Hlavní navigace

Připojení k Internetu

Jak se měří internet pomocí sond

Jak je na tom Unity mezi uživateli a distribucemi

Unity a ostatní distribuce nejsou zrovna žhavé téma na maillinglistech, protože v něm vidí budoucnost zatím hlavně Mark Shuttleworth. Pro vývojáře distribucí je to prostředí se závislostmi nekompatibilními se zbytkem balíčků. Navíc ani v Ubuntu to nemá Unity jednoduché. Podle LinuxQuestions.org Members Choice Awards 2011 používalo Ubuntu a jeho odnože 21 % hlasujících, ale když se podíváme na zastoupení desktopových prostředí, Unity má pouze necelých 5 %.

Na serveru datama­tion.com vyšel podrobný článek, který rozebírá důvody, proč se Unity neujalo a proč někde naopak jo. Podle článku platí, že distribuce s Unity mají blízko k samotnému Ubuntu, sympatizují s jeho vývojem a mají vesměs malou uživatelskou základnu. Na druhou stranu populární distribuce jako třeba PCLinuxOS nedostane Unity, protože po tom uživatelé netouží a v diskuzích se objevují hlavně negativní zkušenosti.

Unity je ještě mladé prostředí, na rozdíl od KDE/GNOME, které tu jsou roky a uživatelé jsou na ně zvyklí. Ještě má spoustu času vychytat technické mouchy a stát se oblíbeným.

Předchozí zprávička Následující zprávička        
Nahoru
Nahoru (neregistrovaný) ---.tul.cz
1. 3. 2012 9:59 Nový

Unity

celé vlákno

Není Unity jenom nepovedená předělávka Gnome 3? Stejně využívá všechny aplikace Gnome. Řadit Unity do kategorie desktopových prostředí je nesmysl.

jistr
jistr (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
1. 3. 2012 11:21 Nový

Re: Unity

celé vlákno

To si nemyslím. Uživateli může být jedno, jaké knihovny pohánějí jeho UI. Z uživatelského pohledu vypadá Unity úplně jinak než Gnome 3, takže by mělo být považováno za samostatné prostředí.

Co se týče toho "nepovedené", tak to si taky nemyslím. Podle mě je to první prostředí pro Linux, které klade důraz na použitelnost. Nesnášenlivost vůči Unity v linuxové komunitě plyne z toho samého, z čeho plyne nesnášenlivost vůči Linuxu ve windowsové komunitě -- setrvačnost a zvyk, neschopnost vyzkoušet nové způsoby ovládání počítače, byť jsou třeba produktivnější.

Tom M aura:40

Re: Unity

celé vlákno


"Podle mě je to první prostředí pro Linux, které klade důraz na použitelnost."

Toto je najlepsi bullshit co som pocul za poslednych 30dni.

Petr Klíma aura:55

Re: Unity

celé vlákno

Unity používám na NB a jsem velice spokojen.

Možná to ale bude tím, že pokud to jde tak nepoužívám myš a v tom je Unity nepřekonatelné. To co v jiném prostředí udělám na 3-4 kliky myší v Unity udělám na 3-4 úhozy do klávesnice. Nejsem prostě klikač a ovládání "vyhledáváním" mi velice vyhovuje. Prakticky nemusím sundat ruce z klapkátoru.

Pokud bych nemuměl pracovat jinak než s myší tak by to asi byl problém ... nezkoušel jsem.

Mám jinej problém s GUI: zatím jsem nezjistil jak nastavit GUI tak abych nemusel dávat ruce ze základní polohy, abych se zbavil šipek ...

JardaP . aura:24
1. 3. 2012 15:21 Nový

Re: Unity

celé vlákno

Ve vasem pripade by mozna stalo za to podivat se na ratpoison.

Petr Klíma aura:55

Re: Unity

celé vlákno

zkoušel jsem ... pěkný, ale pro mne trochu moc hardcore ;-) ... nemůžu se úplně vzdálit uživatelům který mám podporovat

Jan Beneš aura:32

Re: Unity

celé vlákno

Souhlasím s tebou unity je parádní. Šetří místo na obrazovce a téměř všechno ovládám přes klávesnici. Preferuju unity-2d, protože na mým notebooku je znatelně rychlejší.

K>
K> (neregistrovaný) 195.113.191.---
1. 3. 2012 15:29 Nový

Re: Unity

celé vlákno

A co KDE? hernajs dyt tam de nastavit vlastni klavesova zkratka na kazdou blbinku. Taky nemusim pouzivat mys a nepotrebuju kvuli tomu unity. Chapu ze pro byvaleho gnomare je mozna unity zazrak, ale co takhle nejprv podivat se kolem co jineho jeste existuje.

Petr Klíma aura:55

Re: Unity

celé vlákno

... tam jde nastavit
tzn. musím si nastavit aby fungovalo ... to je samo o sobě super, ale ...

V Unity to funguje. Teď. I pro nově nainstalovanou aplikaci.

A jestli doladí tohle http://www.webupd8.org/2012/01/hud-ubuntus-new-smart-menus-announced.html ... pro mne to bude jak dělané ;-)

Gnome jsem používal protože funguje a pokud spravujete 100 Linuxových desktopů tak to je to první co vás zajímá. (Co myslíte, kolik "enterprise" variant distribucí má support pro KDE? A proč myslíte, že to tak je?)

K>
K> (neregistrovaný) 195.113.191.---
1. 3. 2012 17:22 Nový

Re: Unity

celé vlákno

z mych slov "...jde nastavit..." nelze vyvodit ze to nema defaultni nastaveni. Naopak - KDE4 samozrejme ma defaultne nastavene klavesove zkratky na milion veci. Proste jste na KDE ani nepomyslel (ale unity je podle vas asi nejlepsi, i kdyz povetsinou jen objevuje kolo stokrat objevene).

Porad nechapu proc tolik gnomaru, kterym se neco nelibi, nejprv zkusi cokoliv jineho, ale hlavne ne KDE.

Kolik enterprise distribuci podporuje KDE nevim (asi minimalne Suse) a proc taky ne (jsem zvedav), ale hadam ze zadna ent. distr. nepodporuje unity.

Petr Klíma aura:55

Re: Unity

celé vlákno

poslední reakce
fakt jste mne pobavil

> z mych slov "...jde nastavit..." nelze vyvodit ze to nema defaultni nastaveni

Ano KDE má defaultní nastavení, možná se budete divit i jiná GUI mají defaultní nastavení.

> Porad nechapu proc tolik gnomaru, kterym se neco nelibi, nejprv zkusi cokoliv jineho, ale hlavne ne KDE.

Oni gnomaři se totiž vyznačují tím, že smrtelně nenávidí KDE a proto na něj při každě příležitosti plivají. A pokud se někomu líbí něco jiného než GNOME tak je to zatrachtilý (něco)ař který si nezaslouží být připojen k Internetu.

> ale hadam ze zadna ent. distr. nepodporuje unity
V době kdy jsem to sledoval tak KDE komerčně podporovala 1 firma, GNOME 4 .
A s Unity ... za měsíc a pár dnů si můžete koupit komerční podporu pro Unity ... na 5 let

Pěkný dne a ať nám ty počítače slouží ...

nasson
nasson (neregistrovaný) ---.iach.cz
2. 3. 2012 9:35 Nový

Re: Unity

celé vlákno

Prosim, chtel bych se zeptat, jak nastavit v KDE moznost prepinat se mezi otevrenymi okny klavesami stejne jako to je v Unity (a pravdepodobne v Gnome3 s extension). Tedy ne Alt-Tab zpusob, ale proste jen napr. win+q prepnuti na okno cislo 1, apod. Hledal jsem to, ale nikde jsem nenalezl.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) 193.26.47.---
1. 3. 2012 11:22 Nový

Zkusil jsem, a stacilo...

celé vlákno

Od vydáni Unity v oficiální distribuci jsem je používal.
Nebylo to ono a stále jsem čekal, kdy si zvyknu.
Nedávno jsem si řekl - zkusím Gnome Shell.
A bylo to jako jako když slepý prozře. Prostě se mi najednou pracovalo úplně v pohodě, nic mi nevadilo a krásně a intuitivně se to ovládalo.
Kdepak, Unity nikdy více.

JoeKing
JoeKing (neregistrovaný) ---.dcg.is
1. 3. 2012 13:24 Nový

Re: Zkusil jsem, a stacilo...

celé vlákno

Naprosto stejná zkušenost - Unity nebylo úplně špatné, taky jsem čekal, že si zvyknu, ale pořád se tak nedělo. Naštěstí jsem s otestováním Gnome Shellu vyčkával jen 2-3 týdny.

Franta
Franta (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
1. 3. 2012 23:36 Nový

Re: Zkusil jsem, a stacilo...

celé vlákno

Taky se musím připojit. Zkoušel jsem Unity a nic moc, je to jen nepovedená kopie Mac OS X. Pak jsem zkusil GNOME Shell a volba byla jasná. Nakonec jsem i odešel od Ubuntu, protože v jiných distrech je GNOME Shell podporovaný lépe.

Libor Šedivý aura:56
2. 3. 2012 10:29 Nový

Re: Zkusil jsem, a stacilo...

celé vlákno

Mám to naopak. GS jsem vyzkoušel a odinstaloval a pak zas vyzkoušel a zas odinstaloval. Důvod je jednoduchý - je nepoužitelný s mou grafikou. A překopávat dobrý počítač jen kvůli tomu, že mám atinu, nebudu. Ono to na ntb jde horko těžko. ;) Výmluvy typu "ovladače" neberu - když funguje hw akcelerace u Unity, tak proč k sakru ne v GS??? Naštvalo mě to a tak jsem se naučil s Unity a jsem rád. Je to dobrý koncept. Když se chce... A když se nechce... Však víte co. Mám rád věci, co se LIŠÍ.

Marek Turnovec aura:69

Naopak jo?

Naopak jo? Co to je? :-) Nebylo by lepší, kdyby to bylo spisovně? :-)

Kaa_cz
Kaa_cz (neregistrovaný) ---.2.broadband10.iol.cz
1. 3. 2012 17:06 Nový

Unity vyuziti

Nemam cas zkouset kazdou blbost co probehne kolem, kdyz vim, ze ji stejne nikdy nebudu pouzivat. Takze jsem na vlastni oci a ruce Unity nikdy nemel. Ale videl jsme hafo ukazek, a prislo mi to jako docela doost zajimave prostredi pro touch ovladani. Naopak bez touch podpoy mi to prijde dost k nicemu.
Zvlastni kapitolou pro mne je predstaveny HUD. Celou dobu mi to pripadalo, ze to vyuzije nekdo, kdo vlastne nevi co chce, jen priblizne tusi a chaoticky v tom vsem pobiha. To se zcela prici memu zpusobu pouzivani (KRunner taky nepouzivam). Obzvlaste ta cast, kdy to pouzije na zmenu statusu, IM mi prijde uplne uchylna. Takove prace misto jednoho kliknuti na spravne misto.

ubuntiak
ubuntiak (neregistrovaný) ---.petranet.pb.cust.gts.sk
1. 3. 2012 17:22 Nový

Re: Jak je na tom Unity mezi uživateli a distribucemi

celé vlákno

Unity je jedno z najlepších prostredí na linuxovom desktope. Šetrí priestor na obrazovke a jednoducho sa ovláda.

A Unity bude ešte lepšie, ale chce to ešte čas. Zlepšiť by sa mohla stabilita, rýchlosť a nepáči sa mi prepínanie plôch. To je lepšie vyriešené v gnome shell. Pribudnúť by mohli widgety, ktoré by boli súčasťou unity a kvalitné lens - rss reader a počasie.

JardaP . aura:24
1. 3. 2012 18:16 Nový

Re: Jak je na tom Unity mezi uživateli a distribucemi

celé vlákno

Jak, setri misto na obrazovce? Co ten dock, co porad trci vlevo? Da so to skryt? Na netbooku je display jiz tak dost uzky.

Jam mam na LXDE dva skryvaci panely, coz me stoji 4 pixely na vysku (min bohuzel nejde), zbytek mam cely na aplikace.

Rovano
Rovano (neregistrovaný) ---.wosa.cz
1. 3. 2012 18:48 Nový

Re: Jak je na tom Unity mezi uživateli a distribucemi

celé vlákno

Ano, dá sa skrýt.

Co používáte na doladění Unity?
Znám jen MyUnity.

ubuntiak
ubuntiak (neregistrovaný) ---.petranet.pb.cust.gts.sk
1. 3. 2012 22:23 Nový

Re: Jak je na tom Unity mezi uživateli a distribucemi

celé vlákno

Používam compiz setings manager, alebo ubuntu tweak. Myunity si nainštalujem až do unity 12.04, lebo tam bude funkcia (Launcher > Quicklists), ktorú potrebujem.
http://www.webupd8.org/2012/02/myunity-30-released-with-new-gui.html

ubuntiak
ubuntiak (neregistrovaný) ---.petranet.pb.cust.gts.sk
1. 3. 2012 22:25 Nový

Re: Jak je na tom Unity mezi uživateli a distribucemi

celé vlákno

Pomýlil som sa. Myslel som Ubuntu 12.04

PL
PL (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
1. 3. 2012 19:58 Nový

Re: Jak je na tom Unity mezi uživateli a distribucemi

celé vlákno

Mám Ubuntu na netbooku Acer D257 a Unity mi lezlo na nervy hned po instalaci. Ten dock, když se člověk hýbe na malé obrazovce a vždycky o to zavadí, takže to vyleze mě neskutečně prudil. Druhý den instalace XFCE a maximální spokojenost.

ubuntiak
ubuntiak (neregistrovaný) ---.petranet.pb.cust.gts.sk
1. 3. 2012 22:18 Nový

Re: Jak je na tom Unity mezi uživateli a distribucemi

celé vlákno

Ja nemám ten dock na ľavo. Mám ho dole a nastavený na skrývanie. Unity šetrí po maximalizácii okna.

Alfonz Mucha
Alfonz Mucha (neregistrovaný) ---.pilsfree.net
1. 3. 2012 18:39 Nový

Re: Jak je na tom Unity mezi uživateli a distribucemi

Také souhlasím, že od té doby co mám unity jsem si okamžitě zvykl, práce - se mi zrychlila, přehled o aplikacích také. Dále vysoká použitelnost klávesových zkratek + dobré využití pracovní plochy / velikosti displaye. Ano stále tu je několik problémových věcí viz Libre Office. Ale nový HUD a pak ubuntu TV a adroid jsou jednoznačně plusové body. Takže Unity určitě má vykročeno na skvělé zítřky.

ubuntiak
ubuntiak (neregistrovaný) ---.petranet.pb.cust.gts.sk
1. 3. 2012 22:27 Nový

Re: Jak je na tom Unity mezi uživateli a distribucemi

Vyšlo Ubuntu 12.04 beta 1. Pozrite si video:
http://www.webupd8.org/2012/03/ubuntu-1204-lts-beta-1-released.html

typek_pb
typek_pb (neregistrovaný) 62.218.228.---
2. 3. 2012 12:05 Nový

xubuntu

celé vlákno

ja som z unity, ktoremu som nevedel prist na chut ani po prechode na unity-2d

presiel na xubuntu+sybapse (pre otvaranie aplikacii klavesami) a nestazujem sa.
nie vsetko je uplne dotiahnute, ale naucil som sa tym zit :)

typek_pb
typek_pb (neregistrovaný) 62.218.228.---
2. 3. 2012 12:06 Nový

Re: xubuntu

celé vlákno

nj, a este menu mam vlavo, nie hore, a nemusim ho ani skryvat, takze pohoda

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem