Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Mozilla Suite končí

Mozilla Foundation dnes oznámila, že Mozilla Suite 1.7.x je poslední oficiální vývojovou větví této aplikace – vydání verze 1.8 se neplánuje. Vývoj pod hlavičkou Mozilla Foundation se bude soustředit na Firefox a Thunderbird. Větev Mozilla Suite 1.7.x bude nadále podporována a budou pro ni vydávány bezpečnostní aktualizace. Někteří vývojáři v čele s Borisem Zbarskym nyní uvažují, že by si další vývoj Suite vzali na starost sami a Mozilla Foundation by jen poskytovala nezbytné technické zázemí. (Zdroj: CZilla)

Předchozí zprávička Následující zprávička        
Josef
Josef (neregistrovaný)
11. 3. 2005 12:14 Nový

ach ten češtin....

celé vlákno
"bude soustředit" - že to občas plácají i v televizi ještě neznamená, že je to správně. Je vhodné se lehce zamyslet, kdy použít dokonavé/nedokonavé sloveso (soustředit x soustřeďovat). Nebo taky použít úplně jnou formulaci.
Martin Kraus
11. 3. 2005 13:16 Nový

Re: ach ten češtin....

celé vlákno
jazyk se vyviji. neni jazyk podle pravidel, ale pravidla podle jazyka.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
11. 3. 2005 14:03 Nový

Re: ach ten češtin....

celé vlákno
Ano, jazyk se vyvíjí. Přesto je rozdíl mezi jazykem kulturního člověka a jazykem negramota. Nesnažte se omlouvat chybu "vývojem". Čtenáři i autoři roota jsou snad inteligentní vzdělaní lidé, kteří by měli m.j. přispívat i k úrovni jazyka.
Martin Kraus
11. 3. 2005 14:30 Nový

Re: ach ten češtin....

celé vlákno
co ma vzdelani spolecneho se spisovnou cestinou? ja nevim o gramatice nic, nikdy jsem nevedel(ani pri maturite) a nikdy vedet nebudu. pouzivam jazyk pro komunikaci s ostatnimi. pouzivam ho tak, aby co nejlepe reprodukoval informaci, kterou jim koduji a o ktere ocekavam, ze ji druha strana bude moci dekodovat a pochopit zpusobem, jakym jsem zamyslel. samozrejme, ze nikdy nebudu moci jistojiste vedet, ze se to skutecne stalo, ale to je jiny problem. pro me je ta zprava srozumitelna. pokud se bude timto zpusobem kodovat dalsi zpravy a tento zpusob se projevi jako pouzitelny, pak se bude pouzivat, at se to jazykovedcum libi nebo ne.
a co je prvotni, tento server neni serverem ustavu jazyka ceskeho, ale serverem o informacnich technologiich. jsem unaven cist zpravy popisujici jestli je to podle dnesnich pravidel cestiny spravne nebo ne. kdyby jste prenesl jazykovedce z 19.stoleti, pak by s vami taky vybeh. za par let budou pravidla jina a toto muze byt klidne spravne, protoze jak jsem psal, pravidla jsou podle jazyka. zpetne je muzete detem vtloukat do hlavy, aby se naucili co nejlepe kodovat sve informace(takova standardizace), ale vyvoji nezabranite. a kazdou zmenu budou provazet podobne rozhorcene poznamky o "nespravnosti" kodovani.
takove poznamky tu nemaji co delat. muzeme se bavit o tom, jestli je vecne spravne(i v tomto pripade hraje kodovani svou ulohu), ale to, na co vy narazite je podle me naprosta prkotina. bohuzel kvuli takove prkotine pak vznikaji sahodlouhe flamy o nicem(jako ted:)) a clovek misto nazoru lidi se procita tunami balastu.
s pozdravem
martin kraus
P.S. gramatiku jsem nikdy neumel, tudiz prosim nemusite vypisovat vsechny vrazdy pravidel ceskeho pravopisu, kterych jsem se zajiste dopustil.
tar
tar (neregistrovaný)
11. 3. 2005 14:48 Nový

Re: ach ten češtin....

celé vlákno
No, v tom pripade by od vas bylo asi lepsi rict diky za upozorneni, priste to udelam spravne a ne se tvarit, ze jste na spici vyvoje jazyka.
Zdenek
Zdenek (neregistrovaný)
11. 3. 2005 14:50 Nový

Re: ach ten češtin....

celé vlákno
Pro zacatek by mozna stacilo psat velke pismena na zacatku vet. Ono se to bez nich blbe "dekoduduje" vite? Nektera pravidla totiz maji prakticky vyznam, ktery tezko zmenite dokud budete mit lidsky mozek.
Martin Kraus
11. 3. 2005 15:21 Nový

Re: ach ten češtin....

celé vlákno
vazeni panove. muzete mi prosim vysvetlit, jak se ma jazyk vyvijet a presto se nemenit? me jen fascinuje vase predstava statickeho jazyka, kde jsou jedna pravidla vydana kdo vi kym a misto diskuse o nejakem problemu je vsude balast toho kdo kde mel napsat carku a pod tim dalsich 400 prispevku ze ji tam psat nemusel protoze ..... . o tomhle si diskutujte na forech ustavu jazyka ceskeho a ne pod kazdy prispevek ktery najdete. kdyz nepochopite co svym prispevkem dotycny myslel, tak to napiste, ale nespamujte vsude s vasimi gramatickymi problemy. ctenari roota mohou byt vzdelani a presto nemusi nutne ovladat gramatiku zpusobem, ktery by odpovidal vasim predstavam. nebo jim to proste je jedno, protoze jim jde o informaci, ne o balast. vzdelanost a spisovan cestina nejsou zadnym zpusobem na sobe zavisle. muzete mit naproste hovado, ktere se bavi spisovne ci gramaticky spravne, to z nej vsak vzdelance nedela.
Mormegil
11. 3. 2005 15:28 Nový

Re: ach ten češtin....

celé vlákno
>o tomhle si diskutujte na forech ustavu jazyka ceskeho

Proto nevidím důvod, proč se stále snažíte vyrábět debatu. Původní přispěvatel informoval, že v textu je stylově nečistá konstrukce, což by mohlo např. přimět autora zprávičky, aby se příště trochu více věnoval úrovni svého vyjadřování a případně ji vylepšil, což IMHO nemůže uškodit nikomu.

Vy se poté zapojíte do debaty s tím, že vy se hezkou češtinou vyjadřovat neumíte a nechcete umět, a že prý o tom nehodláte debatovat. Fajn, vaše věc (jakkoli si myslím, že přinejmenším snaha o kulturní vyjadřování by kulturnímu člověku měla být vlastní), ale nechápu, proč o tom tedy debatujete, nikdo vás k tomu nenutí.
Martin Kraus
11. 3. 2005 15:41 Nový

Re: ach ten češtin....

celé vlákno
protoze me stvou rejpalove, kteri do diskuse o necem cpou furt dokola prispevky o spravne gramatice. nebavi me furt se tim prohrabavat abych se konecne dostal k nejakemu nazoru na vec. posledni dobou je toho stale vic a vic. at se nauci mit nazor a neotravuji furt s tou cestinou. proste plno lidi(ne jen ja) pece na to jestli neco je dokonavy/nedokonavy zpusob,kam psat carku, podminenou vetu atd. kdyby me to zajimalo, sel bych do fora, kde se tohle resi. asi by tady taky lide nebyli nadseni kdybych to tu spamoval komercnima nabidkama. ale prispevky, ktere se netykaji nametu, jsou naprosto stejny spam. kdyby to aspon neco zmenilo, ale pochybuji, ze si ted vsichni koupime pravidla ceskeho pravopisu a spytujice(ani nevim jaky {i,y} se tam ma psat) svedomi to zacneme dohanet. at si stim jdou uz jednou pro vzdy jinam. pak ode mne uz o tomhle neuslysite ani radek. je mi lito, ale jednou uz jsem to musel napsat. ale mate pravdu, je to stejne jedno.
Vac
Vac (neregistrovaný)
11. 3. 2005 17:30 Nový

Re: ach ten češtin....

celé vlákno
No, jde spíš o vliv cizích jazyků z okolí. 'Will do' je velmi podobné 'буду делать'. Nicméně v češtině máme krásné 'udělám'.

Nicméně spíš reaguju (zcela hovorově) na to co tu čtu. Přece nemáš zapotřebí se hájit avantgardním postojem v případě takové pitomosti. Byla to chyba a jako takovou ti ji budou v pětkách ze slohu nosit děti domů ještě dlouho.

Doporučuju úsměv a Karla Čapka.

Vac
Vac
Vac (neregistrovaný)
11. 3. 2005 17:31 Nový

Re: ach ten češtin....

celé vlákno
to, že tenhle web neumí ruštinu je mnohem závažnější vada!
uživatel si přál zůstat v anonymitě
11. 3. 2005 18:03 Nový

Re: ach ten češtin....

celé vlákno
Umí, ale musíte nastavit formátování textu na XHTML, protože Automatické nedokáže detekovat XHTML entity (na které se všechno převede, páč je to jenom ISO 8859).
Лев Давидович Ландау, 朝永 振一郎, أبو عبد الله محمد بن موسى الخوارزمي :-)
Vac
Vac (neregistrovaný)
12. 3. 2005 1:45 Nový

Re: ach ten češtin....

celé vlákno
abclinuxu.cz to umí aniž bych cokoliv kamkoliv nastavoval. No: suum cuique.
p
p (neregistrovaný)
15. 3. 2005 8:11 Nový

Re: ach ten češtin....

celé vlákno

Pan Kraus napsal: protoze me stvou rejpalove, kteri do diskuse o necem cpou furt dokola prispevky o spravne gramatice. nebavi me furt se tim prohrabavat abych se konecne dostal k nejakemu nazoru na vec. posledni dobou je toho stale vic a vic.

Jestli ono to nebude tim, ze posledni dobou pribyva pologramotnych pisalku, a "anarchistu na nepravem miste. :o)

MM
MM (neregistrovaný)
12. 3. 2005 0:39 Nový

Re: ach ten češtin....

celé vlákno
Vazeny pane Kraus.
Svoji neschopnost zvladnout pravidla ceskeho pravopisu na urovni zakladni skoly zaobalujete do opravdu zajimave vypadajicich technofrazi o prenosu informaci atd...Jsou to ale jen dute fraze, kecy. Schopnost pouzivat rodny jazyk mimo jine svedci o mire ignorantstvi dotycneho. Necekejte, ze budeme provolavat slavu vasim predstavam o tom, kam by se cesky jazyk mel vyvijet. Cesky jazyk proste neni primitivni, tak se s tim smirte a zbytecne ze sebe nedelejte hlupaka.
jm
jm (neregistrovaný)
12. 3. 2005 0:58 Nový

Re: ach ten češtin....

celé vlákno
No, hlavne u toho nezapomen zkomolit jmeno autora, inteligente! :-)))))

P.S. Jo, a taky oslovujeme patym padem. :-P
uživatel si přál zůstat v anonymitě
12. 3. 2005 23:10 Nový

Re: ach ten češtin....

celé vlákno
"...kde jsou jedna pravidla vydana kdo vi kym..."
K čemu potřebujeme striktně dodržovat HTML,CSS,HTTP... Změňme je a vytvořme si vlastní!!! :))
-- Mic*osoft inc.

PS: Dobrovský, Jungman a další po národním obrození - tady bych hledal prapůvod všech problémů :)))
p
p (neregistrovaný)
15. 3. 2005 8:07 Nový

Re: ach ten češtin....

celé vlákno
To je celkem typicky znak, kdyz nekdo neco neumi, tvrdit, ze to neni dulezite. A bohuzel v posledni dobe oblibeny trik, snazit se pojmenovavat malou gramotnost "vyvojem". Ja mohu mit treba zase naopak celkem opravneny nazor, ze kdo neumi poradne cesky, nemel tu maturitu vubec udelat. Se vsemi dusledky. To je take odpoved na otazku, co to ma spolecneho se vzdelanim. (Hodne.)

Velka pismena mi nutne nechybi, psani malych lze, zvlaste v *nixove komunite, povazovat za styl. Vyzaduje to ovsem dusledne psani mezer za teckami, ze. ;-)

Takze v tomto threadu bych oznacil za "balast" spise zvasty pana Krause.
mira
mira (neregistrovaný)
11. 3. 2005 16:18 Nový

Re: ach ten češtin....

celé vlákno
a ty se nauc hacky a carky
Jakub Hegenbart aura:86
12. 3. 2005 17:02 Nový

Re: ach ten češtin....

celé vlákno
Tak zrovna ohledně majuskulí bych pomlčel, protože psaný jazyk je opravdu objektivně nepotřebuje.
krtek
krtek (neregistrovaný)
11. 3. 2005 15:54 Nový

Re: ach ten češtin....

celé vlákno
huh...
predpokladam, ze Vy se povazujete za vzdelance? :-)
Martin Kraus
11. 3. 2005 16:01 Nový

Re: ach ten češtin....

celé vlákno
ja nevim. vy jste?
uživatel si přál zůstat v anonymitě
12. 3. 2005 21:43 Nový

Re: ach ten češtin....

celé vlákno
To ze o gramatice nevite nic je videt z Vaseho prispevku. Nijak mi to nevadi, ale co naprosto nesnasim jsou lide, kteri nejsou schopni psat na zacatku vety velka pismena a to se snad uci deti v prvni tride obecne skoly....
Ach jo.....
p
p (neregistrovaný)
15. 3. 2005 7:57 Nový

Re: ach ten češtin....

celé vlákno

jazyk se vyviji. neni jazyk podle pravidel, ale pravidla podle jazyka.

Hovno, Krausi.

#Tom
#Tom (neregistrovaný)
11. 3. 2005 18:46 Nový

Re: ach ten češtin....

celé vlákno
Je vidět, že někteří jsou zde úplně mimo mísu. Slovní spojení "bude soustředit" je skutečně divné, to je pravda, ale v příspěvku bylo "se bude soustředit", což je něco úplně jiného. Nebo snad ne?!?!? To pak asi občas říkáte, že "se soustřeďujete", a když vás někdo vyrušuje, tak si postesknete: "Nemohu se soustřeďovat!" :-) Příště by bylo vhodnější tyhle rádobyjazykovědecké rozbory posílat ne na fóra na síti, ale rovnou do /dev/null, když se to napíše slušně.
Kubik
Kubik (neregistrovaný)
11. 3. 2005 18:51 Nový

Re: ach ten češtin....

celé vlákno
A to nejde napsat "se soustredi"?
jm
jm (neregistrovaný)
11. 3. 2005 19:09 Nový

Re: ach ten češtin....

celé vlákno
Co takhle napsat se zameri a hlavne uz s touhle debatou tahnout do onoho /dev/null ? :-(((
Izak
Izak (neregistrovaný)
11. 3. 2005 20:13 Nový

Re: ach ten češtin....

celé vlákno
Pripojuji se dejte to do /dev/null
rycmond
rycmond (neregistrovaný)
11. 3. 2005 21:21 Nový

Re: ach ten češtin....

celé vlákno
Clanek o VOZE a diskuze o clanku o KOZE =:-(
jm
jm (neregistrovaný)
11. 3. 2005 21:26 Nový

Re: ach ten češtin....

celé vlákno
Precti si diskusi na tohle tema na Abicku, tam se zatim vyskytujou vetsinou normalni lidi, tenhle server jde opravdu od peti k nule. :-(
jm
jm (neregistrovaný)
12. 3. 2005 0:22 Nový

Re: ach ten češtin....

celé vlákno
Tak uz radsi ani tam ne - zamidrakovani brusici ceskeho jazyka uz bohuzel dorazili i na abclinuxu.cz. :-(((
jjj
jjj (neregistrovaný)
12. 3. 2005 15:12 Nový

Re: ach ten češtin....

celé vlákno
Nejde o zamindrakovane brusice.
Kdyz jdu nekam do spolecnosti, taky se neoblecu jako "vagabund" a snazim se chovat jako kulturni jedinec. Totez kdyz chci mluvit ci psat na verejnem foru. Nikdo vam tady nezakazuje, abyste pouzivali svoji variaci na cestinu, postradajici mnohdy zakladni pravidla, probirana na zakladni skole. Ale neberte nam pravo se k tomu vyjadrit, pripadne si udelat o vas obrazek. V te spolecnosti, kam se neoblekam jako "vagabund" je take jako prvni videt ten dojem jaky udelam. Pokud je spatny, muzu byt 100x nejlepsi profik, presto pomerne dost lidi uz se se mnou bavit nebude. Tak to proste funguje. Muzete s tim nesouhlasit, ale to je to jedine co s tim muzete delat.
Pokud se vam nelibi kulturni zvyklosti teto civilizace, zalozte si civilizaci vlastni anebo neprudte, kdyz vas nekdo upozorni.
jm
jm (neregistrovaný)
12. 3. 2005 15:43 Nový

Re: ach ten češtin....

celé vlákno
Jo, prosimte, zaloz si blog a tam si narikej na mizernou uroven psaneho projevu a muzete si tam plkat s podobne zalozenymi jedinci, jenom uz to tady proboha prestan zasirat tem OT blabolama.
jm
jm (neregistrovaný)
11. 3. 2005 14:59 Nový

Grrrrr

celé vlákno
Bezte s tou jazykovou poradnou do <|> !!! :-(
Martin Kraus
11. 3. 2005 15:26 Nový

Re: Grrrrr

celé vlákno
to je ma pointa, jen jsem to evidentne nenapsal nejstastneji:)
#Tom
#Tom (neregistrovaný)
12. 3. 2005 12:57 Nový

Konečně něco k věci

celé vlákno
Jo, celá tahle diskuse je poněkud mimo téma. Mozilla je kupa šrotu, vždycky byla pomalá, těžká a velká, když ji porovnám se starým Netscapem 4. Firefox je o trochu lepší, ale taky nic moc, zejména pod Linuxem je to prostě katastrofa. Neznáte někdo něco lepšího, než Mozilla, a to nejlíp zadarmo? (Konqueror vynechte :-)
jjj
jjj (neregistrovaný)
12. 3. 2005 15:25 Nový

Re: Konečně něco k věci

celé vlákno
Hmmm.
Mozillu (Suite) pouzivam uz nekdy od verze 0.8 a mohu rici, ze zhruba tak od 1.1 jsem s ni spokojen. Aktualni verze neni nijak pomala jak se traduje a nikdy mne nespadla (asi mam stesti). Silenstvi kolem Firefoxu take nechapu - podle me je Firefox krok spatnym, velmi spatnym smerem - na Linuxu urcite. Povazme napr. nasledujici problem: Neznaly clovek si nainstaluje Firefox a Thunderbird. Pak vleze na stranku, kde se vyskytuje mailto:, klikne a ono nic....Nekteri se dovtipi a zacnou hledat na Googlu jak vec resit, nekteri ne a ZANEVROU. Ten co prekona mailto: pak bude nas.an, az mu do Thunderbirdu prijde mail, kde bude nejake URL - zase kolecko s googlenim, pak mozna instalace modulu pro about:config a pak zase vytvareni nejmene dvou polozek v about:config (pro HTTP a HTTPS, mozna i pro FTP). Proste se jedna o dva spatne provazane programy (na Unixu), pricemz prave u nich by clovek cekal, ze to provazane bude. S takovouto koncepci nove uzivatele na Linuxu urcite neziskate.
Nastesti u Mozilla Suite nebo u Konqueroru a Kmailu tyto neprijemnosti odpadaji. NASTESTI !!! Pisu na zaklade poznatku z praxe, kdy mne jeden takto nasr... uzivatel rekl, abych si s takovym softem (Firefox + Thunderbird) vytrel pr...Jesteze ten Konqueror s Kmailem to tehdy zachranili.
Vypada to snad nadejne - asi bude Mozilla Suite vyvijena dal - i kdyz se oddeli od hlavniho proudu. Modleme se za to. Firefox je zhouba.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
12. 3. 2005 17:54 Nový

Re: Konečně něco k věci

celé vlákno
Uz su oficialne baliky Firefoxu a Thuderbirdu pre Slackware a tam je to default nastavene tak, aby to spolu fungovalo - takze ziadny problem :-)
Problem Firefoxu a Thunderbirdu je IMHO v tom, ze je to hrozne pomale. A navyse v Linuxe je to pomalsie ako vo Windows.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
12. 3. 2005 22:58 Nový

Re: Konečně něco k věci

celé vlákno
Předběhl jste mě - Mozillu používám až od verze 0.9.5 (13.10.2001 :). Také si nemyslím, že by v posledních verzích byla nějak pomalá a souhlasím s názorem, že Firefox není krok úplně správným směrem - mně na mj. vadí také oddělení pole pro adresu od pole pro hledání, myslím si, že minimálně tento systém v Mozille je dokonalost sama...
#Tom
#Tom (neregistrovaný)
13. 3. 2005 0:19 Nový

Re: Konečně něco k věci

celé vlákno
Já jsem Mozillu zkoušel někdy v době verzí M18 a tak, možná ještě dřív, a kdy to bylo, to si fakt nepamatuju, ale je to v podstatě jedno. Celej problém byl vždycky v tom, že Netscape 4 byl neschopnej zobrazovat modernější stránky s CSS stylama, Internet Explorer 5 (tehdy) vyžadoval nafouklý Wokna, Mozilla M18 byla pomalá při svém startu a já jsem měl jen 64 MB RAM a disk jsem měl 1,2 GB, pro pamětníky to je Western Digital AC21200. Sice jsem svůj počítač od těch časů trochu vylepšil, ale zmíněnou RAMkovou kartičku i ten disk mám dodnes. Procesor mám Pentium II 400 MHz. Není důvod ten počítač vyhazovat, drahej byl dost a na většinu věcí stačí. Potíž je v tom, že některý věci prostě plýtvají hardwarem. Start Mozilly z onoho pomalýho disku bylo utrpení, navíc vyžrala víc jak půlku mé tehdejší RAMky. Mozilla se v tomto moc nezměnila. Pod Woknama ještě ujde, ale v linuxu je to prostě FekalFox :(
Eiffel
Eiffel (neregistrovaný)
13. 3. 2005 0:23 Nový

Re: Konečně něco k věci

celé vlákno
Presne tak, plne souhlasim, Firefox jsem nainstaloval, zjistil, ze filozofie ovladani mi totalne nevyhovuje, a rychle se vratil ke klasicke Mozille. Search z pole pro adresu je vynikajici a nechci se ho vzdat.
#Tom
#Tom (neregistrovaný)
13. 3. 2005 0:44 Nový

Re: Konečně něco k věci

celé vlákno
Tuhle vychytávku mi bohužel nebylo dopřáno poznat, používám skutečně jen ten FekalFox, protože je přece jen o kousíček menší, než Mozilla Suite. (Jako mailovej klient mám Pine ;-) Ocenil bych ale, kdyby se třeba jednoho dne objevil M$IE pro Linux. Ale jedině bez děr a s plnou podporou XHTML a CSS 2.0 a klidně i všeho ostatního :)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
13. 3. 2005 18:04 Nový

Re: Konečně něco k věci

celé vlákno
tiez mam radsej mozillu ako firefox + tbird.
mixal
mixal (neregistrovaný)
13. 3. 2005 18:05 Nový

Re: Konečně něco k věci

celé vlákno
tiez mam radsej mozillu ako firefox + tbird. mozillu mail mam pustenu stale a ked potrebujem browsowat tak ten ctrl 1 a prehliadac sa rychlo pusti. podla mna idealne riesenie ktore spolu spolupracuje dobre
#Tom
#Tom (neregistrovaný)
13. 3. 2005 20:26 Nový

Re: Konečně něco k věci

celé vlákno
Až na to, že se s Mozillou nainstaluje i mailovej klient, klient IRC, editor HTML stránek, prostě kupa nežádoucího šrotu :( Kompilovat to ze zdrojáků nemá ani moc cenu :( Těšil jsem se na Mozillu 1.8, protože byla aspoň podstatně rychlejší při vykreslování, ale radši to stopnuli :( Linuxový binárko 1.7.5 používá GTK 1 - FUJ, je mi z toho zle, jen jak to vidím!

R.I.P., Mozilla

S takovou zatvrdnu navždycky v KDEčku s jeho Konquerorem :(
MD
MD (neregistrovaný)
14. 3. 2005 8:52 Nový

Re: Konečně něco k věci

celé vlákno
Pri instalaci se prece da vybrat, co se nainstaluje. Me osobne vyhovuje vic Mozilla, kvuli lepsi spolupraci jednotlivych komponent. Je pravda ze na pomalejsim pocitaci mam Firefox, neni tak nenazranej na systemovy zdroje, jako Mozilla. A to policko pro vyhledavani a URL mi taky ve FF se*e. A krome toho - Mozilla ma krasnej modern skin :-)
Jakub Chalupnik
14. 3. 2005 9:58 Nový

Policko pro vyhledavani

celé vlákno
Presne, policko pro vyhledavani je ten hlavni duvod, proc nepouzivam Firefox. Neni moznost to nejak predelat na standardni zpusob, kdy je vyhledavani integrovany do adresovyho baru? Nevim, koho tahle vymozenost napadla, ale je to nanic.
jm
jm (neregistrovaný)
14. 3. 2005 11:42 Nový

Re: Policko pro vyhledavani

celé vlákno
about:config - proc? Protoze bagr.
PetrYk
PetrYk (neregistrovaný)
14. 3. 2005 11:07 Nový

Re: Konečně něco k věci

celé vlákno
Moment , linuxacke binarko mozilly existuje aj vo verzii pre gtk2 , a dokonca si mozes stiahnut aj instalator (ci uz all in one , alebo taky , co instaluje z netu) a tam vybrat , ktore sucasti mozilly chces nainstalovat ... takze nic ti nebrani , aby si mal mozillu iba s navigatorom , bez mailu , a ostatnych somarin

btw1 GTK1 je rychlejsie ako GTK2 , takze zakonite mozilla suite musi byt rychlejsi ako firefox

btw2 pouzivam kombinaciu kmail a mozilla suite , mailto riesim cez mozex extension pre mozillu

btw3 konqueror s svojim KHTML podporuje technologie asi ako IE , a to je dost onicom
#Tom
#Tom (neregistrovaný)
14. 3. 2005 23:01 Nový

Re: Konečně něco k věci

celé vlákno
Aha, Mozilla 1.7.5 (a třeba i 1.8b1) má verzi pro XFT+GTK2. Jo, ale obsahuje Composer, mailovýho klienta atd. atd. Když si chcu vybrat, tak musím sáhnout po GTK1. Ta verze je sice rychlejší, ale je hnusná. Takže jsme zase tam, kde jsme byli. Ke Konqueroru můžu říct jen to, že sice má s některýma stránkama trochu problémy, je provázanej s KDEčkem tak, jako M$IE s Woknama, ale řekl bych, že postrádá některý špatný vlastnosti Mozilly. Asi tak před rokem jsem potřeboval naskenovat jedny skripta. Když už jsem to udělal, tak jsem je nahrál na školni server. Je to HTML strána, do které jsou vloženy PNG obrázky s rozměry zhruba 1000x1500. Mají jen dvě barvy, takže i při počtu 61 stránek to má všechno ani ne 2 MB. Když se na to pustí Mozilla/Firefox pod Woknama, je všechno OK, dokonce i přes modem :) Ale v Linuxu je to hotová zkáza. Zdrojáky Mozilly/Firefoxu jsem nečetl, ale někde tam musí být něco zvláštního. Mozilla/Firefox nechá X-server spolykat ohromný množství paměti (top ukázal po natažení asi tak 350 MB!). Když jsem měl nastaveno jen 128 MB virtuální paměti k 256 MB fyzické paměti, skončilo to dokonce pádem X-serveru a následně celého systému. Zvláštní je, že v Konqueroru se to zobrazí prakticky hned, bez potíží a téhle obludné spotřeby. Mozilla/Firefox si prostřednictvím X-serveru nárokuje tohle množství paměti nejen na mém PC, ale i ve škole, takže z toho soudím, že se to může stát všude, dokud jde o linuxovou verzi. Platí to jistě pro FireFox 1.0.x, Mozillu 1.7.5 a Mozillu 1.8b1, je jedno, jestli GTK1, nebo GTK2. Adresa na vyzkoušení: http://physics.muni.cz/~zalezak/sbpr-elmag/
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem        

Přehled názorů

ach ten češtin....
Josef 11. 3. 2005 12:14
├ 
Re: ach ten češtin....
Martin Kraus 11. 3. 2005 13:16
│
├ 
Re: ach ten češtin....
anonymní uživatel 11. 3. 2005 14:03
│
│
└ 
Re: ach ten češtin....
Martin Kraus 11. 3. 2005 14:30
│
│
 
├ 
Re: ach ten češtin....
tar 11. 3. 2005 14:48
│
│
 
├ 
Re: ach ten češtin....
Zdenek 11. 3. 2005 14:50
│
│
 
│
├ 
Re: ach ten češtin....
Martin Kraus 11. 3. 2005 15:21
│
│
 
│
│
├ 
Re: ach ten češtin....
Mormegil 11. 3. 2005 15:28
│
│
 
│
│
│
└ 
Re: ach ten češtin....
Martin Kraus 11. 3. 2005 15:41
│
│
 
│
│
│
 
├ 
Re: ach ten češtin....
Vac 11. 3. 2005 17:30
│
│
 
│
│
│
 
│
└ 
Re: ach ten češtin....
Vac 11. 3. 2005 17:31
│
│
 
│
│
│
 
│
 
└ 
Re: ach ten češtin....
anonymní uživatel 11. 3. 2005 18:03
│
│
 
│
│
│
 
│
 
 
└ 
Re: ach ten češtin....
Vac 12. 3. 2005 01:45
│
│
 
│
│
│
 
└ 
Re: ach ten češtin....
p 15. 3. 2005 08:11
│
│
 
│
│
├ 
Re: ach ten češtin....
MM 12. 3. 2005 00:39
│
│
 
│
│
│
└ 
Re: ach ten češtin....
jm 12. 3. 2005 00:58
│
│
 
│
│
├ 
Re: ach ten češtin....
anonymní uživatel 12. 3. 2005 23:10
│
│
 
│
│
└ 
Re: ach ten češtin....
p 15. 3. 2005 08:07
│
│
 
│
├ 
Re: ach ten češtin....
mira 11. 3. 2005 16:18
│
│
 
│
└ 
Re: ach ten češtin....
Jakub Hegenbart 12. 3. 2005 17:02
│
│
 
├ 
Re: ach ten češtin....
krtek 11. 3. 2005 15:54
│
│
 
│
└ 
Re: ach ten češtin....
Martin Kraus 11. 3. 2005 16:01
│
│
 
└ 
Re: ach ten češtin....
anonymní uživatel 12. 3. 2005 21:43
│
└ 
Re: ach ten češtin....
p 15. 3. 2005 07:57
└ 
Re: ach ten češtin....
#Tom 11. 3. 2005 18:46
 
└ 
Re: ach ten češtin....
Kubik 11. 3. 2005 18:51
 
 
└ 
Re: ach ten češtin....
jm 11. 3. 2005 19:09
 
 
 
└ 
Re: ach ten češtin....
Izak 11. 3. 2005 20:13
 
 
 
 
└ 
Re: ach ten češtin....
rycmond 11. 3. 2005 21:21
 
 
 
 
 
└ 
Re: ach ten češtin....
jm 11. 3. 2005 21:26
 
 
 
 
 
 
└ 
Re: ach ten češtin....
jm 12. 3. 2005 00:22
 
 
 
 
 
 
 
└ 
Re: ach ten češtin....
jjj 12. 3. 2005 15:12
 
 
 
 
 
 
 
 
└ 
Re: ach ten češtin....
jm 12. 3. 2005 15:43
Grrrrr
jm 11. 3. 2005 14:59
└ 
Re: Grrrrr
Martin Kraus 11. 3. 2005 15:26
Konečně něco k věci
#Tom 12. 3. 2005 12:57
└ 
Re: Konečně něco k věci
jjj 12. 3. 2005 15:25
 
├ 
Re: Konečně něco k věci
anonymní uživatel 12. 3. 2005 17:54
 
└ 
Re: Konečně něco k věci
anonymní uživatel 12. 3. 2005 22:58
 
 
├ 
Re: Konečně něco k věci
#Tom 13. 3. 2005 00:19
 
 
└ 
Re: Konečně něco k věci
Eiffel 13. 3. 2005 00:23
 
 
 
└ 
Re: Konečně něco k věci
#Tom 13. 3. 2005 00:44
 
 
 
 
├ 
Re: Konečně něco k věci
anonymní uživatel 13. 3. 2005 18:04
 
 
 
 
└ 
Re: Konečně něco k věci
mixal 13. 3. 2005 18:05
 
 
 
 
 
└ 
Re: Konečně něco k věci
#Tom 13. 3. 2005 20:26
 
 
 
 
 
 
├ 
Re: Konečně něco k věci
MD 14. 3. 2005 08:52
 
 
 
 
 
 
│
└ 
Policko pro vyhledavani
Jakub Chalupnik 14. 3. 2005 09:58
 
 
 
 
 
 
│
 
└ 
Re: Policko pro vyhledavani
jm 14. 3. 2005 11:42
 
 
 
 
 
 
└ 
Re: Konečně něco k věci
PetrYk 14. 3. 2005 11:07
 
 
 
 
 
 
 
└ 
Re: Konečně něco k věci
#Tom 14. 3. 2005 23:01