Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Nedostatkem OSS je interoperabilita aplikací

Dominic Sartorio, prezident Open Solutions Alliance, poukazuje na problémy světa open source. Za nejpalčivější považuje provázanost a vzájemnou spolupráci aplikací. V tomto svět open source zaostává za produkty Microsoftu. Aby došlo k výraznějšímu rozšíření, musí aplikace nejen fungovat, ale vzájemně dobře spolupracovat.

Předchozí zprávička Následující zprávička        
Vit Hrachovy
7. 2. 2008 9:54 Nový

CLI

celé vlákno
Asi by bylo dobre pridat, ze ma na mysli GUI programy.
CLI programy co se tyce interoperability uz tradicne v unixech daleko predci MS pokusy. :)
Ivo
Ivo (neregistrovaný)
7. 2. 2008 10:49 Nový

Re: CLI

celé vlákno
Presneto iste ma napadlo ked som to cital. Linux/Unix je zalozeny na tom ze veci mezi sebou komunikuju.
to je jedno
to je jedno (neregistrovaný)
7. 2. 2008 10:50 Nový

Re: CLI

celé vlákno
Hlavne by sa mala OSS komunita rozhodnut, ci bude cely zivot napodobnovat produkty microsoft, alebo zacne konecne rozmyslat. Uz mam pokrk "windows like" produktov. Vsetky su take 80% nedorobky, ktore nemaju sancu na uspech. Tych par naozaj originalnych OSS produktov je zase technologicka spica.
Ale to je vecna diskusia o linuxe a OSS - NEKONCEPNOST a hura system...
V poslednom case aj cely Linux sa zacina podobat na windows like system. Hroza. Asi by sme mali premenovat Earth na Ballmer's world... :o)
truhla
truhla (neregistrovaný)
7. 2. 2008 11:10 Nový

Re: CLI

celé vlákno
Souhlas s prvními dvěma odstavci. Správná cesta viz http://en.wikipedia.org/wiki/Unix_philosophy .
uživatel si přál zůstat v anonymitě
7. 2. 2008 12:31 Nový

Re: CLI

celé vlákno
Pak se ale musíte smířit s tím, že Linux zůstane jen pro několik nadšenců a nikdy se nerozšíří mezi uživatele. Taky volba.
Ctirad
Ctirad (neregistrovaný)
7. 2. 2008 11:11 Nový

Každý názor musí mít titulek.

celé vlákno
Hmm, ten pán vzal zřejmě Firefox a OOo běžící v KDE a proti tomu postavil MSO a IE na win. Tam by se s tím dalo i souhlasit. Jakmile ale ten okruh aplikací trochu rozšířím a namísto "windózního" FF tam vrazím konqueror a koffice, tak je najednou ten poměr přesně opačný.
honyczek
honyczek (neregistrovaný)
7. 2. 2008 11:41 Nový

Re: Každý názor musí mít titulek.

celé vlákno
a ty chces tvrdit, ze konqueror a koffice jsou nastroje, ktere dokazou prilakat zakazniky M$, aby pracovali pod Linuxem? jsou to jen primitivni nahrady (myslim hlavne koffice). Word, Excel, PowerPoint nejsou jen o tech zakladnich funkcich, ale jsou mnohem hlubsi (treba hromadna korespondence, styly, seznamy, rejstriky, makra atp. u Wordu, Excel a grafy a PowerPoint neni jen o tom ukazat nejaka pismenka a obrazky, ale aby to melo nejakou kulturu... Jsem zastancem Linuxu, ale musim zase poukazat na jiz zminene hura akce a windows like aplikace.............. Chce to opravdu neco poradneho.
Jozef Prídavok
7. 2. 2008 11:49 Nový

Re: Každý názor musí mít titulek.

celé vlákno
nezastavam koffice (pouzivam OO), ale dovolim si pochybovat o enumeracii funkcii, ktore uvadzate ze su nutne pre bezneho uzivatela... bezi user pouziva mozno 5-10% toho co poskytuje word/excel, a tych 5-10%, ktore sa pouzivaju rozhodne su sucastou OO (zrejme aj koffice, to ale neviem)...
to je jedno
to je jedno (neregistrovaný)
7. 2. 2008 12:27 Nový

Re: Každý názor musí mít titulek.

celé vlákno
Presne tento, prepac, debilny argument pocuvam vsade - Uzivatel pouziva 5-10% co vie office. Smola je, ze tych 5-10% potrebuje k existnecii tych zvysnich 90-95%.
Open office je (teda bol) skvely, kym sa nechcel opicit po MS office. Od tej chvile je to paskvil. Keby sa komunita okolo OO postavila a povedala "Urobime skvely office suite, podme sa pozriet co uzivatelia potrebuju a co s tym robia" namiesto "Hmm tak toto robi MS Office tak to urobme neako aj my v OO" tak by sme dnes, pani, hovorili o niecom uplne inom.
Jozef Prídavok
7. 2. 2008 12:38 Nový

Re: Každý názor musí mít titulek.

celé vlákno
Neviem ci styly potrebuju napr. "spolupracu v rezime online", alebo "sledovanie zmien" a pod... to skor naopak, nie? Debilny argument? Skor debilne na tom je to, ze je to fakt a bohuzial vacsina userov neptrebuje z office vacsiu jeho funkcionality (za ktoru si samozrejme zaplati) - sledujem to v dennej praxi, mozno ze tvoja je ina...

S tym OO do istej miery suhlasim, no je to vysledkom snahy aby sa useri lahsie adaptovali/presli na OO. Ale suhlasim, spravit sa to malo inym sposobom...
to je jedno
to je jedno (neregistrovaný)
7. 2. 2008 14:28 Nový

Re: Každý názor musí mít titulek.

celé vlákno
Pouzivas tabulky a bezne vzorce v Calcu. Staci. Spracuvavas ponuky, robis si grafy a tak. Staci. Potom si povies, ze si nascriptujem neake prepocty a hladacky na zaklade neakych vstupnych udajov. Oops... Potom pride chlapik a povie, ok, tieto dve oddelenia generuju ponuky a rozpocty, musia spolupracovat a hadzat do jedneho zositu veci tykajuce sa jednej zakazky, nech to ma formu. Oops... Mno jo a mame tu soft na riadenie projektov. Nebudeme predsa prepisovat tovarove polozky. Oops... System pre hromadny zber udajov z tabuliek a dalsie analyzy...oops. OK prechod na Excel, Word a MS Project...klik klik a hotovo...
petris
petris (neregistrovaný)
7. 2. 2008 15:17 Nový

Re: Každý názor musí mít titulek.

celé vlákno
Takoveto veci resim v perlu/shellu. Zejmena treba kdyz se objevi ukol typu tady je 10000 souboru s namerenymi udaji ruznych konfiguraci (parametry v nazvu souboru) a potrebuju udelat nekolik prehlednych grafu a spocitat optimum. Pomoci shellu a gbutils prace na 10-15 minut. V excelu ...oops naklikat to nejak moc nejde ...konec, musime zajit za nekym jinym.

Jinak to neni utopickej priklad, vcera jsem ho resil...
Miloš
Miloš (neregistrovaný)
7. 2. 2008 15:26 Nový

Re: Každý názor musí mít titulek.

celé vlákno
Dělat takovéto věci pomocí kancelářských balíků je naprostá debilita. Od toho jsou přeci databáze. Snaha cpát Excel do této oblasti má naprosto tragické důsledky. Mizerná nebo žádná datová hierarchie a pořizování bez podpory číselníků a kontrol způsobuje, že pořízená data jsou v podtatě needitovatelná a nevyužitelná. Zažil jsem sběr dat, který byl prováděn takovýmto způsobem. "Vytěžování" se pak provádělo ručně, protože jinak to ani nešlo. Excel dělá z počítače obyčejnou kalkulačku, byť dvojrozměrnou. Pro nějaké jednorázové modelování ( a oblíbené prezentace) je snad dostačující ale jinak se nehodí ani na prosté pořizovaní dat, natož na jejich zpracování.
Jozef Prídavok
7. 2. 2008 19:27 Nový

Re: Každý názor musí mít titulek.

celé vlákno
Absolutny suhlas... Uvedene bezny user nerobi, pretoze to nevie (a dakedy to ani nejde ak nema min. programatorske skusenosti)... Podobny prepocet chcel manager a skoncilo to tak, ze sekroska mu to nevedala naklikat... Dobehol koder a nakodil aplikacku...
petris
petris (neregistrovaný)
7. 2. 2008 12:27 Nový

Re: Každý názor musí mít titulek.

celé vlákno
U konqueroru je to teda presne naopak, tam ten primitivní je nepochybne IE.
Ctirad
Ctirad (neregistrovaný)
7. 2. 2008 12:32 Nový

Re: Každý názor musí mít titulek.

celé vlákno
Nikdo nesrovnává koffice s MSO nebo OOo z hlediska funkčního, to dost dobře nejde. Bavíme-li se ale o konzistenci a interoperabilitě opensource aplikací, je to jiná věc. Většina lidí bohužel Firefox nebo OOo vnímá jako typické představitele linuxových opensource aplikací, kterými ale nejsou. V obou případech jde původně o komerční aplikace pro windows, které byly portovány na linux a posléze uvolněny jako opensource. Není proto fér, brát je jako měřítko a je lepší se podívat po nějakých aplikacích, které byly opensource od začátku. Za sebe můžu tvrdit, že (odhlédnu-li od office, které nicméně osobně k ničemu nepotřebuji) KDE s jeho aplikacemi mi poskytuje takový komfort, konzistenci a interoperabilitu systému a aplikací, že se o tom windows ani nesnilo.
Pepa
Pepa (neregistrovaný)
7. 2. 2008 14:21 Nový

Re: Každý názor musí mít titulek.

celé vlákno
Pokud mluvíte o KDE 4.1, které je plánováno na konec července, tak s vámi souhlasím. Ale v současné verzi?

Podívejte se třeba na tohle http://office.microsoft.com/en-us/accounting/
Rejpal
Rejpal (neregistrovaný)
8. 2. 2008 4:35 Nový

Re: Každý názor musí mít titulek.

celé vlákno
Co s má s interoperabilitou aplikací v rámci KDE společného nějaké účetnictví? A je to vůbec udržované podle českých zákonů? Nějak to na českém webu nevidím.
Petr Tomeš aura:38
7. 2. 2008 18:47 Nový

Re: Každý názor musí mít titulek.

celé vlákno
Firefox ani Mozilla, z níž Firefox vychází, nikdy nebyly komerční aplikace pro Windows portované na Linux. Od prvopočátků (tzn. od roku 1998) byly multiplatformní - oficiálně vyvíjené, testované a dostupné pro Windows, Linux i Mac OS a neoficiálně pro řad dalších. Z původního kódu Netscape nezůstalo téměř nic (možná pár desetin procenta?). Argumentovat tímto je zcela absurdní.
NaiL
NaiL (neregistrovaný)
7. 2. 2008 15:11 Nový

Re: Každý názor musí mít titulek.

celé vlákno
njn, kvantita verzus kvalita :)
Jan Čejka
8. 2. 2008 7:30 Nový

proč zrovna M$?

celé vlákno
Není náhodou oponentem (konkurencí) opensource proprietální SW?
To je nápad, porovnávat ho s Micro$oftem :-)
Že bych založil reklamu mého SW na srovnání s OS? :-)
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem        

Přehled názorů

CLI
Vit Hrachovy 7. 2. 2008 09:54
├ 
Re: CLI
Ivo 7. 2. 2008 10:49
└ 
Re: CLI
to je jedno 7. 2. 2008 10:50
 
├ 
Re: CLI
truhla 7. 2. 2008 11:10
 
└ 
Re: CLI
anonymní uživatel 7. 2. 2008 12:31
Každý názor musí mít titulek.
Ctirad 7. 2. 2008 11:11
└ 
Re: Každý názor musí mít titulek.
honyczek 7. 2. 2008 11:41
 
├ 
Re: Každý názor musí mít titulek.
Jozef Prídavok 7. 2. 2008 11:49
 
│
└ 
Re: Každý názor musí mít titulek.
to je jedno 7. 2. 2008 12:27
 
│
 
└ 
Re: Každý názor musí mít titulek.
Jozef Prídavok 7. 2. 2008 12:38
 
│
 
 
└ 
Re: Každý názor musí mít titulek.
to je jedno 7. 2. 2008 14:28
 
│
 
 
 
├ 
Re: Každý názor musí mít titulek.
petris 7. 2. 2008 15:17
 
│
 
 
 
└ 
Re: Každý názor musí mít titulek.
Miloš 7. 2. 2008 15:26
 
│
 
 
 
 
└ 
Re: Každý názor musí mít titulek.
Jozef Prídavok 7. 2. 2008 19:27
 
├ 
Re: Každý názor musí mít titulek.
petris 7. 2. 2008 12:27
 
├ 
Re: Každý názor musí mít titulek.
Ctirad 7. 2. 2008 12:32
 
│
├ 
Re: Každý názor musí mít titulek.
Pepa 7. 2. 2008 14:21
 
│
│
└ 
Re: Každý názor musí mít titulek.
Rejpal 8. 2. 2008 04:35
 
│
└ 
Re: Každý názor musí mít titulek.
Petr Tomeš 7. 2. 2008 18:47
 
└ 
Re: Každý názor musí mít titulek.
NaiL 7. 2. 2008 15:11
proč zrovna M$?
Jan Čejka 8. 2. 2008 07:30