Hlavní navigace

Linus Torvalds se vyjádřil negativně směrem k firmě NVIDIA

Na Aalto University si Linus Torvalds povídal se studenty o všem možném kolem Linuxu. Ke konci jedna ze studentek popsala svůj problém se dvěma grafickými kartami v jejím notebooku. První karta byla od Intelu a druhá od firmy NVIDIA. Studentka si stěžovala, že podporu obou karet v jednom stroji NVIDIA neřeší a její problém nakonec vyřešila až komunita (48. minuta videa níže). Linus pak v reakci vyjádřil pochopení a vysvětloval, že NVIDIA je jedna z nejhorších firem, se kterými vývojáři jádra jednali. Reakci pak zakončil slovy „NVIDIA fuck you!“ (50. minuta).

Předchozí zprávička Následující zprávička        
Tweetni to
Klon
Klon (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
18. 6. 2012 13:55 Nový

Ano .. titulek je eufemismem k

Linusovu s gustem animovanému fakáči :D

Gimli
Gimli (neregistrovaný) ---.78-99-144.t-com.sk
18. 6. 2012 14:59 Nový

Nice

celé vlákno

Krasne gesto, Linus je cooler.

bu
bu (neregistrovaný) 91.219.45.---
18. 6. 2012 16:27 Nový

Re: Nice

celé vlákno

Chladič?

radek
radek (neregistrovaný) ---.opera-mini.net
18. 6. 2012 17:15 Nový

Re: Nice

celé vlákno

jen upresnim en.m.wikipedi­a.org/wiki/Co­oler

v2kt0r
v2kt0r (neregistrovaný) ---.iconparc.de
20. 6. 2012 11:31 Nový

Re: Nice

celé vlákno

Myslis "Wikipedia does not have an article with this exact name."?

JardaP . aura:24
18. 6. 2012 18:58 Nový

Re: Nice

celé vlákno

Ne, to by byl radiator, tedy Spartacus.

Sten
Sten (neregistrovaný) 2001:67c:2594:----:----:----:----:----
18. 6. 2012 19:25 Nový

Re: Nice

celé vlákno

Tady se úplně kopulují cizí termity :-)

hawran diskuse aura:61
19. 6. 2012 8:40 Nový

Re: Nice

celé vlákno

Ǎ, pán je suterén ...

Karel
Karel (neregistrovaný) 93.90.162.---
19. 6. 2012 10:08 Nový

Re: Nice

celé vlákno

Já jsem na tyhle typy úplně alegorický. Vůbec si neuvědomují rizoto, že to někdo špatně pochopí.

JardaP . aura:24
19. 6. 2012 11:05 Nový

Re: Nice

celé vlákno

Soudruzi, co bylo, to bylo. Provedli jsme sebekritiku, ale ted otocme list a zazpivejme si Hydrocentralu.

hawran diskuse aura:61
19. 6. 2012 11:13 Nový

Re: Nice

celé vlákno

:-) :-) :-)

fhsdfhsdfghsdf
fhsdfhsdfghsdf (neregistrovaný) ---.customer.poda.cz
19. 6. 2012 20:10 Nový

Re: Nice

celé vlákno

ja myslim, ze linus neni cooler ale ze je the coolest!!!

-tri-
-tri- (neregistrovaný) ---.lanservis.cz
19. 6. 2012 23:32 Nový

Re: Nice

celé vlákno

..."napijme se octa panove!"
/Daniil Ivanovič Charms/

Lola Phirel
Lola Phirel (neregistrovaný) ---.37.broadband14.iol.cz
4. 7. 2012 23:46 Nový

Re: Nice

celé vlákno

Nene, to by vedlo k fiakru, zvlášť když nejste v bodré konvici.

Dash
Dash (neregistrovaný) ---.98.broadband4.iol.cz
20. 6. 2012 18:18 Nový

Re: Nice

celé vlákno

20% cooler

bagrista
bagrista (neregistrovaný) ---.235.broadband4.iol.cz
22. 6. 2012 23:35 Nový

Re: Nice

celé vlákno

brohoof kamo

Sten
Sten (neregistrovaný) 2001:67c:2594:----:----:----:----:----
18. 6. 2012 19:36 Nový

Re: Linus Torvalds se vyjádřil negativně směrem k firmě NVIDIA

celé vlákno

To jste si to nějak spletli, Linus jenom ukazoval, že nVidia je jednička :-D

Habo
Habo (neregistrovaný) ---.chello.sk
18. 6. 2012 20:27 Nový

Re: Linus Torvalds se vyjádřil negativně směrem k firmě NVIDIA

celé vlákno

Nie, ak vystrčený prst je jednotka, tak celé číslo je 100, čiže v DEC je to štyri.

Antikapitalista
Antikapitalista (neregistrovaný) ---.95-102-215.t-com.sk
6. 7. 2012 19:05 Nový

NVIDIA je jednička!

celé vlákno

:-DDD
To si mě dostal...! Jednoznačně nejlepší komentář v celé diskusi!
Válím se smíchy po podlaze...

juras n aura:87
18. 6. 2012 22:00 Nový

bohužel

celé vlákno

njn bohužel na rozdíl od ostatních výrobců jim v běžných situacích ty ovladače prostě fungujou

j
j (neregistrovaný) 2001:470:9e70:----:----:----:----:----
18. 6. 2012 22:40 Nový

Re: bohužel

celé vlákno

Zatim bohuzel fungujou o dost lip, nez vsechny OS alternativy. Ale ono se neni co divit - bez dokumentace se driver pise dost blbe. Chtelo by to nakej mensi leak.

figlhdf
figlhdf (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
18. 6. 2012 22:21 Nový

Odpoved od NVIDIA

Zajimave pokracovani na 1:00:30

Mario
Mario (neregistrovaný) ---.ujep.cz
19. 6. 2012 7:53 Nový

Re: Linus Torvalds se vyjádřil negativně směrem k firmě NVIDIA

celé vlákno

Já na nVidii zanevřel potom, co jsem kvůli ní přišel o notebook. Brácha taky a druhému se vysypala AGP grafika. Mluvím o vadné sérii čipů (celá řada měla tu chybu, nebyla to jen várka), které zmršili a odcházely, to jsem se dozvěděl po tom, co mi v NTB dvakrát odešla grafika, poprvé naštěstí záruka, podruhé smůla. Brácha měl podobný typ grafiky - taky brzy na odpis. A oni ten chip takhle směle vydali, jen ho podtaktovali, aby chcípl trochu později. Všichni co jsme ho měli jsme akorát zaplakali. Od té doby mám Ati (teď spíš Amd) a jsem spokojený.

ravensun aura:80
19. 6. 2012 9:23 Nový

Re: Linus Torvalds se vyjádřil negativně směrem k firmě NVIDIA

celé vlákno

Jo jo na tu dobu si pamatuju. Kamarád si pořídil Fujitsu Siemens s touto grafikou a dvakrát jej reklamoval kvůli této NVidii. Zajímavé je, že ten NB měl NEintegrovanou grafiku v desce, takže klidně by šla vyměnit za jinou, ale asi se na to vybodli. Prostě mu pod druhé se stejným problémem vrátili peníze a koupil si DELL XPS.
Já si dávno pořídil za slušný peníz slušně vybavený NB, jenže pak když jsem si začal hrát s myšlenou Linux na mém NB jsem zjistil, že ten slušně vybavený NB pro linux nemá vůbec dobrý HW. Takže jsem byl naštvaný, protože dlouho ATI X1600 pod linuxem byla nepoužitelná. TeĎ už jsem relativně spokojený, protože grafika pod OS driverem funguje slušně, ale přiznám se, že když ATI oznámila že řady X (R300 a R600 chipy) končí (podpora), tak jsem málem měl "heart attack", protože před OS driverem jsem pochopitelně pracoval s propriernim ovladačem.

Mario
Mario (neregistrovaný) ---.ujep.cz
19. 6. 2012 12:30 Nový

Re: Linus Torvalds se vyjádřil negativně směrem k firmě NVIDIA

celé vlákno

Přesně jak povídáte. Nebyla to on-chip grafika, ale servis mi řekl, že je třeba výměna celého motherboardu. Měl jsem jenom roční záruku, tak jsem po druhém chcípnutí zbytek prodal na díly a koupil si jiný NTB. Pak časem jsem objevil stránky, kde nabízeli výměny a koupě nových čipů, jenže ceny mého byly kolem 4-5 tisíc. A na to, že ta grafika nevydržela v provozu ani rok, mi to přijde dost peněz. Tak jsem rád, že jsem se toho zbavil. Od tý doby nVidii nechci. Těch problémů a starostí, a nakonec se dozvím že věděli, že to pos...teď mám Ati a jak ve Win7, tak v Kubuntu, které mám v dualbootu, je to naprosto bezproblémová grafika.

Xjmeno363
Xjmeno363 (neregistrovaný) ---.upce.cz
21. 6. 2012 9:30 Nový

Re: Linus Torvalds se vyjádřil negativně směrem k firmě NVIDIA

celé vlákno

nevím jaké XPS máte namysli, já mám doma XPS M1210 a to mělo NVIDIi.

Mario
Mario (neregistrovaný) ---.ujep.cz
23. 6. 2012 11:24 Nový

Re: Linus Torvalds se vyjádřil negativně směrem k firmě NVIDIA

celé vlákno

No a co? Jako myslíte, že tím mají automaticky všechny modely XPS nVidii?

Anonymaus
Anonymaus (neregistrovaný) ---.99.broadband7.iol.cz
30. 6. 2012 22:13 Nový

Re: Linus Torvalds se vyjádřil negativně směrem k firmě NVIDIA

celé vlákno

Navíc pokud se nepletu tak problémy měly XPS 1330 s GF8400 a jedinej Dell měl tenkrát koule to přiznat (+ měnit komplet celý notebook kus za kus, nikoliv opravu ve formě NBD/On Site). Mimochodem mě slouží dodnes ;)

vasdfasfasfasdf
vasdfasfasfasdf (neregistrovaný) ---.customer.poda.cz
19. 6. 2012 20:12 Nový

fak of n-vidiak

........ale open source hw grafarnu si nekoupi nikdo :-(

Bambus
Bambus (neregistrovaný) ---.dpmb.cz
20. 6. 2012 9:15 Nový

nVidia

celé vlákno

I když preferuji právě karty od nVidie (ale jen o fous před ATI, které na můj vkus více topí), musím říci jediné: Svojí ignorací si nVidia (ale i mnoho jiných) kope hrob :o(

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.88.broadband5.iol.cz
20. 6. 2012 15:11 Nový

Re: nVidia

celé vlákno

Buďte rádi, že nVidia nekope hrob Linuxu tím, že by nevydávala ani ten stávající binární driver. A právě Linusův fakáč může ten driver pohřbít.

Ramtech
Ramtech (neregistrovaný) ---.95-103-123.t-com.sk
22. 6. 2012 21:32 Nový

Re: nVidia

celé vlákno

Pochybujem žeby zahodili svoj trh z Quadrami ,Teslami,a Tegrou

Bran
Bran (neregistrovaný) 80.94.55.---
20. 6. 2012 16:09 Nový

Re: nVidia

celé vlákno

Suhlasim

Ja osobne preferujem nVidiu vdaka omnoho lepsej podpory, ktora sa neda porovnat s AMD (Ati). Pred nedavnom som urobil na svojom druhom NB "nechceny" dist-upgrade, kde sa zmenil xserver-xorg na verziu 1.12 s ktorou uz fglrx ovladace od AMD v.catalistu 12.4 idu do segmentation fault. Bohuzial som sa taktiez dozvedel ze 12.5 a vyssie (devel) s novym xserver-xorg pojdu ale bohuzial bez podpory mojej grafickej karty "Radeon HD 4000 series", ktora este podla mna nepatri do srotu. Takze momentalne bezim na open-source ovladacoch "radeon" s mizernou akceleraciou a bez GLX!.

A moj druhy NB? s nvidia kartou? - uplne bez akychkolvek problemov a taktiez uplne ziadne problemy s viacerymi monitormi ako to bolo s propietarnymi ovladacmi od AMD (zatial).

U mna je momentalne najkompatibilnejsim riesenim pre OS Linux jednoznacne nVidia - ak potrebujete od grafickej nieco viac ako len prekladany obraz (napr: glx,cuda accel,atd...)

belzebub
belzebub (neregistrovaný) ---.171.broadband15.iol.cz
20. 6. 2012 13:39 Nový

hloupe gesto

celé vlákno

Frustrace pramenici z problemu pri zprovoznovani HW v linuxu je ciste peklo. Proto se desim kazdeho noveho pocitace ktery si porizuji a instaluji na nej linux. Naprosto tak CHAPU reakci pana Torvaldse. Nicmene s ni naprosto nesouhlasim. Pokud nekdo VEREJNE (to je klicove) vystupuje a vyfakuje libovolnou osobu/firmu, to je proste neco co se nedela. Jedna se o dosti nevhodnou formu komunikace, ktera v nekterych pripadech muze vest az k soudu.

Ovsem co me trapi mnohem vice je ale pripadna reakce nvidie. Linux je pro nvidii nezajimavy a i kdyby vsichni linuxaci zacali bojkotovat nvidii, ta to na svem obratu nejspis ani nezaznamena. Na druhou stranu uzivatele linuxu ZOUFALE NUTNE potrebuji non-free ovladace pro nvidia karty, protoze bez graficke akcelerace se linux na desktopu temer neda provozovat.

A zastupce linuxu (dokonce sam tvurce linuxu) vyfakuje nvidii...

Opet opakuji, chapu co ho k tomu vedlo ale bylo to VELMI, VELMI hloupe rozhodnuti.

Sten
Sten (neregistrovaný) 2001:67c:2594:----:----:----:----:----
20. 6. 2012 15:10 Nový

Re: hloupe gesto

celé vlákno

Ta frustrace nebyla ze zprovozňování hardwaru, ale z komunikace s nVidií, která s ním (a dalšími vývojáři) vyjebala.

Linux je pro nVidii extrémně důležitý, hlavně kvůli technologiím Tegra a Tesla, která by dost pravděpodobně bez Linuxu nepřežily ani léto. A bez Tesly byste pravděpodobně doma tu GeForce neměl, nebo by alespoň stála výrazně víc ;-)

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.88.broadband5.iol.cz
20. 6. 2012 15:10 Nový

Re: hloupe gesto

celé vlákno

Linusův fakáč může mít různé důsledky. Jedním z nich opravdu může být i ukončení nVidia driveru pro Linux. Jiným třeba publikace specifikací.
Vývoj slušného grafického driveru ale není jednoduchý job, což nakonec ukazují i komunitní drivery pro ATI.
Pozici nVidie celkem chápu. Vývoj driveru speciálně pro Linux by se nevyplatil, publikace specifikací se nelíbí managementu (a možná právníkům). Použít ten samý binární driver pro Windows i Linux je celkem elegantní řešení, protože to vyžaduje poměrně malé náklady pro podporu Linuxu. Zároveň to umožňuje dává pravidelné aktualizace driveru na obou platformách.

Izak
Izak (neregistrovaný) ---.49.88.186.static.b2b.upcbusiness.cz
21. 6. 2012 15:15 Nový

Re: hloupe gesto

celé vlákno

Vyvoj driveru je primitivni job, dejte tem lidem specifikace, vykasleme se na patenty a za tyden uz se bude jen vylepsovat !
problem je ze jak casti HW, tak SW modulu jsou patentovany nekym jinym a tak nelze vyuzivat nejrychlejsi casti HW a jeste k tomu se msi nektere veci implementovat nelogicky jinak, aby se neporusovaly pseudo patenty.

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.88.broadband5.iol.cz
21. 6. 2012 15:32 Nový

Re: hloupe gesto

celé vlákno

Ano, a vylepšovat se bude ještě pět let, než bude výsledek použitelný :). Navíc na ty patenty se management nevykašle, protože jsou za tím peníze.

byczech aura:51
22. 6. 2012 13:20 Nový

Re: hloupe gesto

celé vlákno

Myslím, že množství ovladačů v Linuxovém kernelu, rychlost jejich vzniku a kvalita vypovídá o něčem jiném - na co je specifikace na to vznikne driver velmi rychle. Jen u grafických karet to pokulhává přesně kvůli tomu co říká autor příspěvku, na který reagujete.

Sten
Sten (neregistrovaný) 2001:67c:2594:----:----:----:----:----
21. 6. 2012 17:07 Nový

Re: hloupe gesto

celé vlákno

Ve chvíli, kdy nějaký výrobce vývoj otevřeného ovladače podporuje/nepod­poruje jako ATI (otevřeností specifikace, ne finančně), se nelze divit, jak se ten ovladač vyvíjí/nevyvíjí. Je to sice o hodně lepší postoj, než má nVidia, ale k postoji Intelu nebo Matroxu to má ještě dost daleko.

jikos
jikos (neregistrovaný) 2001:470:6f:----:----:----:----:----
22. 6. 2012 14:08 Nový

Re: hloupe gesto

celé vlákno

nvidia by mela predevsim prestat pracovat na kernelovem driveru. To, o cem prohlasuje, ze jsou obchodni tajemstvi tretich stran, je v drtive vetsine 3D engine, a ten muze byt bez problemu (uzavreny) v userspace s tim, ze noveau driver bude jeho kernelovy frontend.

Tim bychom alespon dosahli situace, ve ktere by existoval 3D driver pro nvidii, ktery by zaroven dobre zapadal do zbytku kernelu, narozdil od jejich aktualniho kerneloveho driveru (GPU offloading, ACPI, kontrola backlightu, ... - pro to vse by mohli vyuzivat standardni kernelovou infrastrukturu, kterou uz ted noveau samozrejme pouziva).

A pokud se stane skutecnosti to, kam se zda, ze aktualne smeruje UEFI se svym secure bootem, tak budou mit s closed modulem velke problemy tak jako tak. I to by se vyresilo, pokud by celou closed cast presunuli do userspace.

mat
mat (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
20. 6. 2012 20:45 Nový

od pohledu uchyl

celé vlákno

Linus vypada jako uchyl, nemuzu si pomoct, dite bych mu na hlidani nesveril :-)

Mario
Mario (neregistrovaný) ---.ujep.cz
20. 6. 2012 23:31 Nový

Re: od pohledu uchyl

celé vlákno

Proč? Že by ho naučil zpaměti celý zdrojový kód Linuxu? :-)

Radovan
Radovan (neregistrovaný) 88.146.198.---
21. 6. 2012 18:11 Nový

Re: od pohledu uchyl

celé vlákno

Ne, protože ten matův spratek má dvě hlavy a je na univerzitě, naložený v lihu.

-tri-
-tri- (neregistrovaný) ---.lanservis.cz
26. 6. 2012 23:42 Nový

Re: od pohledu uchyl

celé vlákno

...zapis :DDD
/...nemuzu si pomoct, tendle sajt me fakt bavi, dostane mne ale totalne vzdy.../

ps: takze Mat ma strach aby Linus, jako spravny severan, ten lih nevykalil?

Clock
Clock (neregistrovaný) ---.dclient.hispeed.ch
24. 6. 2012 14:59 Nový

Kultura Linuse Torvaldse

Tohle Torvalds udelat ve Svycarsku, tak na nej Nvidia muze podat trestni oznameni za urazku/nadavku (Beschimpfung, Art. 177 StGB)

Cartman
Cartman (neregistrovaný) 89.177.32.---
24. 6. 2012 15:28 Nový

Bulvar

celé vlákno

Cartman: OK... not! Fuck, shit, cock, ass, titties, boner, bitch, muff, pussy, cunt, butthole, Barbra Streisand!

Opravdu to musi viset takhle nevkusne na titulni strance?

Titulek clanku je zajimavy sam o sobe - o tom ze se linus negativne vyjadril o nvidia. Tak nechapu proc na titulni strane roota je to se vtycenym prstem a slovy "Fuck you nvidia". Je ten bulvar opravdu treba?

Linus rekl co rek a ukazal co ukazal nejakemu publiku v ramci nejake diskuze. Je opravdu potreba z toho brat jenom bulvarni sousto na titulni stranu roota?

Cartman.

transgender aura:96
1. 7. 2012 16:19 Nový

Re: Bulvar

celé vlákno

Já si nemyslím, že je to bulvár, protože ani Linus určitě není bulvární.
Je to IMO na správném místě i se správnou upoutávkou :D

_____________­________________________
Torproject
EFF

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem        

Přehled názorů

Ano .. titulek je eufemismem k
Klon 18. 6. 2012 13:55
Nový
Nice
Gimli 18. 6. 2012 14:59
Nový
└ 
Re: Nice
bu 18. 6. 2012 16:27
Nový
 
├ 
Re: Nice
radek 18. 6. 2012 17:15
Nový
 
│
└ 
Re: Nice
v2kt0r 20. 6. 2012 11:31
Nový
 
├ 
Re: Nice
JardaP . 18. 6. 2012 18:58
Nový
 
│
└ 
Re: Nice
Sten 18. 6. 2012 19:25
Nový
 
│
 
└ 
Re: Nice
hawran diskuse 19. 6. 2012 08:40
Nový
 
│
 
 
└ 
Re: Nice
Karel 19. 6. 2012 10:08
Nový
 
│
 
 
 
└ 
Re: Nice
JardaP . 19. 6. 2012 11:05
Nový
 
│
 
 
 
 
├ 
Re: Nice
hawran diskuse 19. 6. 2012 11:13
Nový
 
│
 
 
 
 
│
└ 
Re: Nice
fhsdfhsdfghsdf 19. 6. 2012 20:10
Nový
 
│
 
 
 
 
│
 
└ 
Re: Nice
-tri- 19. 6. 2012 23:32
Nový
 
│
 
 
 
 
└ 
Re: Nice
Lola Phirel 4. 7. 2012 23:46
Nový
 
└ 
Re: Nice
Dash 20. 6. 2012 18:18
Nový
 
 
└ 
Re: Nice
bagrista 22. 6. 2012 23:35
Nový
Re: Linus Torvalds se vyjádřil negativně směrem k firmě NVIDIA
Sten 18. 6. 2012 19:36
Nový
├ 
Re: Linus Torvalds se vyjádřil negativně směrem k firmě NVIDIA
Habo 18. 6. 2012 20:27
Nový
└ 
NVIDIA je jednička!
Antikapitalista 6. 7. 2012 19:05
Nový
bohužel
juras n 18. 6. 2012 22:00
Nový
└ 
Re: bohužel
j 18. 6. 2012 22:40
Nový
Odpoved od NVIDIA
figlhdf 18. 6. 2012 22:21
Nový
Re: Linus Torvalds se vyjádřil negativně směrem k firmě NVIDIA
Mario 19. 6. 2012 07:53
Nový
└ 
Re: Linus Torvalds se vyjádřil negativně směrem k firmě NVIDIA
ravensun 19. 6. 2012 09:23
Nový
 
├ 
Re: Linus Torvalds se vyjádřil negativně směrem k firmě NVIDIA
Mario 19. 6. 2012 12:30
Nový
 
└ 
Re: Linus Torvalds se vyjádřil negativně směrem k firmě NVIDIA
Xjmeno363 21. 6. 2012 09:30
Nový
 
 
└ 
Re: Linus Torvalds se vyjádřil negativně směrem k firmě NVIDIA
Mario 23. 6. 2012 11:24
Nový
 
 
 
└ 
Re: Linus Torvalds se vyjádřil negativně směrem k firmě NVIDIA
Anonymaus 30. 6. 2012 22:13
Nový
fak of n-vidiak
vasdfasfasfasdf 19. 6. 2012 20:12
Nový
nVidia
Bambus 20. 6. 2012 09:15
Nový
├ 
Re: nVidia
Lael Ophir 20. 6. 2012 15:11
Nový
│
└ 
Re: nVidia
Ramtech 22. 6. 2012 21:32
Nový
└ 
Re: nVidia
Bran 20. 6. 2012 16:09
Nový
hloupe gesto
belzebub 20. 6. 2012 13:39
Nový
├ 
Re: hloupe gesto
Sten 20. 6. 2012 15:10
Nový
└ 
Re: hloupe gesto
Lael Ophir 20. 6. 2012 15:10
Nový
 
├ 
Re: hloupe gesto
Izak 21. 6. 2012 15:15
Nový
 
│
└ 
Re: hloupe gesto
Lael Ophir 21. 6. 2012 15:32
Nový
 
│
 
└ 
Re: hloupe gesto
byczech 22. 6. 2012 13:20
Nový
 
├ 
Re: hloupe gesto
Sten 21. 6. 2012 17:07
Nový
 
└ 
Re: hloupe gesto
jikos 22. 6. 2012 14:08
Nový
od pohledu uchyl
mat 20. 6. 2012 20:45
Nový
└ 
Re: od pohledu uchyl
Mario 20. 6. 2012 23:31
Nový
 
└ 
Re: od pohledu uchyl
Radovan 21. 6. 2012 18:11
Nový
 
 
└ 
Re: od pohledu uchyl
-tri- 26. 6. 2012 23:42
Nový
Kultura Linuse Torvaldse
Clock 24. 6. 2012 14:59
Nový
Bulvar
Cartman 24. 6. 2012 15:28
Nový
└ 
Re: Bulvar
transgender 1. 7. 2012 16:19
Nový