Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Hlavní navigace

Vlákno názorů ke zprávičce Nový blog na podporu háčků a čárek v doménách

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.systinet.com
9. 11. 2009 16:21

Svoboda uživatelů

Uživatelé již několikrát svobodně v dotaznících uvedli, že si diakritiku v doménách nepřejí.

Adam Štrauch aura:99
9. 11. 2009 16:29

Re: Svoboda uživatelů

Ale to rozhodně nebyla 100 % většina. Určitě se najde někdo kdo to chce, přeci jen to je připravené k nasazení.

qk
qk (neregistrovaný) ---.emea.ibm.com
9. 11. 2009 16:39

Re: Svoboda uživatelů

jasne ze se nekdo najde – spekulanti

Zdeněk Zikán aura:89
9. 11. 2009 17:36

Re: Svoboda uživatelů

Ano, ale problém je v tom, že takové rozhodnutí (povolíme diakritiku) neovlivní jen ty, kteří ji využijí, ale i ty, kteří ji využívat nechtějí, takže povolovat diakritiku jen proto, že si to _nenulový_ počet uživatelů přeje by bylo dost neohleduplné vůči těm, co si to nepřejí (kterých je většina).

LP
LP (neregistrovaný) ---.znet.vse.cz
9. 11. 2009 17:19

Re: Svoboda uživatelů

U dotazníků vždy záleží na tom, jak jsou formulovány.

Pokud na otázku, zda zavést IDN do domény .CZ, budou jen odpovědi ano a ne, tak odpovím ne. Pokud bude nabídnuta varianta „povolit domény s diakritikou vázané na primární ASCII doménu“, tak si vyberu tuto odpověď.

fri
fri (neregistrovaný) ---.mza.cz
10. 11. 2009 7:55

„povolit domény s diakritikou vázané na primární ASCII doménu“

Co to znamená? :-)

Primární doména, to je něco jako začátek adresy?

blaaablaaa
blaaablaaa (neregistrovaný) 81.30.228.---
10. 11. 2009 8:22

Re: „povolit domény s diakritikou vázané na primární ASCII doménu“

Ne, to znamena, ze clovek, ktery si zaregistruje domenu www.webova-stranka.cz bude jediny, ktery bude mit moznost zaregistrovat si i jeji verze s diakritikou.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) ---.active24.cz
10. 11. 2009 8:31

Re: „povolit domény s diakritikou vázané na primární ASCII doménu“

Pak by ale domena s diakritikou pozbyvala vyznamu, krom toho ze to „lepe vypada“ by to k nicemu jinemu, nez puvodni domena bez diakritiky, nebylo. Navic ten stavajici majitel domeny si to zaregistruje a co pak, muze to prodat? Moc otazek a pritom cela diskuze je o necem uplne jinem – potrebujeme to? Odpoved je samozrejme negativni, fungujeme dnes i bez toho.

LP
LP (neregistrovaný) ---.znet.vse.cz
10. 11. 2009 9:39

Re: „povolit domény s diakritikou vázané na primární ASCII doménu“

Vázaná znamená, že majitel domény ji může prodat pouze s ASCII variantou. Např. pokud k zive.cz bude i živě.cz, tak vlastník bude moci prodat pouze obě současně. Nový majitel by měl mít možnost variantu živě.cz zrušit a připojit si k zive.cz odlišný český název živé.cz.

Zavedení vázané domény by nezvětšilo prostor pro doménové spekulanty, nezvětšovalo by nebezpečí typosquattingu a návazného phishingu.

Výhody zavedení diakritiky jsou dle mne zanedbatelné. Ale nevidím důvod, proč to neumožnit těm, kteří by v zavedení diakritiky k ascii verzi doménového jména našli nějakou konkurenční výhodu.

Adam Rambousek aura:89
10. 11. 2009 9:50

Re: „povolit domény s diakritikou vázané na primární ASCII doménu“

a jaké domény budou k zive.cz? zivé.cz? živě.cz? živé.cz? zíve.cz? žívě.cz? žíve.cz? …?

LP
LP (neregistrovaný) ---.znet.vse.cz
10. 11. 2009 13:06

Re: „povolit domény s diakritikou vázané na primární ASCII doménu“

To si rozhodne a zaplatí ten, kdo bude mít ascii doménu zive.cz. Když nebude chtít žádnou s diakritikou, tak se pro něho proti současnosti nic nezmění.

Karel
Karel (neregistrovaný) 93.90.162.---
10. 11. 2009 18:21

Re: Svoboda uživatelů

Přesně tak. Požadavek na vlastnictví ASCII domény je jednoduše realizovatelný a brání většině problémů s ne-ASCII znaky v názvech domén. Kupodivu nejzapřísahalejší zastánci češtiny v doménovém jménu jsou proti. Proč? Nejspíše mají skrytý motiv. Možná jim jde právě o spekulace s doménovými jmény, o phishing apod. Nebo jen prostě chtějí doménu typu „živé.cz“ a to by jim požadavek vlastnictví ASCII domény znemožnil.

Prostě a jednoduše, pokud si chci zaregistrovat doménu „kotleroučka.cz“, musím být zároveň vlastníkem domény „kotleroucka.cz“. Nic mi nebrání na tu bez háčku dát jen redirect na tu s háčkem, vybírám si já, kterou chci mít jako „primární“. Stejně tak, jakmile si zaregistruji doménu „ceskasporitel­na.cz“, nikdo jiný než já si už domény typu „českaspořitel­na.cz“ nebo „českásporitel­na.cz“ nezaregistruje. Jedině já. Ale udělám to jen pokud chci, nic mně nenutí si registrovat dalších X domén jen aby si někdo nerozjel phishing.

Navíc návrh IDN (ten pro .eu, návrh pro .cz jsem nečetl a nemusí být stejný) dává obrovský prostor v tom, že není „o“ jako „o“. Pak už se nebavíme o 8 doménách typu „ceskaspořitel­na.cz“, ale o tisících až milionech domén. To registrovat nepůjde. A tak si tu za pár let počteme o tom, jak jsou na tom banky/úřady/in­ternetové obchody apod. špatně, že si včas nezaregistrovali tu kterou doménu lišící se použitím diakritiky v názvu. A budeme se rozhořčeně ptát, kdo něco takového dopustil.

SB
SB (neregistrovaný) ---.bnsoft.cz
10. 11. 2009 13:42

Re: Svoboda uživatelů

Nešlo by, že ti, co ju nechcou, ju nebudou využívat, a ti, co chcou, budou?

JardaP . aura:23
10. 11. 2009 13:51

Re: Svoboda uživatelů

To mate, jako s Lisabonskou smlouvou. Bude se hlasovat tolikrat, az vsichni budou radsi souhlasit.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem