3. 2016 12:50

    joe (neregistrovaný) 192.168.1.---

    to co tu už bylo napsáno tolikrát, že jen zabedněnec (ano ty) to nepochopil - reklamu, která neprudí a rozhodně ne flash!!!

  • 23. 3. 2016 12:53

    Ondra Satai Nekola

    Odpovidal jsem (zabednene) na "nebude-li reklamy...".

    Rozumne reklamy zneji jako reseni. Problem je, ze je to hra, kde se vyplaci podrazet.

  • 23. 3. 2016 14:59

    Lama (neregistrovaný) ---.pel.cz

    Prostě si musí své čtenáře vychovat. Kdyby všichni nenajeli na tenhle dementní model s reklamama a místo toho nutili čtenáře za obsah platit s tím, že část obsahu zdarma a prémiový obsah za poplatek, tak za pár let by to přišlo každému normální. Jo, možná by 2/3 webů zkrachovali, no a co? Aspoň by se to vytříbilo a zůstali opravdu jen ti kvalitní. Trh by skutečně aspoň zafungoval. Takhle trh pořádně nefunguje. Reps. funguje, protože krádež je regulérní tržní nástroj, kterým konzumenti vyjadřují svou nespokojenost se stavem na trhu, typickým příkladem třeba vysoké daně, čim vyšší budou, tím více budou lidé okrádat stát i ostatní. To je prostě zákon. A podobně je to i v tomto případě.
    Nehledě na to, že reklama se promítá do ceny produktu, takže čím méně reklamy, tím levnější produkty a ušetřené peníze tak můžu vrazit do obsahu který skutečně chci. Trochu utopické, ale bylo by to krásné.

  • 23. 3. 2016 16:29

    j (neregistrovaný) 2a01:8d00:4000:----:----:----:----:----

    Nevsim sem si, ze by na wiki byla reklama, nevsim sem si, ze by na osm byla reklama ... mam pokracovat? A vis kdo to financuje? Zazrak, uzivatele!

    Pokud je nekde obsah, ktery stoji za hovor, tak ze vzdycky najde par lidi, kteri na to prihodi. Jasne, tezko z toho nekdo bude mit vejvar aby moh jit ve 30 do duchodu. Tragedie.

  • 23. 3. 2016 10:41

    Olda (neregistrovaný) ---.ipv4.broadband.iol.cz

    Preference z minulosti jsou nesmysl. Týden vyhledávám a porovnávám vysavače, pak si jeden vyberu a koupím. Ještě dva měsíce potom vidím reklamy na vysavače.

  • 23. 3. 2016 12:33

    Lael Ophir (neregistrovaný) ---.kmen.nat.praha12.net

    Přesně, také jsem si toho všiml.

  • 23. 3. 2016 11:13

    joe (neregistrovaný) 188.120.201.---

    Netušil jsem, že se najde tolik ovcí, které obhajují to, co se snaží obchodníci lidem podsouvat - banky neustále tvrdily, že bez poplatků za každou ptákovinu zkrachují - pak se objevily banky u kterých to jde i bez poplatků - vydělávají na jiných věcech a lid je spokojen! Ještě jednou pro ty pomalejší - obchodník se musí podbízet zákazníkovi - nabízet, po čem zákazník touží, nevnucovat mu to, co zákazník nechce ;-) Pokud si bude podnikatel stěžovat, že mu klesají zisky a bude hledat cestu jak DONUTIT lidi "kupovat" co nechcou, co se s ním stane?

  • 23. 3. 2016 11:36

    dtto (neregistrovaný) 62.84.155.---

    Mňa to baví ako sa každý poskytovateľ obsahu snaží nám ovečkám vsugerovať, že bez reklamy nikto neprežije. Tejto veci sa ale skutočne nebojím.. Pri predstave, že root.cz bude blokovať uživateľov, ktorí blokujú reklamu jednoducho sa presunú inam, poprípade niekto kreatívny, pretože ho to baví, vytvorí nový priestor pre zdielanie myšlienok a poskytovanie obsahu. A keď z tohoto vychádzajúceho projektu bude chceť vyťažiť viac (a to reklamou alebo čímkoľvek čo by obťažovalo návštevníkov) ako budú čitatelia ochotní akceptovať, tak sa cyklus rozbehne nanovo. Toto sa nedá zastaviť, vždy to tak bolo a bude.
    Internet poznám ešte z doby, keď tu reklama v podstate nebola a že by v minulosti vychádzalo menej zaujimavého obsahu ako teraz - od zabehnutých servrov nabušených reklamou sa v žiadnom prípade nedá povedať, skôr naopak. Je tu pár múdrych hláv, ktorý niečo generujú a ostatné weby len preberajú a ryžujú na reklame.

    Je to presne ako s umením a showbiznisom. Pravý umelec je človek, ktorý tvorí a zdiela výsledok prirodzene, bez toho, aby ho napadlo, že za svoje dielo musí niečo dostať. Možno, ak by sme ostatných " biznis umelcov" odfiltrovali, tak by takýto mali aspoň viac priestoru pre realizáciu.

  • 23. 3. 2016 11:58

    Filip Jirsák

    A nemohli byste si s tím jednoduchým přesunem jinam nějak pospíšit? Já pořád nechápu ty stesky chudáků, kteří musí chodit na weby s reklamou. Strašně rádi by chodili na ty spousty hodnotných webů bez reklam, ale pořád se jim to nějak nedaří – to jako chcete napsat do prohlížeče kreativni-kvalitni-prostor-protoze-me-to-bavi.cz, a najednou koukáte, že jste napsal root.cz?

  • 23. 3. 2016 12:08

    Lol Phirae (neregistrovaný) 2001:470:6f:----:----:----:----:----

    A nemohli byste si s tím jednoduchým přesunem jinam nějak pospíšit?

    Nápodobně.

    P.S. Běž dostudovat ten export z Gimpu.

  • 23. 3. 2016 12:09

    joe (neregistrovaný) 188.120.201.---

    stačí, když si někdo přestane dokola hrát na chudáka, brečet jak mu klesají zisky a místo toho s tím začne skutečně něco dělat - teď je to jen o tom, že čtenář je jen parazit co nedá vydělat - čtenář dá rád vydělat - má root docela rád, ale nedá vydělat způsobem, který ho irituje!

    Chápeš to?! Už to tu a v dalších diskuzích o blokování reklamy řeklo mnoho lidí, mnoha různými způsoby, ale banda tupců to NECHCE slyšet a dál bude čtenáře nutit přijmout JEJICH pravdu....a blokování reklamy dál narůstá... :-D

  • 23. 3. 2016 13:01

    Filip Jirsák

    Ne, navštěvovat nějaký web opravdu nikdo nikoho nenutí. Pokud se vám nějaký web s reklamami nelíbí, tak na něj prostě nechoďte – takhle jednoduché to je. Pokud by se vám líbil bez reklam, ale s reklamami se vám nelíbí, nechoďte na něj – protože ten web je s reklamami. Případně můžete provozovateli napsat, že se vám ty reklamy nelíbí a chtěl byste web bez nich.

  • 23. 3. 2016 13:05

    joe (neregistrovaný) 188.120.201.---

    :-D

    Na tvoje rozumy zvysoka kálím - mám reklamu bloknutou ;-)

  • 23. 3. 2016 13:06

    Lol Phirae (neregistrovaný) 2001:470:6f:----:----:----:----:----

    Na tvoje rozumy zvysoka kálím

    To je v případě Jirsáka a spol. univerzálně platné řešení, které lze všem jedině doporučit. ;-)

  • 23. 3. 2016 16:32

    j (neregistrovaný) 2a01:8d00:4000:----:----:----:----:----

    Postavils uz tu hospodu? A chodej ti tam svine lidi vid!?

  • 23. 3. 2016 12:14

    hans1024

    Vytvoreni noveho webu nema smysl, dokud je jednodussi tu reklamu odstranit.

  • 23. 3. 2016 12:43

    dtto (neregistrovaný) 62.84.155.---

    Jirsak to bys tu ale zostal sám, koho by si potom prudil?

  • 23. 3. 2016 12:11

    Palo M. (neregistrovaný) 192.168.1.---

    Hura, uz som myslel, ze som sam.

    Este by som dodal, ze ani root.cz evidentne nezije LEN z reklam. Napriklad tie skolenia ktore su tu ako oznamy... V tomto kontexte je vlastne prevadzkovanie webu root.cz sposobom, ako si zabezpecit platicov na skolenia - pretoze ludia sem chodia citat clanky a popri tom sa dozvedia ze existuju skolenia (a aj ked tie skolenia sami nepotrebuju, mozu ich odporucit znamemu, ktory sa v oblasti neorientuje). Ma to podobny efekt ako reklama, ale prevadzkovanie webu zdarma by som nenazval priamo reklamou, pretoze tazi z trochu ineho efektu - ked citam clanky na webe, tak vidim nakolko su ich autori odbornici, teda ak su clanky kvalitne, mam vacsiu tendenciu odporucit autora/reakciu ako vhodneho skolitela.

    (Tak trochu pocitam s tym, ze teraz na mna zareaguje niekto, kto mi "vysvetli" ze som naivny a ze len z tych skoleni by nevyzili, a ze nech si to skusim sam a uvidim... Aj to tu uz bolo. Len akosi na svete existuje aj plno konkretnych pripadov kedy tento princip funguje komercne uspesne, takze ked to niekomu z nejakych dovodov nevychadza, asi by sa mali pozriet na to, ci v tom odvadzaju naozaj dobru pracu.)

    Podobne funguju aj rozne konferencie a prednasky, kde je vstup zdarma. Tam tiez organizatori/pred­nasajuci z toho "nieco maju", aj ked divaci su "neplatici".

    Skratka reci typu "bez reklamy by (sme) neprezili" su len take manpulativne kecy, na maximalizaciu prijmov - ale ako vidim z tejto aj inych diskusii, zjavne im to vela ludi zerie.

  • 23. 3. 2016 12:24

    Petr Krčmář

    To je jenom úsudek z vnějšího pozorování, které ale nedává celý obraz. My sice máme školení, firma pořádá komerční konference a podobně, ale stejně máme drtivou většinu příjmů z reklamy. I když víme, že to je nestabilní, otravné a vůbec v mnoha ohledech špatné, neumíme to zatím udělat jinak. Root nemá co prodávat, nepatříme bohatému pánovi, který prodává párky a dělá si z nás svůj marketingový kanál. Jsme nezávislá malá firma, která chce vydávat obsah.

  • 23. 3. 2016 12:35

    joe (neregistrovaný) 188.120.201.---

    ok, pokud to neumíte dělat jinak, zkuste alespoň z části vyslyšet hlas lidu - je těžké pro registrované/přih­lášené uživatele vytvořit v profilu nastavení pro množství, pozice a velikost zobrazované reklamy?
    V době, kdy je vše ultrawide dáte banner nad články a mezi ně - z toho scrollování by mě šlak trefil - jiný člověk to může vidět jinak - je takový problém vytvořit pár uživatelských layoutů, kde budou i různé pozice a velikosti bannerů a čtenář si vybere? Je 21. století - tohle by nemuselo tak bolet, ne?

    Když Vás nikdo nevlastní udělejte si vlastní průzkum - můžete vydat článek a dát do něj několik anket, ne? atd, atd...Diskuze na rootu umí být obsáhlé - lidi Vám určitě dají další tipy - už jste jich zeptali? Nebo jenom provokativně publikujete další a další články o tom, jak zhoubné je blokování reklamy? Tuto rétoriku a přístup používá hodně živnostníků a diví se, že pomalu krachují a pak přichází i exekuce..........

  • 23. 3. 2016 12:55

    pleca

    root z casti uz vyslysel hlas lidu, nemas rad reklamy, zaplat za obsah jako podporovatel (nejedna se o zadnou zavratnou castku) ;)

  • 23. 3. 2016 13:03

    joe (neregistrovaný) 188.120.201.---

    když můžu platit za obsah libovolnou částku, proč nemůžu platit zobrazením množství reklamy, které je pro mě přijatelné???!!!

    Řečnická otázka - je příjem od "podporovatelů" udržitelný? Klesá nebo stoupá? Jak dlouho to vydrží?

  • 23. 3. 2016 13:10

    pleca

    za obsah bez reklam se neplati libovolna castka, ale minimalni castka je jasne stanovena (stribrny podporovatel)

  • 23. 3. 2016 13:30

    Lael Ophir (neregistrovaný) ---.kmen.nat.praha12.net

    Ad je příjem od "podporovatelů" udržitelný? Klesá nebo stoupá? Jak dlouho to vydrží? - myslím přesně ty samé otázky si klade i redakce :). Root má v českých podmínkách poměrně specifický obsah, takže bych nevylučoval, že to bude fungovat.

  • 23. 3. 2016 13:19

    dtto (neregistrovaný) 62.84.155.---

    Petr Krčmář - Tak ma napadlo, poznáte nejaký web, ktorý by mal koncept reklamy trochu iný ako ten masovo zabehnutý? Čo tak skúsiť dávkovať reklamu na základe čerstvosti článku? Čím starší obsah, tým by obsahoval menej reklamy, takže najnovšie redakčné príspevky by obsahovali reklamy najviac (čiže váš štandard)? Tá časť komunity, ktorá reklamu neakceptuje v žiadnej forme by tak mala možnosť stále na vašom servri zotrvať ale na článok bez reklám by si museli počkať povedzme mesiac..
    Provozuje už niečo také niekto? Neviem, či je už aj takýto spôsob zabehnutý, reklamu blokujem úplne, samozrejme čo mi za to stojí, za to si zaplatím.

  • 23. 3. 2016 13:44

    Lael Ophir (neregistrovaný) ---.kmen.nat.praha12.net

    Není to zajištěné už tím že starší články se méně čtou, takže generují menší počet impresí?

  • 24. 3. 2016 8:55

    Palo M. (neregistrovaný) 192.168.1.---

    Povodne som nechcel rozpitvavat root.cz (ved spravicka je o inom), ale ked uz sme postuchali do osieho hniezda...

    Nemozem si pomoct, ale zda sa mi to ako v podstate potvrdenie casti mojho prispevku (teda ze reklama nie je jedinym moznym zdrojom prijmov, ale zato je to zdroj velmi pohodlny).

    Ja samozrejme chapem, ze nie je jednoduche zaplatit fungovanie servera a celej redakcie. Ale to nie ste zdaleka sami v takejto pozicii. Je mnozstvo inych cinnosti, kde ludia musia ziskat financie inym sposobom, nez priamo z tej ich oblubenej cinnosti (ktorej sa chcu venovat co najviac zo svojho presvedcenia)...

    Skratka argumentacia typu "musime to financovat z reklamy, pochopte nas" je pre mna nieco podobne, ako argumentacia "musim si poziciavat u uzernika, pochopte ma". V obidvoch pripadoch je dany postup proti mojmu presvedceniu, pretoze hlavny profit ma niekto uplne iny, koho ja navyse vnimam velmi negativne - a ja fakt nemam ziadnu motivaciu prispievat na parazitov.
    Chapem, ze to nemate jednoduche, ale s vasim "riesenim" sa nestotoznujem.

    Dalsi aspekt: Co sa zmeni, ak ja osobne prestanem blokovat reklamy a este aj ukecam niekoho zo svojho okolia? Bude situacia lepsia, budu reklamy znesitelnejsie a menej agresivne? NIE, NEBUDU, PRAVE NAOPAK! Bude to len horsie pre mna. O tom svedci uz historia: Pretoze menej citatelov webu, menej prijmov z reklam, to tu uz bolo, v zaciatkoch, ked web nebol masove medium. Vtedy sa reklamne agentury ponukali, lakali weby na zarobky. A reklamy neboli agresivne. Prave tym, ze sa to rozrastlo do dnesnych obludnych rozmerov, sa brutalne zvacsila jednak motivacia reklamnych agentur (vidia potencialne vacsie peniaze) a jednak ich sila (uz maju vytvorene velke financne rezervy). Teraz uz neponukaju, ale diktuju. Ved vlastne si to aj sam niekolkokrat napisal v roznych diskusiach, ze relamne agentury su ti, co si diktuju podmienky - a redakcia velmi nema na vyber.
    Ale to tiez nie je specifikum reklamy, cim vacsie peniaze sa niekde tocia, tym bezohladnejsi je konkurencny boj.

    V tejto situacii podvolit sa vydieracom nema absolutne ziaden vyznam a ide to len proti mne. Jedine vychodisko je branit sa. Ak kvoli tomu zaniknu weby ako root.cz... No, to bude trocha skoda, ale prezijem to. A nakoniec to bude len dobre, pretoze ked takych webov zanikne viac, tak sa z toho poucia ti buduci tvorcovia novych webov a "nepodpisu to Mefistotelovi" ak nebudu chciet nasledovat podobny osud.
    Aj toto je jedna zo situacii, kedy je omnoho jednoduchsie "nevstupit", nez "vstupit a potom sa snazit vystupit". IMHO ale nie je otazkou, CI web zanikne preto, ze ho vycicaju a potom odhodia reklamne agentury. Otazkou je, KEDY sa tak stane.

  • 23. 3. 2016 11:48

    joe (neregistrovaný) 188.120.201.---

    Ámen - pokud budou vyhrožovat zpoplatněním obsahu a udělají to, půjdou lidi jinam - je naivní myslet si, že 100% vydavatelů zpřístupní obsah pouze platícím - najdou se jiní, kteří zaujmou prázdné místo na trhu - jen vůl se bojí toho, čím teď straší třeba frantíci (oni ale byli vždycky trochu jiní). Pokud by se navíc dokázala většina mediálních serverů domluvit na čistě placeném obsahu, bylo by zajímavé pozorovat, jak dlouho budou mít dostatek čtenářů ochotných platit - nutně by následoval odliv na neplacené servery a pokud by chtěli ti nenažranci udržet svoje příjmy, museli by náklady přenášet na zmenšující se základnu platících čtenářů.

    Vzkaz médiím - vlk taky vyhrožoval! Pokud umíte jen brečet nebo vyhrožovat a neumíte vydělat jinak - tak aby se vlk nažral a koza zůstala celá, zdechnete hladem!

  • 23. 3. 2016 12:44

    Lael Ophir (neregistrovaný) ---.kmen.nat.praha12.net

    Takže máte za to že obsahové servery mohou operovat bez příjmů, protože se prostě najde dost dobrovolníků, kteří budou z vlastní kapsy platit nákup serverů, hosting a budou tvořit obsah zdarma? A vychází to z nějakého výpočtu, nebo se jen domníváte?

  • 23. 3. 2016 12:59

    dtto (neregistrovaný) 62.84.155.---

    náš stený Lael - Nedostal sa tak do povedomia náhodou Linux?? Je milión ľudí ochotných obetovať niečo zo svojho času a priložiť ruku k dielu bez toho aby to pre nich malo akýkoľvek finančný prospech.

    Bola by zaujímavá anketa - Ak by root články zpoplatnil koľko týchto článkov by ste si boli ochotní zakúpiť a za akú cenu?
    IMO Článok, ktorý ma svojou technickou vyspelosťou na roote zaujme sa objaví možno raz za rok..

    Ako veľmi musí byť obsah kvalitný, aby si ho návštevníci cenili aj inak ako venovaním mu pár minút z ich času (tj fin. príspevkom)? Odpoveď je jasná. Ak by sa za všetok obsah len platilo, z webu by zmizlo 95% obsahu, pretože by nebol natoľko cenný, aby zaňho niekto zaplatil.

    Zo skúseností pozorujem, že naprostú väčšinu užitočného materiálu, ktorý ma zaujme generujú uživatelia servrov a návštevníci (blogy, diskusie atď). Ak by root.cz v začiatkoch takýchto ľudí neprilákal neštekol by teraz po ňom ani pes.

  • 23. 3. 2016 13:43

    Lael Ophir (neregistrovaný) ---.kmen.nat.praha12.net

    Linux je zastřešený Linux Foundation, neziskovkou sponzorovanou převážně výrobci HW. Do jádra pak přispívají převážně vývojáři placení různými výrobci HW a SW.
    http://www.linuxfoundation.org/about/members

    Samozřejmě korporátní sponzoring je také možnost, jak web financovat. Z takového webu je pak ale spíš neoficiální blog nějaké korporace. Když platí Oracle, články jsou o tom jak skvělé jsou technologie Oracle. V praxi to znamená jen to, že místo boxu s reklamou máte reklamu na celé stránce :)

    Ad ak by root články zpoplatnil koľko týchto článkov by ste si boli ochotní zakúpiť a za akú cenu - mě by víc zajímalo, kolik procent unikátních návštěvníků se stane placenými podporovateli webu.

    Ad Ak by sa za všetok obsah len platilo, z webu by zmizlo 95% obsahu, pretože by nebol natoľko cenný - to záleží na částce a na obtížnosti platby. Zatím nemáme žádný realistický způsob, jak reklamy nahradit mikroplatbami.

  • 23. 3. 2016 13:47

    NULL (neregistrovaný) ---.freepoint.cz

    Celý problém reklam na netu je v tom, že reklamky přehazují odpovědnost za to, že to uživatel neblokne na jednotlivé servery a proto se servery snaží nutit lidi a ty to se.e. Server by měl dostat zaplaceno za bannerové místo a zobrazení bez ohledu na to, jestli si to uživatel blokne. Pak už by jsme se nikdy nehádali, jen by nějaký nazdárek z reklamky asi nevydělával tolik na konverzích.

  • 23. 3. 2016 16:37

    Lael Ophir (neregistrovaný) ---.kmen.nat.praha12.net

    Ad server by měl dostat zaplaceno za bannerové místo a zobrazení bez ohledu na to, jestli si to uživatel blokne - inzerenti na to nepřistoupí, protože potřebují reklamu potenciálním zákazníkům ukázat. Z pozice inzerenta: čtenář webu nemůže reklamu vidět protože ji zablokovat, tak mi nějak uniká, proč bych za to měl platit.

  • 23. 3. 2016 16:45

    Filip Jirsák

    Server by měl dostat zaplaceno za bannerové místo a zobrazení bez ohledu na to, jestli si to uživatel blokne.
    Tak to ale funguje. Jenže když uživatel reklamu blokuje, má to reklamní místo pro inzerenta nižší hodnotu, takže za něj zaplatí míň. Provozovatelé webů neprotestují proti blokování reklamy proto, že by prodaly menší počet zobrazení, ale proto, že za jedno zobrazení dostanou méně.

    Kdyby prohlížeče posílaly hlavičku „nechci reklamu“, dalo by se to při měření návštěvnosti odfiltrovat a web by pak inzerentům nabízel menší počet zobrazení, ale pro inzerenta by to mělo větší hodnotu – takže by web ve výsledku vydělal stejně. A bylo by na něm, jestli černým pasažérům zobrazí obsah, i když z nich nic nemá, nebo zda černé pasažéry nebude podporovat.

  • 23. 3. 2016 17:10

    NULL (neregistrovaný) ---.freepoint.cz

    Ale no tak, když poznají, že to blokujete, mohou to měřit stejně jako s nepovinou hlavičkou, na kterou se každý vy... jako na doNotTrack.....
    To že nechcete reklamy, je problém reklamek, ne serveru.
    Jako ruku na srdce, reklam je čím dál víc a přirozená reakce je, že to lidi se.e. Když čtu v noci a vše kolem článku bliká žlutě a červeně, tak to je fakt zážitek a to jenom proto, že někdo vydělává na reklamách a ten server z toho má stejně prd. Nebo jako když si článek přiblížím abych reklamy neviděl, tak jsem zlý a nemám sem lézt?
    A propos, jak by se asi root.cz líbilo, kdyby si ty Vaše rady vzali všichni k srdci a tedy sem nelezli? Poděkovali by Vám za takovou změnu návštěvnosti? To by jim pak ty reklamy hodně vynesly. Jde o to, že servery i uživatelé jsou tlačeni k něčemu, co nejvíce vyhovuje reklamce.

  • 23. 3. 2016 17:29

    Filip Jirsák

    Kdyby ti, kteří blokují reklamy, na daný web nechodili, na straně příjmů z reklamy by to pro web neznamenalo žádný rozdíl. Měl by méně uživatelů, ale zase by mohl chtít vyšší cenu za zobrazení.

  • 23. 3. 2016 21:13

    NULL (neregistrovaný) 192.168.1.---

    Tak navrhněte provozovatelům root.cz, ať všechny s blokovači prostě nepustí na web. Tak jak to furt vypisujete, je to hezké, spravedlivé a správné

  • 24. 3. 2016 7:45

    j (neregistrovaný) 2a01:8d00:4000:----:----:----:----:----

    Jasne, s navstevnosti jednoho jirsaka by ty reklamy urcite prodali ... lol

  • 23. 3. 2016 13:53

    dtto (neregistrovaný) 192.168.1.---

    Lael ja ale nehovorím o aktuálnom stave ale o stave pred 20timi rokmi.

  • 23. 3. 2016 16:40

    Lael Ophir (neregistrovaný) 192.168.1.---

    Před 20 lety byl Linux méně placený korporacemi, o tom žádná. Ale to co z něj udělalo kus SW který korporace používají ke generování zisku (například jako Google sběrem osobních údajů) jsou právě ty korporátní peníze.

  • 23. 3. 2016 16:36

    j (neregistrovaný) 2a01:8d00:4000:----:----:----:----:----

    Luliku, to se bezne deje ... dokonce se lidi dobrovolne slozej treba i na plat vyvojare, nebo i desitek vyvojaru, pokud maji pocit, ze jim to za to stoji ... divny co, to si v M$ nedovedete ani predstavit. A dokonce se takhle zazracne a neuveritelne skladaji i firmy, proste se dohodnou, ze potrebujou nejakej soft, ale ze nechat si to delat extra je drahy, tak si na to nekoho najmout a vysledek calne treba 10 firem.

  • 23. 3. 2016 12:08

    nobody (neregistrovaný) ---.pel.cz

    a pristi tyden by to chtelo pustit akci "51 tydnu proti reklame" a vzdelavat lidi ze nemusi mit zpomaleny pocitac/prohjlizec reklamou, nemusi jim zpomalova ani internet, nemusi reklamnim agenturam ani platit energie a vlastni hardware na doruceni reklamy na svoji obrazovky, nemusi byt neustale vystavovany psychologickemu natlaku ze zobrazovane reklamy... nemusi sdelovat vsem na jake stranky se divaji, jak dlouho co ctou, odkud kam klikaji...

    jednoduse staci nainstalovat uBlock Origin(mnohem kvalitnejsi a rychlejsi nez AdBlock) na blokovani reklam, a Privacy Badger(od EFF, mnohem vhodnejsi nez Ghostery) na blokovani spehovacu/sli­dilu...

    https://addons.mozilla.org/cs/firefox/addon/ublock-origin/
    https://github.com/gorhill/uBlock

    https://addons.mozilla.org/cs/firefox/addon/privacy-badger-firefox/
    https://www.eff.org/privacybadger

  • 23. 3. 2016 12:11

    joe (neregistrovaný) 188.120.201.---

    taky ti s uBlockem a jezevcem jede net líp a je "čistý" a hezký? :-D

  • 23. 3. 2016 12:33

    dtto (neregistrovaný) 192.168.1.---

    Samozrejme, keby neexistovali tieto rozlíšenia do prehliadačov, tak si myslím, že www používam minimálne. A nie sú to len plané reči, presne kôli reklamám, ktoré sú už za hranicou toho čo som schopný obetovať pre sledovanie "nejakého" obsahu som pred 3ma mesiacmi zrušil TV. Jednoducho ten obsah nestál za to neustále otravovanie.

  • 23. 3. 2016 13:15

    balki (neregistrovaný) 85.248.30.---

    Stranky ziju z toho, ze ich niekto linkuje. Cim viac citatelov si odplasia, tym menej linkov bude zvonka a tym padom aj menej zobrazeni reklamy.

    Gratulujem im k hlupemu kroku plasit si ludi s adblockom.

  • 23. 3. 2016 13:46

    joe (neregistrovaný) 188.120.201.---

    Milá redakce - kolik procent lidí dá na Vaše prosby, stupidní argumenty zastánců Vašeho reklamního modelu v diskuzích? Asi tak nikdo? Možná někdo zkusí blokování na chvíli vypnout - ale jen na chvíli, pak ho zapne a všichni víme proč :-D
    Kolik lidí dá šanci webu, kde si může množství reklamy omezit/nastavit a ještě určit, kde mu ty voloviny nevadí a jak velké můžou být? Třeba vymyslíte nový reklamní systém, na kterém ještě vyděláte ;-)

  • 23. 3. 2016 15:01

    Nuphar

    Jedna věc je vytěžování výkonu počítače. Flash a jiné prvky prostě zapnuté mít nebudu. A to ani nezmiňuji to množství bezpečnostních děr. Většinou se pohybuji na mobilním připojení. A tam reklamy ukousnou hodně dat. Ale i kdybych toto překousl, tak dokud budou reklamy šmírácké, tak je budu blokovat. A i když chápu argumenty provozovatelů, vlezlou šmíráckou reklamu prostě nebudu tolerovat.

  • 23. 3. 2016 16:40

    Rad (neregistrovaný) 194.138.12.---

    - nutit uzivatele cist reklamu je zverstvi, staci ze ztraci cas a prostredky na jejich stahovani (ne kazdy sedi na GB pripojce)
    - pocitove 90% zprav je generovanych, zkopirovanych, nebo mlaceni prazdne slamy - a to takove jeste chteji zpoplatnit?
    - v souvislosti se vcerejskem mi pripada pokracovani te akce jako cistokrevny hyenizmus
    - na rootu je reklama hodne snesitelna a 'v norme'

  • 23. 3. 2016 18:06

    Kluhtrust (neregistrovaný) ---.btlnet.com

    Z reklamy zvracim, proto ji blokuju a neprestanu. Naproti tomu jsem ochoten nechat si z paypalu (a pod.) strhavat rozumnou sumu za cteni clanku. Tesim se az to nekdo udela, protoze me z reklamy v 99% opravdu jima nausea.

  • 24. 3. 2016 9:12

    Palo M. (neregistrovaný) 192.168.1.---

    Chna-chna-chna. "Klavirom" (tak to posmesne nazvali v diskusiach na sme.sk, blahej pamati) by som sa v tomto pripade neohanal. Cele zle. Tento pokus inicioval isty pan, vtedy zamestnanec SME a este len to pripravovali, uz bolo vacsine ludi jasne, ze je to cele hovadina. No ale na zaciatok ukecal aj celkom dost slovenskych medii. Vela z nich ale skor ci neskor z toho vystupilo (niektori viac, niektori menej hlasne, ale sprava bola jasna - bolo to nefunkcne).
    Samotny sme.sk sa toho tvrdohlavo drzi dodnes - a ten dennik isiel riadne dole (aj ked nielen kvoli tomu, ze zavrel clanky do klavira, toho bolo viac - v kazdom pripade ale vsetko ide na triko jedneho menezmentu ktory robil same "spickove" rozhodnutia). A media, ktore z klavira vystupili, prebrali ich citatelov a idu dalej.

  • 24. 3. 2016 9:12

    Honz (neregistrovaný) 2001:718:1207:----:----:----:----:----

    Francouzi by měli hlavně přestat vymýšlet blbosti, jak obtěžovat svoje občany a místo toho by měli vyčistit svoje brlohy plné špíny, ocenil by to celý svět...

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

DigiZone.cz: Sony MP-CL1A: miniaturní projektor

Sony MP-CL1A: miniaturní projektor

Vitalia.cz: Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Lupa.cz: Jak se prodává firma za miliardu?

Jak se prodává firma za miliardu?

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

Vitalia.cz: Jak Ondra o astma přišel

Jak Ondra o astma přišel

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

Podnikatel.cz: Znáte už 5 novinek k #EET

Znáte už 5 novinek k #EET

Vitalia.cz: 5 chyb, které děláme při skladování potravin

5 chyb, které děláme při skladování potravin

DigiZone.cz: Digi Slovakia zařazuje stanice SPI

Digi Slovakia zařazuje stanice SPI

Vitalia.cz: Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

DigiZone.cz: Funbox 4K v DVB-T2 má ostrý provoz

Funbox 4K v DVB-T2 má ostrý provoz

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

DigiZone.cz: Světový pohár v přímém přenosu na ČT

Světový pohár v přímém přenosu na ČT

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

DigiZone.cz: Wimbledon na Nova Sport až do 2019

Wimbledon na Nova Sport až do 2019

DigiZone.cz: Parlamentní listy: kde končí PR...

Parlamentní listy: kde končí PR...

Lupa.cz: Další Češi si nechali vložit do těla čip

Další Češi si nechali vložit do těla čip

Lupa.cz: Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?