Hlavní navigace

Vlákno názorů ke zprávičce Monitoruje Microsoft jak dlouho máte spuštěny Windows 10? od Tomáš2 - tohle kopání do MS (či jiných) mi je...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 1. 2016 14:58

    Tomáš2 (neregistrovaný)

    tohle kopání do MS (či jiných) mi je už naprosto protivné, není to nic jiného než laciný bulvár psaný lidma, který tomu nerozumí a chtějí jen senzaci pro masy, která jim přivede čtenáře.

    Kdyby aspoň původní článek přidal dalších pár informací, provedl lepší analýzu nebo byl aspoň trochu investigativní (tím nemířím proti rootu, který to zaprávičkoval).

    Uptime systému jsem schopný zjistit u většiny návštěvníku mého webu (s určitou odchylkou), vím ho u většiny serverů, které mi posílají email atd. Obyčnejné vousaté TCP je totiž dost ukecané, to ale nikdo nevidí, tak mu to nevadí :-D

    Však se sami přiznejte, kdo spravujete servery, jestli tcp timestampy vypínáte nebo ne? :)

    PS: lahůdka na závěr, tímhle způsobem je také možné s určitou přesností trackovat uživatele, kteří mění často IP adresy a snaží se schovat. Běžně podobné údaje používáme pro analýzu útoků, které nám na sítě míří.

  • 5. 1. 2016 16:11

    nobody (neregistrovaný)

    me prijde naopak protivne to neustale obhajovani nejake svinarny a snahy vyvolat dojem ze je to v poradku, protoze ze to dela i nekdo jinej... nejde totiz o zadne "kopani do", ale naopak o "vykopavani sracek na svetlo z"...

    btw: uptime a appuptime je neco jineho, u navstevniku tveho webu asi nezjistis kolik minut jim bezi konretni aplikace

  • 5. 1. 2016 16:17

    Tomáš2 (neregistrovaný)

    no ale zjistím kolik minut jim běží operační systém, což jsou ty stejná čísla, co teď uveřejnil MS.

    Nejde o obhajobu (snad :-) ), ale poslední věci, co se vytahují nejsou nic tajného, často jsou řádně dokumentované, školí se na kurzech, jsou součástí certifikace od MS atd.

    Naopak se nemluví o mnohem větších sviňárnách, vytváří se takhle zbytečně informační šum a povede to k otupělosti čtenářů k podobným zprávám, místo, aby to byl signál k řešení.

    Viz jaká byla reakce na první android chyby a jaká je reakce teď, už ani média o tom tolik nepíší...

  • 5. 1. 2016 16:25

    K> (neregistrovaný)

    OK, jak dlouho bezi windowsy bych pochopil. Ale jak teda zjistili, jak dlouho je spusteny Edge?

  • 5. 1. 2016 16:27

    nobody (neregistrovaný)

    zapomel jsi ze MS uverejnil i cisla jak dlouho bezel prohlizec Edge, nikoliv kolik casu s prohlizecem Edge uzivatele stravili na strankach MS ;)

    to ze muze w10 odeslat do microsoftu data uzivatele, vcetne privatnich slozek, kontaktu, emailu, hlasovejch prikazu, rucne psanych poznamek je taky verejna soucast EULA ktery kazdy uzivatel ktery pouzije W10 odsouhlasi taky neni duvod aby se to necpalo porad mezi lidi, dokud jim to nedojde, protoze v EULA to nikdo necte a ten kdo EULA cetl ji zas vetsinou odmitnul a nainstaloval jinej normalni OS :)

  • 5. 1. 2016 19:28

    Jirka1 (neregistrovaný)

    To je klasická reakce typu ale v Americe přece bijou černochy. Když se kritizují Windows, tak proč neodvést pozornost na Android.

  • 5. 1. 2016 16:31

    Jim (neregistrovaný)

    Dovolím si mírně nesouhlasit s tím, že by šlo o nějakou honbu za senzací, podle mého názoru každého, kdo alespoň trochu přemýšlí na tím co čte napadla tahle otázka...jak to MS ví? Nerozporuji, že jsou různé možnosti zjištění uptime systému, pochybuji však, že přes tcp_timestapy dokážete například vyčíst jak dlouho běží prohlížeč edge na daném hostu. Mnohem pravděpodobnější je, že to MS vyčetl z takzvané "telemetrie" a nakonec proč ne, všichni uživatelé s tím dobrovolně souhlasili. Mě osobně jen vadí absolutní netransparentnost sběru těchto údajů a to, že uživatel nemá šanci to vypnout (a to i přesto, že Win10 je placený SW, nabízený rok v akci zadarmo).

    Proč MS, když se ho někdo napřímo zeptal odkud máte ty údaje neodpoví např: údaje máme z služby sběru telemetrických dat, kde zjištujeme jak dlouho máte puštěný počítač, jak dlouho a jaký program vám tam běží.....

    ať se pak každý uživatel zařídí na základě této informace po svém, mě osobně to vadí a proto, i když to bolelo a bolí jsem přešel na desktop v Linuxu.

    takže nemyslím, že jde o nějaké kopání do microsoftu, ale věci by se měly nazývat pravým jménem.

  • 5. 1. 2016 16:50

    Tomáš2 (neregistrovaný)

    ano, v tom máš pravdu, teď nevíme, u kterých všech aplikací MS ví dobu běhu a další údaje.

    Telemetrie v W10 ještě není dostatečně zdokumentována a nevíme, co vše takhle putuje ke statistikám, což mi samozřejmě vadí. Zatím ale MS řekl, že sleduje používání svých aplikací, ve zveřejněných údajích jsou pouze jeho aplikace (doba běhu a počet spuštění).

    Bylo by lepší tohle mít více pod kontrolou a vědět, v tom máš pravdu.

    Každopádně mně připadá, že tohle vše už dávno vím, že MS sleduje, pochlubil se tím.