Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

HP končí s platformou WebOS pro mobilní zařízení

Společnost HP koupila více než před rokem firmu Palm. S ní získala také linuxový operační systém WebOS, se kterým měla původně velké plány. Původně se měl systém dále rozvíjet a měl se šířit i mimo mobilní telefony. Nyní firma otočila a oznámila, že další mobilní telefony ani tablety s WebOS už v budoucnu nevzniknou. Existují sice úvahy o jeho zapojení mimo mobilní sféru, ale ty jsou zatím velmi nekonkrétní. Pravděpodobně se tak jedná o konec této platformy.

Dále čtěte…         

Předchozí zprávička Následující zprávička        
bitsmith
bitsmith (neregistrovaný) ---.europe.hp.net
19. 8. 2011 8:44 Nový

Open the Source, Luke!

celé vlákno

Bolo by peknym gestom zverejnit kod nad jadrom.

CQ
CQ (neregistrovaný) ---.146.freebone.cz
19. 8. 2011 10:40 Nový

webos

celé vlákno

"Původně se měl systém dále rozvíjet a měl se šířit i mimo mobilní telefony."

Na to sa nedá povedať nič iné, len že sú to pekné kurvy. Ale v tejto dobe sa už nedá čudovať ničomu.

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.88.broadband5.iol.cz
20. 8. 2011 7:55 Nový

Re: webos

celé vlákno

Samozřejmě máte pravdu, jsou to k*rv*. Společnost HP zaplatila vývoj WebOS a uvedla tablety. Jen v obchodech Be57 3uy se válí okolo 225 000 kusů TouchPadů s WebOS, které nikdo nechce. Be57 3uy chce společnosti HP ten neprodejný šrot vrátit. A HP si klidně dovolí z WebOS vycouvat... Je to jasné spiknutí proti Linuxu :)
http://www.businessinsider.com/hps-touchpad-is-officially-a-disaster-2011-8

mixal11
mixal11 (neregistrovaný) ---.adsl.slovanet.sk
20. 8. 2011 9:01 Nový

Re: webos

celé vlákno

videl by som za tym cenu. rozmyslal som nad kupou, ale dat 1000 eur za tablet, ked porovnatelny mozem mat za polovicu alebo menej s rozsirenejsim OS...

cenu s novou a nepoznanou platformou by som videl niekde max 450 eur.

Lenin POWER! aura:41
20. 8. 2011 17:50 Nový

Re: webos

celé vlákno

Ted se prodavaji za $300.

HP ma vsechno predrazeny. Oracle sice taky ale to ma vybornej marketing. IBM taky nezustava pozadu disk s 2 rocni zarukou vam proda za trojnasobnou cenu.

JardaP . aura:23
20. 8. 2011 19:39 Nový

Re: webos

celé vlákno

Vazne? Kdyz IBM delala jeste desktopove disky, mely standardni zaruku 3 roky. Stejne tak jsem to videl u WD nebo Hitachi. To vam ty disky prodavaji draz, protoze maji o rok kratsi zaruku?

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.88.broadband5.iol.cz
21. 8. 2011 5:00 Nový

Re: webos

celé vlákno

Zlevnit TouchPad by asi moc nepomohlo, protože reakce uživatelů rozhodně nebyly nadšené. Minimum aplikací, interface v nejlepším případě průměrný, a některé vestavěné aplikace se otevíraly 10 sekund. Pánové od HP to prostě nedali. Managementu HP se nedivím, že po tak obrovském fiasku z WebOS prostě vycouval.

kyytaM
kyytaM (neregistrovaný) ---.dynamic.chello.sk
21. 8. 2011 12:20 Nový

Re: webos

celé vlákno

Cely vtip je ale prave v tom, ze cele to fiasko vzniklo prave vdaka neschopnemu managementu.

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.88.broadband5.iol.cz
21. 8. 2011 21:59 Nový

Re: webos

celé vlákno

V podstatě souhlas. HP se s nákupy moc nedaří. Společnost HP před koupí Palmu měla relativně úspěšný business s Windows PDA. Značku Palm zahodili. WebOS by asi nebyl úspěšný ani pod původním vlastníkem, ale HP to navíc přineslo spoustu nákladů.
Podobný příběh můžete vidět u akvizice firem Compaq, 3Com, Snapfish, Neoware.

Management HP je vinen tím, že uvěřil pohádkám designerů HW ("tohle bude super HW"), pohádkám autorů SW ("takhle vypadá dobrý SW"), a podcenil konkurenci (trh je obsazený iPadem a Androidem). Na trhu by dnes možná bylo místo pro tablet s Windows, který by běžel aplikace běžné na desktopech, protože by to mělo proti konkurenci přidanou hodnotu. Ale další kopie iPadu, navíc s minimální SW základnu, se prosadit nemohla.

Libor Šedivý aura:55
22. 8. 2011 19:07 Nový

Re: webos

celé vlákno

Tablet s Windows... Ale jo, asi by si ho nějaké to procento koupilo a bazary by se opět začaly plnit, to je fakt. ;) Až to bude použitelné (ne jako na mobilech, kde se jedná o naprosto nefunkční systém, kde si člověk dříve uvaří kávu, než se telefon dostane z nepoužitelného stavu), tak prosím. Zatím si ale Windows na tabletech prostě neumím představit. Teoreticky s novou verzí, ale tu nemám ošahanou a navíc, já už mám svou oblíbenou platformu, která mi přináší tolik benefitů, že o přechodu naprosto neuvažuji. ;)

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.88.broadband5.iol.cz
22. 8. 2011 21:54 Nový

Re: webos

celé vlákno

Telefony s Windows používám už nějakou dobu. WM6.x byly celkem OK, pokud výrobce nezprasil implementaci. WP7 jsou velmi rychlé, interface je kvalitní, a osobně tomu systému prorokuju světlou budoucnost.
Mám tablet PC, a přijde mi to celkem praktické. Na scrollování stránek i kreslení je to super. Bohužel Windows ani aplikace nejsou na ovládání prstem moc stavěné, byť ribbon interface je na tom o kus lépe než klasické menu. Jako hlavní problém u *všech* tabletů ale vidím klávesnici. Vždyť je utrpení na tom psát i URL, natož SMS nebo něco delšího. Takový stroj pak pro mě má téměř nulové využití. Tablet PC se alespoň dá použít jako plnohodnotný notebook.

Lenin POWER! aura:41
22. 8. 2011 0:39 Nový

Re: webos

celé vlákno

Ja bych to zase tak cerne nevidel. Preportuji Adroida do sveho tabletu a bude to v klidu.

Ten WebOS bych jeste neodepisoval uplne, chce to pockat jaky vliv bude mit koupe Motoroly googlem, zda se nerozhodnou firmy z androida vycouvat. Android porad neni nicmoc, oni ho pouzivaji jen protoze je ultralevny a rozsireny. Webos je lepsi nez meego a pravdedpodobne i lepsi nez android, mozna by se v embedded zarizenich ujal pokud bude dostatecne levny a nabidne oproti androidu pridanou hodnotu.

I kdyz vyvojare zajima primarne uzivatelska zakladna, ne technologie a tu maji iOS a Android; pripadne blackbery pro podnikove aplikace.

Ostatni platformy se jim nevyplati, prlis malo uzivatelu. Nema cenu delat pro OS, ktery nikdo nepouziva. Stejne jako s desktop linuxem. Kdo pro to dela aplikace? IBM jo, ale jen diky tomu ze je maji napsany v Eclipse RCP.

Hezkej pripad dementniho marketingu je IBM. Maji rozhodne nejlepsi IT technologie na planete (IMS, POWER7, mainframy, DB2, WebSphere, MQ). Staci je uz JEN PRODAVAT. Problem to prodat neni primarne o cene ale o uplne dementnim marketingu. Co by za tyhle technologie spolecnost s normalnim marketingem dala, ta by treba prodavalo masove POWER7 blades s predinstalovanym U-Buntu cloud serverem a delala k tomu support, mela komunitni web. Oni ty POWER7 CPU nejsou drahy, jen je ibm neumi nebo spis nechce masove prodavat aby mohla drzet ceny POWER platformy vysoko.

Vyhrava ne ten kdo ma nejlepsi technologii, ale ten kdo umi vytvorit komunitu - google, microsoft, ubuntu. ibm os/2 svym pristupem uplne zazdila. Malo do os/2 investovala. mela to dost zabugovany - sice se to s kazdou novou verzi lepsilo, ale pomalu.

JardaP . aura:23
22. 8. 2011 8:56 Nový

Re: webos

celé vlákno

Lenin za sefa IBM! :-)

kyytaM
kyytaM (neregistrovaný) ---.dynamic.chello.sk
20. 8. 2011 12:10 Nový

Re: webos

celé vlákno

Ten HW je otrasny a predrazeny. Rovnako ako enterprise SW v podani fy HP.

ex
ex (neregistrovaný) 81.201.48.---
21. 8. 2011 9:30 Nový

Re: webos

celé vlákno

pokud se zacinaji trousit zpravy, ze HP chce prodat divizi osobnich pocitacu, tak se pak neni cemu ani divit, ze ji pred prodejem museji trochu medialne "ocistit"

pista
pista (neregistrovaný) ---.91-127-199.t-com.sk
19. 8. 2011 11:02 Nový

WebOS konci

celé vlákno

a o rok nam Steve a Leo predstavia novy mobil a tablet s Windows 8.

CQ
CQ (neregistrovaný) ---.146.freebone.cz
19. 8. 2011 11:08 Nový

Re: WebOS konci

celé vlákno

Čo dokáže vymyslieť 100 indov v Redmonde ak si sadnú za okrúhly stôl?
No predsa dlaždičky!!!

Robert Smol
Robert Smol (neregistrovaný) ---.dip0.t-ipconnect.de
19. 8. 2011 14:07 Nový

Linuxcon to bylo naopak

celé vlákno

velmi zajimave, vcera vecer jsem koukal na live stream z LinuxCon a Phil Robb to videl jinak ;)

http://events.linuxfoundation.org/events/linuxcon/robb

Ale urcite to je skoda, Veer i TouchPad vypadaji moc pekne.

kyytaM
kyytaM (neregistrovaný) ---.dynamic.chello.sk
19. 8. 2011 16:00 Nový

Re: Linuxcon to bylo naopak

celé vlákno

HP je povestna otrasnym manazmentom, nevyuzivanim prilezitosti (asi neochota cokolvek risknut), radsej sa vzdy viest v zavese. Staci sa pozriet na ich SW.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem        

Přehled názorů

Open the Source, Luke!
bitsmith 19. 8. 2011 08:44
webos
CQ 19. 8. 2011 10:40
├ 
Re: webos
Lael Ophir 20. 8. 2011 07:55
│
├ 
Re: webos
mixal11 20. 8. 2011 09:01
│
│
├ 
Re: webos
Lenin POWER! 20. 8. 2011 17:50
│
│
│
└ 
Re: webos
JardaP . 20. 8. 2011 19:39
│
│
└ 
Re: webos
Lael Ophir 21. 8. 2011 05:00
│
│
 
├ 
Re: webos
kyytaM 21. 8. 2011 12:20
│
│
 
│
└ 
Re: webos
Lael Ophir 21. 8. 2011 21:59
│
│
 
│
 
└ 
Re: webos
Libor Šedivý 22. 8. 2011 19:07
│
│
 
│
 
 
└ 
Re: webos
Lael Ophir 22. 8. 2011 21:54
│
│
 
└ 
Re: webos
Lenin POWER! 22. 8. 2011 00:39
│
│
 
 
└ 
Re: webos
JardaP . 22. 8. 2011 08:56
│
└ 
Re: webos
kyytaM 20. 8. 2011 12:10
└ 
Re: webos
ex 21. 8. 2011 09:30
WebOS konci
pista 19. 8. 2011 11:02
└ 
Re: WebOS konci
CQ 19. 8. 2011 11:08
Linuxcon to bylo naopak
Robert Smol 19. 8. 2011 14:07
└ 
Re: Linuxcon to bylo naopak
kyytaM 19. 8. 2011 16:00