Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

MS rozdal svůj software v hodnotě 30 milionů dolarů

Microsoft obdaroval střední a vysoké školy v americkém státě Massachussetts svým softwarem v hodnotě 30 milionů dolarů. Stát Massachussetts je v současné době jakési bitevní pole mezi otevřenými a uzavřenými standardy. Tamní úřady již loni deklarovaly, že by na vládních počítačích měly být jen otevřené formáty. Stát Massachussetts je pravděpodobně pro Microsoft velice důležitý, vzhledem k vysoké koncentraci vysokých škol a je tady snaha získat nové uživatele z řad studujících.

Předchozí zprávička Následující zprávička        
jose
jose (neregistrovaný)
22. 6. 2006 11:57 Nový

tak to je

celé vlákno
typicky MS..
Jakub Hegenbart aura:85
22. 6. 2006 11:58 Nový

Re: tak to je

celé vlákno
No jo, megalomani jedni... :-) Třicet milionů stříbrných, kam se hrabe Jidáš... :-D
Mark
Mark (neregistrovaný)
23. 6. 2006 10:37 Nový

Re: tak to je

celé vlákno
No ono to "obdarovavani" MS zas az tolik neboli kdyz si uvedomite co vlastne vyrabi :-) ... proste jen vygeneroval par licencnich cisel a nechal skoly stanhout to na vlastni naklady z MSDN aby nemusel lisovat placky, nemluve o tom ze tento dar ma charakter trojskeho kone a zatimco obdarovane skoly zaplacou microsoftu se casem "investice" vrati ...
kocourleo
kocourleo (neregistrovaný)
22. 6. 2006 12:39 Nový

"Hodnota"

celé vlákno
Titulek je dost zavádějící. Ten software ani náhodou nemá takovou cenu. Ten software je pouze za tuto cenu prodáván (to jen aby nedošlo k omylu).
LK
LK (neregistrovaný)
22. 6. 2006 12:48 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
To budou asi podobné výpočty, jako když u nás celníci zabaví padělanou obuv v hodnotě XXX a když to člověk spočítá, vyjde mu, že jeden pár té padělané obuvi má hodnotu přes 2 tisíce :-/
jacobs
jacobs (neregistrovaný)
22. 6. 2006 12:56 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
Spis bych to prirovnal k tomu, ze kdyz si stahnete nelegalne CDcko tak jste okradli vydavatele o 500,-. Ale za ty puvodni penize by si to stezi nejaky pirat kdy koupil...
hcz
hcz (neregistrovaný)
22. 6. 2006 13:21 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
to je dobra poznamka. Jeste by me zajimalo, jak prisli na celkovou castku, kdyz se evidentne muselo jednat o multilicence a akademicke licence.
Jeste poznamka - kdyz jsem se dival na nejmenovanem elektonickem obchode na banner prodavajici windows xp, zdesila me cena. XP SP2 PRO za bratru 8700.- ? Omg za tuhle cenu bych cekal jinou kvalitu.
M jako Molitan
M jako Molitan (neregistrovaný)
22. 6. 2006 14:23 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
No, to je otazka nazoru. Podle me by mel software pro prumerny pocitac stat stejne jako hardware prumerneho pocitace. Jinak OEM Windows XP Home stoji 3000, coz je cena, za kterou se spis divim, ze se to Microsoftu vyplati prodavat.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
22. 6. 2006 14:27 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
To si delate srandu? Dokazete vas nazor necim podlozit, studii, vypoctem, cimkoliv co by alespon zcasti dokazalo, ze jen nefantazirujete?
M jako Molitan
M jako Molitan (neregistrovaný)
22. 6. 2006 16:00 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
Myslite to s cenou Windows? No, kdyz kdejaka hloupa pocitacova hra stoji 1500 (alespon mam ten pocit), tak chtit dvakrat tolik za minimalne desetkrat rozsahlejsi program (40 milionu radku kodu) mi prijde fajn. Vzhledem k tomu, ze jediny dalsi system pro bezne uzivatele je MacOS X, kde to s cenou neni tak pekne, mi to nepripada jako problem. (Samozrejme, definuju bezneho uzivatele jako clovek, co nevi jak na klavesnici napsat znak ". Takovi doufejme Linux pouzivat nebudou, alespon nechapu odkud se bere ta myslenka, ze by bylo fajn, kdyby Linux pouzivali bezni uzivatele. IMHO by to bylo peklo.)
Brano Vartik, jr.
Brano Vartik, jr. (neregistrovaný)
22. 6. 2006 16:46 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
Skusme si trochu zrovnat fakty a dohady.

Mac OS X stoji v maloobchode 5284,- sk, co je zhruba 3950,- CZk. Pritom je to plnohodnotny operacny system, ziadna nalepkova OEM, ktora skonci ked vam zhori maticna doska po zarucnej dobe. (ano, ste v pr***i). Zaroven je mozne si kupit za 8116,- sk (cca 6060,- CZk) Mac OS X Family pack na 5 Macov, co nie je ani dvojnasobok ceny jednej licencie. Takisto to mozem mat sucasne nainstalovane na ktorychkolvek 5 domacich macov. To je uz ina rozpravka, vsakze. www.maczone.sk

Windows XP HOME (nie OEM, ale krabicovka) stoji 9.877,- SK, co je 7370,- CZk, za polotovar, ktorym HOME edicia skutocne je. Windows XP Professional stoji 14.390,- sk, co je 10740,- CZk. To su pekne nadsadene sumy, az mi prislo zle :-) A este k tomu za taky nepodarok. www.agemsoft.sk

To len pre upresnenie faktov a dohadov.

brano
uživatel si přál zůstat v anonymitě
22. 6. 2006 17:01 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
"To su pekne nadsadene sumy, az mi prislo zle :-)"
- nerozumiem...
preco je to nadsadene?
ak si pozries 1. zakon ekonomiky ze predajna cena nema nic spolocne s vyrobnou cenou a uz vobec nie subjektivnou hodnotou pre jednotlivca
X erces
X erces (neregistrovaný)
22. 6. 2006 19:13 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
A pro to je ekonomika takovej bordel jakej je. :-)
Martin Podhola
22. 6. 2006 20:17 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
Presne tak :-D a proto ekonomiku nesnasim a na kravataky kteri si mysli jak jsou janevimco a naparuji se jsem silene alergickej:-D navic microsoft tou cenou dokazuje to co my vsichni vime... ze jsou nehorazni zlodeji! Jako kdybych sousedum prodal me vlastni odpadky za 500 kc ;)
BlackRider aura:72
26. 6. 2006 9:00 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
No k tem odpadkum, my k tomu jeste nedospeli. Nemci sou uz v tomhle dal a svoje odpadky prodavaj nam :))
Petr Pluháček
23. 6. 2006 7:52 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
Kdyz uz mluvite o ekomonice, tak nevytrhavejte z kontextu jedinkou poucku. Jisteze mate pravdu v tom, ze cenu udava trh, ale existuje jeste neco jako antimonopolni zakon. A MS je v tomto smeru cosi ja ko Telecom a slavny CEZ. Ono se pak snadno urcuji sproste nadsazene ceny, pokud nechcete pouzivat ke komunikaci morseovku, svitit svickou a nebo misto pocitace pouzivat tuzku a papir. A pokud je i jen blby ucetni program ve verzi jen pro WIN jako tisice dalsiho softwaru, tak si Widle proste koupit musite i za 20 000,-Kc.
Martin
Martin (neregistrovaný)
23. 6. 2006 10:04 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
Ano, cena je v tržní ekonomice stanovena jako maximum poměru ceny a počtu lidí, kteří si to za tu cenu koupí. U bot, televize, auta apod. fajn. Tady mám možnost volby. Ale u OS jsem dost omezen. Většina NB se prodává s MS WIN. X% HW nefunguje pod ničím jiným než pod MS. To je jako kdybych mohl s Fordem jezdit jenom po některých silnicích, zato s Audi po všech.
Škoda, že se nenašel nikdo, kdo by v Massachussetts předběhl MS a "daroval" školám Linux a další otevřený SW.
M jako Molitan
M jako Molitan (neregistrovaný)
22. 6. 2006 23:07 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
Tim ze takhle umele zvysite cenu Windows svoji argumentaci podporite jen virtualne. To proste nemeni nic na tom, ze vetsine uzivatelu Home OEM staci na 100%. A 3000 jsou malo. Je vazne naivni si myslet, ze by bezny uzivatel vedel neco o tom, ze uvnitr pocitace je nejaka zakladni deska. Bezny uzivatel ani nevi, ze na obrazovce jsou nejake pixely.

A i kdybych bral ty uvadene pripady jako relevantni, tak naopak dokazuji, ze Microsoft se zlodejsky nechova. To by se ty ceny musely lisit radove, abych je oznacil za zlodeje. Takhle je to jen vynasobeni malou konstantou. Menzi nez 2.71...
laoce
laoce (neregistrovaný)
23. 6. 2006 10:17 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
No a preve to je zavadzajuce ...bezny uzivatel nevie co je to PC ze dnuka je nieco ako zakladna doska a hardisk ...a uz vobec netusi co je to OEM a ked sa mu na PC nieco pokazi ...a on si to da v obchode vymenit a opravar mu povie ze vymena HW stoji 3 litre a este si musi kupit dalsiu licenciu na OS lebo ta predchadzajuca mu uz neplati tak co si pomysli bezny uzivatel??? zase ma niekto nehorazne okradol ... nieco ako OEM je len a len odrb SW firiem na zvysenie predaja ich produktov ..
Petr
Petr (neregistrovaný)
23. 6. 2006 18:07 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
Výrobní cena Oktávky je taky okolo 100.000 Kč a já jsem za auto musel vysolit skoro 600.000. Asi bych měl podle vaší logiky jít vyhodit automobilku do luftu za to že mě okradla ne ? Přepočítejte si cenu Windows na dolary a pak něco plácejte člověče. V USA určitě nemůžou za mizernou kupní sílu naši nebo slovenské koruny.
Martin Podhola
22. 6. 2006 20:14 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
alespon nechapu odkud se bere ta myslenka, ze by bylo fajn, kdyby Linux pouzivali bezni uzivatele. IMHO by to bylo peklo.)

- tak presne tohle si myslim taky, vylozene me vytaci vecne pretahovani lidi na linux (lamek atd), tim se budou akorat mnozit stupidni otazky, a vice nez 80% techto lidi se to naucit nechce, takze tvrzeni, ze jsou to zatim zacatecnici neplati, protoze se budou blbe ptat i nadale, protoze oni chtej jen stabilni free dalsi windoze ktere maji great look a muzou si nastavit ikonky :D
Jarda
Jarda (neregistrovaný)
22. 6. 2006 14:35 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
Micro$oft dostane 3000 a 99% sanci, ze na danem HW nepobezi neco jineho. Uzivatel si tak na nic jineho nenavykne a jednou bude treba nadavat sefovi, proc mu cpe na pocitac ten blby Linux, kteremu nerozumi, kdyz by tam mohl mit ta krasna Windows.
M jako Molitan
M jako Molitan (neregistrovaný)
22. 6. 2006 16:04 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
Jsou to ale koumaci, vidte :-)
kokes
kokes (neregistrovaný)
22. 6. 2006 14:41 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
No tak to je pekne. Naklady na vyrobu hardwaru jsou krapet jinde, nez ty na vyrobu softwaru. Programatoru je take trochu vice, nez hardwarovych navrharu.
prudic
prudic (neregistrovaný)
22. 6. 2006 15:27 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
No tedy to mate pravdu. Je to vec nazoru. Ja mam treba nazor, ze programator ma neco naprogramovat, rici si cenu, kterou za to chce, nebot on vi, co ho to stalo za usili. A az se mu penizky sejdou, tak to muze verejne vystavit na Inetu. A je uz jedno, jestli se zdrojovymi kody, nebo bez nich. Meli bychom po problemu s OSOU, BSA a jinymi darmozrouty. Firmy by zajiste takoveto lidi zamestnavali. Jinak jako programator-zamestnanec samozrejme takto pracujete. Jako drtiva vetsina lidi na teto planete. Treba by si programatori vydelali vice.
mys elf
mys elf (neregistrovaný)
22. 6. 2006 21:43 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
BSA se nejlíp vyhneš, pokud nebudeš používat produkty firem, které jsou členy BSA. Jsou velké, ale není jich zase tak moc. OSE se vyhnout moc nedá, ta je podle mě daleko větší zlo, než celá slavná BSA.
M jako Molitan
M jako Molitan (neregistrovaný)
22. 6. 2006 23:13 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
Jak se ale vyhnout firmam z BSA, kdyz proste zadna alternativa neexistuje. Typicky priklad je Photoshop, nic lepsiho neni. Nemate nekdo odkaz na ten projekt, kde nekdo prekopal Gimp tak, aby mel GUI Photoshopu? Samozrejme to nenahradi absenci funkci (jedine, v cem Gimp totalne drti Photoshop, je skriptovani, v tom je velkej tvrdak), ale alespon by se to mohlo dat ovladat bez chaosu na obrazovce (obrazovkach).
disorder
disorder (neregistrovaný)
22. 6. 2006 23:22 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
mys elf
mys elf (neregistrovaný)
23. 6. 2006 7:33 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
Jasně, může se stát, že někdo prostě jinou volbu nemá - stejně jako když je někde jenom jeden pekař, tak si člověk těžko vybírá. Pokud ale někomu BSA vadí, tak by měl alternativy hledat. U Photoshopu je to ještě relativně v pohodě, horší je to třeba s některými produkty Autodesku.
Petr Pluháček
23. 6. 2006 7:59 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
Ja to otocim. Joke: "Nevite nekdo, jak predelat PhotoShop, aby mel rozhrani jako GIMP?" Me to rozhrani GIMPU vyhovuje. Je to vec zvyku. A pokud nedelate DTP, tak nevim proc prave PS i kdyz uznavam, ze je nejlepsi. Neberte to jako narazku na seme, ale vetsina lidi, co ma PS (a vetsinou kradeny), tak to ma jen na upravu jasu a orezani fotek. Ale maji PS, protoze je nejlepsi, prestoze ani nevi, ze existuje neco jako vrstvy, masky nebo kanaly...
Blc
Blc (neregistrovaný)
22. 6. 2006 15:14 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
Clovece ty jsi snad spadl z visne ! :) Jestlize se zbozi za nejakou cenu prodava tak takovou cenu proste ma. To plati at uz jde o software, nebo o lahvace v samosce...
J
J (neregistrovaný)
22. 6. 2006 17:44 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
Nebud idealista, cena zbozi neni dana jeho hodnotou ale tim co trh dovoli.
peto
peto (neregistrovaný)
22. 6. 2006 18:23 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
No napr. SUSE sa da tiez kupit za nejaku cenu a potom si suse tiez moze pustat PR clanky, ze uz rozdalo OS v hodnote niekolko miliard neviemcoho, co si to ludia pokopirovali potom.
Petr
Petr (neregistrovaný)
23. 6. 2006 18:13 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
SUSE je i zadarmo drahé.
lol
lol (neregistrovaný)
22. 6. 2006 19:22 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
Ked budes ponukat hovno za $5.000.000 a nenajdes nikoho tak hlupeho, aby to hovno od teba za taku cenu kupil a nasledne to hovno niekomu darujes, asi tazko sa niekde mozes chvalit tym, ze si niekomu daroval nieco za $5.000.000, ked kazdy vie, ze to bolo hovno... ak by to bolo moc zlozite tak inak: mnozstvo statkov potrebne na vyrobenie produktu sa nerovna cene, za ktoru je produkt predavany... chapes? :)
Blc
Blc (neregistrovaný)
22. 6. 2006 19:44 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
To ano, ale kdyz naopak najdes nekoho, kdo ho koupi tak takovou cenu proste ma. Cenu urcuje trh - nabidka vs. poptavka nic jineho. Podotykam, ze v tomto pripade to tak je, M$ prodava a lidi kupujou...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
22. 6. 2006 21:24 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
Cenu neurčuje trh, pokud existuje monopol, který Microsoft opravdu má.
mys elf
mys elf (neregistrovaný)
22. 6. 2006 22:23 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
Když máš jenom jedno hovno a někdo ho za $5M koupí, tak je to opravdu tak. Ale pokud jich máš dalších 1000 a vyklopíš je někomu před barákem, nemůžeš na základě toho tvrdit, že jsi mu daroval zboží v hodnotě $5G, protože o ceně konkrétního kusu se prodejce a kupující de facto dohadují vždycky znovu. Zboží, které nechci, nemá pro mě žádnou hodnotu; zboží, které chci, ale přijde mi drahé, má hodnotu danou výprodejovou cenou, pokud se rozhodnu zboží zakoupit. Hodnota je ryze subjektivní záležitost.
Kuca
Kuca (neregistrovaný)
24. 6. 2006 1:09 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
K tomu snad jen to, ze pro ruzny lidi ma stejna vec ruzhou cenu (hodnotu).
ali
ali (neregistrovaný)
22. 6. 2006 23:02 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
Hehe, pokud s timto nazorem nakupujete na arabskem trzisti, pak panbuh s vami.
SanTiago
SanTiago (neregistrovaný)
24. 6. 2006 11:10 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
Takze pokud to zbozi Microsoft dal skolam zadarmo, tak ma nulovou cenu.
Jirka Hradil
Jirka Hradil (neregistrovaný)
22. 6. 2006 17:39 Nový

Re: "Hodnota"

celé vlákno
Z vašeho tvrzení "ten software nemá takovou cenu, jen pouze za tuto cenu prodáván" by měl každý ekonom radost ;))).
uživatel si přál zůstat v anonymitě
22. 6. 2006 13:21 Nový

rozdal _software_?

celé vlákno
Pokial viem, tak priamo EULA hovori nieco v takom zmysle, ze uzivatel nedostava software, ale iba licenciu na jeho pouzivanie; keby tie skoly dostali _software_, znamenalo by to, ze s nim pomu robit, co sa im zachce
Znova sa prejavuju bulvarne sklony roota.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
22. 6. 2006 13:39 Nový

Re: rozdal _software_?

celé vlákno
O rootovi si můžu myslet co chci, ale že by ze záměny soft/lic tak hrůzně čišela bulvránost se mi nezdá. "Rozdal software v hodnotě" - mi to přijde v pohodě spojení.
prudic
prudic (neregistrovaný)
22. 6. 2006 15:33 Nový

Re: rozdal _software_?

celé vlákno
rekl bych, ze asi bud nepracujete s pocitaci, nebo jen mysi, protoze jinak byste vedel, ze sice existuji synonyma, ale veta "dejte 1000 Kc a mate to zadarmo", je nesmysl. Nerikam, ze kolem mne nebezi denne 50 procent nesmyslu :-)
Ivdo
22. 6. 2006 16:16 Nový

Re: rozdal _software_?

celé vlákno
A nemělo by být šíření virů a vytváření obtížně odstranitelné závislosti terstné ??
Creckx
Creckx (neregistrovaný)
22. 6. 2006 13:45 Nový

MS rozdal svůj software v hodnotě 30 milionů dolarů.

celé vlákno
Tím že Microsoft rozdá kýbl bordelu do škol jen oddálí nevyhnutelné...
X erces
X erces (neregistrovaný)
22. 6. 2006 19:17 Nový

Re: MS rozdal svůj software v hodnotě 30 milionů dolarů.

celé vlákno
Tak tak. Docela by me zaj9malo co by rikaly v Mesečůses, kdybych jim tam nablil a řekl jim že to maj zadarmo. :-) Fakt ty lidi jsou totálně ujetý.
Karel
Karel (neregistrovaný)
22. 6. 2006 15:31 Nový

Za chvilku hrajem!!!!

celé vlákno
Serte na linux, za chvilku hrajem
Martin
Martin (neregistrovaný)
22. 6. 2006 17:58 Nový

Re: Za chvilku hrajem!!!!

celé vlákno
No ale, ze to stalo za to, ze? :-)
Martin Podhola
22. 6. 2006 20:23 Nový

Re: Za chvilku hrajem!!!!

celé vlákno
Nakej fotbal nebo hokej to me nezajima, linux je lepsi, sport je pro upoceny pupkaty strejce s pivem v zakoureny vesnicky hospe :-D
uživatel si přál zůstat v anonymitě
22. 6. 2006 21:14 Nový

Re: Za chvilku hrajem!!!!

celé vlákno
Tak jsme dohrali :-) ať žije Linux :-)
Master_Chief
Master_Chief (neregistrovaný)
22. 6. 2006 20:49 Nový

M$ si dela dalsi klientelu

celé vlákno
nemuzu si pomoct ale tenhle postup mi pripomina postup drogovych dealeru. ty taky nejdriv zacinajicim fetakum davaj "vzorky" drog zdarma, ale to jen proto aby na nich byli fetaci potom zavisli a oni jako obchodnici jim to mohli prodavat za tucny prachy. a to samy dela ted M$ ;) .

jasne... vim ze to je bezna marketingova praktika a nani na ni nic nazkoneho, ale stejne... :)
Shadow
Shadow (neregistrovaný)
23. 6. 2006 2:06 Nový

Re: M$ si dela dalsi klientelu

celé vlákno
Dobra analogie. Velmi dobra analogie. Ano, presne tak mi to pripada take.
chipa
chipa (neregistrovaný)
23. 6. 2006 6:42 Nový

Re: M$ si dela dalsi klientelu

celé vlákno
Vsicni prece vi, ze za zisky MS neni kvalita jejich produktu, ale dobre promyslena marketingova strategie. Skoro to tak vypada, ze na ni pracuji vic, nez na jejich programech. Ale je to tak, daji skolam za babku win, office a kde co mozne co ani nepotrebujou a pak jen cekaji jak si na to studentici pekne navyknou. Jednou jsem se na nasi fakulte ptal, proc maji vsude nainstalovane kompletni Visual studio, kdyz se programovani nevyucuje. Odpovedeli mi, ze to dostali od MS tak si to nainstalovali.
olaf
olaf (neregistrovaný)
23. 6. 2006 10:21 Nový

to jste se zas vybarvili

celé vlákno
nic proti , ale diskuze k te zpravicce hovori presne o tom jak na tom nasi radoby "linuxovi" uzivatele jsou . Akorat nadavat kritizovat atd...

Najdete si jestli toho jste schopni kolik dolaru dala firma MS a BG jako soukroma osoba na skoly, pocitacove vybaveni a charitu vubec.

Na to by se linuxova komunita nezmohla ani kdyby 100 let setrila .

At je to jak chce tak skoly v africe a vsudemozne jsou vybavena PC a SW diky microsoftu .

Myslim si , ze je to neprima podpora Linuxu a OS vubec , protoze ti lidi kteri nic neumi se museji na ten internet aby zjistili, ze existuje neco zadarmo , ze existuje nejaky Linux dostat a kdo jim da pripojeni k internetu a prvni OS ?

Snad ne koumouska OS komunita ktera umi akorat tak fanaticky se drzet sveho :)
caepule
caepule (neregistrovaný)
23. 6. 2006 10:43 Nový

Re: to jste se zas vybarvili

celé vlákno
Hm, takze zakladka ma v pul jedenacte prestavku na svacinu a flamebait? :P
olaf
olaf (neregistrovaný)
23. 6. 2006 12:33 Nový

Re: to jste se zas vybarvili

celé vlákno
No tos nam toho rekl . S cim nesouhlasis , ze je to tu samej fanatik ? :)
caepule
caepule (neregistrovaný)
23. 6. 2006 13:08 Nový

Re: to jste se zas vybarvili

celé vlákno
No, o prispevku jsem rekl, ze je to flamebait (4 ze 6ti vet obsahuji urazky/hanlive vyjadrovani). :)

To proto, aby na nej nekdo nereagoval (omylem) seriozne a ja pak nemusel cist vlakno plne nadavek a stupidit, jinak nic.. ahoj! (dal uz nereaguji) :)
Viktor
Viktor (neregistrovaný)
23. 6. 2006 13:02 Nový

Re: to jste se zas vybarvili

celé vlákno
Olafe, měl bys pravdu, kdyby Microsoft a Bill Gates dával ty peníze cash a s instrukcí "kupte si za to takový HW a SW, jaký uznáte za vhodný". Realita je taková, že jsou předávány hmotné a nehmotné dary v udávané hodnotě, ale nikde se nepíše, jak se k této hodnotě dospělo. Nejspíš v tom nebudou započítávány žádné slevy a pod.
Mintaka
Mintaka (neregistrovaný)
23. 6. 2006 15:27 Nový

Re: to jste se zas vybarvili

celé vlákno
Zkus se chlapče zamyslet, kolik freeware se používá.
Každé nasazené OpenOffice, Firefox, Apache ... a desetititisíce kousků SW to je to co Open Source a jiní dávají světu.
Davají takříkajíc vše co mají, zatímco MS jen upustí zlomek toho co vydělal na závislých uživatelích. Zato to ovšem opepří obrovskými PR recenzemi jaký že je to lidumil.
kiwi
kiwi (neregistrovaný)
23. 6. 2006 20:28 Nový

Re: to jste se zas vybarvili

celé vlákno
no jo ale ty peníze co Microsoft daruje je stejně z kapes uživatelů jeho produktů, takže v podstatě to že si ten program od nich koupily tak přispěli na charitu, kdyby používali open source tak by ty ušetřený peníze mohli darovat na charitu rovnou
uživatel si přál zůstat v anonymitě
23. 6. 2006 21:59 Nový

Re: to jste se zas vybarvili

celé vlákno
taky si myslim ze tato diskuse je hodne doleva.
Staci prece kdyz se podivate co vsechno financuje http://www.gatesfoundation.org
Mintaka
Mintaka (neregistrovaný)
23. 6. 2006 15:21 Nový

Daroval jsem světu SW za více jak 8 miliard korun.

celé vlákno
Právě jsem daroval svůj nový program, a licenci na tento program automaticky bezplatně daruji každému člověku na světě.
Program je jednoduchý, ale o jeho užitečnosti není pochyb. V extrémních případech, může zachránit i lidský život a uchránit jej před sebevraždou.

Kvuli zjednodušení distribuce přikládám program přímo sem do tohoto fóra

@echo off
echo Celý svět má tě rád a každý je tvůj kamarád.

Obsah předchozích dvou rádků uložte do souboru se jménem deppryc.bat
Můžete jej spouštět libovolněkrát.
Pokaždé vám program sdělí něco co by vás mělo potěšit.
Pokud textu nebudete rozumnět není to chyba programu, ale vaše.
Pokud by program nefungoval, ověřte, za máte minimální HW a SW konfiguraci.
Pentium III 3G a MS Windows Vista. Duporučuje se také mít počítačovou hru Zanny Minigolf.

Za jakoukoliv případnou škodu způsobenou tímto programem nenese autor žádné následky.

Bežná tržní hodnota tohoto programu je 2 Kč.
Uzivatel
Uzivatel (neregistrovaný)
23. 6. 2006 19:51 Nový

Re: Daroval jsem světu SW za více jak 8 miliard korun.

celé vlákno
Spustil jsem jsem ten program uz asi 270x a ani jednou mi nespadl a ani nezatuhl pocitac. Jeho hodnotu odhaduji (porovnam-li uzitnou hodnotu s jinymi nejmenovanymi SW produkty) na 36.5Kc. Pane Mintaka, dekuji Vam za Vasich 36.5Kc. :-D
Mintaka
Mintaka (neregistrovaný)
3. 7. 2006 10:05 Nový

Re: Daroval jsem světu SW za více jak 8 miliard korun.

celé vlákno
Rádo se stalo,
ale jsem hodná "firma". Jestliže uživatelé odhadují jeho hodnotu na 36.5 Zvednu ji pouze na 34.9. Mám uživatele rád, jsem rád když jim mohu dát něco užitečného. Vím že mě mí úživatelé potřebují a přináším světlo do jejich temných a smutných životů. Proto tedy jen 34.9

Bůh s vámi a zapomeňte na zlé konkurenční firmy s jejichž programy budete mít daleko větší TOC.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
25. 6. 2006 3:25 Nový

rozpor

celé vlákno
Na jedne strane tady nekteri nadavaji na Microsoft,ze ma monopol a ze si tedy spotrebitele nemohou vybrat mezi nekolika OS (coz urcuje prilis vysokou cenu MS Windows), a na stranu druhou casto titiz lide vyjadruji nazor (asi kvuli zachovani pocitu vlastni vylucnosti, a proc ne), ze by Linux nikdy nemel byt urcen pro "obycejne lidi". Tak nevim, co vlastne chteji.

Ale to nevadi, nastesti jsou tady firmy, ktere pochopily, ze na trhu OS je velka dira, kterou by bylo zahodno zaplnit a vydelat na tom, a ti linuxaci, kteri si za kazdou cenu chteji uchovat svoji vylucnost/vyjimecnost proste prejdou treba na BSD.

Jenom podotykam, ze ja pouzivam OS Linux a ze fandim pocinani firem, jako je Novell, Red Hat nebo Canonical. Uspech techto firem bude mit za nasledek zvyseni poptavky po linuxovych administratorech a programatorech.
disorder
disorder (neregistrovaný)
25. 6. 2006 4:08 Nový

Re: rozpor

celé vlákno
> Na jedne strane tady nekteri nadavaji na Microsoft,ze ma monopol a ze si tedy spotrebitele nemohou vybrat mezi
> nekolika OS (coz urcuje prilis vysokou cenu MS Windows), a na stranu druhou casto titiz lide vyjadruji nazor
> (asi kvuli zachovani pocitu vlastni vylucnosti, a proc ne), ze by Linux nikdy nemel byt urcen pro "obycejne
> lidi".

mal by byt pre obycajnych ludi. a nie je uz?
nejde o to, ze windows je najpouzivanejsi, ale o to, ze ti ludia naozaj nemaju na vyber. netvrdim, ze by si mali vsetci vybrat iny system, preboha to nie - len nech si ostanu vo windows. problem je ale v nerespektovani standardov, v uzavretych formatoch, etc. takto na vyber nemaju ti co CHCU prejst a nieco im v tom brani (okrem directX), ostatnym je to jedno.

> a ti linuxaci, kteri si za kazdou cenu chteji uchovat svoji vylucnost/vyjimecnost proste prejdou treba na BSD.
taki uz davno presli.

> Novell, Red Hat nebo Canonical. Uspech techto firem bude mit za nasledek zvyseni poptavky po linuxovych
> administratorech a programatorech.
no, nemyslim ze by sa o ne zaujimali firmy. tie co chcu, uz linux nasadili.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
25. 6. 2006 5:09 Nový

Re: rozpor

celé vlákno
Jeste pro obycejne lidi uplne stopercentne neni, porad jsou veci, ktere si bezny uzivatel na Linuxu sam nezprovozni. Vzpominam si treba, jak jsem ve svych zacatcich s Linuxem rozchazel tiskarnu - hruza a des. Ale je fakt, ze nektere skutecne distribuce(nikoliv do-it-yourself distra, i kdyz nic proti nim, take jsem vyzkousel a spoustu veci jsem se diky nim naucil), jako treba Ubuntu, nebo i SUSE 10, jsou uz na hooodne dobre urovni, a budoucnost prinese jiste jeste promakanejsi distra.

Ze naozaj nemaji na vyber je fakt, ze ktereho osobne take nemam radost, ale proc by se microsoft mel chtit dobrovolne vzdat sveho dominantniho postaveni? Proste mi prijde, ze spousta lidi je vuci Microsoftu nekdy az patologicky kriticka, a to se mi nelibi. Ze Microsoft nerespektuje otevrene formaty se mu jednou vymsti - az bude podil ostatnich OS srovnatelny s jeho podilem (za predpokladu, ze ostatni OS budou otevrene standardy respektovat).

Taky jsem BSD zkousel, ale jsem linej nastavovat si treba acpi, lokalizaci, a dalsi veci (mam jen notebook), tak radsi vyuziju hotoveho reseni v podobe jedne fakt fajn linuxi distribuce.

To s tim zvysenim poptavky po linuxovych adminech a programatorech jsem myslel obecne. Proste se bude vic programatorit pro Linux, vcetne komercnich aplikaci.

Ale v propagaci Linuxu mi chybi podle me jeden velice dulezity argument - s Linuxem dostava clovek obrovske mnozstvi aplikaci, ktere jsou mu casto pristupne na jedno kliknuti mysi, viz treba uplne perfektni Synaptics na Ubuntu (jsou tam i popisky u kazde aplikace, podobne jako na SUSE, coz umoznuje ruchlou a snadnou orientaci, a kdyz si clovek nezapomene nastavit, ze chce, aby se aplikace instalovaly pres konzoli - to aby se se predeslo problemum, kdy aplikace vyzaduje pre-installation configuraci, jako treba postfix -, tak neni treba v konzoli porad psat apt-get install xxx, atd.).

Budoucnost Linuxu je svetla. Vetsi konkurence na trhu OS bude skvela vec jak pro spotrebitele, tak pro programatory a firmy. A snad se vytvori prostor i pro nejaky uplne novy, revolucni OS.
Ge Bu aura:95
25. 6. 2006 8:18 Nový

Re: rozpor

celé vlákno
Docela častu čtu, že instalace věcí na linuxu je problémová. Nevím, zase tak strašně moc instalací za sebou nemám (tak asi 20), ale chtěl bych říct, že velice často narážím na ohromné problémy i s instalací Windows.
disorder
disorder (neregistrovaný)
25. 6. 2006 13:09 Nový

Re: rozpor

celé vlákno
co tak skromne? linux pouzivam uz niekolko rokov, ale 20 instalacii? tolko ich nebolo :)
Ge Bu aura:95
25. 6. 2006 20:05 Nový

Re: rozpor

celé vlákno
Jednak jsem to několikrát instaloval sobě - zkoušel jsem různé distra na několik PC a taky jsem zvyklý z Windows občas přeinstaloval.
Druhak to instalují druhým lidem pořádáme s kolegou InstallFesty.
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem        

Přehled názorů

tak to je
jose 22. 6. 2006 11:57
└ 
Re: tak to je
Jakub Hegenbart 22. 6. 2006 11:58
 
└ 
Re: tak to je
Mark 23. 6. 2006 10:37
"Hodnota"
kocourleo 22. 6. 2006 12:39
├ 
Re: "Hodnota"
LK 22. 6. 2006 12:48
│
└ 
Re: "Hodnota"
jacobs 22. 6. 2006 12:56
├ 
Re: "Hodnota"
hcz 22. 6. 2006 13:21
│
└ 
Re: "Hodnota"
M jako Molitan 22. 6. 2006 14:23
│
 
├ 
Re: "Hodnota"
anonymní uživatel 22. 6. 2006 14:27
│
 
│
└ 
Re: "Hodnota"
M jako Molitan 22. 6. 2006 16:00
│
 
│
 
├ 
Re: "Hodnota"
Brano Vartik, jr. 22. 6. 2006 16:46
│
 
│
 
│
├ 
Re: "Hodnota"
anonymní uživatel 22. 6. 2006 17:01
│
 
│
 
│
│
├ 
Re: "Hodnota"
X erces 22. 6. 2006 19:13
│
 
│
 
│
│
│
└ 
Re: "Hodnota"
Martin Podhola 22. 6. 2006 20:17
│
 
│
 
│
│
│
 
└ 
Re: "Hodnota"
BlackRider 26. 6. 2006 09:00
│
 
│
 
│
│
├ 
Re: "Hodnota"
Petr Pluháček 23. 6. 2006 07:52
│
 
│
 
│
│
└ 
Re: "Hodnota"
Martin 23. 6. 2006 10:04
│
 
│
 
│
├ 
Re: "Hodnota"
M jako Molitan 22. 6. 2006 23:07
│
 
│
 
│
│
└ 
Re: "Hodnota"
laoce 23. 6. 2006 10:17
│
 
│
 
│
└ 
Re: "Hodnota"
Petr 23. 6. 2006 18:07
│
 
│
 
└ 
Re: "Hodnota"
Martin Podhola 22. 6. 2006 20:14
│
 
├ 
Re: "Hodnota"
Jarda 22. 6. 2006 14:35
│
 
│
└ 
Re: "Hodnota"
M jako Molitan 22. 6. 2006 16:04
│
 
├ 
Re: "Hodnota"
kokes 22. 6. 2006 14:41
│
 
└ 
Re: "Hodnota"
prudic 22. 6. 2006 15:27
│
 
 
└ 
Re: "Hodnota"
mys elf 22. 6. 2006 21:43
│
 
 
 
└ 
Re: "Hodnota"
M jako Molitan 22. 6. 2006 23:13
│
 
 
 
 
├ 
Re: "Hodnota"
disorder 22. 6. 2006 23:22
│
 
 
 
 
├ 
Re: "Hodnota"
mys elf 23. 6. 2006 07:33
│
 
 
 
 
└ 
Re: "Hodnota"
Petr Pluháček 23. 6. 2006 07:59
├ 
Re: "Hodnota"
Blc 22. 6. 2006 15:14
│
├ 
Re: "Hodnota"
J 22. 6. 2006 17:44
│
├ 
Re: "Hodnota"
peto 22. 6. 2006 18:23
│
│
└ 
Re: "Hodnota"
Petr 23. 6. 2006 18:13
│
├ 
Re: "Hodnota"
lol 22. 6. 2006 19:22
│
│
└ 
Re: "Hodnota"
Blc 22. 6. 2006 19:44
│
│
 
├ 
Re: "Hodnota"
anonymní uživatel 22. 6. 2006 21:24
│
│
 
├ 
Re: "Hodnota"
mys elf 22. 6. 2006 22:23
│
│
 
└ 
Re: "Hodnota"
Kuca 24. 6. 2006 01:09
│
├ 
Re: "Hodnota"
ali 22. 6. 2006 23:02
│
└ 
Re: "Hodnota"
SanTiago 24. 6. 2006 11:10
└ 
Re: "Hodnota"
Jirka Hradil 22. 6. 2006 17:39
rozdal _software_?
anonymní uživatel 22. 6. 2006 13:21
├ 
Re: rozdal _software_?
anonymní uživatel 22. 6. 2006 13:39
│
└ 
Re: rozdal _software_?
prudic 22. 6. 2006 15:33
└ 
Re: rozdal _software_?
Ivdo 22. 6. 2006 16:16
MS rozdal svůj software v hodnotě 30 milionů dolarů.
Creckx 22. 6. 2006 13:45
└ 
Re: MS rozdal svůj software v hodnotě 30 milionů dolarů.
X erces 22. 6. 2006 19:17
Za chvilku hrajem!!!!
Karel 22. 6. 2006 15:31
├ 
Re: Za chvilku hrajem!!!!
Martin 22. 6. 2006 17:58
├ 
Re: Za chvilku hrajem!!!!
Martin Podhola 22. 6. 2006 20:23
└ 
Re: Za chvilku hrajem!!!!
anonymní uživatel 22. 6. 2006 21:14
M$ si dela dalsi klientelu
Master_Chief 22. 6. 2006 20:49
├ 
Re: M$ si dela dalsi klientelu
Shadow 23. 6. 2006 02:06
└ 
Re: M$ si dela dalsi klientelu
chipa 23. 6. 2006 06:42
to jste se zas vybarvili
olaf 23. 6. 2006 10:21
├ 
Re: to jste se zas vybarvili
caepule 23. 6. 2006 10:43
│
└ 
Re: to jste se zas vybarvili
olaf 23. 6. 2006 12:33
│
 
└ 
Re: to jste se zas vybarvili
caepule 23. 6. 2006 13:08
├ 
Re: to jste se zas vybarvili
Viktor 23. 6. 2006 13:02
├ 
Re: to jste se zas vybarvili
Mintaka 23. 6. 2006 15:27
├ 
Re: to jste se zas vybarvili
kiwi 23. 6. 2006 20:28
└ 
Re: to jste se zas vybarvili
anonymní uživatel 23. 6. 2006 21:59
Daroval jsem světu SW za více jak 8 miliard korun.
Mintaka 23. 6. 2006 15:21
└ 
Re: Daroval jsem světu SW za více jak 8 miliard korun.
Uzivatel 23. 6. 2006 19:51
 
└ 
Re: Daroval jsem světu SW za více jak 8 miliard korun.
Mintaka 3. 7. 2006 10:05
rozpor
anonymní uživatel 25. 6. 2006 03:25
└ 
Re: rozpor
disorder 25. 6. 2006 04:08
 
└ 
Re: rozpor
anonymní uživatel 25. 6. 2006 05:09
 
 
└ 
Re: rozpor
Ge Bu 25. 6. 2006 08:18
 
 
 
└ 
Re: rozpor
disorder 25. 6. 2006 13:09
 
 
 
 
└ 
Re: rozpor
Ge Bu 25. 6. 2006 20:05