Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Microsoft kritizuje Google Chrome kvůli soukromí

Microsoft uvolnil video proti firmě Google, resp. proti webovému prohlížeči Google Chrome. Konkrétně kritizuje velmi užitečnou funkci, kdy vám prohlížeč při psaní adresy nebo hledaného výrazu našeptává to co si myslí, že chcete hledat. Pokud nevíte, jak přesně se něco píše, je to neocenitelný nástroj. V jiných případech dokáže ušetřit nějaký ten čas. Přitom ale odesílá každou změnu adresního řádku na Google servery, které vrací co má Google Chrome našeptat. Stejná funkce je i na webové verzi vyhledávání. Microsoft toto vidí jako oko do soukromí uživatele a ve videu ukazuje, jak oddělené pole pro vyhledávání a adresu je mnohem bezpečnější a že na servery Microsoftu se nic neposílá.

To ovšem není pravda a v odkazovaném článku najdeme informaci o tom, že stejnou funkcí disponuje i Internet Explorer 8, jenom to provádí při psaní pouze do vyhledávacího pole. Také nebyla zmíněna možnost nastavit našeptávač v Google Chrome tak, aby se ptal serverů Microsoftu, tedy vyhledávače Bing nebo jeho kompletní vypnutí.

Shodou okolností jsme se nedávno tomuto problému věnovali v článku Co odesílá Chrome do Google? Totéž co Chromium.

Předchozí zprávička Následující zprávička        
kyytaM
kyytaM (neregistrovaný) ---.dynamic.nextra.sk
2. 4. 2010 13:12 Nový

Re: Microsoft kritizuje Google Chrome kvůli soukromí

celé vlákno

Ano, FUD je kazdodenny pracovnym nastrojom MS.

Stanislav Sobotka aura:70
2. 4. 2010 13:18 Nový

Re: Microsoft kritizuje Google Chrome kvůli soukromí

celé vlákno

A shodou okolností jsem zrovna předevčírem nainstaloval chromium a zjistil, že firefox oproti němu hodně zaostává. A shodou okolností jsem si ten článek našel, abych věděl jak na tom jsem :) Microsoft už zase nemá do čeho píchnout, tak hází špínu na ostatní. A to už jsem myslel, že je s tím konec. Chrome 4eveeeer :-D (A teď do mě, flameři :-D)

radek
radek (neregistrovaný) ---.75.broadband15.iol.cz
2. 4. 2010 13:39 Nový

Re: Microsoft kritizuje Google Chrome kvůli soukromí

celé vlákno

flameeeeeeeee­eeeeeeeeeeeee­eeeeeeeeeeeee­eeeeeeeeeeeee­eeeeee

tina
tina (neregistrovaný) ---.33.broadband10.iol.cz
2. 4. 2010 22:47 Nový

Re: Microsoft kritizuje Google Chrome kvůli soukromí

celé vlákno

Chrome je nej :)

vall
vall (neregistrovaný) 88.83.169.---
2. 4. 2010 14:50 Nový

To snad ne!!!

celé vlákno

Musel jsem reagovat už jen na titulek „Microsoft kritizuje“. To, že kritizuje a ještě k tomu Google Chrome k vůli soukromí, je opravdu k smíchu a popukání. Microsoft neustále někomu něco vnucuje, neustále se snaží omezovat a nejlepší by bylo, kdyby všichni používali vše co vyprodukuje makrošrot. Nebudu tu řešit jejich rádoby produkty za rádoby lidové ceny :-), ale jisté je jedno, že Microsoftu nevyhovuje nic, co jim bere výsadní postavení na trhu. Co se týče Googlu, tak zaprvé jejich služby jsou prostě výtečné, jejich prohlížeč Chrome a nebo já používám Chromium je rozhodně bezpečný a pekelně rychlý. Nic rychlejšího není! Co se týká odesílání uvedených dat, tak nevím jak jinak by mohl vůbec našeptávač pracovat, takto to funguje u vyhledávání Google i ve Firefoxu. Kdo chce něco na webu najít, tak rozhodně jen Googlu a ne nadarmo se říká „vygooglil jsem“! Tak asi tak. :-)

jos
jos (neregistrovaný) ---.tabor.telecom.cz
2. 4. 2010 15:15 Nový

Re: To snad ne!!!

celé vlákno

hehe, „vyseznamoval sem“ sem pravda fakt neslyšel

TnT
TnT (neregistrovaný) 193.179.215.---
2. 4. 2010 17:01 Nový

Re: To snad ne!!!

celé vlákno

Nic jako bezpečný prohlížeč neexistuje. A Opera 10.5× je přinejmenším ve většině syntetických benchmarků rychlejší než Chrome. :-)

vall
vall (neregistrovaný) 88.83.169.---
2. 4. 2010 17:20 Nový

Re: To snad ne!!!

celé vlákno

Nebudu tu rozjíždět flame, to jsem ani nechtěl. Netvrdil jsem, že Chrome je bezpečnější než ????, jen jsem tvrdil, že je bezpečný tzn: vyvrátil jsem pochyby o nějakém snad sledování od Google. Prostě je v tomto stejný. Nevím jak si vede Opera ve widlích, ale v Linuxu je to propadák. Zkusil jsem ji, nevadila mi vzhledem ani funkcemi, ale špatně zobrazuje písmo (rozmazané a hůře čítelné než v čemkoli jiném), problém byl i v zobrazování (né zase tak moc jako písmo) a s rychlostí na www.speedtest.net byla také o malinko (pro normálního uživatele nepoznatelné) horší v ping, v up a down stejné. Nevím čím to je a proč, ale nepoužívám ji z důvodu nepoužitelnosti pro mě. Možná lze specifikovat horší použitelnosti, ale jde to vidět v žebříčku nejvíce používaných prohlížečů, kde Opera nemá tak velké zastoupení oproti např: Firefoxu, a nebo Chrome, které neustále roste. Proč asi? :-)
Jen tak otázka. Náhodou mluvil jsem tu o Opeře? Na začátku jde vidět nadpis Microsoft kritizuje ............. Tak jsem tu dal názor úplně na něco jiného a tohle sem vůbec nepatří.

TnT
TnT (neregistrovaný) 193.179.215.---
2. 4. 2010 18:43 Nový

Re: To snad ne!!!

celé vlákno

– nepochopil jsem, že výraz bezpečný se měl týkat jenom ochrany soukromí, pak je to asi OK
– mně se fonty v Opeře podařilo nastavit tak, že se vše zobrazuje perfektně, je to i věc nastavení hintingu, zapnutí bytecode interpreteru ve freetype2 atp.
– ad ‚Náhodou mluvil jsem tu o Opeře?‘: reagoval jsem na zvolání ‚Nic rychlejšího není!‘

Steve Ballmer
Steve Ballmer (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
2. 4. 2010 18:50 Nový

Re: To snad ne!!!

celé vlákno

Nepracuješ náhodou v googlu? Podle toho fanatického komentáře se tak zdá. Uvědom si, že všechny korporace z vysoka kašlou na valliho. Není nic jako zlý satan Microsoft a andělsky dobrý Google. Jsou jen dva rivalové na trhu. Google na to jde dobře, on ví, jak je MS přijímán, tak se snaží vytvářet image toho hodného, ale ve výsledku je to prašť jako uhoď.

vall
vall (neregistrovaný) 88.83.169.---
2. 4. 2010 19:09 Nový

Re: To snad ne!!!

celé vlákno

Pro Steve Ballmer:
Možná jo, ale mě hlavně zajímá to, že mi maily chodí jak mají a že vyhledám daleko více než v jiném vyhledávači. Ostatní jako jsou dokumenty atd. používám málo. Fanatizmus je něco jiného než realismus tzn: chodí to jak má. Bohužel tenkrát např: Seznam párkrát nešel a tak jsem musel odejít. Je mi jedno jestli na mě kašlou, prostě to funguje a ty jestli máš zájem o to, aby tě měla nějaká korporace ráda a byli na tebe hodní , tak si ji budeš muset asi založit! V tomto tě opravdu nechápu! Tohle je snad fakt nějaký flame koutek. :-)

Doufám že mě nebude zase někdo napadat pro ten Seznam.

JardaP . aura:23
6. 4. 2010 9:57 Nový

Re: To snad ne!!!

celé vlákno

No, minimalne na Widlich Chrome tak rychly neni, Opera je lepsi. Na netbooku je Chrome obcas docela nesnesitelny. Po nejake dobe pouzivani se zpomaluje, jenom prepnuti na novou stranku docela trva, respektive stranka se prepne, ale je prazdna a clovek ceka, nez naskoci obsah. A pokud se pritom jeste natahuje par stranek v pozadi, tak to uz je dost sila.

Stanislav Hoferek aura:44
2. 4. 2010 16:28 Nový

jajaj

celé vlákno

myslim ze je to jednoduche presviecanie, ze „ten nas explorer je najlepsi a kto si mysli nieco ine tak je blbec“.

na cast populacie toto zabera, no nastastie nie na kazdeho… namiesto seriozneho vylewpsovania IE musia kydat na konkurenciu… ubohe…

gi
gi (neregistrovaný) ---.77.broadband2.iol.cz
3. 4. 2010 0:47 Nový

Silverlight

celé vlákno

To neda zpristupnit video jinak nez v Silverlightu? Kurna at s tim jdou dopryc.

vall
vall (neregistrovaný) 88.83.169.---
3. 4. 2010 10:45 Nový

Re: Silverlight

celé vlákno

Jo, Silverlight je shit. To Microsoftu je ale jedno, hlavně že mají zase nějakou jen svou platformu. Pak se budou bušit do hrudi, jak jim to všechno dobře funguje a ostatním ne(protože nikomu nedají možnost to rozchodit a pokud to někdo rozběhne, tak to zase změní, aby to nebylo tak jednoduché). Je to typické chování, kdy se snaží znemožnit všem okolo, aby něco fungovalo někde jinde než ve widlích. Proto vymyslí něco své, nové a nebudou se podílet na nějaké platformě, která už je a mohla by se využívat pro všechny. To by pak nemohli drhnout lidi o peníze. Nechápu jak si vůbec může widle někdo koupit.

Miloss
Miloss (neregistrovaný) ---.concepts-ict.net
5. 4. 2010 11:28 Nový

Re: Silverlight

celé vlákno

Hele.. docela jsem čuměl.
Z legrace jsem kliknul na „install silverlight“ a dostal jsem se na stránky moonligtu.

Takže to vypadá, že jim ještě nějakou dobu pod nohy klacky házet nebudou.

vall
vall (neregistrovaný) 88.83.169.---
5. 4. 2010 12:46 Nový

Re: Silverlight

celé vlákno

Ano, taky se mi to jednou podařilo rozchodit. Většinou to ale nejede. Konkrétně když byly na netu Olympijské hry. Co se týče linuxu, tak ani náhodou. Tím tedy otázka na co to je. V linuxu se to nakonec rozchodilo díky hodně dobrým a zkušeným lidem, kteří napsali skript, ovšem bez silverlight. Chodilo to v mplayer. Taky je ukázka toho, že je to špatně. Widle samozřejmě problém neměli, proč asi?

Philip Fry aka 'vain' aura:51
3. 4. 2010 10:48 Nový

Našeptávání

celé vlákno

Přesně kvůli téhle funkci používám Chromium. Jaké soukromí? Když někde něco hledám, tak se asi musím smířit s tím, že budou vědět, že jsem to hledal a hold když si budu chtít pobrouzdat na pornu (a budu se za to stydět), tak tu funkci vypnu.

Celkově by Microsoft o ochraně soukromí měl raději pomlčet. Když jsem použil jejich nástroj na změnu licenčního čísla Windows XP a na konci procesu se mě ta jejich utilita zeptala, zda chci poslat údaje o průběhu do Microsoftu, tak jsem označil ne a dal dokončit, div jsem nespadl ze židle, když se mi začal vztekat firewall, že se ta aplikace pokouší odesílat údaje do Microsoftu… ne asi znamená u Microsoft ano.

Vladimir Fuka aura:100
5. 4. 2010 12:19 Nový

Re: Našeptávání

celé vlákno

V tomto případě ovšem MS jistou pravdu má. V případě odděleného pole pro vyhledávání se skutečně odesílá jen to co vyhledáváte. V případě jednoho pole odesíláte i adresy na které chcete přejít. To je docela rozdíl.

ad IT aura:17
6. 4. 2010 14:20 Nový

Re: Našeptávání

celé vlákno

Ano.

Ale neplatí to pre MS browsery …

SB
SB (neregistrovaný) ---.bnsoft.cz
7. 4. 2010 14:19 Nový

co je?

celé vlákno

Co je? Zloděj křičí chyťte zloděje?

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem        

Přehled názorů

Re: Microsoft kritizuje Google Chrome kvůli soukromí
kyytaM 2. 4. 2010 13:12
Re: Microsoft kritizuje Google Chrome kvůli soukromí
Stanislav Sobotka 2. 4. 2010 13:18
├ 
Re: Microsoft kritizuje Google Chrome kvůli soukromí
radek 2. 4. 2010 13:39
└ 
Re: Microsoft kritizuje Google Chrome kvůli soukromí
tina 2. 4. 2010 22:47
To snad ne!!!
vall 2. 4. 2010 14:50
├ 
Re: To snad ne!!!
jos 2. 4. 2010 15:15
├ 
Re: To snad ne!!!
TnT 2. 4. 2010 17:01
│
└ 
Re: To snad ne!!!
vall 2. 4. 2010 17:20
│
 
└ 
Re: To snad ne!!!
TnT 2. 4. 2010 18:43
├ 
Re: To snad ne!!!
Steve Ballmer 2. 4. 2010 18:50
│
└ 
Re: To snad ne!!!
vall 2. 4. 2010 19:09
└ 
Re: To snad ne!!!
JardaP . 6. 4. 2010 09:57
jajaj
Stanislav Hoferek 2. 4. 2010 16:28
Silverlight
gi 3. 4. 2010 00:47
└ 
Re: Silverlight
vall 3. 4. 2010 10:45
 
└ 
Re: Silverlight
Miloss 5. 4. 2010 11:28
 
 
└ 
Re: Silverlight
vall 5. 4. 2010 12:46
Našeptávání
Philip Fry aka 'vain' 3. 4. 2010 10:48
└ 
Re: Našeptávání
Vladimir Fuka 5. 4. 2010 12:19
 
└ 
Re: Našeptávání
ad IT 6. 4. 2010 14:20
co je?
SB 7. 4. 2010 14:19