Hlavní navigace

Linux je ekologičtější než MS Vista

Na InfoWorldu si můžete přečíst krátký článek, který navrhuje jednoduché řešení „problému Vista“. Využijte virtualizaci pro Windows XP a nasaďte Linux. Během postupného přechodu na Linux můžete kritické aplikace určené pro Windows XP provozovat ve virtuálním prostředí. Toto řešení má v důsledku i ekologické výhody, protože můžete použít stávající hardware, na kterém běží současné Windows XP a nemusíte nakupovat extra výkonný energeticky náročnější hardware jen kvůli MS Vista.

Předchozí zprávička Následující zprávička        
Tweetni to
uživatel si přál zůstat v anonymitě
17. 1. 2008 13:17 Nový

Nic proti Linuxu...

celé vlákno
.. pouzivam ho vsude, kde je to mozne, ale tohle je vylozene styl "i sebeblbejsi argument se hodi".
uživatel si přál zůstat v anonymitě
17. 1. 2008 13:19 Nový

Re: Nic proti Linuxu...

celé vlákno
To mně napadlo taky a mám dojem, že takovéto "plus body" Linuxu v očích "normálních" lidí spíš uškodí a přejdou to stylem "ti Linuxáci jsou opravdu fanatici".
still
still (neregistrovaný)
17. 1. 2008 13:38 Nový

Re: Nic proti Linuxu...

celé vlákno
nazory beznych ludia a odbornikov sa velmi casto odlisuju, v niektorych pripadoch su az protichodne. ;-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
17. 1. 2008 14:13 Nový

Re: Nic proti Linuxu...

celé vlákno
bezpochyby máte pravdu, avšak obávám se, že po shlédnutí takovéhoto "argumentu" se na inteligenci pisatele/otiskovatele shodnou jak odborníci, tak běžní lidé
still
still (neregistrovaný)
17. 1. 2008 14:29 Nový

Re: Nic proti Linuxu...

celé vlákno
A prave to som mal na mysli.. niektori odbornici, ktori sa pohybuju v spolocnosti rovnako, alebo aspon podobne nadanych ludi si uz ani neuvedomuju, ze na svete ziju aj ludia, ktori takym intelektom nedisponuju. A prave im staci "naservirovat" akekolvek vyhody nejakeho produktu niekdy sa moze spomenut aj jedna vyhoda 10x len inak povedana a oni to zozeru tak, ako keby tam naozaj tych 10 vyhod bolo ;-)
Nemam rad taketo oblbovanie ludi (neznalych veci), ale robia to takmer vsetci, ktorym ide o uspech a ak niekto az tak velmi tuzi rozsirit linux medzi beznych ludi, uchyli sa aj k takymto praktikam.
Anče
Anče (neregistrovaný)
17. 1. 2008 21:35 Nový

Re: Nic proti Linuxu...

celé vlákno
rozumim ale zas na druhou stranu, cetl jsem docela pekny clanek o memory mynagementu WVista. a musim rict, ze krome fragmentace mel linux vsechno uz davno... ale ve widlich melo vsechno svuj nazev a svuj "bodik" rozumite :-)

priklad: windows ma ReadyBoost (je to rozsireni swapu o flash disk - zvysuje to vykon) a co ma linux? - nikdo nevi... prestoze linux je v techto technologiich na mile dal. lze jej cely provozovat z flasky, tedy vcetne toho swapu, nema tam zadne omezeni a je po vsech strankach proste v tom lepe a je v tom sikovnejsi... ALE widle maj redybust a linux ma ho...
Lael Ophir
17. 1. 2008 21:47 Nový

Re: Nic proti Linuxu...

celé vlákno
LOL
still
still (neregistrovaný)
17. 1. 2008 21:55 Nový

Re: Nic proti Linuxu...

celé vlákno
Skor WOW, ako ma vasa firma vo zvyku hovorit :-P
still
still (neregistrovaný)
17. 1. 2008 21:54 Nový

Re: Nic proti Linuxu...

celé vlákno
O to ide ;-)
povedat ludom, ze co vsetko ich soft ma, dobre je to pomenovat, aby to vyzeralo este lepsie a oni to zozeru - vysledok nasej konzumnej spolocnosti: netreba mysliet, ale nehcat sa ukecat...

A to, ze sa o vsetkych vlastnostiach a schopnostiach linuxu nehovori.. ani mi to veli nevadi - kvalita sa chvali sama :-) a asi by to ani nebolo mozne, kedze by toho bolo obrovske kvantum :-)

MS vyvyja soft ucelovo - teraz potrebujeme takuto a takuto vlastnost, tak si ju naprogramujeme. Linux sa vyvyja - ake vlastnosti pridu, take pridu a s nimi este dalsie skryte, ktore autor povedne ani nezamyslal ;-)
Balage
Balage (neregistrovaný)
23. 1. 2008 9:40 Nový

Re: Nic proti Linuxu...

celé vlákno
>> kvalita sa chvali sama :-)
proto ma windows 5x vetsi podil uzivatelu oproti linuxu (nejde si nerypnout)

Problem je s tim vyvojem. Napsat cokoli pro Linux je velmi pomale, protoze vsechny dostupne vyvojarske nastroje jsou nekolik let za Visual Studiem, o programovacich jazycich nemluve. c# a cela platforma .net je sila, ktera nema na open sourcovem poli obdoby.
Starý Smrďa Rum
Starý Smrďa Rum (neregistrovaný)
20. 1. 2008 14:38 Nový

Re: Nic proti Linuxu...

celé vlákno
Swap na flasku? Genialní nápad, akorát je potřeba každý měsíc koupit novou flasku.
potwor
potwor (neregistrovaný)
17. 1. 2008 15:08 Nový

Re: Nic proti Linuxu...

celé vlákno
> "ti Linuxáci jsou opravdu fanatici".
a nejsou(nejsme) ? :-D minimalne podle debat, do kterych prispiva LO(a jini) to tak vypada na 128% :-D
uživatel si přál zůstat v anonymitě
17. 1. 2008 15:59 Nový

Re: Nic proti Linuxu...

celé vlákno
Jenže LO je fanatik Microsofťák a ne fanatik Linuxák.
Lael Ophir
17. 1. 2008 19:09 Nový

Re: Nic proti Linuxu...

celé vlákno
Jenže Potwor předpokládám nehodnotí mé příspěvky, ale reakce na ně ;)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
17. 1. 2008 19:51 Nový

Re: Nic proti Linuxu...

celé vlákno
Předpokládám, že LO hodnotí vaše fanatické příspěvky, na které reagují lidé, kteří nepochopili, že argumenty na vás neplatí a že s lhářem a demagogem se nedá vést slušná diskuze. Že se na ty vaše polopravdy chytne pár linuxových fanatiků je ale také pravda.
Lael Ophir
17. 1. 2008 20:58 Nový

Re: Nic proti Linuxu...

celé vlákno
No a teď je to celé nějaké zamotané. Ale mám řešení:
http://www.youtube.com/watch?v=WGoi1MSGu64
Anče
Anče (neregistrovaný)
17. 1. 2008 21:38 Nový

Re: Nic proti Linuxu...

celé vlákno
jeste ho privolavej!!


co je ale zajimave, je ze lide radeji prijmou "silence" nez "blba".

viz BLEK. versus zmineny pan.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
17. 1. 2008 22:37 Nový

Tonomá cenu jako samstaný příspěvek i když je to argument dobrý

celé vlákno
OK
uživatel si přál zůstat v anonymitě
17. 1. 2008 13:46 Nový

No nevím

celé vlákno
Já teda nejsem zastáncem Vist (beru je jako nutné zlo), ale tyto "zfanatizovaný" výkřiky Linuxu moc nepomůžou. Ano virtualizovat lze, ale né všude a né všechno. A nechat někde ve firmě 5 let staré počítače je rizikem, že se dříve nebo později vysypou.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
17. 1. 2008 13:49 Nový

Re: No nevím

celé vlákno
Další věc, nepříjde mi, že by dnešní hardware byl více energeticky náročný. Samozřejmě beru v úvahu kancelářský počítač a né nějakou herní mašinu.
sartori
sartori (neregistrovaný)
17. 1. 2008 14:14 Nový

Re: No nevím

celé vlákno
no né...
razor
razor (neregistrovaný)
17. 1. 2008 15:37 Nový

Re: No nevím

celé vlákno
Nevim, nevim, ale kazdy nove vyrobeny kus PC je dalsi zatezi pro zivotni prostredi.
Anče
Anče (neregistrovaný)
17. 1. 2008 21:45 Nový

Re: No nevím

celé vlákno
v tom se ale hluboce mylite.
dnesni hw je az nenazrany... spotreba nekterych komponent je az absurdni.
typicky treba cpu ci gr. karty ale malogdo vi ze treba i pameti potrebuji pomerne dost (taky ji v dnesnich WOW-compech dnes uz musi byt docela hodne)
NasaK
NasaK (neregistrovaný)
17. 1. 2008 14:27 Nový

Linux je ekologickejsi...

celé vlákno
Linux je ekologickejsi uz len kvoli tomu, ze sa vo vacsine pripadoch distribuuje internetom, t.j. nelisujú sa zbytocne mnozstva CD/DVD.. V tom vidim ovela vacsiu ekologickost ako vo virtualizovani Windows..
uživatel si přál zůstat v anonymitě
17. 1. 2008 14:36 Nový

Re: Linux je ekologickejsi...

celé vlákno
kdybych měl počítat placek s linuxovými distribucemi, co jsem kdy dostal k různým časákům, asi bych se nedopočítal. Přestaňte uvažovat fanaticky.
Jouda
Jouda (neregistrovaný)
17. 1. 2008 15:06 Nový

Re: Linux je ekologickejsi...

celé vlákno
Linux bude ekologictejsi az to bursik prosadi jako zakon. chory k choremu :-)
Pavel
Pavel (neregistrovaný)
17. 1. 2008 15:44 Nový

Re: Linux je ekologickejsi...

celé vlákno
Jen kvuli jeho stazeni musim mit pusteny pocitac pres noc, coz je teda urcite mnohem ekologictejsi nez DVDcko.

Btw - kdyz ho stahnu, tak si ho vypalim. Abych jakoze priste zase nemusel nechat pocitac bezet pres noc.

Uz chapu tu zminku o fanatismu o par postu vyse :)
Michal
Michal (neregistrovaný)
17. 1. 2008 16:11 Nový

Re: Linux je ekologickejsi...

celé vlákno
Jednalo se provdepodobne o vtip, co ovsem ne kazdy doceni...
Thim
Thim (neregistrovaný)
17. 1. 2008 17:40 Nový

Re: Linux je ekologickejsi...

celé vlákno
Preboha, to ideš cez dialup?

Ak ti nevadí, tak internet v domácnostiach sa stále zrýchľuje. Ja sťahujem doma momentálne rýchlosťou 512 kBajtov/sek. Ak by Live CD malo rovných 700MB, stiahnem ho za 46 minút.

Zrýchľovanie Internetu v domácnostiach môžeš takto tiež brať ako ekológiu.
sartori
sartori (neregistrovaný)
17. 1. 2008 18:40 Nový

Re: Linux je ekologickejsi...

celé vlákno
No jo, to mate tak... ti chytrejsi stahnou jen zakladni system, nabootuji bud z flashky nebo po siti a nechaji instalak at stahne jen to co je potreba.

Jinak mi ovsem taky diskuse o tom co je ekologictejsi pripada zvrhla.
Aspa
Aspa (neregistrovaný)
17. 1. 2008 16:45 Nový

Blesk?

celé vlákno
Neuzavrel Root nejakou partnerskou smlouvu s Bleskem ci podobnym platkem? Dle kvality poslednich novinek a clanku se zda, jako by to psali stejni lide.

Docela me fascinuje jak se tu nadava a krici na MS co to jde a v pravo nahore vidim reklamu na MS. Krane pokrytecke ...
ultra force 3000
ultra force 3000 (neregistrovaný)
18. 1. 2008 1:04 Nový

Re: Blesk?

celé vlákno
LOL blesk presne !! :)))
h4X0r
h4X0r (neregistrovaný)
18. 1. 2008 12:12 Nový

Re: Blesk?

celé vlákno
lol, antižvě.cz ale v menším měřítku s méně lidmi. to je byznys od iinfo, co by jste čekal.
mofo
mofo (neregistrovaný)
17. 1. 2008 20:13 Nový

trakař

je ekologičtější než auto. To je opravdu téma...
Vin
Vin (neregistrovaný)
17. 1. 2008 21:14 Nový

FSF

Nestojí za tímhle spojení FSF s ekologickými organizacemi?

Faktem je, že Visty nejsou moc ekologické už jen svými plastovými krabicemi.

V případě hardwaru nejde podle mne o to, že by poptávka po hardwaru kvůli Vistám větší (to bude beztak kvůli nejnovější 3D střílečkám), jako spíš i to, co se provede s tím starým. A ten lze pořád použít.
m1c4a1 aura:83
17. 1. 2008 22:08 Nový

Nějaký čísla?

celé vlákno
Na té stránce chybí jakýkoliv čísla, je to jen rádoby teorie. To by se dalo s takovou poměřovat všelicos, třeba že většina Linuxáků nemá (ať už proto, že to neumí nastavit nebo to nejde; ve Vistách se zavře víko notebooku a je to, člověk nic neřeší) podporu suspend to disk.
still
still (neregistrovaný)
17. 1. 2008 22:15 Nový

Re: Nějaký čísla?

celé vlákno
Kvoli ignorovaniu zo strany vyrobcov hw, ale to je zasa nieco ine...
Na niektorych nb to funguje, a niektore distibucie to maju default tiez, alebo sa to da nastavit na par kliknuti ;-)
A btw.. vsetci, ktorych poznam maju vypnute po zavreti nb spravit hocico viac ako vypnut displej... ak by ti ho niekto zo srandy zatvoril, vedel by si preco ;-P
lobo
lobo (neregistrovaný)
18. 1. 2008 2:20 Nový

Re: Nějaký čísla?

celé vlákno
"Kvoli ignorovaniu zo strany vyrobcov hw, ale to je zasa nieco ine..."
to je argument ako za veterne elektrarne...
A:"veterna elektrina je ekologicka a lacna"
B:"a ked sa odpocitaju dotacie,naklady a ekologicka zataz na vyrobu ventilatora?"
A:"jaj, ale to je zase nieco ine potom..."
still
still (neregistrovaný)
18. 1. 2008 2:48 Nový

Re: Nějaký čísla?

celé vlákno
Ekologicka zataz na vyrobu ventilatora - ak pouzijes pri tom elektrinu z inych veternych elektrarni, tak je mensia. A napr. v Holandsku sa im celkom dari :-P

A uz len taky malicky detail... nepochopil som, co si vlastne sovjim prispevkom chcel povedat.. ci suhlasis, ci nesuhlasis a ak nesuhlasis tak v com? ;-)
pravdokop
pravdokop (neregistrovaný)
17. 1. 2008 23:49 Nový

Lidi, co probůh řešíte?

celé vlákno
Je jasné, že operační systém, vyžadující supervýkonný HW tam, kde by stačil 20 x slabší stroj (např. u úředníků s textovým a tabulkovým procesorem, webovým prohlížečem a emailovým klientem) zatěžuje prostředí mnohonásobně více než stroj s jednoduchým ale o to účinnějším OS, který žere minimum systémových prostředků a nechává tak jejich naprostou většinu pro uživatelské aplikace.

Nejde jen o spotřebu energie, ale i zdrojů, které jsou nutné pro výrobu nadupaného HW, který by otesánka = Visty vůbec utáhl.

Takže naprostý souhlas s článkem, díky za něj!
h4X0r
h4X0r (neregistrovaný)
18. 1. 2008 12:17 Nový

Re: Lidi, co probůh řešíte?

celé vlákno
nene, mýlíte se. takový úředník má dneska daleko více práce, potřebuje prohlížet filmy na dvd, potřebuje poslouchat muziku v empétrojkách, potřebuje vypalovat cédéčka, potřebuje stahovat fotky ze svého soukromého foťáku, potřebuje .... a to bych mohl pokračovat, vím o čem mluvím. tak přesně pro tohle jsou visty určeny.
Martin
Martin (neregistrovaný)
20. 1. 2008 11:33 Nový

Re: Lidi, co probůh řešíte?

celé vlákno
V clanku uz bohuzel neni zmineno, ze na to aby jste se alespon priblizili vykonu puvodniho PC na WinXP, budete muset poradne pritlacit na RAMkach, cokoli pod 1GB je nepouzitelne, teprve na nejakych 2GB budete mit pocit ze nedelate se 486kou...
pravdokop
pravdokop (neregistrovaný)
20. 1. 2008 13:35 Nový

Re: Lidi, co probůh řešíte?

celé vlákno
Je to přesně tak. My jsme byli přinuceni downgradeovat OS z předinstalovanými Vistami na XP, neboť nový notebook za cca 30000,- (Intel dualcore, 1800 MHz, 1 GB RAM) měl odezvu na kliknutí asi půl sekundy, samotné Visty sežraly 735 MB a při pouhém pohybu myší nad pracovní lištou se ukazatele výkonu obou jader vytáčely do červených čísel.
Lael Ophir
21. 1. 2008 20:50 Nový

Re: Lidi, co probůh řešíte?

celé vlákno
Pokud pouhý pohyb myši nad pracovní lištou vytáčel ukazatele výkonu obou jader do červených čísel, byl asi problém někde jinde, než ve Vistě.
pravdokop
pravdokop (neregistrovaný)
23. 1. 2008 9:53 Nový

Re: Lidi, co probůh řešíte?

celé vlákno
A kde? Po downgrade na XP vše funguje normálně.
ultra force 3000
ultra force 3000 (neregistrovaný)
18. 1. 2008 1:05 Nový

já se skvěle bavím :)

díky :)
fettgesicht
fettgesicht (neregistrovaný)
18. 1. 2008 8:29 Nový

Tak, a...

celé vlákno
Tak, a teď ještě zvedněte ruku, kdo z vás - co se pošklebujete úvahám o ekologii - si sám platíte elektřinu (tj. nebydlíte na koleji, u rodičů, apod.)!
A
A (neregistrovaný)
18. 1. 2008 11:07 Nový

Re: Tak, a...

celé vlákno
Podstatné je ekologické smýšlení :) Je úplně jeno, kdo to platí.
Lael Ophir
19. 1. 2008 22:13 Nový

Re: Tak, a...

celé vlákno
Mé náklady na elektrickou energii jsou asi desetinové proti nákladům na mobil ;)
...
... (neregistrovaný)
18. 1. 2008 9:31 Nový

Linux podporuje svetovy mier

celé vlákno
Prosim aj o argumenty, ze linux podporuje svetovy mier. Normalny ludia chcu svetovy mier,.. a missky urcite tiez. Pripadne co tak ze linux znizuje svetovy hlad? To by ludi mohlo presvedcit.
alpha
alpha (neregistrovaný)
20. 1. 2008 22:14 Nový

Re: Linux podporuje svetovy mier

celé vlákno
Ale Linux svetovy mir nepodporuje - vezmi si jen ty flamy vi vs. emacs vs. nano vs... Nebo Ubuntu vs. Debian vs...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
20. 1. 2008 1:43 Nový

Každý názor musí mít titulek.

"protože můžete použít stávající hardware, na kterém běží současné Windows XP a nemusíte nakupovat extra výkonný energeticky náročnější hardware jen kvůli MS Vista" - aha, a zustat u XP by jinak neslo... ;)
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem        

Přehled názorů

Nic proti Linuxu...
anonymní uživatel 17. 1. 2008 13:17
Nový
└ 
Re: Nic proti Linuxu...
anonymní uživatel 17. 1. 2008 13:19
Nový
 
├ 
Re: Nic proti Linuxu...
still 17. 1. 2008 13:38
Nový
 
│
└ 
Re: Nic proti Linuxu...
anonymní uživatel 17. 1. 2008 14:13
Nový
 
│
 
└ 
Re: Nic proti Linuxu...
still 17. 1. 2008 14:29
Nový
 
│
 
 
└ 
Re: Nic proti Linuxu...
Anče 17. 1. 2008 21:35
Nový
 
│
 
 
 
├ 
Re: Nic proti Linuxu...
Lael Ophir 17. 1. 2008 21:47
Nový
 
│
 
 
 
│
└ 
Re: Nic proti Linuxu...
still 17. 1. 2008 21:55
Nový
 
│
 
 
 
├ 
Re: Nic proti Linuxu...
still 17. 1. 2008 21:54
Nový
 
│
 
 
 
│
└ 
Re: Nic proti Linuxu...
Balage 23. 1. 2008 09:40
Nový
 
│
 
 
 
└ 
Re: Nic proti Linuxu...
Starý Smrďa Rum 20. 1. 2008 14:38
Nový
 
├ 
Re: Nic proti Linuxu...
potwor 17. 1. 2008 15:08
Nový
 
│
├ 
Re: Nic proti Linuxu...
anonymní uživatel 17. 1. 2008 15:59
Nový
 
│
│
└ 
Re: Nic proti Linuxu...
Lael Ophir 17. 1. 2008 19:09
Nový
 
│
│
 
└ 
Re: Nic proti Linuxu...
anonymní uživatel 17. 1. 2008 19:51
Nový
 
│
│
 
 
└ 
Re: Nic proti Linuxu...
Lael Ophir 17. 1. 2008 20:58
Nový
 
│
└ 
Re: Nic proti Linuxu...
Anče 17. 1. 2008 21:38
Nový
 
└ 
Tonomá cenu jako samstaný příspěvek i když je to argument dobrý
anonymní uživatel 17. 1. 2008 22:37
Nový
No nevím
anonymní uživatel 17. 1. 2008 13:46
Nový
└ 
Re: No nevím
anonymní uživatel 17. 1. 2008 13:49
Nový
 
├ 
Re: No nevím
sartori 17. 1. 2008 14:14
Nový
 
├ 
Re: No nevím
razor 17. 1. 2008 15:37
Nový
 
└ 
Re: No nevím
Anče 17. 1. 2008 21:45
Nový
Linux je ekologickejsi...
NasaK 17. 1. 2008 14:27
Nový
├ 
Re: Linux je ekologickejsi...
anonymní uživatel 17. 1. 2008 14:36
Nový
├ 
Re: Linux je ekologickejsi...
Jouda 17. 1. 2008 15:06
Nový
└ 
Re: Linux je ekologickejsi...
Pavel 17. 1. 2008 15:44
Nový
 
├ 
Re: Linux je ekologickejsi...
Michal 17. 1. 2008 16:11
Nový
 
├ 
Re: Linux je ekologickejsi...
Thim 17. 1. 2008 17:40
Nový
 
└ 
Re: Linux je ekologickejsi...
sartori 17. 1. 2008 18:40
Nový
Blesk?
Aspa 17. 1. 2008 16:45
Nový
└ 
Re: Blesk?
ultra force 3000 18. 1. 2008 01:04
Nový
 
└ 
Re: Blesk?
h4X0r 18. 1. 2008 12:12
Nový
trakař
mofo 17. 1. 2008 20:13
Nový
FSF
Vin 17. 1. 2008 21:14
Nový
Nějaký čísla?
m1c4a1 17. 1. 2008 22:08
Nový
└ 
Re: Nějaký čísla?
still 17. 1. 2008 22:15
Nový
 
└ 
Re: Nějaký čísla?
lobo 18. 1. 2008 02:20
Nový
 
 
└ 
Re: Nějaký čísla?
still 18. 1. 2008 02:48
Nový
Lidi, co probůh řešíte?
pravdokop 17. 1. 2008 23:49
Nový
├ 
Re: Lidi, co probůh řešíte?
h4X0r 18. 1. 2008 12:17
Nový
└ 
Re: Lidi, co probůh řešíte?
Martin 20. 1. 2008 11:33
Nový
 
└ 
Re: Lidi, co probůh řešíte?
pravdokop 20. 1. 2008 13:35
Nový
 
 
└ 
Re: Lidi, co probůh řešíte?
Lael Ophir 21. 1. 2008 20:50
Nový
 
 
 
└ 
Re: Lidi, co probůh řešíte?
pravdokop 23. 1. 2008 09:53
Nový
já se skvěle bavím :)
ultra force 3000 18. 1. 2008 01:05
Nový
Tak, a...
fettgesicht 18. 1. 2008 08:29
Nový
├ 
Re: Tak, a...
A 18. 1. 2008 11:07
Nový
└ 
Re: Tak, a...
Lael Ophir 19. 1. 2008 22:13
Nový
Linux podporuje svetovy mier
... 18. 1. 2008 09:31
Nový
└ 
Re: Linux podporuje svetovy mier
alpha 20. 1. 2008 22:14
Nový
Každý názor musí mít titulek.
anonymní uživatel 20. 1. 2008 01:43
Nový