Internet Info, s.r.o. Lupa Root Měšec Podnikatel DigiZone Slunečnice Vitalianew Bomba Navrcholu Weblogy Jagg Woko Dobrý web Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Lze si nainstalovat Android do HTC s WM6?

Na serveru Svetandroida.cz se objevilo video, jak běží Android 2.0 na HTC Touch HD, které je standardně osazeno Windows Mobile 6.1. Systém není na přístroj přímo nainstalován, ale je spuštěn jako aplikace pomocí HARET. Zajímavé je však funkčnost celého systému včetně Wifi, volání a zpráv.

(Zdroj Svetandroida.cz)

Předchozí zprávička Následující zprávička        
Tomas S aura:41
15. 1. 2010 11:05 Nový

presne

celé vlákno

Presne toto som sa chcel opytat, akurat otazka je, ci by Android fungoval aj na starsich HTC.
Napriklad taky HTC flo alebo touch maju v bazare za 3000czk.

Petr Nekvinda aura:48
15. 1. 2010 15:48 Nový

Re: presne

celé vlákno

S uspechem jsem provozoval ION (1.5), ted Dounut (1.6) a Eclair (2.0.1) na Kaiserovi, stejne tak chodi i na Vogue, a snad i na Nike.

.
. (neregistrovaný) ---.88.142.82.static.b26.cz
15. 1. 2010 12:21 Nový

Lži, lži, lži

celé vlákno

Zajímavé je však funkčnost celého systému včetně Wifi, volání a zpráv.

Když o tom nic nevím, tak nepíšu zprávičku. Nefunguje GPS, nefunguje WiFi s WPA, nefunguje foťák, nefunguje powermanagement (takže výdrž není ani den), nefunguje USB připojení, nefunguje dobíjení (to funguje pouze tehdy, pokud byl HARET nastartován se zapojenou nabíječkou). Zlobí vypínání a zapínání.

Prostě je to hezké, že se to jakž-takž dá spustit, ale rozhodně nefunguje „celý systém“ a rozhodně ne tak, aby se Android dal používat každodenně, nikoliv jako hračka, ale jako náhrada Windows Mobile.

A mimochodem, nevím, jak u vás, ale u nás se říká „zajímavá je však funkčnost“, nikoliv „zajímavé“.

Takovéhle zprávičky jsou fakt ostudou Rootu, možná by nebylo od věci přejmenovat Root na Rádio Jerevan.

w359
w359 (neregistrovaný) ---.sbs.sk
15. 1. 2010 12:48 Nový

Re: Lži, lži, lži

celé vlákno

Kolega rozbehol Android na HTC TyTN II (Kaiser) a mozem potvrdit, ze okrem Bluetooth funguje vsetko (wifi, usb, gps). Fotak neviem.

Ljukee
Ljukee (neregistrovaný) 62.209.230.---
15. 1. 2010 13:04 Nový

Re: Lži, lži, lži

celé vlákno

na mem HTC Wizard … pomale a + nefunkcni wifi bluetooth atd. … blbe namapovane klavesy a dalsi nedostatky.

.
. (neregistrovaný) ---.88.142.82.static.b26.cz
15. 1. 2010 13:56 Nový

Re: Lži, lži, lži

celé vlákno

A jak Kaiser souvisí s Touch HD? To jsou dva různé produkty. Až někdo napíše „na Linuxu mi nejde zprovoznit TV karta XYZ“, jakou informační hodnotu bude mít „kamarád jí na Windowsech rozběhal“?

Navíc je vhodné uvědomit si, že „funguje“ neznamená „hned po spuštění to nespadlo“. Viz moje zkušenosti s Androidem na Touch HD. Že to jde spustit je fajn, ale že to v praxi nic nevydrží, protože není implementovaný powermanagement (a tudíž to reálně _NEJDE_ používat) přece neznamená, že tam Android „funguje“. O funkčnosti nerozhoduje, že minoritní vlastnosti porovnávaného to splňuje. Asi jako byste nenazval „funkční“ auto, které se rozjede dopředu, ale už neumí zastavit ani zatočit.

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
15. 1. 2010 13:41 Nový

Re: Lži, lži, lži

celé vlákno

Já to nezkoušel, ale moje zkušenosti s jakýmkoliv Linuxem bývají podobné.

Alim
Alim (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
15. 1. 2010 14:36 Nový

Re: Lži, lži, lži

celé vlákno

Tak to já mám zkušenosti přesně opačné

Na win. jsem zprovozňoval starší síťovku několik dní a u Linuxu jela hned sama.

Inkvizitor
Inkvizitor (neregistrovaný) 84.42.166.---
16. 1. 2010 12:08 Nový

Re: Lži, lži, lži

celé vlákno

No když nic, tak Linux pořád neotravuje bublinou s hláškou „WiFi připojena“ a „WiFi nechodí“ (podobně se síťovým kabelem k routeru) jako Windows XP na mém netbooku.

Lepa
Lepa (neregistrovaný) 194.228.232.---
18. 1. 2010 9:01 Nový

Re: Lži, lži, lži

celé vlákno

To je sice fakt, ale aspon system nepise „Na plose jsou nepouzivane ikony“. ;-)

Paulos
Paulos (neregistrovaný) ---.802.cz
16. 1. 2010 18:07 Nový

Není to u jiných zařízení jinak?

celé vlákno

Hlavně prosím negeneralizujte, protože u odlišných zařízení a verzí jsou ty výsledky často hodně odlišné. Mám Diamantíka s nejnovější verzí XDAndroida:

GPS, foťák a powermanagement jsou nefunkční, v tom máte pravdu. Ale:
- USB dobíjení mi funguje normálně i bez připojené nabíječky při startu, jediné, co nefunguje, je připojení k počítači, které pořád není moc dořešené
- WiFi s WPA i WEP je plně funkční
- možná máte i problém s mikrofonem, ten u mě nyní taky funguje normálně…

A co se týče toho, co nefunguje, nedá se nic dělat, musíme ještě počkat. Jestli chcete, můžete se do vývoje zapojit sám, já opravdu neumím programovat v takovém měřítku.

.
. (neregistrovaný) ---.88.142.82.static.b26.cz
16. 1. 2010 18:34 Nový

Re: Není to u jiných zařízení jinak?

celé vlákno

Možná by bylo lepší, kdybyste si před tím, než začnete přispívat zcela mimo mísu, přečetl inkriminovanou zprávičku i můj komentář, na který reagujete.

Obé (zprávička i můj komentář) se týkají Androidu 2 na Touch HD. Tahat sem funkčnosti či nefunkčnost jiného systému či jiného zařízení je zcela irelevantní. Můj komentář se týkal toho, že ve zprávičce zmiňovaná „funkčnost celého systému“ je ve skutečnosti „částečná funkčnost některých části systému“ a tudíž je lživá.

Tečka. Takže řešit zde váš Diamond nebo moje zapojování do vývoje je totálně mimo mísu.

Paulos
Paulos (neregistrovaný) ---.802.cz
17. 1. 2010 19:46 Nový

Re: Není to u jiných zařízení jinak?

celé vlákno

Pokud chcete, abych přispěl něco ke zprávičce, tak prosím:
Nemyslím si, že autor napsal přímo úmyslnou lež, možná byl uveden v omyl serverem Svět Androida (který uvedl v omyl pár svých čtenářů) a teď uvedl v omyl nás. Nicméně by si k tématu měl něco přečíst, protože funkčnost toho systému na přístrojích HTC rozhodně není kompletní. S tím jediným můžu souhlasit. (To video ukazuje jenom věci, které fungují :) )

Nicméně reagoval jsem především na váš komentář, který ukazuje na některá tvrzení k hardwarovým věcem Androida na HTC (nefunkčnost WiFi). A na ta tvrzení jsem reagoval. Napíšete, že (vám) nefunguje půlka hardwaru (i když v souvislosti s omyly v článku) a pak si stěžujete, že vám odpovídám na to, co jste konstatoval? Systém mám stejný (Android 2) a zařízení jiné (Diamond), ale prostě se mi nezdálo, aby u vás (…nebo že by to nebylo u vás? Taky jste si to jen někde přečetl, že?…) většina věcí, která funguje u mě, nefungovala. Samozřejmě je to možné, to nepopírám, ta zařízení mají výrazné odlišnosti.

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
17. 1. 2010 7:30 Nový

Re: Není to u jiných zařízení jinak?

celé vlákno

Děsí mě představa, že bych se „zapojoval do vývoje“ svého telefonu. Proboha, já ho chci používat, ne se v něm patlat. Vyvíjím snad svůj automobil, mikrovlnku, scanner? Bylo by to jako kdybych si doma šil boty nebo stavěl sluchátka.

.
. (neregistrovaný) ---.88.142.82.static.b26.cz
17. 1. 2010 8:45 Nový

Re: Není to u jiných zařízení jinak?

celé vlákno

Na tom zase není nic až tak nepochopitelného. Pokud si koupíte automobil, který nejlépe odpovídá vašim představám, ale přesto je 100% nenaplňuje, je logické, že pokud můžete, tak si nějaké to vylepšení doděláte sám (či zaplatíte někoho, kdo to udělá). Nemyslím tím tuzing a bakelitová křídla, ale například video systém, lepší kola nebo třeba otevírání kufru.

Můžete se na to vykašlat a mít to plně funkční tak, jak jste si zakoupil, můžete chtít něco navíc a zaplatit si to u někoho a nebo, pokud to umíte a baví vás to, si to můžete udělat sám. Na tom nevidím nic podivného.

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
17. 1. 2010 10:50 Nový

Re: Není to u jiných zařízení jinak?

celé vlákno

Jenže tady je popisovaný automobil s hranatými koly a kufrem otevírajícím se za jízdy – nefunguje to.

.
. (neregistrovaný) ---.88.142.82.static.b26.cz
17. 1. 2010 11:35 Nový

Re: Není to u jiných zařízení jinak?

celé vlákno

Nemáte pravdu, Touch HD je plně funkční přístroj, takže žádná „hranatá kola“ nebo „kufr otevírající se za jízdy“. Nefunkční je pouze neoficiální instalace Androidu.

Takže asi jako kdybyste si do auta dodělal otevírání a zavírání kufru elektromorkem, jako mají lepší limuzíny, ale neudělal to pořádně. Tak jste si také nepořídil polotovar, ale funkční auto a nefunguje pouze to, co jste si tam sám, z vlastní vůle bastlil.

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
17. 1. 2010 11:48 Nový

Re: Není to u jiných zařízení jinak?

celé vlákno

Samozřejmě hovoříme o Touch HD s neoficiálním Androidem. Prostě to nefunguje.

.
. (neregistrovaný) ---.88.142.82.static.b26.cz
17. 1. 2010 13:57 Nový

Re: Není to u jiných zařízení jinak?

celé vlákno

Ano, to jsem tu jako první psal já. Problém je to, že vy srovnáváte „tuning“ telefonu a zapojení do vývoje s vyvíjením mikrovlnky, automobilu či scanneru. V tom jste úplně mimo. Srovnávat vlastní zapojení do vývoje Androidu pro telefon, pro který Android oficiálně nikdy nevyšel, není srovnatelné s vývojem auta, ale například s dobastlováním COMAND systému od Mercedesu do Oktávky.

Lael Ophir
Lael Ophir (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
17. 1. 2010 14:04 Nový

Re: Není to u jiných zařízení jinak?

celé vlákno

Souhlasím, že tahání Androidu na Touch HD je bastlení. Navíc zjevně vede ke zhoršení užitných vlastností telefonu.

Jádro mého sdělení bylo v tom, že většina lidí chce telefony i ostatní věci prostě používat, a ne se v nich patlat.

Inkvizitor
Inkvizitor (neregistrovaný) 84.42.166.---
17. 1. 2010 11:49 Nový

Re: Není to u jiných zařízení jinak?

celé vlákno

Hranatá kola ani otevírající se kufr není problém vyřešit. ;-)

.
. (neregistrovaný) ---.88.142.82.static.b26.cz
17. 1. 2010 14:00 Nový

Re: Není to u jiných zařízení jinak?

celé vlákno

Myslím, že vyřešit ta kola či kufr by bylo podstatně snazší než dořešit ty nefunkčnosti Androidu. IMHO se to nikdy k použitelnému stavu neodstane, protože již nyní je Touch HD starý přístroj, co se vůbec nevyrábí a za ten rok to vývojáři dostali do stavu, kdy se s tím dá natočit video na YouTube a oblafnout amatéry typu pana Pošvice, ale reálně ten systém prostě nefunguje. A čím starší ten přístroj bude, tím bude menší motivace plnohodnotný Android rozběhat.

Na druhou stranu je fér říct, že ty části, co z Androidu na Touch HD funguje, funguje opravdu skvěle a človeka jen mrzí, že se k tomu nedal Android sehnat oficiálně. Protože chcete-li Android, nesežene telefon takhle hardwarově nadupaný (vyjma Motoroly Droid).

phanatic
phanatic (neregistrovaný) ---.strcechy.adsl-llu.static.bluetone.cz
17. 1. 2010 22:01 Nový

Re: Není to u jiných zařízení jinak?

celé vlákno

Přesně tak. Proto je nezbytné vyhýbat se jakémukoliv WM zařízení velkým obloukem.

MX
MX (neregistrovaný) ---.802.cz
15. 1. 2010 15:00 Nový

blaboly

celé vlákno

„ale je spuštěn jako aplikace pomocí HARET“ … HaRET je bootloader, takze system bezi nativne (primo na HW, ne jako aplikace), jen jadro je zavedene z WM

.
. (neregistrovaný) ---.88.142.82.static.b26.cz
15. 1. 2010 15:48 Nový

Re: blaboly

celé vlákno

Ne až tak nativně, protože z WM využívá minimálně inicializaci HW (info přímo od vývojářů). Pro koncáka je to pozorovatelné například tak, že pokud naběhne Android bez připojené nabíječky nebo s nevypnutou automatickou regulací displeje, má v Androidu smůlu.

Jo a ke všem možným nedostatkům jsem zapomněl, že implementace na Touch HD nepodporuje PIN, takže je před nabootováním do Androida ručně PIN vypnout ve Windows Mobile.

Petr Nekvinda aura:48
15. 1. 2010 16:41 Nový

Re: blaboly

celé vlákno

Co vim tak PIN na simkartu nefunguje na zadnem HTC na kterem jde provozovat Android ale nebyl pro nej urcen

Paulos
Paulos (neregistrovaný) ---.802.cz
16. 1. 2010 17:39 Nový

Re: blaboly

celé vlákno

Co se týče mého Diamondu, nejnovější verze tohoto portu Androida 2.01 (Eclair) nemá problém ani s jednou věcí, kromě toho PINu, který jsem ještě nezkoušel.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem

Zasílání upozornění na nové příspěvky je dostupné jen registrovaným uživatelům. Proto budete před aktivací zasílání názorů přesměrováni na přihlašovací stránku, ze které se můžete případně také zaregistrovat.

       

Přehled názorů

presne
Tomas S 15. 1. 11:05
└ 
Re: presne
Petr Nekvinda 15. 1. 15:48
Lži, lži, lži
. 15. 1. 12:21
├ 
Re: Lži, lži, lži
w359 15. 1. 12:48
│
├ 
Re: Lži, lži, lži
Ljukee 15. 1. 13:04
│
└ 
Re: Lži, lži, lži
. 15. 1. 13:56
├ 
Re: Lži, lži, lži
Lael Ophir 15. 1. 13:41
│
└ 
Re: Lži, lži, lži
Alim 15. 1. 14:36
│
 
└ 
Re: Lži, lži, lži
Inkvizitor 16. 1. 12:08
│
 
 
└ 
Re: Lži, lži, lži
Lepa 18. 1. 09:01
└ 
Není to u jiných zařízení jinak?
Paulos 16. 1. 18:07
 
├ 
Re: Není to u jiných zařízení jinak?
. 16. 1. 18:34
 
│
└ 
Re: Není to u jiných zařízení jinak?
Paulos 17. 1. 19:46
 
└ 
Re: Není to u jiných zařízení jinak?
Lael Ophir 17. 1. 07:30
 
 
└ 
Re: Není to u jiných zařízení jinak?
. 17. 1. 08:45
 
 
 
└ 
Re: Není to u jiných zařízení jinak?
Lael Ophir 17. 1. 10:50
 
 
 
 
├ 
Re: Není to u jiných zařízení jinak?
. 17. 1. 11:35
 
 
 
 
│
└ 
Re: Není to u jiných zařízení jinak?
Lael Ophir 17. 1. 11:48
 
 
 
 
│
 
└ 
Re: Není to u jiných zařízení jinak?
. 17. 1. 13:57
 
 
 
 
│
 
 
└ 
Re: Není to u jiných zařízení jinak?
Lael Ophir 17. 1. 14:04
 
 
 
 
├ 
Re: Není to u jiných zařízení jinak?
Inkvizitor 17. 1. 11:49
 
 
 
 
│
└ 
Re: Není to u jiných zařízení jinak?
. 17. 1. 14:00
 
 
 
 
└ 
Re: Není to u jiných zařízení jinak?
phanatic 17. 1. 22:01
blaboly
MX 15. 1. 15:00
└ 
Re: blaboly
. 15. 1. 15:48
 
├ 
Re: blaboly
Petr Nekvinda 15. 1. 16:41
 
└ 
Re: blaboly
Paulos 16. 1. 17:39