Vlákno názorů ke zprávičce Mozilla Suite končí
Josef (neregistrovaný)
11. 3. 2005 12:14
ach ten češtin....
"bude soustředit" - že to občas plácají i v televizi ještě neznamená, že je to správně. Je vhodné se lehce zamyslet, kdy použít dokonavé/nedokonavé sloveso (soustředit x soustřeďovat). Nebo taky použít úplně jnou formulaci.
11. 3. 2005 13:16
Re: ach ten češtin....
jazyk se vyviji. neni jazyk podle pravidel, ale pravidla podle jazyka.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
11. 3. 2005 14:03
Re: ach ten češtin....
Ano, jazyk se vyvíjí. Přesto je rozdíl mezi jazykem kulturního člověka a jazykem negramota. Nesnažte se omlouvat chybu "vývojem". Čtenáři i autoři roota jsou snad inteligentní vzdělaní lidé, kteří by měli m.j. přispívat i k úrovni jazyka.
11. 3. 2005 14:30
Re: ach ten češtin....
co ma vzdelani spolecneho se spisovnou cestinou? ja nevim o gramatice nic, nikdy jsem nevedel(ani pri maturite) a nikdy vedet nebudu. pouzivam jazyk pro komunikaci s ostatnimi. pouzivam ho tak, aby co nejlepe reprodukoval informaci, kterou jim koduji a o ktere ocekavam, ze ji druha strana bude moci dekodovat a pochopit zpusobem, jakym jsem zamyslel. samozrejme, ze nikdy nebudu moci jistojiste vedet, ze se to skutecne stalo, ale to je jiny problem. pro me je ta zprava srozumitelna. pokud se bude timto zpusobem kodovat dalsi zpravy a tento zpusob se projevi jako pouzitelny, pak se bude pouzivat, at se to jazykovedcum libi nebo ne.
a co je prvotni, tento server neni serverem ustavu jazyka ceskeho, ale serverem o informacnich technologiich. jsem unaven cist zpravy popisujici jestli je to podle dnesnich pravidel cestiny spravne nebo ne. kdyby jste prenesl jazykovedce z 19.stoleti, pak by s vami taky vybeh. za par let budou pravidla jina a toto muze byt klidne spravne, protoze jak jsem psal, pravidla jsou podle jazyka. zpetne je muzete detem vtloukat do hlavy, aby se naucili co nejlepe kodovat sve informace(takova standardizace), ale vyvoji nezabranite. a kazdou zmenu budou provazet podobne rozhorcene poznamky o "nespravnosti" kodovani.
takove poznamky tu nemaji co delat. muzeme se bavit o tom, jestli je vecne spravne(i v tomto pripade hraje kodovani svou ulohu), ale to, na co vy narazite je podle me naprosta prkotina. bohuzel kvuli takove prkotine pak vznikaji sahodlouhe flamy o nicem(jako ted:)) a clovek misto nazoru lidi se procita tunami balastu.
s pozdravem
martin kraus
P.S. gramatiku jsem nikdy neumel, tudiz prosim nemusite vypisovat vsechny vrazdy pravidel ceskeho pravopisu, kterych jsem se zajiste dopustil.
a co je prvotni, tento server neni serverem ustavu jazyka ceskeho, ale serverem o informacnich technologiich. jsem unaven cist zpravy popisujici jestli je to podle dnesnich pravidel cestiny spravne nebo ne. kdyby jste prenesl jazykovedce z 19.stoleti, pak by s vami taky vybeh. za par let budou pravidla jina a toto muze byt klidne spravne, protoze jak jsem psal, pravidla jsou podle jazyka. zpetne je muzete detem vtloukat do hlavy, aby se naucili co nejlepe kodovat sve informace(takova standardizace), ale vyvoji nezabranite. a kazdou zmenu budou provazet podobne rozhorcene poznamky o "nespravnosti" kodovani.
takove poznamky tu nemaji co delat. muzeme se bavit o tom, jestli je vecne spravne(i v tomto pripade hraje kodovani svou ulohu), ale to, na co vy narazite je podle me naprosta prkotina. bohuzel kvuli takove prkotine pak vznikaji sahodlouhe flamy o nicem(jako ted:)) a clovek misto nazoru lidi se procita tunami balastu.
s pozdravem
martin kraus
P.S. gramatiku jsem nikdy neumel, tudiz prosim nemusite vypisovat vsechny vrazdy pravidel ceskeho pravopisu, kterych jsem se zajiste dopustil.
tar (neregistrovaný)
11. 3. 2005 14:48
Re: ach ten češtin....
No, v tom pripade by od vas bylo asi lepsi rict diky za upozorneni, priste to udelam spravne a ne se tvarit, ze jste na spici vyvoje jazyka.
Zdenek (neregistrovaný)
11. 3. 2005 14:50
Re: ach ten češtin....
Pro zacatek by mozna stacilo psat velke pismena na zacatku vet. Ono se to bez nich blbe "dekoduduje" vite? Nektera pravidla totiz maji prakticky vyznam, ktery tezko zmenite dokud budete mit lidsky mozek.
11. 3. 2005 15:21
Re: ach ten češtin....
vazeni panove. muzete mi prosim vysvetlit, jak se ma jazyk vyvijet a presto se nemenit? me jen fascinuje vase predstava statickeho jazyka, kde jsou jedna pravidla vydana kdo vi kym a misto diskuse o nejakem problemu je vsude balast toho kdo kde mel napsat carku a pod tim dalsich 400 prispevku ze ji tam psat nemusel protoze ..... . o tomhle si diskutujte na forech ustavu jazyka ceskeho a ne pod kazdy prispevek ktery najdete. kdyz nepochopite co svym prispevkem dotycny myslel, tak to napiste, ale nespamujte vsude s vasimi gramatickymi problemy. ctenari roota mohou byt vzdelani a presto nemusi nutne ovladat gramatiku zpusobem, ktery by odpovidal vasim predstavam. nebo jim to proste je jedno, protoze jim jde o informaci, ne o balast. vzdelanost a spisovan cestina nejsou zadnym zpusobem na sobe zavisle. muzete mit naproste hovado, ktere se bavi spisovne ci gramaticky spravne, to z nej vsak vzdelance nedela.
11. 3. 2005 15:28
Re: ach ten češtin....
>o tomhle si diskutujte na forech ustavu jazyka ceskeho
Proto nevidím důvod, proč se stále snažíte vyrábět debatu. Původní přispěvatel informoval, že v textu je stylově nečistá konstrukce, což by mohlo např. přimět autora zprávičky, aby se příště trochu více věnoval úrovni svého vyjadřování a případně ji vylepšil, což IMHO nemůže uškodit nikomu.
Vy se poté zapojíte do debaty s tím, že vy se hezkou češtinou vyjadřovat neumíte a nechcete umět, a že prý o tom nehodláte debatovat. Fajn, vaše věc (jakkoli si myslím, že přinejmenším snaha o kulturní vyjadřování by kulturnímu člověku měla být vlastní), ale nechápu, proč o tom tedy debatujete, nikdo vás k tomu nenutí.
Proto nevidím důvod, proč se stále snažíte vyrábět debatu. Původní přispěvatel informoval, že v textu je stylově nečistá konstrukce, což by mohlo např. přimět autora zprávičky, aby se příště trochu více věnoval úrovni svého vyjadřování a případně ji vylepšil, což IMHO nemůže uškodit nikomu.
Vy se poté zapojíte do debaty s tím, že vy se hezkou češtinou vyjadřovat neumíte a nechcete umět, a že prý o tom nehodláte debatovat. Fajn, vaše věc (jakkoli si myslím, že přinejmenším snaha o kulturní vyjadřování by kulturnímu člověku měla být vlastní), ale nechápu, proč o tom tedy debatujete, nikdo vás k tomu nenutí.
11. 3. 2005 15:41
Re: ach ten češtin....
protoze me stvou rejpalove, kteri do diskuse o necem cpou furt dokola prispevky o spravne gramatice. nebavi me furt se tim prohrabavat abych se konecne dostal k nejakemu nazoru na vec. posledni dobou je toho stale vic a vic. at se nauci mit nazor a neotravuji furt s tou cestinou. proste plno lidi(ne jen ja) pece na to jestli neco je dokonavy/nedokonavy zpusob,kam psat carku, podminenou vetu atd. kdyby me to zajimalo, sel bych do fora, kde se tohle resi. asi by tady taky lide nebyli nadseni kdybych to tu spamoval komercnima nabidkama. ale prispevky, ktere se netykaji nametu, jsou naprosto stejny spam. kdyby to aspon neco zmenilo, ale pochybuji, ze si ted vsichni koupime pravidla ceskeho pravopisu a spytujice(ani nevim jaky {i,y} se tam ma psat) svedomi to zacneme dohanet. at si stim jdou uz jednou pro vzdy jinam. pak ode mne uz o tomhle neuslysite ani radek. je mi lito, ale jednou uz jsem to musel napsat. ale mate pravdu, je to stejne jedno.
Vac (neregistrovaný)
11. 3. 2005 17:30
Re: ach ten češtin....
No, jde spíš o vliv cizích jazyků z okolí. 'Will do' je velmi podobné 'буду делать'. Nicméně v češtině máme krásné 'udělám'.
Nicméně spíš reaguju (zcela hovorově) na to co tu čtu. Přece nemáš zapotřebí se hájit avantgardním postojem v případě takové pitomosti. Byla to chyba a jako takovou ti ji budou v pětkách ze slohu nosit děti domů ještě dlouho.
Doporučuju úsměv a Karla Čapka.
Vac
Nicméně spíš reaguju (zcela hovorově) na to co tu čtu. Přece nemáš zapotřebí se hájit avantgardním postojem v případě takové pitomosti. Byla to chyba a jako takovou ti ji budou v pětkách ze slohu nosit děti domů ještě dlouho.
Doporučuju úsměv a Karla Čapka.
Vac
Vac (neregistrovaný)
11. 3. 2005 17:31
Re: ach ten češtin....
to, že tenhle web neumí ruštinu je mnohem závažnější vada!
uživatel si přál zůstat v anonymitě
11. 3. 2005 18:03
Re: ach ten češtin....
Umí, ale musíte nastavit formátování textu na XHTML, protože Automatické nedokáže detekovat XHTML entity (na které se všechno převede, páč je to jenom ISO 8859).
Лев Давидович Ландау, 朝永 振一郎, أبو عبد الله محمد بن موسى الخوارزمي :-)
Лев Давидович Ландау, 朝永 振一郎, أبو عبد الله محمد بن موسى الخوارزمي :-)
Vac (neregistrovaný)
12. 3. 2005 1:45
Re: ach ten češtin....
abclinuxu.cz to umí aniž bych cokoliv kamkoliv nastavoval. No: suum cuique.
p (neregistrovaný)
15. 3. 2005 8:11
Re: ach ten češtin....
Pan Kraus napsal: protoze me stvou rejpalove, kteri do diskuse o necem cpou furt dokola prispevky o spravne gramatice. nebavi me furt se tim prohrabavat abych se konecne dostal k nejakemu nazoru na vec. posledni dobou je toho stale vic a vic.
Jestli ono to nebude tim, ze posledni dobou pribyva pologramotnych pisalku, a "anarchistu na nepravem miste. :o)
MM (neregistrovaný)
12. 3. 2005 0:39
Re: ach ten češtin....
Vazeny pane Kraus.
Svoji neschopnost zvladnout pravidla ceskeho pravopisu na urovni zakladni skoly zaobalujete do opravdu zajimave vypadajicich technofrazi o prenosu informaci atd...Jsou to ale jen dute fraze, kecy. Schopnost pouzivat rodny jazyk mimo jine svedci o mire ignorantstvi dotycneho. Necekejte, ze budeme provolavat slavu vasim predstavam o tom, kam by se cesky jazyk mel vyvijet. Cesky jazyk proste neni primitivni, tak se s tim smirte a zbytecne ze sebe nedelejte hlupaka.
Svoji neschopnost zvladnout pravidla ceskeho pravopisu na urovni zakladni skoly zaobalujete do opravdu zajimave vypadajicich technofrazi o prenosu informaci atd...Jsou to ale jen dute fraze, kecy. Schopnost pouzivat rodny jazyk mimo jine svedci o mire ignorantstvi dotycneho. Necekejte, ze budeme provolavat slavu vasim predstavam o tom, kam by se cesky jazyk mel vyvijet. Cesky jazyk proste neni primitivni, tak se s tim smirte a zbytecne ze sebe nedelejte hlupaka.
jm (neregistrovaný)
12. 3. 2005 0:58
Re: ach ten češtin....
No, hlavne u toho nezapomen zkomolit jmeno autora, inteligente! :-)))))
P.S. Jo, a taky oslovujeme patym padem. :-P
P.S. Jo, a taky oslovujeme patym padem. :-P
uživatel si přál zůstat v anonymitě
12. 3. 2005 23:10
Re: ach ten češtin....
"...kde jsou jedna pravidla vydana kdo vi kym..."
K čemu potřebujeme striktně dodržovat HTML,CSS,HTTP... Změňme je a vytvořme si vlastní!!! :))
-- Mic*osoft inc.
PS: Dobrovský, Jungman a další po národním obrození - tady bych hledal prapůvod všech problémů :)))
K čemu potřebujeme striktně dodržovat HTML,CSS,HTTP... Změňme je a vytvořme si vlastní!!! :))
-- Mic*osoft inc.
PS: Dobrovský, Jungman a další po národním obrození - tady bych hledal prapůvod všech problémů :)))
p (neregistrovaný)
15. 3. 2005 8:07
Re: ach ten češtin....
To je celkem typicky znak, kdyz nekdo neco neumi, tvrdit, ze to neni dulezite. A bohuzel v posledni dobe oblibeny trik, snazit se pojmenovavat malou gramotnost "vyvojem". Ja mohu mit treba zase naopak celkem opravneny nazor, ze kdo neumi poradne cesky, nemel tu maturitu vubec udelat. Se vsemi dusledky. To je take odpoved na otazku, co to ma spolecneho se vzdelanim. (Hodne.)
Velka pismena mi nutne nechybi, psani malych lze, zvlaste v *nixove komunite, povazovat za styl. Vyzaduje to ovsem dusledne psani mezer za teckami, ze. ;-)
Takze v tomto threadu bych oznacil za "balast" spise zvasty pana Krause.
Velka pismena mi nutne nechybi, psani malych lze, zvlaste v *nixove komunite, povazovat za styl. Vyzaduje to ovsem dusledne psani mezer za teckami, ze. ;-)
Takze v tomto threadu bych oznacil za "balast" spise zvasty pana Krause.
12. 3. 2005 17:02
Re: ach ten češtin....
Tak zrovna ohledně majuskulí bych pomlčel, protože psaný jazyk je opravdu objektivně nepotřebuje.
krtek (neregistrovaný)
11. 3. 2005 15:54
Re: ach ten češtin....
huh...
predpokladam, ze Vy se povazujete za vzdelance? :-)
predpokladam, ze Vy se povazujete za vzdelance? :-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
12. 3. 2005 21:43
Re: ach ten češtin....
To ze o gramatice nevite nic je videt z Vaseho prispevku. Nijak mi to nevadi, ale co naprosto nesnasim jsou lide, kteri nejsou schopni psat na zacatku vety velka pismena a to se snad uci deti v prvni tride obecne skoly....
Ach jo.....
Ach jo.....
p (neregistrovaný)
15. 3. 2005 7:57
Re: ach ten češtin....
jazyk se vyviji. neni jazyk podle pravidel, ale pravidla podle jazyka.
Hovno, Krausi.
#Tom (neregistrovaný)
11. 3. 2005 18:46
Re: ach ten češtin....
Je vidět, že někteří jsou zde úplně mimo mísu. Slovní spojení "bude soustředit" je skutečně divné, to je pravda, ale v příspěvku bylo "se bude soustředit", což je něco úplně jiného. Nebo snad ne?!?!? To pak asi občas říkáte, že "se soustřeďujete", a když vás někdo vyrušuje, tak si postesknete: "Nemohu se soustřeďovat!" :-) Příště by bylo vhodnější tyhle rádobyjazykovědecké rozbory posílat ne na fóra na síti, ale rovnou do /dev/null, když se to napíše slušně.
jm (neregistrovaný)
11. 3. 2005 19:09
Re: ach ten češtin....
Co takhle napsat se zameri a hlavne uz s touhle debatou tahnout do onoho
/dev/null ? :-(((
rycmond (neregistrovaný)
11. 3. 2005 21:21
Re: ach ten češtin....
Clanek o VOZE a diskuze o clanku o KOZE =:-(
jm (neregistrovaný)
11. 3. 2005 21:26
Re: ach ten češtin....
Precti si diskusi na tohle tema na Abicku, tam se zatim vyskytujou vetsinou normalni lidi, tenhle server jde opravdu od peti k nule. :-(
jm (neregistrovaný)
12. 3. 2005 0:22
Re: ach ten češtin....
Tak uz radsi ani tam ne - zamidrakovani brusici ceskeho jazyka uz bohuzel dorazili i na abclinuxu.cz. :-(((
jjj (neregistrovaný)
12. 3. 2005 15:12
Re: ach ten češtin....
Nejde o zamindrakovane brusice.
Kdyz jdu nekam do spolecnosti, taky se neoblecu jako "vagabund" a snazim se chovat jako kulturni jedinec. Totez kdyz chci mluvit ci psat na verejnem foru. Nikdo vam tady nezakazuje, abyste pouzivali svoji variaci na cestinu, postradajici mnohdy zakladni pravidla, probirana na zakladni skole. Ale neberte nam pravo se k tomu vyjadrit, pripadne si udelat o vas obrazek. V te spolecnosti, kam se neoblekam jako "vagabund" je take jako prvni videt ten dojem jaky udelam. Pokud je spatny, muzu byt 100x nejlepsi profik, presto pomerne dost lidi uz se se mnou bavit nebude. Tak to proste funguje. Muzete s tim nesouhlasit, ale to je to jedine co s tim muzete delat.
Pokud se vam nelibi kulturni zvyklosti teto civilizace, zalozte si civilizaci vlastni anebo neprudte, kdyz vas nekdo upozorni.
Kdyz jdu nekam do spolecnosti, taky se neoblecu jako "vagabund" a snazim se chovat jako kulturni jedinec. Totez kdyz chci mluvit ci psat na verejnem foru. Nikdo vam tady nezakazuje, abyste pouzivali svoji variaci na cestinu, postradajici mnohdy zakladni pravidla, probirana na zakladni skole. Ale neberte nam pravo se k tomu vyjadrit, pripadne si udelat o vas obrazek. V te spolecnosti, kam se neoblekam jako "vagabund" je take jako prvni videt ten dojem jaky udelam. Pokud je spatny, muzu byt 100x nejlepsi profik, presto pomerne dost lidi uz se se mnou bavit nebude. Tak to proste funguje. Muzete s tim nesouhlasit, ale to je to jedine co s tim muzete delat.
Pokud se vam nelibi kulturni zvyklosti teto civilizace, zalozte si civilizaci vlastni anebo neprudte, kdyz vas nekdo upozorni.
jm (neregistrovaný)
12. 3. 2005 15:43
Re: ach ten češtin....
Jo, prosimte, zaloz si blog a tam si narikej na mizernou uroven psaneho projevu a muzete si tam plkat s podobne zalozenymi jedinci, jenom uz to tady proboha prestan zasirat tem OT blabolama.

